Új hozzászólás Aktív témák
-
z0d1AK
nagyúr
válasz
Crystalheart #35 üzenetére
Szakdolgozattal mi is elleszünk, Macromedia Director, vagy Adobe Flash van kiadva, mint fejlesztői környezet, amiben el kell készítenünk azt.
A directort tavaly már használtuk, de most új tanár van, és tényleg teljesen elölről kezdtük el az egészet, így sehol sem tartunk még. A flash-t meg még most kezdtük el, örülünk, ha alap dolgokat tudunk, a tanár meg ki is jelentette, h aki eddig nem tanulta még, az ne is akarja abban elkészíteni a szakdolgozatot.
Valamikor novemberben le kell adni, h milyen témát választunk.
Már csak azt nem tudom, h honnan fogjuk tudni azt, h mit is akarunk csinálni, mikor még mi sem vagyunk képben a fejlesztői környezetekkel, amire szükségünk van hozzá...Bezzeg, ha valami testnevelés szakos egyetemre járnék, abból most lehet, h gond nélkül össze dobnék egy szakdolgozatot
-
Crystalheart
őstag
Hát csak azért mondtam, mert azt a php oldalt, amit már elfogadtak volna, pusztán a webprog órákon összehoztuk. (Én mondjuk inkább otthon, mert a webprogon is programot írtam.) Az általános hozzáállás a csoportban az volt, hogy gyorsan összedobtak valamit egy óra alatt, aztán három óráig Stronghold vagy egyéb jóság. De amúgy programból is egy rém egyszerű elegendő lett volna, amit nem igazán értek. Így nem csoda, ha nem sokat ér az OKJ a munkaerőpiacon, ha primitív szintű a szakdoga anyaga. Én csakazértis egy nagyobb programon dolgoztam, és komolyan, még az a szint is kevés egy munkához, akkor mire való az OKJ?
A te szakdogádat nem tudom, milyen szintű, de ami nálunk elegendő lett volna, az nevetséges.
-
tildy
nagyúr
válasz
Crystalheart #33 üzenetére
No mindjárt elszégyellem magam a 2004-es php-s szakdogám miatt
-
Crystalheart
őstag
A magyar oktatási rendszer fő hibája, hogy a tehetségeseket nem emelik ki, míg a több segítséget igénylőket meg hagyják lecsúszni. (Néhány "elit" vagy "sikerorientált" iskolában a tanulmányi versenyekre nagyon ráálltak, de ebben általában ki is merül a tehetségek kiemelése.) A vidéki általános iskolák nagy részéről nem is szólva, a legtöbben katasztrofális az egész, ott kezdődik el a züllés. (Ráadásul a kicsiket egészen más módszer szerint kellene nevelni még, mint aközépsulisokat, ezzel szemben ugyanaz megy, száraz ismeretanyag, amit 8.-ra úgyis elfelejt a gyerek.) Hogy melyik OKJ-képzés ad tényleg valamit, az iskolától függ. Én elvileg elitsuliba jártam, és ha magam nem tanultam volna az OKJ-s képzés alatt, akkor senki sem szorított volna rá, és szakdogának is nyugodtan csinálhattam volna egy php oldalt a komplex program helyett.
A Horthy-korszak oktatása a példa rá, hogy lehet ezt jobban is csinálni. Az akkori érettségi szint a mai BSc-nek felelt meg nagyjából.
-
lapa
veterán
miért kell már megint belekeverni szerencsétlen országot ebbe? ez egy szakközép, ráadásul mint kiderült egy rossz szakközép. gondolom volt lehetőség előzetesen informálódni és más, magasabb színvonalú szakkört választani helyette. persze az OKJ-től sem kell sokat várni, de nekem például szerencsém volt és hasznosnak tartom az ott töltött időt. ha valaki nagyon akar tovább lehet lépni, nem minden fősulin a hozott pont a fontos.
gimiben nálunk is voltak, akik problémáztak a színvonal miatt, csak ők bekötött szemmel nyomták a matekos zöld könyvet, hozzátanultak stb. a "semmi tanulással érettségiztem" azért nem azt mutatja, hogy a kapottnál magasabb lett volna az elvárás. félreértés ne essék, én se tanultam szét magam, de nem is sírdogálok mennyire földönfutóvá tett a "magyar oktatási rendszer". az más kérdés, hogy nekem is beletelt pár évbe, mire rábeszéltem magam újra a fősulira az első csökött próbálkozást követően. persze ez sem a rendszer hibája.
-
z0d1AK
nagyúr
megkaptuk az újabb okításunkat a már fent említett igazgató helyettesi szerepet is betöltő tanártól:
"nah, akkor figyeljetek! Nem szoktam 8-kor bejönni, mindig kések 10-15 percet, úgyhogy jó lenne, h még ez előtt ti is ideérnétek! még most felírhatjátok magatokat a jelenlétire, de következőben ha késtek, már nem, megértettétek?"
Most komolyan lehet valaki ilyen beosztásban ekkora paraszt?És nem mellesleg szó szerint ugyan azt tanuljuk Élet és pályatervezés óra keretein belül, mint tavaly Pszichológia alatt, annyi különbséggel, h most beszállt egy új csoport is, akiknek ez még új...
-
z0d1AK
nagyúr
hát volt olyan, aki bukott belőle, bár ő tudta már előtte is, és tudott menni pótvizsgázni is.
Az sem volt túl erőltetett, ahogy hallottam, tanár bent sem volt. mikor bement, volt olyan hülye a gyerek, h saját magát lebuktatta a puskájával...
Utána kiegyezett abban a tanárral, h ha átmegy a másik 2 tantárgyból,a miből bukik, akkor ő is átengedi.
Szóval megvan a színvonal.Eddig nem úgy néz ki, h kirúgják, biztos köze van ennek ahhoz is, h igazgatóhelyettesi szerepet is betölt
-
FPéter
aktív tag
Hát ezaz, valószínűleg ebből a tárgyból emiatt egyszerűen nem lehet bukni.
Azért ez egyéb kérdéseket is felvet. Pl. egy ilyen tanár mire kapja a fizetését? Ennyi dolga lenne, hogy osztályozza az embereket. Egyáltalán hogy mer így elmenni nyaralni? Én páros lábbal rúgnám ki, az biztos. Napok alatt akadna a helyére más, annyi az állástalan tanár.
-
FPéter
aktív tag
Ilyenről még csak nem is hallottam, pedig ismerek jópár iskolát.
Szerintem sérti a törvényt is, hiszen így hogyan tudja meg valaki, hogy bukott és augusztusban javítóznia kell? A bizonyítványban van a végzés, hogy elkezdheti-e a köv. évet, vagy sem. Ezt szeptemberben megkapni elég furcsa. -
z0d1AK
nagyúr
válasz
Crystalheart #25 üzenetére
más iskolákban mennyire szokás rendesen kiosztani a bizonyítványt?
tavaly első félévben a bizonyítványba az volt dátum szerint beírva, h január 26.-án elkészült, ennek ellenére március közepe, vége volt, mire meg is kaptuk. Az év végit sem kaptuk meg hamarabb, egészen pontosan én tegnap kaptam meg.
Nyáron megtudtam, h ne is menjek be érte, ugyanis a jogot és pszichológiát tanító tanár(és egyben igazgató helyettes) elfelejtett lezárni minket, így majd csak ha a nyaralásból hazajön a nyár végén, akkor kapjuk meg. Akik mégis bementek érte, azok megkapták, éppen csak a jegy hiányzott a 2 tantárgynál. Nyomtatva van a bizonyítvány, szóval utólag nemtom, h bele tudják-e nyomtatni, vagy kézzel beleírják rondán... -
z0d1AK
nagyúr
válasz
Crystalheart #22 üzenetére
őszinte legyek?
Fogalmam sincs, h mit vettünk belőle...
olyan szinten nem volt képbe senki, h az vicc.
az igazgató meg csak beszélt a kis ppt és pdf fájljaiból.
a legszebb az volt, h nem diktált, csak beszélt.
Szóval találd ki te, h mi a fontos, mit fog kérdezni, és ezeket írd is le -
FPéter
aktív tag
válasz
Crystalheart #20 üzenetére
Mario elektro elmélet órái? Te állat, hát ott mindenki bukás szélén volt....
-
Crystalheart
őstag
Szó se róla, hálózatokon mi is csak néztünk ki a fejünkből ötödéven, de azért, mert a tanár halál laza volt, kb. szlengben nyomta végig az egészet, istenkirály meg bevakerjátok oszt jó lesz.
De otthon utánaolvastunk kétszer, és kb. tudtuk az éves anyagot... De adatbázisból meg fogadjunk, hogy a normalizálást nem értettétek.
-
z0d1AK
nagyúr
válasz
Crystalheart #20 üzenetére
hát én nemtom, adatbázis, meg hálózat elméleten az igazgató olyan szinten darálta lefele a millió anyagot, h már azt sem tudtuk, h miről is van szó. Nem is igazán értettük azt sajnos...
nameg az sem feküdt, mikor 2x80-et hallgathattukAz azért betett
-
FPéter
aktív tag
válasz
Crystalheart #18 üzenetére
Az IT elmélet nem volt annyira laza...
-
Crystalheart
őstag
Igen, és ez is a pazarlás egyik módja. Pazaroljuk a tudást és az időt is. A középiskola a legtöbb fiatalnál csak kiesett idő! nagyon sokan nem oda járnak, ami megfelelne nekik, csak mondjuk elmennek programozó szakra - saját tapasztalat, mert ilyen osztályba jártam -, mert azt hallották, hogy laza. (Persze, laza, mert a sok hozzá nem értő miatt nem lehet haladni...) A döntéshozók viszont nem tesznek ez ellen semmit.
-
Crystalheart
őstag
Öö de.
Tudom, a bürokráciai káosz kimondottan ott jellemző. De ettől függetlenül, akár BME-re is több száz embert vesznek föl szakonként, akiknek jelentős hányada nem viszi el az MSc-ig. Erre írtam az erőforráspazarlást, ami a legtöbb magyar egyetemre és általában a felsőoktatásra jellemző - nem szimpatizálhatok egy ilyen rendszerrel, így nem is kívánok részt venni benne. Ezen kívül az agyonkönnyített, hülyékhez igazított érettségit megtenni felvételinek az egyik legnagyobb botorság volt, amit elkövethettek, nem tudom, kinek az ötlete volt... (Amúgyis megyek a Filmművészetire, az egy külön világ.)
-
Daneey
tag
válasz
Crystalheart #14 üzenetére
holott nem ment rosszul, és az egyik az volt, hogy nem azt kaptam, amit vártam.
Egy kis irónia következik: véletlenül nem az ELTE-re jártál? -
z0d1AK
nagyúr
válasz
Crystalheart #14 üzenetére
hát talán az elindítóak azon diákok lehettek, akik csak beiratkoztak valami céllal, de szartak az órákra, zenét hallgattak, stb, és ezek ugye szinte mindenhol, minden évben feltűnnek.
Elsősorban talán ők okozhatták ezt a passzivitást is a tanárok részéről -
z0d1AK
nagyúr
válasz
Crystalheart #12 üzenetére
valóban nem nehéz, és tényleg figyelmetlenségen múlik, de valahogy mégis a felesleges érzetet kelti.
A tanár tudta, hogy ezt tanultuk, mivel hamar kibukott az, hogy ez az anyag ismerős nekünk. viszont nem nagyon zavarta, azt mondta eddig is ezt tanította, ez után is ezt fogja...Másik érdekes momentum az volt még, hogy az igazgató az első dolgozat előtt azt monda, hogy aki puskázik, az nem dolgozat, hanem évvégi egyes...
Ennek ellenére az igazgató volt az, aki a leginkább leszarta. kiosztotta a lapot, meg a kérdést, leült a laptop elé, újságot olvasott, vagy kiment. Nagyjából 40 emberből min 20 azt a puskát használta ami a dolgozat előtti estén, vagy esetleg közvetlenül dolgozat előtt körbement az osztályban, melynek forrása egyetlen egy ember. Mindenki kinyomtatta, A4-es papírról írtuk, és annyira leszartuk, hogy még csak nem is változtattunk rajta, mindenki ugyan azt írta. és mégis született 1-5-ig minden jegy.
Bosszantó a dolgozat javítás is. A legtöbb tanár csak jegyet ír rá, semmi mást.
Ha bármi nem tetszik, te nem értesz vele egyet, nem is tudsz belekötni, ne tudod, h mi az, amit rosszul írtál, vagy kevés. -
Crystalheart
őstag
"3x3-as mátrixokat összeszoroznunk, meg determinánst számolni, de most komolyan, matematikusi ágazaton kívül, hol fogod ezt használni?"
Úgy csinálsz, mintha annyira bonyolult lenne. Ha valaki dogában elrontja, az csakis figyelmetlenség vagy 0 tanulás miatt lehet.(Mi ezt az anyagot inkább bónusznak gondoltuk a kombinatorika és az analízis mellett.) Amúgy meg benne van a kötelező anyagban.
A tanárcserék olajozatlansága, a rosszul szervezettség egy másik dolog. miért nem mondtátok neki, hogy már tanultátok? Ja, vagy hogy nem tanultátok meg először sem?
Daneey: Az egyetemi rendszerrel is vannak azért gondok jócskán. Több oka volt, amiért én abbahagytam már első félévben, holott nem ment rosszul, és az egyik az volt, hogy nem azt kaptam, amit vártam. Embertelen és személytelen, rosszul szervezett, hiperbürokratikus, hihetetlen erőforráspazarló, és ellenőrizetlen.
-
Daneey
tag
Manapság (szigorúan SZVSZ) az OKJ képzések legalább fele szart sem ér egy felsőoktatási intézményhez képest. Igenis el kell végezni egy főiskolát, egyetemet abban az orientációban, amivel te később foglalkozni szeretnél, mert az intézmények elvégzése garancia arra, hogy te időt szakítottál a tanulásra, hozzáállásod megvan a dolgokhoz, és tudsz tenni az ügy érdekében.
Ne jöjjön senki nekem azzal, hogy miért vannak felesleges tantárgyak (akár egyetemen is). Az alapműveltséghez igenis hozzátartoznak egyes tárgyak megfelelő ismerete is. Nem véletlenül a tanterveket sem hülyék találják ki.De a matek tanár abban is biztos volt, hogy nekünk tudnunk kell 3x3-as mátrixokat összeszoroznunk, meg determinánst számolni, de most komolyan, matematikusi ágazaton kívül, hol fogod ezt használni?
Soha se a használati/élvezeti értékét nézd az adott témának. Konkrétan ezeket, amiket említettél szerintem sehol nem fogod használni, de a számoláshoz szükséges gondolkodástechnika, az alapvető összefüggések mélyebb ismeretéhez mindenképp hozzájárul, mégha ezt te nem is veszed észre, mert passzív tudásodat gyarapítja. -
z0d1AK
nagyúr
válasz
Crystalheart #9 üzenetére
igen, gyakran hangzik el ez a kérdés iskolákban is, de mégis, mi az értelme pl annak, h az első évben az első félévben kommunikációból tanultuk az emberi reakciókat(kéz tartás, arc mozzanatok jelentései, illem, egyebek), majd a 2. félévben egy másik tanár ugyan ezt tanította.
De a matek tanár abban is biztos volt, hogy nekünk tudnunk kell 3x3-as mátrixokat összeszoroznunk, meg determinánst számolni, de most komolyan, matematikusi ágazaton kívül, hol fogod ezt használni? -
Crystalheart
őstag
Ez viszont egy jellemző diákduma: "Minek tanítanak olyan hülyeségeket, amiket sosem fogunk használni????" Felejtsd el. Az ajánlott alapműveltséghez még ez is bőven kevés. Ha a nevezett tárgyakat rendesen tanítanák, az valóban hasznos volna, akárcsak bármely közgazdaságtani alapismeret, vezetési ismeretek stb. tárgy. (Nekünk ilyenek voltak, sajnálom, hogy olyanok, mint nektek, nem.)
-
z0d1AK
nagyúr
Másik dolog az, hogy mi a fenéért taníttatnak olyan dolgokat, amire nem sok esély van, hogy szükség is lesz rá.
Médiatechnológus asszisztensként a fejlesztői környezetek közül a Directort és a Flasht tanuljuk, hozzá Photoshoppot, Premier Prot, és egyebet, amire szükség lehet.
De nem értem, hol fogom hasznát venni ezen a téren a szemiotika, marketing, szociológia, pszichológia és egyéb töltelék tantárgyaimnak, amivel még ráadásul szívatnak is minket a tanárok... -
Crystalheart
őstag
El van fuserálva, ahogy csak el lehet. Én programozói OKJ-t szereztem, színkitűnőt. Igazság szerint már középiskolában többet meg lehetne tanítani, mint ahova az OKJ végén eljutnak, ha nem ez lenne a hozzáállás. (Tisztelet a kivételnek...) Ötödéven nekünk is kb, ilyen volt, mint nektek. Akkor meg mi értelme sok-sok milliárdért fönntartani a rendszert, ha nincs is értelme? Mert a munkaadók is tudják, mi folyik egy ilyen képzésen, és úgy veszik, mintha csak érettségi lenne. És mivel mára már az érettségi is egy vicc...
Erőforrás-pazarlás - pazaroljuk a pénzt, a munkaerőt, a tudást. És csak jobbnak tűnik az így sem szép munkanélküli-statisztika...
-
Samus
addikt
Igazat adok. Szintén 14. évemben járok. Rendszerinfó szakon. Az előző tanárunk elment. Így, vizsga előtt fél évvel mindent elölről kell kezdeni...hurrá. Számomra az iskola már csak egy hely, ahová bemegyek, mondanak dolgokat, hazajövök, és kapok egy kis támogatást. Ennyi. Tanulni inkább abból tanulok, amit magam csinálok.
-
Móci
addikt
Ezek az OKJ-s képzések nem érnek sokat. Legalábbis egy részük. A rendszergazda nekem is hasonló volt. Elvoltunk, szartak a tanárok az egészbe, csak nagy ritkán akartak valamit tenni a tudásunkért. Legtöbbször unott arccal lenyomták az anyagot, s ennyi. Egy részből megértem őket, hiszen a csoport nagy része aludt, nyomkodta a mobilját, olvasott, rejtvényt fejtett, stb. Laza volt. Kegyetlenül. Angol helyett átmentünk kocsmázni ( egy épületben volt a kocsma az iskolával: csak ki a hátsó udvarra, 4 méter séta, s be egy másik ajtón), de nem ketten-hárman, hanem az egész csoport!
Tehát ennyire érdekelt bárkit is az egész. A csoport felének lett meg csak a papír. -
z0d1AK
nagyúr
ha valakinek élménye, hozzáfűzni valója van, ne tartsa magában
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / AKCIÓÓÓ !
- Apple iPhone 13 Pro Max 512GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Xiaomi Mi 11T Pro 5G 256GB // Számla+Garancia//
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest