Új hozzászólás Aktív témák
-
akom
őstag
-
BiP
nagyúr
válasz
Cathfaern #62 üzenetére
Pont emiatt írtam. Mert általában ez úgy megy, hogy felvesznek egy munkaköri leírással, majd _utána_ kitalálja a főnök, hogy ezt kéne meg azt kéne.
Persze, hogy a dolgozónak nincs kedve hozzá. Csak nálunk ez úgy van, hogy vagy megcsinálod, vagy repülsz. (lásd Una-féle hozzáállás) És akkor kedvetlenül, hanyagul, de megcsinálja.Ettől függetlenül én is ezt tapasztalom, hogy a legtöbb helyen inkább kinézik a vevőt, csak ne kelljen vele foglalkozni. És a leggyakrabban a kisvállalkozásoknál tapasztalom, (akár családi, tehát maga a tulaj), mintha itthon nem akarnának pénzt keresni a vállalkozók. Legalábbis nem munkával, főleg nem minőségi munkával.
-
Cathfaern
nagyúr
"Mert egy benzinkutasnak normális esetben nem a feladata lenne a csomagokkal szórakozni, csak mert a tulaj kitalálta, hogy némi jutalék meg pluszforgalom miatt pickpackpont lesznek."
Egy munkahelyen az a feladat, amit a főnök mond. Illetve jogilag ami a munkaköri leírásban szerepel. Ha abban szerepel, azt a dolgozó aláírta, akkor nincs olyan, hogy "nem a feladata". Ha nem tetszik nem kell aláírni és / vagy fel lehet mondani, de nem az a megoldás hogy hanyag módon csinálja. Elég komoly mentalitásbeli probléma ez sajnos sok helyen.
USA a ló másik oldala azzal, hogy ha nem úgy mosolyog az eladó a vásárlóra ahogy az szeretné, már akkor is kirúghatják, de az se normális ami mifelénk van, amikor belépsz és azt látod az eladón, hogy "na megint egy vevő akivel foglalkoznom kell és egyáltalán örüljön hogy szóba állok vele". -
pomorski
őstag
válasz
LamerGyuri #52 üzenetére
Nekem is ilyesmik voltak a gondjaim.
-
Keem1
veterán
válasz
arnyekxxx #53 üzenetére
Nagy számok törvénye. A gép ugyanannyiba kerül és fogyaszt, ha napi 5 csomag van, és akkor is, ha 50. Ha olcsón adod, de sokan élnek vele, jobban megéri, mintha drága szolgáltatást kevesebben használnak.
Pl. napi 5 x 80 (gép) x 1000 forint: 400.000 Ft
vagy napi 50 x 80 (gép) x 300 forint: 1.200.000 Ft
Kevesebb mint harmada az ár, de háromszorosa a bevétel. A "rezsi" ugyanannyi. -
wolfman
veterán
válasz
LamerGyuri #52 üzenetére
Ez eléggé egyedi esetnek tűnik. Mifelénk volt 2is, tökéletesen működtek.
-
zseko
veterán
Én nem lihegem túl, csak leírtam, hogy én is többször tapasztaltam. Azt meg próbáld meg megmagyarázni egy webboltnak, hogy csomagolja be rendesen
Múlt héten jött egy csomagom az ipon-ról, alaplap+proci+memória, csomagolófóliával volt körbetekerve a pakk. Se karton, se doboz, se semmi. De végülis minek, van saját doboza mindegyiknek...
Ahogy BiP írja, legtöbb helyen nem a dolgozó találta ki, hogy ezzel foglalkozni akar, hanem a főnöke. Mert neki mindegy, nem ő foglalkozik vele. Maradva a példánál, egy benzinkútnak nem hinném hogy a feladat része a csomagkézbesítés, hanem egy plusz szolgáltatás, ami az alkalmazott felé viszont követelmény.
-
BiP
nagyúr
"mert ugyanúgy a feladat része egy ilyen helyen"
Max. azzá válik, utólag, mert a főnök azt mondta. Ezért nem szeretik.
Mert egy benzinkutasnak normális esetben nem a feladata lenne a csomagokkal szórakozni, csak mert a tulaj kitalálta, hogy némi jutalék meg pluszforgalom miatt pickpackpont lesznek.
Ahogy a postán sem normális, hogy sorsjegyet meg biztosítást kell tukmálniuk.
És az ilyen utólag jövő pluszfeladatokat senki sem szereti. Ezért úgy is végzik.
DE: engem, mint vásárlót ne szivassanak azzal, hogy mivel szar kedve van, nincs kedve csinálni, (érthető okokból) stb. dobálja a csomagomat (ez a része már nem elfogadható). Szóval összességében nem egy szerencsés helyzet, mert a dolgozónak nem jó, a vevő nem jár jól. -
Szerintem felesleges ezt így túllihegni, mert azt mindenki tudja, hogy rendesen kell csomagolni, és akkor nem lesz baj, mivel az a küldő felelőssége (és nem a kiszállítóé).
Ettől persze nekem sem tetszik, de az sem helyes érvelés, hogy ez csak "pluszmunka a dolgozóknak", mert ugyanúgy a feladat része egy ilyen helyen.
-
LamerGyuri
senior tag
Nem sajnálom őket.
Túlbonyolított csomagfeladás és díjkiegyenlítés, lepukkant, a fiókokban is koszos ócska automata, amiből nappal gyakorlatilag nem lehetett kivenni-betenni, mert nem látszott a kijelzőn semmi a nappali fénytől. Nem, nem sütött rá a nap. Ha este visszamentem, akkor meg Hulk ujja és ereje kellett a képernyő tapicskolásához, annyira "érzékeny" volt a monitor.
Kétszer használtam; maradtam inkább MPL és Fox mellett. -
zseko
veterán
Amit írt azt én is megerősítem, már többször láttam, legalább 3 esetben. Pl mi egyszer tabletet és dvd lejátszót rendeltünk, mol kútra jött, azon csodálkozom, hogy nem törtek össze. Amikor kereste a csomagomat, simán szanaszét hajigálta a dobozokat, szó szerint. Háta mögé, másikra rá, földre, mindezt derékmagasságból, ahogy épp sikerült. Gondolkoztam mennyire csapjak balhét, vagy kérjem-e a panaszkönyvet (már csak úgy 'kedvességből' is). Ha büdös neki a munka, ne vállalja el, bár itt inkább a nyakába sózták a megfelelő szerintem, ettől függetlenül viszont ez attól még a munkája.
-
Márton
nagyúr
"általában olcsóbb"?
általában 800-1000 Ft a díj, míg foxpost 4-600 Ft, ha jól rémlik.
Én is rengeteget álltam sorban, és láttam az eladón hogy ez csak púp a hátukon.
Az autómatánál 2 hónap alatt egyszer állt előttem valaki, feladott 2 külön csomagot, de azt is lerendezte max. 2 perc alatt.
Pickpack-ra nemigen tudsz éjszaka sem menni, márpedig többször vettem át én ilyenkor is csomagot. -
Keem1
veterán
Hogy mennének a fenébe. Eddig szerettem őket, csomószor 300 forintért adtam fel csomagot. A róka sose volt, és már nem is lesz ilyen olcsó.
Miért kell tönkretenni azt, ami jó? Miért éri meg nekik bezárni ahelyett hogy tovább folytassák és ezzel pénzt keressenek?
Gratulálok.... -
copass
veterán
minél több emberen megy keresztül egy csomag annál nagyobb a valószínűsége annak hogy megsérül.
egy futár után még egy alulfizetett alkalmazott is megmozgatja.
a szemem előtt vette át a csomagot az újságos hölgy, majd ledobta a sarokba.
aztán csodálkozott hogy nem veszem át. a második ilyen eset után felejtős a pickpack. -
MaUser
addikt
PickPack pontra adhat fel csomagot magán ember is? Szerintem nem!
Erre van vaterafutár pl. még a lakásodtól is elviszik, nem kell elmenni a box-ig sem.
copass: pickpackon jóval több a csomagsérülés, mert az alkalmazottaknak ez egy plusz meló. természetesen nulla pénzért. szerinted mennyire fog rá vigyázni?
Erre van is valami statisztikád, vagy egy esetből levontad mindezt? Szerinted a webox*-os futárok hímes tojásként kezelik a csomagokat?
*tetszőleges futárcég behelyettesíthető, a kedvencem a tök üres futárkocsi hátuljában fektetve pattogtatott plazma volt az egyik nagynál. Mégsem fázom emiatt, hülyék mindenütt vannak.
-
pomorski
őstag
válasz
faludigabor #38 üzenetére
Igen, meg egy netes megrendelés a megfelelő weboldalon.
-
Feketelaszlo
senior tag
-
wolfman
veterán
PickPack pontra adhat fel csomagot magán ember is? Szerintem nem!
(#33) Feketelaszlo: Számomra az a furcsa a dologban, hogy míg a webox bejáratott cég volt, sok terminállal, nagyobb ismerettséggel, addig a foxpost harmadannyi terminállal és kisebb ismeretséggel (kezdetben még picit magasabb árral is), fel tudta vásárolni a weboxot. Hogy? Ugyan ez az OLX jófogás mentén. Hogy lehetséges, hogy egy kisebb cég, aminek kisebb forgalma is van, jobban teljesít?
Hát persze, hogy egyből mindenkinek rögtön Soros György jut eszébe! -
BiP
nagyúr
válasz
twollah1976 #11 üzenetére
Van, aki nem akar ezzel a munkahelyén foglalkozni. (nem akarok rendszeresen ide rendelni magán dolgokat) Urambocsá' nem ér rá munkaidőben találkozni a futárral.
Csomagpont reális alternatíva, de ott rendszeresen sorba kell állni, nem ez a fő profiljuk, így megtűrt vevő vagy, meg ott szűk keresztmetszet lehet a nyitvatartási idő. (ami a legtöbb esetben egybeesik a munkaidővel
)
Cikkhez: Minek kell elszállítani az automatákat? Matricázzák át, meg programozzák újra, és be is vannak vonva a rendszerbe.
(#20) zseko: De legalább csenget/felhív.
Nekem akkor sem adta oda a csomagot, amikor az utcán láthatóan otthon voltam. Nem is csengetett, csak bedobta az értesítőt. Hiába voltam aznap szabadságon, csak másnaptól lehet átvenni a postán, persze hosszú sorbanállás és még több bénázós csomagkeresés után.
A postán annyi volt a hölgy válasza: Az ő postása is ilyen. (Ki vagyok segítve). -
copass
veterán
pickpackon jóval több a csomagsérülés, mert az alkalmazottaknak ez egy plusz meló. természetesen nulla pénzért. szerinted mennyire fog rá vigyázni?
egyszer mentem egy ilyen csomiért és láttam ahogy beviszik a csomikat a raktárba a futártól...begórta mint a labdát...néztem rá mint noé a harmadik tevére és mondtam hogy ott van az én csomagom is. inkább kértem egy vásárlók könyvét, aztán haladjunk. jah mert pickpackon nem lehet kibontani a csomit. -
MaUser
addikt
Nem értem ezt a nagy box-os mániát. Ha nem akar az ember futárral vacakolni, ott a pickpackpont. Egy nagyságrenddel(!) több van belőle, mint box-okból a három szolgáltatónál összesen, általában olcsóbb és jóval nagyobb a mérethatára a csomagnak...
-
lyzzard
aktív tag
Nekem épp most tűnt el egy csomagom náluk. Kettő rekesz nyílt a terminálon, és a második regisztrálta az oda be nem tett csomagot. Egy hete várnak a videó ellenőrzésre, hogy valóban került-e be csomag, és vajon kivette-e onnan valaki máskor.
Ennek ellenére szerettem a Weboxot, elég sokat használtam, az elmúlt egy évben 20 alkalommal tuti. Így, olvasva, hogy mi vár rájuk, megértem, hogy nem törik magukat értem, bár ez most rajtam nem segít, várhatom ki a 15 napot, hogy feladjam a claim-et. -
Feketelaszlo
senior tag
"újabb példa arra, hogy egy külföldi cég magyar kirendeltségét hogyan lehetetlenítette el a magyar rendszer. "
"a hazai rendszernek szét kellett k*rni, vélhetően más érdekcsoport(ok) miatt."Felvilágosítanád a kevésbé informált olvasókat, hogy miféle bűnszövetkezetet vélsz sejteni a háttérben? Lehet, hogy igazad van (bár konkrét infót nem írtál), de én mernék élni a gyanúperrel, hogy pusztán a magyar fogyasztók ingerküszöbe van túl alacsonyan - az egy tök hétköznapi ügy az üzleti világban, hogy az egyik cég felvásárolja a másikat. Pláne egy olyan pályája elején levő szolgáltató szektorban, mint a csomagautomaták.
-
Dominó85
addikt
Én nagyon sajnálom a WeBox-ot. Szerintem egy újabb példa arra, hogy egy külföldi cég magyar kirendeltségét hogyan lehetetlenítette el a magyar rendszer. Az MPL és a posta levél alapú szolgáltatásainak színvonala és áraik a "hagyjuk" kategóriába tartoznak. Nem beszélve a futárok és a postások IQ szintjéről és a rengeteg panaszról. Természetesen vannak nagyon jó fej, korrekt és kedves postások, futárok is. De nem ők vannak többségben. Az elmúlt két évben azért nem rendeltem kintről pendrive-ot (pedig kellett volna sok kollégámnak, persze olcsóbban, mint a Sincerity-ről), mert sorra tűntek el a várt csomagok. Aztán mikor utánamentem kirúgtak egy szortírozóst és egy postást is. Majd a következő ott folytatta ahol azok abbahagyták... A XVI. kerületi okmányirodában mikor meglátták melyik címre költözök, halkan a kiscaj ajánlotta, hogy a postai címem maraadjon a régi. Na ez mindent elmond... Webox-val soha egy rossz tapasztalatom nem volt. Tipikusan egy jól működő, kedvező árú szolgáltatás volt, amit a hazai rendszernek szét kellett k*rni, vélhetően más érdekcsoport(ok) miatt.
-
janeszgol
félisten
válasz
faludigabor #19 üzenetére
Én az MPL csomagautomatát jobban szeretem, mint a foxpostot. Bár utóbbi sem rossz, csak lassú.
-
Nyugis
senior tag
Üdv
Semmivel se volt se olcsobb se jobb mint pl a posta pont vagy bármelyik másik.
Még szűnik?
Na és?
Lesz / jön másik.
És jött is.
Ennyi. -
hemaka
nagyúr
A webot nem probaltam soha, de ugy tunik mar nem is fogom. A rokasat igen, az total kenyelmes egy cucc, tetszett.
-
wolfman
veterán
Meg nem mondom neked, de szerintem amilyen gyorsan jött a Foxpost és átvette a hatalmat, ott nehezen tudom elhinni, hogy az emberek belefektetett pénzén múlott. Bár lehet hogy összeesküvés elméleteket gyártok ezzel, de eléggé politika vagy oligarha szagú a dolog. Túl gyorsan és túl erősen tört fel a semmiből a Foxpost, aztán mégis az a nagyobb kutya úgy látszik.
Ugyan így az Apród vs Jófogás története. Apród/OLX mindenben jobb volt, mindenben, az emberek szerették. Valahogy kezelhetőbb volt az oldaluk. Végig sikeresebbek voltak a Jófogásnál, majd egyszer csak mégis a Jófogás vásárolta fel a konkurenciát, átvett pár dolgozót, majd azóta is a monopóliumát élvezi és szarik bele durván mindenbe, mert az oldaluk és a support közel egy kalap sz@r!
Félek most a foxpost is ezt fogja csinálni.
-
A foxpost eddig nekem nagyon bevált, könnyű volt a feladás és az átvétel is, többször szállíttattam velük, nem volt semmi probléma.
Ellenben a posta csomagautomatája túl van bonyolítva, weboxot meg nem használtam. -
arnyekxxx
veterán
Szerintem kevered a posta csomagautomatával
-
arnyekxxx
veterán
válasz
twollah1976 #7 üzenetére
én legtöbbször itthon meresztem a valagamat mégis inkább boxba vagy pickpakcpontra kérem a cuccokat ha megoldható ahelyett, hogy a futár hivását várjam fél napig.
-
pomorski
őstag
Nekem a weboxal eddig csak az volt a gondom, hogy a debreceni (Tesco-nál lévő) automata csupa rozsdás volt, ránézni is rossz volt. Papírt sohasem adott ki magából. Egy kis fejlesztés már nem fog ártani neki, mégha így is...
-
zseko
veterán
válasz
twollah1976 #7 üzenetére
- Futár, aki lusta kiszállítani az árut, és felhív, hogy utazzak már be én a városba átvenni?
- Vagy akinek meg lett hagyva, hogy csörgessen meg mielőtt szállít, mert nem tudom aznap épp hogy kell dolgoznom, otthon meg nem lesz senki, aztán én vagyok a szar, mert feleslegesen ment 15 kilométert?
- Vagy aki az előre kifizetett 80e-es csomagot csak úgy odaadja másnak az utcában, mert az aláírja neki a papírt, és attól kell megtudnom hogy nála a csomagom? ez utolsó csak azért nem lett feljelentve, mert dolgoznom kellett és nem értem rá; azóta pedig semmit nem fizetek előre.
Soha többet futár. -
copass
veterán
válasz
twollah1976 #11 üzenetére
az ételfutár egész más történet, ott be van lőve hogy mittomén 11-13ig kihozza.
de nem az van hogy dekkolj ott a helyeden 8-17-ig. ami azt jelenti hogy tuti hogy 17kor hozza ki, hiába írom le hogy 16-ig érjen már oda.
de amúgy otthon dolgozom, de még így is se kérek ide futárt.
az alábbiak miatt:
- 8-17 között, tehát itthon kell lenned folyamatosan. ha el kell intéznem valamit pont akkor fog jönni a futár
- de-du jön, ugyanaz csak pepitában. sose ér ide.
- rossz helyre megy, felhív és utána még kijelenti hogy menjek már oda (!) mert ő ezt csak holnap fogja kihozni mert ő már nem megy vissza! miafa....?! debrecen, annyira nincsenek embertelen távolságok...
pikpakk és a többi lerakomabótba helyekkel mindíg csak a probléma van. nekik ez púp a hátukra, olyan is a hozzáállás.
webbox iszonyat körülményes volt, számlaegyenleget kellett feltölteni, címkét nyomtatni rá...foxpostnál kódot ráírom és kész. -
ubbconfig
aktív tag
válasz
twollah1976 #11 üzenetére
1. a munkahelyen nem mindig vagyok elérhető, meeting, külső helyszín, ebéd stb. A futár tuti akkor esik be, amikor nem alkalmas
2. sosincs nálam kp, és ennek évek óta nem is látom hátrányát, csak előnyét. Terminál esetén kártya bedug, fizet, csomag elvesz. PickPackpont is játszott néha, sorban állás, keresi az eladó a cuccomat, külön vonalkód, külön számla, elkéri a személyimet, aláírom, kártya bedug, elsőre nem fogadja el, nagy nehezen végzek, mögöttem meg gyűlik a sor és mérgelődik a tömeg (pl. egy ÖMV-nél, ahol épp csak tankolni akart valaki, de rám kell várnia). Kösz nem.
3. én döntöm el, hogy mikor megyek a cuccért, ha épp éjjel 2-kor, akkor akkor.Friss példa: múlt vasárnap este rendeltem cuccot webshopban, hétfőn 13:00-kor jött az sms, hogy átvehetem a box-ban...Hazafelé melóból kocsival beugrottam, ki és beszállással együtt volt kb. 2,5 perc
Szóval van ennek a módszernek is vásárlói köre. Remélem a Fox fejleszt és egyre több helyen lesz termináljuk.
-
bacus
őstag
válasz
twollah1976 #11 üzenetére
Ez igaz lenne, de vannak munkahelyek, ahol nincs mindig az "irodában" valaki.
Én szerettem, kényelmes volt, gyors, és az elején hihetetlenül olcsó, sokszor ingyen szállítással, ha weboxon kértem. Az elektronikus kereskedelem legfőbb akadályozója szerintem a magas postaköltség, ami olcsóbb termékeknél egy nagyságrendbe esik (vagy még több is), mint maga a termék.
-
Pano
veterán
válasz
twollah1976 #11 üzenetére
Van akinek nem fix helyben van a munkahelye, meg hát én se szívesen intézném a privát dolgaimat munkahelyen. A munkahely munkahely, pont.
No meg ha úgy van még onnan is cipelni haza...Mindenkinek mások az igényei, de mindegyikre van kereslet szerintem.
(#6) wolfman
Van benne valami, az apródot mondjuk azóta is siratom, az iszonyat jó portál volt, minden szempontból. Jófogásnak akkor lett volna némi esze, ha legalább a rendszerüket és oldalukat is átveszik és azt forrasztják, mert már akkor is egy merő gány volt az oldaluk.
-
golya87
őstag
válasz
twollah1976 #11 üzenetére
Aki általában mindig ebédidőben ér oda, amikor te épp máshol eszel.
-
copass
veterán
válasz
twollah1976 #7 üzenetére
pedig vannak olyan emberek akik nem érnek rá arra hogy egész nap várjanak arra hogy a futár mikor hajlandó odaérni hozzád. 8-17 között. vagy urambocsá adott időpontra. kacsint-kacsint!
akkor mész érte amikor van rá időd.
én speciel a gsl csomagpontjaival kérek mindent. -
Kar érte.
-
twollah1976
őstag
Sose használtam az ilyen terminálokat, így nem is nagyon hat meg a dolog.
Maradok a személyes, futár átvételnél.
-
wolfman
veterán
A jófogáson én eléggé szándákosságot érzek. Mintha nem a sors szülte volna az apród felvásárlást, hanem előre tervezett volt. Apród kiforrott volt, egyszerű, átlátható, majd tönkre kellett vágni. Most a Weboxnál ugyan ezt érzem. Webox dübörgött, olcsó volt. bejött a foxpost, a webox megdrágult, foxpost olcsóbb lett, de nagyon ritkák voltak a terminálok, most fel is vásárolták.
Én nagyon kíváncsi vagyok hogy mennyire fog drágulni vagy mennyire lesz sűrűn akció náluk, valamint mennyivel fog emelkedni a terminálok száma! Mondjuk Gyulára is marha jó lenne egy már végre.
-
Akula
őstag
Ez akkor sem jó a versenyhelyzetnek.
Inkább jött volna még több ilyen szolgáltató és az árak estek volna. Félek, hogy ez most pont fordítva alakult. -
Zirowe
nagyúr
válasz
raskolnikoff #1 üzenetére
Csak aztán nehogy ugyanaz legyen, mint ami a jófogással történt: ócska és drága lett rövid időn belül..
-
Cythyel
senior tag
Foxpost = Magyar Posta
ha jól tudom... -
raskolnikoff
őstag
Legalább lesz fejlesztés a Foxon, ez jó hír.
Új hozzászólás Aktív témák
- League of Legends
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Synology NAS
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Steam Deck
- World of Warships
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Apple iPhone 14 Pro 256 GB Space Black 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Lenovo Tab M10 HD 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest