Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuomas
addikt
Nem a Starshipet fizette ki, hanem a SpaceX nyerte azt a tendert, ami a Holdra leszállni képes eszközt biztosítja. Ez egy, a starship átalakított változata lesz és nem csak a fejlesztés költségét tartalmazza, hanem már a missziók költségét is. Mivel a SpaceX-nek amúgyis célja kifejleszteni a starshipet, ezért jóval alacsonyabb áron tudja a Holdi egységet is ebből kifejleszteni, mint a pályázat többi indulója. Tehát ez a közpénzt nem a Starship kifejlesztésére kapták, hanem a Holdi leszállóegység fejlesztésére, és a missziók lebonyolítására.
-
drkbli
tag
"a kor színvonala a nasának és beszállítóinak is rendelkezésére áll és sokkal több pénzből dolgoznak, mint a spacex."
"SpaceX CEO Elon Musk told CNN in 2019 that he believes the cost of developing Starship will be “closer to a two or three (billion dollars) than it is to 10 (billion).” NASA has also given SpaceX contracts worth up to $4 billion for two lunar landing missions, though that money is paid out as SpaceX hits certain milestones, Reisman said."
-
sad_Vamp
őstag
Neeem-e?! Le vagy maradva. Egyetértek azzal hogy sokesetben csak autista nagyot mondó nyommer.... de ennek semmi köze ahhoz amiről én írtam. Nem véletlenül akarták ellehetetleníteni a twitter felvásárlást neki. Eddig "csak" a kormány, az FBI és Fauci "bukott le".
https://en.wikipedia.org/wiki/Twitter_Files
Sok mindent fel lehet hánytorgatni Musk-nak ezt a lépését pont nem. A messisástól nagyon messze van, sokszor még a normális embertől is. De nem is aza a megtestesült gonoszság aminek a twitter felvásárlása óta be szeretnék állítani. -
#54625216
törölt tag
Fun fact: a SpaceX a Dragonoknál a hajtóműves leszállást preferálta, de a NASA ragaszkodott hozzá, hogy ejtőernyővel az óceánba landoljanak, mert az az Apolló misszók során már bevált és nem akartak kockáztatni.
Ehhez képest amikor átnézték az Apolló program ejtőernyőkre vonatkozó hitelesítő protkollját, negyvennél (!) is több kritikus rizikófaktort fedeztek fel, amikre az akkori protokoll nem tért ki. Azaz negyvennél is több különböző hibalehetőséget találtak, ami az űrhajósok halálához vezethetett volna.
Értsd: a NASA brutálisan bemázlizta, hogy nem halt meg senki a visszatéréskor.Tehát persze, vannak jól bevált technikák, de ez nem csak annyi, hogy kikeresed az irattárból, a mérnökök méretre szabják, aztán mehet gyártásba, hanem kb. az egész fejlesztést nulláról kell kezdeni.
Ettől persze még a NASA érdemei elévülhetetlenek, de ugyebár egy repülőgép hordozó építésére se mondod azt, hogy könnyű, mert előtte is építettek már hajót, csak elő kellett venni a jól bevált technikákat.A másik, hogy a NASA a 60-as években 10 év alatt jutott el kb. nulláról a Holdra, ma meg 10 év alatt a shuttle újrafelhasznált alkatrészeivel sikerül eljutni egy teszt misszióig.
Tehát a mostani NASA nem az akkori NASA. És ez első sorban nem pénz kérdés, hanem főleg politika, ami a SpaceX-et pár nagyságrenddel kevésbé nyomorítja, mint a NASA-t.De az is egy érdekes kérdés, hogy ha kivonjuk a képletből a NASA-t, mint állami szervezetet, akkor a többi konkurens cég miért nem a SpaceX tempójában halad?
A New Glenn-t, ami legfeljebb a Falcon Heavy konkurenciája lehetne 2020-ra datálta a Blue Origin és még egy teszt járművet sem tudtak felmutatni. Pedig a Blue Origin-t a SpaceX előtt alapították és Jeff Bezos évente 1 milliárd dollárt tol bele.
Az ULA Vulcan, ami nem újra felhasználható és az első teszt repülését 2019-re tervezték, pedig szerencsés esetben idén fog először felszállni.
A Boeing Starliner-ről már volt szó.Tehát itt nagyon nem csak a pénzről vagy politikáról van szó, hanem a SpaceX vállalati kultúráról és fejlesztési stratégiáról, aminek egyik nem elhanyagolható eleme, hogy addig robbantanak fel teszt eszközöket, amíg kell.
-
azbest
félisten
a kor színvonala a nasának és beszállítóinak is rendelkezésére áll és sokkal több pénzből dolgoznak, mint a spacex. Lehet ezen rugózni, de pont a spacex az, aki miatt kénytelenek voltak árat csökkenteni a csillóról milliárdokra, más kérdés, hogy túllépik a kereteiket (boeing és a többiek).
-
stellaz
veterán
"A spacex sem csak repül. Az alu változatot is ők fejlesztették ki, amit gyártatnak. Műholdrendszereket is fejelsztenek. Vertikálius integráció, tehát mindent nekik kell csinálni. Hajtómű, üzemanyag gyártás, kilövő állvány robot, űrruhák, ejtőernyők..."
Persze, de azért ezek inkább továbbfejlesztések, vannak jól bevállt techinikák, amire lehet alapozni, tudják hol voltak a buktatók, stb, a fejlesztés is összehasonlíthatatlanul gyorsabb ma a számítógépekkel, 3D nyomtatókkal, stb,
Persze a kor színvonalán újat és előremutatót alkotni mindig hatalmas dolog, nem kétséges. -
azbest
félisten
Az állami beszerzéses téma valóban komoly akadály lehet, főleg azzal együtt, hogy a választási donorokat szeretné megfizetni az éppen aktuális állami vezetés.
Az alapkutatásokat írtam is, ahogy látom talán a költségvetésük harmada jut erre. A hidegháborúban persze tolták és kockáztattak is ezerrel. Viszont utána nagyon lelassultak szerintem a fejlesztésekkel. Voltak jó pillanatok, de nem voltak hatékonyak a rendszer miatt.
A spacex sem csak repül. Az alu változatot is ők fejlesztették ki, amit gyártatnak. Műholdrendszereket is fejelsztenek. Vertikálius integráció, tehát mindent nekik kell csinálni. Hajtómű, üzemanyag gyártás, kilövő állvány robot, űrruhák, ejtőernyők....
-
stellaz
veterán
A Space-x viszont sokkal kevesebb projektet tart a kezében, nincs is benne tudományos program, nincs alapkutatás náluk, nem kötik az állami beszerzésekre vonatkozó szabályok.
"A fejlesztési folyamatuk pedig 20 év tervezőasztal helyett az, hogy kipróbálják pár millióból ahelyett, hogy milliárdos kiadások után derülne ki, hogy nem működik az ötlet"
Mondjuk ebben a NASA-nak is van tapasztalata, mert 10 év alatt eljtutottak a Holdra akkori technikával és akkor, amikor alapvető tudományos ismeretek is hiányoztak még, az űrrepülés minden egyes elemét, eljárását és a hozzá tartozó infrastruktúrát ki kellett fejleszteni és megépíteni. És az egészet megúszták egy olyan balesettel, amit az oroszok is elkövettek és ennek nyomán nem követi el azóta senki más.
Ehhez persze volt anyagi forrásuk, de azt tudjuk, hogy ez önmagában nem elég, hihetetlen zseniális munkával vitték végig az egészet és tulajdonképpen szinte hiba nélkül. Ami főleg annak a tükrében elképesztő, hogy akkoriban a berepülő pilóták úgy hullottak a balesetekben, mint a legyek. -
Gargouille
őstag
Csak kiegészítésként szeretném hozzátenni, hogy a starship 4mm rozsdamentes acéllemezből épül, ami szintén gyökeresen más, mint a korábbi rakéták esetében, ahol abszurdumnak számított volna az ilyesmi. Egyetértek veled, hogy maximum annyi hasonlóság van a korábbi rakétákkal, hogy ennek is hasonló alakja van és hasonló elven működik.
-
azbest
félisten
amellett, amit leírtál, adalékként annyit tennék ezt tenném még hozzá:
A NASA a régi rendszer szerint, a mindenhová beépült nagyvállalati beszállítókkal és pártfinanszírozók cégeivel óriási bürokratikus, lassú és rendkívül drága, horizontálisan a teljes usára szétterpeszkedő pénznyelőként működött. Persze a teljes usa költségvetéshez képest elenyésző, de hatékonyságban nagyon gyenge. Évekig, évtizedekig tart bármit átvinni náluk. A már ismert technológiákkal is nagyon nagy költségekkel élesztettek fel most is saját megoldást. Ahogy drágább felújítani a szilárd gyorsítókat, mint újat építeni... meg 2 milliárd egy kilövőállvány... alapkutatásokat végezni, nem határidős, ötletelős témákban nagyon hasznos. De célfeladatot elvégezni szinte képtelen.
A spacex viszont egy vertikálisan szinte teljesen integrált cég, a teljes folyamatot kézben tartja és átlátja. Jóformán csak a nyersanyagot veszi meg, nem 100 szintű alvállalkozó hálózatban veszik el a pénz. Ezért sokkal hatékonyabb. A fejlesztési folyamatuk pedig 20 év tervezőasztal helyett az, hogy kipróbálják pár millióból ahelyett, hogy milliárdos kiadások után derülne ki, hogy nem működik az ötlet.
Csak ebből annyi jön le sokaknak - a média hecckampányával együtt -, hogy mivel látják mit csinál a spacex, ezért ők mindig hibásak. A pénznyelő cégekről meg azt sem tudják, hogy léteznek, ezért azok nem is hibáznak - pedig...
-
Tuomas
addikt
-
Tuomas
addikt
Nem azt mondom, hogy a NASA szar. A NASA mára átalakult. Leginkább a tudományos misszióik azok manapság, amik viszik a pálmát, nem érdemtelenül. Rendkívüli eredményeket érnek el az űrkutatásban, és a bolygókutatásban, ami megsüvegelendő.
Ahigy írtam, rakéta nem egyenlő rakétával. A Starship legfeljebb alakjában tekinthető hagyományos rakétának, minden másban egy új lépés. Senki nem próbált még 100%-ban újrafelhasználható rakétát építeni, ahogy 33 hajtóműveset sem. Eddig soha senkinek nem sikerült metán hajtóanyagú rakétával föld körüli pályára állni, főleg nem zárt ciklusúval. És nem ekkora méretű rakétával, ami gyakorlatilag gyártósorra optimalizált gyártási elven alapul.
Szóval csak ismétlem önmagam, a starhsip egy forradalmi technológián alapul, amihez nem lehet teljes mértékben felhasználni a korabbi tudást, mert még soha senki nem épített ilyet.Ezzel szemben a rakétatechnológiát illetően a NASA ott tart, ahol a holdraszállás és az STS idején. Eldobandó, pazaló rakéták. Bocs ott, sem, mert az űrsiklót legalább felújították a repülések között . Továbbá ez az SLS csak egy célt szolgál majd: embereket és rakományt szállítani a Holdig, mindezt jóval több pénzből, mint a Starship projekt, ami többrétű. Nem véletlenül kérdőjelezik meg annyian a létjogosultságát.
A NASA akkor döntött jól, amikor nyitott a kereskedelmi űrutazás felé, mert akkor még a mai napig nem lenne olyan rendszere, akivel embert szállítana az ISS-re. Ennek oka pedig a költségek, hiszen egy vagy több kereskedelmi szereplő jóval olcsóbban meg tudja ezt oldani.
A Holdraszállás idején ez nem szamított, mert hidegháború volt, meg kellett nyerni. Az STS-t is annak idején már sokan ellenezték a magas költségek miatt, hiába próbálták meg újra felhasználni az egyes komponenseket.
Magyarán a NASA rakétaipara nem kifizetődő, lévén állami szereplő. Ők ennyi pénzből ennyit tudnak. És szükségük van a kereskedelmi szereplőkre (Rocket Lab, SapceX, Blue Origin, és a ULA-Boeing, akik közül a SpaceX és valamennxire a ULA az, akik a legkiemelkedőbbek, a Rocket Lab pedig a kisebb kategóriában viszi a pálmát. -
stellaz
veterán
Mondd meg te, én nem vagyok rakéta mérnök, de annyi bizonyos, hogy egy új technológia esetben is erősen támaszkodnak azért a korábbi tudásra, mert ugye rakéta ez is, az is, nem olyan mint a belső égésű motor meg a villanymotor. De mit akarsz mondani, hogy a NASA szar, szar is volt mindig, de a space X az már a 200 éve is majdnem Holdra szállt? Vagy mit?
-
Tuomas
addikt
Nem válaszoltál a kérdésre. Ez az egyik.
A másik pedig az, hogy remélem az megvan, hogy jelenleg az oroszokon kívül csak a spacex képes arra, hogy űrhajósokat szállítson az ISS-re?
Ebben a modern korban a NASA hány küldetést indított saját rakétával, ha ez olyan evidens?A másik kérdésre is várom a választ, miszerint miben hasonlít, vagy miben tér el a NASA rakétáihoz, vagy akár a Falcon-9-hez képest a Starship?
-
stellaz
veterán
-
#54625216
törölt tag
Megint szalmabábozol, mert nem arról van szó, hogy a SpaceX mindent nulláról kezdett volna, hanem hogy a Starship az eddigi technológiákhoz képest teljesen más paradigma szerint épül és ezért nem lehet a már bevett fejlesztési gyakorlatot használni.
- a világ legnagyobb méretű hordozórakétája
- 100%-ban újrahasznosítható
- teljesen más elvű hajtóműveket használ
- az üzemanyaga metán
- sorozatgyártható, azaz nem csak a rakétát, hanem a gyártósort is fejlesztik
hogy csak a lényegesebbeket említsem.
Ezeket a feladatokat a SpaceX-nek egyedül kell megoldania, nincs NASA kézikönyv, amiben leírják hogyan kell egy 33 hajtóműves, 120 méter magas 100%-ban újrahasznosítható rakétát gyártani.Hogy egyébként ki milyen korábbi tudásra épített meg eleve egy demagóg felvetés, mert ennyi erővel vissza lehetne menni a kerék feltalálásáig, hogy azóta senki nem talált fel semmit, mert kerék nélkül semmi sem lenne.
-
stellaz
veterán
válasz
arnyekxxx #153 üzenetére
A V2-t szemben állítani a SaturnV-tel, meg a hiányzó apróságokkal (űrhajó, holdkomp, holdjáró, szkafander, dokkolási eljárások, humán biofizikai kísérletek, infrastruktúra, letfentartó rendszerek, műszerek, eljárások, stb) és azt mondani, hogy Musk ugyanazet csinálta végig és nem a NASA korábbi eredményeire támaszkodott, az akkora böszme nagy arány tévesztés, ami már már kizáró ok a felvilágosult emberek köréből.
Isaac Newton mondta: "Ha távolabbra láttam másoknál, azt azért tehettem, mert óriások vállán álltam."
Ja igen, benne messiás tudat helyett volt alázat.#155
Gondolom azért csak láttak egy hogyan építsünk rakétát könyvet, amit még a NASA tudására alapoztak. -
Tuomas
addikt
A starship a 0-ról épül. Teljesen új technológia a hajtómű is, azok teljesítménye és maga a szerkezet is. Nem szabad abból kiindulni, hogy rakéta=rakéta, mert ennél jóval összetettebb ez a technológia. Talán az STS rendszer volt ekkora mérföldkő, de azért ott is olyan technológia volt használva, mint az elődök esetén ( pl hajtóanyag típusa). Ott a kialakítás és a struktúra volt forradalmi. Nem is vált be annyira, mint arra számítottak, mert rendkívül költséges volt és veszélyes is.
-
-
stellaz
veterán
válasz
arnyekxxx #151 üzenetére
és akkor mindent először csináltak, kísérleti technológia volt minden, miközben az egészet még logarlécen kezdték számolgatni..... és ehhez képest repülés közben összesen kétszer vesztettek az amerikaiak embert és egyszer kiképzés közben
gondolom musk mérnökei sem a nulláról kezdték a rakéta tervezést ugyebár és te már meg is előlegezted neki, hogy 60 év alatt nem lesz semmi baleset vagy vészhelyzet
-
-
válasz
Dare2Live #137 üzenetére
Az a lenyeg, h a SpaceX strategia az, hogy X milliard dollarbol szeretnenek sikert elerni, es kozben felrobbantanak tucatnyi raketat. Az SLS strategia meg az, hogy nem robban fel egy se, de 5X milliard dollarba kerul.
A SpaceX most ott tart, hogy kb. minden harmadik-negyedik napon van egy sikeres felloves, olyan szinten, h senkit nem erdekel mar, hogy sikeresen landolnak a boosterek. 20 eve meg meg mindig nagy szam volt egy sikeres NASA launch.
-
#54625216
törölt tag
-
Dare2Live
félisten
Ez inkább szemlélet kérdése. SpaceXnél vmi agile szerű mérnöki fejlesztési modell van. Ahol kilővéskor tudnak 86dolgot amit még javítani kéne de kilövik aztán ha nem válik le, meg nem megy x hajtómű, meg szétverte a kilövőállomást az na bumm.
Tudták mi lesz a kilövőálomással? Persze. Már megtervezték az újat elkezdődött a kivitelezés. Persze várhattak volna rá még egy évet de akkor nem keveset csúszott volna az első kilövés amiből meg rengeteget tanultak.
Közben az ember ránéz az Artemisre meg az oroszokra és SpaceXhez képest egy igazi szerencsétlen lúzer klubb. Nem anyagilag értve persze. Artemis "fejlesztése" horrorba kerül, indításonként detto ki lesz számlázva 3000m$ eléggé megéri az ULA, Boeing, NG kombónak. btw ha ezt a 100b$+! amit az elöző trio kap SpaceX kapná sztem már az Alpha Centaurit kolonizálná Musk.
-
cucka
addikt
Ezekről az FSD kritikákról mindig ez a Louis CK monológ jut eszembe:
everything is awesome and nobody's happy -
stellaz
veterán
+ az indexes cikk forrásmegjelölése:
https://techcrunch.com/2021/05/07/tesla-refutes-elon-musks-timeline-on-full-self-driving/
-
stellaz
veterán
https://itcafe.hu/hir/tesla_vizsgalat_elon_musk_onvezetes.html
https://www.zoldpalya.hu/uton/tesla-fsd-vizsgalat-sec-321988.html
https://www.washingtonpost.com/technology/2023/03/19/elon-musk-tesla-driving/
https://interestingengineering.com/transportation/tesla-says-elon-musk-exaggerated-full-self-driving
-
stellaz
veterán
-
#54625216
törölt tag
Ezt már milliószor kitárgyaltuk: Musk cégei transzparens módon működnek, a terveik nagy része nyilvános.
Ezért van az, hogy rendszeresen közlik, hogy terv szerint az év végére meglesz az FSD, repülni fog a Starship, stb. ha minden a tervek szerint alakul. És persze a dolgok ritkán alakulnak a tervek szerint, mert a fejlesztés egy ilyen műfaj.Na most akit a valóság érdekel és nem a propaganda, az tisztában van ezzel és az FSD-t és az egyéb terveket is annak kezeli, amik: terveknek, amelyek a gyakorlati tesztektől függően csúsznak és/vagy módosulnak.
Aki meg az átlátszóan manipulatív célú média propagandával próbálja igazolni a saját irracionális indulatait, az szokás szerint rágerjed arra, hogy "vááá felrobbant a rakéta", "vááá beígérte és még mindig nincs kész", "vááá nem veszi meg a Twittert", "vááá megveszi a Twittert", és így tovább, miközben szépen növeli a klickszámot.
Ennek fényében talán érdemes lenne kicsit elgondolkodni, hogy ki az, akit itt valóban félrevezetnek.
-
stellaz
veterán
És még én terelek?!
Az egész FSD maga a szent szobra annak, hogy milyen amikor egy egy alkalmatlan rendszert alkalmasnak hazudsz vagy állítasz be (kezdve a nevével ugyebár) és még a plaid modellek idióta, sokkal kevésbé kezelhető szarvkormányai is csak azért kerültek be az autóba, hogy azt illúziót erősítsék, hogy ez már a teljesen önvezetés előszobája, ahol tulajdonképpen lassan már kormány sem kell.
A csávó eleve úgy pumpálja fel a cégek értékét és szerez befektetőket, hogy folyamatosan nem létező technológiával demózik. vagy mint amikor a Pepsinek elad pár villany kamiont, hogy azzal szállítsa a pet palackok millió tonnáját és egymást veregetik hátba, hogy milyen faszán megmentik a bolygót. Ez mi, hanem a valóságtól való teljes elszakadás?Feynman idézete pont arról szól, hogy a túlzott magabiztosság és a propaganda nem szóríthatja háttérbe a józan eszet, nem gondolhatod az űrhajózásról 3 kilövés után, hogy rutin feladat az egész, mert nem az a valóságban. Musk minden évben elmondja, hogy az autói megkaptáék a végleges FSD hardvert és jövőre jön a 5-ös szintű önvezetés, aztán nem jön, de az autó kap új hardvert, mert a régi mégsem jó. Na most akkor vagy az van, hogy a valóságról alkotott képe meglehetősen torz, vagy egyszerűen hazudozik folyamtosan. Egyik esetben sem bízok meg benne.
Értem, hogy musk a bálványod, vagy nem tudom, de azért némi kritikus és analitikus gondolkodás nem ártana.
-
Értem, továbbra is megy a terelés, ahelyett, hogy arra válaszolnál, ami az eredeti kérdés volt, linkekkel alátámasztva.
Tehát az nem konkrétum, hogy a csávó folyamatosan hazudozik a fsd-ről
Ez kifejezetten nem volt része a felvetésnek, ahogy már legalább kétszer írtam neked.
béta tesztereknek használja az embereket élesben, közúton?
Ebben meg hol a valóságtól való elszakadás?
-
stellaz
veterán
Tehát az nem konkrétum, hogy a csávó folyamatosan hazudozik a fsd-ről és béta tesztereknek használja az embereket élesben, közúton?
Azt nem számítva ide, hogy az egész villanyautózás egy ordas nagy kamu, amikor 2-4 tonnás villany monstrumokkal akarják a bolygót megmenteni.
-
Tuomas
addikt
válasz
janeszgol #115 üzenetére
Neeem. Nem annak kell örülni, hogy felrobbantották a rakétát. Annak kell örülni , hogy elemelkedett az indítóállásról, és nem semmisítette meg a kiszolgálótornyot. Annak kell örülni, hogy rengeteg adatot sikerült gyűjtenie a mérnököknek. Többekközött arról, hogy hogy viselkedik a rakéta repülés közben, hogy van-e valami hibája ami miatt esetleg teljesen át kell tervezni. Annak is örülni kell, hogy 6 kiesett hajtóművel is sikerült 39 km magasságig emelkedni, ami bizonyítja a hajtóművek brutális teljesítményét.
Annak is örülni kell, hogy kibírta a legnagyobb aerodinamikai terhelést jelentő max-q-t, és zuhanás közben a pörgés-forrást is, mert ez azt bizonyítja, hogy a rakéta teste kellően erős.
Annak is örülni kell, hogy kiderült, az indítóálláson még fejleazteni kell, mert valószínűleg a felszakadó törmelékek miatt estek ki hajtóművek és olyan feltételezések is vannak, hogy a hidraulika tartály is megsérült, ami miatt később a rakétát már nem lehetett irányítani.
Mivel már több fejlettebb tesztpéldány várakozik készen a következő repülésekre, ezért ennek a típusnak repülnie kellett, hogy a mérnökök megszerezzék azokat az adatokat, amikből kiderül, van-e valami sarkalatos konstrukciós hibája a rendszernek, és merre induljanak tovább. A teszt elsődleges célja ez volt, semmi több.
Mondjuk én nem vagyok Musk hívő, de nem ülnék fel a rakétájára mert tériszonyos vagyok.
De azért néhány bátor NASA űrhajós és pár civil (Inspiration 4 küldetés) már fel mert (és fel fog) ülni s Falcon-9 tetejére és a Starshipre is fel mernek majd ülni néhányan, mert már ott is van pár jelentkező, akik majd a Dear Moon küldetésen kerülik meg a Holdat. -
janeszgol
félisten
De most tenyleg az a nagy szam es pezsit kell ra bontani, hogy a raketa 4 perc utan felrobbant?
Nem azt igerte Musk, hogy meg 2030 elott a Marsra jut ember 2050-ben meg kapalni fogunk ott? (Kolonozacio.)
Melyik Musk hivo ulne fel a raketajara? -
A csávó évek óta úgy árulja az FSD-t
Jó, akkor térjünk vissza oda, ahonnan elindult az egész: [link]
"Mármint a tényleges szakmai szinten, nem az, amit Elon néha elsüt a média szórakoztatására."Nagyon vicces, ahogy egyetlen egy állításodra sem tudsz abszolút semmilyen forrást sem hozni és közben folyamatosan hömpörögsz, hogy téged a hívők üldöznek
-
Noukoum
veterán
Legalább ne magyaráznád hogy utána se nézel annak amit olvasol, nem csoda hogy tesla hater vagy.
-
stellaz
veterán
válasz
#54625216 #110 üzenetére
A csávó évek óta úgy árulja az FSD-t, hogy jövőre kész van és a valóság ezzel szemben az, hogy nincs kész és lehet, hogy kell neki még 10 év, vagy éppen soha nem fogja tudni a beígérteketa hyperlooppal mit akart musk az önfuttatáson kívül, akkor csak ezt magyarázd meg?
az alagút többlet értelmét sem sikerült még elmondanod, csak valami majd egyszer elkészülő fúrógépet emlegetsz
hülyét neked nem kell csinálni magadból, azt már musk megtette veled
-
#54625216
törölt tag
Te hoztad fel a propaganda vs. valóság témát, majd képtelen voltál egyetlen állításodat is megindokolni, hogy szerinted a Tesla FSD vagy a boring company miért propaganda és miért nem valóság.
Konkrét hazugságokkal vádolod Muskot, majd képtelen vagy bizonyítani, hogy az általad hazugnak tartott mondatok egyáltalán elhangzottak-e.
Majd azt próbálod Musk szájába adni, hogy szerinte a hyperloop minden előzmény nélküli koncepció lenne, de semmit sem tudsz idézni Musktól, hogy bármi hasonlót is mondott volna, helyette belinkelsz egy 1909-es megoldást, miközben senki nem vonta kétsébe (Musk se), hogy voltak korábban is hasonló próbálkozások.De legalább találtál egy videót, amiben ugyan nem Musk beszél, de azért képzeljük oda, hogy mégis.
Itt sajna egyedül Te csinálsz hülyét magadból méghozzá a nyilvánosan.
-
stellaz
veterán
válasz
#54625216 #108 üzenetére
Akkor mit állít az alagúttal kapcsolatban? Most komolyan azt kéred számon, hogy egy szót szedjek ki tőle, miközben azon ment az egész hype, hogy ez az alagút ez aztán nem olyan alagút mint a többi? Ezt hogy a francba nevezed máshogy, mint forradalmi?
Ami amúgy egy totál bénaság és ez a gyakorlatban is kiderült.A Híperloop esetén mit bizonyítsak azon, hogy a csávó azt mondja, hogy ő megmondta hogy kell csinálni és ezt már a többiekre bízza? Baszki, ezt már mások is megmondták évtizedekkel ezelőtt, de ha akarod, majd még az összes egyetemet is áttúrom a bolygón, hátha volt belőle tanulmány, szakdolgozat vagy doktori....
Ja, most nézem, 1909-ben már volt működő modell........
https://en.wikipedia.org/wiki/VactrainNem veszed észre, hogy hülyét csinál a fazon belőled is?
amúgy persze ezt nem Musk mondja, de azért érzed, hogy miről beszélek, ugye?
-
#54625216
törölt tag
Most komolyan kezded az egészet előről?
Azt állítottad, hogy Musk szerint a Boring Company alagútjai forradalmiak. Ha így van, akkor linkeld be, ahol ezt mondta.
Ezen túl pedig:
"A Hyperloop esetén fogott egy telejesen közismert, évtizedek óta létező koncepciót, azt hazudta, hogy ezt ő találta ki"
Ha azt hazudta, akkor linkeld be a szöveget, amiben ez a konkrét hazugság elhangzott.
Én belinkeltem magát a hyperloop white papert, amiben szó sincs hasonlóról, ha vannak más forrásaid, akkor érdeklődéssel várom. -
#54625216
törölt tag
... és ezzel sikerült mindjárt két érvelési hibát is kombinálnod: kezdted a közvélekedésre hivatkozással, majd rákontráztál a bizonyítási kényszer áthárításásával.
Gratulálok, ezzel már bármelyik laposföld hívő buborékban magukhoz ölelnének. -
#54625216
törölt tag
Ne a híreket linkeld, hanem annak bizonyítékát, amit állítottál.
Tudod: propaganda vs. valóság.Ha szerinted Musk X vagy Y dolgot mondott, akkor linkeld be a konkrét nyilatkozatot, hogy mindenkinek nyilvánvaló legyen, hogy:
1. tényleg mondott olyat
2. nem próbáltad kiforgatni, átértelmezni, vagy a szövegkörnyezetéből kiragadni a mondatait -
#54625216
törölt tag
Benyögsz légből kapott állításokat, nem hogy egy linkkel, de bármilyen konkrétummal nem tudtál előállni a bizonyításukra, majd ha az ember vitatkozik a mantráiddal, akkor előbb újabb témákkal próbálsz terelni, majd elintézed annyival, hogy a másik hívő. Szokás szerint.
Mondom: egyszerűbb lenne csak annyit beírni, hogy "M1G", a hozzád hasonlók rögtön tudnák, hogy "velük vagy", megspórolnád a felesleges köröket és közben kevésbé zavarnád a felnőtt társalgást. Win-win.
-
stellaz
veterán
válasz
#54625216 #100 üzenetére
Ne fárasszál már
Az alugutat már be is mutatt, ahol előre meghosolhat módon dugó alakult ki, ha meg, hiányzott az összes menekülő út is, meg hasonlóak.
Ha pedig fúrás technológián dolgozik, akkor talán akkor kéne démôzni valamit, amikor készen van.
Persze a híveknél úgy működik, hogy amikor Musk bejelent egy mindent is tudó, filléres humanoid robotot, ami nincs, akkor az ilyen Karotta félék másnap arról beszélnek, hogy a jelenleg működő és létező ilyen termékek szarok, de Musk robotja -ami nem létezik - az forradalmat csinál.
És most itt be is fejeztem, mert hívőkkel nem lehet értelmesen vitatkozni -
#54625216
törölt tag
"Musk állította, de te terelsz elég ügyesen
"
Ezt nagyon könnyű ellenőrizni, elég linkelni azt a nyilatkozatát, amiben konkrétan azt állítja, hogy a már megépített alagútjai forradalmiak.
Ha a városi alagútfúrás költségeit le tudják szorítani egy nagyságrenddel (jelenleg ez a terv), az valóban forradalmasítaná a városi közlekedést, de nem a jelenlegi alagutak, hanem a fúrás technológia, amin dolgoznak."A hyperloop ebben a formában is csak egy ötletelés, amit már más is megtett."
Ezt próbálom már egy ideje elmagyarázni, örülök, hogy végre felfogtad.
"Téged simán megetett vele, de ne aggódj mással is előfordult már
"
Mármint mivel is etetett meg?
Linkeltem az eredeti white papert, ha szerinted annak minden sorát máshonnan lopták, akkor nyilván van eredeti forrásod, amivel össze lehet hasonlítani. Azt meg senki nem állította - Musk sem -, hogy a hyperloop koncepciónak - mint ahogy mindennek - ne lettek volna előzményei a múltban.
De ha szerinted nem így van, akkor nyilván olyan Musk nyilatkozatot is tudsz linkelni, amiben azt állítja, hogy a hyperloop minden előzmény nélkül kizárólag az ő eredeti ötlete. -
Noukoum
veterán
válasz
forumpista #70 üzenetére
Csődbe fognak menni mint a Tesla.
-
#54625216
törölt tag
"Tehát az az alagút lényege, hogy olcsóbb. Ettől forradalmi. Mitől is olcsóbb?"
Csak folytatod a szalmabábozást. Ki állította, hogy forradalmi? Már mint rajtad kívül.
"A Hyperloop esetén fogott egy telejesen közismert, évtizedek óta létező koncepciót, azt hazudta, hogy ezt ő találta ki, majd nagy kegyesen azt mondta, hogy nekünk adja, csináljunk vele amit akarunk."
Itt a hyperloop eredeti white paper: [link]
Bárki elolvashatja és eldöntheti, hogy a "teljesen közismert, évtizedek óta létező" koncepcióhoz bármit is hozzátettek volna. -
#54625216
törölt tag
"Nem lenne ezzel baj, ha lenne olyan dolog, amit tényleg letett az asztalra, tényleg ő ért el a tudásával és nem csak más cégek, mérnökök f@szával verné a csalánt (ahogy a mondás tartja) minden egyes alkalommal."
Amikor valami addig elképzelhetetlen, meghökkentő, lehetetlennek tűnő, stb. koncepciót jelent be, akkor Muskot hülyézik és/vagy hazugozzák, és akkor is ha megvalósítás késik vagy módosul. De ha sikerül, akkor hirtelen a mérnököké az érdem és Musknak semmi köze az egészhez.
Szóval el kellene dönteni: vagy a mérnököket hülyézzék és hazugozzák, hiszen Musk csak az ő ötleteiket közvetíti a nyilvánosság felé (elvégre neki nincsenek eredeti ötletei ugye), vagy el kellene fogadni, hogy Musk érdemi szerepet játszik a sikerben is.
Természetesen senkit sem kell messiásként meg tudós géniuszként kezelni, de az érdemeit ledegradálni, ráadásul a konkrét, kézzel fogható, gyakorlati eredmények ellenére szélhámosnak kikiáltani már a politikai sárdobálós, indulati acsargás szint. Lassan Muskkal is eljutunk odáig, mint a magyar közéletben, hogy a társadalmi kommunikáció leredukálódik az O1G szintre.
Jobban belegondolva talán egyszerűbb is lenne mindenkinek.
Aki valamiért rühelli Muskot szépen beírja, hogy M1G, ezzel letudná a kötelezőt, a topik meg nem menne el offba. -
wolfman
veterán
Bár úgy kezdtem, hogy én sem hiszem, lehet hogy félreérthető voltam. Szóval én eddig ezeket olvastam, hallottam és logikusnak is mondható, hogy bár maga a jármű zöld, de a hozzá kellő akkumulátorok legyártása nagyon nem + az akkumulátorok töltésére szolgáló villamos áram sem az éterből jön. Ezek azok a dolgok, amikkel eddig találkoztam, de ennek ellenére megnéznék egy nagyon részletes cikket, ahol összemérik a két meghajtástípus környezetre gyakorolt hatását mindenestől.
-
nozs23
addikt
Havi aktív userszámra szoktak hivatkozni általában, de jelenleg ilyen infónk nincs tőlük. Hiába van a telefonon az alkalmazás, ha nem nyitják meg a felhasználók. Akkora vihar volt körülöttük, hogy elég egyértelmű volt, hogy többen bele akarnak lesni. És akkor a kiesett userekről szintén nincs semmi infónk.
A hirdetők pedig oda mennek hirdetni, ahol a felhasználók vannak.
Ez sem feltétlenül van így. Youtube-ot is rendre beregulázták a reklámozók, amikor olyan tartalom mellett jelentek meg, amit nem szerettek volna. Ha nem érdekelné őket a content, akkor minden prominens márka ott lenne a porn oldalakon is. De nincsenek. -
stellaz
veterán
válasz
#54625216 #85 üzenetére
Tehát az az alagút lényege, hogy olcsóbb. Ettől forradalmi. Mitől is olcsóbb?
A Hyperloop esetén fogott egy telejesen közismert, évtizedek óta létező koncepciót, azt hazudta, hogy ezt ő találta ki, majd nagy kegyesen azt mondta, hogy nekünk adja, csináljunk vele amit akarunk. ÉS akkor most téged is hülyének nézett
Amiket felsoroltam nem propaganda, de te tudod.
-
cucka
addikt
Az alkalmazás letöltések száma amúgy pont egy elég jó indikátor.
A hirdetők pedig oda mennek hirdetni, ahol a felhasználók vannak.A probléma, hogy nehéz megkülönböztetni a valóságot és a sajtó által lehozott és nagy hangerőn ismételgetett habverést. Nem segít, hogy az egész sztori nagyon át van politizálva.
-
wolfman
veterán
'messiást leginkább azok mondanak rá, akik szidják. Mert jellemzően normális érvelés helyett könnyebb messiásozni.'
Milyen ügyesen próbálod visszadobni lenézően, degradálásképpen felém azt ami bárkivel jön szembe a neten. Akik azt mondják, hogy korunk megváltója, újabb Einsteinje vagy Stephen Hawkingja, azokra lehet mondani, hogy túlzásokba esnek és messiást látnak benne. Nem lenne ezzel baj, ha lenne olyan dolog, amit tényleg letett az asztalra, tényleg ő ért el a tudásával és nem csak más cégek, mérnökök f@szával verné a csalánt (ahogy a mondás tartja) minden egyes alkalommal.
Jössz itt azzal folyamatosan, hogy a buta pornép szidja akiknek fogalmuk sincs semmiről, de neked az én általam felvázolt embertömeg, aki meg elhiszi, hogy Musk álmodta meg a Teslát, a SpaceX-et meg mindent, amihez eddig csak fel meg bevásárlásilag volt köze bizonyítottan, rendre figyelmen kívül hagyod!
Olyan veled vitatkozni, mint Zuzu Petals-al társalogni, úgyhogy hagyom is a többieknek.#82stellaz: 'A sokszáz lóerős villanyautói nem környezetbarátak'
Ezt mondjuk én sem hiszem, hogy megoldás lenne a jövőre nézve, környezetbarátnak meg max. a helybeni CO kibocsájtását mondanám, de a legyártásuktól kezdve a cseretelepeken keresztül a megsemmisítésükig nézve sokkal rosszabb a kép mint egy belsőégésű motoros autó esetén. -
nozs23
addikt
Az látszik, hogy a pesszimista forgatókönyvek nem jöttek be. A népszerűsége nem zuhant be. A működése nem lehetetlenült el. A platformot nem árasztották el a csalók, konteósok, dezinformáció. A beharangozott apokalipszis, hogy elmenekülnek a hirdetők és a felhasználók, az nem történt meg.
Ahogy említetted nem public company. A népszerűségét megítélni elég kérdéses jelenleg. Kizárólag a letöltésekből kiindulni nem célszerű.A beharangozott apokalipszis, hogy elmenekülnek a hirdetők és a felhasználók, az nem történt meg.
De, megtörtént. Rengeteget irkált erről Musk is anno. Sőt, konkrétan támadta őket, hogy ha nem akarnak Twitteren reklámozni, akkor nem támogatják a szólásszabadságot, ami nonszensz. Legutóbbi interjúban azt mondta, hogy egy részük visszatért. Most ezt az infót pont a hajunkra tudjuk kenni.A mostani érvek a Twitter jelenlegi működése ellen kicsit olyanok, mint amikor 10+ évig folyamatosan a Tesla illesztési hézagjairól, lepattogzó festéséről, és az el nem készülő FSD-ről szóltak a hírek. Meg hogy majd jönnek a rendes autógyártók, akik jól megmutatják, hogy hogyan kell ezt csinálni. Na azóta is jönnek.
A különbség az, hogy a Tesla évekig gyakorlatilag monopóliumként működött, mint egyetlen értelmezhető elektromos autó alternatíva. Míg a Twitter esetében mind a userek, mind a reklámcégek tudnak menni máshova. -
Cassi
őstag
Márciusban a Model Y volt a piacvezető modell Európában és a számok alapján egy év múlva már a Volkswagennel fog küzdeni a márkaelsőségért. Ez döbbenetes eredmény, csak kalapot lehet emelni előtte.
-
Bár sosem voltam egy Tesla fan, de azt mindig undorítónak tartottam, amikor olyan dolog miatt ekézték őket, amiket a nagyok is csináltak sokkal nagyobb léptékben. Most említhetném a típushibás kocsik millióit, vagy akár a Takata légzsákok esetét. Ezekhez képest a Tesla sehol sincs.
-
#54625216
törölt tag
"Akkor mitől forradalmi az alagútja?"
Szalmabáb érvelés, mert rajtad kívül senki sem modnta, hogy forradalmi az alagútja. A Boring Company célja, hogy a városi alagútfúrás csillagászati költségeit jelentősen csökkentsék. Ennyi és nem több.
"A Hyperloop is több évtizedes ötlet, amit úgy ad el, mintha ő lenne az ötletgazda. Kár, hogy már 90-es években is foglalkoztak ezzel dokufilmekben"
A Hyperloop egy koncepció, amit whitepaper formájában nyilvánossá tettek, hogy aki akarja valósítsa meg. Musk a közzétételkor egyértelművé tette, hogy nem akar a továbbiakban foglalkozni vele sem pénzt tolni bele, így sem Musknak, sem a cégeinek nincs több köze hozzá.
"A Musk hívők lassan a laposföldesekkel lesznek egy halmazban."Azzal kezded, hogy a propagandánál fontosabb a valóság, majd a médiában keringő propaganda állításokat sorolsz fel.
Aztán másra tolod a bizonyítási kényszert, mert szerinted a (propaganda) állításaidon nincs mit bizonyítani.
Azaz hitéleti alapon kellene elfogadni az álításaidat, mert aki vitatkozik veled, az Musk hívő.Tudtam én, hogy Harangi állására pályázol.
-
cucka
addikt
A Spacex-et kevésbé követem. De a Tesla amióta létezik, össztűz alatt van, minden egyes lépésüket megkérdőjelezték.
A twitternél szerintem még korai bármit mondani, illetve ők már nem public company, szóval nehezebb is belelátni, hogy mi történik valójában.
Az látszik, hogy a pesszimista forgatókönyvek nem jöttek be. A népszerűsége nem zuhant be. A működése nem lehetetlenült el. A platformot nem árasztották el a csalók, konteósok, dezinformáció. A beharangozott apokalipszis, hogy elmenekülnek a hirdetők és a felhasználók, az nem történt meg.A mostani érvek a Twitter jelenlegi működése ellen kicsit olyanok, mint amikor 10+ évig folyamatosan a Tesla illesztési hézagjairól, lepattogzó festéséről, és az el nem készülő FSD-ről szóltak a hírek. Meg hogy majd jönnek a rendes autógyártók, akik jól megmutatják, hogy hogyan kell ezt csinálni. Na azóta is jönnek.
-
azbest
félisten
a tech cégeknek azért volt felfújva az árfolyama, mert nyomtatták a pénzt az usában. A járvány után meg nagy recesszitót halucináltak és ugyanolyan alap nélküli bezuhanás volt sok cégnél, mint amennyire alap nélküli felfújás volt előtte. Szó nincs itt ígéretekről, rövid távon csak tömeghisztéria és annak keltése van, mert a wall-street így pumpálja ki a pénzt a behülyített emberektől. Nem csak az emelkedő, de a csökkenő árakkal is. Ráveszik a birkákat, hogy drágán vegyenek és olcsón adjanak, miközben a nagyok manipulálják a rövidtávú áfrolyamokat kedvük szerint.
Az űrcége is megcsinálta a műholdas netet, ami amúgy pl a tudományos megfigyeléseket teszi tönkre, többek között az aszteroida megfigyelést is.
Egy újabb gyöngyszem a bulvármédiából. Tudom vannak erre szakosodott youtube csatornák is, ahol okoskodnak buta emberek és megmondják a tutit a garázsból. A fikázás már önálló munka lett.#81 wolfman
messiást leginkább azok mondanak rá, akik szidják. Mert jellemzően normális érvelés helyett könnyebb messiásozni. -
stellaz
veterán
Ezt a fejlődést több esetben is átgondolnám. A sokszáz lóerős villanyautói nem környezetbarátak, az idióta algútjai miatt volt, ahol töröltek metro projektet, stb. Mondjuk ez utóbbi nem tudom mennyire megy, mert a bemutató elég nagy égés volt szerintem.
És még ha meg is valósulna a robotaxi, az sem biztos, hogy javítana a problémákon.
Van olyan város, ahol már a közösségi autókat sem támogatja a város, mert több kárt okoztak, mint hasznot.
Az AI fejlesztések megítélésére még szánjunk egy kis időt, hogy az egy lépés lesz-e előre, vagy inkább egy orbitális pofára esés lesz.
Az űrcége is megcsinálta a műholdas netet, ami amúgy pl a tudományos megfigyeléseket teszi tönkre, többek között az aszteroida megfigyelést is. -
wolfman
veterán
Sztem aki messiást lát benne, meg aki egy milliárdos gyereknek tartja ugyan akkora tömeg és ugyan olyan hangos. Egyik fórumban ez a jelentősebb, másikban a másik. Én mondom, nem ítélek el semmit amihez köze van, azok a dolgok mind a fejlődést szolgálják (jobbára), de maga az ember túl van misztifikálva. Az meg hogy korunk Stephen Hawkingja, na azt már szerintem jogosan lehet kritizálni.
-
stellaz
veterán
Mert te sem érted a tőzsdét. Az a cég jövőbeli értékét és jövedelemtermelő képességét árazza be.
Ha Musk azt mondta 5 éve, hogy 2 év múlva robotaxi lesz mindenhol, akkor ez egy olyan állítás, amit ha komolyan veszel, akkor olyan árfolyama lesz a cégnek, ami volt az elmúlt években, és teljesen mértékben csak a hit táplálta.
Aztán ahogy telik-múlik az idő, nem jönnek a beígért csodák, nem jönnek a beígért éves eredmények sem és a konkurencia is kezd ellépni még a csodavárás területén is (önvezetés) akkor jön egy kisebb kijózanodás és a tőzsdei árfolyam elkezdi megközelíteni a cég reális értékét. Tehát ha valamire 10-et ígérsz, de csak 5-öt teljesítesz, akkor hiába vagy akár 1-el jobb, mint a többiek, akkor is veszteni fogsz a értékből.
Ezt látod mostanában. -
azbest
félisten
-
wolfman
veterán
Mert minden egyes kisember ostoba mint a szar és ha véletlen pár kisember észrevesz pár tényt, ami rombolja a megváltó imidzsét, akkor az annyit is ér, mert hát ezek csak kisemberek és fel sem fogják miről van szó.
Imoooteeep, imoooteeep, imoooteeep...És itt nem a Tesláról beszélek vagy a SpaceX-ről, Twitterről, stb., csak magáról az emberről.
-
azbest
félisten
a kisemberek fel sem fogják miről van szó, csak ismételgetik a médiában ismételgetett dolgokat. Addig ismételgették, hogy el is hitték.
a tőzsdei ugrálásokat pedig a brókerek csinálják, ők manipulálják az árfolyamot, hogy meglegyen a napi-heti hullámzás. Annyira kiszámítható, hogy bármi hír van, akkor lejjebb megy, mert a legjobb, legtöbb sem elég, ha tesláról van szó. Most is itt vergődik ez a hír, hogy csökkent a haszon... bakker, amikor a felemlegetett robogó konkurencia 40 ezret bukik kocsinként, míg a tesla 10et nyer kocsinként... de a tesla a szar.
-
wolfman
veterán
Muskot nem nagyhatalmak vagy fejesek fikázzák, hanem az egyszerű kisember (is), mert nagyon sok ferdítésen érték már. Sokminden amihez köze van úgy adja el, hogy az az ő agyszüleménye, pedig csak részvényes, befektető, stb. Plusz valami oknál fogva az egyszerű, felkelés utáni napi első fingja is kilengeti a tőzsdét a semmire. Mindig akkora víziókat lenget be, ami kimondva is irreális vagy lufi, mögötte fedezet nincs. Svindler a csóka, nem győzöm ismételni.
-
nozs23
addikt
A Tesla és SpaceX ambícióit és sikereit messze nem kérdőjelezik meg úgy, mint a Twittert, mert ott ténylegesen fel tudnak mutatni valami egyedülállót.
De közben meg a lényeg, hogy a Twitter a korábbi munkaerő 20%-ával működik jobban, mint előtte, na attól hidd el, az összes it/szoftveripari/digitális cég menedzsmentjének kikerekedett a szeme.
Ez csak szimplán nem igaz. Volt, hogy napokig-hetekig nem tudtak bejelentkezni felhasználók, bizonyos funkciók folyamatosan bugosak, néha használhatatlan szintre süllyedve (ezt néha-néha Musk is elismeri).
Ezeknek a platformoknak az alapja gyakorlatilag önműködő, azért tudnak kevesebb munkaerővel is funkcionálni. Senki nem vitatja, hogy a Twitter előző vezetése is gyökér volt, ahogy a jelenlegi is, csak máshogy. A cég bloated volt, leépítés jött volna ha átveszi Musk, ha nem.
Az új funkciókat az elvetett ötletek fiókjából húzták elő, nem új fejlesztések. A Twitter blue a jelenlegi formájában egy bukott próbálkozás. A Musk fanatikusokon és egy-két újságírón, cégen kívül senki nem fog fizetni a semmiért. A reklám cégek továbbra is takarékon működnek, vagy otthagyták.
A Musk által emlegetett everything app-tól, nagyjából olyan messze vagyunk, mint a FSD-tól. A jelenlegi felhasználók többszöröse kellene hozzá, plusz olyan fejlesztések, amiket a jelenlegi maroknyi emberrel biztos nem tud megcsinálni. Mindezt úgy, hogy az idióta politikai kilengései miatt folyamatosan idegeníti el a társadalom 50+ százalékát. -
nihill
őstag
-
azbest
félisten
A starship annyira nem volt kudarc, hogy nem is értettem, hogyan képes
- egyben maradni teljes fordulat után, bár ritkább már a légkör ott.
- az önmegsemmisítők elsütése után még vagy 50 másodpercig ment... látni, hogy előbb az első, majd a második fokozaton lyukat üt az aktivált robbanószer, de megy tovább, míg a nyomás le nem csökken annyira a tartályokban, hogy összerogyjon. [link]Nem lepne meg, ha meg kellene változtatniuk az önmegsemmisítő készüléket a következő teszthez. Egyszerűen túl nagy az űrhajó ahhoz, amit használtak.
-
cucka
addikt
A jól működés elsősorban üzletileg tűnik annak, bár tény, bejelentettek új fícsöröket és nagyravágyó víziókat is.
Ami egyértelműen látszik, hogy a twitter népszerűsége növekszik - a sajtóban pont nem annyira, de az app store letöltések alapján egyértelmű.
És nyilván a jól működés jele, hogy eddig X havi bérköltséggel üzemeltették a terméket a világ egyik legdrágább városában, addig most 0.2X bérköltséggel érik el pontosan ugyanazt, mint előtte. -
cucka
addikt
Kicsit hasonló a helyzet a Teslával is. A bulvárhírek tele vannak vele, hogy ilyen meg olyan problémák vannak az autóikkal, és közben nem látják a lényeget, hogy mennyivel a konkurrencia előtt vannak.
Twitternél is ez van. Lehet röhögni a troll húzásokon, hogy höhö, a doge lett a twitter logó. De közben meg a lényeg, hogy a Twitter a korábbi munkaerő 20%-ával működik jobban, mint előtte, na attól hidd el, az összes it/szoftveripari/digitális cég menedzsmentjének kikerekedett a szeme.
Az alagútfúró céget én se értem, az elég gagyinak tűnik, szerintem abból nem lesz semmi eget rengető.
-
Tuomas
addikt
Mivel a Saturn V első fokozata (S-IC) lényegében a V2 egyenesági leszármazottja, ezért igen.
De ha nem akarunk addig visszamenni, akkor kapásból 3 Apollo-missziót is lehet mondani, ahol technikailag nem mentek rendben a dolgok: Apollo-1, Apollo-6 és Apollo-13.
Azt nem értik sokan, hogy a Starship egy teljesen új fejlesztés: metán hajtóanyaggal működő zárt ciklusú hajtóművek, amelyekben az egyes komponenseket úgy kell megalkotni, hogy a teljes rakéta 100%-ban újrafelhasználható legyen (és ne újrafelujítható, mint az STS rendszer). Emellett ott van az eltérő fejlesztési hozzáállás is, ami pont a hibakeresésre fókuszál, emiatt az ilyen sikeres sikertelenségből szűr le számos hibát a további fejlesztésekhez (ugyan ez a fejlesztési metódus volt jelen a Falcon fejlesztésekor és lásd mivé nőtte ki magát).
És akkor még ott vannak a leg-ek is: Legtöbb hajtóművel, legnagyobb tolóerővel rendelkező, legmagasabb rakéta , ami a legnagyobb és legnehezebb tömeggel rendelkező hasznos terhet lesz képes pályára állítani.
Úgyhogy ez legalább akkora kihívás, mint az első működő rakéta megépítése, csak ezt azok nem látják, akik nem jártasak a témában.
-
#54625216
törölt tag
A béta teszt by definition félkész, különben nem lenne béta és nem kellene tesztelni ugyebár. Amúgy azt kellene bizonyítanod, hogy a Tesla FSD béta programja nem létezik, hanem csak propaganda.
"vagy éppen az alagútja attól forradalmi, hogy nincs benne menekülő út"
Ha valaki (akár Musk, akár valamenyik alkalmazottja) azt állította, hogy az alagútja azért forradalmi, mert nincs benne menekülő út, azt elég könnyen lehet bizonyítani egy linkkel.
-
sad_Vamp
őstag
válasz
#54625216 #51 üzenetére
a lejárató kampány oka pedig leginkább az ún "twitter files" Musk folyamatosan szivárogtatja ki azt amit a twitter szervereken talált. Pl. több ízben leplezte le és cáfolta Fauci hazugságait a pandémia körül.
(szerintem még sok embernek cuppog még a feneke emiatt ezért is próbálják folyamatosan a földbe döngölni) -
Interceptor
addikt
"Kellemetlen probléma volt ezzel párhuzamosan a SpaceX Starship tesztjének kudarca, amely egyszerűen fogalmazva felrobbant 4 perccel az indulása után."
Legalább ostobaságokat ne írnál, pont hogy sikernek minősült a teszt, mert az elsődleges célokat elérték, nem beszélve arról, hogy rengeteg adatot szereztek.
Cikkíró, ha ennyire nem értesz valamihez vagy nem követed az eseményeket, mielőtt írsz róla miért nem nézel rendesen utána? -
Sikeres teszt? Hány Saturn V teszt rakéta robbant fel?
Teljesen más fejlesztési folyamat volt. Egyrészt a Saturn a Jupiter továbbfejlesztése volt a meglévő F-1 hajtóművek felhasználásával (szóval kb. olyan, mint a Falcon Heavy a SpaceX-nél, az nem is robbant fel), másrészt meg a Saturn fejlesztése klasszikus waterfall volt, a SpaceX meg egy tök új rakétát fejleszt tök új hajtóművel és - ami most lényegesnek tűnt - tök új kilövőállomással, erősen agile módszerrel, ahol teljesen rendben van az, hogy a rakéta felrobban - ha emlékszel még a Falcon 9 booster landing fejlesztésére, ott ez elég gyakori volt az elején (vagy éppen az F-1 fejlesztésénél is, de az akkoriban kevésbé volt nyilvános).
-
#54625216
törölt tag
Klasszikus bizonyítási kényszer áthárítása érvelési hiba.
A Te állításaidat Neked kell bizonyítanod, nem pedig nekem cáfolnom.Ami a propagandát illeti:
"Egyoldalú elképzelés széleskörű terjesztése tervszerű módon; tan elhitetése azzal a céllal, hogy egy csoport előremozdítsa a saját ügyét, vagy károsítsa az ellenfélét, illetve maga az elképzelés, tan, amelyet így terjesztenek." [link]
Elég jól leírja azt a szisztematikus, lejárató médiakampányt, ami a Teslat és a SpaceX-et megalakulásuk óta, illetve általában Musk személyét övezi.
-
fatal`
titán
"a SpaceX Starship tesztjének kudarca"
Én aztán nem szeretem Muskot, de hogy lehet ekkora hülyeséget leírni? -
drkbli
tag
Sikeres teszt? Hány Saturn V teszt rakéta robbant fel? Négy perc a kilencvenből?
Mondjuk nem vártak sokat a mérnököktől, ha adtak 50% esélyt annak, hogy az indítóálláson felrobban - de majd két hónap múlva meglátjuk, hogy sikerült megóvni a kilövőállást. Hufu piramisából sem sok technikai demonstráció maradt fenn. -
#54625216
törölt tag
Idézed:
"Egy sikeres technológiához a valóság elsőbbséget kell hogy élvezzen a propagandával szemben, mert a természetet nem lehet átverni. "
majd felsorolod a szokásos propagandát:
"pl a tesla az önvezetéssel kapcsolatos hozzá állása, meg a vezetőkre szabadítása, az alagút feltalálása, amiben az a forradalmi, hogy minden hiányzik belőle, amire szükség van, ilyesmi"
Gratulálok, szerintem ha Harangi kilép, jelentkezz a helyére.
-
A Tesla elkezdhetne templomokat építeni. Tele lennének...
-
Elég szégyen ez a cikk it prohardveren. "Starship teljes kudrac"
Nem tudom , valahogy a Spacex az összes magán és állami űrprogramot összetéve valahogy egyedül fölulmúlja, és most tesztelik a valaha épített legnagyobb rakétát, de kudarc. A Tesla jó úton halad, hogy az összes nagy autó gyártót csődbe menesse 10 éven belül, senki nincs még a közelükben sem, talán a kínai BYD-n kívül... Nem nagyon értem a Harangi logikát itt.
-
Cassi
őstag
Szörnyű lehet 174 milliárd dollárból kijönni. Talán a Walmart akciós felvágottaival kibírja valahogy a hónap végét.
-
Dare2Live
félisten
Ha a kilövés videot megnézte volna ott azt mondták, hogy ha elemelkedik és nem robban fel az indítón az siker és elégedettek. A robbanás elött pár seccel is elmondják azt könnyebb volt kikeresni.[link]
Ez a harangi tipikusan a nem ért hozzá, meg hülye is hozzá díszpéldánya.
szerk: Persze ez is adja ennek az embernek a szinvonalát.
"Musk mindenesetre a vagyoncsökkenés ellenőre is a világ második leggazdagabb embere (és a vagyoncsökkenése messze nem éri el azt a 26,8 milliárd dollárt, amit januárban hozzáadott a vagyonához)." -
Tuomas
addikt
Várom Harangi bővebb írását arról, miért volt teljes kudarc a Starship tesztrepülése.
Egyszerűbben fogalmazva ez a cikk megint egy kalap szar lett. -
válasz
Gargouille #19 üzenetére
Ezt én se értettem. Ez a kísérlet egyértelműen siker. Nem 100%-os siker, de megadnék rá 70%-ot. Ez így a kísérleti űrkutatásban szerintem piszok jó érték.
-
arnyekxxx
veterán
a SpaceX Starship teljes kudarca,
Ez kemény. Ez a csapat kemény -
Johnny001
senior tag
Kicsit elfogult az elvtárs!
Úgy csökkent a vagyona, hogy közben még is több lett?
Bár egyszer én is így járnék!Üdv.: Zsolt
-
Gargouille
őstag
"Kellemetlen probléma volt ezzel párhuzamosan a SpaceX Starship teljes kudarca, amely egyszerűen fogalmazva felrobbant 4 perccel az indulása után."
Nem szokásom bírálni a cikkek íróit, de ilyen mértékű fogalmatlanságot szerintem még nem láttam itt, sőt megkockáztatom, hogy máshol se nagyon.
-
Strezi
őstag
A legkellemetlenebb az, hogy Musk nem fizet a médiának reklámért, így nektek sem. Ezért szinte kötelező csak negatív fényben feltüntetni
Sebaj, a kutyák ugatnak, a karaván halad ... -
válasz
E.Kaufmann #13 üzenetére
Meg a teszt onnan kezdve sikeres volt, hogy a Starship elemelkedett a kilövőállásról.
-
sittes79
addikt
És én ezért a cikkért még fizetek is
#13E.Kaufmann
Ja tele volt pakolva c4-el, csak égették ki az üzemanyagot azért hagyták ott szenvedni szegényt, na meg az adatokért. Stage 0-át kell rendbe tenni, újra tervezni, szerintem a sok törmelék meg az x 100 kilós beton adott a hajtóműveknek vagy bárminek amit eltalált. -
Na mondjuk erre mondta a hozzáértőbb(nek tűnő) SpaceJunkies srác, hogy van féltucat ilyenük még "raktáron", amiket ez alapján tudnak majd javítani, valamint a robbanás olyan szempontból "tervezett" volt, hogy ilyen esetben (szét nem válás) szándékosan ennek kellett következnie (robbantás)
-
-
#57018880
törölt tag
válasz
E.Kaufmann #4 üzenetére
Bármit kihány a Twitterre azt x millió ember látja a híroldalokon cikkesítve rövid időn belül, azért talán ezen a ponton lehet, hogy nem ő a hibás? Végülis csak élvezi/használja az előnyét az ingyen terjesztett reklámnak.
-
válasz
ForRedGlory #6 üzenetére
Teljesen érthető, csak nem tudtam, hogy ennek a tisztségének is örvend
-
nobeige
tag
Új mélypont Harangi munkásságában. De nem áll meg - holnap még gyengébb szöveget fogunk tőle látni.
Valami nagyon el van baszva a világban, ha ilyen ótvar betűhalmazokat kell megjelentetni a kattintásokért. -
wolfman
veterán
válasz
E.Kaufmann #4 üzenetére
Igaz, hogy a bejelentései mögött rendre nincs fedezet, csak többnyire kődobálás a tőzsde vizébe, mindenesetre elvárjuk, hogy rendre nyögjön valamit. Én mondjuk nem.
-
Musk a vagyoncsökkenés ellenőre?
(utolsó bekezdés)Remélem, ebben a topikban is olyan magasröptű eszmecserék lesznek, mint az előző teslásban
-
A negatív reklám is reklám, de talán kevesebb baromsággal és twitterezgetéssel picit jobban állna a többi cég megítélése.
Mert az hogy benyögi, holnaptól önvezető az összes Tesla visszamenőleg az 1686-ban gyártott típusokig visszamenőleg, vagy hogy holnap már a Marsról küld egy bejegyzést, már szinte el is várjuk tőle, de ez a madárfütyy mizéria mi az édes kisf@com, de komolyan? -
Dare2Live
félisten
"SpaceX Starship teljes kudarca"
Haraninak akérki is az ha ennyire kokler, ennyire nincs fogalma vmiről az mért ír cikket? -
#57018880
törölt tag
Kérdés: Mennyit csökkenne a vagyona ha nem kapna ingyen reklámot minden nap a nagyobb hír magazinokban?
-
30z.Samu
titán
Éhen halni talán nem fog.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Építő/felújító topik
- 3D nyomtatás
- Goddess of Victory:Nikke
- Lexus, Toyota topik
- Sorozatok
- Ubiquiti hálózati eszközök
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- Samsung Galaxy A23 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3328, 94% Akkumulátor
- 142 - Lenovo LOQ (15IAX9) - Intel Core i5 i5-12450HX, RTX 4060 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest