Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #19617792

    törölt tag

    válasz netpeti98 #33 üzenetére

    és nem egy direkt erre létrehozott, többszáz főt alkalmazó (köztük programozó "zseniket") játékkészítő cég fejleszti, hanem alig néhány ember.

    Dani barátom pl. úgy moddolta a Minecraftot, hogy optimalizálja a szerver sávszélesség igényét, jócskán lecsökkentve az adatforgalmat, mert gyakorlatilag megírta azt, hogy a szerver tömörítse a küldendő adatokat, a kliens meg fogadja és kitömöríti. így a "mi" szerverünkre csak mi tudunk belépni, másoknál egy FormatExceptionnel elszállna a Minecraft, mert más formátumot vár a Minecraft eredetileg (tömörítetlen adatokat), itt meg előbb ki is kell csomagolni. illetve ő fogta és kb. alapjaiban újra írta a block/chunk kirajzolás algoritmusát, automatikusan változik a látótáv a felhasznált sávszél függvényében (ha valaki belép, lecsökkenti, hogy kevésbé laggoljon), majd miután "rendbejött", növeli a látótávot. sőt, azt is megcsinálta, hogy rendesen kiüríti a nem szükséges, nem látszódó blockokat, chunkokat. és elég szépen csökkent a sávszél igény. igaz, csak 3-an játszunk, de így is, ha egyhelyben állunk, akkor elég neki 1-3KiB/s... ha meg együtt mozgunk sem kell sokkal több, mint 20-30KiB/s... csak akkor éri el a srác netjének maximum feltöltését, ha szanaszét vagyunk és közben belép még valaki.

    konkrét részleteket nem mondott, de látszott, hogy javult a dolog.

Új hozzászólás Aktív témák