Új hozzászólás Aktív témák
-
shiftac
aktív tag
Azért kíváncsi vagyok a végleges DX12-re. Azt kéne megcsinálni, hogy Windows 10-ből csak 64 bites legyen, mivel csak olyan procikat gyártanak és 4GB ram manapság már netezéshez is kell.
-
LordX
veterán
válasz
Meteorhead #21 üzenetére
Ez egy gyönyörű urban legend, csak téves. Semmi érdemi különbség nincs bonyolultságban, tranzisztorok számában, fogyasztásban azonos teljesítményű és gyártási technológiájú ARM és x86 magok között. Ez csak azért nem látszik, mert az Intel 14 nm-en tart és teljesítményre gyúr, az ARM meg (gyártófüggően) 20-28 nm-en, és fogyasztásra gyúr.
Ennek ellenére a közös ISA akkora baromság, mint innen a Jupiter és vissza. Évek óta az egész iparág IR+finalizer irányba halad, nem véletlenül, erre ők most kitalálnák, hogy 360 fok és vizelnek széllel szemben? Jó vicc..
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
FollowTheORI #20 üzenetére
De GPU-kkal nem lehet azt megtenni, mint ami x86 fronton van. Elég sok oka van annak, hogy miért akkora egy x86 mag amekkora, de összehasonlításképp meg lehet nézni, hogy egy ARM mag mekkora. Mind a kettőben vannak vektor feldolgozók, mindkettőben van branch prediction, stb. amitől CPU egy CPU, csak az egyik 4X akkora, mint a másik. És mindez abból adódik, hogy isssssszonyatosan sok archaikus és szerteágazó utasítás kiegészítést támogatni kell.
Igazad van, GPU-kon is meg lehetne egy csinálni, csak a csúcsragadozókon 4096 helyett 1024 shader lenne, egy közepen APU-ban pedig 256 helyett 64. Ha ez a cél, akkor hajrá, luggassuk szét kiegészítésekkel.
-
válasz
Meteorhead #18 üzenetére
Az történne ami az x86/64 fronton is van... nem annyira gáz az... persze nem ideális, de megoldható.
-
Xmister
senior tag
2 dolog:
1. Az architekturak valtoztak. Regen majdhogy' minden DX funkciohoz kellett valami specialis egyseg a hw-ben.
Ma mar altalanosodtak az architekturak, igy nem kell mindenhez specialis hw.2. A DX12 leginkabb a low levelre valtasrol szol, nem pedig az eddigi tovabb foltozgatasarol. Mindket gyarto reszt vett a fejlesztesben, NV-nek nem nagyon lesz uj arch-ja 2016-ig, ezert nem lett volna jo, ha nincs DX12-t tamogato kartyaja a megjelenesekor, AMD-nek pedig kellenek az eladasok a jelenlegi kartyaikbol, tehat neki is jol jon, hogy a DX12 plecsni ott van.
-
Meteorhead
aktív tag
Azért ennyire nem fekete-fehér a helyzet, se nem annyira amennyire Abu most beállítja.
Egy közös ISA azért áldozatokkal is jár. Onnantól kezdve, hogy van egy közös ISA, onnantól kezdve nagyon nehéz a belső hardveres újításokat kihszanálni, mert nem feltétlen reprezentálhatók a közös utasítás architektúrában. Gondolhatunk itt azokra az újításokra, amik még a CUDA 6-ban jöttek be például, hogyan tudnak a CUDA magok egy multiprocesszoron belül adatot átadni egymásnak (gather-scatter) anélkül, hogy shared memóriát használnának. Erre egészen biztosan ISA utasítás kell. Ha pedig egy szénné extension-ölhető ISA-t találnak ki, akkor megint nehzen lesz hordozható (bár még akkor is jobb lehet, mint a DX byte kód).
Vulkan is egy baromi jó dolog, nagyon hordozható, nagyon low-level, nagyon király, de biztosak lehetünk abban, hogy Windows 10-ben sem lesz lehetőség Store appban Vulkant használni. Minden cégnek szüksége van arra, hogy meghagyja magának a szabadságot és mozgásteret az újítások bevezetésére. Akármennyire is szép egy közös ISA, áldozatokkal is jár. SPIR-V esetében sikerült ezt jól kijátszani, de nem biztos, hogy MS-nek is sikerül ezt meghúzni. Akkor Vulkan és DX12 fronton is csak a "közös lónak túrós a csusza" marad.
Ettől függetlenül örünénk, ha egységes ISA lenne DX12 alatt is, mert az nekünk csak jó, de nem annyira egyszerű a helyzet, hogy "csúnya zöldek, bezzeg a pirosak". Ahogy AMD GCN-nel olyan messzire tűzte ki a feature zászlót, hogy most mindenre csak bólogat, mondván "mi ezt is tudjuk", mobil fronton Nv csinálja ugyanezt Tegrával, ami iszonyat erős és OpenGL 4.5 is lehetne már rég felőlük minden mobiltelefonban, csak a többiek bohóckodnak OpenGL ES 3.0-val.
-
"A gondolatmenet ott bukik, hogy a Vulkannal sokkal nagyobb piac érhető el, mint DX-szel. A Valve szinte biztosan ezt fogja használni, azonkívül minden cég, amely konzolra is fejleszt a PC mellett."
miért is? állítólag a dobozra írt kód szinte változatás nélkül lefut dx12 alatt is. -
PuMbA
titán
"Na de ha már 2013 óra van DX12-es vas, akkor miért most egyeztet a gyártókkal a Microsoft?"
Mert a váltás pénzbe kerül és a cégeknek egy a lényeg: profit
Így amíg nincs nagy hőbörgés, nincs változás.
"Az eszközök meghajtójába (driver) kerülnek be majd újítások, vagy hogy?"
Oda minimális, legfőképp a játék motorokba szükséges
"Vagy a kis okosságuk miatt jönnek majd a DX12.1-es kártyák, aztán Pistike ott a kuka, vegyél másikat?"
Nem jön semmiféle ilyen
-
qsmyle
csendes tag
Na de ha már 2013 óra van DX12-es vas, akkor miért most egyeztet a gyártókkal a Microsoft? Az eszközök meghajtójába (driver) kerülnek be majd újítások, vagy hogy?
Vagy a kis okosságuk miatt jönnek majd a DX12.1-es kártyák, aztán Pistike ott a kuka, vegyél másikat?
-
PuMbA
titán
Egészen pontosan már 2013 Március 22 óta vannak teljes DX12-t támogató kártyák, beleértve az opcionális tulajdonságokat (HD7790 a GCN 1.1. architektúra miatt)
A szoftveres fejlődés ilyen lassú, a hardverek kihasználtsága a béka segge alatt van...
(#13) Bici: Az egyetlen 7xxx-es sorozatú kártya, amiben GCN 1.1 (Bonaire XT lapka) van
A 7790 egy az egyben egy R7 260X, kivéve a TrueAudio blokkot
-
qsmyle
csendes tag
Kérem, valaki magyarázza már elnekem, hogy az hogyan lehet, hogy már vannak a piacon DX12-es kártyák, de a Microsoft még nincs kész az API-val? (Csak egy példa: [link])
-
-
"...A friss pletykák szerint az aktuális Direct3D bájtkód a kompatibilitás érdekében megmarad a DirectX 12-ben..."
Azért elmehetnének a fenébe ott Redmondban. Amikor szükség lett volna arra, hogy a cég rábírja a fejlesztőket az új utak felhasználására, mindig meghagyja nekik a kiskaput (ami inkább egy bécsi kapu), más esetekben meg, amikor semmi szükség nem volt rá, kényszerítette a fejlesztőket az új utak használatára.
Néhány példa, hogy érthetőbb legyek: D3DSoundot kivágták a fenébe, holott semmi igazi hozadéka nem volt a dolognak (mondjuk az pozitívum, hogy a Creative Labs legalább eltűnőben); a Windows magával hordoz annyi felesleges, "kompatibilitást" hordozó alrendszert, hogy már azon tűnődnek, milyen tömörítési algoritmust használjanak a rendszer további hízásának lelassítására; most még ezt a hízást megfejelik azzal, hogy a DX is ilyen hízós lesz; még mindig baromkodunk 32 bites OS-ekkel, holott gyakorlatilag alig lehet már olyan CPU-t venni, ami nem ismeri a 64 bites kiterjesztéseket (nem az embedded piacról beszélek).
cl.aci: "...Bár nem értek hozzá, de ha mindkét lehetöséget át tudják tolni a gyártókon akkor elég egy kodot megirni nem kell optimalizálni 3-4 felé, ergo feleslegeé teszik a vukánt, mivel dx-ben kevesebb munka lesz, akkor ezt fogják használni a cégek..."
A gondolatmenet ott bukik, hogy a Vulkannal sokkal nagyobb piac érhető el, mint DX-szel. A Valve szinte biztosan ezt fogja használni, azonkívül minden cég, amely konzolra is fejleszt a PC mellett.
-
jedis
senior tag
Jahh ! Amíg csak a Mantle volt, addig nem nagyon volt félnivalója, mivel az AMD only ! De most az Vulkan megjelenésével beindult a "csokimikulás" !
Ez már valós konkurencia, mint a régi szép 90-es évek idejében !
És azért az nem semmi, hogy rákapott az ipar a Vulkan-ra, ezt azért ők sem gondolták volna ! Ha az elterjed, akkor az MS nem csak a grafikus API-t bukja, hanem az oprendszert is
-
cl.aci
aktív tag
Bár nem értek hozzá, de ha mindkét lehetöséget át tudják tolni a gyártókon akkor elég egy kodot megirni nem kell optimalizálni 3-4 felé, ergo feleslegeé teszik a vukánt, mivel dx-ben kevesebb munka lesz, akkor ezt fogják használni a cégek, abból következik ha játszani akarsz, akkor csak winnel tudsz, több eladás nagyobb profit. nem ad semmit ingyen az MS
(de ez csak szigoruan magányvélemény, a hozzáértök majd megmondják igaz-e vagy épületes baromságot irtam
)
-
Goblin12
őstag
És ebből az MS mit kaszál? Mert ez szép meg jó meg minden, na de, hogy az MS adjon, de ne kapjon? :S
-
jedis
senior tag
Na ez nem kis előrelépés lenne ! De van egy olyan érzésem, hogy lesz olyan "CÉG", aki gáncsot vett eme MS próbálkozásnak ( megint )
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3361
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3316
- Logitech G513 Carbon Tactile DE (3) (ELKELT)
- LG 34WQ500-B - 34" IPS LED - 2560x1080 Wide FHD - 100Hz 5ms - AMD FreeSync - HDR10
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 256GB 14" FHD 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest