Új hozzászólás Aktív témák
-
E770
aktív tag
válasz
Aprósólyom #59 üzenetére
valahol nagyon eltévedtél: mi alapján lenne "balesetet okozó sofőr és a vele utazó egy és ugyanazon fél" ?
a kgfb minden okozott kárt megtérít (kivéve a 15. § felsoroltakat)
2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról
-
Aprósólyom
addikt
válasz
attila9988 #54 üzenetére
"Jó" ez a felfogás. Nem gondolkodtál még azon, hogy kevesebbért dolgozz? Inkább egyszerűbb lenne, ha bevallanád, hogy neked nem éri meg. Ha ezért fikázod őket jobban érzed magad? Úgy beszélnek itt egyesek mintha lettek volna már taxisok.
-
Aprósólyom
addikt
Rossz példát mondasz. A KGFB az a kötelező. A saját hibából a közlekedés másik résztvevőjének okozott kárát téríti meg. A balesetet okozó sofőr és a vele utazó egy és ugyanazon fél. A taxis esetre külön biztosítást kell kötni.
Egyébként a tevékenységükből egyértelműen kiderül, hogy az Uber taxi jellegű szolgáltatást végez. Ha ezt szimpátia torzítás nélkül, objektíven vizsgáljuk, így van. Erősen különbözik egy telekocsi szolgáltatástól. Aki ezt nem fogadja el, azoknak pozitív előítélettől terhes a képe az Uberrel szemben, vagy negatív előítélet a taxisokkal szemben. -
-
arnyekxxx
veterán
jelen pillanatban ennél a cégnél. Innen pont egy lépés, hogy az eszközt is biztosítja a fővállalkozó te csak a munkaerődet alvállalkozod.
az ubernél meg a sofőr jelenleg csak a szükséges rossz, amint lesz önvezető autó már megy is a kukába ez a fantasztikus egzisztencia
http://444.hu/2016/01/20/aki-az-ubernek-dolgozik-azert-dolgozik-hogy-megszunjon-a-munkaja
-
-
arnyekxxx
veterán
Ha valaki alvállalkozó, akkor hogy jönnek ide a munkavállalói jogok?
épp ez az, ha alkalmazott helyett alvállalkozót alkalmazol pont azért mert onnantól te moshatod kezeidet, nem tartozol semmilyen felelősséggel feléjük. Évtuizedek alatt elérték a munkavállalók a vadkapitalizmus után, hogy a munkaadónak legyenek kötelezettségei feléjük. Aztán most jöhet a szépujvilág ahol a munkavállaló "alvállalkozó"-vá válik aztán ha beteg akkor nincs táppénz, ha kirugják akkor nincs felmondásiidő-végkielégítés etc. De szép is lesz amikor az ottógyárban nem alkalmazottak szerelik össze az ottót hanem 1000 alvállalkozó áll a szalag mellett mert úgy költséghatékonyabb az ottógyárnak.
-
attila9988
őstag
Szerintem a taxisoknak is élni, kell. Az Uber tönkreteszi őket, ami magasabb munkanélküléghez vezet.
Szerintem a lópatkoló kovácsoknak is élni kell... rohadjanak meg az autósok. Tiltsuk be. Vagy hozzunk törvényt, hogy egy autó is csak annyival mehet, mint egy ló...
Szerintem egyébként ebben az egészben a taxisok a problémásak. Ők harcolták ki a hatósági árat, most meg rá kellett jönniük, hogy embert szállítani más is tud. Ez meg már nem jó, szóval rinyáltak egy sort, és elérték amit akartak. Az érdekes az lesz, ha az uber ezután is lenyomja majd őket..... kíváncsi vagyok. Szerintem embertelenül drága a taxi. Én inkább gyalogolok akár 20km -t, mint hogy taxiért fizessek, egyszerűen azért, mert rablás amit csinálnak. Bármire költöm ezt a pénzt, csak jobb helye lehet, mint a taxisnál....
-
-
(#49) arnyekxxx
Most nézd meg azt is, amit az előző mondatban írtam.
(#50) Tapsi
Ó, Nagy Elme, bocsásd meg, kérlek, hogy megkérdőjelezem az egyetemes igazságot.
-
E770
aktív tag
na akkor minősítsük taxinak a google-t is és tiltsuk be, mert nem fizet elég adót itthon (sem)
-
JamesHun
addikt
de ki nem fizet adót
az uber a 100% ból csak 20-at tart meg
80-at a sofőrnek kell adóznia és csak a 20 % ot az ubernek
De aki picit az adózással képben van , tudja, hogy a 20 nem is 20, mert nagyon sok mindennel csökkenthető és csak az így megmaradt összeg lesz az adóalapOlyanról hallottál már, hogy egyéni vállalkozó?
Nagyon sok van az országban, és azok is fizetnek TB-t csak maguk után, azok is fizetnek nyugdíjrendszerbe és sok minden mást is fizetnek
Csak nem a cég, hanem ő saját maga után
Mint ahogy egy jó pár taxis isNem minden taxis direktbe van a taxis társaságokkal, hanem számlázgatnak
És szabadság is ugyan úgy van mint az Ubernél
Dolgoztál van pénz, nem dolgozol nincs pénz
De ha sokat dolgozol sok pénzed van -
Adót nem fizetnek
Fizetnek, csak nem itthon, hanem Hollandiában vagy hol. Egyébként tessék, fogjanak össze a politikusok, zárják be a kiskapukat, és mindjárt tejelni fognak a "multik".
a száz évvel ezelőtt kiharcolt munkavállalói jogokat pedig ügyesen megkerülik
Ezt minden KKV megteszi, aki maszeknak vesz embereket. Meg amúgy is, nem kötelező űberezni, az aki meg csinálja, hagy döntse el már maga, hogy bevállalja-e. Látom a szoci szemlélet még nem kopott ki egyesekből.
-
JamesHun
addikt
emelje fel a kezét aki szokott vezetni és nem akasztja ki, hogy vezetnek a taxisok
sorra szegik meg a szabályokat, de persze spéci jogsijuk van, mert az jóhát ha ezt tanítja a spéci jogsi, akkor inkább az uber ahol ha úgy vezet a sofőr beírhatom, hogy egy tapló aki cikázik a kocsik között és majdnem összetört 3 autót amíg a kocsijában voltam
Hamar vagy visszavesz a vezetési stílusából, vagy mehet taxisnak
Uber kocsiban ugyan annyira vagyok védve, mint ha egy haverom mellé ülök be, vagy a főnököm mellé
-
petipetya
nagyúr
Aki nem ért egyet a döntéssel, jelezheti a siralmas.szánalmas@kormányzat.hu email címen.
-
maputo
tag
Pont ez a bajom az Uberrel. (Most arról ne beszéljünk, hogy minden jogszabály jó-e illetve hasznos-e ez a szolgáltatás. - Hasznos.)
Adót nem fizetnek (persze úgy illik mondani, hogy optimalizálják), a száz évvel ezelőtt kiharcolt munkavállalói jogokat pedig ügyesen megkerülik. (Munkavállalói szerződés? Nem kell elbocsátani senkit, mert ha nincs munka nincs munka? TB? Szabadság? Olyan árat határoznak meg, amilyet akarnak?
Tényleg vadkapizalizmus. -
bambano
titán
"Az Uber a múlt héten sajtótájékoztatója után ma is közölte, hogy az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, voltaképp egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek": tökéletesen igazuk van.
de azt is látni kell, hogy az uber nem autó, tehát nincs rajta rendszám. következésképp azt levenni sem lehet róla. rendszám az uber által szervezett fuvarozók autóján van. tehát nem az ubert büntetik, hanem azokat a magánszemélyeket, akik taxisnak adják ki magukat.
nincs ezzel semmi probléma, nem értem, miért raplizik az uber.
-
DithenS
senior tag
Igen egy taxis autónak meg kell felelnie elég rendesen,de ezért a taxisok el is kérik az árát.De az uber igaz taxi de nagy eséllyel nem ülsz olyan jó állapotú és olyan nagy autóba mint a taxiknál,ezért fizetsz te kevesebbet.De a taxisokat nem sajnálom,úgy átvágnak mint annak a rendje.Hiénák is vannak,egymást képesek ölni egy helyért.Szánalmasak,biztos van néhány öregebb taxis akik rendesek,de a többség nem.Sajnos tényleg ez van hogy átvágnak,ezért is akar a kormány online "kasszát" beszereltetni a régi helyett.Érdekes az is hogy a NAV Decemberben rengeteg taxist megbüntettek szamlaadás hiányában.Soktól meg elvették a taxamétert és bevonták az engedélyét mert csalt a fuvarnál.De sajnáljuk csak őket.Elhiszem hogy sok mindennek meg kell felelniük de ezzel csak őket védik.Ha csak fóliázni kellene a kocsit akkor 10.000 taxis szaladgálna pesten.Meg amúgy is biztos megéri nekik,ha nem érné meg nem lennének taxisok.Sok helydn olvasom ám hogy decemberben havisznek fél millát is,Nekem ne mondja senki hogy 400 ezer elmegy benzinre.
De még valami,kormány is egy régi törvény hatályában találta jogsértőnek,nem kellet volna erre egy új rendelet.Ennyi erővel a gyilkosságot definiáljuk az 1850-ben készült törvénnyel.Az uber annyira új és más hogy erre nem lehetett előre gondolni. -
Hiftu
senior tag
A munkaadó/munkavállaló rendszere miatt (vissza a vadkapitalizmusba) örülök, hogy annyira nem egyenes az Uber útja. A szolgáltatása versenyképes, de a beosztottak gyakorlatilag rabszolgák.
-
E770
aktív tag
válasz
#82729984 #18 üzenetére
olvasásra ajánlom: 2009. évi LXII. törvény
bárkinek okozott kárt fizeti a kfb - nem csak egy másik autóban ülő személyét
(azaz ha nem egyedül szállsz be az árokba és az utasaidnak (harmadik félnek) kárt okozol, akkor azt is megfizeti)alap = Kártalanítási Alap / Garanciaalap / Számla
ami akkor is fizet a károsultnak, ha a károkozónak nincs érvényes kfb-je3. § E törvény alkalmazásában:
21. Kártalanítási Alap: az e törvény szerinti biztosítók által létrehozott és finanszírozott pénzalap, mely azon biztosítónál (a továbbiakban: felszámolás alatt álló biztosító) a károkozás időpontjában e törvény szerinti biztosítási szerződés alapján fedezettel rendelkező üzemben tartó gépjárművével okozott károk megtérítését fedezi, mellyel szemben a biztosító tevékenységét engedélyező tagállamban felszámolási eljárás megindult;
22. Kártalanítási Számla (Garanciaalap): az e törvény szerinti biztosítók által létrehozott és folyamatosan finanszírozott pénzalap, amelynek feladata a biztosítási kötelezettség ellenére biztosítással nem rendelkező üzemben tartó gépjárműve által vagy az e törvényben meghatározott korlátozásokkal az ismeretlen üzemben tartó gépjárműve által, és az ismeretlen gépjárművel okozott károk, valamint az e törvényben meghatározott egyéb károk megtérítése, amennyiben a kötelezettségvállalás országa Magyarország; -
thxer
aktív tag
A taxisoknak lenne mit optimalizálni a működésükön. Példát vehetnének a légitársaságoktól, ahol a repülő például csak a kötelező szervizek közben pihen, egyébként 0-24-ben úton van.
Ha az auto sárgára festése, vizsgáztatása, megfeleltetése a követelményeknek olyan nagy költséggel jár, akkor miért nem jár 3-4 ember ugyanazzal a kocsival? Így a kocsi 100%-ban ki lenne használva, a költségek több felé osztódnának. De valószínűleg ennyire nem képesek együtt működni, vagy épp az idióta szabályzás nem teszi lehetővé. -
porthamt
csendes tag
Szerintem a taxisoknak is élni, kell. Az Uber tönkreteszi őket, ami magasabb munkanélküléghez vezet. Millióféle fizetnivalójuk van a taxisoknak, nem beszélve arról hogy akármilyen kocsival nem is lehet taxizni. Nagyon szigorú minőségnek kell megfelelni egy taxikocsinak.
-
#82729984
törölt tag
Az előírások egy része értelmetlen jogszabályi f@szkodások meg helyi szokások. Igazából az uber ezekre mutatott rá szinte mindenhol (nem csak magyarországon) hogy ez feleslegesen túl van bonyolítva.
De viszont a hivatalos szervek meg (nem csak magyarországon) arra mutattak rá hogy attól hogy néhány szabály rossz még nem jelenti azt hogy egyiket sem kell betartani.
Pl. azért mert hülyeség a fix tarifa még nem jelenti azt hogy akkor lehet vállalkozást adófizetés nélkül csinálni.
Vagy pl. kötelező utasbiztosítás. Lásd itt is van néhány gyengébb képességü ember, aki azt hiszi hogyha ő balesetet okoz akkor majd az ő kárát megtériti a kgfb...
Aztán állítólag az ubernek van külön biztosítása ilyen esetekre, csak épp az ászf-ben erről egy árva szó sincs (bárki elolvashatja fenn van az uber honlapján. Nincs benne szó biztosításról). Ez több mint érdekes, valaki a multkor igérte hogy megkérdi őket erről, de válasz nem jött azóta se.PÁV vizsga: ez valóban felesleges lenne ha valóban csak alkalmankénti taxiskodásról lenne szó. Csak épp ehhez definiálni kéne az alkalmankéntit, másfelől az uber sem különbözteti meg. Magyarán uberes sofőr akár napi 24 órában is vezethet, nincs olyan hogy naponta csak 2 fuvart vihet.
Ha már fapados repülő: lehet te sem ülnél fel rá ha a pilóta valami szomáliai teherautó söfőr lenne, a fapados pilótának ugyanazokat kritériumokat kell teljesíteni mint a nem fapados pilótának. Mint ahogy a fapados gép müszaki állapotára is ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a nem fapadosra.
Magam részéről én azt várnám ettől az egésztől hogy végre sikerülne a taxi és uber előnyeit egyesíteni legálisan.
-
redgreg
tag
"""De te nem érted.AZÉRT olcsóbb mert nem nyújt olyan szolgáltatást"""
DE pont ugyanazt a szolgáltatást nyújtja. Elvisz a-ból b-be.
Csak minden állam (köztük a magyar is, a betartatás már más tészta, ezt hagyjuk) hoz egy csomó utasbiztonsági rendelkezést.
A fapados azért nem állja meg a helyét.
Mert PÁV = hivatásos pilótaengedély. Lehetsz magánpilóta is, még utast is szállíthatsz nem üzletszerűen, de társaság nem alkalmazhat.
Emelt műszaki=kötelezően előírt javítási útmutatók. Ez is kötelező a fapadosoknak is.
stb stb stb.
A sárga szín meg a többi marhaság meg pont hülyeség, de sztem erről lehetett volna tárgyalni. -
DithenS
senior tag
Persze hogy megfelel,mint mondtam ez lehet alap az ubernél is hogy 10 évnél öregebb kocsit ne.De a többi hülyeség.Mivel van jogsija vezetni csak tud.
A repülőt meg nem lehet összehasonlítani teljesen,mivel az ha yelromlik akkor zuhan,földön meg emberek élnek.De ha most mit tudom leáll az uberes kocsi motórja az nem baj.Kiszállok és vagy taxit hívok vagy uberest. -
DithenS
senior tag
De te nem érted.AZÉRT olcsóbb mert nem nyújt olyan szolgáltatást.De lüke módon most azt mondtad hogy a fapados is kérje el annyi pénzt mint egy rendes repülős társaság.Uber olcsóbb mert a sofőr nem biztos hogy profi,nem biztos hogy kényelmes lesz az autója,csomagtartó is lehet hogy a fele mint egy taxinak.Akkor most miről is beszélünk? Kevesebbet nyújt így ok hogy az ár kevesebb.Taxi több de igényesebb na.
-
redgreg
tag
".Mint egy fapados tarsaságnál ami olcsóbb igaz,de a hely szűkebb,a szék kényelmetlenebb,kaja ingyen nincs és a poggyász méret is kicsi"
De a gép úgy tök mellékesen minden hatósági előírásnak ugyanúgy megfelel. Pedig minek bele hivatásos pilóta, amikor a Józsi is tud repülőt vezetni, rádió, amikor anélkül is száll a gép, jó lesz a sufnituning kábelezés, miért bajlódjunk az eredetivel, és jó az 10 ezer óránként cserélve, nem kell 1000-renként hülyeség. Így aztán sokkal olcsóbb is.
-
DithenS
senior tag
A kocsik állapotát elfogadom,de azt hogy ilyen olyan engedély,PÁV vizsga ami rohadt nehéz minek ha néha visznek utast? SZERINTEM ha valami olcsóbb az álltában roszabb is.Tehát az uber igaz olcsó de cserébe vállalom hogy nem profi sofőr,nincs 500 literes csomagtartója és nem biztos hogy annyira tiszta lesz.Mint egy fapados tarsaságnál ami olcsóbb igaz,de a hely szűkebb,a szék kényelmetlenebb,kaja ingyen nincs és a poggyász méret is kicsi.Az ubert így kellene felfogni.A taxisoknak meg nem kellene hisztiszni,minden évben sírnak valamiért.Ha kijönnek a robotautók,akkor azok ellen tiltakoznak majd? Akkor úgy se kell sofőr majd.Na mindegy hülyék és kész.
A kormány meg engedhette volna,olyan idióta hogy itt a pénzszerzési lehetőség és inkább betiltják.Csókolom vidéken nincs ám taxi de uber néha igen,magyarán előbb utóbb több uberes lenne mint bp-s taxis. -
thxer
aktív tag
Van biztosítás minden útra:
https://www.uber.com/hu/safety/?int=a"Teljes körű biztosítás"
"Az indulástól az érkezésig világszerte az összes utazásra felelősségbiztosítás érvényes – ez védi az utasokat, sofőröket és minden más közlekedőt." -
#82729984
törölt tag
"rossz példa, kfb biztodsítója fizeti, mint minden más autónál,"
Nem fizet, csak ha a másik fél okozta a balesetet és akkor annak a biztosítója. Ha a te sofőröd okozta a balesetet, akkor bizony nem fizet egy kanyi vasat sem.
Rendkivül egyszerü példa, uber sem kell hozzá, ha a saját autóddal beleszállsz az árokba mert megcsúsztál a jeges úton, akkor szerinted a kgfb fizeti a károdat?
Bónusz kérdés: szerinted miért létezik autóra cascó biztosítás?
"ha pedig nincs kfb, akkor is fizet az alapból"
Ezt a mondatot meg nem is tudom értelmezni. Ha még csak biztosítás sincs a kocsira, akkor ki fizetne alapból és mire?
-
emelhu
aktív tag
Pesten az UBER-nek nem lesz árelőnye, csak nyereség előnye.
Amennyire hallottam a "taxitársaságok" jóval drágábbak, mint az UBER költség. (valaki pontosíthatná az infót, ha megvan neki)Szóval még a végén a taxitársaságok fognak szívni, mert a tagságuk is átmegy az uberre.
-
thxer
aktív tag
Ez hülyeség, mire egy Uber kocsiba bankkártya terminál és taxi szabadjelző?
Sárga alapszín? Minek?Ha ezeket valaki normálisan megindokolja hogy miért van rá szükség, azt megköszönném. Csak azért "mert"?
-
emelhu
aktív tag
Pedig van/lesz még a világban pár olyan dolog amit a történelmileg kialakult "dobozokba" nem lehet bepréselni.
Azok a népek, amelyek ezt megértik és alkalmazkodnak a globalizált világhoz, azok lesznek a nyertesek... mi meg...
-
redgreg
tag
Am egyetlen dolgot nem értek, ha ugyebár az UBER biztos benne, hogy azért használják, mert lehet csillagozni, és sokkal kúúúlabb mint a taxi, akkor miért nem mondja, h Mo-n a km a perc és a beszállási díj megegyezik a taxirendeletben foglaltakkal? Hisz az utasok akkor is őket választanák nem?
-
nubreed
veterán
Tehát akkor oda az árelőny ha nekik is a hatósági fix árat kell alkalmazni. Hát erről ennyit.
-
#14841344
törölt tag
Ha holnap elkezdenek a postások tiltakozni az e-mail ellen akkor jövőhéten betiltásra kerül az e-mail is?
-
Apollyon
Korrektor
Szóval akkor az uber helyzete tisztázott. Kíváncsi lennék, ha ebből kimászna az uber és
rendesen működnemegint lenyomná a taxizást, vajon akkor is kiállnának-e az útra a sárgataxisok vinnyogni... -
E770
aktív tag
nem értem, miért nem olvasnak jogszabályt, ami hatályos most, a szerint nem személytaxi, amíg zártkörű a szolgáltatása
31. személytaxi: olyan gépjármű, amellyel a közlekedési hatóság személyszállító tevékenység végzését engedélyezte és amellyel a végzett szolgáltatást bárki azonos feltételek mellett igénybe veheti;
-
Köszönöm, hogy kiforgattad, amit írtam. Tudod értelmezni azt, hogy LESZAROM? Ha haver visz haza, és úgy történik valami, akkor mi van? Ha elcsapnak a járdán, akkor mi van? Egyébként meg szeretném látni azt a biztosítót, amelyik értelmes összeget fizet, mert valami szar kibúvót mindig találnak.
-
leszarom, hogy az illetőnek van-e pöcsömtudja milyen biztosítása
Ez pontosan addig tart, amíg mondjuk a vezető hibájából bekövetkezett baleset miatt nem szenvedsz maradandó egészségkárosodást. Mert ugye ha van biztosítása, akkor kapsz pénzt, ha nincs, akkor meg pereskedhetsz életed végéig. Ez pedig csak egy példa volt.
-
-
anulu
félisten
nem értem, miért akarják citromnak beállítani a körtét az Uberesek. viteldíj ellenében személyszállítást végeznek, a szabályok rájuk is kötelezőek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- sziku69: Szólánc.
- Sorozatok
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hetekig bírják töltő nélkül a Huawei sportórái
- A processzorba integrált hűtésen dolgozik a Microsoft
- További aktív témák...
- Switch 2 2027.07.24-ig garanciás, dobozában, karcmentes állapotban eladó!
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- P16v Gen2 16" FHD+ IPS Ultra 7 165H RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Dell Latitude 5430 14" FHD IPS Core i7 vPRO 1265U 10 Mag 32GB RAM 512GB NVME SSD Gar
- Szép állapotú Xbox Series X konzol csomag, gyári dobozában, minden tartozékával.
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3036
- DELL Precision 5560 i7-11850H 32GB 1000GB T1200 FHD+ 1 év garancia
- Lenovo ThinkPad T480, T580, P51s, P52s, T480s belső akkumulátor eladó
- Apple iPhone 15 128GB,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest