Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz cappa72 #732 üzenetére

    Igen, itt egy páran írtuk, hogy használjuk. Ez a legajánlottabb kapcsoló a LAME fejlesztői szerint. A CBR csak legacy rendszerekhez és lejátszókhoz van kitalálva, ha azok nem ennék meg rendesen a VBR-es fájlt. Amúgy nem véletlen, hogy az összes lossy audiokódek konkrétan VBR-re van optimalizálva.

    (#713) envagyok: nem 100%-ig meggyőző, de én hiszek neked, hogy hallod a különbséget. Nem is állítottuk, hogy lehetetlen hallani, hanem hogy a legtöbb ember nem hallja. Kb. 99%-a az embereknek. Vagyis bitráta és hangfelszerelés, fül, és ráedződés függvénye, hogy ki mekkora bitrátánál tudja kiszúrni. 320 kbps-nál már rettenet ritka eset, hogy valaki kiszúrja.

    Pl. próbáld meg ogg Vorbis-szal meg Opus-szal is, 320 és afölötti bitrátát, azok egészen elmennek 500-600 kbps-ig, esetleg Apple QAAC-t. Nézd meg hol van az, amikor csak 50% körüli a találatod, mi az a bitráta.

    A nagyon alacsony bitrátát, sztereó 64 kbps bitráta alatt mindenki hallja, hiszen nagyon feltűnőek a tömörítési hibák, az egész életlenül, fémesen, visszhangozva szól. 64 fölött még mindig nem túl nehéz kiszúrni, de ott már azért jobban kell figyelni. Sztereó 128 kbps-tól van az, hogy sok embernek már transzparenciahatár. Itt most általában értem, minden lossy codec-re, nem csak az mp3-ban.

    Az mp3 mivel régi codec, ezért alacsonyabb bitrátán rosszabbul teljesít. Sztereo 128 kbps mp3-ig néha kihallom a különbséget, de nem a minőségét hallom rossznak, meg nem tömörítési hibákat keresek, hanem laposnak hat a zene, és itt nem a frekvenciatartományra gondolok (magasak, mélyek), hanem valahogy egyfajta ürességérzetre, mintha egyfajta dinamika nem lenne benne a zenében, érzet, nehéz megfogalmazni, mintha pszichikailag ki lenne lapítva a felvétel. Tehát nem minőségre szúrok ki különbséget, hanem érzetre. De ez is zene jellegétől függ, általában valami zajosabb, hangosabb, nehezebben tömöríthető, sok hangszeres felállásban jön ki, ha pl. csak egy szál akusztikus gitárt pengetnek vagy énekelnek, beszélnek a felvételen, akkor nem hallom ki ezt sem. De kb. 192-256 kbps (96-128 kbps per csatorna) környékénél már mp3 esetén sem hallok semmi különbséget, ha szétfeszülök benne, annyira figyelek, és 100× meghallgatom, akkor se. aac, ogg, opus-nál már 128 kbps-tól sem. Persze ez én vagyok, de szerintem az átlag inkább hozzám hasonlít.

Új hozzászólás Aktív témák