Új hozzászólás Aktív témák
-
Zagazon0
csendes tag
Azta mindenit, egy szót nem értettem belőle....
-
Hát izé nem fogtam fel
de szerintem nem is kell szemmel látható
mindig van vmi új kiforratlan hülyeség de aztán kiderül hogy ugyan azt látjuk egy jó példa dx11 vs dx12de már régóta játszák ezt dx9 vs 10, 11 aztán ugyan úgy néz ki csak az utóbbin mindig jobban fut
pl: BFBC2, Metro ugyan úgy néz ki a 9-en mint a 11-en csak a 9-hez letiltották az élsimitást meg az új windows tolták így az ember arcába. -
#16939776
törölt tag
Azért az a technológia ddr3-al visszafog egy modern a VGA-t, nem csak FPS számban, mert az elérhető folytonosságban is problémás.
GTX 780-al elment, élvezhetően sima volt a kép, de ahogy felére/harmadára csökkent a GPU render ideje, láthatóvá vált volt hogy valami gebasz van a kiszolgálásával. -
Vesa
veterán
"Amúgy ha valamikor jönnek az új konzolok, mármint a következő generáció, akkor a pc befogja dobni a törölközőt."
Ezt azóta hallgatom, amióta a NES kijött (30 éve kb.)...Aztán mégse...Mai napig még a csúcs konzol is csak kullog a PC mögött teljesítményben és képességekben, ami persze természetes.
-
prime77
aktív tag
https://www.youtube.com/watch?v=lkzO0z8jdtA
Hát ahogyan most nézem, ezért tényleg nem érdemes 600 ezerért pc-t venni.
A PSX meg 120 ezer.
Grafikára meg ez a különbség.
Amúgy ha valamikor jönnek az új konzolok, mármint a következő generáció, akkor a pc befogja dobni a törölközőt.
Grafikailag sztem egy szinten lesznek akkor már.
Aki meg netezni, filmeket nézni, zenéket hallgatni akar, az vesz egy kis pc-t 150 ezerért.
Nesze neked RTX 2080 TI 455.000-ért.
Áhhhh, vicc. -
Vesa
veterán
"Amúgy eszméletlen, hogy egy konzol 100-150 ezerbe van, itt meg egy videókártya 300 ezer.
És igazából sok jó játék sem jön pc-re."
Ezzel persze vitáznék, mert vannak olyan műfajok, melyek konzolon konkrétan játszhatatlanok a kontroller miatt (4x/körökre osztott stratégia, RTS, Point & Click Adventures, City Builders, összetettebb Tycoon, komoly rep szimulátorok stb. stb.), nem beszélve a remek Indie felhozatlaról. Szerencsére még létezik világ az FPS/Arcade hülyeségek mellett is, de azokhoz jellemzően pont PC kell.
-
e00dgy
aktív tag
Röviden, tömören, egyszerű földi halandó számára érthetően? :3
-
prime77
aktív tag
Hát, köszönöm a válaszokat.
Akkor ez az Nvidia befürdése lesz.
Ennyiért nem fognak kártyát venni az emberek - mármint ezért a teljesítményért cserébe.
Le kell vigyék az árakat majd jó 30%al legalább.
Amúgy eszméletlen, hogy egy konzol 100-150 ezerbe van, itt meg egy videókártya 300 ezer.
És igazából sok jó játék sem jön pc-re.
Például az RDR2 sem.
Pár napja néztem ezt a videót!
Hát eléggé ott van ez is!
És ez egy 100-120 ezres konzol.
https://youtu.be/eWjnCZGSkGc?t=34s -
prime77
aktív tag
A 2080 talán hozza az 1080TI szintjét?
Ne hülyéskedj már!
330 ezres kártya.
Valami olyanról hadováltak youtube-on, hogy dupla meg tripla olyan jók!
Én is nehezen hiszem ezt.
De mondjuk 2-3 év után ha az Nvidia ezt tudja majd felmutatni, akkor asszem itt a vége a tudománynak a kártyafejlődés tekintetében. -
hombre[EU]
nagyúr
Jó cucc lesz. A látvány nagyon fontos a megfelelō atmoszféra megteremtéséhez. Ha egyszer megkapják a konzolok is valamilyen formában akkor komolyabban veszik a studiók is. Valami elkezdōdött,valami véget ér.
-
prime77
aktív tag
Srácok!
Van már olyan videó, ahol meglehet nézni mit tud egy RTX2080 vagy RTX 2070 mondjuk egy Witcher 3 4K-ban?
Tehát szimpla játékok lettek már tesztelve vele?
Jó lenne tudni végül is, hogy a mostani gamek-ben mennyivel teljesítenek ezek jobban mint az 1080 TI.
Vagy ilyen videók mindenképpen csak szeptember 20 után várhatóak?Köszönöm szépen előre is a választ!
-
TaS1kaaa
tag
Számomra meghozta a várt árcsökkenést. Nagyon olcsón vettem tegnap egy új 1070ti-t
-
Raysen623
addikt
Nos MS mindenképpen kellett hozzá, hiszen jelenleg csak a DX12-őt lehet hozzá használni majd amikor kijön ősszel. Vulcan esetében még egy évről tudunk legalább mire belepakolják.
Viszont olvastam egy cikket reggel, miszerint a Vega20 nem jön le gamer szekcióba, marad professzionális szegmensben. Polaris 30 és a Navi lesz majd gamer kártya, azonban előbbiről nagyon keveset tudni, utóbbi meg 2019 végén, 2020 elején várható. Nekem úgy tűnik a launch nagyon el lett tolva és nem tudni mire lesz elég. Ennyi idő alatt a zöldek biztosan frissítik az RTX szériát és közben érkeznek az új konzolok is.
-
nem, te nem vagy tisztában a DLSS fogalmával és működésével. DE hogy korrekt legyek, egyébként elárulom, hogy mindkettőnknek igaza is lehet éppen.[link]
" Ezt kétféle módon lehet használni. Egyrészt a natív felbontás mellé, vagyis például egy 4K-s képre még lefuthat egy DLSS eljárás, és akkor ennek a képnek az egyes részei – a mintavételtől függően – még nagyobb felbontáson kerülnének leképezésre. Ilyenkor a DLSS eljárás lassít valamennyit, hiszen nyilván többletszámítás történik, ahhoz az állapothoz képest, mintha le sem futna, de messze nem annyit esik a sebesség, mintha hagyományos SSAA lenne alkalmazva. Eközben pedig a képminőséget hátrány csak olyan helyeken éri, amelyek a gyakorlatban nem vehetők igazán észre.
A másik opció az alacsonyabb részletességgel történő leképezés, méghozzá úgy, hogy a kép kritikus részeit a DLSS eljárás feljavítja, és a végeredmény 4K-ban lenne kitéve a kijelzőre. Itt már a DLSS eljárás gyorsít a natív 4K-s számításhoz viszonyítva, hiszen csak az aliasing probléma szempontjából lényeges képi területek lennének natívan számolva. Ez amolyan kvázi 4K-s eredmény lenne. A paraméterezéstől viszonylag sok függ, hiszen ahogy megvan a hardver számára, hogy hol érdemes többletszámítást végezni, ott lehet kevés vagy sok mintát is venni, tehát a teljesítmény igen széles skálán konfigurálható."
ÉN látom a fától az erdőt, de nem ítélkezek előre, amíg nem jönnek valós eredmények és tesztek, nem látjuk, hogy működik az élsimítás, ki melyik verziót fogja erőltetni, illetve az egészre kíváncsi vagyok, mi a hype és mi a valóság. Rengeteg tényező nem tiszta és nem világos még.
-
Ember ez egy baromság amit itt leírtál.
"Arra hogy a 2080-on kvázi checkerboard szerű 4k-t (ami ugye nem 4k) vetik össze a 1080-as natív 4k teljesítményével?
Nem gyenge kis csúsztatás. Magyarul a 2080 felskálázott 4k-val (ami mondjuk natív 1440p) 2x gyorsabb néha mint a 1080 natív 4k felbontásban...."Mit nem tudsz azon megérteni, hogy a DLSS eljárás lényege az hogy csak az élsimítás alá eső területet rendereli csak FELFELE és ott csúsztatja el egymáshoz képest a pixeleket, a többi marad a natív felbontáson.Ha te 4 K ban futtatsz egy játékot DLSS eljárással Turingon akkor az 4 K felbontás és innen a DLSS felfele skálázza az adott területeket nem 1440P és onnan alakul ki a 4 K.
-
Televan74
nagyúr
-
leviske
veterán
válasz
Raysen623 #81 üzenetére
Anno a GTX10 sorozatnál is elszámolták magukat. Még az nVidia lépése előtt lehetett tudni, hogy az AMD a FuryX-el tervez a piacon maradni plusz egy évet, reménykedve abban, hogy a GeForce-ok is egy helyben totyognak majd teljesítményben. Arról TALÁN még cikk is volt itt, hogy nem lesz nagy teljesítményugrás 14 és 16 nm-en, mert drága. Utána laza egy évvel később befutott a Vega10 butára húzva és még így is kikapott hazai pályán (Doom).
Azt meg erősen kétlem, hogy a ray tracingen a Microsoft sokat gyúrt volna. Az az nVidia munkája mind a DirectX, mind pedig Vulkan alapon. A ray tracing valószínűleg már az Ageia felvásárlása óta terítéken van a cégnél. Az AMD és az Intel erre esetleg helyeselhet, vagy nem. Esetleg előbbi elérheti, hogy szabványosítás nélküli formában maradjon Vulkan alapon és mindenki szállítson hozzá külön könyvtárat.
(Az ARM vonal viszont nekem kicsit meredek. Komoly kockázatot vállalna a Microsoft, ha visszatáncolna X86-ról, miközben a Playstation és a PC piac nagy része azon marad.)
-
Raysen623
addikt
Én meg úgy gondolom, hogy sejtették mikor jön ki újdonsággal az NV és talán azt is mivel. Hirtelen meglepetések időszaka a piacon szerintem már nincs. Akinél meg van az nem komoly üzletember. A két cég amúgy látványosan eltérő stratégiát képez. A launch-ok teljesen eltérő időben vannak és a felfogás is homlokegyenest ellentétes szinte, ha fejlesztésről van szó.
A ray-tracing történetre erősen kétlem, hogy az MS csak az NV-vel együtt gyúrt volna rá kizárólagosan. ARM-NV next gen konzol lehetőség ide vagy oda. -
válasz
kriszpontaz #56 üzenetére
Made my day!
-
leviske
veterán
válasz
Raysen623 #68 üzenetére
Radeonok és az árháború? Kackac.
Utoljára ilyesmi talán 5 éve volt (de inkább 10). Ráadásul HBM-el a fedélzeten erre eleve nincs sok esély, hacsak nem esett akkorát a kereslet iránta.
Viszont ha az igaz, hogy a Vega20 lapkaméretét sikerült Polaris10 szintre vinni, az már megnyithatja a kaput egy Decemberi, GMI-vel összekötött, dupla GPU-s szörny előtt. Azzal legalább lehetne esélyük a GTX2080 ellen. Viszont van egy olyan érzésem, hogy a GTX2080Ti megint egy olyan dolog, amire nem számítottak.
-
Értjük , hogy megy a fika már leírtad többször. ember skippeld és ne vedd meg .meg sem jelent nem is tudsz még róla semmit csak fikázódsz össze vissza. Értjük , biztos sokan támogatnak,de unalmas már.
Maga az RT pedig egy nagyon baba dolog most arról senki nem tehet hogy nem látod át hogy kellene már valamerre fejlődni grafikailag mert egy helyben topogunk és senki nem fog neked előremutató grafikai fejlődést mutatni, ha nem történik változás hiába remélsz brute force megoldást hogy majd az meghozza a remélt grafikai fejlődést. Nem fogja, mert a 144 HZ és a 4 K nem azt jelenti.AZ árak hivatalosan 1000 dollár, nem 500 K lenne, EZt van milyen meglepő, hogy ez történik minden egyes generáció megjövetelekor. -
Hajdi
senior tag
Amikor a Dunia motor kijött, átlőttél a fedezéken, meglőttél egy mobot a társai szaladtak segíteni... stb. (Volt ráfordított idő) Most lehet venni 400-500k közt egy Sugár Berci GPS-t. Én értem, hogy fejlődni kell, de mindent áldozzunk be a látványért? Nem beszélve arról, ha egy nyílt terepen játszódó játékról van szó, (lásd Metro) mekkora grafikai visszaesést jelent. Ennyit tanult a játékipar a skinek eladásából! Mindegy mit teszünk le az asztalra, csak legyen látványos és "parasztvakító"!
Mellesleg multiban jól is jönne a real time tükröződés, avagy árnyék alapján kiszúrni az ellent, de mikor lesz ebből valami?
-
Két különböző dologról beszéltek. Igen a DLSS ugyan az mint az SSAA csak itt nem az egész képet számítja többször hanem csak adott részeket. ettől függetlenül maga a képfelbontás 4 K és azt többszörözi meg az adott elsimítási eljárás bizonyos szakaszokon, tehát éppen ott a 4 K többszöröse is lehet .
A kép maga nem egy felskálázott 4 K hanem valós . FHD felbontásnál is az SSAA 4 szeres mintavételezést használ, azaz 4 K minőségű visszaskálázott , míg a DLSS esetében is ez történik, csak nem a teljes képen, ezért nem lassít annyit. -
Raysen623
addikt
válasz
zorrokalap #67 üzenetére
Ha netán lesz nekik valami ütős, akkor sem fog már csökkeni az ár (kivéve ha AMD árháborúba kezd mint CPU fronton). Azok szépen elszabadultak, hála a rajongóknak, akik ugranak az ilyen FE edísün "olcsó" verziókra.
-
zorrokalap
tag
A baj az hogy az elozo gen ara valtozatlan meg mindig vagy dragabb mint amikor kijottek(1-2 ev utan).
A 2080 75%-kal kerul tobbel mint mint a 1080 es kb. annyival gyorsabb is... de nem mindig es persze csak a grafikonra alapozva jelenleg optimalis esetben DLSS-el.Normalis esetben mar ujan 150 korul kene adniuk a 1080 Ti-t es ezeknek kene 250-be kerulnie.
970-em van ami mar keves VR-hez, de en nem szallok fel a vonatra... majd ha normalis aron lesz akkor veszek. Nem magyar fizut kapok, de ez nalam is kiverte a biztositekot viszont sajnos ez lesz ha nem kapja magat ossze az AMD. -
Dandris
tag
válasz
GodGamer5 #61 üzenetére
Igen a cikkből ez jön le, nem véletlen hogy nincs szó sem ebben, sem külön cikkben
a DLSS-ről, ahol a guru3d szerint "We've seen some game demos of the same game running on a 1080 Ti and the other on the 2080 Ti, the performance was often doubled with close to the same image quality. DLSS is short for High-Quality Motion Image generation, Deep Learning Super Sampling. And it looked quite impressive. DLSS is not game specific, and in the future should work on most game titles."
-
GodGamer5
addikt
Köszi az elemzést nagyon mélyreható volt.
Akkor jól gondoltam és a nyers grafikai szint semmit nem fog fejlődni, mert az RT maximálisan lezabálja a teljesítményt. -
s912
aktív tag
válasz
kriszpontaz #56 üzenetére
+1
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
kriszpontaz #56 üzenetére
"Valósághű játékélmény kell, földműves? Nesze vazze, megkaptad!"
-
Hajdi
senior tag
válasz
kriszpontaz #56 üzenetére
-
Dandris
tag
válasz
kriszpontaz #56 üzenetére
-
namaste
tag
"a mélységpuffer (Z-buffer) dönt arról, hogy a pixelekből kilőtt sugár melyik minta színét veszi fel"
Ez nem igaz, a Z-buffer nem dönt semmiről, csak távolságot tárol. Early-Z esetén a raszterizálás után külön hardver eldönti melyik pixelekre futtatják a pixel shadert, majd pixel shader lefutása után a ROP egység dönt melyik kiszámolt pixelt írja ki a memóriába.
Írhattál volna többet a BVH-ról, vagy beilleszthettél volna egy szemléltető ábrát, videót. Ehelyett lemész bájt szintre és hibásan levezeted miért nem lesz jó. Egy háromszöget több sugár is eltalálhat, nem kell mindig a memóriából előbányászni az adatokat. A BVH csomópontja nem egyetlen háromszöget tárol (persze lehet), hanem többet.
Az órajeltől függő technikai paraméterek maximum értékek (peak), gyakorlatban nem lehet őket elérni, mindig lesz valahol máshol szűk keresztmetszet.Az RT Rays/s és az RTX-OPS nagyjából egyenes arányban van az FP32 számítási kapacitással.
-
Kvg
senior tag
El lett kapatva az NV és AMD is 2x nyereséggel a bánya miatt. Nem könnyen nem mondanak le róla.
Ez külön vonatkozik a kis hazánk kis/ nagyker hálózatára.
Annyit lehet tenni hogy vársz míg rájuk nem romik a portéka. AMD sek itt büntetve vannak itthon jó ideje most az NV is fogja érezni most ez van.
Ez magyarország, így szeretlek. -
ZnVjaw0K
tag
Nem lehet, hogy csak kezdeti túlárazás?
Ha a vérpisti, akinek nagyon kell, ennyit is megad érte, akkor miért adnák olcsóbban?
Amikor a vérpistik bevásároltak (meg jelen esetben amikor már apadt kicsit a régebbi raktárkészlet), akkor majd normalizálódik az ára. Nem így szokott lenni? Minden annyiba kerül amennyit megadnak érte. Ha ennyit nem adnak érte, akkor majd csökken az ára.(Csak talán most NV magának akarja a vérpistiadót a kiskerek gazdagítása helyett)
-
Kvg
senior tag
válasz
Steve_Brown #47 üzenetére
ennyi
-
korner83
tag
OTOYOS CEO szerint 4-8x gyorsabb a 10gigaray/sec-es verzió mint a P6000 régi gpu, viszont ez csak akkor fog a gyakorlatban is megjelnni ha átírják a render kernelt Optix alapúra ami már nem csak cuda magokat fog használni, hanem az RTX magokat is kihasználja. Octane esetében ez az Octane 2019-ben lesz csak benne, de előtte be fogják fejezni a 4-es verziót. kb 6-10 hónap mire kijön belőle a béta.
Itt találsz róla infókat: Link
-
Steve_Brown
senior tag
Most jöttem rá, hogy ennek a technológiának igazából a Telltale játékok alatt lesz a legnagyobb haszna.
Szinte interaktív filmeket csinálhatnak majd és ott nem is kell 30FPS-nél több.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
gV
őstag
blogban szóban összehasonlítják az 1080 Ti-vel is:
GeForce RTX GPUs deliver 4K HDR gaming on modern AAA titles at 60 frames per second — a feat even our flagship GeForce GTX 1080 Ti GPU can’t manage. [link]
Én amit láttam a 2080-ból és a 2080 Ti-ből, (ezek jönnek ugye hamar, aztán nem sokkal később a többi) az nem rossz. [link]
vs
Én ennél jóval többet vártam az árazás alapján.
végülis akkor mit láttál korábban? h most már mégse "nem rossz"?
-
Mert a kezdeti lelkesedés után meg fog állni a lendület.
Szinte minden külföldi fórum, például a németek is el vannak hasalva az ártól pedig Nvidia most megvette őket kilóra a náluk bemutatott kártyával, meg kicsit magasabb az átlagkereset is. Elég sok komment van arról, hogy skippelni fogják a szériát. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Tomb Raider meg van magyarázva, hogy miért fut így. Nyugodtan nézd meg a videót, amit a PCGH csinált róla. Láthatod, hogy egész jó a sebesség, amíg nagy tér felé nem fordul a kamera. Olvasd el a mai RTX cikket, a memória-sávszélességről és a geometriai részletességről, és látni fogod, hogy hol ütközik limitbe a rendszer.
Fejtegethetik, de miért is lenne az jó a gyártóknak?
-
Pontosan emlékeztet a Tomb raiderre. ne ítélkezzünk előre szerintem sem.. khm....
DLSS nek így viszont nagyon sok értelme van és szuper megoldás, hisz végre nem egy olyan élsimítás, ami a felső kategóriás kártyák kiváltsága lesz csak, főleg ha véletlenül a 2060 is kap még RT magot illetve MI tensor magot. vagy micsodát.Egyébként az ár durva. TPU-n azt fejtegetik, hogy csökkenteni fognak az árakon, de állítólag valóban hatalmas Pascal készlet van raktáron és a gyártók direkt ez miatt( is) árazzák fel ennyire.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én ennél jóval többet vártam az árazás alapján. Azon nem lepődtem meg, hogy a HDR-t és a 4K-t nagyon ráerősítették, mert az a Pascalnak a gyenge pontja. Tényleg nem akarok itt konkrét mérések nélkül ítélni, mert igazából még a beállításokat sem tudjuk, csak vonalakat felhányva egy diagramra, de maximum ~55% olyan helyzetben, ami az 1080-nak pont nagyon fáj, lásd HDR+4K, miközben a 2080 ára ennél nagyobb mértékben különbözik...
Értem a DLSS-t, de ettől még nem fognak a tesztek ilyen alma-körte összeállítást mérni. Ott alma-alma ellen fog menni, azt maximum megjegyzik, hogy van még DLSS. Ezt be lehet kapcsolni a gyakorlatban, de mérni nem nagyon fogják. Mi se mérjük mondjuk a Chill folyamatosságát, pedig a valóságban nem igazán éri meg nélküle játszani. Remélem érted mire akarok kilyukadni. A teszteket nem fogják csak azért a Turingot más beállítással érni, mert úgy gyorsabb, miközben a beállítás el sem érhető a Pascalon.
-
Ez mindenképpen pozitív teljesítménynövekedés, ez alapján jobb, mint gondolják/ juk
DLSS re azt írja a cikkíró, hogy szerinte az eddigi legjobb eljárás amit látott, ráadásul ha jól értem, nem kell, hogy a játék támogassa, lehet aktiválni azokba is ahol nincs erre beépített támogatás, gondolom Expereince-n át.
Nincs apró betűs rész, hisz ez egyértelműen leolvasható a grafikonról amit mondtál. Engedd el ezt a fúrás dolgot kérlek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kb. erre számítottunk. De igazából a 2080-ra nem úgy tekintünk, hogy az 1080 ellen megy, hanem az 1080 Ti ellen, hiszen az 1080-nál 60%-kal is drágább, miközben a cikk szerint 20-50%-kal gyorsabb. Az 1080 Ti-hez lenne érdemes mérni, hiszen annál is drágább, de ott meg ugye...
A DLSS pedig egy trükk. Azért tud egy extra számítás gyorsabb lenni az eredetinél, mert mást nem számol. Ha ugyanúgy ki lenne számolva az, amit az 1080 kiszámol, és még arra menne a DLSS, akkor természetesen a DLSS sebességigénye csökkentené a teljesítményt, nem pedig növelné. Ezért közölték a natív 2080 eredményt is a DLSS mellett, mert ekkor számolja ugyanazt a két kártya. Csak ezt az apró betűs részben fejtik ki.
Azt is fontos kiemelni, hogy a HDR-ben az 1080 jó 10-(akár)15%-ot veszít a korábbi tesztek alapján, míg a 2080 inkább 1-3%-ot, ami nagyjából annyi, amennyit az AMD hardverei vesztenek HDR-ben.
-
tolgyesi007
csendes tag
Semmit nem értettem a cikkből de így is baromi érdekes volt.. olyan tudományosnak hangzott hogy nem tudtam nem végigolvasni. köszi Abu..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mármint, ha az ALU-k száma változatlan marad és csak a memória-sávszélesség nő? Hát, ha nagyon átlagos terhelést számolunk, akkor sugaranként ma úgy 110-120 bájtról lehet szó, tényleg nem egy lecsupaszított geometriával, hanem egy kornak megfelelővel, ami azért úgy hét szint mély BHV-be belefér. Így ha mondjuk a 2080 Ti kapna 1,2 TB/s-os memsávszélt, de minden más változatlan lenne, akkor a sugárkövetésre vonatkozó effekt feldolgozási sebessége úgy kb. meg is duplázódna.
(#33) Duracellm...: A mai motorokban már nem annyira befolyásolja a CPU-ra vonatkozó terhelést a geometriai részletesség növelése vagy csökkentése.
(#30) poci76: A következő box 2021 körül jön. Kb. még a koncepciók kiértékelésénél tartanak. Ha megvan mit akarnak csinálni, akkor az AMD nagyon gyorsan össze tudja ám legózni. A Semi-Custom iszonyatosan tempós. A Subornak azt az új rendszerchipjét másfél év alatt összelegózták. A Microsoftnak persze kell két és fél év, mert ők biztos kérnek bele 3rd party IP-t, meg sajátot, de ez így is gyorsnak számít.
-
komi77
senior tag
Köszi a cikket! Felemás érzéseim vannak ezzel az új irányvonallal kapcsolatban. Lehet ebben akkora potenciál, hogy az Nv maga mögé állítja a játék készítőket, op rendszer fejlesztőket és nem utolsó sorban a játékosokat? Akik döntő többsége nem is érti miről van szó, csak az árat látják. Az meg külön plusz, hogy kb mikorra fog ez igazán jól működni. Minden esetre érdekes helyzetet hozhat ez a projekt. Pár év múlva lehet a legnagyobb természetességgel fogunk beszélni erről a technológiáról. Azt nem tudom mi lehet a legrosszabb forgatókönyv Nv-éknél. Ha nem produkálja a kívánt eladásokat, ha a program fejlesztők nem szimpatizálnak eléggé, ha a játékosoknak drága és nincs idejük kivárni a javulást stb. Meredek húzás bár lehet ettől lesznek egyedül állóak.
-
#16939776
törölt tag
Köszönjük a felhomályosító cikket és a GPU-forecast-ot.
Nekem annyi kérdésem lenne: ha ez jóval kisebb komplexitású jeleneteket igényel, akkor ennek lesz egy olyan mellékhatása, amitől a CPU teljesítménye még kevesebbé lehet hangsúlyos?
-
poci76
aktív tag
Úgy tűnik, hogy a Microsoft komolyan gondolja a RT előtérbe helyezését. Mi a realitása annak, hogy a következő XBOX húzó feauture-ének ezt szánják? Ebben az esetben, gondolom, az AMD-től ilyen képességgel rendelkező APU-t rendelnének, vagyis az AMD kalapjában is lehet valami, ha így van. Mit gondoltok erről?
-
válasz
szmörlock007 #22 üzenetére
2020-nál nem valószínű, hogy előbb.
-
Steve_Brown
senior tag
Zakatol a Hype vonat ezzel az egész sugárkövetéssel fedérzetén. A játékok enélkül is gyönyörűek voltak. Csak plusz egy dolog amivel gyorsítják a múlt generáció elavulását. Eddig nekem nem világos, hogy ezzel a húzással visszavetik-e magukat az AMD-vel folytatott versenyben vagy tovább fokozzák a lépéselőnyüket.
Tehát az egész sugárkövetés csak annyiban fog engem érinteni, hogy már komolyan viccesen elavult lesz a HD6950.
-
ÁdiBá
veterán
Valaki tudja, hogy most akkor a régebbi kártyákon semmilyen szinten nem érhető el ez a számitás?
Illetve ha elérhető honnan tudom hogy egy 1080Ti mire képes?
Nvidia magyarázott mindent, de azt, hogy fiúk.:
Ez elérhető a 1080Ti nél csak az 50% helyett megöli az FPS, vagy valami ilyesmire számitana az ember...
Számok alapján nincs mitől tartani, ahogy elnéztem a 2080-2080Ti képességeit, viszont.... -
Jensen a preziben mondott valami olyat is, hogy egy sokkal kisebb részletességű számításból egy DeepLearning-el készített algoritmus alapján készítik el a végleges eredmény (tehát egy DL algoritmus egészíti ki a finomabb részleteket).
Szerintem ezért működhet ez a mostani gyengébb hardvereken is jól valós időben is, mert van benne egy ilyen "RT resolution scaling" szerűség is.
Erről nem sokat írtál, bár gondolom nem is tudni semmit szinte a prezis mondókán kívül. Nyilván ez az amit sokág fog az NV titokban őrizni, hisz senki más nem képes rá jelenleg.Pl a tesszelációban és ugye a 4K checkerboard, stb... során is vannak ennek elég jó példái milyen jól tud működni egy ilyen "butított" számítás/részletesség, annélkül hogy kifeküdne egy amúgy arra a részletességre képtelen hardveren is.
Szerintem ez egy igen lényeges pontja enneg az egész valós idejű RT megoldásnak jelenleg, a cikkben leírtakon felül.No de majd meglátjuk, a puding próbálja az evés ugye.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Amazon Lumberyard leginkább a Vulkan API-t használja. Van DX12-es portja, de nem fejlesztik annyira, mint a Vulkan módot. A Star Citizen is Vulkan API-t támogat csak. Oda ez nagyon sokára lesz elérhető, mert a Khronos a draftot a SIGGRAPH-on csak jövőre ígérte. És az még mindig csak a draft, a final onnantól még legalább fél-egy év. Legjobb esetben ez a Vulkan API-n úgy 2020 tavaszára lesz szabványosítva végleges formában. Addig is van persze lehetőség a sugárkövetésre, de csak az Anvil keretrendszeren keresztül, ami nem kapcsolódik szorosan az API-hoz.
(#16) noPublicFG: Mindegy a memória típusa, a lényeg a memória-sávszélesség. Csinálhatják HBM-mel vagy GDDR-rel is. HBM-mel azért érné meg, mert azért 1 TB/s-hoz 512 bites GDDR6-os konfigurációt kellene építeni, ami durván drága és fogyaszt is. Ez HBM-mel sokkal kedvezőbb.
-
Abu, az utolsó bekezdésedben latolgattad a korlátok feloldását, kitolását. Ha jól értelmezem, akkor egy tisztességes HBM(2-3) -mel ez orvosolható lenne? Avagy ott a memória sebessége lenne a gátló tényező?
-
Igazából ez már az Amazontól is függ, mert a motor az övék; de szerintem senki se szeretne elszállt gépigényt, a cél inkább az, hogy rengetegen megvegyék. 2 év múlva sem lesz az emberek többségének 2db RTX 2080Ti -vagy erőben azzal ekvivalens kari- a gépében, ami ráadásul a Star Citizen esetében vélhetően még úgy is kevés lenne.
-
Taranti
senior tag
Amúgy itt felvetődik egy érdekes kérdés: felhasználói élmény szempontjából megéri-e jelenleg annyira csökkenteni a geometriai részletességet, hogy a sugárkövetés használható sebességgel fusson?
-
X Factor
addikt
Gaming esetén csak az új irány első fecskéje, amire 10 év múlva majd úgy gondolunk vissza, h. itt kezdődött.
Engem egyelőre az érdekelne h. render esetén, amire most is leginkább használtak ray trace-t, lsd octane vagy redshift 3d, mekkora gyorsulás várható, és kukázhatjuk-e 10-esével az 1080-akat...
-
Köszi az elmagyarázást!
Gondolom, ha a Star Citizen 1.0 elindul mondjuk két év múlva, sugárkövetés akkor sem lehet benne a brutális geometriai részletesség és hatalmas terek kombó miatt.
-
Norb79
őstag
De mi az a DLSS? És az miért lesz jó, vagy nem jó?
-
szmörlock007
aktív tag
-
Taranti
senior tag
Én már régebben ismertem az RTX DirectX Raytracinget, haverom a gall Mindenix magyarázta el. (Kíváncsian várom az Y térhódítását az informatikában.)
Amúgy köszi a cikket, tényleg kellett.
-
What is the NVIDIA RTX 2080Ti / RTX 2080 / RTX 2070
Ignore the marketing bullshit...
-
westlake
félisten
Eleve az NVIDIA-nak is hasonlóképpen kellett volna ez publikálni, nem pedig úgy, ahogy tették.
-
szmörlock007
aktív tag
Köszi a cikket. A bejelentés óta érdekelt, hogy is működik ez
-
Végre.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3317
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone SE2020 64GB / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Kingston HyperX Fury 1600MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple Pro Display XDR 32 6K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- Eladó egy wittings steel hr sport hibrid okos óra dobozával töltővel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest