Aktív témák
-
anaqer
veterán
OK, a kérdés végképp eldőlt: tévedtem, valóban nem R423.
-
anaqer
veterán
-
anaqer
veterán
1) A 9800XT bordája is ugyanolyan ritkás, az aluban igazad van.
2) második kép != első kép :)
Tápcsatlakozót minden gond nélkül rakhatnak a túloldalra is. Fogyasztásról nem tudok mit mondani, bár éppen az RV360-ból kiindulva ( low-k a barátunk ) el lehet képzelni, hogy szűkösen belefér a 75 wattba. Elég meredek, de nem kizárt.
Nem mondom, hogy biztosan R423, de nem találom teljesen lehetetlennek. -
Raymond
titán
A ket kepen biztosan nem az R423 van.
1. a felso kepen a hutes tenyleg gyakorlatilag ugyanaz mint a 9600XT Extreme kartyan: aluminium, ritkan bordzott stb., a ventilator abszolut lenyegtelen.
2. a masodik kepen lathato hogy TSOP memoria csipek vannak a kartyan.
Miert valoszinu az hogy inkabb az RV380-rol van szo ? Mert az R423 minimum egy 10-layer PCB-t fog hasznalni mint a 9800XT es arra nem tesznek TSOP memoriakat. Az egyik kartyan sincs tapcsati es mivel mar a 9800XT is +70W-ot eszik az R423 ezt SZVSZ siman tul fogja lepni es itt mar a PCI-Express altal szallitott 75W sem lesz elegendo, igy inkabb valoszinu hogy azon is lesz tapcsati. -
anaqer
veterán
válasz
Illissius #128 üzenetére
Eleve ez NEM a 9600XT Extreme-en lévő hűtő.
1) #110 - ''a hátlapra átnyúló hűtőbordát...''
2) számold meg a ventilátor lapátjait
Ergo : semmivel sem valószínűtlenebb, hogy ez egy R423, minthogy nem az. Lehet hogy valóban RV360 / RV80 / mittoomén, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy R423. -
anaqer
veterán
válasz
Illissius #120 üzenetére
Figyu, az, hogy egy spec. tuningkiadású 9600XT-re rádobtak egy túlméretezett hűtőt az kb. annyit jelent, hogy egy spec. tuningkiadású 9600XT-re rádobtak egy túlméretezett hűtőt. És semmi többet... :) Attól az még nem lesz egy ''RV360 hűtés''.
Egy dologban nagy igazad van viszont : az a kártya tényleg nem R420 alapú, mert a PCI-E buszos verzió R423 kódnéven fut. -
Raymond
titán
Hat a 9200SE is ad 3700-4000 pontot (nem emlekszem pontosan) 2001SE-ben ugyhogy ezt inkabb csak az ATI IGP-je kozeliti meg.
OFF
Akkor mirror-ozhatnad valami elerheto helyre, mert csak szivfajditonak mondom hogy azt az 50-et megnyomhatnam eleg kemenyen felfele :)
ON
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Ezek az olcsó chipek már bőven integrál VGA szinten vannak, pláne ha majd jönnek integrált DeltaChromek és újabb ATI IGP-k.
OFF
nem a host-osat már nem frissítem csak a magyar megy. Érdekes hogy az ingyenes ultraweb sokaknál nem megy, bár nekem eddig nem volt vele gondom, bejött www-vel és anélkül is... Amúgy csak szívfájdítónak mondom hogy már közel 50 miniteszt van :P
ON -
Thom!
veterán
[L]http://slashhead.homestead.com/files/cebit2004/Roadmap_ATI_2004.JPG [/L]
Roadmap_ATI_2004
[Szerkesztve] -
MUŁĐER
addikt
Elég durva teljesítményűek lesznek ezek az új kártyák!Azta!
-
Raymond
titán
Na meg egy mara: [L]http://www.theinquirer.net/?article=14830[/L]
-
anaqer
veterán
[L]http://www.digit-life.com/news.html?102937#102937[/L]
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Azt hiszem, ezt minden elmond:
LeGreg
Member
Posted: Tue Mar 16, 2004 7:25 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
If the Inq has not a new story about nv4x or r4xx every two days
they are dead.
Apparently that's the only thing that matters to them. Don't worry about the quality of info -
MUŁĐER
addikt
Akkó most 12 lesz benne?:U:DD
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hogy mar en se maradjak ki :DDD -
anaqer
veterán
Kérnem szépen Fuadtól a ''Rumor Mill'' című számot, küldöm Rudinak és mindenkinekakiszereti : :D
[L]http://www.theinquirer.net/?article=14739[/L] -
rudi
nagyúr
Ez nem biztos, hogy így van. A középkategóriában középkategóriás igényeket kell támasztani vagyis MAXIMUM 1024×768 és MAXIMUM 4×AA és 4×AF, és ezek még a középkategória csúcsaira szánt 9600XT, 5700U elvárásai. A sima 9600tól és a Gf4ti-től ma legfeljebb 1024×768/noAA/noAF-et lehet elvárni és megkapni a mai játékokban.
Lécci fejtsd ki jobban mit értesz az alatt, hogy teljesítmény és szolgáltatás, mert szerintem a teljesítmény kell ahhoz, hogy szolgáltatni lehessen. Lehet, hogy a gf4ti papíron gyorsabb mint a sima 9600, de éppen az van, hogy a modernebb szolgáltatásokat az új kártyák olcsóbban tudják megcsinálni, tehát jó lenne 3DMark-ban nem csak default beállításokkal mérni hanem mondjuk minimális AA és AF mellett. Akkor már érdekesebb, hogy hol melyik teljesítmény mire elég. -
rudi
nagyúr
Hát a VPU csak azt tudja kiszámolni amit a CPU-tól kap (statikus adatokkal). Ha normális fizikát és rendes AI-t akarnak csinálni akkor ahhoz nagyon sok számolás kell, amit csak a CPU tud megcsinálni (dinamikus adatok), mert ő van birtokában a megfelelő adatoknak és algoritmusoknak (a 3D motor) és a VGA csak ezen számítások eredményével tud majd dolgozni. A jó az lesz, hogy a PCI-express miatt már sokkal gyorsabban elérhető lesz a VGA számára a rendszer memóriája is, amiben éppen ezek a CPU által kiszámított adatok lesznek. A CPU-t tovább gyorsítja az SSE-2 amiben egy rakat 3D-s mártikszos gyorsító művelet van.
-
marcee
addikt
Éppen ezért nem is az XT-ről beszéltem. :D
Megnéztem újra a tesztet és látom, hogy a 9600 Pro vs. ti4200-at bebuktam, mert az veri kb. 10%-kal, de a sima 9600 még kikap.
Továbbra is fenttartom, hogy nagy probléma, hogy a középkategóriában teljesítmény és szolgáltatások között dönteni kelljen. -
Raymond
titán
válasz
Illissius #82 üzenetére
''(tudom, hogy a valós életben ennél bonyolultabb,''
Na pont errol van szo. Az uj kartya jobban kihasznalja a rendelkezesre allo savszelesseget mint a 9800XT, igy nem kell azt a duplajara novelni.
''Ezért az össz teljesítmény növekedés nem a GPU és a memória egyenkénti teljesítmény növekedéseinek az összege,''
Ez igaz. Nem is erre gondoltam. Ha ugy nez ki akkor sajna rosszul fogalmaztam meg. Ebben azt hiszem kozrejatszhatott az is, hogy az atdolgozott mem controllert kifelejtettem a szovegbol. Akkor meg egy nekifutas :) :
A rendelkezesre allo tobb memoria savszelesseg ami jobban kihasznalhato lesz az uj memoria vezerlovel es a nyers ero egyuttesen konnyen biztosithatnak az esetek tobbsegeben dupla sebesseget.
Remelem ez mar jobban nez ki :P -
Illissius
tag
A mem bandwith es a nyers ero egyutt konnyen adhat az esetek tobbsegeben dupla sebesseget.
Ez, legalábbis a Te általad felsorolt példák esetén, szerintem nem igaz. A teljesítmény ugye a legkisebb keresztmetszet elv alapján működik; pl. ha egy processzor memóriaigénye 400MHz, és ennél többet nem tud kihasználni, nem nyerünk semmit, ha a memória sebességét akár megduplázzuk is (tudom, hogy a valós életben ennél bonyolultabb, de hasonló - minél tovább növeled a sávszélességet, annál kevesebb teljesítménytöbbletet kapsz az addigi növelésekhez képest). Ezért az össz teljesítmény növekedés nem a GPU és a memória egyenkénti teljesítmény növekedéseinek az összege, hanem a kettő közül a kisebbik (feltéve hogy addig ''szinkronban'' voltak). -
rudi
nagyúr
A fill rate fontossága a DX8-al kezdőden egyre kisebb lett, és amit fill-rate-ként ismerünk az ELVI MAXIMÁLIS érték, nem sokat érakkor ha várni kell amíg a shaderek számolgatnak.
Van egy fill-rate korlát, ami fölé teljesen fölösleges menni, mert minek. Legyen pl. 1024×768 és 100FPS ez 75Mp/sec sima egyetlen textúrával. Legyen 4×multitextúrázás, akkor 300Mp/s és sima bilinear filtering (négy mintapont egy képponthoz) 1200Mp/sec, ezt tudja a GF4 és a szokásos 4 futószalagos vasak. Ha erre rákapcsolsz AF-et akkor régi vasnál 1200Mp/sec helyett 2-3szerese kell (visszaesik a 100FPS 30-50 közé) újabb vasaknál durván másfélszerese, vagyis kb. 1800Mp/s mai még megy az 9600pro/XT-nek és a jobb közepes FX-eknek is. Ha erre jön még AA akkor további -100% a régi vason, de csak -30% az újabbakon.
Persze hogy mindennek kell fill-rate, de minden másképp csinálja magának. -
Raymond
titán
''Nem igaz, hogy nem értitek: írtam is, hogy a nyers erő, amiben kevesebb pl. egy R9600/PRO egy sima ti4200-nál.''
Lehet hogy azert nem ertjuk mert nem igaz ? :P
9600Pro: [L]http://www.beyond3d.com/reviews/ati/rv350/index.php?p=6[/L]
4200: [L]http://www.beyond3d.com/reviews/xfx/4200/index.php?p=5[/L]
Az egyetlen ami tobb a Texel Fillrate (4x1 vs. 4x2 architektura).
Azt viszont mar te erthetned meg hogy ez teljesen mindegy, mivel mar nem jon ki olyan jatek ahol valamelyik ujabb funkcio ne legyen hasznalva (AA, AF, barmilyen PS) es amint ez hasznalva van (barmelyik, nem meg ha tobb egyszerre) a 4200 azonnal veszit. Foleg az AF csokkenti rohamosan a teljesitmenyt. -
marcee
addikt
Nem igaz, hogy nem értitek: írtam is, hogy a nyers erő, amiben kevesebb pl. egy R9600/PRO egy sima ti4200-nál. Persze, hogy DX9-ben megfordul, de ez egy elég hülye helyzet. Fill rate mindennek kell.
Pont azért írtam, hogy nem érdemes most fejleszteni, mert a dx9 egy mostanában vásárolt kariba már kell, de hogy 35-40+áfáért lassabb legyen mint egy két éves középkártya, az fáj. -
Raymond
titán
''mert lehet hogy a HLSL tud valami átjárót a shader3.0 és shader2.0 között (ennek még nem néztem utána, de nem elképzelhetetlen a dinamikus tömbök szétválogatása esetekre)...'' meg a tobbi ami a vegen van irva:
Van a Shader 2.x, ami egy atmenet (?) a 2.0 es 3.0 kozott. Ezt (is) teszik officialissa az uj DX update-el. Nem kotott spec-ek, hanem melyik chip mit tud. Igy ha a programozok hasznaljak a pp hint-eket meg elmeletileg valami hasznalhato lesz az NV3x chipekbol is a jovoben. Nem lesz idealis a helyzet, de jobb mint semmi. -
rudi
nagyúr
Hát finoman szólva is érdekes lesz ez az NV4x vs R4xx :)
X-bit labs csinált egy extrém R9800 tuningot valahova 600/2×500 környékére, és durván +50%-ot mértek ki sebességben, szóval egy változatlan, de gyorsított chip durván ennyit fog tudni, ezt akár kőbe is lehetne vésni.
Ha hihető a PR akkor a mai 4VS+8 futószalag mellé jön tövábbi két VS és az egész móka belső 24bitről átmegy 32-re, ami azért jó mert így az emulált FF is 32bites lesz és nem lesz LoD meg Alpha és hasonló pontosságból (vagyis annak hiányából) adódó gond.
Ha nem lesz shader 3.0 támogatás akkor tényleg nem kapják meg a programozók azt ami jár(na) nekik, de ezek csak a lelkes amatőr (a szó legnemesebb értelmében) programozók, attól tartok hogy az FF-re nevelt játékfejlesztőknek bőven elég lesz megbirkózni végre a 100% shader2.0-val is. Van egy cikk a beyond3D-n (talán még most is szem előtt van, keressétek meg), amiben elmélkednek arról, hogy mennyire lehet meghatározó a shader3.0, és nem adnak neki túl nagy esélyt…
Akkor mégis hogy lehet +100%-al gyorsabb, ha nem fejlesztik komolyabban az architektúrát? Úgy, hogy szemléletet vált a nemzet. Nem 100FPS lesz tűélesen, hanem 30-40 okosan elmosva mint a filmekben (látott valaki szaggatást a Shrek-ben vagy más animált filmben?). Másik VS-intenzív és memóriaspóroló eljárás a procedural texturing, ahol a textúrát real-time gyártja a program, úgy, ahogyan a 3DS vagy Maya textúra generátora csinálja. Megint másik szemlélet, hogy ha végre áttérnénk full shaderre (akár DX8 is elég DX9 kiegészítéssel, de SEMMI DX7) már akkor is nőne az eltérés még a mai NV és ATI cuccok között is.
NV oldaláról TECHNIKAILAG sokkal egyszerűbb a helyzet, most a roh@dék PR-jüket hagyjuk. Szóval nekik van egy olyan chipjük, ami ugyan rugalmas meg minden, de mai (technikailag mai, de jó lesz ha fél év múlva bejön keményebben) DX9-ben (referencia HLSL és nem OpenGL) gyászosan kevés, és még mindig sehol a HDR és float texturing, ja és van egy ramaty FSAA, de van JÓ AF és kész a 32bites architektúra és vannak tapasztalatok DDR2 és GDDR3-al.
Nekik ”mesésen egyszerű” a dolguk; csinálnak egy 8/2-es chipet (megduplázzák a mait) valahol 500MHz környékén 2×500MHz-s RAM-al (már megvan nekik) és rendbehozzák az FSAA-t (csak másképp kell kiosztani a mintavételező pontokat).
Ha ezt meg tudják csinálni, és miért ne tudnák, akkor szinte egyértelmű hogy meglepődnének, ha az új chip nem lenne kétszer gyorsabb. Persze nem ősi 3Dmark2001-ben lesz kétszer gyorsabb, hanem TISZTA DX8-9 alatt!
Hatalmas kérdőjelet az von maga után hogy mi lesz a programozási politikával…
Lehet, hogy NV4x is megtartja az FF magot és akkor marad FF és mellé erőltetik a shader3.0-t, mert az a legújabb és legszebb. Ebben az esetben jól járnak a GF4MX-esek és az NV4x-esekek, de mi lesz az NV3x-esekkel?! Kapnak ők is DX7-et az 50-100ezer forintos kártyájukra? Érdekes lesz az R3xx-esek helyzete is, mert lehet hogy a HLSL tud valami átjárót a shader3.0 és shader2.0 között (ennek még nem néztem utána, de nem elképzelhetetlen a dinamikus tömbök szétválogatása esetekre).
Mi van akkor, ha mellőzik az FF magot az NV4x-ből. Akkor majd emulál az is FF-et és akkor mit fog nyomni az NV? Megint FF-et és shader3.0-t? Talán igen…
Kérdés hogy ez mennyire fexik majd a programozóknak. Nem lesz-e olyan, hogy írjunk shader2.0-t mert azt a HLSL minden további nélkül átpakolja shader3.0-ba is. Így megy majd a cucc R3xx-on és NV4x-en és feltehetőleg R4xx-en, a gf4MX-esek kapnak DX7-et és akkor mit kapnak az NV3x-esek…? -
Power
senior tag
Nem csak az AA/AF mellett jobb, hanem hogy DX9-es effektek is láthatók.
Persze erre mondhatod, hogy nem érdekel az se, de ilyen alapon még vagy 3 évig jó lesz a mostani is, hisz legfeljebb 640x480:16 biten nyomod, ha neked ez megfelel az a te dolgod.
Érdemesnek sosem érdemes, csak ha úgy érzed. :) -
marcee
addikt
Raymond-nak is válaszolva: Gf2MX400-am van :( és meglátásom szerint, akkor sem érdemes ma kártyát venni, ha már szinte játszani sem lehet vele.
LordX: szerinted, ha a mostani under-low-békasegge-kártyámról középre szeretnék váltani, akkor az érdekel, hogy képminőségjavítók bekapcsolása mellett, a kb. egálról egy 35ezer ft+áfás kártya lelassul ugyan, de így sokkal gyorsabb, egy kétéves középkártyánál, ami 22ezer???
(Nem tudom, hogy világos volt-e?)
Tesztekben jól mutat, de AA, AF ma még ''teljes értékű'' kártyát kíván, főleg az újabb játékokban, hameg vennék valamit, azt is 3 évre szánnám. -
divot
veterán
Asszem a 2004-es esztendő a kenyértörés éve lesz:
A 3DCenter.de igen megdöbbentő hírekkel szolgál: értesüléseik szerint az ATI R420 és R423 nem támogatja a 3.0-s Pixel és Vertex Shadereket.
Állítólag az ATI új lapkája elsősorban nem a technológiai újításokra megy rá, hanem a sebességre összpontosít: a tiszta, geometriai feldolgozás sebességének dupláját ígérik a Radeon 9800-akhoz képest.
Elképzelhető, hogy a Microsoft HLSL fordítója nem használja majd ki a 3.0-s árnyalókat, így a játékfejlesztők nem fogják igényelni őket. Az ATI tehát úgy döntött, hogy a DirectX 9.0 2.0-s árnyalóira koncentrál, és minden eddiginél nagyobb sebességet ígér. A két legnagyobb grafikus lapka tervező tehát egészen más oldalról közelíti meg a piacot, hamarosan megtudjuk, melyikük döntött jobban. -
Raymond
titán
OK. Akkor szamoljunk:
1. ''..ahol az eddigi kártyájuk VS powa' limitált volt,..''
Ezert van 4 helyett 6 VS egyseg. 9800XT-t alapul veve az uj kartya eddigi legkonzervativabban megjosolt frekijet hasznalva 4xVS@412Mhz -> 6xVS@500Mhz = 82% novekedes.
2. ''De én a nyers erőről beszélek Fillrate, poligon feldolgozási sebesség. 2x sebességhez 8 futószalaggal ideális esetben is 2x-es órajel kell! Azt meg nem tudják májusra legyártani.''
Fillrate - Melyik ? Pixel (Mem bandwidth) vagy Texel (Pipe+Texturazo egysegek) ?
Pixel Fillrate : Mem Bandwidth novekedese a 9800XT-nel levo 730-rol az uj kartyan megint mondjuk csak 1000Mhz = 36%. Ez nem tragikus, mivel mar a 9800XT sem mem bandwith limitalt.
Texel Fillrate : Szo volt rola hogy a pipeline-ok at vannak dolgozva, igy az uj kartya 8 pipeline-ja nem egyenlo teljesitmenyben a regi 8-al. Most akkor a hasamra csapok es azt mondom az ujak csak 30%-al gyorsabbak.
8pipe@412Mhz -> 8pipe@500Mhz+33% = 58% novekedes.
A mem bandwith es a nyers ero egyutt konnyen adhat az esetek tobbsegeben dupla sebesseget.
''Most akkor mit érdemes venni? (semmit)''
Ez egy kicsit attol is fugg mid van, de gyakorlatilag ugy egyetertek vele, hogy ha egy GF4 Ti4200 tulajdonosa vagy, tenyleg nem nagyon erdemes venni semmit. -
marcee
addikt
Erre próbáltam utalni, hogy valami űber shader-intenzív tesztben, ahol az eddigi kártyájuk VS powa' limitált volt, elhiszem, hogy megcsinálják. De én a nyers erőről beszélek Fillrate, poligon feldolgozási sebesség. 2x sebességhez 8 futószalaggal ideális esetben is 2x-es órajel kell! Azt meg nem tudják májusra legyártani.
Kinyomtattam a Digit-life 80 vga-s (!) tesztjének az excel táblázatát és napok óta azt bújom: Elkeserít, hogy például a 9600pro-t _mai_játékkörnyezetben_ erőből lenyomja egy ti4200. Most akkor mit érdemes venni? :( (semmit)
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
az agyonajnározott, ám sehol sem használt, sőt az idén várható játékok közül egyáltalán nem támogatott 3.0-ás Pixel és Vertex Shadereket.
Bazz. Hardwired színvonal. Persze, hogy sehol sem használják, nincs kártya, amelyik támogatná. Ezzel az erővel az egész DX9-et hagyták volna a francba, azt sem támogatta egy játék sem, mikor megjelent.
Szerk: Egyébként arról, hogy az R420 csak VS/PS2-őt támogat, hetek óta fórumoznak a beyond3d-n, úgyhogy még csak nem is friss a hír.
[Szerkesztve] -
LordX
veterán
-
Thom!
veterán
A 3DCenter.de értesülései szerint az ATI R420/423-as bestia nem fogja támogatni az agyonajnározott, ám sehol sem használt, sőt az idén várható játékok közül egyáltalán nem támogatott 3.0-ás Pixel és Vertex Shadereket. A papíron egyre inkább kiéleződő 3D versenyben az ATI mérnökei a Radeon9800-as széria sebességének a kétszeresét tűzték ki célul, s ennek érdekében elvetik az MS HLSL fordítója által is csak év közepétől támogatott 3.0-ás utasításkészletet. (Thx Luftwaffe!)
Az NVIDIA egyre több, hasznosnak tűnő szolgáltatást zsúfol zászlóshajójába, míg az ATI - feltéve, hogy a fentiek igaznak bizonyulnak - a megigéző kétszeres teljesítménnyel próbálja elnyerni a rajongók szívét. Amennyiben a sebességadatok igazolják eme állításokat, akkor újabb előnyre tehet szert az ATI, letörheti az NV40 várható sikerét. Igaz megkövezhetik a PS/VS 3.0 hiánya miatt, viszont a marketingben csak az számít, hogy melyik cég logója rögzül a vevő fejében. Fél év múlva pedig jöhet egy újabb, minden hájjal megkent, kétszeres sebességű kártya.
hardwired.hu -
Scorpion
tag
Nem kell félteni az NV-t. Remélem most visszavág az ati-nak. Én örülnék neki. Ez nekünk vásárlóknak lenne a legjobb. Mert akkor kénytelen lenne az Ati jobb teljesítményre sarkallania magát. Ergo gyorsabb fejlődés, gyorsabban zuhannak az árak. Játékok meg azért nem ilyen tempóban fejlődnek, így normális áron juthatunk jó karihoz, ha most az nv oda csapna. Egyébbként én is 3dfx-es voltam, utána viszont Nvidia párti. Driverek miatt még mindig Nvidiás. Ati teljesítményben valóban jelenleg jobb. Kíváncsian várom a fejleményeket.
-
Thauglor
aktív tag
MIKOR fog megjelenni az R420??? pls
-
Asusfan
őstag
Nem tudtam hova írni, a keresőbe ezt találtam.
Szal.
[L]http://www.megagames.com/news/html/hardware/atir420details.shtml[/L] -
Bazsesz
őstag
Nemtom, hogy belinkelték-e már az alábbi képeket:
[L]http://ben.nky.free.fr/Pics/ATI_R420.jpg[/L]
Én már várom nagyon, és arra is kíváncsi leszek, hogy mennyit fog tudni.
Üdv: Balu -
anaqer
veterán
válasz
Penge Borisz #37 üzenetére
Március közepe. ( talán 18. ? )
-
Penge Borisz
tag
Én örülök neki, hogy jönnek az új GPU-k így legalább lemennek a mostani csúcskategóriás kártyák árai. Egy 9800PRO vagy egy 9700PRO szerintem minden játékhoz elég lesz még idén.
Egyébként mikor van a CeBIT? -
rudi
nagyúr
És ezt az ATIék vagy a beyond3D-s fórum (vagy más fórum) mondta. Ha ''csak'' 12×1 lesz akkor gond lehet mert NV-nél 8×2 sejlik és ugye 8×2>12×1.
Nemrég volt egy keményebb tuningteszt XBitLabs-nál és ott arra a konklúzióra jutottak hogy ha a mostani R350es procit felpiszkálják 600MHz-re és kerül mellé 2×400on valamilyen RAM akkor máris +40% kraftot üdvözölhetünk. Ha most ehhez jön még +50% (4 futószalag) kraft akkor nem hiszem hogy gond lesz a DOOMIII-al mert r350nél 100-110%al gyorsabb proci jön, persze ez csak akkor áll ha a mostani 24bitről lassulás nélkül állnak át 32bitre, és szerintem marketing szempontból sem biztos hogy jó hirtelen kétszer gyorsabb kártyákkal megjelenni a piacon...
Mindenesetre érdekes tavaszunk lesz :)) -
Lala6
őstag
Szerintem nemsokára jönnek a cserélhető GPU-s videó kártyák, mint az alaplap+proci. Így mégjobban letudnak minket húzni :P
-
Umbrella
tag
Hát nemtudom mi lesz igy ''szegény'' nV-vel :DDD
Kivancsi vagyok az o adu ászukra, az mekkorat fog utni.
Bár most vettem meg elso ATI kártyámat, madjnem mindig ATI párti voltam.
Radeon64 ota :t
Elotte 3Dfx párti voltam, és igaz, a 3Dfx rontott el sokmindent üzleti szempontbol, megis mikor az nv megvasarolta, akarva akaratlan megutaltam oket :t
(Hova tuntel Voodoo rampage ? :((( ) -
freya
aktív tag
Na, azért az árhoz hozzászólnék! 1 éve vettem 40ezerért 9500-as Radeont ami 9700-ként megy, ahogy elnézem a mostani 35-40ezres 9600-ak mellett simán el is tudnám adni 40ért. és 1 évvel később!!
-
Raymond
titán
válasz
Kosh Naranek #20 üzenetére
Ezt egyenlore senki nem tudja...
-
Kosh Naranek
tag
Inkább azt súgja meg valaki gyorsan, hogy milyen lesz a kártya belső szervezése. 8x2? 12x1? Esetleg marad 8x1?
Szvsz szimplán órajel emelésből nem fog túl sok extra teljesítmény összejönni (lásd 9800XT). -
Obi-1
őstag
Kiváncsi vagyok, hogy az új generáció megerősíti-e az nVidia trónfosztását. Igazából szerintem eléggé lelassult a verseny, lehet, hogy az ATI túlságosan visszafogja a fejlesztést. Max 256MB? Piha...
No flame, pártatlan vagyok (3D-n kívüli, gyakorlatilag)! -
csudri
őstag
válasz
burgatshow #1 üzenetére
Minek ennyire rohanni a fejlesztéssel? Ha hagynának időt a játékfejlesztőknek, hogy ténylegesen kihasználjanak egy hardvert, akkor hosszabb élettartamúak lennének a zsugák. Pl. egy 9600XT nem csak egy évig, hanem jóval tovább is elég lenne bármire!
-
faster
nagyúr
Vajon miért kell várni a DirectX9.0c-re a Shader 3.0 használatához?
-
BaLee
addikt
Juj már alig várom!
Majd eladom az autómat aztán veszek egyet...
Nem értem meg az embereket akik új kártyákra szórják ki a százezreket amikor pár hónap múlva már felét se nagyon éri a kártya. :C -
csudri
őstag
dx 9.0c? Nem arról volt szó, hogy 9.1 lesz? Valaki homályosítson már fel!
-
Tibe
aktív tag
válasz
burgatshow #1 üzenetére
Ez a rövidesen cirka 4-5 hónap még :))) előbb tuti nem lesz itthon kapható!
-
burgatshow
veterán
Király! :))
Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Formula OC RX 6900 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3403
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3121, 100% Akkumulátor
- 152 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-12450H, RTX 4060
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3530
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest