Új hozzászólás Aktív témák
-
Nagy legenda, még C64 alatt játszottam vele
-
Blade_W
tag
-
VIC20
őstag
Én inkább az Armalyte-ot nyomtam; jobban bejött, mint a Katakis, meg az Uridium.
-
1tom
aktív tag
válasz
bekes.andras #24 üzenetére
Az is jó játék volt
-
1tom
aktív tag
válasz
bekes.andras #22 üzenetére
Nem annyira nehéz játék az, csak jól fel kell fejleszteni az űrhajót. Régen ami nekem is nehéznek bizonyult az a Jim Power nevű játék volt, azt nem volt egyszerű végig vinni.
-
bekes.andras
tag
... electric STORM!
Project-X-el is sokat játszottunk, de emlékeim szerint idegesítően nehéz volt helyenként. Mondjuk én azt sem értem, hogy anno hogy bírtam pixelpontosan ugrálni a Turrican, és hasonló játékokba, mert most a Raymanben, képtelen vagyok ugrálni rendesen. Valahogy a kontroller is típusidegen, kétgombos Joystick-ot a népnek!
-
kameraman77
tag
Én csak annyit mondok: Timeslip!
Kegyetlen jó játék volt, emlékszem hónunk alá csaptuk a gépet és mentünk oda, ahol nagyképernyős színes tv volt, aztán az utca összes gyereke ott annál a családnál tolta hétvégenként a C16-osunkon. (Mi otthon csak egy fekete-fehér junoszty-on csapattuk, floppynk nem volt, csak kazetta meghajtó, meg Quickshot joy-ok
)
De Trailblazer, Monty on the Run, is nagyon jó volt, meg volt egy motoros - krosszmotorral kellett csapatni, meg buszokat átugrálni, de már nem ugrik be a neve, sajnos elég sok kazetta elveszett már, csak a C16-os működik, meg 2-3 kazettám
-
Teszla_
senior tag
Nekem is valami érdekes változata volt meg anno a Xenon 2-nek. Már nem emlékszem pontosan, de vagy halhatatlan voltam, vagy végtelen életem volt benne, így nem volt nehéz végigjátszani
Ettől függetlenül imádtam, még fater 486-osán toltuk, fekete-fehér monitorral. Nemrég akartam újra játszani vele, de nem találtam, csak olyan változatot, ami nem indult el. -
Razarus
tag
C plus4-en:
Trailblazer, Thom Thumb, Defender, Saboteur, Joe a Seriff, stb
A játékkirály nálam a "Mercenary" volt maga 3D-s "grafikájával"!Kicsit OFF:
Ami mégis igazán lenyűgözött (általános iskolás voltam), az a plus 4-es, négy darab, gyárilag beépített programja volt.
Minden töltögetés nélkül, egy paranccsal (sys 1225?) lehetett behívni aztán volt táblázatkezelő, adatbázis kezelő, grafikon készítő és szövegszerkesztő kéznél, persze a hardvernek megfelelő szinten.A táblázatkezelője valami 16 oszlop és 8 sor volt és alapértelmezetten NEM számolta újra a cellákat.. Jobbára a sulis feladatokat "programoztam" bele (nem volt ám copy/paste, se online help) szorgalmasan.
A cellák újraszámolása amúgy hosszú másodpercekbe tellett, már néhány X néhány cellaműveletnél is
Az adatbázis kezelő teljes jól használható (bár akkor még nemigen fogtam fel a jelentőségét) amúgy floppira dolgozott.
Egy Commodor-hoz való floppymeghajtó, a 80-as évek végén(?) valami 10E Ft volt.... és abban közegben ez felért egy 1000 TB-s külső merevlemezzel.. és persze nagy király volt az, aki ilyennel bírt dolgozni
ON -
troller
senior tag
válasz
bekes.andras #1 üzenetére
"áááÁÁÁ! 1989-ben, 13 évesen, egy óra alatt, életvesztés nélkül, bömböltetve a zenéjét, büszkén sikerült végigjátszani, aztán azt követően többször is."
Hehe, ugyanez az élmény volt nekem is, csak 1990-ben, 20 évesen. '89-ben sajna még a Magyar Néphadsereget erősítettem. -
1tom
aktív tag
Nekem ez a játék C64-en és Amiga-n teljesen kimaradt, helyette a Project-X és a Disposable Hero-val játszottam.
-
nagizoli
csendes tag
válasz
sing1ep1ayer #4 üzenetére
+1
Van akinek ez az időszak volt az ÉLMÉNY,másnak más,csak fikázni nem kéne.
Azt még megjegyezném,hogy ezek is csak másolatok,játéktermi eredetikről,na azok a klasszikusok. -
olbaidhun
őstag
Én is 83-as vagyok, véletlenül sem vitatnám el a '90-es évek (fifa) játékait, sokat nyomtam pl megadrive-on.
Aztán jöttek az újabb generációk, épp a nagy 3D szárnyra kapásakor. Azt hiszem a FIFA ’98: Road to World Cup volt az utolsó cím, ami még a "szép időket" idéző, valódi hangulatos és lényegében az összes számomra fontosabb előre lépést tartalmazta.Aztán elindultunk egy kicsit más irányba.
Az engine szó és a grafika elkezdett a játszhatóság, élvezhetőség faktor elé kerülni. Ki a franc tudta akkoriban, hogy mi az az engine? Voltak bitang játékok és/vagy bitang jól kinéző játékok és persze ezek koppintásai. John Carmack sem jutott volna sehová, ha csak egy kiugróan szép tech demót készít anno a doom-engine-ről.
Manapság ezt a hibát sokan meglépik.Persze, hogy jobb, ha mindenki felismerhetőbb és látszanak a feszülő vádlik, de ez már nem hoz lázba az új fifa-k kapcsán. (Annyival szebben már nem lehet egy vádli izmot lemodellezni és a játékosok mozgása is a régi mozgások felvételeiből készülhetnek, picivel több részletből.. több poligonnal, 4k textúrákkal.. na nee!)
Az akkori 2D sprite-os játékok annál inkább. Hangulatban, zenében nagy élmény volt minden egyes(!) egymást követő részt kipróbálni, játszani. Utóbbi időben talán a 1-2 PES volt elismerésre méltó, mert a játék élményéhez igyekeztek hozzá adni. Sikeresen!
Nem tartom véletlennek, hogy épp abból az időből kezdenek újragondolásokat kiadni más kategóriákból is (pl mortal9, giana sisters, stb)
Jó dolog a grafika, de aki érti konkrétan mire gondolok "élmény" alatt, az tudni fogja folytatni a korábbi listámat. Azok a fejlesztők, akik ott voltak a hőskorban és betartják az íratlan szabályokat, ma is tudnak játékokat készíteni.. a nagyobb kiadók meg belemagyaráznak mindent az elfuserált játékaikba. Lassan a felhasználó a hibás
:::::::::::
szerk:Sine Mora hamarosan meg is lesz vásárolva a cikkírónak köszönhetően.
JA igen: ismertem a címet (C64) és köszi a cikket! -
Ghoosty
őstag
válasz
Plazmacucci #7 üzenetére
Nekem először a Xenon 2 hibás verzióban volt meg és az utolsó pályán lézerkapuk voltak, amiket szét kellett lőni. Azok helyett valami tömör anyag volt ott és azt nem vitte semmi, így nem lehetett továbbjutni, mert mindig meghaltál.
Aztán megszereztem megint és akkor sokat játszottunk vele és sikerült végig vinni. Hogy azokat a kukacokat, aminek minden szeletét külön kellett szétlőni, hogy utáltam az egyik pályán.
-
Csapoati
nagyúr
válasz
sing1ep1ayer #4 üzenetére
Teljesen igazad van, en sem ertem a lenezest (83-as vagyok). Szerintem minden generacionak megvan a nosztalgiaja (nekem speciel a 90-es evek kozepe a FIFA-val pl.), ne vitassuk ezt el.
-
Az öregek biztosan tudják/emlékeznek rá, a fiatalabbaknak a teljeság kedvéért:
A Turricanban (3 részt élt meg) voltak azok a bizonyos Katakis "tribute" pályák, ahol a 3 vagy 4. (?) pálya végén a főhős a Katakisból jól ismert ürhajóba pattant, és a rohangálós platform játék átváltott lövöldözős shoot'em up-ba felüdülés gyanánt.
Huelsbeck zenéje sokat nyomott a feelinghez, főleg a 2 rész volt talán a legjobban eltalált. -
mad1
veterán
Katakis elobb volt amugy?
r-type boritorol ez a boss egybol beugrott
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
Plazmacucci #7 üzenetére
Xenon 2-nél darabokra törtem egy billentyűt.
-
Xenon és Xenon kettőről szívesen látnék írást. Mennyi szóközt vertünk szét amiatt a játék miatt!
-
Ghoosty
őstag
Nekem annak idején nem sikerült végigjátszani.
-
foka
aktív tag
Anno haveromhoz jártam Amigázni, a hang egy régi lemezjátszóra volt kötve, két nagy hangfallal. Rá lehetett kötni a Thosibámat (átcuccoltam a fél városon) és kazettára vettem a zenéket, pl Turrican II, Another World, toltuk a Stunts-ot és az R-Type-ot...
-
sing1ep1ayer
őstag
válasz
bekes.andras #1 üzenetére
Gondolom a "bekes" az a vezetékneved, nem pedig jelzője az "andras"-nak.
(a kolléga itt egy azóta moderált részre utalt - Bocha)
Egyébként nem tudom mit sápítoztok itt. Szép élmény fűz titeket ehhez a játékhoz. Oké. Örülünk neki. De miért kell kapásból ilyen szélsőségesen lefikázni a fiatalabb generációt? Ennyi erővel a ti apáitok, nagyapáitok is leírhatnák, hogy az ő korukban még számítógép sem volt, helyette kint a grundon fociztak, meg kukoricacsuhé-babákkal játszottak katonásdit. Na az volt az igazi játékélmény, nem pedig PC. De mit tudják ezt az ilyen "elkényeztetett" - hogy is írtátok? - "hülyegyerekek" és "süttyők", akiket "inkább fel kellene pofozni". Mondom mindezt veletek egykorúként.
[ Módosította: Bocha ]
-
Lord Myn
senior tag
válasz
kameraman77 #2 üzenetére
Abszolút, mintha a saját gondolataimat írtad volna le!
Ha a neved mögött a két szám a születési évedet jelöli, akkor egyidősek vagyunk.
Ma már két kisgyerek apukája vagyok, de amikor játszunk a géppel, időközönként tartunk "retro-napot" C64, Amiga, DOS játékok vannak ilyenkor terítéken, első alkalommal csak néztek, hogy ezek milyen "bénán" néznek ki, de aztán a játékélmény felülkerekedett és azóta mindig kérik, hogy legyenek ilyen játékok az "én gyerekkoromból". Utoljára pl. Wizard of Wor és International Karate volt, baromira tetszett nekik, hogy játszahatnak 1 gépen ketten.
-
kameraman77
tag
válasz
bekes.andras #1 üzenetére
Teljesen egyetértek! a MI generációnk tudja, hogy mi az az igazi játékélmény, amikor még a képzeleted tett hozzá a játékhoz, és néhány sprite elég volt ahhoz, hogy lekössön hetekig!
A mai csőnacis süttyőktől 4 hétre elvenném az apuci-anyugi által megvett gépet, meg a netet, és csak ilyeneken engedném játszani őket, hogy megtanulják, hogy nem a grafika, meg a 40000 fps az, ami egy játékot fantasztikussá tesz! Semmi közük a NAGY generációhoz, a pc betörésének igazi élményéhez, ahhoz, amikor a legendák megszülettek. Mi akik átéltük tudjuk, hogy miről van szó, hogy mi az ami megdobogtatja a szívünket...A mai fiatalok osztják az észt a neten, meg verik magukat, de közben a mi időnkben élni sem tudnának.. minden a s.ggük alá van tolva, kommersz gagyi minden, elveszett a frissesség, az egyediség, a különlegesség varázsa pc-s időkből.. Mi akik a 80-as években kezdtük és nyomtuk tudjuk, hogy mi ez! Amikor 85-ben először jutottam személyi számítógéphez, bizony nem tolta a s.ggem alá senki a játékokat, a csúcs grafikát, a kiegészítőket, mégis az életemet alapozta meg az a korszak, és tudom, hogy nagyon sokunkét akik akkoriban kezdték verni a gépet...
Valahol sajnálom őket, hogy ilyen f.s AAA kategóriás grafikára kihegyezett sz.rokkal kell játszaniuk.
Ez a játék is hatalmas volt, heteket játszottunk vele anno! Az igazi aranykor, az igazi gépezés kora volt a 80-as évek, minden más csak utánérzés és kínos izzadtságszagú szenvedés...
-
bekes.andras
tag
.... áááÁÁÁ! 1989-ben, 13 évesen, egy óra alatt, életvesztés nélkül, bömböltetve a zenéjét, büszkén sikerült végigjátszani, aztán azt követően többször is. Nagyon örültem magamnak, és a mai napig kiváló játéknak tartom. A zenéje nagyon jó, és több élvezet van benne, mint a mostani AAA kategóriás játékokba.
Jó látni, hogy más is emlékszik rá!
[ Módosította: Bocha ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
- YouTube
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3181
- HIBÁTLAN iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2041, 100% Akkumulátor
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 256GB Red-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS2213 ,96% Akkumulátor
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest