Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
fererencz89 #115 üzenetére
Mert nincs rajta rágnivaló. A jogszabály csak leírt szöveg, nem véd meg sem a gázoló autóstól, sem a hangos motorostól sem a hátulról palacsintává lapító betonkeverőtől.
-
válasz
stickermajom #74 üzenetére
"Továbbra sem értem. Akkor most neked ment?"
Nem jött nekem. le tudott lassulni időben.
(#78) PDA_FAN: "e mááár.... A történet nem erről szólt. Bátorkodtam rangsorolni, és a macska életét alacsonyabb szintre tenni, mint az emberéletet."
De a jogszabályok nem működhetnek így. Azon szituációban mindig azonos cselekvést kell kell megkövetelni. Ha nem így lenne, a legfelsőbb bíróságig menne minden ügy.
(#83) ricsi99: "A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset."
Ez a magyar gumicsont. Minden baleset konkrét okra vezethető vissza, csak egyszerűbb elintézni a relatív gyorshajtással. Sőt minden baleset vissza vezethető a relatív gyorshajtásra. A lassabban vezetsz, akkor nem alakul ki a baleset helyzet. Később érsz oda.
(#105) ricsi99: "Addig azzal nincs semmi bajom amíg bárki bárhogy közlekedik, az sem érdekel ,hogy ismeri e a kreszt vagy csak letolt 2 litykó pálinkát.... az érdekel kizálag ,hogy amikor a közelemben van ne veszélyeztessen ,
csak azért mert menő... "Az a baj, hogy sokan fel sem ismerik a veszély helyzetet. Még azt sem, hogy saját maguk felelősek érte.
Nem tartják meg a biztonságos követési távolságot. Azt gondolják, hogy az előtte haladónak kell erről gondoskodniuk. Az európai közlekedési törvények egységesek a biztonságos követési távolság megkövetelésében. A németek az autópályákon rendszeresen tartanak fotoshootings akciókat. Az esemény emlékére ajándék utalványokat küldenek az érintetteknek. Mennyi pénzt fizessenek be az rendőrség aktuális kasszájába.
Az tudni kell, hogy a német autópálya balesetek jelentős többsége a pályák városi vagy város közeli szakaszain, torlódásban, 30 km/h sebesség alatt következik be. Az autó előtt haladó jármű hirtelen fékezése okán. És nem a követési távolság meg nem tartása és a figyelem lankadása okán. -
flymi
addikt
Nem olvastam végig mind a 100+ hsz-t így csak ideböffentem a véleményem.
A macska elszalad. Bizonyítsd be, hogy ott volt és azért fékeztél...
Kamera kell minden kocsiba és a motorosok bukójára is. Nagyban megkönnyíti a bizonyítást.
Ennyike, szerintem. -
Somatom
veterán
válasz
fererencz89 #113 üzenetére
Milyen veszélynek? Hát a Kresz nem védi meg?
-
Somatom
veterán
Ez is egy lehetőség. A hűtős kamionokon az ágytól 50 cm -re jár a hűtő dízel kompresszora. Nem mindíg, hanem kikapcsol, aztán önindító, majd dízel hang. Azt mondják a hűtős kollégák, hogy símán meg lehet szokni, a fülük teljesen ignorálja azt a zajt és tudnak mellette aludni.
-
bkercso
nagyúr
Sokakat egyszerűen nem érdekel a többi - talán mert húsbavágó élményük, hogy ők sem érdekelnek senkit. Ezen emberek nagy száma az, ami igazán ijesztő.
Panelben van a szemközti házban valaki, aki hajnali 5-kor indul minden nap a Harley-val, és kb. 5 percig járatja, mielőtt elmegy vele. Nem halk... Pár hét alatt megszokod és már nem ébreszt fel. Addigra pedig a klíma is elkészül és becsukhatod az ablakot éjjelre.
-
válasz
fererencz89 #106 üzenetére
Nincs tökéletes megoldás.
Mint írtam szerintem is vannak tahók ,mind1 mit vezetnek.
Ha szomszédaiknak megfelel ám legyen..
Itt födút van... leszórták építési törmelékkel meg némi sóderral... népek felbuzdultak és 50-el tolták a gépeket rajta... por meg röpül mint állat ugyi...
Megoldottam a kérdést... amikor elvágtatott valaki ,akkor utánna mentem és szóltam neki ,hogy röpül a por mindenhol... legyen szíves ezt figyelembe venni... ha mégsem akkor pár haverral előtte fogunk gyorsulási versenyeket rendezni és megnézzük ,hogyan tetszik neki ha 1-2 cm por lesz minden nap a nyitott ablakok mellett a lakásába... azóta sépen megy mindenki... por így is van de mégse az hogy nem látok át az utca másik oldalára...
Arra akartam utalni ,hogy tessék összefogni és többen szólni arra helyben rend legyen... ha meg nem hat akkor a helyi rendőrőrsön szólni ,hogy milyen jó is lenne ha arra is trafiznának néha... a rend buzgó őreit meg sütivel traktálni ha mégis arra tévednének.
-
bambano
titán
egy rendes autó hangját már akkor se nagyon hallod, ha előtte állsz. például az én autóm hangját se.
ehhez képest a légvonalban többszáz méterre levő úton vigéckedők hangját hallani. tehát nem a panellel van baj.
egy mentsége van a motorosoknak: ebben a kategóriában autósból is van tahó bőven. -
Somatom
veterán
válasz
fererencz89 #106 üzenetére
Szerinted mi lenne a jó megoldás?
-
fererencz89
őstag
Vidéki vagyok.
Az a baj a hangosan közlekedővel, hogy nem csak akkor hangos, amikor veszélyben lehet. Vidéken is, belvárosban a sétáló gyerekek mellett is, akik a fülüket is befogják, mert szó szerint sérti őket az a zaj. Vagy éjszaka, amikor senki nincs az úton, de más aludna...Mindamellett megértem a problémáitokat, csak a megoldás nem jó, sőt, sok emberre nézve káros.
-
válasz
fererencz89 #102 üzenetére
Lehet elfogult vagyok.. viszont én is sokat vezetek.
Addig azzal nincs semmi bajom amíg bárki bárhogy közlekedik, az sem érdekel ,hogy ismeri e a kreszt vagy csak letolt 2 litykó pálinkát.... az érdekel kizálag ,hogy amikor a közelemben van ne veszélyeztessen ,csak azért mert menő... -
-
Somatom
veterán
válasz
fererencz89 #102 üzenetére
Én elfogult? 100 ezer Km. fölött vezetek évente. Ebben van roller, bicikli, motor, személyautó és kamion. Nem hiszem, hogy elfogult lennék.
-
fererencz89
őstag
+ Somatom
Elfogultak vagytok. Ilyen alapon villogjon, hangoskodjon mindenki, aki közlekedik. Még a gyalogos is. Egyébként nem csak motorra, autóra is értem. Meg a hangos zenére, stb.
Figyelmetlenül közlekedni és letolni az útról a motorost még nagyobb tahóság.
Ez nem tahóság, hanem figyelmetlenség. Szándékosan csinálni már tahóság, sőt... -
Somatom
veterán
válasz
fererencz89 #98 üzenetére
Figyelmetlenül közlekedni és letolni az útról a motorost még nagyobb tahóság.
-
válasz
fererencz89 #98 üzenetére
Majd ha kifordul eléd valaki párszor és csak vészfékezéssel/egyebekkel tudsz kitérni/megállni és integet ,hogy bocsi nem vettelek észre akkor elgondolkodsz ,hogy mit lehetne tenni.
Viszont sokan tényleg tahók... kocsiban is vannak ,iszonyatosan hangos gépek. Tudomásom szerint van egy határ ameddig el lehet menni... csak ugyi sokan tesznek rá nagy ívben... -
Sokan azért használják "hangosan" a motort mert amúgy nem veszik észre a motort... tükörből vékonyka és pillanatokon belül mögötted van... nem hinném ,hogy a tükröt bámulnád folyamatosan.
Lakótelep/közút meg ilyen... mindenki használhatja ergó zajjal jár... mindenkinél más a küszöb... van aki nappal alszik/gyerek van... mi volna ha valaki reklamál ,hogy reggel korán kelted /vagy délután.
Sisak meg arra véd ,hogyha elcsúszol ne törd porhanyosra a kobakod... a ruha szintén hasonló... de ha rámész a 2 tonnás kocsiddal onnét nem jön ki élve... vagy ha felkenődik a kocsidra akkor szintén matrica lessz... te meg kiszálsz nyugodtan mert az acélkaszni megvéd és sopánkodhatsz ,hogy ejnye... összetört.
Szóval lehet szeretni/nem szeretni a motort/biciglit/rollert... azt tudni kell ,hogy te túl fogod élni bármi lessz.... de az idióta 2 keréken már nem biztos... ha szerencsés akkor fel tud állni ,ha nem akkkor meg mindenmin1 -
válasz
Hieronymus #85 üzenetére
Relatív gyorshajtás: a vezető nem a forgalom/szituációnak megfelelő sebességgel halad.
Pont az a lényeg ,hogy annyival megy amennyit a tábla ír... télen-nyáron esőben/hóban/napsütésben mind1...
Szerintem meg pont veszélyes mert hamis biztonságérzetet ad ,hogy ennyit enged meg a kressz....Ém speciel "mindenféle" gyorshajtó vagyok... motorosként a sebességkorlátozó táblak mint javasolt tájékoztatásra tekintek tekintek
Viszont hazafelé meló után,ha fáradt vagyok, igyekszem már tartani a sebesség határt... ez álltalában addig megy míg valaki ezért meg nem próbál beletaposni a bentonba/árokba ,hogy mit szerencsétlenkedek amikor ő 5-10-el többet akar menni... amig kielőz addig nincs gond... csak ha rám is húzza a kormányt... ilyenkor visszarugom 3-as-ba a gépet és padló... aztán 160-200 felé már nem kell a tükröt bámulnom ,hogy betartsa e a mögöttem lévő a féktávot/kressz szabályait
-
totron
addikt
A keltett zajhatásról nem is beszélve. Mert őt mindenkinek hallania kell*, hajnali 2-kor is, egy egész lakótelepnek, s nem csak az alvásból való felriadás miatt hangosabbnak ható jelenségre gondolok, hanem tényleg kurva hangosan képesek nyomni, a ráadásul zéró előzmény nélkül. Nehogy becsukhasd az ablakot vagy ha úton vagy, nehogy tudj teleportálni: mindenféleképpen hallanod kell, ha halláskárosodást is szenvedsz még pluszban, na az a legjobb. Akkor teljes a napja. Ő tudja mikor húzza rá, őt védi a sisak, mindenki más gyanútlan, mindenki más nem tudja. Ritka féreg fajta. Ott és akkor randalírozik ahol és amikor akar, még csak kiszámolni sem tudod biztonsággal az elkerülést. És igen, vannak normális motorosok is, nem ők okozzák a gondot a környezetüknek. Semmi gondom azzal, ha elduruzsol mellettem egy nagyköbcenti és értem a feelinget is. A többit visszakínálnám pontosan ugyanazokkal, ugyanolyan mértékekben mint amit okoztak másoknak.
*normális embernél ez legkésőbb a középsuli végére kinövődik.
-
JoeYi
őstag
a motorosok, és egykerekű segwayesek önkéntes szervdonorok, így nagyon fontos szerepük van a társadalomban. Fontos, hogy ritkán tartsák be a követési távolságot, hogy haladó kocsik között soroljanak előre, hogy 0-ról 150-re gyorsítsanak két lámpa között így minél több rászoruló szervdonor jusson alkatrészhez.
ui.: onnét tudod, hogy szervdonor, vagy normális motorossal találkoztál, hogy előbbi kikéri magának, hogy te nem figyeltél oda az ő felsőbbrendűségére, míg utóbbi elnézést kér, hálát ad Istennek, hogy túlélte és megfogadja, hogy lassabban közlekedik
-
válasz
Hieronymus #72 üzenetére
Ha bárki meg tud előzni, akkor túl lassan mentél.
-
bkercso
nagyúr
válasz
Hieronymus #85 üzenetére
Menj ki a britekhez, és meglátod, milyen az, amikor mindent csak és kizárólag a leírt szabályozás szerint akarnak bonyolítani! A józan paraszti ész, ami nekünk természetes, náluk egyszerűen hiányzik a hétköznapi emberből.
-
Somatom
veterán
Egy Impresa -val, zsír új Wredestein téligumikon azt a kanyart még Béla bácsi is beveszi ötvennel. Egy Zsigulátorral, félig kopott nyári gumikon még Colin McRae sem. Mivel Magyarországon nem kötelező a téli gumi, ezért mindketten szabályosak. De, Bélabá mérges, mert Colin McRae cammog előtte. Pedig, sztem elérte azt a szintet, amire azt mondjuk, hogy tud vezetni.
-
bambano
titán
-
totron
addikt
Jó, ezt itt értjük és talán helyén is kezeljük, de ha az többségi autósnak elsütöd ezt a gondolatot, egyből rápakolja az 1 bites filozófiát, hogy igen-igen, a tükör szinte teljesen felesleges, fölösleges nyűg, figyeljen csak mindenki előre fele, ő már amit maga mögött hagyott az a múlt és hagyják békén a bonyolítással, úgyhogy én óvatosan vagyok az ilyen mondatokkal, mert a hülyeségi/önigazolási végállást fél másodperc alatt kihozza belőle.
-
válasz
stickermajom #74 üzenetére
"Továbbra sem értem. Akkor most neked ment?"
Nem jött nekem. le tudott lassulni időben.
(#78) PDA_FAN: "e mááár.... A történet nem erről szólt. Bátorkodtam rangsorolni, és a macska életét alacsonyabb szintre tenni, mint az emberéletet."
De a jogszabályok nem működhetnek így. Azon szituációban mindig azonos cselekvést kell kell megkövetelni. Ha nem így lenne, a legfelsőbb bíróságig menne minden ügy.
(#83) ricsi99: "A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset."
Ez a magyar gumicsont. Minden baleset konkrét okra vezethető vissza, csak egyszerűbb elintézni a relatív gyorshajtással. Sőt minden baleset vissza vezethető a relatív gyorshajtásra. A lassabban vezetsz, akkor nem alakul ki a baleset. Később érsz oda.
-
-
Tévedsz:
A forgalmi helyzetnek/időjárásnak/képességeidnek adják meg a maximális sebességet.
A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset.
Nekem még azzal sincs bajom ,ha valaki tép mint a meszes..
Azzal igen ha agresszíven beáll a másik segg@be és tolja le az útról.
Motorosként sokkal jobban látom az ilyen helyzeteket....
-
bambano
titán
meg nagyságrendekkel kevesebb autóvezető
ha én komolyan gondolnám a baleseti statisztikákat, akkor a motort megtiltanám en-bloc.
ugye mekkora marhaságnak hangzik? mint az, hogy az autós egy évig kötelezően motorozzon."Nem biztos, hogy aki lassabb, az nem tud vezetni.": ritka alkalom, hogy indokolt a tötymörgés. tessék megszokni, hogy mindenhol annyival kell menni, amennyi a megengedett. indokolatlan lassú vezetést is tiltja a kresz.
-
bkercso
nagyúr
Ezt nem gondoltad át szerintem.
Motorral lenne sok baleset.- Egyébként se lehet vlk-t motorozásra kényszeríteni. Én hetedikben felültem osztálytársam mögé az új, pöpec mocijára, és azóta soha többet motorra!
#77: Nem az idő miatt, hanem mert a sétaautókázás valamiért nem annyira kompatibilis az idegrendszeremmel. Ez van... Egy normális tempójú forgalommal nincs bajom, de a töttyögőket szeretem kikerülni.
-
PDA_FAN
tag
Elég nagy baj, hogy mindenki ilyen türelmetlen. Nem biztos, hogy aki lassabb, az nem tud vezetni.
Furcsa, hogy mifelénk aki autóba ül, az azon nyomban ott akar lenni a céljánál, és türelmetlen mindenki mással szemben. Lehet, hogy mielőtt autóba ült, még nem sietett ennyire, és épp négy órán át nézett zombiként valami fasságot a tévében. Arra rohadtul van ideje, de ha autóba ül, mindenki takarodjon előle, mert ő most siet.
Időben kellene elindulni, és akkor nem gond, ha valaki lassabb a többieknél. Kizárt, hogy mindenki vérszállító, vagy épp szül a neje, és azért rohan, mint az állat.
-
PDA_FAN
tag
-
PDA_FAN
tag
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
Ne mááár.... A történet nem erről szólt. Bátorkodtam rangsorolni, és a macska életét alacsonyabb szintre tenni, mint az emberéletet. Ha gyerek rohan eléd, akkor nyilván beleállsz a fékbe, ez nem kérdés.
-
bkercso
nagyúr
valami idióta arra kényszerít, hogy másként dönts, reagálj egy adott helyzetben. És ez - szerintem! - inkorrekt.
Az. Baj akkor, ha korlátoz, előny akkor, ha épp te úszod meg a kompromisszumkészsége miatt az esést. (Persze, vannak itt is, akik sosem bunkók, sosem figyelmetlenek és sosem sietnek, de hát nem mindenki ilyen tökéletes.)egy nagy rakás járművezető nem tart biztonságos követési távolságot, amivel veszélyeztet másokat.
Így van. Mások meg figyelmetlenségből veszélyeztetnek. Megint mások meg nem tudnak vezetni, ezért töttyögnek és feltartanak. Aki tempósabb, az a napi 20. alkalom után már tűkön ül az ilyen mögött és a nyakára megy ösztönösen. Emberek vagyunk. Sajna én is hajlamos vagyok a seggében menni a Mr. 40km/h-knak, akik direkt minden határon túl lemaradnak még az 50km/h-s forgalom mögött is...Ha még a telefonja is a kezében (!) van, akkor hosszan rá is dudálok, amikor mellette vagyok.
-
stickermajom
addikt
“Egyrészt nem ment neki, csak bizonyára a szemére vetette, hogy ez az
indokolatlan fékezés őt bizony veszélyeztette, s legyen kedves máskor
nem csinálni.“Tudom, hogy nem ment neki, ezért nem értem a hőbörgést. Történt egy indokolatlannak látszó fékezés, a motoros nyilván megijedt és ezt indulatból megbeszélték. Sokadszor jön fel, hogy juj nem tartott megfelelő követési távolságot, miközben dehogynem. Ha nem tartott volna most egészen másról szólna a sztori.
-
DigitXT
félisten
válasz
stickermajom #74 üzenetére
Egyrészt nem ment neki, csak bizonyára a szemére vetette, hogy ez az
indokolatlan fékezés őt bizony veszélyeztette, s legyen kedves máskor
nem csinálni. (A macskát nyilván nem látta. Ezért volt a megbeszélés.)Másrészt nem tudom, minek van ide citálva a magyar jogszabály, ha az
eset a nemrég mellékelt képek szerint német (nyelv)területen történt.Ui: motorosként soha nem mennék senki seggébe. Pont azért, mert ha
nem adja ki, rögtön nem csak anyagi kárt kockáztatok. Autósként sem,
mivel nagyjából betartom a szabályokat, s engem is zavar, ha valaki túl
közel jön (tol le az útról), mégpedig azért, mert bármi van, ütközés lesz.
És azt, hogy túl közel van, a tükörből tudom, mert oda is kell pillantani...
(Motoron még sokkal jobban zavar, ha valaki tol le, hiszen azzal megint
a testi épségem veszélyezteti közvetlenül, ha "csak" lekoccol véletlenül.
Ennek megoldása, hogy nem tartok fel senkit motorral. Tud az haladni.) -
stickermajom
addikt
válasz
Hieronymus #41 üzenetére
Továbbra sem értem. Akkor most neked ment?
-
"Így ez esetben a helyes döntés, ha nem fékezünk hirtelen, még a
macskagyerek elütése árán sem. Arról nem is beszélve, hogy ha a motoros csattan, és nincs az autónkban két szemtanú, akkor vajmi nehezen tudjuk majd igazolni, hogy tényleg jött egymacska[/S gyerek], és nem indokolatlanul álltunk bele a fékbe."A javítás esetében is helyes marad az idézett mondatrész, vagy inkább általános érvényűre módosítod a mondatot?A macskával tulajdonosával ellentétben a gyerek szüleit minden esetben ki lehet deríteni. Gondolom, mert a példád alapján el kell ütnöm a gyereket is a macska analógia alapján még az autó elejének javítását is ki kell fizetniük. -
válasz
pusszycat #64 üzenetére
"Igy minden büntetőfékező ráfoghatja egy macskára."
Nem egészen.
A forgalmi sávba történő visszatérés feltétele, hogy az előzött járművet ne veszélyeztesse. Ha az előzést nem lehet biztonságosan befejezni, akkor nem marad más, mint feladni az előzési szándékot.Ebben a helyzetben az előzött jármű vezetőjének túlzott jóindulata halálos tévedés. Ha maga elé akarja engedni lassítással az előző járművet. Magyarul a fékezéssel nem engedi maga mögé visszatérni, az előzést feladó járművet.
Ha sikerült befejezni az előzést, akkor mögötte haladó járműnek ki kell igazítania a követési távolságot, ha túl közel áll be elé az előző jármű.
-
koanla
aktív tag
Köszönöm a választ! MInt az bizonyára kitaláltad, oda szerettem volna elvinni, hogy másként fékezel-e, ha valami túlképzett majom jön mögötted. Tippem szerint - és az eddig hsz-aid alapján is - másként fékeznél.
És pontosan ez a baj itt. Nem az, hogy másként fékezel, mert sajnos rákényszerülsz. Hanem pont az, hogy valami idióta arra kényszerít, hogy másként dönts, reagálj egy adott helyzetben. És ez - szerintem! - inkorrekt.
Türelmetlenségében (vagy azért, mert fogalmatlan hülye és/vagy így szokta meg) egy nagy rakás járművezető nem tart biztonságos követési távolságot, amivel veszélyeztet másokat. Csak tetézi a helyzetet, hogy ezzel a veszélyeztetés mellett semmit sem nyer. Előrébb nem lesz ettől, hamarabb nem fog odaérni, max később, ha sikerül összehoznia valamit – és továbbra is: mindezt totál értelmetlenül. -
Somatom
veterán
Nyilván én is csak törekszem a lehető legjobb megoldásra. A kamion kicsit más tészta. Ott a fékkel automatikusan nyomom a vészvillogót. Ha megfigyelted, a kamionos mindíg váltott jobb/bal index -szel köszön meg valamit, sosem vészvillogóval. A vészvillogó azonnali fékezést jelent. Személyautóval sokmindenhez nem szoksz hozzá. Pl. ha motorozol, akkor mindíg, minden irányban képben kell legyél, mert Te vagy a sérülékenyebb. Nem csak az autót kell figyelned, hanem a vezetőjét is. Ha nagyon tekintget jobbra, akkor sorolni készül. Neked ezt már akkor tudnod kell, mielőtt ő kiteszi az indexet (már ha indexel egyáltalán). A "nekem elsőbbségem van", meg az "aki a hátam mögött jön, az oldja meg" akkor is rendkívül hibás hozzáállás, ha a Kresz betűje szerint "joga van". A Kresz szerint joga van, az élet szerint meg lehetősége életben maradni. Csak rajtunk múlik, hogy a jogunk, vagy a lehetőségünk a prioritás.
-
Narxis
nagyúr
Most nem azért, nekem csak egy B kategóriás jogsim van de nem emlékszem, hogy bármikor is akár forgalmi vizsgán vagy a való életben figyelnem kellett volna, hogy ki jön mögöttem, kivéve ugye ha megkülönböztető jelzéssel jön mögötted valaki.
A másodperc tört pillanatában te tudsz mérlegelni, hogy előtted egy ember, mögötted túl közel egy kamion jön akkor mit is tegyél? Az nem baj ha törekszik rá az ember, ez persze alap, hogy nézem a tükröt mert ki tudja, de szerintem elvárni nem lehet, hogy az ember egy autója elé kerülő akadály esetén mérlegeljen.
-
PDA_FAN
tag
Van azért itt még egy dolog, mégpedig az indokolatlan fékezés, ami KRESZ kategória (ellentétben a "büntetőfékezéssel").
A motoros azzal a követési távval számol, ami az adott sebesség és forgalmi helyzet esetén reálisan elég lesz a megálláshoz. Ide értendő egy váratlan forgalmi helyzet is, pl. lelép valaki a járdáról, kereszteződésben nem adják meg az elsőbbséget, stb.
Ezek a helyzetek általában a motoros számára is láthatóak, így időben számíthat fékezésre. A macska viszont nagy eséllyel nem fog látszani, pláne nem olyan messziről, hogy legyen ideje reagálni.Így ez esetben a helyes döntés, ha nem fékezünk hirtelen, még a macska elütése árán sem. Arról nem is beszélve, hogy ha a motoros csattan, és nincs az autónkban két szemtanú, akkor vajmi nehezen tudjuk majd igazolni, hogy tényleg jött egy macska, és nem indokolatlanul álltunk bele a fékbe.
Mellesleg valamikor 30-40 éve még oktatták a defenzív vezetés alapjait, csak valahogy mostanában ez teljesen elsikkadt. Mondhatni, a defenzív vezetés helyett az offenzív jött divatba.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #39 üzenetére
Az az elektronika nem biztos, hogy életben hagy. Sajnos, a mostani kamionomon kikapcsolhatatln. Már többször besatuzott teljesen indokolatlanul. Egyszer a hátamra fogok venni valakit emiatt.
Úgy tudsz tenni a baleset ellen, hogy képben vagy a mögöttes forgalommal és ha az balasetveszélyes, akkor nem satuzol egy macska miatt. Ennyi. -
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
fatpingvin #61 üzenetére
Nem egymás után haladó autók ráfutásos ütközéséről beszéltél a posztban amire válaszoltam, hanem büntetőfékezéről, az meg azért általában valami ilyesmi forgatókönyv szerint szokott zajlani, lásd pl: a viszonylag jól dokumentált Berki féle esetet, vagy épp ezt a másik remek testfelépítésű egyedet aki szintén BKV buszt akart leckéztetni, de nem úgy sikerült neki, ahogy tervezte.
Nekem egyszer volt részem ilyenben, kis pötsch koromban akkor még csak utasként, az is ilyen koreográfia szerint zajlott két percen belül úgy kb. ötször egymás után valahol Sashalom szélén, de abból végül nem lett kocc. -
Sok oksokodónak üzenem:
Mint motoros...
Kedves fórumtárs helyesen járt el.Ha útakadály van... legyen kutya/macska/bármi és befékez a mögötte lévőnek is meg kell tudnia állni.
A féktávolságot nem befolyásolja ,hogy ez előtted lévő joggal/vagy csak úgy befékez....
Tesssék betartani és nincs probléma... ha belemászol a másik segg@be akkor nem kell nyekeregni ,hogy nem rózsa illatú...
És megvalami... a motornak sokkal nagyobb a féktávja mint a kocsinak,,, eleve 2 kerékkel kevesebb fékez.
Ha a motoros kissé le van maradva ,akkor nem muszáj bepofátlankodni elé ,hogy te oda beférsz....Lehet csak kényelmesen haladni akar... fütyiméregetésre is kevés ,mivel akár egy 600-as gép ,is lealáz ha leszorítosdít játszol és elborul az agya...
-
fatpingvin
addikt
válasz
Kisgépkezelő #60 üzenetére
sejtettem hogy ilyesmit fogsz írni. ez eklatáns példája a szabálytalan sávváltásnak/előzésnek. én ezt nem keverném bele az egymás után haladó járművek ráfutátos ütközésének kérdésébe.
azzal egyetértek hogy ezesetben az előző hibája volt, de azt is lássuk azért hogy ez nem az az eset hogy csak úgy egymás után ment a két jármű hanem egy sávváltás folyományaként alakul ki a helyzet. -
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
fatpingvin #59 üzenetére
Persze egyszerű. Mész elől halál nyugodtan 50-el. Valami hülye bevág eléd 6 méterre a sávodba, de már akkor rányom a fékre mikor még a bal kerekei a szembe sávban vannak. Totál életszeű példa egy büntifékezésre, viszont totál életszerűtlen lenne rajtad, mint hátul közlekedőn számon kérni a szabályos követési távolság tartásának hiányát.
-
fatpingvin
addikt
válasz
Kisgépkezelő #58 üzenetére
"mert van olyan, hogy a hátulról érkezőnek nincs semmi felelőssége"
vázolj már kérlek nekem egy ilyet, nem kötözködésből kérdezem hanem egyszerűen tényleg nem tudom elképzelni a dolog mechanikájából adódóan hogy ez hogyan tud előállni. totál életszerűtlen példa is lehet amennyiben egy közúti helyzetben elvileg előfordulhat. -
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
fatpingvin #35 üzenetére
Megnyugodhatsz, nincs olyan büntetőjogi kategória hogy "büntetőfékezés", ez csak egy hangzatos köznépi elnevezés. Bikkfanyelven közúti veszélyeztetésnek hívják az ilyet.
Tönnyire nem úgy szokott lezajlani a büntifékezés, hogy mentek egymás mögött kilómétereken át a szabályos követési távolságot megtartva, és egyszercsak az előtted lévőnek eszébe jut, hogy most akkor téged megbüntet. Amennyire én ezeket látom, többnyire egy szabálytalan előzés is meg szokta előzni. Nyilván ha szabálytalanul megelőznek, akkor is elvárható, hogy ha duzzogva is, de lemaradj annyira, hogy meglegyen a megfelelő követési távolság, de azért hátrébb nem tudsz teleportálni egy szemvillanás alatt 5-10 kocsihossznyit. Úgyhogy egyáltalán nem értelmetlen vizsgálni az elől lévő viselkedését ráfutásos baletesetek esetén sem, mert van olyan, hogy a hátulról érkezőnek nincs semmi felelőssége. -
bambano
titán
"Az elől haladó macska megmentőnek is be kell tartania a KRESZT, a hirtelen fékezésével nem veszélyeztetheti a közúti forgalomban szabályosan közlekedőket.": teljesen egyértelmű.
ha szabályosan jön mögöttem, akkor elegendő követési távolságot tart, tehát nem veszélyeztetem satuval se.
világos, mint a nap. -
bambano
titán
"a Kresz azt mondja, hogy olyan távolságot kell tartani, és olyan sebességgel kell haladni, hogy meg tudj állni minden olyan akadály előtt, amire az adott körülmények között számítani lehet.": nem. nem ezt mondja.
"Vajon, a Te váratlan satufékezésedre az adott körülmények között számítani lehetett?": nem biztos, de ez nem is kérdés.
a magyar kresz azt mondja, hogy olyan követési távolságot kell tartani, hogy az előtted haladó vészfékezése esetén is biztonságosan meg tudj állni. tehát nem kérdés, hogy a mögötted jövő számít-e rá, hogy satuzol-e, úgy kell tennie, mintha satuztál volna.
ezt hivatásos sofőrként neked tudnod kell.
-
Egy szót sem írtam arról, hogy mikor vettem észre a motorost. Te gondolsz valamit bele a történetbe.
De nagyon szívesen pontosítok neked.
Sárga - járda
Rózsaszín - szint emelt vasútvonal
Piros - a vasútvonal alatti közútszakasz
A piros és kék kis nyilak az áthaladás elsőbbségét szabályozzák. Két jármű nem fér el egymás mellet. A áthaladhatóság felső mérete a normál méretű teherautó.
30 és 50 a sebességkorlátozó táblák helye.
Nagyobb kék nyíl a haladási irány. A kékkel jelzett terület nagyjából az esemény helyszíne.A vasútvonal alatt 30-al sem lehet biztonságosan áthaladni. Kihelyeztek egy áthaladást segítő tükröt, de abban sem lehet belátni a teljes útszakaszt. Többször előfordult, hogy a tükörben még nem lehetett látni a közeledő, elsőbbséggel rendelkező járművet, de a kanyar végére, már valakinek tolatnia kell, hogy elférjünk egymás mellett. Az "alagút" falára szoktam villogni, hogy hamarabb észrevegyen a szembejövő.
A környéken van két lakóház. Egy nagyobb szemétgyűjtőtelep, kertészetek és nyilvános park. A vasút másik oldalán iskola, óvoda, nyugdíjas otthon, sportpálya.
A vasútvonal alatti áthaladás előtt nem az érdekel, hogy ki van mögöttem. Az érdekel, hogy ki jön velem szembe. Nem akarok vele ütközni, automatikusan én leszek a hibás. Elsőbbsége van.
A macskák sem túl gyakoriak, először találkoztam macskával ott.
Egy fényképet azért dobok a hozzászóláshoz. A Google támogatta az igyekezetemet.
-
bkercso
nagyúr
A helyzet meg lett oldva kármentesen, így ez OK. Csak nem ez az egyetlen és nem is a legjobb megoldás szerintem. Pláne, hogy még a motoros veszélyeztetése sem tudatosult. Attól, hogy nem tartja be a KRESZ-t, még vigyázni kell(ene) rá! Ha azt írja, hogy megóvta a macskát, és még a f@sz motoros is megúszta, akit nem vett addig észre, az másképp veszi ki magát...
Mi van, ha ne adj isten a gyereke motorozik hülyén és beáldozzák egy macsekért. Örülne?Én is kiszálltam, mert csak az egóról szól ez az értetlenkedés.
-
koanla
aktív tag
Tételezzük fel, hogy haladsz a(z amúgy kiváló műszaki állapotban lévő) személygépkocsiddal egy úton, GPS szerint megengedett legnagyobb sebességgel. Kiválóak az út- és látási viszonyok, nem állsz semmilyen szer befolyásoltsága alatt, kipihent vagy, nem vonja el semmi és senki a figyelmed, nem süt szembe a nap, stb. Adott esetben nem várható semmilyen vészhelyzet, nincs kereszteződés, parkoló autó, emberek, semmi zavaró tényező. Valamint NEM JÖN senki mögötted közel s távol sem.
Kiugrik eléd egy macska, melyik esetben cselekszel, ha nyilvánvaló, hogy cselekvés nélkül nem tudod elkerülni, hogy elüsd:
1) nem csinálsz semmit
2) max gázt vagy hajlandó elvenni / tempomatot kikapcsolni
3) enyhét fékezel
4) közepeset fékezel
5) erőset fékezel
6) vészfékezel (a kiváló műszaki állapotot már írtam, de legyen szájbarágósabb: a rutinod/tudásod is megvan ahhoz, hogy egy sima vészfékezést ABS-szel további veszély okozása nélkül meg tudj oldani) -
Bird
addikt
Parttalan, értelmetlen topik. Kiszálltam.
-
Somatom
veterán
válasz
fererencz89 #45 üzenetére
Egy macska nem okoz olyan kárt, amit egy gőzborotvával ne lehetne eltüntetni.
-
woodworm
veterán
válasz
Hieronymus #41 üzenetére
Mondjuk, ha végig olvasnád a paragrafust (vagy ha elolvastad, akkor ide is idéznéd), akkor ott áll, hogy "A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi."
-
bkercso
nagyúr
válasz
Hieronymus #41 üzenetére
És mi van, ha nem tartják be? Mo-on ez nem olyan ritkaság.
-
-
pusszycat
nagyúr
Rongyoltunk haverommal faluban telepjáróval, ő csak annyit mondott merengve, maga elé, idézem " ...egy macska minusz"
-
"Helyettesítsd be egy 40 tonnás betonkeverővel a motorost úgy...."
És mit tudok csinálni?
Hogyan tudom én, előtted megtartani a követési távolságot, miközben te jössz mögöttem?
Nem tudok előtted gyorsabban hajtani, legalább is az aktuális sebességkorlátozás határán felül.
Nem tudok teleportálni előled.
Ha közlekedési esemény miatt fogsz bele tolni az előttem haladóba, a lelkeden fog száradni. AMÚGY MEG KAPCSOLD BE A RÁFUTÁSOS BALESETET MEGELŐZŐ ELEKTRONIKÁT. Leírtad, te ki szoktad kapcsolni.
Legalább az életben akar hagyni! -
doc
nagyúr
En csak azt nem ertem, ezt miert a motorosoknak cimezted? Autosok ugyanigy jonnek az ember mogott fektavon belul. Sot, ok jellemzoen sokkal tovabb, a motoros legalabb megeloz es megy tovabb...
-
bkercso
nagyúr
válasz
stickermajom #34 üzenetére
Egy következő szintje a helyzet kezelésének, ha akkor is tekintettel vagyok valakire, amennyiben nem tart megfelelő távolságot. Ha >20s-ig jött mögötte a motoros, tudnia kellett (volna) róla.
-
totron
addikt
válasz
Sleeper987 #27 üzenetére
Mondjuk van egy ilyen ritka idióta, tipikusan öngyilkos ösztönritmusuk, hogy pont a nem jó pillanatban ugranak a kerék alá. Emiatt nem tudom sajnálni őket. Hogy ez mitől van, azt is jó lenne tudni. Nem minden példányra igaz, de egy létező jelenség. Fontos ez, mert számos esetben az autós hibáztatja magát és van, mikor helyesen. Több esetben viszont esélye sem lett volna kisakkozni a ritmikát életben hagyásra, a fent említett miatt.
(#35), ne haragudj, de ez a sarkos látásmód nettó baromság. Maradjunk abban, hogy kölcsönhatások és közösségi game van. Nem is értem miért kell legitimálni egyes szereplők összes cselekedetét, csak mert az adott fennforgásban x helyiértéken szerepeltek. Mindig van egy előtte, meg egy mögötte haladó, mindig az önfelmenthetőség szerinti helyiértékre tegyük magunkat...? Sokan így vezetnek, így érvelnek.
Miért dolgozik egyébként a követési távolság betartása ellen? Nem éppen hogy a pár, "utak királya" prolik által művelt cirkuszból okulva pluszban bekúszik a tudatalattikba eleve és előhívódik, ha szitu van, megelőzvén a bajt?(#34), na igen, de gondolom nem sokon múlt és jól esett méltatlankodni. Nem baj az, ha van kommunikáció, csak ritkán szép. De ha van lehetőség - ritkán van - jobb nem haza vinni a frusztrációt.
-
fatpingvin
addikt
én kezdeném ott, a "büntetőfékezés" büntetőjogi fogalma véleményem szerint színtiszta nonszensz. a követési távolság betartása a hátul haladó felelőssége, már csak a technikai megvalósíthatóság okán is. ha az elöl haladó fékez (AKÁRMILYEN okból) és ebbe a mögötte haladó beleszalad, azért a hátsó a felelős, kivétel nélkül. szóval a kérdésedre az egyértelmű válasz szerintem az, hogy igen.
Az egy másik kérdés, és a "büntetőfékezés" fogalmától függetlenül értelmezendő, hogy miként kezeljük azt, ha valaki a forgalmi helyzetben indokolatlan manővereket végez, viszont ebbe beletartozik akkor a random sávváltás, a hirtelen sebességváltoztatás (legyen az rally-szerű gyorsulás vagy fékezés) és társaik.
a "büntetőfékezés" jogi fogalma szerintem kifejezetten káros, ugyanis a követési távolság betartatása elen dolgozik, valamint komplikálja a fent is említett helyzetek megítélését, amire pedig egyrészt semmi szükség, másrészt nincs rajta mit bonyolítani. egy ilyen ütközés esetén a hátsó a hibás, pont, az hogy aki elöl haladt az milyen manővereket tolt arról lehet beszélni és lehet azt mondani hogy ő is szabályt sértett, viszont ez semmi esetben se mentheti fel azt aki hátulról beleszaladt.
-
stickermajom
addikt
Írjátok többen is, hogy nem tartott megfelelő követési távolságot a motoros. Ha meg tudott állni anélkül, hogy felkenődött volna az autóra, akkor csak megvolt az a távolság, nem?
-
Bird
addikt
A szabályok elvén haladva:
- veszélyeztetés: a közlekedés más résztvevőjét hirtelen irányváltoztatásra, hirtelen fékezésre kényszeríteni;
- akadályozás: továbbhaladásában gátolni a többieket;
- zavarás: sebességének, haladási irányának megváltoztatására kényszeríteni a másik jármű vezetőjét.Az elől haladó macska megmentőnek is be kell tartania a KRESZT, a hirtelen fékezésével nem veszélyeztetheti a közúti forgalomban szabályosan közlekedőket. Utóbbiból következik, hogy bizony lehet olyan közlekedési szituáció amikor 0,5-1 sec alatt dönteni kell, hogy macska vagy a mögöttem jövő motoros.
Attól félek ez a poszt megint csak egy motorosok kontra autósok összecsapás....
-
waccamár
senior tag
Furák nekem a kommentek... ilyen helyzetben a hátulról érkező fél a hibás. Többen is leírták, követési távolság, tök egyértelmű. Aki motorozik, annak tudnia kell a saját és a motorja képességeit. Most egy macskán át kellene menni? Mi van, ha egy gyerek szalad ki? Vagy mivan, ha az előttem lévő autó fékez be és nekem is satut kell nyomnom...? Én elkerülöm az ütközést, mert tartok követési távolságot, de a mögöttem lévő belémjön, mert ő meg nem tart... Heti szinten van a közútnak is autópályáról olyan felvétele, hogy 5-en egymásba szaladnak. Múltkor a nyugati aluljárónál volt egymásban 5 autó - ezek szerint senki sem tartotta a követési távolságot. Napi szinten vezetek budapesten, nehéz tartani a követési távolságot az tény, de nem lehetetlen.
10k egy dashcam, ajánlom mindenkinek, ebben az esetben is egyértelmű bizonyíték lett volna.
-
fererencz89
őstag
Igen, egy veszélyhelyzetben nehéz mérlegelni, hogy mekkora a valós veszély, vagy ezzel mekkora másik bajt okozhatunk. Lehet, hogy csak egy macsek volt, de a kisállat hozhat maga után egy kisgyereket is, aki váratlanul utánaugrik, stb. Én azt mondom, az sem elég, ha betartjuk a KRESZ-t. Ésszel kellene vezetni, de sokan rohannak munka- vagy vérmérséklet miatt. Megengedett + 5-10km/h sebességnél gyakran nyomulnak mögöttem, ekkor ne az én hibám legyen, ha baj lesz. Megengedett -20km/h sebességgel ha mennek előttem, akkor is inkább csak szidom magamban az illetőt.
Hasonló:
Falu széléhez közel lakunk, előttünk kanyarodik is az út, tehát ha valaki jön nagy lendülettel, nem látja be az utat végig. Sok a teherautó is. Tegyük fel nem barom, és nem 70km/h sebességgel rongyol a faluba be a sok tonna rakományával, ahogy szokás, hanem szabályosan 50-nel. Meg tud állni, ha a kanyarban, a házunk előtt megy át az úton a gyerekem? Tudom, ne engedjem oda, de akkor is... -
7
addikt
Kicsit elszabadultak itt az indulatok. Azért abban remélem egyetért mindenki, hogy forgalmi szempontból a fő problémát az generálta, hogy nem volt adott a megfelelő követési távolság. Amiatt viszont ne ekézzük már egymást, hogy ilyen kiindulópont mellett ki hogyan dönt egy pillanat alatt; mindenkinek mások a prioritások, és ha az alapvető biztonsági szabályok (itt pl. KRESZ) nincsenek betartva, akkor bizony nagyobb a problémás kimenetel esélye bármilyen döntés esetén.
Abban egyébként tökéletesen egyetértek néhány másik kommenttel, hogy a címben a külön motorkerékpárosokra vonatkozó megszólítás nem a legszerencsésebb, mivel ez ennél jóval általánosabb jelenség.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #28 üzenetére
Ha nem vagy tekintettel a mögötted jövőre, akkor felőled akár meg is dögölhet.
"Helyettesítsd be gyerekkel a macskát."
Helyettesítsd be egy 40 tonnás betonkeverővel a motorost úgy, hogy a hátsó üléseden utazik a gyereked! Na, még így se vesszen inkább a macska? -
"Macska miatt veszélyeztettél motorost, mert vagy nem figyeltél hátra, vagy közömbös voltál a gonosz, rád mászó motorossal szemben."
Ne dramatizálj!
Azt azért mond már meg. Hogyan gondolod azt, hogy az elől haladó autó tartsa meg a motoros előtt a követési távolságot? Gyorsítsak? Ha a motoros is gyorsít, akkor mit tegyek?
Hogyan néz ki a gyakorlatban az elől haladó felelőssége a féktávolság megtartásában?
Komolyan kíváncsi vagyok."Dögöljön meg a másik, ha szabálytalanul siet!"
Azt senki sem mondta vagy írta, hogy sietett a motoros. Ha sietett volna, már a 30-as szakasz végén elhúz mellettem. Ott már a rendőrök sem szoktak mérni, megtehette volna "kockázat" nélkül. Nem sietett. A megdöglésről is te beszélsz." Talán még örültél is a macskának, hogy legalább okkal befékezhetsz."
Szalmabáb érvelési hiba. Rajtad kívül senki sem írt ilyet. Helyettesítsd be gyerekkel a macskát. Akkor is ezt írtad volna?
"Azok a tenyérbemászó szánalmak is ilyen határozottan önigazultak, akik kijönnek eléd a belső sávba a megengedett mínusz 5km/h-val és nem mozdulnak."
Túl tolod!
De ennek sincs köze a követési távolság meg nem tartása forgalmi helyzethez. Színtiszta mellébeszélés."Van 20+ éve biztosítással foglalkozó a családban, és szerinte (se) így van ez. Ezek kényes ügyek tudnak lenni. Amúgy meg a balesetek bő 80-90%-ában mindketten benne vannak a dologban."
Mármint hogyan kell értelmezni a nem így van megfogalmazást?
Melyik az a biztosító, amelyik az aktuális közlekedési törvény előírásainak ellenében értelmezi a közlekedési helyzeteket? A biztosítók nem fognak ilyet tenni."Amúgy meg a balesetek bő 80-90%-ában mindketten benne vannak a dologban."
Dobnál erről valami hitelesnek tűnő linket dobni?
Nem akarok előítéletes lenni ez ügyben. De képtelenül magas százaléknak gondolom.Szóval, dobd a linket!!
-
Sleeper987
csendes tag
Mint motorral is valamikor közlekedő szólnék a témához:
Ha kanyar van és motoros jön mögötted a számíts arra, hogy a motoros kanyarban sokkal kevésbé tudja lefékezni a gépet mivel csak két kereke van. 2 lehetősége van: mégis fékez kockáztatva, hogy elcsúszik, vagy kiborít valamelyik irányba, hogy kikerüljön. Próbálja ki mindenki kerékpárral kb 20km/h óránál eléggé nehéz hát még ha előjel nélkül - mert nem biztos hogy ő látta a cicust - valaki állóra fékez előtted.
Ettől függetlenül én mindíg a defenzív közlekedést választom, ezért is hagytam mára abba a motorozást, mert túl veszélyesnek ítéltem, és a két gyerekemet jó lenne látni felnőni.
Saját szitum is volt pár éve. Este vidéken autóztam. és feltűnt egy nyau az úton, csakhogy a hátam mögött a család meg egy másik jármű is volt, így tartottam egyenesben a kormányt és érzékelve a kis koppanást az alvázon elmormoltam egy miatyánkot megy egy sajnálomot. -
bkercso
nagyúr
válasz
Hieronymus #18 üzenetére
Pontosan. Aki hátulról ütközik belém, az nem tartotta meg követési távolságot. Pont.
Van 20+ éve biztosítással foglalkozó a családban, és szerinte (se) így van ez. Ezek kényes ügyek tudnak lenni. Amúgy meg a balesetek bő 80-90%-ában mindketten benne vannak a dologban. -
bkercso
nagyúr
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Macska miatt veszélyeztettél motorost, mert vagy nem figyeltél hátra, vagy közömbös voltál a gonosz, rád mászó motorossal szemben. Talán még örültél is a macskának, hogy legalább okkal befékezhetsz. Dögöljön meg a másik, ha szabálytalanul siet!
Azért mehetett tovább, mert megértette, mennyire nem fogod fel a szitut. Neked igazad van és pont. Lehet valamennyi igazad, de attól még nem lesz minden szitu fekete-fehér.
Aztán a nyilvános fórumon mosdatod a passzív agressziódat. Vagy tévedek? Sok ilyen ember van, tele velük az ország. Biztosan a motoros se tudta, hogy ilyenbe futott-e bele vagy sem.Azok a tenyérbemászó szánalmak is ilyen határozottan önigazultak, akik kijönnek eléd a belső sávba a megengedett mínusz 5km/h-val és nem mozdulnak.
-
Somatom
veterán
El nem tudod képzelni, hogy mik vannak. Írok egy példát. Ha egy BKV által járt főútvonalon kátyú van és abból károd származik, akkor a közterület karbantartójának a biztosítója köteles megfizetni. Egyik ismerősöm épp az előtt vett új kerekeket a motorjára, mielőtt véletlenül belement volna egy ilyen kátyúba. Még ilyen mázlistát! Épp arra sétáltatta a kutyáját egy fotós, akinél véletlenül ott volt a profi gép és még tanúskodott is. Épp egy ismerős rendőr volt az adott körzet helyszínelőjeként szolgálatban. A srác megtalálta a számlát a kerekekről. Két, független szervíz is visszaigazolta az összeget. Szted milyen feje volt a közútkezelő biztosítós ügyvédjének, amikor meglátta a két kerékről a 2x1,2 millás számlát? A valóság teljesen mellékes.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #18 üzenetére
Ez nem így van. Akkor aki belemegy hátulról egy büntető fékezőbe, az a vétkes? Akkor értelmeznéd a büntető fékezés fogalmát? Mert amit állítasz, abban ez értelmezhetetlen, mégis szankcionálják.
-
totron
addikt
Vagy hozass valakivel egy macskát a helyszínre.
(#18) Hieronymus, nem tartom életszerűnek, hogy a rendőr nulla kérdést intéz hozzád egy ilyen esetben, ha eljut addig a dolog, függetlenül attól, hogy kell figyelnie a hátul haladónak, de az utakon általában kölcsönhatások vannak, sosem 1 a szereplő. De lehet, hogy én élek egy más világban.
-
"Az ügyed elbírálásának szempontjából teljesen mellékes a valóság..."
Pontosan. Aki hátulról ütközik belém, az nem tartotta meg követési távolságot. Pont.
Korábban linkeltem a KRESZ ide vonatkozó szabályozását. Nem nekem kell bizonyítanom, hogy nem tartotta be a követési távolságot. A hátulról ütközőnek, kell bizonyítania, hogy nem vétkes. -
Somatom
veterán
Még egyszer! Az ügyed elbírálásának szempontjából teljesen mellékes a valóság. Csak az számít, amit a bíróság megítél és azok a bizonyítékok, amik alapján megítéli.
Miért ne lehetne a motorosnak jó ügyvédje? Az sem számít, ha a helyszínen mást mondott, mivel utólag kiderülhet, hogy akkor még sokkos állapotban volt. Stb., stb. -
totron
addikt
Ez erre nem válasz. Eleve egy olyan felütést vázolsz, ami hazugságon alapul, vagyis aktuális panel alkalmazása, ami jó eséllyel von maga után meghurcoltatást, közben ugyanannyi - ha nem több - vaj van a feje tetején/füle mögött a motorosnak, mint az autósnak. Mi joga lenne hazudni a motorosnak? Önvizsgálatot kell tartani és a szituációt elemezni, konzekvenciákat levonni, nem igaztalanul eltiporni-eltiportatni a másikat. De ugye az utak világában ez az alapmentalitás sajnos, ez kerül elő legelőször.
Ja mégvalami: Üzenem az összes, karosszérián belülről anyázó idegembernek, hogy ha egy teljesen szabályos közlekedési szituáción ki kíván fakadni, amit szélvédő mögötti pampogással + mutogatással + dudálással kíván magából kiventillálni, de még meg is áll, hogy neki mekkora baja van (miközben csak ő volt figyelmetlen és megijedt pl.), akkor legyen töke a 5. lépésként ki is szállni, ne induljon el megint. Milyen műsort nyom le egy ilyen egy ténylegesen hibázó közlekedőtárs felé? Agyonüti? Az a jó öreg, objektivitást szigorúan mellőző tanító célzat... Az kell, nagyon kell. Anélkül nem is tudna senki sem aludni a nap végén.
Szerk.: Ja értelek már az idézőjellel.
-
Somatom
veterán
Mert "szegény, szerencsétlen" fel van kenődve egy olyan autó hátuljára, amelyiknek a sofőrje nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy tulképp miért is satuzott, és a helyszíni szemle időpontjában ez teljesen indokolatlannak tűnik.
Nem azt állítom, hogy nem lehet belőle kijönni, csak azt, hogy nem olcsón. -
totron
addikt
kenődő motoros azt állítja, hogy egy korábbi szitu miatt büntetésből fékeztél
Mivel, mitől lenne az ő szava erősebb ütőkártya? Mert gumicsontosítható divatot állít?ezen felül igazából nem tudom mi lehetett a fejében.
Nem jött mögöttünk senki-semmi. Ja, felkészültnek kell lenni és fékutaknak teret biztosítani, de igazából mindenki a rutinba van belesüppedve: KRESZ van összefésülve szokásokkal. -
totron
addikt
Hm. Megvan a kanyarodásnak is egy megfelelő koreográfiája-ritmusa, amit illik érezni a bemagolt/másoktól ellesett cselekményelemeken túl. Nem mindenkinek van tehetsége a közlekedéshez, másnak meg a főzéshez nincs, csak azzal kevesebb kárt lehet csinálni. Egy gyerek pl. úgy gondolta, hogy a haladás szent folytonosságát felfüggesztve megáll előttem biciklivel, mert ő majd kanyarodni fog, balra, valamikor. Semmi lassítás-hátranézés-kézkitartás, hanem egyszer csak megáll. A köwetési távolság nem volt túl nagy, igaz, túl kevés sem, átlagos volt. Mögötte haladó biciklisként ha éppen elbambulsz épp akkor, csak egy kicsit, akkor már bele is mentél. A terv vagy gondolat ezen felül igazából nem tudom mi lehetett a fejében. Nem kötelező belemenni egy ilyenbe, de van, hogy úgy esik. Elég egy fülledtebb nap.
De vehetnénk a natúr, vagyis közlekedési lámpátlan zebráknál eltérő szokásjogot - nem gondolom, hogy fentebb való lenne a KRESZ-nél, csak mint létező eleme az életnek - vagyis hogy a zebrára való lelépettség ténye és az útra befele való haladás mértéke mennyire burjánzott el a helyen. Ahol jobban, ott adott esetben anyázva nyomhat satuféket a nem oda való (máshol élő) autós, holott amúgy mindenki érzi a környéken a ritmust. Nem extrém, karosszéria-súroló közelmenésekre gondolok nyilván és értelemszerűen a lelépés oldalán autómentesség állapota mellett.
Ott van még az ún. biciklis zebrai esetek is érdekesek, illetve bármikor amikor elsőbbséged nincs, de ahol mégis rendre átenged az autós - minden alkalommal érezni kell, hogy ne állj meg nem teljesen feleslegesen, ne legyen tötymörgés, de ne is ütközzetek.
Ismerős anyja robogóval kikerült egy nyulat. Nyúl megmenekült (hurrá), humán boka eltörik. Mezei bokatörés. ...nek indult. Pár nap múlva vérrög, az fel az agyba, agyvérzés, halál. Becserélte életét egy cukimuki nyulacskáéra. Biztos igaza volt a maga módján és ne legyen döggyár az út, de könyörgöm.
-
Mr. Y
őstag
Ám! A tükröt is folyamatosan nézni kell és tudni, mi van mögötted és mennyivel!
Ez így, ebben a formában kivitelezhetetlen. Távolságot fel tudsz mérni, de sebességet nem. És EZ az, amit tanítanak, ezért is kell kellő körültekintéssel haladni a forgalomban.
A cikk írójához: Nem mondom, hogy nincs igazad, nem óhajtok belekötni az írásba, a címbe viszont annál inkább. Ugyanis gyakoribb az, amikor a motoros áll meg és a mögötte lévő autós nem. Sajnos saját tapasztalat is van erről. Így a címet igazából módosítanám valami olyasmire, hogy Forgalomban részt vevők, figyelem!
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #8 üzenetére
Hát jó. Legyen gyakorlati alkalmazástan! Először is, sosem a valós tényállás számít, hanem az, hogy abból utólag mit tudsz bizonyítani. Mint tudjuk, a büntető fékezésre mostanság harapnak. Ha az autód hátuljára kenődő motoros azt állítja, hogy egy korábbi szitu miatt büntetésből fékeztél, akkor elütött cicus hiányában hogyan bizonyítod az ellenkezőjét? Az "istenbizony" kevés lesz. Hidd el, hogy necces lesz az ügy. Idézés, ügyvéd, költség, hercehurca, stb.
Aztán, a Kresz azt mondja, hogy olyan távolságot kell tartani, és olyan sebességgel kell haladni, hogy meg tudj állni minden olyan akadály előtt, amire az adott körülmények között számítani lehet. Vajon, a Te váratlan satufékezésedre az adott körülmények között számítani lehetett? Hidd el, hogy neked is az a jobb, ha átgangolsz azon a cicuson!
Pelikán elvtárs, the life is not habostorting! -
-
"3) busz van mögötted, amin sokan megsérülnek, és még ha igazad is lesz, évekig járhatsz a bíróságra."
A buszvezetők hivatásos vezetők. Tisztában vannak a követési távolsággal.
A KRESZ 27. § (1) bekezdése szerint járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.
További észrevétel ez ügyben?
-
bkercso
nagyúr
-
Somatom
veterán
Ahogy előttem írták, mégiscsak jobb, ha az észlelés után a "szegény cica" gondolat fut át az agyadon a mögötted jövő kamion olajteknője helyett.
-
Viktor77
titán
Autósokra nem vonatkozik?
-
bkercso
nagyúr
Egyrészt igazad van. (Mint mindenkinek a saját szemszögéből.) De neked most jogilag is.
Ám! A tükröt is folyamatosan nézni kell és tudni, mi van mögötted és mennyivel! Ezt is tanítják.
3 esetet képzeljünk el:
1) a motoros beléd szalad, és bár a macska megmenekült, ő megsérül vagy meghal (pl. lehajt a völgybe, hogy elkerüljön téged, vagy a szembesávba hajt).
1) egy teherautó van mögötted, ami téged tör össze. Ekkor a macska is megsérülhet akár!!
3) busz van mögötted, amin sokan megsérülnek, és még ha igazad is lesz, évekig járhatsz a bíróságra.Sajnos a legtöbben csak előre figyelnek és csak <50%-os figyelemmel, aztán ha nagy ritkán baj van, meglepődnek. Szerintem ilyen unalmas helyen is 100%-ban kell figyelni és folyamatosan vándoroltatni a tekintetet. Max. kb. 10 másodpercenként bele kell pillantani a tükörbe.
-
Dr. Mózes
aktív tag
És a motorkerékpáros nyugodt hangvételben megköszönte a tajékoztatást, visszaszállt a motorjára, majd toábbállt?
Új hozzászólás Aktív témák
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Nem minden arany, ami AI
- Elektromos cigaretta 🔞
- Honda topik
- Xbox Series X|S
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3422
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3093, 91% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest