Új hozzászólás Aktív témák
-
jah, csak ennyi, aztán mégis az lesz belőle, hogy amíg a 290X-en heggesztgetés után is majd 40%-ot ugrálgat az fps, addig ez 980-on csak 25%. De minden radeonnál nyomonkövethető hogy jóval nagyobb a hézag a minimum és a maximum között. Tehát a radeonra sokkal kaotikusabb hatással vannak a játék megoldásai mint nvidia-ra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #97 üzenetére
[link] - nem igazán. Nem ezen múlik, mert az történik, hogy az AMD fogja magát és lecseréli a hull és domain shadereket a játékhoz. Kb. két hétes meló, mert ezek a shaderek szerencsére egyszerűek. Ezután az NVIDIA megcsinálja ugyanezt magának (menni kell utánuk, mert előnybe került az AMD). Tehát végül nem történt semmi, csak szopatták azokat a játékosokat, akik a megjelenéskor játszottak. Persze aztán jön a marketing, hogy húúú, nézd találtam 20-30%-ot benne, aztán az AMD is feltünteti, hogy hát a shaderek cseréje annyit biza nekünk is hozott, és végül beáll a rend, egyedül a PC-s játékosok bűnhődnek azért, mert hatalmi harcot vívnak. Aztán a user vesz egy PS4-et és megy a sírás, hogy hádeakonzolonnincs4KménemaPCkell...
-
Ettől függetlenül megteszik, mert az amd-t jobban szivatja mint őt magát (annak ellenére hogy mindkét oldalt szivatja, és ezáltal a user mindenképp szarabbul jár)
Úgyhogy ezt sokan elfogadhatatlannak tartjuk (és azért az az öt százalék az több, szerintem bőven van 10 fölött) -
Abu85
HÁZIGAZDA
A TressFX-nél ezért nyílt a forráskód. Ha valami nem jó, akkor jöhet az alternatív kód. Ezt pedig az AMD tesztelés után beépíti. Az Intel a 2.0-s verzióra építve ezt megtette, és az AMD két héten belül bedobta az SDK-ba, ez be is került a Lichdomba.
Az NV-nek az a baja, hogy a TressFX már így is túl gyors. A saját HairWorks megoldásuk nem csinál árnyékolást és analitikai élsimítást, és ezek nélkül is lassabb mint a TressFX 2.0, még a saját hardvereiken is! Ha most segítenének az AMD-nek, hogy a TressFX-et még gyorsabban futtassák a GeForce-ok, akkor a HairWorks tök felesleges lenne. Most sem tudnak semmilyen előnyt felhozni mellé, hát még ha a TressFX 50%-ot verne rá sebességben...
Ez politikai probléma. Az NV-nek nem áll érdekében, hogy a TressFX gyorsan fusson GeForce-on. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #77 üzenetére
A tesszellálásnak van egy olyan átka, hogy a mai quadpixeleken dolgozó GPU-kkal nem hatékony. Ha egy háromszög kisebb 16 pixelnél, akkor nem biztosítható a 90%-os hatékonyság a raszterizálásnál. És ez független a gyártóktól. Ezért mondta anno Andrew Lauritzen, az Intel rendszerprogramozója, hogy teljesen elfogadhatatlannak érzi, hogy az NVIDIA a saját felhasználóitól elvesz 30%-nyi teljesítményt csak azért, hogy 5% előnyt kihozzon magának a konkurensekhez képest. Szóval ezzel pont a piacot szopatják, ezen belül is a saját vásárlóikat.
-
Laja333
őstag
Előre sajnos nem tudjuk. Én speciel nem vennék 970et, pont ezért, mert levegőben lóg, hogy mi lesz, ha később teletöltik mind a 4 GB-ot egyes játékok. Főleg, hogy az új radeonoknál is felmerült, miért csak 4 gigával érkeznek, amikor később lehet már is kevés lesz. Dx12-t megint nem ismeri senki. De ha ott is lesz memória étvágy növekedés, mint BF4 mantle esetén (Abu szerint nem), akkor könyvelhető, hogy bele fog futni a lassú területekre is a memóriahasználat.
Szumma szummárum, hosszú távra nem 970 való. Hasonló árban 290x (Vapor-x vagy Lightning). Egyébként ugyan így nem vennék hosszú távra 290 simát se. Hiába nem érinti azokat a "csonkachip" probléma, mint ahogyan érinti a 970et.
980 nem fér bele? -
-
DonLaca@
senior tag
Mint hozzá nem értő kérdezem. Tegnap rendeltem egy GTX970-et. Most mondjam le és legyen inkább R9 290X? Vagy ez is olyan lesz mint anno a dx10.1-10.2. Az is sok vitát gerjesztett de gyakorlati haszna nem volt.
-
-
TTomax
félisten
válasz
Menthirist #83 üzenetére
Játékból ki lehet kapcsolni,FC4ben is lehetett az összes ilyet...
-
-
FLATRONW
őstag
válasz
Menthirist #81 üzenetére
A Batman esetén is ki lehet kapcsolni a teszelációt, ha nem vagy megelégedve a teljesítménnyel. A TreesFX pedig az optimalizációk ellenére sem fut olyan jól NV-n, és ez a hardver sara.
-
De a TresFX pont hogy implementálható és jól futtatható lett nvidia-n is. És megintcsak, kikapcsolható, nyomonkövethető, megnézhető, stb. Nincs takargatva valami olyasmi mint if gpuVendor=nvidia than do nvidiaKillerMethods. Tehát nem csinál semmi olyat szándékosan, a user beleegyezése és engedélye nélkül, ami leölné az nvidia kártyákat. Nem úgy mint amit linkeltem. Nem hiszem hogy ne lehetne észrevenni ebben a felfogásban a különbséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt azért látni kell, hogy ha valaki előáll egy gyorsabb algoritmussal, akkor annak a sebességét elköltik a minőségre. A HDAO képes ugyanarra a minőségre, mint a Crytek SSAO-ja, amihez hasonlítva volt. Viszont hétszer gyorsabb feldolgozás mellett realitássá vált, hogy ne a felbontás negyedével, hanem konkrétan a natív felbontással történjen a számolás, illetve a mintavételek növelésével hatékonyabb lehetett az eredmény. Az SSAO technikáknak mindig az volt az átka, hogy olyan helyekre rakott árnyékot, ahova nem kellett volna, és olyan helyekről hiányzott az árnyék, ahol meg jó lett volna ha van. Ezeket nem lehet kikerülni, de a mintavételek és a felbontás növelésével javítható az eredmény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #69 üzenetére
Ne tekintsünk úgy a GameWorks-re, hogy valami nagyon rossz dolog lenne. Vannak előnyei és hátrányai, és ezt tulajdonképpen mindenről el lehet mondani. Egy effektnél három alapvető tényező van, amit egy fejlesztő megvizsgál: minőség, sebesség és a beépíthetőség időigénye. A GameWorks esetében ugrik a minőség és a sebesség, mert egy szimpla middleware, ami általánosan van elkészítve specifikus optimalizálások nélkül, viszont a beépíthetőség a megfelelő leképző esetén egyszerű. A másik lehetőség, ha a fejlesztő maga írja meg az effektet. Minőségben és sebességben ez az igazi, mert specifikusan fejlesztheted az adott motorba, így mélyen integrálható rendszer születhet, ugyanakkor ennek az időigénye azért nem kevés. És ugye az idő pénz.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Menthirist #77 üzenetére
Hidd el ez akkor sem csalás. Egész biztos lehetsz benne, hogy az AMD-nek is megvannak ezek a trükkjei. Ott van például a TreesFx. Hiába nyitott a szabvány, de nem lehet úgy módosítani, hogy NV-n is ugyanolyan jól fusson, mert ez az effekt az AMD jobb compute képességeire alapoz. A Batmanhez igazából még erős hardver sem kell, az egész csak arra jó hogy rávilágítson a rivális gyengeségeire.
-
Ott van a csalás, hogy az nvidia tisztában van azzal, hogy a tesszelálás egy bizonyos mérték felett 30-40%-al lassabb az amd hardverein (itt jellemzően arról a tartományról van szó, amikor egy face már nem ér el 1-2 pixel méretet sem, tehát gyakorlatilag értelmetlen). Tehát megtehetné hogy fele vagy negyed ennyire tesszeláljon, és akkor nem érné hátrány a versenytársát (és a játékosokat, elvégre a nagyobb tesszelálás kevesebb fps-t is jelent). De őt az érdekli csak, hogy marketing szempontból jobban lehet mutogatni hogy gyorsabb a kártyája a riválisénál, az mindegy hogy most 70 vagy 100 fps-nél jön ez ki.
Ez kérlek ugyanolyan tisztességtelen üzleti gyakorlat, mint amikor az Intel nem volt hajlandó amd technológiákat is támogatni a fordítójában, még úgy sem, hogy az amd fizetett hogy legyen SSE2 és 3 támogatás. Ha AuthenticAMD tokent talált, akkor nem használt optimalizációkat, így gyengébben futottak az amd processzorain. Lásd itt"Ennél a játéknál pedig nem is igazán számít, mert max beállítások mellett is mindkét gyártónál tökéletesen fut."
Jah, megfelelően drága hardveren. De nem lenne korrektebb, ha az olcsóbb kártyák tulajainál is elfogadhatóan fusson? Elvégre csak azért nincs ez így, mert az nv gáncsolgat ahol tud.A HDAO esetén pedig van lehetőséged állítani. Benyomsz mást. Van olyan AO verzió ami amd-n fut jobban, van ami nvidia-n, és ez így van rendjén. A túltesszelálás viszont néha még driver force-ból sem volt kikapcsolható, tehát nem lehetett megkerülni, nem volt lehetőség választani. Akár tesszeláltál, akár nem, ez bizony mindent széttesszelált neked.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Menthirist #73 üzenetére
A cikket nem olvastam el, mert angolul nem tudok. De gondolom a lényeg az (ahogy írod is), hogy túl vannak tesszalálva a dolgok.
Kérdem én, hol van itt a csalás? Mindkét gyártó esetén ugyanúgy teljesítményvesztéssel jár ez a dolog.
Csak az NV-t kevésbé sújtja, mert ezen a területen jobbak.
Ne értsetek félre, nem örülök ennek. Ennél a játéknál pedig nem is igazán számít, mert max beállítások mellett is mindkét gyártónál tökéletesen fut.
Nekem erről az AMD féle HDAO jut eszembe. Az van mindenhol írva, hogy 7x gyorsabb azonos minőség mellett, mint az alap SSAO, ennek ellenére a játékokban mégis ez a leglassabb megoldás még AMD esetén is. Azért van ez így, mert ennek az effektnek a túlparaméterezése az NV kártyákat jobban sújtja. -
Interceptor
addikt
válasz
Menthirist #74 üzenetére
Egetértek veled. Engem is rettentően irritál az a fajta, begyepesedett hozzáállás amit szinte napi szinten tapasztalok, bármilyen témában. Sokan nem értik és nem fogják fel, hogy a dolgok változhatnak és változnak is sok esetben. Szerintem sokáig amúgy sem maradhat ugyanolyan "hibás" valami főleg a mai világban nem, mert abba könnyen bele lehet bukni.
-
válasz
#16939776 #72 üzenetére
Az általában nem kivitelezhető hogy mindkét terméket kipróbáld, de az igen, hogy 10-20-30 különálló helyről szerzett infókat összegzed, nagyot kicsit egyaránt.
A folyamatosság pedig rengeteget javult mantle alatt, öröm nézni a frame time-okat és ténylegesen látni, érezni is a hatását pl bf4 alatt. Egyetértek hogy jobban érintette a microstutter az amd-ket (cserébe ahogy mondod, nvidia-n nagyobb volt egy lehelletnyit a lag), de ez azért már nem így van. Minden kártyavásárlásnál újra kell validálni mindkét oldalt, mert bizony 1-2 generáció alatt elég sok dolog meg tud változni szoftveresen is és hardveresen is. Tehát attól hogy volt-e 8 évvel ezelőtt gondom az nvidia drivereivel vagy sem, a jelenre nézve lényegtelen.
-
Hát igen, úgy nem is nehéz ha ismételten a szándékos túltesszelálás mocskos trükkjéhez nyúl az nv a kis gameworks-ös játékainál. Belelátni meg persze nem lehet, nehogy esetleg kiderüljenek ezek a játékok.
Egy nem dokumentált és nem átlátható, egy adott oldal által adott library használata abszolút egyenlőtlen feltételekhez vezethet. Olyan mint a korrupció. Zárt, titkosított, csak a hatását látod, és vagy elhiszed hogy annyiba kerül, vagy nem. Ők pedig dörzsölik a tenyerüket. -
#16939776
törölt tag
válasz
Menthirist #53 üzenetére
Racionális döntést hozni kb.: akkor lehet, ha mindkét terméket kipróbáltad.
Ezt anno (5870 vs 580) megtettem és annyi különbséget láttam hogy NV használ egy buffert/késleltetést amivel egyenletes időközönként rakja ki az elkészült képet. Míg AMD-nél minimális/nincs ez a késleltetés, majdnem azonnal kijön a képkocka. De ha nagy terhelést kap (forduláskor) és nem tudja befejezni adott képkockát, akkor inkább kihagyja azokat.
Hobbi CS-s voltam és mindkettő zavaró volt, viszont a fix késleltetést könnyebben meg lehetett szokni mint az akció közben széteső képet.Nem vagyok NV-fan. számomra kisebb rosszat választottam, és ezért had ne legyen már bűntudatom
-
FLATRONW
őstag
válasz
#32839680 #69 üzenetére
Azt írtam, hogy lehet hogy léteznek, ezért nem is tudok felsorolni ilyeneket. Igazad van a fejlesztők nem akarják újraírni, mert nekik így egyszerűbb. Azonban nekem, mint PC-s felhasználónak jobb lenne, ha igazi PC-s megoldás születne effektek terén is. Nem szeretném, hogy a konzolos megoldások jönnének át módosítatlanul PC-re, mert azok minőségével az eddig látottak alapján nagyon nem vagyok megelégedve. Persze tisztában vagyok vele, hogy a felhasználók nem számítanak.
Igazad van a PhysX csak egy látványelem, de ennek ellenére sokat dob a megjelenésen. -
FLATRONW
őstag
válasz
Menthirist #67 üzenetére
A számok alapján tényleg vettek el a hardverből, de adtak is hozzá. Azonban szerintem különböző architektúráknál igazából nem is hasonlíthatóak össze ezek a dolgok.
Annak ellenére hogy az NV jobban kivan téve a szoftveres gondoknak, mégis az AMD-t sújtják ezek a hibák. -
Az a baj hogy hardvert vettek el, amit szoftver trükkökkel ellensúlyoztak amennyire tudtak. Az hogy a 980 nem egy esetben csak kb 5-7%-al gyorsabb a 780 Ti-nél (vagy épp kikap tőle), nekem pontosan azt mutatja, hogy amennyit elvettek hardverből, azt úgy ahogy tudták pótolni szoftverből, de ennyi. Emiatt nekem megbukik a "Kérlek, sorold már fel azokat a dolgokat, amiket az NV kivett a GPU-iból az energiahatékonyság miatt és emiatt butábbak lettek a kártyái." állításod. Fel lettek sorolva mi minden lett kivéve az nv gpu-iból az energiahatékonyság miatt, és ezt csak szoftveres trükközések miatt sikerült szinten tartani a 780 Ti-hez képest. A szoftveres trükközésekkel meg az a baj, hogy a minősége jobban kitett a többi szoftveres hatásnak.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Menthirist #62 üzenetére
Pont ez a lényeg, valahol elvettek valahol pedig hozzátettek. Általánosságban pedig elmondható, hogy gyorsabb mint egy 780 Ti és kevesebbet is fogyaszt. A jövőben ahol a 980 elfog vérezni, ott a 780 Ti sem fog labdába rúgni.
Mivel két különböző architektúráról beszélünk, ezért a Cuda magok számát sem érdemes összehasonlítani.
Arról nem is beszélve, hogy a 980 nem egy teljes értékű Maxwell, míg a 780 Ti egy teljes értékű Kepler.
A fejlett, okos architektúra szerintem nem csak annyiból áll, hogy az egyes összetevők számát a végtelenségig növeljük. Komoly fejlesztés van a mögött, hogy a kevesebből többet is kitudtak hozni. Ez pedig a jövőre nézve sem jelent rosszat.(#63) morgyi : Nem ragadtak meg a 2009-es DX11 szintjén. Az AMD-nek nincs abban nehéz dolga, hogy megfeleljen a DX12 követelményeinek. Azért lettek ezek az alapkövetelményei a DX12-nek, mert az Xbox is GCN-re épül. Opcionálisan a fejlesztők azt tesznek hozzá, amit csak akarnak.
Lehet vannak olyan képességei a Maxvellnek is, amit a GCN nem támogat és egyes jövőbeli NV játékok majd építenek is erre. -
cheatergs
senior tag
Mi értelme ennek a sok feltételes funkciónak egy szabványban? Mi ennek a piaci alapja az MS-nél? Miért nem fixálja a szofveróriás, mint régen, h egy valamit nem támogat a chip, akkor egyszerűen nem kapja meg a kártya a Dx12 plecsnit.
OK, a 8.1-es időkben is voltak ilyenek, mivel a Gef4 Ti-k csak PS1.3-at tudtak, sőt még az R200 se volt fullos PS1.4, de ilyen káoszt azért nem produkáltak.Minek kellenek ezek a Tierek? Így rá lenne kényszerítve az NV is a kor követelményeire, h a legfrissebb logó viríthasson a kártyái dobozain. Mert most perpill ráírhatja a Fermikre is a DX12-t, csak azok nem azok, mert 11-ben működnek. Akkor minek gürizett az MS a 12-vel, ha az előremutató újítások beépítését nem teszi kötelezővé?
Rendben, az NV talán Tier3-as kártyát dob be a Pascallal/Voltával, de akk is a kérdés, h a mai kártyákat miért tette jövőbeli szabványképessé az MS, holott a maximális funkciók mellett a maiak értékelhetetlen eredményeket produkálnak?Mellesleg mintha egy-két éve, amikor először vetődött föl a DX12 tartalma, még olyanról volt szó, h semmilyen akkori kártya (tehát a GCN-ek sem) nem fogja ismerni az igazi DX12 funkciókat, az a későbbi generációkra marad. Most meg ott tartunk, h a tavalyi 1.2-es GCN már tud olyat, amit a még meg sem jelent 12 nem.
Hogy van ez? -
Most ami hirtelen eszembe jutott, hogy egyrészt ugye kivett egy rakat dupla pontosságú feldolgozót, így DP-ben a 980 sebessége egy 7870 szintjén van, messze akár egy 780 alatt. Emellett ugye szépen lebombázták a memóriasávszélt is, minek 384 bit, amikor használhatunk 256 bitet is, és próbáljuk tömöríteni az adatokat mielőtt utaztatnánk. Nos egyrészt nem vagyok biztos benne hogy minden adatot ugyanúgy lehetne tömöríteni vele, másrészt pedig ha 256 biten tömörítéssel jó az eredmény, ha maradtak volna 384 biten akkor még jobb lett volna.Ugyan a ROP-ok száma 48-ról végre 64-re emelkedett, ugyanakkor a TMU-k számát is szépen lecsökkentették, még a 780-ban is volt 192 (224 a Ti-ben), míg a 980-ban már csak 128 van mint egy 770-ben. No meg ugye a Cuda magok száma is esett 2304/2880-ról 2048-ra (a Titan Z-be legalább várhatóan betették a 3072 magot). Emiatt összességében single precisionban is a 780 Ti alá esett, valahol egy alap Titan és a 780 Ti között van...
Persze mindezek mellett az általános játékokban nőtt a 980 teljesítménye a 780 Ti-hez képest (de korán sem olyan fickós mértékben, sőt van ahol csökkent is), de ez nem azt jelenti hogy ne lehetne majd meg ennek a böjtje (vagy már most is, pl nagyobb felbontáson)
-
FLATRONW
őstag
Kérlek, sorold már fel azokat a dolgokat, amiket az NV kivett a GPU-iból az energiahatékonyság miatt és emiatt butábbak lettek a kártyái.
Kezd a Fermitől kezdve a Kepleren át, egészen a Maxvellig.
Én azt látom, hogy minden generáció váltásnál fejlettebb, gyorsabb és energia hatékonyabb GPU-t hoztak ki.
Nem látom sehol sem azt, hogy egy Kepler jobb lenne egy Maxvelltől, vagy egy Fermi a Keplertől. -
-
InterFox
senior tag
válasz
Menthirist #57 üzenetére
Igen, a jobb játékok támogatják.
-
-
InterFox
senior tag
válasz
Menthirist #55 üzenetére
Vagy hülye, nem tudhatom!
-
-
InterFox
senior tag
válasz
Menthirist #53 üzenetére
Racionálisan és globálisan sincs physx támogatás AMD-n és arról nem fogok lemondani.
Persze a hozzád hasonló AMD fanok esküsznek, hogy felesleges hülyeség. -
"Ha ez igy lenne, a vasarlok nem vennek az nv kartyakat."
Látod az interfox jellegű embereket, akiknek mivel volt gondjuk egy darab amd karival, onnantól már csak nv-t vesznek, nem is mérlegelnek mást. Az igazi hardcore nv fanbolyok olyanok mint az apple-ösök kicsiben. Amíg elér egy bizonyos (jó) teljesítményt az eszköz, addig már már irracionális szinten tesznek a globális kép figyelésére. Szóval az ilyen fan-októl nem kell azt várni hogy objektíven lássák az előnyöket és hátrányokat, ahogy az eladásokból sem feltétlen csak azt kell látni, hogy biztosan azért fogy ennyire, mert annyival jobb mint a rivális.
Nem azt mondom hogy mindenki vegyen amd-t, mindenki vegyen amit akar, de könyörgöm, racionális indokok alapján döntsön, ne egy sokéves esetleges negatív tapasztalat vagy egymásnak hangoztatott "más mondta" hoaxok és már rég nem létező problémák alapján. Vegye maga elé, A kártya ennyit tud, ennyiért, B kártya annyit tud, annyiért. Nekem ezek a fontosak, azok pedig nem. Így teljesen releváns döntést lehet hozni hogy az ember vesz mondjuk egy 970-et mert neki fontos a fogyasztás is, míg más inkább a nagyobb tudásra és mantle-ra alapozva vett 290X-et. Egyik sem rossz döntés. -
Zeratul
addikt
koh: egy valamit kihagysz a számításból, azt hogy a next gen konzol API-k "véletlenül" nagyon hasonlítanak a DX12-höz és Vulkánhoz. A next gen konzol port sokkal egyszerűbb lesz PCre mint eddig, a programozók meg köztudottan szeretik rövidebb utat választani, ami konzolról jön át PCre az jó eséllyel DX12 vagy Vulkan átiratot kap elsősorban, az meg hogy fog nV-n futni...
-
bbandi
tag
Nem értek én annyira ehhez, csak nyilván mikor vásárolok próbálok future-proof lenni, de a tesztek alapján úgy tűnt semmi értelme ~10k-val többet adni egy 285-ért. Mondjuk ha kimondottan low-level apira fejlesztett (még nem létező) játékokkal teszteltek volna, lehet más elhatározásra jutok.
Valamiért úgy emlékeztem a 270x már 1.1-es, mikor vettem még képben voltam, az biztos
Sokáig nagyon elavult gépem volt, és mindig szívtam azzal, hogy drága bele az alkatrész, mert elavultak a foglalatok. Egy radeon 8500le-m volt, mikor elkezdtem volna játszani modern játékokkal, és rosszul esett, hogy mindennek dx9.0c kell (emlékszem még az oblivionhoz használtam is valami hacket, amitől csúnyább lett, mint a morrowind, állandóan lefagyott, de lehetett vele játszani...). Elég valószínűtlen, hogy megint ilyesmivel fogok szívni, de annyira megmaradtak ezek, hogy nagyon vigyázok, hogy kompatibis legyen mindenem az elkövetkező pár évvel -
PuMbA
titán
Egy kis infó:
A GPU implementing Graphics Core Next 1.2 is found on the R9 285 (Tonga Pro) branded products.
A GPU implementing Graphics Core Next 1.1 is found on R7 260 (Bonaire), R7 260X (Bonaire XTX), R9 290 (Hawaii Pro), R9 290X (Hawaii XT), and R9 295X2 (Vesuvius) branded products.
A GPU implementing Graphics Core Next 1.0 is found on R9 280 and 280X, R7 240, 250, 250X, 265, 270, 270X, and R5 240 branded products.A GCN 1.2 már olyat tud, ami még a DirectX 12-ben opcionálisan sincs benne.
-
Laja333
őstag
A GPU piacnak KELL egy AMD felfogású cég. Ha AMD is beállna a sorba, és csak a legalapvetőbb dolgokat raknák a kártyáikra, milyen fejlődés lenne? Nem kell válaszolnod. Nagyon jó, hogy a Májkroszoft erőlteti ezt a dolgot. Igazából kezd kifizetődni a GCN-es konzol: nem bevételben, hanem abban, hogy MS is erőlteti a "szabvány APIjában" azokat a dolgokat, amik már működnek XBOX-on. Abban meg ugye GCN van, így lassan NV-nek is fel kell zárkóznia tudásban, ha nem akar lemaradni.
(#37) Plazmacucci : Büszkék is lehetnek. Nem igazán tudok olyan Gaming Evolvedes játékot mondani, ami ne menne jól bármelyik cég kártyáján. Zöld játéknál viszont csak az ellenkezőjét tudom mondani.
-
sayinpety
tag
Johetne meg a BALLOTT, TIME, VSKIP. xBox One mono APIban elerhetok. Jobban futhatna PC port is. Nem ertem miert ezek maradtak ki a D3D12bol, csak harom utasitasert kell egy Mantle codepath. Szomoru.
-
Dtomka
veterán
"Van egy müködő modell és van egy nem müködő"
Kicsit pontosítsuk a fenti mondatot:
Van egy elavult modell (és a zöld cég mindent megtesz annak érdekében, hogy ez így maradjon) és van egy még nem működő, de hamarosan minden adott lesz...persze csak annak aki rendelkezik mind szoftveresen mind hardveresen hozzá. -
Joseph0319
csendes tag
Nekem is ez okoz fejtörést hogy AMD vagy NV kártyát vegyek majd.
Persze azért megvárom az végleges WIN10 és DX12-t, meg hogy hogyan fog működni és milyen teljesítményt
Fog nyújtani. -
koh
csendes tag
válasz
Plazmacucci #37 üzenetére
Írtam egy kisebb novellának megfelelő választ. Aztán rájöttem, hogy fölösleges. Így visszaálltam read only üzemmódba. További szép napot mindenkinek.
szerk.
(#41) decibel : Na pontosan ezért fölösleges válaszolni. (Amúgy neked is írtam választ de inkább töröltem. Egyszerűen fölösleges.) -
decibel
aktív tag
Ha ez igy lenne, a vasarlok nem vennek az nv kartyakat. Az nv piaci reszesedest vesztene es olyan kartyakat kezdene fejleszteni ami megfelel minden opcionalis kepessegnek.
Ezzel szemben a budos nagy teny az, hogy az nv tarol, mert a vasarlokat nem erdeklik csak a kezzelfoghato dolgok. . Majd egyszer hasznot hozo pseudo kepessegek eddig nem segitettek az amd-nek, ha ezt nem ismeri fel akkor maga temeti el a pc-s jatekot azzal, hogy egyszereplos lesz a gpu piac.
-
farkas1
tag
Én elég laikus vagyok, de az utóbbi hetekben mást sem olvasok a directx12-es hírekben, hogy amit előírnak és ajánlanak támogatásként az az AMD GCN-ben már natívan rég benne van. Ez a SAD4 is.
Akkor mi a fenét támogatott eddig az nvidia? És az fogyaszt kevesebbet. Mert nincs benne semmi?
Meg az a nagyobb cég? Mert nem fejleszt semmi újat és ezért alacsonyak a költségei?
Akkor most melyik a jobb videokártya?
Eddig gondolkoztam a jobb fogyasztás miatt az nvidián, de most nem tűnik olyan egyszerűnek a dolog. -
Mert aki játszani akar az észre veszi, hogy minden a konzolnak kedvez. A legtöbb csapat oda fejleszt mert ott meg is veszik. Maradjon pc-n és élvezze akkor a szopatást, de felesleges ezért a másikra mutogatni. Nem fog ez változni amíg a maroknyi pc-s gamer tábor kegyeiért harcolnak a gyártók és olyan a helyzet amilyen. Így működik a világ.
-
Dtomka
veterán
válasz
Plazmacucci #37 üzenetére
"Vegyél XBOX-ot akkor." Sokszor ez a reakció....de miért vegyen ha PC-n szeretne játszani?
(mint sokan mások) Én sem veszek konzolt, inkább azt a lóvét a gép szinten tartására költöm.
-
Vegyél XBOX-ot akkor. Ott mindent élvezhetsz. Nyílván az NV hibája, hogy a fejlesztők mit meg nem tesznek. Az gaming evolvedes játékok semmivel sem különbek mint a többi. Arra aztán büszkék lehetünk, hogy 3 játékban megy a mantle. Ezeket írom úgy, hogy GF7600GT volt az utolsó kártyám. Ez a fonboyozást el kéne már felejteni
-
koh
csendes tag
Hetek óta tervezem, hogy elmagyarázom ezt végre az NV fanboy bagázsnak de szerencsére megtetted ezt helyettem. A mondandóddal teljesen egyetértek. A DX12 épp ezért nem lesz már megint áttörés mert az NV csak a Tier 1-et támogatja, tehát a fejlesztők csak azt fogják használni, miközben az igazi finomságokat a Tier 3 és az opcionális de nem kötelező lehetőségek tartalmazzák amit a kutya nem fog kihasználni NV támogatás hiányában. És így be is zárult a kör. Majd lehet hallgatni megint, hogy minek ide kazán GPU sok fölösleges fejlesztéssel amikor a mi tökcsúcsszuperhangtalanuláramotfejlesztő kártyáinkon is elfut minden ugyanúgy. Akarom mondani jobban, mert az AMD kártyákon a 120 FPS is olyan mint NV-n a 30. És ráadásul drivert se tudnak írni (hihetetlen, hogy még mindig van olyan aki ezzel a baromsággal jön) Szóval az NV-nél nagyobb fékező erő jelenleg nem létezik a PC iparban szerintem.
-
-
Laja333
őstag
válasz
Plazmacucci #29 üzenetére
Köszönhető az NVnek. Ha ők is támogatták volna, bekerültek volna az effektek a játékba, így viszont kimaradtak, hogy ne szúrjanak ki a piac nagy részével.
Észre kéne már venni, hogy Nvidia egy marha erős fék, egy hátráltató tényező a játékiparban. A mostani kártyáik is azért energiahatékonyak, mert a végletekig lecsupaszították őket. Persze lehetne mondani, hogy "de láthatod, hogy elég ez is"... Persze, hogy elég, amikor már be van korlátozva a lehetőség. Amd ugyan ezt megtehetné a GCN-el: lecsupaszítja épp annyira, hogy elég legyen. Akkor a Maxwell lenne a kazán a Radeonokhoz képest. Kíváncsi leszek mire megy majd NV, amikor már nem az ő bekorlátozásaira fognak reagálni a fejlesztők. -
válasz
cskamacska #28 üzenetére
Azokra a grafikai elemekre gondolsz amit általában nagyítóval kell keresni a kimerevített képen? Vagy tudod sorolni hogy hány játék alatt volt látványosan lassabb az aktuális csúcs nv kártya? Mert, hogy ez a hiszti a DX11 megjelenésekor is jelen volt, sőt mikor az NV kártyák még csak 10.1-et tudtak, akkor sem volt semmi jelentősége. Játékost ugyan úgy szopni fog pc-n, midnegy melyiket vesz, zöldet vagy pirosat.
-
cskamacska
addikt
válasz
Plazmacucci #5 üzenetére
Persze hogy fog menni, legfeljebb egy-két-sok effekt marad ki, és talán lassabb is lesz.
egyedülülő: GTX970-et tök felesleges lecserélni még egy darabig, ha csak nem minimál ráfizetéssel történik erősebb kártyára, de mindenképp várd meg az új nVidia generációt is, csak úgy lehet felelős döntést hozni. A dilemma sokkal inkább érinti azokat, akik kisebb kártyáról fejlesztenének, és újabb csere nem várható jövőre sem, mert akkorra már várható az extra tudás kihasználása.
shteer: Gondolom erősebbre váltana, és ha már homár, teljes DX12 támogatás sem lenne hátrány. Év végéig meglátjuk mit mutatnak a Radeon 3xx kártyák.
xRagna: Nettó tökmindegy mennyit adnak el belőle, Athlon 64 korszakban Intel az ócska Celeronokból is többet adott el, Geforce FX5200-ból is több fogyott, mint Radeon 9500/9700-ból, de ez hol befolyásolja az épeszű vásárló döntését?
mod: Ha annyira terhes neked az az "elavult" HD7870 fícsör listája, akkor átveszem piaci ár alatt, hogy aztán vehess egy 300 ezres Titan Black-et, ami biztosan nem fog leterhelni a DX12 képességeivel.
-
InterFox
senior tag
Akkor vegyetek belőle sokat!
-
PuMbA
titán
válasz
#52815360 #20 üzenetére
Hova avult el? Most lesz jobban kihasználva...GTA 5 is simán menni fog rajta, mert bőven a minimum gépigény felett van
De megveszem 10 ezerért, ha annyira elavult, hogy már használhatatlan
(#22) InterFox: Hibák lehetnek, ez tény, most Intelt használok legtöbbször, utána meg AMD-t és hát vannak
-
#52815360
törölt tag
válasz
egyedülülő #19 üzenetére
Erre mondok neked egy példát. A sok előremutató technológia miatt vettem 3 éve egy 7870 -et. A kártya azóta elavult és mondanom sem kell, hogy mennyi mindent használtam a sok "technológiából"
-
egyedülülő
őstag
Az összes mostanság a témához kapcsolodó dolog mint. Dx 12 támogatás, vulkán api, ilyenek. Szeretek felkészülni minden helyzetre.
-
jedis
senior tag
Annyiszor leírtam már, hogy minek kell itt vakon találgatni , ilyen meg olyan összeesküvés elméleteket gyártani ! Várjuk már ki ezt a pár hónapot, aztán amikor már kint lesz a hivatalos DX12, a Win10-el, meg lesz rá min. egy játék, vagy egy 3DMark , amin le lehet mérni az új, és rég ivasak tudásszintjét ! Utána mehet az adok-kapok !!!!
-
Entryy
aktív tag
Reálisan nézve mikor fog megjelenni az első végleges win 10 és azzal együtt a dx12?
VGAt kéne vennem, de ha pár hónap és jönnek a dx12es kártyák akkor azt megvárom, de ha csak jövő tavasszal..., addig nem várnék.
-
InterFox
senior tag
Off:
GTX 660 támogatni fogja a DX12-öt? -
Jack@l
veterán
válasz
egyedülülő #8 üzenetére
Akciós áron várjuk szerettetel a hardverapróra
Cikkhez: bizonyára egy mukk se lett volna említve erről, ha nem amd only lenne perpill a feature. Végülis ha azt hiszik a marketingesek hogy szájkarate elég az eladások felfuttatásához...
-
shteer
titán
válasz
egyedülülő #8 üzenetére
emiatt a semmi miatt? vagy van rá egyéb indok is?
-
egyedülülő
őstag
Lehet a 970 le lesz cserélve egy 3xx szériás radeonra. Utolsó ati kátyám az x1950 volt, amikor megjelent. Szerencse hogy nem vagyok márkafüggő.
-
#16729600
törölt tag
Mindjárt gondoltam,hogy ez a feature csak a GCN es kártyák sajátja lesz.Világmegváltó játékbeli effektekkel
-
-
PuMbA
titán
Vagy a legegyszerűbben: GCN 1.1-től minden támogatva van, többieknél kompromisszumos, ha kihasználják teljesen a DirectX 12 adta lehetőségeket
Várni szerintem értelmetlen, mert a GCN 1.1 mindent tud, még a legopcionálisabb dolgokat is. Ha ezeket beteszik a 12.1-be kötelezőként, akkor se lesz probléma.
-
7time
senior tag
Na ebbe az Nvidi megint belefog bukni, semmi újat nem képes támogatni, jó hogy 50W kevesebbet fogyasztanak ami ebben a szegmensben a kutyát sem érdekli.
-
#16939776
törölt tag
Majd kellene egy összefoglaló táblázat amiből a user ki tudja szűrni hogy ilyet tud-e a vasa, és ha nem mekkora hátrány érheti(tól-ig %-ban).
Szvsz megvárom míg lesz DX 12.1-et 100%-osan támogató VGA, és utánna eldöntöm hogy szükségem van-e erre a vesszőfutásra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Temu
- PlayStation 3
- Linux kezdőknek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Vezetékes FEJhallgatók
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- iKing.Hu -Xiaomi 14T Pro Titan Gray Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB tárhely
- iPhone 16 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3096, 97% Akkumulátor
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest