Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
Mégsem, hold-hold-hold
-
Jester01
veterán
Megint megy, T-15 perc
-
Jester01
veterán
Ma éjjel újabb fellövés, indítási ablak: 2140-2340 GMT
-
Jester01
veterán
Reggel 7:21-től újabb kilövési ablak, megint geostacionárius műhold de azért megpróbálják letenni.
Amúgy most olvasom, hogy terv szerint a falcon heavy 3 "első fokozata" közül 2 majd a szárazföldre tér vissza 1 pedig a hajóra. Na azok lesznek csak a látványos fellövések
-
Cifu
félisten
egyrészt láttunk pár szép tűzijátékot, tehát igen
Ezek alapján mindenki nyeretlen kétéves az űriparban.
Itt viszont arról van szó, hogy miért nem használnának hálókat az eldőlő rakéta megfogására, ha annak lenne reális megoldási lehetősége.
még senki nem hozott vissza rakétát az űrből, tehát akinek először sikerül, az is nyeretlen kétéves addig.
Eee.... Bocsánat, de ez így nem teljesen igaz, és nem csak megfogalmazás miatt.
1.: Az űrsiklók SRB-jeit (majdnem) mindig sikerült visszahozni. Itt jöhet az, hogy csak a megfogalmazásba kötök bele, hiszen hát az SRB-k szilárd hajtóanyagú rakéták voltak, míg a Falcon 9 folyékony hajtóanyagú, és hát folyékony hajtóanyagú rakétát még nem nagyon hoztak vissza. De a mihez tartás végett, a SpaceX is először ejtőernyővel tengerbe vissza megoldást képzelte el a Falcon 1 rakéták esetében. Nem vált be, ekkor tértek át a működő hajtóműves leszállás koncepciójára.
2.: Sikerült már kétszer a SpaceX-nek. Az első a tavaly decemberben, a Falcon 9 Flight 20 repülésnél. A második most.
3.: A Blue Origin tavaly novemberben megcsinálta dettó, azóta még kétszer. Ez megint olyasmi, amikor belém lehet kötni, mert hát a Blue Origin csak egy űrugrásra használt fokozatot hozott vissza. De megcsinálta...
-
bambano
titán
"szerinted annyira nyeretlen kétévesek ülnek a SpaceX-nél": egyrészt láttunk pár szép tűzijátékot, tehát igen
másrészt a spacex egy olyan tudományterületen akar pénzt keresni, ahol eddig senki sem járt, következésképpen definíció szerűen nyeretlen kétévesek. még senki nem hozott vissza rakétát az űrből, tehát akinek először sikerül, az is nyeretlen kétéves addig. -
Cifu
félisten
válasz
VaniliásRönk #103 üzenetére
Hát persze, egy ladikot ugyanúgy stabilizálni lehet mint egy óceánjárót.... várj, mégsem.
Miért is nem?
Miért is lenne stabilabb, ha nagyobb lenne?Amire én gondoltam annak csak azt kéne megakadályoznia hogy felrobbanjon. Amihez mindössze annyit kéne elérni, hogy a hajtóanyag vezetékek ne törjenek el.
Meg a tartályok sem, amelyek mint említettem, igencsak vékony aluötvözetből készültek. Ez a probléma a hálóval, hogy elég rugalmas legyen, hogy ne okozzon komoly kárt a rakétatestben, és ugyanakkor elég erős, hogy mégis megfogja, de közben ne égjen el a leszálláskor fellépő hőhatások miatt, és persze az sem baj, ha a sós vizet jól bírja...
De még egyszer: szerinted annyira nyeretlen kétévesek ülnek a SpaceX-nél, hogy ha egy ilyen megoldásnak lenne értelme, akkor nem próbálnák meg alkalmazni?
A rakétatest egyébként sem a legdrágább komponens.
A SpaceX célja az, hogy a fokozatot ne kelljen felújítani. Magyarul csak max. letakarítják, ellenőrizik, hogy minden működőképes-e rajta, majd megy az összeszerelő csarnokba, hogy rászereljék a második fokozatot és a hasznos terhet, hogy aztán már mehessen is az indítóállásra.
Nem számolnak azzal, hogy majd a visszatéréskor így-úgy megsérült fokozatot szétszerelik, hogy majd másik fokozatban felhasználják az alkatrészeit.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Hát persze, egy ladikot ugyanúgy stabilizálni lehet mint egy óceánjárót.... várj, mégsem.
Amire én gondoltam annak csak azt kéne megakadályoznia hogy felrobbanjon. Amihez mindössze annyit kéne elérni, hogy a hajtóanyag vezetékek ne törjenek el. A rakétatest egyébként sem a legdrágább komponens.
A jogi bla-bla a kötbér és egyebek elkerülésére megint más tészta, semmi köze a gyártási költségeikhez.
-
Cifu
félisten
válasz
VaniliásRönk #94 üzenetére
Már hogy a viharba ne számítana a bárka mérete amikor a stabilitásáról van szó? Minél nagyobb a mérete és a tömege annál kevésbé tudják megmozgatni a hullámok.
Tévedésben vagy, első körben javaslom olvasd el az ide vonatkozó Wikipédia bejegyzést. Nem a méret és a vízkiszorítás (tömeg) számít, hanem a hajó metacentrikus magassága, a mozgást befolyásoló passzív stabilizátorok, avagy a mozgást aktívan kioltó stabilizátor szárnyak és/vagy motorok, illetve giroszkópok.
Egy nagyobb bárkára pedig akár valami hálós mechanizmust is fel lehetne később építeni, hogy akkor se legyen július 4. ha valamiért eldől, pl. az egyik láb mechanikus hibája miatt.
A háló, amely "csak" megfogja a rakétát, de nincs útba, amikor leszáll, nem olvad el a hajtómű égéstermékeitől, miközben elég erős ahhoz, hogy a cirka 10-15 tonnás, hosszúkás és amúgy papírvékony alumíniumból készült rakétatestet megfogja...
Szerinted miért nem szórakoznak vele?
Amíg magukkal versenyeznek és mindent házon belül terveznek/gyártanak addig nem fogsz valós képet kapni a költségeikről, az a 15 millió ugyanúgy lehet 10 vagy akár 20 is.
Természetesen becslés, de éppen ezért mondtam, hogy maximum 15 millió lehet. A SpaceX eddig is ügyesen játszott a szerződésekkel és az indítási árakkal (lásd még a CASSIOPE esetét, amely eredetileg 2008-ban indult volna, 10 millió dollárért egy Falcon 1-es tetején, erre 5 évvel később az első Falcon 9 v1.1 vitte fel).
-
vzozo
senior tag
Ugyan troll vagy, de azért egy gondolatébresztő felvetés: akinek nem tetszik a reuse stage eleve alacsonyabb ára, az majd megy a konkurenciához 5-10x annyi pénzért. Problem solved.
Kapitalizmus. Nem kötelező ott vásárolnod, ahol mondvacsinált (?) vagy elvi okokból nem akarsz.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Nem véletlenül hegesztik le a raksit, azt be is kell hajózni a kikötőbe, meg el is kell szállítani a platformról. Elég sok időt fog a platformon tölteni egy-egy fokozat, az idő pedig bármikor rosszabbra fordulhat, és nem kell vihar jelentősebb hullámzáshoz a nyílt óceánon. Plusz amíg csak fél-egy tucat közötti indítást csinálnak évente addig lehet tologatni azt ide-oda, de ha az alacsonyabb költségek miatt megnövekszik az indítások száma akkor a mozgásterük is jelentősen le fog szűkülni. Kénytelenek lesznek nem feltétlenül ideális körülmények között is indítani.
-
QwErTy42
addikt
válasz
VaniliásRönk #94 üzenetére
+1.
Én is valami masszívabb cuccra tenném le. Könnyebb eltalálni és a hullámok is kevesebbet löknek rajta.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Már hogy a viharba ne számítana a bárka mérete amikor a stabilitásáról van szó? Minél nagyobb a mérete és a tömege annál kevésbé tudják megmozgatni a hullámok. Egy nagyobb bárkára pedig akár valami hálós mechanizmust is fel lehetne később építeni, hogy akkor se legyen július 4. ha valamiért eldől, pl. az egyik láb mechanikus hibája miatt.
Ha rendszeresek lesznek az újrahasznált fokozatok, akkor bizony be lesz rá táblázva valaki, ha elveszik a fokozat ilyen-olyan oknál fogva, akkor az kiesett bevétel lesz. Nyilván nem profit mind a 30 millió, de bevétel.
Amíg magukkal versenyeznek és mindent házon belül terveznek/gyártanak addig nem fogsz valós képet kapni a költségeikről, az a 15 millió ugyanúgy lehet 10 vagy akár 20 is.
-
Antigabo
tag
...Slusszpoén: a SES, az egyik legfőbb kliense a SpaceX-nek mostanában, 20 millió dolláros árat várt, és csalódott, mikor a 30 milliós árat bemondták...
Hát pont ez az amin akadok...
El lettem mondva minden trollnak - csakhogy a matek SE stimmel
Hádepersze rá kell terhelni a fogyasztóra a felrobbant rakéták árát - ugye ?
És aki ezt nem fogadja el az piti kis troll mert nem fizet tízmillió dollárral többet a megbeszélt ár másfélszeresét.
Pedighát lehet látni ez a végső világszenzációs kamuvideó bizonyítja a nagy tudást !
Én meg itt mondanám hogy : Köszönöm - ilyen embereke bízni az amúgy is több millás technikámat akik hülyének néznek ?.. még 18 millióért SE !
Érdekel e hogy visszatér e a rakétájuk ?
A VEVŐNEK AZ ÁR (LENNE) A LÉNYEG - de azt is elszabták...Mostpedig hajrá gyerünk elő aki szereti ha átvágják akárhol - boltban vagy üzletileg akár 1000 forinttal is !
Ez a nagy propaganda azért kell mert túl sok pénz megy az ellenségeik zsebébe.
Parasztvakítás. -
Cifu
félisten
válasz
VaniliásRönk #91 üzenetére
Az, hogy mennyire "fekszi jól" a hullámzó vizet a bárka, nem a méretétől függ. Ha pedig felborul, akkor teljesen mindegy, hogy a tengerbe borul, vagy a fedélzetre. Alant belinkelték, mi történt, mikor az egyik láb rögzítője nem működött, és a láb összecsuklott - eldőlt a fedélzetre, és felrobbant a fokozat a benne maradt üzemanyagnak hála.
A 30 millió dolláros árnál úgy vélem félreértettük egymást.
A SpaceX jelenlegi árazásában benne van, hogy az első fokozat megsemmisül, sőt, feltehetően a leszállási kísérlet költségei is benne vannak. Ahogy most kinéz a SpaceX üzleti modellje majd az lesz, hogy a kedves vásárló választhat, hogy megveszi egy zsír új Falcon 9 FT indítást (most) 61,2 millió dollárért, avagy egy újrafelhasznált első fokozatú Falcon 9 FT indítást, cirka 30 millió dollárért (és némileg magasabb kockázatért).
Az első fokozat valós ára már csak azért sem lehet 30 millió dollár, mert a Falcon Heavy vételára per pillanat 90 millió dollár. Holott ugye annak az alapja három Falcon 9 FT első fokozat. Ez alapján az első fokozat nagyságrendileg maximum 15 millió dollár lehet.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Nem azért kéne stabilabb platform mert a jelenlegi túl kicsit hogy eltalálják (a landolási zóna akár maradhat ugyanakkora is), hanem mert egy rosszkor jött hullám miatt borulhat a fokozat. A 30 millió pedig valószínűleg túl van árazva, ezért is lenne különösen fájdalmas ha elbuknák.
-
Cifu
félisten
@VaniliásRönk: zerintem most hogy végre sikeres volt a landolás ideje egy nagyobb, stabilabb platformot építeni/venni, mert kukázni egy még mindig 30 misis fokozatot (plusz a járulékos) egy kis szellő miatt nem kis pofára esés.
Eleddig mindig sikerült "eltalálni" a bárkát a leszálláskor, tehát felesleges ennél nagyobb bárka szvsz...
Egyébként a 30 millió dollár becslés, ennél feltehetően jóval olcsóbb lehet a fokozat.
@Csongi: Valamenyit elmozdul a platform lapja a testhez kepest? Talan annyit amennyi eppen elegendo a talpon maradashoz. Alapbol ferdenek tunik benne.Az is latszik, hogy nem pont a kozepere landolt, hanem elcsuszott.
Nem, a bárka fedélzete fix, a stabilitását valamennyire próbálják megoldani a bárkához rögzített kis hajtóművekkel, ezek tartják a megadott GPS koordinátán is a bárkát egyébként, amely saját meghajtással nem rendelkezik, egy vontatóhajó hozza-visszi.
Hogy csucsszuper teknikak vannak, de egy normalis monosegu videot nem tudtak kesziteni. Persze lehet szandekos, hogy a technologia ne latszodjon.
A SpaceX nagyon költséghatékonyan működik, az ASDS (a bárka, amire leszáll) egy használt tengerészeti bárka, amire minden felszerelést és ilyesmit másodkézből vagy pedig olcsó megoldásokkal oldanak meg. A javításokhoz és felszereléshez a daruk, erőgépek béreltek, nincsen saját tulajdonú eszközük. A bárkán készült felvételek egyszerű GoPro kamerák által rögzítettek. Nem lennék meglepve, ha a helikopterről készült kép is olcsó kamerával és nem pedig valami vérprofi cuccal készülne.
Az ilyen felvételek egyébként is első sorban a 'rajongóknak' készülnek, a SpaceX a telemetriából tud mindent úgy is.
-
Viszont a drónhajókon van GoPro, majdnemsikerült landolásokról kinn is vannak az azzal készült felvételek youtube-on, illetve most is bevágták a képét a webcaston, de azon maga a landolás nem látszott, csak az, hogy ott áll a rakéta a hajón.
(#84) D1Rect: ha megnézed az elrontott landolások videóit, ott mindig a hajón maradt a rakéta (vagy legalábbis ott robbant fel
): [link], [link], [link]
-
-=MrLF=-
senior tag
Ezen a korábban (#33 #68) már linkelt videón [link] egész jól látszik a leszállás. Mintha középre landolna és a hajtóművek leállítása közben a szél fújná oldalra az egész szerkezetet, vissza is pattan egy kicsit, nem ártana egy nagyobb felületű platform, nem is értem miért ilyen kicsi.
-
csongi
veterán
Valamenyit elmozdul a platform lapja a testhez kepest? Talan annyit amennyi eppen elegendo a talpon maradashoz. Alapbol ferdenek tunik benne.Az is latszik, hogy nem pont a kozepere landolt, hanem elcsuszott.
Azt viszont en sem ertem. Hogy csucsszuper teknikak vannak, de egy normalis monosegu videot nem tudtak kesziteni. Persze lehet szandekos, hogy a technologia ne latszodjon. -
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
zotyesz66 #78 üzenetére
Nem magát hegeszti oda, hanem egy csapat technikus hegeszt lefogatókat a lábak fölé, más egyebek mellett. Szerintem most hogy végre sikeres volt a landolás ideje egy nagyobb, stabilabb platformot építeni/venni, mert kukázni egy még mindig 30 misis fokozatot (plusz a járulékos) egy kis szellő miatt nem kis pofára esés.
-
lexter00
őstag
válasz
VaniliásRönk #74 üzenetére
De a hordozórakéta meglepően stabilan áll rajta
-
TaaT
nagyúr
Am itt a landolás külön, feliratok és minden sallang nélkül.
[link]
Cifu: Arról a landolásról lemaradtam
-
Cifu
félisten
CGI-ben ilyen reális por/pára/füst megvalósítást én még sehol sem láttam.
-
TaaT
nagyúr
Az a rakéta leszállás olyan jól néz ki hogy először azt hittem CGI és majd valamelyik filmben viszont fogom látni
-
Hát ez nagyon állat, gratulálok a csapatnak
A hajó neve is tetszik... -
hemaka
nagyúr
Nice job.
-
Antigabo
tag
válasz
BlackoutHUN #55 üzenetére
a szőke csaj aki miatt a rakéták mindig állnak...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Alchemist #53 üzenetére
+1... ráadásul jóarcnak tűnik, szeret túrázni, értelmes stb. Bár manapság ha Palvin Barbarát kövérnek tartják mit várhatunk? Beteg egy világ... lakótársam csaj ...is full jól néz ki, van vagy 55 kg és erre fogyózik, meg állandóan szorong a kaja miatt.
Egyébként meg egy ilyen launch előtt gondolom mocskosul sokat melózhattak, ismerem ezeket 18 órás munkanapokat amikor az intézetbe rendeled a pizzát, meg kb a kávé 10 cukorral + süti tart életben
nem csodálom ha hízik kicsit alulra.
-
BiP
nagyúr
Ez óriási mérnöki eredmény, gratulálok nekik.
Bevallom, nekem is kicsit furcsa a tálalás, tipikusan amerikai, viszont mégiscsak izgalmasabb, és laikusok számára emészthetőbb, mintha Dávid Sándor motyogná végig azt az egy órát, miközben a képen futó számsorokat nézed.
-
Antigabo
tag
Nem kell idegeskedni !
Kisgyermek koromban még én is elhittem hogy így száll le a rakéta - akkor is voltak mesefilmek csak azt még rajzolták...
De ez !?- Ez igen !!
Ja és a szőke csajt ne bántssátok mert az tudós meg a többi is tudós és fejlesztőmérnök - a statiszták is ! -
Ren Hoek
veterán
A szőke csaj... meg lehet nem egy modell alkat (azért nem is dagadt), de az is biztos hogy 100x jobbat lehetne beszélgetni vele a tudományról, mint egy gizda modell alkatú - csak a külsejével, sminkeléssel, fogyókúrával, hajfestéssel foglalkozó mélyűr-üres átlag csajjal, aki egy üres máz... hány ilyenbe belefutottam mostanában... Nekem előrébb van már a listán pl egy értelmes szemüveges, nem tökéletes alkatú tudós csaj, mint ezek. Ez fix... dehát kinek mi
-
Ren Hoek
veterán
Minden tudományos topic alatt ez megy, PH, SG, Ipon... mindig akadnak ilyenek, legyen az rakétatudomány, gravitációs hullámok, evolúcióbiológia stb... Tényleg fura, hogy valahogy soha nem a PhD fokozattal rendelkezők ezek - hanem akik az antalvali magazinbúl veszik a tudományt
Fúh, amúgy bele se merek gondolni milyen szabályozók lehetnek emögött. El nem tudom képzelni, milyen bonyolult rendszermodell lehet. Amilyen visszatérési sebesség van, amilyen instabil a leszállópálya + még az időjárás...
Igazából a nagy szó az lesz, hogyha 10x megismétlik kudarc nélkül... de még így is állati nagy dolog. -
Jester01
veterán
Gondolom a Holdraszállás is kamu volt.
Ja és direkt elrontották az előző próbálkozásokat mert az úgy jó.
A szárazföldi leszállást meg nem látta senki.
Amúgy 9 hajtóműve van, plusz fúvókák legalább a tetején.A nyomorultak meg ezen dolgoztak miért is ne örülhetnének egy kicsit.
-
Antigabo
tag
Hát ja ! - nekem is ez ugrott be ahogy néztem őket, föleg a kommentárt !
Az Usa 20 államában + a fővárosban is legális már a fű.
Akkora euforia volt amikor kelett (jelre) hogy még saját magukat is kiröhögték rendesen, szépen !
(ugyanúgy az előző visszatérésnél is .) dőltek a vicctől !
A fizetett statiszták pedig fociszurkolókat megszégyenítő USA-USA skandálást rendeztek és óriási bulizsivajt vágtak az események alá... elég rosszul redezett és összerakott videódarabkák ezek.
A visszatérések pár másodpercei a leghihetetlenebbek főleg hogy csak a végét mutatják
és nem látjuk hogy jön vissza és hogy fordul meg az a rakéta, de nem is kell mert ilyen állásszögben SOHA nem száll le SEHOVA egy egyhajtóműves rakéta, főleg nem a jól hangzó és ezerszer hangoztatott drónsip-re !
Még az elnök is megdicsérte őket ?!.. akkor
csak a béke kedvéért ! -
lexter00
őstag
Azt mondtam már hogy Elon Musk egy zseni,félisten?
-
Cifu
félisten
Haladjunk sorban. Ahhoz, hogy X tömeget Y magasságú keringési pályára juttass, Z delta-V (leegyszerűsítve: sebesség) szükséges, amiből az első fokozat A mennyiséget teljesít. Ahhoz, hogy vissza is hozd az első fokozatot, B mennyiségű delta-V szükséges (másképpen: ennyi üzemanyagot kell a tartályaiban megőriznie) az első fokozattól a leválás után.
Most kb. így néz ki a lehetőségek tárháza:
1. verzió.: A Falcon 9 csak kis tömeget visz fel, így megoldható, hogy az első fokozatot rendesen lefékezzék, sőt, a kiindulási helyre irányítsák vissza. Ezt csinálták meg a Falcon 9 Flight 20-nál. Ez azért volt lehetséges, mert az első fokozat leválásakor még annyi üzemanyag volt a tartályaiban, hogy ezt megtehesse.
2. verzió: A Falcon 9 'normális' terhet visz fel, ez esetben annyi üzemanyag már nincs, hogy a kiindulási pontra visszatérjen, de egy lassító manőver után megpróbálhat egy ~300-350km-re lévő bárkára leszállni. Ezt hajtotta most végre a SpaceX. A későbbiekben egyébként elviekben elképzelhető olyan, hogy a most épülő Texasi indítóbázisukról felszáll a Falcon 9, majd az első fokozat a leválás után úgy manőverez, hogy Floridában leszállhasson - ám ehhez feltehetően majd több üzemanyag kell, mint a mostani, bárkás verziónál.
3. verzió: Amennyiben nehezebb terhet visz fel (illetve nagyobb magasságba kell felvinnie), akkor a leválás utáni fékező manőverre már nincs üzemanyag, és ahhoz sem biztos, hogy elég, hogy sikeresen leszálljon a bárkán. Az előző kísérlet ilyen volt.
4. verzió: Elviekben ha a teljes teljesítményét kihasználják a Falcon 9 FT-nek, akkor az első fokozatban annyi üzemanyag sem marad, hogy meg lehessen kísérelni a leszállást.
Egyébként egy kis matek:
A SpaceX azt mondja, hogy 30 millió dollár körül lehet majd az újra hasznosított első fokozatot használó Falcon 9 FT ára (ebből egyébként cirka 3 millió dollár az első fokozat ellenőrzése és visszaszállítása). A kliensek pedig dönthetnek, hogy megveszik ~60 millió dollárért a teljesen zsír új Falcon 9 FT indítást, avagy fele áron bevállalják azt, hogy már használt fokozattal próbálják meg az indítást (jelenleg úgy becsülik, hogy egy-egy első fokozatot 3-5 alkalommal lehet újra felhasználni biztonságosan). A Falcon 9 Flight 20-as kísérletnél visszahozott fokozatot nagyon jó állapotúnak találták, de azt nem fogják újra felhasználni (feltehetően ízekre szedik, és egyenként letesztelik az alkatrészeit, hogy még mennyire tartósak). Elviekben ez lehet az első fokozat, amit valóban újra is használnának.
Slusszpoén: a SES, az egyik legfőbb kliense a SpaceX-nek mostanában, 20 millió dolláros árat várt, és csalódott, mikor a 30 milliós árat bemondták.
Szerk.1.: Youtube videó a leszállásról. Érdemes megnézni, hogy a "szél felöli" (jobb oldali) leszállóláb lassabban nyílt ki, mint a túloldali (szélárnyék felöli).
-
daninet
veterán
szerintem ezt az egyedülálló nagymamák topikba akartad írni...
Kopi31415: igazad van, javítandó.
-
VIC20
őstag
Csak azt nem értem, hogy miért jó ezt a hullámzó tengeren csinálni? Nem lenne egyszerűbb a stabil főődön? Vagy az úgy túl egyszerű lenne?
-
Antigabo
tag
SZÁNALMASAN ÓCSKA PROPAGANDA !
Azt hittem hogy az első résznek nem lessz folytatása merthogy körberöhögik - de lett !!
Ezen még jobban látszik az mű nyálas fiatalokkal megrendezett heppinesz program és ahogy a rakétafellövést visszajátsszák...(visszatér a rakéta)és a fizika ?.. Ki hiszi ezt el ? Kinek szól ez ?
ÚÚÚúúúúúúúúúú - nagyon rossz ! - muszáj ezt ?.. -
Solten
őstag
\o/
-
azbest
félisten
Csak a pénzen múlik. Amennyi rakétát elpuffogtatnak évente háborúsdira, abból többek között az űrutazást is fel lehetne pörgetni.
Ilyen szempontból jó, hogy a magánszektor is beszáll az űrkutatásba. Bár az állami részen is szerepet játszanak gazdasági szempontok, de ott a józan észt könnyebben felülírja a butaság.
-
QwErTy42
addikt
Csak így tovább!
-
#06658560
törölt tag
+többiek: nem a köbméterrel van bajom, mert az a korrekt. A területtel. Eleve nem területe van, hanem térfogata, felülete. És bocsánat, hogy egy minimális igényességet elvárok, a blikk szintjén túl. S egy példa a korrekt fogalmazásra: x köbméterrel nőtt a rendelkezésre álló hely.
-
GIJoe
addikt
Bevallom én azt gondoltam 2016ra, már nem a rakétázás lesz a nagy szám hanem valami más meghajtó technológia, ion, akármi
-
-
#06658560
törölt tag
Azért köbméter mértékegységgel területet kifejezni hatalmas igénytelenség.
-
DjFlanker
aktív tag
Of Course I Still Love You, ez mekkora név már egy hajónak
-
csongi
veterán
Nagyon joooo!!!! -
Vesa
veterán
Egyrészt hatalmas gratuláció!!!
Másrészt viszont miért kell egy ilyen komoly dolgot is teljesen eszetlen módon közvetíteni, azzal a dagadt nővel és a többi hülye celeb oké-gyerekkel együtt, mint valami rossz valóságshow-ban??? Mindenhol ezt a mérhetetlenül ostoba amerikai nyálat kell nézni, szörnyű!
No, de a tudományos teljesítményt szerencsére nem befolyásolja, úgyhogy minden rendben. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Netfone
- Google Pixel 10 és 10 Pro összehasonlító gyorsteszt
- iPhone topik
- Tesla topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- World of Tanks - MMO
- PlayStation 5
- Assetto Corsa Competizione
- További aktív témák...
- Gamer PC - i5 12400f, RTX 3080 és 32gb RAM + GARANCIA
- Switch 2 2027.07.24-ig garanciás, dobozában, karcmentes állapotban eladó!
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- P16v Gen2 16" FHD+ IPS Ultra 7 165H RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Dell Latitude 5430 14" FHD IPS Core i7 vPRO 1265U 10 Mag 32GB RAM 512GB NVME SSD Gar
- Xbox Series kontrollerek 1 hó garancia, számlával!
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3494, 91% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Max 36GB RAM 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest