Új hozzászólás Aktív témák
-
johnjohn
addikt
-
somé
őstag
Alpha A100 ,avagy az "extrém" időjárásálló váz
De működik az eladó szerint....A fantáziához intelligencia szükséges.
-
somé
őstag
válasz Szten Márs #405 üzenetére
Hogy mitől olvadt meg azt nem írja,egyébként egy .at-s e-bay-es hírdetés.Hányaveti németemmel talán annyit tudok még kivenni,hogy bár képes képkészítésre,de a kereső nem jó.
Link megy,nem akarok ide szemetelni.[ Szerkesztve ]
A fantáziához intelligencia szükséges.
-
somé
őstag
Kis érdekesség,ezüst Alpha A100.Nálunk nem láttam ilyet...
A fantáziához intelligencia szükséges.
-
adik
őstag
Szerintem a fekete pofássab. Egyébként múltkor fekete eos 300d-at láttam. Nem, nem a Digital Rebel volt, hanem eos 300d. Kellemes kis retró gép már
Ez a strapás váz nagyon komoly! 2.váznak még meg is venném, ha meg lehet a keresőjét csináltatni, vagy legalább valahogy azt helyre kalapálni... ...meg ha S/M bajonettes lennék és annyi pénzem lenne, mint amennyi sokunknak együttvéve sincs.
[ Szerkesztve ]
Kettő, csipkebokor vessző!
-
somé
őstag
Az ezüstről nekem az analóg tükrös retro stílus jut eszembe.A fekete nekem is bejövősebb,az ezüst általában nem anyagában színezett,legalábbis kompaktoknál (bridge-nél) ez (volt) a tendencia.
D40 is furcsán néz ki ezüstben.Más: Sony Alpha géphez ezt nézegetem,kintről olyan 55k lenne cakpakk.Ez jobb lenne mint a 18-70-es kitobi?
Olvadt váz : 100 Eu+ posta.
[ Szerkesztve ]
A fantáziához intelligencia szükséges.
-
PhilBrick
őstag
Az obi amit linkeltél biztos képstabis? Van értelme a dupla képstabinak?
Ránéztem a dyxumon, de csak az elődjét találtam elég rossz minősítéssel.
Én a következőket javasolnám kitobi helyett:
Sigma 17-70
Tamron 17-50 -
Szten Márs
nagyúr
-
somé
őstag
válasz PhilBrick #410 üzenetére
Üdv,rosszat linkeltem.Erről van szó,ugyanaz csak stabi nélkül. Ezt tudnám csak jó árban venni.
Viszont csak a váz nem annyival olcsóbb,hogy érdemes legyen egy jobb alapobit vennem sajnos.
Azt hiszem marad a kitobis gép,később pedig lecserélem az obit.A fantáziához intelligencia szükséges.
-
TOM.......
tag
Szerintetek a kettő közül melyik lenne a legjobb választás A300-ra!? Megjegyzésként a dynax.com teszten a sigma minden szempontból 4,5 és 4,6 pontot kapott az 5-ből! És pixinfós teszten is meglepődtek rajt hogy 60-70 ezres obikat lever rajzolat szempontból! A sonyról 55-200ról nem tok vélemény sajnos:S
[ Szerkesztve ]
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
PhilBrick
őstag
válasz TOM....... #413 üzenetére
Mindkét obiról csak három vélemény van a dyxum-on. Ez kevés egy valódi minősítéshez.
Mit szólnál egy klasszikus Minolta obihoz: beercan
Igaz 70-ről indul, de remek a képminősége és 40 k-ért könnyen megvásárolható használtan.[ Szerkesztve ]
-
TOM.......
tag
-
PhilBrick
őstag
válasz TOM....... #415 üzenetére
Annak kb. annyi az ára.
De ha belefér a keretbe, próbálj ki előtte egy 70-210/4-et! Az nagyon kedvelt darab. Klasszikus fém-üveg konstrukció. Az index fórumon most könnyen találhatsz. -
TOM.......
tag
A300-nak mennyi expora van tervezve kb a zárszerkezete?
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
Szten Márs
nagyúr
válasz TOM....... #419 üzenetére
Nincs megadva tervezett élettartam, mint általában az ilyen kategóriájú gépeknél.
-
TOM.......
tag
válasz Szten Márs #420 üzenetére
köszi szépen. de mégis kb? 60ezer? kibírja?
[ Szerkesztve ]
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
Szten Márs
nagyúr
válasz TOM....... #421 üzenetére
Még kb-t sem lehet mondani. A belépőszintű gépek zárélettartalma hatalmas szórást mutat, van akinél 20 ezer alatt meghal, van akinél 120 ezernél is vígan bírja még.
-
belluska
tag
Hali. Van 1 Minolta program vakum és 1 Sony Alpha A200-am. Hogy lehet megcsinálni, hogy együtt működjenek. Tudom, hogy M-ben megy, de A-ban és P-ben is van megoldás ?
-
riszter
senior tag
Sziasztok!
Pár napja kezdtem szemezni ezzel a géppel (a200), miután teljesen kiábrándultam a kis hiperultrakompakt Nikonomból (s200)! Egyszerűen minden második lövés bemozdult, ami nem az meg totál zajos volt! De gondolom ezeket a problémákat nem kell nektek bemutatni. Szóval tesztolvasgatás közben megakadt a szemem ezen a kis kincsen, főleg azzal fogott meg hogy olcsó(bb) és nagyon dícsérik! Amúgy teljesen kezdő vagyok a témában, most olvasgatom a szakszavak definícióit, mint rekeszérték.... csak már nagyon szomjazom a gyönyörű, részletgazdag, színdús, éles és főleg nem bemozdult képekre!!
Mondjátok hogy nem fogok mellényúlni ezzel a géppel és a hozzávaló kit objektívvel!?? A sonyval, nem a sigmával! A fotóvilágon csak az a300 tesztjét találtam ahol azt írták, hogy képminősége átlag feletti!
Azt akarom kérdezni a szakértőktől, hogy a 200 és 300 között ugye az égvilágon semmi különbség nincs (képminőségben) az élőképen kívül? Illetve milyen obit ajánlotok a kitobi mellé, nem horroráron, mondjuk 50e ft alatt? 70-200mm kategóriában.Előre is köszönöm a válaszokat!
Vivere militare est
-
rumos14
nagyúr
tényleg jó kis belépőgép (nekem A300 lesz nemsokára), a képminőség ua. a két típusnál.
mondjuk arról nem vagyok meggyőződve, hogy a belépő DSLR-ek közötti a Sony-nak van a legszebb képe, az a fotovilag teszt elég érdekes... maradjunk annyiban, hogy relatíve alacsony iso értéken szép részletes képeket készít, iso 800-on és fölötte egy Canon/Nikon lehagyja. sztem az árát megéri, én ezért választottam. a kitobija sem a létező legjobb, ahogy az lenni szokott, de kezdésnek megfelel. az tuti, hogy a hiperkompaktodhoz képest sokkal jobb képeket fogsz készíteni, csak a zsebedbe nem fog beférni -
TOM.......
tag
Valóban jó kis gép..nekem A300-van! A kitobi nem az igazi...de 75 ér már van 17-70es sigma ami egész jó! A Sony gépeket ami jellemzi: remek összeszerelés, remek anyagok és kiváló fogás gyors, valóban kiváló képminőség A300 esetén a legjobb Liveview! ! ISO 800-on egyébként ha nem nagyítasz bele 200%-ot akkor észrevehetetlen a zaj! tapasztalatból mondom! Egyébként érdekességképp mondom, hogy más nyugati országokban és USA-ban az eladási arányok ugyan ekkora régiókat nézve mint magyarország az eladási arány 30-40X-es Soy DLSR-ekből! Lehet ott felvilgásultabb emberek vannak és nem a mareting untán saladnak? ugye sokan azt a következtetést vonják le, minél nagyobb iso minél több megapixel anál jobb képminőség meg minél könnyebb dslr-anál jobb..jah csak majd ha állványon a tükörfelcsapódás berángatja meg kézben is a 340g-os gépet főleg makrózásnál akkor bosszankodjunk! és ezen nem segít a képstabi sem főleg makrónál meg 200mm felett....az én sony a300-am tamron 70-300-al akksival 1100-grammot nyom még kézi erővel is nehéz berángatni ...mondjuk egy nikon D3 full frame meg akksi és obi nélkül 1300g
Na kis kitérő után..sztem a sony a200 remek kis gép! Nem is kell attól félni hogy a zárszekrezet szétugrik...ellenben canonéknál főleg 40D-nél ez "divat" és az már nem belépőszint...lásd madgie gépét is még ő is tud spec 2 esetet...én is tudok 400Dről 3 esetet hogy 10ezer expo után szétfröccsnt a zárszerkezet!
De sonyról még nem halottam...spec 2 ismerősömnek is van kb 3 éves 45ezer expoval sony a100 és megy mint a doxa! De ebből nem szabad messzemenő következtetést levonni, mert az ördög nem alszik! csak érdekességképp írtam![ Szerkesztve ]
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
Szten Márs
nagyúr
válasz TOM....... #429 üzenetére
Nos, igazság szerint, bár többnyire szubjektív okokból, de nekem is tetszenek a Sony gépek. Viszont azért te elég merész vagy, hogy nem félsz attól, hogy rádszakan a plafon, amikor ilyesmiket írsz
Pl:
"A Sony gépeket ami jellemzi: remek összeszerelés, remek anyagok és kiváló fogás"Biztos fogtad már a kezedbe a saját gépedet? Fogtad már kézbe az A200-at? A Sony gépek külső burkát a legolcsóbb, leggagyibb műanyag jellemzi, amit tükörreflexes fényképezőgépeknél valaha láttam, alulmúlva a belépőszintű Canonok szintén nem gyengén gagyi műanyagját. A fogás erősen szubjektív, de szerintem szintén kifejezetten rossz. De ezt skippelhetjük, hiszen, mint említettem elég szubjektív.
"Egyébként érdekességképp mondom, hogy más nyugati országokban és USA-ban az eladási arányok ugyan ekkora régiókat nézve mint magyarország az eladási arány 30-40X-es Soy DLSR-ekből! Lehet ott felvilgásultabb emberek vannak és nem a mareting untán saladnak?"
Épp ellenkezőleg: a nyugati országokban és legfőképpen Amerikában elsősorban a marketing után mennek az emberek, sokkal jobban, mint idehaza. Meg is tehetik, hisz "kissé" más az átlagfizetés/gépár arány ott kinnt, mint itt nálunk. És pont ebben látom elsősorban ennek az eladási aránynak az okát: A Sony egy nagyon ismert elektronikai cég, mindenki tudja miről van szó, ha a neve szóba kerül. A Canon még ismert úgy-ahogy másról is, meg elég sok Canon reklám van mindenfele. A Nikon és főleg a Pentax viszont annak cseng ismerősen, akinek vannak kissé mélyebb ismeretei a fényképezőgépekről, és az azokat gyártó cégekről. Ha egy kisfizetésű közép-európai józan paraszti ésszel DSLR-t néz, akkor elsősorban a régi, fényképezőgépgyártó cégeket keresi, hisz fényképezőt vesz, és így nézi a dolgokat. Az amerikaiak többségének még a DSLR sem a hobbifotózás, a komoly hobbifotózás eszköze, hanem valami elektronikai cikk, amivel lehet villogni, lehet valamire használni, jobb esetben még azt is tudják mire, de a lényeg az, hogy valamiféle elektronikai cikk. És itt visszatértünk arra, hogy a Sony elektronikai cikkeket gyártó cég. Elektronikai cikket pedig elektronikai cikkeket gyártó cégtől érdemes venni - ezzel pedig eljutottunk a rejtély kulcsához, aminek a központja a kevesebb információ és kisebb érdeklődés, nem pedig a nagyobb/több.
"ugye sokan azt a következtetést vonják le, minél nagyobb iso minél több megapixel anál jobb képminőség"Hmm, melyik is az a DSLR gyártó, aki belépőszinten 14 megapixeles CCD-vel szerelt gépet jelentetett meg? Had gondolkozzam... ja megvan, ez a Sony. Azt hiszem, ebben a témakörben nincs is több kérdésem.
A zárszerkezetes dolgokra pedig csak annyit tudok mondani, hogy ekkora mintából lehetetlen statisztikát mondani, ez azt hiszem eléggé nyilvánvaló. Lehet, hogy gond van a 40D-nél és az A100 tökéletes, lehet, hogy csak a pár gépes minta mutatja így, különben meg tökellenkezője az igaz. Fene tudja.
A lényeg a lényeg: oké, hogy szeretjük a Sonyt és van amiben jó, meg simán ajánlható gépeket gyárt, de azért nem árt, ha objektív marad az ember és nem ír félrevezető infókat.
-
PhilBrick
őstag
válasz Szten Márs #430 üzenetére
Hasonló gondolataim voltak, amikor olvastam, de te zseniálisan fogalmaztad meg!
Írom ezt úgy, hogy Sony lesz a következő vázam..[ Szerkesztve ]
-
TOM.......
tag
válasz Szten Márs #430 üzenetére
Fogtam fogtam 450D-t is kiesik a kezemből.. a Sony nem jah és [link]!hátrányok eleje(400D) és a többi szövegrészben írják hogy nincs még 1 belépő ami ilyen gagyi anyagból lenne..de most tudom jön az hogy a pixinfo-s teszt elfogult meg lehúzza a canonokat De szubjektív ahogy mondatd! Én kinn tanultam amerikában 2 évet egyhuzamban New Orleans-ban...sok ismerősöm lett köztük fotósok is! Ott a prof gépek 95% a Nikon..a többi kategória megoszlik...de a Canon belépő és közép DSLR-ek közel sincsenek olyan nagy becsbe tartva mint itthon! Sokkal több Pentax és Sony van!! Sőt olympuson meg meglepődtem mennyire ISTENÍTIK szerintük a Zuiko optikák levernek KIT obiban mindent!
Szó mi szó meglepően nagy becsbe tartják és sokkal több Pentaxot látok USA_ban a polcokon és Sonyt és Nikont mint itthon...Canont annál kevesebbet...ennek nem tom mi az oka...De az is tény hogy USA-ban a a médiának a tv-nek mindenipari kamerája SONY Carl Zeiss optikával ugy mint itthon is az ipari kamerák 90% a Sony!
Na de ez nem von maga után semmilyen következtetést! Csak érdekesség
Na és végre megint felpörgettem a topikot! Ezért már fizetni kéne ám nekem haló üzemeltetők[ Szerkesztve ]
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
TOM.......
tag
Nem is a 14 megás A350-et vettem meg hanem az a300-at.. nekem sincs kérdésem
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz TOM....... #432 üzenetére
Videokamera vs. tükörreflexes gépek ?
Ipari kamera az mást jelent.... [link] Mit tanultál odakinn ?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
TOM.......
tag
válasz philoxenia #434 üzenetére
Na de ez nem von maga után semmilyen következtetést! Csak érdekesség ---ezt nem dísznek irtam oda..de van aki már következtet:Videokamera vs. tükörreflexes gépek ? nem baj...nincs gond!
Hogy mit? Közgazdász növendék vok....sorolom: játékelmélet, világgazdaságtan,marketing, statisztika, pénzügy számvitel..stb (erasmus)
Egyébként a Tv-s kamerákat ipari kamerának híják jobb helyeken hisz a média is IPAR és nem videókamera mert ezek kb180cm magasak és kb 80-90 kilósak!
amiket Te linkeltél azok is ipari kamerák..de azok biztonságtechnikai polcon vannak én meg tv-ről beszéltem![ Szerkesztve ]
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz TOM....... #435 üzenetére
Magyarországon nem hívják ipari kamerának a televíziós felvételekhez és közvetítésekhez használt kamerákat. Az ipari kamerák fogalmának meghonosodása idején, még home kamerák magyar területen csak filmesben léteztek. Persze Te erre nyilván nem emlékezhetsz, mert olyan harminc-harmincöt éve jött be a köztudatba a dolog. Akkor még videomagnó is csak a Magnósok évkönyvében volt leginkább nálunk....
A Sony videós részlegének sikerei nem jelentik a fényképezőgépes sikerek biztos zálogát, erre céloztam az előzőekben .Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
TOM.......
tag
válasz philoxenia #436 üzenetére
A televíziózás és a média a szórakoztató és szolgáltató ipar egyik ága!ebből kifolyólag lehet a televízisós kamera: Szórakoztatóipari kamera, stúdió kamera, de mi van hha nem stúdóban használják? nem csak egyféleképp lehet nevezni valamit: pl cicege-tócsi,stb
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
Szten Márs
nagyúr
válasz TOM....... #432 üzenetére
Nem hiszem, hogy a pixinfo negatív elfogultsággal viseltetne a Canonok felé, sőt, ha nem tévedek Birdie a Canonnál dolgozott, bár nem vagyok benne biztos. Mindenesetre két dolgot azért ne felejtsünk el: az egyik az, hogy, mint írtam a belépőszintű Canonoknak is igencsak elvetemülten gagyi műanyag borításuk van, így nyilván a 400D-nek is, szóval a teszt igazat ír: gagyi. Viszont a 400D-s cikk megírása idején nem létezett még sem A200, sem A300, így tökmindegy, hogy azt írta-e, hogy a legagyibb, vagy sem.
A másik meg az, hogy attól, hogy a pixinfo azt írja, hogy xy anyagminősége jó, vagy nem jó, vagy közepes, vagy tökmindegymilyen, attól még nem fog semminek megváltozni a fogása, és ugyanúgy tény marad, hogy beza a Sonykhoz használt műanyagok ugyancsak.. hát olyanok, amilyenek. A lényeg az, hogy nem épp pixinfós cikeket olvasgatva ítélem meg ezt a dolgot.... És nem, nem erre írtam a szubjektívet, az anyagminőség nem szubjektív. A fogás szubjektív, kézreállóság, ergonómia, kényelmesség. Így attól, hogy a 450D kiesik a kezedből, az A300 meg nem, szintén nem változik sok minden.A Zuiko objektíveket nem hiába istenítik, valóban k.rva jó objektíveket gyártanak. Kár, hogy a 4/3 rendszer nekem nem annyira szimpatikus, de ez van.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz TOM....... #437 üzenetére
Persze csakhogy annyi erővel akkor a D3 is ipari kamera, ha profi fotós mondjuk stockfotókat készít vele.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
sylas
tag
sztem attól még hogy olcsóbb minőségű a váz attól lehet jooo a gép
a minőséget úgy lehetne kideríteni hogy pl a 2típust elvinni túrákra természetfotózásokra huzamosabb ideig aztán összevetni hogy bírta a vázA múltra csak emlékezni tudunk - ha szembetalálkozunk vele, meg sem ismerjük.Gondolatban haladhatunk ugyan visszafelé, de az idő közben mindig előrehalad"
-
TOM.......
tag
válasz Szten Márs #438 üzenetére
Na igen..a fogás kézmérettől is függ...és ujj vastagságtól is...szval tényleg felelsleges ezen vitázni!amit szabad szemmel is látni lehet viszont hogy a 450Dnek kisebb a fogó felülete és nem is ergonomikus..egy enyhén kiemelkedő keskeny egyenes sáv..így lehet jellemezni...de ténleg hagyjuk most már Hát ez a baj a Zuiko-val igen..hogy 4/3 os pedig az olympus e510 annyi pénzért elég csalogató "lenne"
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
TOM.......
tag
válasz philoxenia #439 üzenetére
Ez már nyilvánvaló kukcoskodás....sarkítás...
De neked adok igazat hogy szebbeket álmodj e szép vasárnap éjszaka!Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #430 üzenetére
na, jó kis diskurzus kezd kialakulni.
sztem az anyaghasználat - ami ugye erősen összefügg a fogással - is részben szubjektív dolog. a Canon belépő DSLR-ek sztem nagyon gyengusz műanyagból készülnek, ránézésre és fogásra is. az Olympus-ok sem jönnek be nekem ilyen szempontból, a Sony a közepesnél jobb, a Nikon talán a legjobb. mondom, belépő DSLR-ek, általam való megítélése fogásra, tapintásra.
a marketing-márkanáv témában egyetértek veled, de sztem azért aki DSLR-t vesz, az esetek 90%-ában olyan nagyon hülye nem lehet a fényképezéshez, még Ámérikában sem. tehát tudja, hogy a Nikon a tradicionális márka, és a Canon is "témaspecifikusabb", mint a millió dolgot gyártó Sony. sőt talán azt is tudja, hogy a Sony hogyan csöppent a DSLR piacra, nem a 0-ról, hanem egy másik gyártó kivonulása következtében.
amúgy amit én olvastam, a DSLR piacon messze a C és az N vezetnek...
a következtetés helytálló, mindent kezeljünk a maga szintjén: egyik belépő DSLR sem hibátlan, de egyikkel sem lehet nagyon félrenyúlni (na jó, Panával lehet, jó drága...). meg kell ismerni a kínálatot, melyik mit tud, kinek mi fontos, és ez alapján lehet választani. -
Szten Márs
nagyúr
"sztem azért aki DSLR-t vesz, az esetek 90%-ában olyan nagyon hülye nem lehet a fényképezéshez"
Hát igen, az emberiség nagy csdája, az embertársainkba vetett remény, bizakodás De hidd el, jópáran, sőt rengetegen (és arányaiban egyre többen) úgy vesznek DSLR-t, hogy lövésük sincs arról sem pl mittomén, hogy mi az a rekesz, max azt tudják, hogy mi az a rekesz sör, a mélyebb háttérinfóról nem is beszélve, legalábbis én így tapasztalom.
-
TOM.......
tag
válasz Szten Márs #444 üzenetére
Az meg az ő bajuk majd megtanulják... ha nem meg ugy is jó! leg is nekem biztos
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #444 üzenetére
nekem igazából ezzel sincs bajom, nem kell ezt vmiféle elit kategóriának elképzelni. lehet h vki tudással nem rendelkezik, csak jó minőségű képeket akar, a pénze is megvan, DSLR-t vesz. jóesetben használat közben meg is tanul pár dolgot, utánaolvas a ph!-n...
-
TOM.......
tag
válasz Szten Márs #447 üzenetére
Mondjuk szerintem az hogy ki hülye a fotózáshoz meg ki nem, ez relatív...mert hogy mi az a rekesz? elolvas 6 mondatot és mindent megtud róla! pl: Joe O'Donell(RIP)-hez képest vagy Tim McKenna-hoz képest és az ő szemében mi sem vunk mások mint mint hülye kis amatőrök! Ugyhogy sztem azért nagyra tartani magunkat mert tudjuk mi a rekesz a redőny a tükör a bajonett meg melyik obi a legjobb meg tudjuk mi a záridő meg van egy tükrös gépünk és még semmit nem mutattunk fel mint én sem(max fotozz.hun értem el eddig sikereket) ...kicsit nagyképűségnek találom! Mert a fotózás nem a szakirodalmi ismeretekből áll ez művészet....amihez születni kell..a szakirodalmi ismereteket meg el lehet sajátítani hozzá 1 óra alatt!
Ismerek olyan fotóst aki anno fotózott egy 45képből álló sorozatot Szept 11-i terrorcselekmény után egy kis kompaktal AUTO beállításban azt se tudta mi az a rekesz meg stb...mellette voltak fél 1 millás gépekkel nagy( rekeszmesterek) és még is a kis kompaktos tárlata látható a mai napig New York-ban és a környező városokban!olyan dolgokat látott meg a srác hogy a mellette levő "nagy fotósok" megkérdezték tőle hogy egy helyen fotóztak e Közben mára ez a 24 éves emberke a Time magazin fotósa lett és számos felkérése van! szval ebből a példából is látszik hogy a fotózáshoz születni kell érzék kell hozzá...ha ez megvan akkor csak könnyíti a megvalósítást egy DSLR és a szakirodalmi háttér, de nem ez a győkere!
Sajnos mára sokakban a fotózás nem művészet formában jelenik meg hanem technikai versengésben egymás közt..kinek van drágább gépe meg drágább obija meg ki tud okosabbat mondani szakszavakkal vegyítve....közben meg olyan képek jönnek ki a kezek alól hogy nem volt értelme pénzt költeni a cuccra....bár ez mindenki szive joga mit csinál a pénzével[ Szerkesztve ]
Figyi...bele se kezdj a vitába velem..ugy is nekem van és nekem lesz igazam mindíg...szval ne pazarold a drága időd felslegesen inkább foglalkozz az aszonnyal:) Sony A300
-
Szten Márs
nagyúr
válasz TOM....... #448 üzenetére
Szerintem kicsit félreértetted a beszélgetés lényegét, de sebaj. A mondandóval ettől függetlenül egyetértek.
-
Hydra SR
addikt
válasz Szten Márs #444 üzenetére
Én is ezt látom, és még a beugrószinthez sem kötném, bár azért ahogy följebb megyünk, javul az arány. De a beugrószinttel egyre inkább megcélozzák a laikus közönséget is, hosszabb távon az a cél, hogy mindenki azt akarjon venni. Szépen lement a belépőszint ára az egykori bridgre-ek szintjére vagy még lejjebb, szépen közelít a mostani technikához mért tudásszintjük is ahhoz, amit régen egy felső kategóriás kompakt tudott (miközben a felső kategóriás kompaktok tudása is egyre csökken), de van egy marha nagy előnyük kereskedelmi szempontból a DSLR-eknek: kell még hozzá venni pár dolgot, hogy tudja azt, amit egy kompakt tud, és még egyebeket is lehet venni dögivel. Elültetik a "tápolás" igényét azzal, hogy megteremtik a feltételeit. Elérhetővé teszik a DSLR-eket, és komolytalanná a kompaktokat.
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok