Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
Meg par aprosag kiderult:
Erste PCIe-4.0-SSDs: Hersteller nutzen Phison E16 für (knapp) 5 GB/s
"Sequenzielle Transferraten von bis zu 5.000 MB/s lesend und 4.400 MB/s schreibend sollen auf dieser Basis möglich sein. Die Leistung bei wahlfreien 4K-Zugriffen soll in der Spitze 750.000 IOPS lesend und 700.000 IOPS schreibend erreichen."
Szoval mar most eleg kozel van a cikkben szereplo 6GB/s es 900K/s olvasasi sebessegektol. Plusz jon az ujabb verzio is:
Phison: Controller für PCIe‑4.0‑SSDs mit 6.500 MB/s in Arbeit
-
Dragon3000
nagyúr
Nem nevezném kicsinek, a két bejelentett ssd pci-e 4.0-val, amik 5GB/s szekvenciális sebességre képesek, az eddigi 3,5 helyett. De lehet másképp értelmezzük a kicsi jelentését.
Meg szerintem az m2-nél nem lesz 8x sáv, mert akkor megint új csatlakozó kellene vagy a jelenlegit variálgatni és kérdés megmaradna e a kompatibilitás, na meg amíg a procikban nem lesz több sáv, értelmetlen is, max a szervereknél látom értelmét.
-
Cassi
őstag
válasz
Dragon3000 #109 üzenetére
Nem a maximális sávszélességet akartam írni, hanem azt, amit biztosan átlépnek. Mint az eddig bejelentett SSD-k specifikációjából is látszik, egyelőre csak kicsit lesz a sebesség feljebb, mint a PCIE 3.0-val elérhető maximum.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Dragon3000 #107 üzenetére
Kő félreértettem az egészet...
Csak hirtelen írtam és nem tudok értelmezni -
Ribi
nagyúr
válasz
Dragon3000 #104 üzenetére
Olvasd már el amit írt...
-
Raymond
titán
Na tessek, nem kellett sokat varni:
Corsair Announces AMD X570 and PCIe 4.0 Force Series MP600 M.2 SSD at 4950MB/sec
-
Cassi
őstag
-
#16939776
törölt tag
válasz
Carlos Padre #101 üzenetére
Szóval az SSD cache-e a rendszermemória lett, és az 900000 IOPS-nyi 4K olvasását innen mérték ki a háttértárnak?!
-
Carlos Padre
veterán
válasz
hombre[EU] #100 üzenetére
It's 16GB of 18Gb/s GDDR6 in a 256-bit setup which means 576GB/s and three DDR4 @2400MHz which means 6GB, 4GB dedicated to the SSD as a DRAM cache and the other 2GB probably for the OS.
Ó, nédda Moby kolléga
-
hombre[EU]
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bevétel. A nyereség is fixen vannak rögzítve, nagyjából 500-700 millió dollár lehet a teljes élettartam szintjén. Ezek nem licencelős megoldások, mint korábbi generációknál, amikor az egész projektért kaptak a licenctulajdonosok 10-20 millió dollárt összesen. Itt minden kockázatot az AMD visel, cserébe lényegesen több pénzhez is jutnak. A korábbi konzoloknál a gyártó viselte a kockázatot, ezért voltak annyira alacsony értékűek a szerződések. Ugyanakkor ha utánaszámolsz, akkor a korábbi gépek megtervezése és a gyártás folyamatos lebonyolítása ugyanúgy elvitt egy életciklusra nagyjából 2,5 milliárd dollárt, tehát megéri inkább +500 milliót bevállalni, és akkor egy tapasztalatban sokkal felkészültebb cég csinálja a projekt háttérmunkáját. Lehet, hogy félmilliárd dollár plusz soknak hangzik, de ezek tíz éves lejárati idejű projektek, ennyi idő alatt bőven megtermelhető ez a pénz, miközben a vállalt kockázat a Microsoft és a Sony számára sokkal kisebb.
-
Chaser
legenda
Nv-nek nem kicdi elonye van jelenleg, mostani konzoloknal meg intelnek volt nem kicsi eleonye amd-vel szemben, talan x-nel mar megvolt a zen, de sokaig biztos docogos volt az is, most mar mas helyzetben vannak cpu fronton
Abu85
Ez az osszeg a br v netto haszon? Teljes arbevetel? Vagy mi?Ha utobbi, siman lehet nullas, haszonnak meg sztem sok
-
DudeHUN
senior tag
Valszeg kisebb veszteséggel adja, majd mindegyik gyártó a gépet. Vagy csak nem keresnek majd rajta. Azt a lánc többi tagja majd megteszi. A gyártók úgyis a játékokból és a szolgáltatásokból szedik be a pénzt.
A PS4 381$-ba került a Sony-nak és 399$-ért árulták a boltokban. Szerintem simán benne van, hogy most ez a két érték 100 dolcsival megugrik. Nehezen hiszem, hogy a RAM+APU-ra 200-250 dollárral többet számolnának. Nem ez a jellemző arányaiban. -
GodGamer5
addikt
válasz
Depression #84 üzenetére
A Days Gone ssd-vel is akad, mert a valódi ok a processzorlimit...
-
Chaser
legenda
válasz
Carlos Padre #91 üzenetére
"mindenki" tudja, azt meg ők tudják, h maguk közt h egyeztek meg
-
Chaser
legenda
sztem amd apróért adja a komponenseket, megkockáztatom nincs is rajtuk haszna, sokkal többet ér, h amd-re alapul a box rendszere, és nem intelra/nv-re, bár lehet tévedek
lehet egyébként samuval is ez van, ha már nem titkolják a gyártót, és kifejezetten említik, akkor nem random ssd-k kerülnek bele, hanem mindig egy adott típus, ami meg a samunak elég jó reklám
-
válasz
hombre[EU] #87 üzenetére
igazad lehet
Szerintem az ilyen 5-600$ felejtős lesz. 24 GB RAM, =180$, 1-2 TB SSD 200-300$ +Navi, Ryzen, BR, alaplap, vezérlők, táp, osszeszereles+ kontroller.. Kíváncsi leszek. -
Pferi
senior tag
Jobb lenne egy M.2-es 1 terás ssd és egy 2 terás 2,5"-os hdd.
-
Nem premierkor lesz szerintem sem, hanem később,a ps4 leállítása után.
Depression:
Ez az exkluzív játékoknál biztos működni fog,de a multiplatform címeknél kérdéses.
Eddig az én számításom szerint 30 darab valóban " A" kategóriás PS only cím jelent meg a PS4 re, ami a rá kiadott játékok 1-5 % része? [link]
Kíváncsian várom majd a valós dolgokat a megjelenéskor.
Egyébként egyfajta kisméretű cache SSD nem lehet ami kiegészít egy nagyobb méretű ,de olcsóbb SSD-t? -
Depression
veterán
Nem hiszem. A gyors SSD garantált lesz, hogy ne legyenek olyan akadások, mint a dayz gone-ban, max 2-3 AAA játék fér majd rá. A k. gyors betöltés nem azért lesz fontos, hogy rövidebb legyen a csík, hanem, hogy egyáltalán ne legyen csík. Ehhez a 0,5 sec is sok lehet, ha majd a lehetőségekhez képest 10x annyit kell betölteni, és 5 sec akadást eredményez. A PS5 sok évre lesz tervezve, ergo ~5 év múlva, ismét a határokat fogja súrolni.
-
válasz
hombre[EU] #81 üzenetére
És ez így biztos, hogy el vagyunk tévedve? gondolom akkor te már tényként tudsz valamit, vagy csak véleményt formálsz " szerintem" verzióval másképp előadva
-
hombre[EU]
veterán
válasz
Carlos Padre #80 üzenetére
egyesek,hogy el vannak tévedve. Örülni fog a Sony,ha 1 fajta gépbōl le tud szállítani annyit,hogy kielégítse a keresletet. Maximum 2 verzió, x gb tárhely és kétszer x gb tárhely
-
Cassi
őstag
A Nintendo már más kategóriában versenyez.
Az amerikai-kínai kereskedelmi háború önmagában boríthat mindent a konzolok árazásában. Vagy akár el is halaszthatják a konzolok indulását, ha nem lehet világosan látni, mi változik, mert egy rárakott 100-150 dolláros díjtétel már nagyon komoly problémát jelentene.
-
Én is azt tartom elképzelhetőnek, amit többen leírtak már, hogy több verzió lát majd napvilágot. Lesz olcsóbb@ gyengébb alap HDD vel - erősebb drágább SSD,. aztán majd lehet a játékokat hozzájuk igazítani, mint PC-n, csak itt a fejlesztők elvégzik ezt.( alsó kategória= konzol stream gépek? felette meg még két kategória közép és felsőre)
-
Shing
őstag
Megint jönnek a nagy jósolgatások, aztán nem lesz belőle semmi. Kíváncsi vagyok hogy oldják meg a hűtését is.
-
DudeHUN
senior tag
Eleve 3 szereplős a piac. Sony-MS-Nintendo. Másrészt a számok is mutatják, hogy a 400 dollár alatti sávban jönnek az eladások. Még most sem a Pro és az X modellek a kelendőbbek. Csak a hardcore rétegnél.
A hardverben azért is nehéz versenyezni, mert ugyan az a cég adja a két platformnak majd. De az ára nem mindegy. 599-nél nem lesz drágább gép, mert az nem fogy. Már a mostani X és Pro ár is a határt súrolja. A sweet spot a 499 premierkor. Ez is egy száz dolcsival több lenne, mint a 399, amivel az X360 és a PS4 sikeres lett. A Sony meg is mondta anno, hogy 599-ért nem akarnak még egyszert konzolt indítani. -
mzso
veterán
válasz
Hellwhatever #8 üzenetére
Hááát...
Fajlagosan még mindig majd 5-ször annyiba kerülnek ha a legjobb ár/érték arányúakat nézzük.
Erősen kétlem, hogy év végére sokat változna. -
mzso
veterán
"A 4 kB-os blokkokon végrehajtott véletlenszerű olvasási műveletek szempontjából 900 000 IOPS-hoz közelítő érték is elérhető, de sajnos ugyanerről az írás tekintetében már nincs adat, "
És az miért is lenne érdekes? Játékmentésekhez nem kell még annyi sem amit a legócskább QLC-k is tudnak.
Még az véletlenszerű olvasás is lényegtelen, a játék adatok nem véletlenszerűek. (A nagy sávszélesség elkél.) -
válasz
hombre[EU] #71 üzenetére
Attól még ugyanannyi (kicsit több) idő telik el, mielőtt valóban játszhatsz.
-
haxiboy
veterán
válasz
hombre[EU] #71 üzenetére
Oké, de szerintem pont nem a töltőképernyő milyensége adja meg egy játék feelingjét...Ha várni kell 15 sec-et egy pálya betöltésére, vagy mászkálni kell 3 percet szerintem teljesen mindegy, a Detroit Become human is király volt, pedig nem voltak rövidek a töltőképernyők...
-
hombre[EU]
veterán
Ahogy sokakat,úgy engem sem érdekel (ez nem igaz, de játék közben egyáltalán nem) mi van a mūanyag dobozban, hogy kerül a nyuszi a kalapba, mi a trükk... Az érdekel mi van a képernyōn,milyen élményt kapok a pénzemért. Ha impresszív kell, ha nem az akkor megyünk tovább...
-
haxiboy
veterán
válasz
macman507 #68 üzenetére
Most is egészen kötelező ha gyors betöltési időket szeretnél, ezzel nincs is semmi baj, vRam-mal is tudnak spórolni valamennyit ha kellően gyorsan be tudják tölteni a textúrát és nem kell azzal szembesülnöd hogy gyorsan mész és egyre elmosódottabb lesz az egész játék...
(#69) hombre[EU]: Erős túlzás azért hogy töltés nélkül ment, inkább maradjunk annyiban, interaktív töltőképernyőt kaptál
, ez a fejlesztők érdeme akik jól gazdálkodtak az erőforrásokkal
-
hombre[EU]
veterán
A God of War most is töltés nélkül ment, szóval most már open worldben sem fog tölteni 👍
-
macman507
aktív tag
Vajon egyre inkább kötelező lesz az SSD a játékokhoz, ha ez megjelenik? Költői kérdés
-
Cifu
félisten
Ez akkoriban volt, amikor az XBox One folyamatos online elvárása miatt "természetes volt", hogy az olcsó és offline konzolnak az M$ az XBox360-at nevezte meg.
Akkoriban még nevetett volna mindenki azon, ha valaki egy erősebb és drágább PS4Pro-ról vagy X-Box One X-ről hadovált volna.
Azóta változott a világ, a játékosok egy része igényli a VR-t, igényli a 4K-t, igényli a szebb grafikát. És fizetni is hajlandó érte.
Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a Sony és az M$ adott esetben nem szalámizná tovább a piacot...
-
Chaser
legenda
megnőttek a tv-k/kijelzők, 50-60"-ra már kicsi a fhd, jellemzően ezeket közelről nézik/nézzük, monitorokból is egyre nagyobbak vannak, fhd 24-27"-ig oké, fölötte már pixeles
anno 19" 1280x1024 monitorom volt, arra a méretre az a felbontás rendben volt, de ma már a beugró talán a 19 v 21", nem követem, 32-re már 1440p dukál monitoroknál, azt még közelebbről nézzük mint egy tv-t
40" fhd tv van most is, 1-1,5m-ről nézve oké, nem pixeles, de ha közelebb lennék hozzá már zavarna
most tervezek valami 55-öst venni, azon a fhd ocsmány lenne, de ilyen méretben már talán nincs is, csak 4k, oledekből is már csak az van, szóval érthető az igény, és nem is pH@raszt vakítás
jön az x-em az s után, elvileg korrektül tud 4k-t, játéktól függően akár 60fps-sel is, épp ezért veszem meg, mert ára emészthető, tudja az aktuális "felbontási trendet" és még a grafika is szebb
majd gyakorlatban kiderül mi droppol mi nem, ez most itthon 125e ft-ért elérhető, 150-nél pl már erősebben gondkolkodtam volna, 200-ért meg egy pillanatig se gondolkodtam volnanemköll'
de megértem azt is ha valakinek van rá igénye, de nyilván nem akkora réteget érint, nem véletlenül nincsenek csilliós' konzolok
ettől függetlenül amiket kipróbáltam az s-sel, gyönyörűen mennek, csak nem 4k-ban, hanem fhd-n, és butább grafikával, de már az is esetenként kiérdemli a gyönyörű jelzőt, egyedül az ssd-t hiányolom, legalább opciósan, no de van usb3, így ha nem is tökéletesen de megoldva
sztem bőven elég egy fhd és egy 4k kategória, nem kell azt tovább prémiumozni, elveszne a lényeg -
Ribi
nagyúr
Nyugodtan lehetne játszani FHD-ban is, csak jön ez a mennyen 4k-ban hülyeség, mert most ezt kell erőltetni. Nyugodtan lehet olcsó is. De aki szipuzza ezt a kell a 4k dolgot, nekik is kell valami. Ha meg valamiért bírná a 4k-t, akkor majd jól aláverünk réjtrészinggel, hogy kelljen a meg durvább HW. Mindig lesz valami ami miatt nem fut jól. Amikor kijött a PS akkor tényleg 1 HW volt és arra nyomtak mindent és azon mindig minden jól ment. Most ez egyre távolabb van. Mindig beleraknak valamit ami miatt nem fut olyan szépen, csak hogy jelezzék, jön a kövi kicsit drágább. Ök is pénzbűl élnek, csak ezt szeretik elfelejteni.
(#58) Raymond: mondom, hogy nem az alap konfigokra mondom, hanem a premium kategóriára. Ami még nincs, de valszeg lenne rá kereslet. Most nem konkrétan a PS-ről beszélek, hanem konzolokról úgy általában. Lehetne akár az XB2 premium platinum dájmünd verzió is.
-
Chaser
legenda
lehet, nincsenek ilyen statisztikáim ( :
mindenesetre részemről pont az az egyik poén benne, h viszonlyag olcsó, box s szintű grafikát annyiból biztos nem rakok össze pc-ből, mint amennyiért nemrég vettem az s-t, de x-et se hinném, drágábban pl nem feltétlen vágtam volna bele -
Ribi
nagyúr
De sokan vannak akik vennének drágábbat ha lenne.
Nem tudom ez ténylegesen mennyire "egyszerűen" megoldható, de akinek ott figyel a 4k oled, az nem akar fps droppokat látni 4k-n. Neki az, hogy 150 vagy 200 vagy még több az már részletkérdés, amikor van aki 400ért CSAK VGA-t vesz. -
berVi
senior tag
Továbbra is úgy gondolom, a konzolok esetében a fő gond nem a sebesség, hanem a kapacitás.
-
Raymond
titán
Bonusz - az a demo Phison volt es:
"Phison's demo SSD pulled down a blistering 4 GB/s of sequential read throughput and a beastly 4.2 GB/s of write performance during a CrystalBenchMark test. The company is currently using Micron's 96-layer TLC flash, but new E16-powered SSDs will also hit the market with Toshiba's BiCS 4 flash. Phison expects the faster flash to push speeds up to 4.8/4.4 GB/s of read/write throughput. "
A Samsung naluk egy kopettel jobban szok teljesiteni.
-
haxiboy
veterán
4GB/s volt CES-en a 4.0-s SSD demoja,
Egyébként 3.0 X8 -nál is van elég sávszél ami megegyezik papíron a 4.0 x4 sebességével.
Ha valóban 6GB/s tempót tudnak tolni már most...akkor valamit nagyon titokban tartanak a Sonynál...De egyszerű a helyzet, miért tartanák meg maguknak ha a teljes piacon nagyobbat kaszálnának a technológiával?
Szerintem csak benyögtek valamit, amit jelenleg Raid megoldással tudnak tartani, és addíg nem lesz PS5 release, amíg nem ér a technológia a 6GB/s-re.... -
prolad
addikt
Ha nem is ilyen gyorsat, de az a minimum, hogy az új konzolszéria már SSD-t kapjon (esetleg SSD+ HDD opció, ha nagyon sok hely kell), azért mostanra már eléggé lement az SSD-k ára. Kérdés persze, hogy mekkora tárhelyben gondolkodnak, ha a mostani 500GB/1TB-nál jelentősen növelik a tárhelyet (ami a 4k-ra gondolva logikus lenne, kivéve ha valami felhős irány lesz), akkor marad a HDD még egy darabig.
-
haxiboy
veterán
Van egy tippem hogy ezek Raid 0-ba kötött SSD-k egy foglalatban...
-
N!GhTyka
tag
Simán az is elképzelhető, hogy 2db ssd lesz benne. Egy gyorsabb és kisebb méretű pci-express 4.0 128-256gb körül és egy olcsóbb, de lassabb 1-2tb-os verzió. Mostani laptop alaplapokon is két ssd-nek van hely. Az ára meg biztos több lesz mint a 4pro-nak és biztosan veszteséggel fogja a Sony árulni a konzolt, játékokból majd visszajön a különbözet.
-
zooly
aktív tag
Mivel azt mondtak nem a jatekok, hanem azokon belul terep/stb betolteset akarjak gyorsitani vele (a pokemberes dolog irrelevans), szerintem 128-512GB kozt lesz ez az SSD, mellette nagyobb HDD, kulonben nem fernenek bele a gepenkenti ~600 dollaros arba jelentos veszteseg nelkul. Aztan majd mi hol foglal helyet azt a fejleszto vagy akarmi eldonti.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Hellwhatever #35 üzenetére
A ps4 se lett már az a tuti kis gép mint a ps3 volt.
Nyomták a 4k-t miközben bőven nem bírta, eszetlen frame droppok stb. Még a pro sincs mindig a magaslaton. Egyre inkább a marketing megy csak mindenhol. Sajnos igen, a pénz miatt leszarják a technikai dolgokat, mert a vásárlóbázis úgy is megveszi. Látják ott is, hogy marketing kell mint a PCnél, kiadnak béta szarokat és preorderben meggazdagszanak. Eddig a konzol arról szólt, hogy arra veszel valamit, akkor tudod mit kapsz. Most meg oda is a bugos, akadozó vackok jönnek egyre másra. Nem véletlen.
Világosíts már fel, hogy "játéktér is drasztikusan kitolható lenne a segítségével" ez mégis miért? Nagyon marketingesen hangzik... -
Chaser
legenda
ha ez igaz akkor kuva' drága lesz
semmi baj az ssd-vel, sőt, következő genben nyilván alapnak kell lennie, de azért túlzásokba nagyon kár esni, nem 4k videóvágás a cél, hanem játék, bőven elég lenne egy sata3 860 evo is, de ha mindenképp gyorsabbat akarnak, arra is van alternatíva hasonló áron
azért azt nem gondolnám, h a gyártási ktsg harmadáért akarnák majd adni az új konzoljukatszerk:
morgyi
ez részben igaz lehet, és nyilván gart is annyit ad a samsung amennyit a sony a konzolra, nem pl 5 évet mint 860 evo-nál, ez máris árcsökkentő tényező, ugyanakkor azt azért nem hiszem, h ugyanannyiba kerül a gyártása az említett 860 evo-nak pl, mint egy 970 evo-nak, ez a samu meg még arra is "rábikázik" nem kicsit
persze ha arra számítanak ami jelenleg folyik, h esnek az ssd árak mire megjelenik két év múlva, már lehet lazábban fog a ceruza, ugyanakkor simán beüthet h megint elszállnak az árak, és akkor majd lehet adni az 500gb-os ssd verziót kéccázezeré' v drágábban
sztem nem ilyenekkel kellene erősíteni azt a konzolt, de ők tudják -
Cassi
őstag
Én sem értem, miért olyan nagy probléma ez. Az SSD-k ára szépen esik, és a Sony szeret hagyni magasabb storage opciókat azoknak, akiknek van bőven lóvéjuk.
Pl.: PS5
alapverzió, 500GB SSD: $499
1 TB SSD-vel: $599
2 TB SSD-vel: $749Így mindenki ki lesz elégítve.
Ettől függetlenül a PC-t nem lehet "megverni", mert a Sony-nak nincs saját technológiája a ködösítésen kívül. Idén már nagy számban lesznek PCIE 4.0-es gépek a Ryzen 3000-nek köszönhetően, kicsit később majd jönnek hozzá új NVMe szabványú SSD-k megemelt sebességgel. Voltmár.
-
Hellwhatever
aktív tag
Nem csak a töltési idők szempontjából lenne előrelépés ez a rendszer hanem a játéktér is drasztikusan kitolható lenne a segítségével.
Nyilván a Sonynál segghülye mindenki, nem csak a marketinges hanem az összes technikak vezető és döntéshozó is. Mit értenek ők holmi konzolokhoz, a PS4 is mennyire félrement már.
-
Ribi
nagyúr
Beledobnak 2 SSD-t raidbe és meg is vannak. Kő értelmetlen amúgy is a csillió iops, nem szerver lesz ez. Konzoloksokat meg amúgy sem érdeklik ezek a számok. Ha ilyen töltések után meg viszonylag gyorsan betölt minden akkor megint részletkérdés, hogy 0,5 sec vagy 1, esetleg 2 sec lesz az. Megint valami marketinges baromra hallgatnak, hogy de ez kell, mert jó nagy szám az meggyőző és veszik majd mint a cukrot.
-
DithenS
senior tag
Igen, csak hogy egy 100 milliós megrendelésről beszélünk, ha a Samsung minimális nyereséget generál darabonként, akkor is megéri nekik. Magyarul olcsóbban adja majd a Sony-nak, mint ha te vennéd meg. Readásul ha felfutatja a gyártást, azzal a Samsung is csak nyer, hisz olcsóbbá válik a gyártás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragon3000 #30 üzenetére
Az egészet egy hardver intézi. A fejlesztőknek ez ott lesz munka, hogy nyilván az egész megoldás lehetőséget ad a korábbinál nagyobb terepek tervezésére, nem kicsit nagyobb, hanem sokszor. Ez már extra erőforrás, de itt meg segít az AI, és a Sony nemrég pacsizott a Microsofttal az Azure-val kapcsolatban, ami segít nekik ebben.
A Sony szempontja egyértelműen az, hogy olyat kínáljanak, amit más nem tud. Nem fogja érdekelni a cég dolgozóit az, hogy ezek más platformon nehezen lekövethetők. Sőt, ez a jó, mert így rákényszerülsz a PS5-re. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragon3000 #28 üzenetére
Mert a konzolokban nem volt gyors adattároló, illetve egy olyan API sem, ami ennek az előnyeit ki tudná használni. PC-n meg még kutatások sincsenek ennek előnyeinek kihasználására. Hacsak a Radeon Pro SSG-t nem tekintjük annak, de ott ugye a probléma inkább annak a kezelése, hogy az alkalmazás ne szálljon el "out of memory"-val, ha nem lett eléggé picire levágva a vizualizációhoz kijelölt rész a teljes jelenetből.
A Sony egy komplett platformot kínálna erre, ami azért már teljesen más tényező. Amint elérnek egy húszmilliós felhasználóbázist, akkor már van húszmillió potenciális vásárló, akiből a programot kb. megveheti 4-5 millió, és így már megéri invesztálni ezekben a lehetőségekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragon3000 #24 üzenetére
PC-n ezt le se fogják szarni a játékfejlesztők. Ráírják a gépigényre, hogy kérnek 32-64 GB memóriát és a probléma letudva. Alapvetően ugyanott lesznek, mint a PS5 trükkös megoldásával.
-
Dragon3000
nagyúr
Itt az lesz a fő kérdés, hogy mennyire is fogják kihasználni vagy egyáltalán ki fogják-e valaha használni. PC szinten is mióta van már nvme ssd és a mai napig egyik játéknál sem ad pluszt egy sata-hoz képest.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel a PS4 megmarad a PS5 mellett, illetve amit írsz PS4-re az fut PS5-ön, így felmehetnek az árral.
(#22) Televan: Ami csak emiatt problémás, ott egyszerű a dolog. Maga az API eleve a folyamatos menedzsmentre épül, amit a hardver ad. PS4-nél írsz ennek a helyére egy szoftveres menedzsmentet, ami szükség esetén bevág egy Loadingot. De azokat a játékokat, amiket PS5-re terveznek nem valószínű, hogy lehet PS4-re portolni, maximum felhőből leviszik ár. Erre vonatkozóan pont most ment a pacsi a Microsofttal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem. Nem erről árulkodik a bájtszintű elérésre tervezett API. Itt a Sony ezt nem extrának szánja, hanem alapfelszereltségnek, hogy konkrétan lehessen tervezni játékot erre a sebességre. Az egy dolog, hogy régen más volt, de régen a memóriavezérlő csak blokkszintű elérést támogatott, míg a PS5-nél már támogat bájtszintűt is. Ezzel azért átértékelődik a lehetőségek határa.
-
Cifu
félisten
Harmadszor is leírjam?
Szerintem lesz egy olcsó PS5, SATA3-as vagy lassabb NVMe SSD-vel. Ezt a felhasználók szépen cserélgethetik, ha az alap (tegyük fel) 1TB nem lenne elég. Azért szvsz 1TB-on az átlag felhasználó 2-3-4-5 játékkal ellesz.
Azrtán jöhet a PS5Pro, feltehetően jóval drágábban. Lehet, hogy a Sony aztán hoz ki 2 vagy akár 4TB-os háttértárral szerelt változatot, vagy külön árulja majd őket, mint bővítési opció. Ez már leginkább attól függ, hogy a vezetésben mennyire mernek belecsapni a lecsóba...
-
hombre[EU]
veterán
Én még nagyobbat mondok: ötezer dollár, nem húszezer!
-
Cifu
félisten
Itt csak a PCI-Express 3.0 határáról van szó, mert az elméleti szinten 3.94 GB/s. A másik gond a PCI-Express sávok száma. Oké, szerver szinten már a Broadwell is tudott 40 sávot,
Egy átlag asztali Haswell proci esetében három opció volt:
1db 16x vagy
2db 8x vagy
1db 8x és 2db 4xEz még a Kaby Lake esetében is így van, annyi történt, hogy max. 24 PC-Express sávot a PCH-ból kaphatsz, de azok már a DMI (Direct Media Interconnect)-en keresztül érhetik el a CPU-t, a 3.0-ás verziónál max. 3.93 GB/s sebességgel. Vagyis effektíve egy 4x PCI-Express 3.0 sávot kapsz a CPU mellett lévőkben.
Ez az asztali eset, a HEDT és szerver prociknál ugye több sáv van a CPU-ban...
A fentiből csak annyi látszik, hogy otthoni felhasználó nem is nagyon tud mit csinálni, ha egy dVGA-t beraksz, max. marad a PCH-ban lévő sávok, vagy pedig 8x sebességre mész le (még az is elég persze manapság) és cserébe van még egy 8x-osod...
De most magyarázd meg ezt a helyzetet egy átlag egyorrú felhasználónak...
-
Cifu
félisten
Tételezzük fel, hogy megfeleződnek az árak a felső kategóriában is. Most egy 1,2TB-os, PCI-Express csatis SSD önmagában 1000$ körüli áron kapható, és ez még ugye fele olyan gyors, mint amit a Sony igér.
Akkor csak az SSD alsó hangon még mindig 500$ körüli ár.
Én továbbra is azt tartom valószínűnek, hogy lesz egy PS5 Pro, ami mondjuk kerül 1000 vagy 1200 dollárba, és benne lesz minden földi jó (max. 1TB ebből a szupergyors háttértárból)...
Meg lesz egy sima PS5, olcsóbb hardverrel, 500 dollár körüli árcédulával...
-
Értem az iróniát de kisebb töltési idő=kisebb fogyasztás. (kevesebbet megy üres járaton a monitor meg a gép összes komponense.) Persze így több idő marad játszani de elvégre így is úgy is végigtolja az ember a játékot szóval a GPU csak emiatt nem fog többet fogyasztani.
Cifu: Ezt nem is tudtam, hogy itt van a 3.0 határa... Bár az átlag usernek (mint én) még a SATA3 sávszél is bőven elég.
-
Bízom benne, hogy nem 500 gigás modellek lesznek hanem min 1TB-ról indulnak, de a 2 mégjobb lenne. Addigra talán normálisabb ára lesz a nagyméretű ssd-knek is.
-
Jól hangzik, lassan már rendszermemória sem kell, olyan gyors lesz az SSD. De attól tartok, hogy lesz így benne 1 TB ultragyors tárhely amit majd nem lehet úgy bővíteni mint most a PS4-nél. Viszont jönnek majd rá a 100-200+ GB-os címek, és így alig pár játéknak lesz hely. Persze alapvetően elég ha az aktuálisak vannak csak telepítve, de ha mégis játszani akarok valamivel ami nincs fent, akkor majd várhatom amíg jó lassan letöltődik.
-
Cifu
félisten
Szerintem a Sony-nál meglátták, hogy a vásárlók egy része hajlandó extra pénzt kiadni, ha úgy érzi, hogy annyival többet kap. Lásd 1000 meg 2000 dolláros okostelefonok esete. Élek a gyanúval, hogy lesz egy "sima" változat SATA-s vagy NVMe-s háttértárolóval, meg egy extrém gyors változat, ami mondjuk 1000 dollár lesz...
-
-
Hunpriest
senior tag
Az nem 6 Gb/s akar lenni inkább? Sztem nincs értelme ennyire túl lőni a tempót. Egy sima filléres sata ssd is bőven nagy előrelépés lenne.
-
Számomra az a fura, hogy ma a leggyorsabb SSD-k is megállnak 3500MB/s-nél pedig ezek szerint már van működőképes 6000MB/s-es tároló is ami működik. Tényleg eljutunk oda, hogy 0 töltési idő mely egyrészt időt spórol másrészt a környezet számára lesz rendkívül előnyös hatással.
-
-Skylake-
addikt
Ugyan ettol felek en is egy kicsit. Persze tudom en is, hogy bukoval aruljak a hardwaret, na de na... Elozo genhez kepest teljesitmenybe tobb szaz % elorelepes, laptopwinyok helyett 6GB/s ssd ? Egy samsung 970PRO ennek a felet jo ha tudja. Lenyugozo specifikacio, csak ez nem tudom hogyan all majd meg elfogadhato arszinten. P4Pro 135K , szerintem max olyan 200ig lehetne elmenni, hogy meg ertelme legyen. Egy 512es ssd ami """"hasonlot""""" tud mint amit a cikkbe irnak, az uresen annyi mint a ps4pro konzol. Szoval jol hangzik, de ha 1000euro lesz a vege akkor szerintem semmi ertelme.
-
Angel1981
veterán
TROLL ON
No, para, majd most is "megoldják" a programozók a 30-60 mpes töltésidőket!
Ugyan egyre nehezebb a dolguk, de majd kitanulják, és megoldják! -
zzola
titán
Nem lesz olcsó az új konzol, de várjuk!
500-1000 GB-os kapacitást tudok elképzelni. -
Cifu
félisten
Hmm... A DDR2-800 / DDR3-800 ramok sebessége. Oké, latency terén feltehetően elmarad azoktól, no de akkor is...
-
S_x96x_S
addikt
villámgyors lesz !
egy pókemberes játék nem töltödhet lassan ! gázt neki!"Storage - the PS5 will have an SSD (solid state drive)
which uses the new PCIe 4.0 connection.
Cerny gave the example of a 0.8 second loading time,
compared to 15 seconds, when tested on Marvel's Spider-Man."https://www.eurogamer.net/articles/2019-04-26-ps5-specs-details-games-6300
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Autós topik
- HP notebook topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tesla topik
- Pulzust is mér az Apple az AirPods Pro 3
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A04s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2113, 100% Akkumulátor
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3333
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Sportokra tervezve, prémium dizájnnal
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest