Aktív témák
-
swtrooper
csendes tag
Üdv bocsánat hogy ebbe a topikba de ide írtam utoljára .
Nektek is új féle üzenet funckió van hardveraprón?
Most ezt írja ha jön valami:
Xy 3 dbtegnap 18:04Hirdetés Régi laptop memóriák kilós áron ddr ddr2
Ki lehet ezt kapcsolni hogy ne írja a hírdetést? Nagyon idegesitő . -
emelhu
aktív tag
Én azért komoly biztonsági kockázatot látok ha mindent egy központ irányít... ha lemered a "központ" akkor elmennek a fékek 200-nál és zárva maradnak az égő autó ajtajai, fogva tartva a bentlévőket?
Ez a probléma a sok mikroszervízre szétosztott rendszer és a nagy monolitikus rendszer vitája, ugyanaz.
Egyensúlyozni kell, optimális megoldást találni, egyik véglet sem tökéletes. -
Ellenben a Tesla belső informatikai megoldása (talán) a legészszerűbb és legrugalmasabb. Persze, nyilván vannak ellenérvek is, de én általában arról olvasok, hogy a Tesla szoftverapalú megközelítése a helyes út, szemben az autóiparban megszokott, miniatűr számítógépekkel telezsúfolt autókkal.
MaCS
-
Attila0
őstag
Szerintem csak azért mert, a kezdetektől Musk/tesla kezdett a full elektromos autók terjesztésébe Persze tudom, hogy most már egy belső égésű is teli van kényelmielektronikával. Viszont ha akarnának, akkor ők talán még vissza tudnának állni egy mechanikusabb technológiára.
-
ngnr5
csendes tag
azert fura a cikkben "Az FCC elnöknője kilenc nagy autógyártónak, köztük a Teslának..." es ezek utan egy kis ekezese kovetkezik a szerzotol a o megszokott modjan Musk/Tesla temaban... a tobbi gyarto miert nincs megemlive sem? szentek vagy csak nem gyuloli ugy oket az szerzo?
-
bambano
titán
a huszonx éves autókkal meg az a baj, hogy azok nem egyenlőek egy mai modern autóval, amiből kiszedték a számítógépet. a 2x éves kasztni már elfáradt, stb.
-
bambano
titán
"tájékoztassák a leendő vevőket.": ezzel az a személyes bajom, hogy lassan nem fogsz tudni autót venni.
Odamész reggel 6-ra a kereskedésbe, körbe lesz tapétázva a kerítés 42 darab, összesen 3000 oldalnyi tájékoztatásról, mert a kerítésen kamera van. Mire 9-kor kinyit a kereskedés, egy részét el is olvastad, meg is értetted. A kereskedésen belül megint van párezer oldal, mert az eladóteret is kamerázzák. Utána kapsz 8-10 ezer oldalnyi tájékoztatást arról, hogy melyik autóról mit kell tudni, majd kihozzák neked a háború és békét a szerződéskötéssel és a számlázással kapcsolatos adatkezelésről. Levezetésnek kapsz még valami papírt a bankkártya használatról. Majd amikor átveszed az autót, kapsz újabb párezer oldalt a környezetvédelmi tudnnivalókról.Ja, és mindegyik doksiban az első kétszáz oldal a kereskedés mosakodásáról szól, hogy ők viszont semmiért sem vállalnak felelősséget.
szügyig tele van a hócipőm a tájékoztatási kötelezettségekkel.
-
HThomas
őstag
Ha a telefonom csak úgy bepattanna egy helyre és nem kellene a kábellel szórakozni
Az említett töltő egyébként pont ezt tudja, a kábelt egyszer kell jól elvezetni, onnantól nincs vele gond, a telót tölti vezeték nélkül, ráadásul a rögzítőfüleket is automatikusan nyitja és zárja. -
btprg
senior tag
Nem kell venni ilyen foshalmokat, és szevasz. Akinél nem veri ki a biztosítékot, hogy a bugos szoftvereken keresztül bármikor egy guruló koporsóvá változhat az "autója", és rábízza ilyenekre az életét, azon nem lehet segíteni... A megfigyelésről nem is beszélve.
Ha a bankoknak meg lehetett mondani, hogy küldjenek az ügyfeleknek levelet a befektetés nélkül tárolt pénz értékvesztéséről, akkor az autókereskedéseket is rá lehetne kényszeríteni arra, hogy a négy kerekű számítógépek biztonsági kockázatairól és esetleges javítási költségeiről is tájékoztassák a leendő vevőket.
-
Neked így kényelmes. Kinek mi áll kézre. Ha a telefonom csak úgy bepattanna egy helyre és nem kellene a kábellel szórakozni, és a navigációs program kijelzője nem közeli nézésre lenne optimalizálva, egyértelműbb lenne a helyzet.
De titokban megsúgom: én is a telefont használom. Csak kényelmetlennek tartom.
MaCS
-
bambano
titán
"Mondjuk a fogyasztóvédelem alapból betiltja azoknak a termékeknek a forgalmazását, amelyek nem tudják korrekten megindokolni": a telekom már legalább két éve minden hónapban küld legalább egy sms-t, hogy változik a domino ászf.
tartok tőle, hogy havi 1+ ászf változást *senki* nem tud követni. ha meg is írták az ászf változásban, hogy minden adatodat kiküldték a bantukhoz, anyádat eladták rabszolgának, azt se vennéd észre.a telekom ddos-t csinált az ászf-ből.
-
HThomas
őstag
Anno megvettem a Sygicet full térképpel, talán egyszer használtam külföldön mert nem érte volna meg csak a naviért simet venni, másra meg nem kellett. Ráadásul a címek beírása is nehézkesebb, ha épp nincs pontos címem, csak keresek valamit. Nem tudom, nekem a Google Maps jobban kézreáll. Az iGO-s navi a szekrényben porosodott évek óta, egyszer megpróbáltam térképet frissíteni rajta (elvileg lifetime support), aztán kidobott valami hibát, hogy lejárt a licenszem, na akkor hagytam a francba az egészet és kivágtam a következő lomtalanításkor, vigye akinek kell... A telefon egy régi kocsiban meg tök kényelmes a Xiaomi MI töltővel, csak berakom és tölti, az újabbakban meg ott az Android Auto vagy a gyári navi, ha épp van és nem túl szar. Bringán / túrán én sokszor csak órával navigálok, ha van előre tervezett track... szóval nekem abszolút nem hiányzik, de megértem, ha valakinek igen
-
Telefonra is vannak offline navigációs lehetőségek, mint például maga a GoogleMaps. Vagy Here, Sygic...
A dedikált GPS-eknek nem teljesen szokványos körülmények között azért van még létjogosultsága, pl.:
- kézbe, mondjuk kiránduláshoz, amikor nem a méregrdága telefonodat akarod elejteni, eláztatni,
- autóba, mert nem akarod minden induláskor a telefont felszerelni, a navigációt indítani,
- motorra, biciklire...MaCS
-
HThomas
őstag
Nekem amióta van Google Maps meg Waze, eszembe sem jutna az offline navival küzdeni (esetleg külföldön olyan helyen, ahol épp nincs mobilnetem). Szív a fene a frissítgetéssel, térkép előfizetésekkel, meg ugye így vannak normális valós idejű forgalmi adatok.
Túrázni használom a mapy.cz offlne térképeit, de az meg egy másik történet... -
emelhu
aktív tag
"aztán lehet, hogy meggondolnák, kell-e a fülhallgató használatához a hívás lista, meg a gps adat, vagy, hogy nézegessék-e az autó által felvett családi jeleneteket."
Mondjuk a fogyasztóvédelem alapból betiltja azoknak a termékeknek a forgalmazását, amelyek nem tudják korrekten megindokolni milyen adat milyen célból kell és hogy a GDPR-t betartják. (ugyanezt megkövetelik az alkalamzásboltoktól is).
Én egészen odáig mentem el,. hogy egy termék forgalombahozatalának feltétele a többi műszaki adat mellett a netes forgalom definíciója: mikor, milyen okból, milyen célból, milyen szerverre, milyen adatot küld át, ott azt milyen célból használják, milyen az adatkezelése és ki férhet hozzá.
Ha 50 apihívást végez 20 szereven, akkor egy vastag könyvet kell írnia (PDF elbírja)... a vevő meg látja hogy mi van (miért ez a túlzás). A hatóság meg könnyen átnézheti, ha meg olyan adatforgalom van, ami nem szerepel a doksiban, az onnan szándékos és rosszhiszemű... sokba kell hogy kerüljön a cégnek. -
Attila0
őstag
"Ok, csak arra utaltam, hogy akkoriban annak volt ilyen eszköze, akinek szüksége volt rá."
Én ezt egy percig sem vitattam.
"Az okostelefonok egyik tényleg nagy előnye ez, amit nem nagyon lehet mással pótolni."
Dehogynem, még 2024-ben vehetsz dedikált navigációt. Az egy más kérdés hogy a tabletek korában még van-e értelme
-
stellaz
veterán
-
Nem közötködésként, csak a pontosság kedvéért:
2002-ben vettem az első Garmin GPS-emet, egy eMapet, 130e Ft-ért. Ez monokróm LCD volt, útvonaltervezés nélkül.
2004-ben ugyanennyiért már GPSMap 76CS-t kaptam, színes kijelzővel, útvonaltervezéssel, barométerrel, iránytűvel. A hozzá kapott Naviguide Magyarország-térképet a mai napig ingyen tudom frissíteni.MaCS
-
arnyekxxx
veterán
ettől függetlenül az okostelefonok 100%-val lehet telefonálni (és kb mindegyiket használják is erre, még ha kevesebbet is mint facebookra) mig a tabletek jelentős részében nincs is sim.
A smartphone tökéletesen leírja a készüléket egy szóban. Ráadásul már akkor létezett ugyanezekkel a funkciókkal amikor a tablet egy érintőképernyős, billentyűzetnélküli laptopot jelentett windows XP-vel.
-
NandoXXL
senior tag
A Street View-en lehet egy szőrös férfinak a te formás férfi popsidon akad majd meg a szeme
Hozzá járult? Nem, csak arra járt.
https://www.google.hu/maps/@47.5043918,19.0483824,3a,15y,235.94h,84.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfI21ua8zV3SXPQW0emVbCQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu -
stellaz
veterán
20 éve nagyon nem mindenki használt még (léteztek fekete-fehér túra gps-ek, térkép nélkül, aranyáron), de 2008-ban bementem a media marktba és vettem egy gps készüléket (MIO), amihez online lehetett térkép frissítéseket beszerezni. Ugyanúgy voltak poi -k benne, ahogy ma is, és még valami rádiós megoldással tudott forgalom előrejelzést is. Érzésre hozta a mai pontosságot (Wazze simán beleállított a több órás M0 autópálya dugóba, mikor tök üres volt a város és dél Pestről Budaörsre akartam menni), egyetlen hátrány az volt, hogy a frissítéseket csak egy ideig garantálták, utána már az új építésű útszakaszokat nem ismerte. Ma is megvan és simán működik, matt a kijelzője, miegymás. Windows CE futott alatta.
Faterom meg symbianos nokia telóra bluetooth alapn rákötött egy gps vevőt és az is simán működött garmin térképpel.
Az igazi robbanást az okostelefonok hozták el 2010 körül.
-
dchard
veterán
-
stellaz
veterán
Volt offline navigációm, időnként lefrissítettem egy kábellel, azt csoki. Egyébként az online navigációhoz sem szükséges, hogy privát adatokat osszon meg a készülék, maxiumum egy állandóan változó kódhoz rendelt gps adatokat, letárolás nélkül. Már ha igénylem a funkciót.
-
#52931072
törölt tag
A nav meg az építéshatóság böngészik a sztrítvjún 0-24-ben, azért kergetik.
így jár minden hasznosnak induló találmány, hamar ki lesz találva, hogyan használják ellenünk. Itt a szép új világ, tapsoljunk!
Ma már elég csak a teslákat meghekkelni, hogy megbénuljon egy város/ország közlekedése.
HThomas
Gyakran kiderül a paranoidról, hogy csak realista volt. -
HThomas
őstag
A Samsung S10+-om (és szerintem az összes hasonló Samsung) néma / rezgő módban simán fotózik bármiféle hang kiadása nélkül.
"mert egy csomó user szakképzetlen annyira"
Ez meg igazából egy sokkal általánosabb probléma annál, hogy van-e SIM a kocsiban és mit küldhet / nem küldhet és kinek...#35 stellaz: ez szerintem is gáz...
-
stellaz
veterán
Nem az a probléma, hogy egy adott funkcióhoz - és csak ahhoz - kell a híváslista engedélye, hanem, hogy az engedélyek nélkül nem is működik. Egyébként ezeket az engedélyeket kell kötelezően megadni, ha használni akarom a samsung fülest:
- Hívásnaplók
- Közeli eszközök
- Npatár
- Névjegyek
- SMS
- Telefon -
HThomas
őstag
-
HThomas
őstag
Nehéz ez... a fülhallgató használatához valszeg azért kell a híváslista, mert lehet a fülhallgatóról onnan gyorstárcsázni... vagy ugyanez, amikor az autó hozzáfér a híváslistához vagy a kontaktlistához. Most akkor azt se kéne engedni? Másfelől, ha azt a híváslistát továbbküldik harmadik félnek, az már súlyosan aggályos.
De amúgy egyetértek, súlyosan kéne szankcionálni az ilyen visszaéléseket (mint pl a Tesla felvételes eset).
-
-
HThomas
őstag
A PDA elnevezés talán szerencsésebb volt ezekre az eszközökre, mint a mostani okostelefon.
Egyébként az egész témáról az jut eszembe, amikor megjelentek az első kamerás telefonok. Mittomén, befotóztak a csaj szoknyája alá, meg úgy általában ment mindenért a sipákolás, hogy mi lesz most... Google streetview dettó. Aztán nem lett semmi, megszoktuk a technológiát és ment minden tovább.
-
stellaz
veterán
Azt nem is értem, hogy az adatgyűjtés az hogy mehet olyan módon, hogy az adat tulajdonosa nem tudja azt mindenre kiterjedően szabályozni egy termék esetében.
Ki kéne már osztani pár letöltendőt itt-ott, aztán lehet, hogy meggondolnák, kell-e a fülhallgató használatához a hívás lista, meg a gps adat, vagy, hogy nézegessék-e az autó által felvett családi jeleneteket.Ha kell a fejlesztéshez az adat, akkor kérjék el és akár fizessenek is érte.
-
beef
őstag
Nem komplikált, mivel nem a külső kamerákról beszéltem. A belsőről, annak semmi köze az "úton tartáshoz". Ha a Teslának szüksége van a fejlesztéshez ehhez is, akkor arra kérjen külön engedélyt vagy csak szimplán használjon fejlesztői adatokat.
Ahogy bambano is írta, nem csak a tulaj lehet a képeken (még ha ő bele is egyezik). Ez, akárhogy is nézzük problémás. -
HThomas
őstag
"A férje ugyanis követte őt a Tesla funkcióival, kinyitotta az ajtókat, megváltoztatta a felfüggesztés beállításait, letiltotta a töltési lehetőséget."
De ez hogy van amúgy? Ha a nőé a kocsi, akkor nem tudja letiltani a hozzáférést, amit a férjének adott? Ha meg a férfié a kocsi, akkor végül is nem nagyon lehet beleszólni, hogy használja a távolról elérhető funkciókat a saját kocsiján.#17 stellaz: de igazából miért ne lehetne SIM a kocsiban? Azért az elég jelentős hozzáadott értéket tud képviselni. Nem ezzel van a baj szerintem. A jogi hátteret és az adatvédelmet kell helyretenni úgy, hogy az megfelelően védje a felhasználókat.
#19 Attila0: én azért örülök, hogy nem nyomógombos telefonon kell térképen navigálni, vagy weboldalakat böngészni
-
Bizony, az EU-ból kijuttatás már megkavrja a dolgokat!
De bármi másra használni a felvételeket, mint a szoftver fejlesztésére, ugye EU-n belül is sérti a GDPR-t.
És mindez ráadásul csak az adatvédelmi vonatkozás, annak sem a teljes egésze. Sűrű ez a méhkas, és még méhek milliói vannak úton...
MaCS
-
stellaz
veterán
Asszem lenne sivalkodás a cégek (és a kormányok) részéről, ha megint divatbajönne a butatelefon, meg az autókból is kihajítanák a sim kártyát a tulajok.
Mikor az apple bevezette, hogy a készülék alapból tiltja a célzott adatgyűjtés, a faszbukk még reklám kampányt is indított, hogy hagy lophassa el az adatokat. -
swtrooper
csendes tag
Én azért megvagyok nélküle
Viszont ami meglepett, hogy 1 hétre kivettem az akkut, visszaraktam kicsit alacsonyabb az alapjárat, ezek szerint az ECU törölte a programot és most újra "programozza" magát , de lehet segít ha ráadom a lámpát meg a fűtést, hogy jó legyen az alapjárat. De milyen modern autó, 17 éves és lehet "betanítani"
-
-
-
Janika(1982)
senior tag
És meglepődés voilá!
-
ripla
addikt
Mondjuk ha ez a jövő, akkor úgy kellene indítani, hogy egy ilyen autóhekkelés után kérdés nélkül életfogytiglan járjon (vagy egy szibériai kőfejtő). Fellebbezésnek és enyhítő körülménynek helye nincs, teljesen egyértelmű, hogy aki ilyennel szórakozik, az emberéleteket veszélyeztet.
-
Rive
veterán
Hát, jobb későn ébredni, mint soha - de elég komoly esélyét látom, hogy ebben a tárgykörben is komolyabb lázadozás nélkül át fogják nyomni azt a szoftveres hozzáállást, ami mentén a PC-tulajdonosok nagyrésze ki lett herélve a tulajdonosi jogainak tekintélyes részéből...
-
stellaz
veterán
Nemrégen volt hír, hogy a Tesla alkalmazottak az autó kamerái által rögzített videókat küldözgettek egymás között, hogy azokon röhögjenek. Szóval még csak fel sem kell törni.
Ezek a szoftveres funkciók jórészt egyébként szinte alig szolgálják a tulaj érdekeit, viszont rendkívül jól kiszolgáltatja őket sok tekintetben.
-
swtrooper
csendes tag
Ezért kell 20-30 éves autót venni. Enyém 27. Abban nincs semmi szoftver se gps.
-
bambano
titán
Jó reggelt.
Ez már nagyon régen probléma az okosodó autó meg az okoskodó otthonok területén minimum. De az ipari távvezérlésben is.
Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/256GB Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év Garanciával!
- Samsung Galaxy S23 Ultra 8/256GB Megkímélt,Kártyafüggetlen 1cm karc a kijelzőn. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 13 128GB 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 15 Pro 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos. 1 Év Garanciával!
- Asus TUF Gaming A17 - 17.3"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 6800H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 Ti - HUN
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3394, 94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438, 94% Akkumulátor
- FÓLIÁS, szinteÚJ SKY BLUE MacBook Air 13.6" M4 10C/8G 16GB 512GB 1 év gar.
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest