Új hozzászólás Aktív témák
-
DeltaPower
addikt
ááááá mai sztori is megvolt... haver átjött driver cd-t kérni, közben mesélte
van egy gépe, benne nemtom vmi gagyi asrock a64 lapja, agp-s. az eredeti videókarija vhogy megmurdelt, szuperszaki haverja hozott neki egy másikat.
feltűnt már az első pillanatokban hogy a vga valahogy nem megy a helyére. mintha a bevágás teljesen fordítva lett volna a kártyán mint ahogy kellene (agp szabványok közti különbségről még nem hallott persze). akkor ez nem agp hanem pci, mert az ő gépébe jó a kártya (ősöreg p2).
sajnos itt nem állt meg, hanem tovább gondolkozott. tisztára fordítva áll a foglalat. na nem baj, kártya hátlapját leszerelte, kártyát fordítva (!!!!!!) bedugta, úgy már passzolt a foglalatba. fel se tűnt neki hogy a monitorkábel egy laza kanyart írt le a gép belsejében, és ezt lehet nem így találták ki. bekapcs, se kép se hang (a tulaj szerencséjére füst se)
a tulaj itt fújta le az akciót, pedig lehetett volna érdekesebb is(hallottam olyanról aki fűrésszel vágott egy hornyot a kártyába a megfelelő helyen)
-
Dzoli
tag
Én is megmondom gyári szám szerint, hogy mikor- honnan jött, és mikor- kinek adtuk tovább.
Csak alapvetően jóhiszeműek voltunk, és azt hittem nem szeretik az ügyfelek, ha zárjuk a gépeket.
Erre a minap pont rácáfolt az egyik: ''Örülök neki, így legalább a gyerek nem nyúl bele.'' -
ML320
senior tag
Mi nyertünk! Nálunk az összeszerelés dátuma is fent van. Cégek vesznek egymás után gépeket, utánna behozzák, hogy garos. Én meg mondom, nem. De igen! Ezt januárban vették! Visszakeres. Januárban 2db, decemberben 15, november 2db.
Ja, hogy ezt novemberben kaphatták meg? A dátumos matrica szerint még fel sem kell bontanom a gépet, és már tuti, hogy garos-e.
Amúgy a leragasztott gépre is szívesen reklamálnak. De amikor az internet szolgáltató bővítette a gépet, és utánna nem indult, jött a balhé. Már csak azt kellett megmagyarázni a kedves vevőnek, hogy ha fel van sértve a nyáklap, és bontott a gép, akkor az már nem garcsere... -
szatocs
őstag
Bocs, hogy nem vagyok boltos, és mégis belekontárkodom a topicba, de ez azért tényleg nagyon dúrva, nem is tudom, hogy mit csinálnék akkor, ha velem tenne ilyet valaki - persze nem tudna, mert gépem közelébe sem engedek senkit, meg igencsak tisztában vagyok vele, hogy mik vannak benne, és egyből kiszúrnám, ha a gép nem úgy működik, ahogy nekem tetszik -. Nem tudom, hogy akárkinek is hogy van pofája kilopkodni az alkatrészeket más gépéből, de a legrosszabb az, hogy egy rokon...
[Szerkesztve] -
Zofren
aktív tag
Mi is leragasztjuk, sőt nyomtatunk egy papirt, hogy mi van a gépben (tipusa, sorozatszám...), amit persze ő is aláír.
Vevő szeme elott ragasztjuk le a gépet, dobozokat meg odaadjuk neki, hogy örizze meg ő, és ha probléma van, akkor csak igy dobozzokkal és a papirral egyutt vagyok hajlando foglalkozni vele.
Volt már rá nálam is példa, hogy másik alaplap volt a gépben. -
adik
őstag
-AGP vagy PCI-E csatlakozos?
-Intel procim van.
az első napom (mármint bótosként) estéjén itthon felkajtattam a netet, hogy találjak táblázatot nyomtató-patron konstellációban. Az sem egyszerű.
Vidkari ügyben neki se szoktam futni, leírom neki (a bolt névjegykártyájának hátúljára) az everest letölthetőségét, aztán gyüjjön vissza, és az alapján majd én megmondom milyen kell. -
Dzoli
tag
Az ediggi legdurvább sztorink:
Karácsony előtt fiatal pár gépet vett nálunk hitelre. Átadáskor próba, alkatrészek leegyeztetése, összecsomagolás. Két ünnep közt, és első héten zárva voltunk. Nyitás 8.-a, bejönnek, hozzák a gépet. Nem kapcsol be, meg kellene nézni. Próba, tényleg nem indul, átvételit megírtuk, mondjuk, majd szólunk, hogy mire jutottunk vele. Elmennek, javításnak nekilátunk, oldallap levesz. A gép belseje ki van cserélve
Telefon: Van egy kis probléma a géppel. Mi nem ezeket az alkatrészeket adtuk el Önöknek, így garanciálisan javítani sem tudjuk.
Vevő reakciója várható volt: Mi így+úgy átb@sztuk, neki így nem kell a gép, stb...
Hamarosan személyesen is megjelentek, és élő szóban folytatódott a szájkarate.
Na, gondoltam meglessz az első rendőrségi ügyünk is, mert vagy Ők próbálnak átverni minket, vagy valahogy kilopták alóluk a gépet, úgy hogy észre sem vették.
Akkor lássuk mit is hoztak be. 1-2 éves cuccok, az alaplap elhalálozott. Nézem a winchestert, új windows rajta /dec. 26.ai telepítés/. Akkor lássuk mi volt rajta korábban. Visszaállítom a korábbi tartalon nagy részét, és előkerülnek a ''kedves'' rokon családi képei. Hoppá.
Mint utóbb kiderült, a rokon ''telepítés'' címszóval a saját alkatrészeit csempészte a vevő gépébe, az újakat pedig megmentette magának. Ki sem derül a dolog, ha nem döglik be a gép. Vagy ha fél év múlva halálozik el, akkor járhatok a bíróságra bizonygatni az igazamat.
Vevő nem tudta hogy kérjen elnézést tőlünk, de mi örültünk neki a legjobban, hogy viszonylag simán rendeződött az ügy.
Így utólag belegondolva elég meredek volt. -
net84
őstag
akiknek a gíp kellett, azokat én küldtem
péntek este valamikor fél 9 körül felhívott a csávó, hogy kéne a munkatársának egy gép de gyorsan, az, hogy mi az nem nagyon számít
Mivel foggalmam sem volt, hogy mi van készleten, és vissza nem mászok a boltba, ezért javasoltam, hogy másnap reggel zargassanak téges, mert én már nem dolgozok.
Igaz szombaton fél 11-ig próbáltam életet lehelni egy számtógépbe, hogy konnektáljon fel a netre. A notimmal sikerült, de a gép nem kapott IP-t.
legalább 2 éve használják netezni a gépet mindenféle vírusírtó nélkül...eddig bírta, kedden ezt is hozzák -
Zofren
aktív tag
Nekem azok a kedvenceim akik vga-karit szeretnének vásárolni. Megkérdezem milyen kellene, mire a válasz:
-Mindegy, csak 256 megás legyen.
-AGP vagy PCI-E csatlakozos?
-Intel procim van.
Ezután még megprobálom kideriteni mégis milyen alaplap, de nem szokott menni. A gépet meg nem hozza be, mert nehéz.
Másik: Gépet kellene lehozni 3. emeletrol, mert rossz. Mondom neki telefonba, hogy nem tudok elmenni a gépért, mert egyedul vagyok a boltban és egyszerubb ha elhozza.
Erre a válasz:
-De hát akkor ki kell állnom a kocsival.
Harmadik:Alaplapot vásárolna. Hozza a procit is. Na mondom egy felkészult vevő. Mire kiderul, hogy egy p3 400mhz-es cerka... Hozzáteszi még hogy a játékok fussanak rajta, mert a hozzáértő barátja azt mondta csak uj alaplap kell.
Hirtelen ennyi. Kedden ujabbak lesznek. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Shadows #2738 üzenetére
12órázom, heti 3-4-5 napot, 70km oda-vissza az ut, busszal az igazi, a boltokban mégis köszönök, kinyitom az ajtót az időseknek, hölgyeknek....
Türelmesen várok a szervizesre, hogy megnézze a 2hetes ddr2 modult, hogy sz@r-e, pedig csak annyi lenne, hogy beteszi egy lapba és 2 percet megy a memtest.... igaz 1 hónapig nincs gépem, és közben megveszem a párját, hogy menjen DC-ben... gépben sem volt, utána vettem procit ugyanott...
Aztán közlik, tényleg rossz, nem értik, mit csináltam... sebaj, cserélik mert garancia. De nincs olyan modul, kapok másikat, igaz elöttem és utánam is olyat vittek. Nembaj, szivassatok.
Aztán csodálkozotok, hogy megy a negatív kritika, és egy olyan boltot ajánlgatok mindenkinek, ahol még nem tudtam olyat kérni, amit ne szereztek volna be?
kicsitomi88: ha 2hetente jelentkezik a hiba, akkor cserélni kellene nem? Vagy rendesen bevizsgálni, és nem pökhendien visszab@szni a pultra: ''megvetted p@r@szt, szenvedj vele''. Mert akkor nem kompatibilitási, hanem mondjuk rejtett hibás a termék?
TheReMiXeR:
olcsi: van aki kiborul néha a vevőktől, van aki nagyonnagyon, nekik pl. pályamódosítás jó lenne.... engem is zavar, de ez van, aki tapló, az is marad.
Bocsi a hosszú offért, kellemes lámamentes keddi napot nektek....
[Szerkesztve] -
Dzoli
tag
Igen. MAC cím alapján történik a felhasználók azonosítása. Értelmesebb szolgáltatók úgy állítják be a rendszert, hogy felvegyen új címet automatikusan, így egy hálózati kártya csere, vagy pl egy router rádugása után is menni fog, és nem kell telefonos konzultációt folytatni az ügyfélszolgálattal, vagy a rendszergazdival. Így nekik is egyszerűbb.
-
Dzoli
tag
Gondolom valami jó kis kábel tv-s net, ami szépen felvette az új MAC-et, és nem ADSL, ahol azért nem hátrányos felhasználói nevet és jelszót beállítani a routerben. Valamint a tűzfalat sem árt ellenőrizni, mert lehet, hogy ''disable'' az alapértelmezés, portokat kinyitni, hogy aktív legyél torrenten, és még sorolhatnám...
-
Dzoli
tag
Mindig megkérdezem, hogy lesz-e aki beállítja a routert, mert azt hiszik csak összedugják, és már megy is. Nem is beszélve a WiFi-ről. Szinte a fél városban ingyen lehetne netezni a nyitva hagyott ''házi hotspotok'' miatt.
Persze amikor közlöm a kiszállás, és konfigurálás árát, akkor a válasz legtöbbször az, hogy majd megoldják valahogy.
-
ML320
senior tag
válasz
TheReMiXeR #2777 üzenetére
Nálam volt egy gép
Bejöttek, hogy MOST kéne egy giep ótókedre... AMD-ből volt X2, gyorsan összedobtuk neki.
De amúgy ma router mizéria volt! Reggel egy vezetékes, utána egy WLAN, aztán telefonon WLAN, majd telefonon WLAN erősítés, utánna megint egy érdeklődő internet megosztásra.
Ez a legutolsó a MM-ben vett egy Toshibát, bejött vele dicsekedni. De valami gond lehet, mert ha a kábelt átrakja a gépről a noteszbukeszre, akkor nem megy a net. Hát mondom nem is fog. Jó, akkor behozza a notit. Mondom, akkor sem megy. De igen, mert neki megmondták, hogy fel kell telepíteni a notira is! Még mindig nem nyert hangszórót. Megmondtam neki, ha behozza a gépet, hozzákonfiguráljuk a routert, és akkor műxeni fog. Nem hitte el, még máshol szétnéz. Lehet, hogy valaki mégis felrakta neki... -
TheReMiXeR
senior tag
Nálunk bruttó 37ezer volt
Bolt előtt van egy eperfa, dél van mondom felmosok mert aki bejött az mind behordta azt a ragacsos sz@rt és hát a kövön meg minden látszik. Felmostam, ajtót kinyitottam, hogy jobban és gyorsabban felszáradjon. Kiálltam elszívni egy márbórót erre apuka és 5 azaz öt gyermeke betrancsírozott szó nélkül szinte rajtam keresztül. Szal zárva voiltunk már de sebaj, nekik semmi nem számít. Köszönés nélkül körbejárták a 25négyzetmétert.
Egyébként pont az ilyen tipusú vevőket szeretem akik berontanak, se nem köszönnek se nem böfögnek és végén beszól köcsög módon, hogy nem akar segíteni véletlenül???
Mondamom se kell, felmosásnak annyiEper mindenhol
SIkerült venniük egy fain géniusz hangfalat320W péempéósat
No de végre itt a kánaán...
MINDENKINEK KELLEMES PIHENÉST ERRE A HOSSZÚ HÉTVÉGÉRE! -
batmab
senior tag
Akarok még ilyen sztorikat..má ''kiolvastam''
-
adik
őstag
Nagyon gány volt a mai napos forgalom
-
intelfan
aktív tag
Én.talán nem egyedül kicsit mellédállok a véleményedben, tényleg nem teljesen oké hogy itt ''mi'' ezt így adjuk ki magunkból, emmellet ez kell és jó - szerintem
De ugyanakkor nézd a dolgokat a ''mi'' oldalunkról is, biztos vagyok benne hogy megérted hogyha valaki kiakad a vásárlókon, persze ők a tudatlanok mi meg az észkombányok és ha így nézem ugye akkor nem kellene mérgesnek lenni valakire csak mert tudatlan, ugyanakkor ha valaki már nem csak tudatlan de hót sötét vagy érthetetlen vagy ''mindenhezértek 1000mestervagyok'' tipus is akkor már azért had húzzuk fel magunkat egy picit, és hát ha felhúzzuk magunkat vagy épp jót nevetünk valaki háta mögöt had osszuk meg egymással a történeteket és engedjük ki a feszültséget
nem említünk neveket, senkit nem bántunk meg
nem olyan eseteket olvashatsz itt amik mindennaposak azért
és az esetek többségében nem ''anyázunk''
illetve ha valaki elég figyelmesen olvas még tanúlhat is pár dolgot
és ami a legfontosabb a vevővel kedvesek, megértőek és rugalmasak vagyunk
csak ennyit szerettem volna
[Szerkesztve] -
Djuree
félisten
válasz
kicsitomi88 #2768 üzenetére
én is ezt mondom
ha már mindkettőnknél ugyanaz a hiba (ugyanolyan lap és memó), ez nem véletlen. sőt én már hallottam mástól is ezt... -
badgirl
csendes tag
válasz
TheReMiXeR #2769 üzenetére
-
TheReMiXeR
senior tag
válasz
kicsitomi88 #2768 üzenetére
ne feledd el ezeket a dolgokat : (sajnos sok helyen ez fordul elő)
vételkor mikor lobogtatod a manit ----> Te vagy a király
valami rossz és lobogtatod a garit ---> szervizes a király
Pedig nem kéne kiskirályoskodni. Valószínűleg ez a kölcsönhatások miatt fejlődött ki.
Anit-vevő szervizes vs. anti-eladó vevő -
kicsitomi88
őstag
válasz
TheReMiXeR #2764 üzenetére
-Ha valami nem jó tökmindegy miért akkor ne 2hét múlva vidd vissza...
Mert az hülyeség, hogy nem kompatibilis és hetente 2 jelentkezik a hiba.
Most jöttem rá h az okozza a problemat, és nem hülyeség mert így van és én szívok vele napok óta és a csávó a pult mögött hülyének néz és azt hiszi h atbaszom. -
TheReMiXeR
senior tag
Joccakát!
Ui.: helyeselem Badgirl megnyilvánulását. Ha én bemegyek a barkács bótba, amihez nemértek mert nem tanultam az asztalos ipart de még is szeretek barkálcsolni ezt azt engem is kiröhög a csávó, mert nem a nevén kérem azt a bizbaszt. Gondolom ő is napi ezer ilyennel találkozik mint én.
...de nem úgy megyek oda, hogy na majd én megmutatom, mert elolvastam egy hülye fórumot ahol hozzá nem értők irogatnak. Mert itt nálunk a számtechben ez a gond, hogy kismiska elolvas valamit a neten és rögtön rohan okoskodni, hogy ez a jó meg az a jó meg amit ti tartotok az gagyi mert ez az új fajin.
számtechbót = venni lehet dolgokat vagy segítenek hardveresen vagy szoftveresen
könyv, szaklap, újság, internet = információ áradat
ezt keveritek, de nagyon
[Szerkesztve] -
badgirl
csendes tag
Drágaságom!
Te még mindig nem érted, hogy mi az, ami itt folyik.
Nem tudom, hogy hol dolgozol, mivel foglalkozol, de biztos neked is vannak olyan pillanatok az életedben, amikor úgy érzed, hogy most volt elég.
Lehet, hogy te elküldöd a pacákot/pacáknőt melegebb éghajlatra, de mi ezt ott és akkor sajnos nem tehetjük meg. Az állásunk múlik rajta. De nekünk is MUSZÁJ néha egy kicsit kibeszélni magunkból a stresszes dolgokat, hogy a következő emberkével, aki esetleg anyádba küldözget szemtől szembe, tudj normálisan beszélni. Mert ugye, a vevőnek mindig igaza van.
Mi is vevők vagyunk másik területen. Szerinted ott nem ez folyik az eladók között? Ugyanúgy kibeszélik és szidják a lámákat, mint itt. Csak ez nem jut a tudomásodra.
Ezt a topicot nagyon sokan pszichiáter és dilidoki helyett látogatják. Ne vedd el tőlünk ezt a dühöngőhelyet, mert lehet, hogy legközelebb neked ugrik a boltos ahelyett, hogy kedvesen segít megoldani a problémádat.
Kívánom, hogy tapasztald meg, milyen a másik oldalon állni. Utána mondj véleményt. Addig meg bölcsen hallgass vagy szidd a boltosokat az erre rendelt topicban.
[Szerkesztve] -
Olcsi
senior tag
válasz
TheReMiXeR #2764 üzenetére
Nos! Amilyen érveket felhoztál, azok közül egyik sem lehet válasz az előzőekben tárgyaltakra...
Csak azt nem értem, hogy miért nem tudja felfogni 100%-osan senki, amit leírtam már többször is. Szerintem ezt boltosként is meg lehet érteni, hiszen nem a boltosokat szidtam, egyszerűen a hangnem nem tetszett, ahogyan alapjában véve EMBEREKRŐL és AZOK ANYJÁRÓL beszélnek itt egyesek.
De legyen meg a ti akaratotok: nem írok többet, legalábbis megpróbálok és nyugtázom annyival a dolgot, hogy vannak olyan emberek, akik csak anyazva tudnak érvényesülni... Sorry, hogy elrondítottam a gyönyörűséges topikot, és ha ezzel valakinek álmatlan éjszakákat okoztam...
CSAK KULTÚRÁLTAN, SRÁCOK! -
TheReMiXeR
senior tag
Kicsit má nagyon off a téma.
Kéretik a kedves vevőket és otthon maszekba havonta fél gépet összerakókat, hogy nyissanank maguknak egy saját topikot. Majd mi bótosok mi is fogunk oda írni és fikázni láttatlanban mindenkit.
-Azt értsétek meg, hogy a boltosok azok boltosok. Ebből élnek.
-Ingyen nem adhatnak semmit és nem is érnek rá beszélgetni senki fijával a hülyeségekről.
Van kivétel, de akkor sem kell túlzásba vinni.
-Azért mert valamit veszel a boltban attól már nem leszel se rokon se bratyi.
-Ha nem jó az adott ár akkor nem anyázni kell hanem venni a kalapot és elmenni olcsóbb helyre.
-Ha valami nem jó tökmindegy miért akkor ne 2hét múlva vidd vissza...
Mert az hülyeség, hogy nem kompatibilis és hetente 2 jelentkezik a hiba...
-sorolhatnánk...
No, farkatok behúzni és tessék csak olvasni.
Köszönöm -
Dzoli
tag
válasz
kicsitomi88 #2762 üzenetére
Patthelyzet. Lenne ötletem mit lehetne csinálni vele
, de akkor a kollégák rövid úton megköveznének.
Vissza a témához:
Fiatal srácok: A vízhűtéssel 0C fokos lesz a processzor?
eladó: Csak ha jégkockát keringetsz a csövekben.
egyik srác: Tudtam hogy be fogunk égni.
vevő: Az ismerős azt mondta, hogy a winchesternek bekapcsoláskor 18C foknak kell lennie.
eladó: Azért általában felveszik a környezetük hőmérsékletét.
[Szerkesztve] -
Dzoli
tag
válasz
kicsitomi88 #2760 üzenetére
Szeretem az ilyet. Sajnálja azt a kis felárat, amiért mondjuk 1 év gari helyett 3-at is kaphatna a termékre, vagy rugalmasabb jótállás ügyintézést egy normálisabb üzletben. Ehelyett azt lesik hol lehetne megvenni a legolcsóbban, akár számla nélkül kéz alól is. Utánna meg megy a sírás, ha gáz van.
Eleve ott rontottad el, hogy venned kellett volna a fáradtságot, és bevinni a gépet az üzletbe. Ha ezt ajánlották tegyék bele, teszteljék le, ha jó kifizeted, elviszed, és használod boldogan. -
válasz
kicsitomi88 #2754 üzenetére
A normális bánásmód nem ér meg +10%-ot? Csak számold ki, ha 100ezres cuccot veszel, akkor fizetsz ki 10ezerrel többet...
-
kicsitomi88
őstag
Ha neki jó és nem cseréli be akkor kérem el a vásárlók könyvét. Bizonyítékom van h az a ram nem jó a lapomhoz, ő ajánlotta, akkor szopjon. Undorító, kiadok több százezret ott új alkatrészekre és szarba sem vesznek. Mutattam neki a KOmp. táblázatot de sztem nem értette mi az.
Az lesz h beteszi a gépbe megnézi Everestben h megy e dualba futtat vmi szart feloraig aztan csa. Nekem is kétnaponta jön az áldás. -
Olcsi
senior tag
válasz
Shadows #2738 üzenetére
Nyilván! Hülye vevő az hülye vevő, viszont eladó vagy, és sajnos akármilyen hülye is a vevő mosolyogni és tűrni kell! Ahogy azt az előbbiekben is leírtam, nektek jó, ha bejön a vevő, mert otthagyja a pénzét, a vevőnek meg azért jó, mert igénybe veszi a szolgáltatásokat. Tulajdonképpen az egyik nélkül semmirese menne a másik. Ez egy kölcsönös dolog.
Másik: szerinted az országban hány ember dolgozik mondjuk eladóként, vagy csak emberekkel? Gondolj bele! Ha mindenki elkezdene anyazni, világháború lenne itt!
Harmadik: valahogy az a kép van a fejemben arról a hozzáállásról, hogy ''alapból már az baj volt, hogy bejött'', hogy megzavart a fontos netezésben(te szegeny), vagy jobb esetben a fontos munkádban...
Negyedik: az előző hsz-id meglehetősen árulkodóak voltak...Sorry! -
Djuree
félisten
válasz
kicsitomi88 #2754 üzenetére
ha nem tudom eladni én is viszem vissza.
azt kaptam emilben tőük hogy nem tudnak helyette a-data memót hozni(de amúgy sem tudnak mit tenni ha jó a ram, ha nem jó akkor kicserélik, de a kompatibilitási problémára ott a három nap. igen, ezt tudom, de három nap alatt, nem jelentkezett hiba (kb. 2 naponta van kékhalál), meg amúgy is mi vagyok én, hogy 3 napig folyamatosan menjen a gép, ment a 3 nap alatt kb.20 órát
)
szeretném a pénzem visszakapni (33k-ért vettem, most 26k, legalább 26k-t kapjak vissza).
nem bírja a lapom sajnos
[Szerkesztve] -
kicsitomi88
őstag
Nah,
Visszavittem, azt mondta egy napig ott kene lennie mondom ok de ad e cseret mert nekem kell munkahoz a gep azt mondta nem, mondom akkor most hazaviszem. Ha rossz a ram akkor csere de ha kompatib. gond akkor becseréli másra de kell a dobozán kívül a műanyag tok is. Még jó h kétszer rakerdeztem mikor vettem h biztos csak a dobozt kell e meghagyni. Egyébként meg egy öntelt bunkó fasz volt... Máshol jó fejek itt szegeden de ott meg 10%kal drágább minden. -
Shadows
senior tag
válasz
parandroid #2751 üzenetére
mint pl a 2743-asban?? tudodm ugy, de nem tom hogy aki nema pult másik felén áll miért osztja az észt de szerintem a kedves ... kolléga hozzászólása nem csak nekem hanem másoknak is ellenszenves volt!!
Pofám befogtam
[Szerkesztve] -
DeltaPower
addikt
válasz
Shadows #2748 üzenetére
mivel kezd nagyon flame jelleget ölteni, ezért nem szívesen válaszolok, de úgy érzem mégis kellene.
főnököm nem egy istenség, viszont 25 évet lehúzott a szakmájában.
nem magyarázni akarom, de pár éves munka-tapasztalataim alapján én is leszűrtem, hogy az ügyfél mindig, mindenáron érvényesíteni akarja az igazát, mert ő az ügyfél. ezért mi, ha nem régóta ismert, kedvelt az illető, alapvetően óvatos hozzáállást veszünk fel. így kisebbet lehet koppanni, és később nem lesz pofára esés, ha aljas módon alánk vág a szívélyes bánásmódunkra válaszul.
és ez még mindig a fáradt gőz. szmájlikat és a hsz értelmét, hangvételét módosító hatásukat inkább nem magyarázom, azzal egy másik fórumon már befürödtünk páran. -
parandroid
félisten
válasz
Shadows #2738 üzenetére
Ez fáradt gőz, és örülünk neki, ha a fórumot arra tudjátok használni, hogy megnyugodjon valaki, és túltegye magát az őt ért sérelmeken.
DE!
Nem fogjuk eltűrni a személyeskedést és a vulgáris hangnemet. Leszel szíves meggondolni kétszer is, vagy akár háromszor, négyszer is, hogy milyen kifejezéseket használsz, és milyen hangnemben szólalsz meg. A saját üzletedben felőlem azt anyázol akit akarsz, beszéld meg a főnököddel, ezen a fórumon viszont lesze szíves kulturált hangnemben írni.
p -
adik
őstag
Mé kell 20 centi vastagon kenni a margarint? Tudom, azért, hogy ehetetlen legyen...
Ma egyébként toppon vagyunk: a raktárosunk mindent elejt, mi meg mindent félre számlázunk. -
Shadows
senior tag
válasz
DeltaPower #2747 üzenetére
''jegyezd meg fiam, a kuncsaft alapvetően rohadék''
a főnököd netán 1 istenség?? ilyen nagy igazságot és ezzel szerintem , minden off ebben a témában meg is van magyarázva!! -
Shadows
senior tag
válasz
kicsitomi88 #2745 üzenetére
csak a főnök szerint a vevőnek mindig igaza van és ha nincs akkor helyeslni kell akkor is ha nincs igaza!! és volt rá precedens, hogy fölé emelkedtem akkor a góré jól le... hogy mit képzelek magamról így nem jön vissza meg ,hogy miért oktatom ki a vevőt!!
-
Shadows
senior tag
válasz
kicsitomi88 #2742 üzenetére
3 éve ott veszel az is más mint ha az uccáról beesve emelt hangnemben próbálaod az amúgy kétséges stroydat előadni
a nyugalom 30 fok felett igen nehézkes de mi a vevőkért vagyunk és amit kapunk azt adjuk -
Shadows
senior tag
válasz
bullseye #2740 üzenetére
Nem akartam moderálni mert, elég volt ez a fáradt GŐZ!!
Ugyebár (szerintem) ha bejön a vevő akkor lehet divatját mult , de köszönök általában ''jó napot, tudod segíteni'' vagy ''Jó napot mit parancsol tudok segíteni'' vagy ''Hello, mi kellene''
És mikor a kedves vevő aki a drága forintját kis boltunkba kívánja elkölteni mindig elmondjuk hogy x és y termékek esetében milyen gondok és problémák merrtülnek fel, mert mi egy olyan bolt vagyunk ahol megpróbálunk tudásunkhoz mérten a lehető legtöbb információt átadni a kedves vevőnek ,mert mi a vevőért vagyunk és az ő igényeit szeretnék segíteni a vásárláskor előforduló kétségek erősítésével illetőleg annak csillapításával és a tévhitek ellentmondások tájékoztatásával, DE uramatyám mikor bejön a vevő és le....teszi a gépét a pultra , majd emelt hangnemben megpróbálja elmondani hogy mi a gondja mert 3 informatikussal beszélt és azt mondták memória (eből 1 látta pc-t). mert neki sürgős!! Megértjük a gondját és segítünk de mikor egy negyedmilliós géprendeléünk van ami sürgős és erre a 5k-s ramja miatt ordibál velem és a koleginával na ájjon már meg a világ. volt még benne ram használni tudta volna!! de mivel ő inkább a nehezebb utat választotta ahelyett, hogy normálisan elregélte volna mi baja van ehelyet Ordibál és ez nem helyénvaló!!
Remélem mindenki számára elégséges volt a formástum és hangnem ha nem teccet legközelebbi hozzászólásaimat kéretik nem olvasás alá venni, kritikát kérek és tudom hogy az adott helyzetben 10 szerizes közül 8 ugyanezt tette volna!! és ismétlem ez a FÁRAD GŐZ köszönöm
szerk az express szervíz 5k/óra fizetni meg nem akar
[Szerkesztve] -
kicsitomi88
őstag
válasz
Shadows #2741 üzenetére
Ha majd most megyek, udvarias leszek és elmagyarazom a problemam, majd kivancsi vok h reagal, mert altalaban alapjaraton bunkok és ridegek ott, bár van egy két kivétel. Amikor mar biztos benne h veszek is vmit persze akkor kezesbarany
Most amikor neki kéne cserélni kinavhi vok mi lesz. HArom eve ott vasarolok, tán csak nem nezi ki belolem h atbaszom.
-
Shadows
senior tag
válasz
kicsitomi88 #2739 üzenetére
A gond ugy kezdődött hogy bejött!!
-
bullseye
addikt
válasz
Shadows #2738 üzenetére
tessék szépen önmoderálni, legalább utólag... mondjuk én itten nem moddolok, csak a karma miatt...
másrészt az eredetiben nem vót ám benne, még írásjelek közé rejtve sem, hogy pl. Te köszöntél, a vevő meg nem, meg az sem, hogy csak összefoglaltad a mondandót, vagy tényleg szó szerint így kérte...
hát erre jó az írásjelezés, pl. a '''' -
Shadows
senior tag
már bocs de most kihuztad a gyufát
vegyünk vissza - miaz hogy vegyem vissza ki af@sz vagy te b@zdmeg azt hiszed te sz@rtad a spanyolvisszt vegyé vissza a hngnemből mert belhúzom a fejed a monitorba te sutyó senkiházi- ebből mod lesz!!
olcsi: neked csak annyit mondanék hogyha bemész a boltba az eladó TISZTESSÉGESEN UDVARISAN MEGKÉRDEZI SEGÍTHETEK??? errő ő neked elődob 1 ilyet nehogy azt mond hogy ,megkéred hogy ugyan azt a 5 db 2900xt had adjam már neked meg a menyasszonyomat olyan (bódi sívis) is mert olyan szimpatikus emberbarát vagy, hát nem.!! tőlem senki se várjon el jópofit ha nem úgy áll hozzá!!! ha anyázok nem ok nélkül teszem én egy majdnem végletekig türelmes ember vagyok de ha az a b@rom vevő veri a hepajt hagy anyázzam már le megérdemlem reggel 7:30-tól este 7-ig nyomom a melot 30 fokba B@zdMEG
[Nem moderálom, maradjon meg az utókornak. User figyelmeztetve. - peterkeT] -
Olcsi
senior tag
válasz
Shadows #2728 üzenetére
''-ficek begyön hogy a ram amit eladtunk nekije ddr400 nem megy a sasrok alaplapjában vegyünk vissza (anyád hogy van ahogy h@gytam)''
Na erről beszéltem! Ilyen kommentek nélkül nem lehet elmondani a sztorit?
Nyilván a vevőnek is úgy kellene hozzáállnia a dolgokhoz! Viszont ilyen hangnemben akkor sem szabadna senkinek sem beszélnie! -
Horbal
őstag
Szvsz nem sértő a totyik én csak kb 1 évig dolgoztam nem is boltban, hanem szervízben...na elég is volt, iszonyú lámák vannak - de nem is a lámákkal van a baj hanem a tudálékos nagyokos olvastam itt hallottam ott meg ilyen számgépes suliba járok stb arcokkal, akik az istennek sem hisznek el semmit...elég gyakran vásárolok kiskerben nem egyszer volt olyan, hogy nekem kellett az előttem vásárlót meggyőzni valamiről, mert bár 3 eladó mondta ugyanazt ő mégsem hitte el.
Sajnos ugyanakkor vannak igen bunkó-flegma-tahó boltosok is-de azt el kell ismerni, hogy erősen csökken a számuk
Na, hogy ne csak off legyen, két példa a szervíz korszakból:
1.:
vevő: (telefonon) Nagy baj van, tegnap vett egy gépet, és nem tud a bill-en számokat beírni az ekszelbe...
én: Numerikus részen vagy a fölső számsorból?
vevő: Mi az a numerikus rész? (tudtam, hogy baj van..)
én: A bill jobb kéz felé eső része...a kurzormozgató nyilak mellett ahol a számok vannak...
vevő: Igen azon próbálta...(innentől sejtettem...)
én: Numlock LED világít?
vevő: Az mi? (székben hátradől, széles mosoly és magyarázat indul)
vevő: Nem világít... (Nem folytatom hiba megoldódott...)
2.:
Akkoriban még ment a 110/220-as tápátkapcsoló megoldás...
Eladtunk egy rakás IBM deszktop masinát, mire kb a fele visszagyütt, mert ahol kapcsoló van ott olyan ember is van aki azt ki fogja próbálni...na attól kezdve kivágtuk a kapcsolót a tápokból... -
Bazsee71
őstag
Sztem nagyon nem érzed át a topic szellemiségét, nem anyáztak itt senkit (legalábbis olyat nem, aki nem érdemli meg), nem a kezdő, hozzá nem értő, de informálódó user az alany, hanem a barom bunkó. Én a nagyon amatőr katba sorolom magam, egyet sem találtam sértőnek, jókat derülök rajta, jók a sztorik.
A boltosoknak meg csak így tovább! -
Shadows
senior tag
-ficek begyön hogy a ram amit eladtunk nekije ddr400 nem megy a sasrok alaplapjában vegyünk vissza (anyád hogy van ahogy h@gytam)
-Nem veszük vissza mondom majd ha én megnéztem és ténxleg így van LEVÁSÁROLHATJA
-de neki nagyon kell a agép és hogy szakember nézte meg és hogy izé meg hozé!!
-és a barom elszólja megát hogy az adóbevallást kel leadnia és elég sürgős!!
-rendben a sürgősségi soronkívüli szervíz 2*annyiba kerül mint az alap szervíz és kb annyi mint a 256ddr-e
-kiszalad a boltbóla géppel mint zrínyi (e mondom mor3 hova szalacc se csókoloom se semmi)
-visszajön szervízlap (nem normális módon)
-miko lesz kész he
-mondom majd telefonálok elvileg délután!!
-és pukkangatva kirohan ismét (se puszi se pá nélkül)
HA NEM PATTOGOTT ÉS NORMÁLISAN ÁLL A DOLOGHOZ AKKOR MEGNÉZTEM VOLNA A RAMOT HA JÓ VISSZAKAPJA A PÉNZT DE ILYEN HOZZÁÁLÁSSAL TEHET 1 SZIVESSÉGET -
molecula
csendes tag
A kedvens totyikom lett! Hajrá fiúk!
-
ML320
senior tag
Azért, hogy Olcsi társunknak is legyen öröme:
Pár szakmatárssal már más városokból beszéltem a számtech boltokat ért vélt és valós erkölcsi támadásokról, negatív visszhangokról, valamint a bizonyos vevők nagyfokú tudatlanságáról és ''nem egészen így képzeltem'' hozzáállásáról.
A legnagyobb gond a garanciális ügyintézés, illetve a garanciálisnak vélt esetek kezelése.
A garokról szóló törvényt ismerjük, úgy-ahogy értelmezzük, de mindeféleképpen be kell tartanunk. Itt viszont szerintetek lenne értelme valamilyen ''informatikai etikai kódex'' létrehozásának? Tömören és velősen megfogalmazva, hogy mint értékesítő/javító szolgálat, vállaljuk, hogy megfelelő körültekintéssel, diszkrécióval, gyorsasággal, blablabla járunk el. Valamiféle magatartási és hozzáállási forma megfogalmazása kellene, nyilvános fórumú vállalással, és a vevőknek ott lehetőséget adva az őket ért sérelmek megvitatásáról. Jelen esetben ha gázos az eset, én a törvényi kötelezettségeimnek eleget téve, az ügyfél érdekét is szem előtt tartva próbálom azt megoldani. Csak rohatdtul elegem van abból, amikor köszönetet sem kapva, anyázva, vérig sértődötten megy el a kuncsaft, mert pl meghalt a vinyója, és adatmentést nem lehet végezni. Vagy miért nem rakom fel neki az XP-t, az Office-t, meg a különböző cuccokat, és miért nem tartok hozzá ingyenes szakmai tanfolyamot... Ezt nem kell bemutatnom.
Viszont egy nyilvános, központi fórumon keresztül a vevőnek is lehetősége lenne egy bolt ellen panaszt emelnie. Nem lenne jogi következmény, de erkölcsileg sérülhet a cég, ha valóban hibázott, illetve ha böszme az ügyfél, akkor ott legalább hatvanan anyázhatnák, ő meg vállalja fel a nagy pofáját.
Tudom, ennek a beindulásnak kellene min két év, ráadásul mire a vevők is felfognák, hogy más formában is van lehetőségük reklamálni, és ott egy ''szakmai'' társaság alapján az őt ért dolgokért valamilyen szintű elégtételt kérni, talán tisztulna egy elterjedt negatív kép. Nem tom, de valamit kéne már kezdeni, mert egyenlőre mindenkinek túl sok joga van...
[Szerkesztve] -
Olcsi
senior tag
válasz
Sidaries #2714 üzenetére
Sajnálom, hogy megzavartam a''ba***a szájba minden idióta a k**va anyját, aki nem ért olyan szinten a gépekhez, mint mi, és ráadásul a barom kérdéseivel megzavar minket'' c. beszélgetést! Igazán felemelő ilyen szintű hozzászólásokat olvasni!
Na de bocs mindenkitől, hogy belerondítottam ebbe az idilli topikba!
További jó anyázást! -
net84
őstag
ML320 nagyjából leírta, milyen a szervíz, annyit tennék még hozzá, hogy egyrészt jelen pillanatban nincsen S478-as lap és proci, ezért a teszt a szervízes saját gépében folytatódott tegnap este a proci tesztjével...
Tehát ameddig nincs tesztelve eme két eszköz, addig vagy-vagy...
és ahogyan ML320 leírta ha nincs szervízes napközben, akkor nincs mit tenni.
ha pedig már a lol:
Legalább azt nézted volna meg, hogy kire nyomsz választNa ez lol
-
DeltaPower
addikt
ismét egy csodás delikvens, remélem nem lesz visszatérő vendég
bétás júzer, új gép (bika c2d iszonyat mennyiségű vinyóval). jön a telefon (gyengébb idegzetűek ne olvassák):
- ''izé elkezdtem írni egy cd-t, de rájöttem hogy nem az kell rá, hogy tudom letörölni ami rajta van?''
- ''ha nem újraírható akkor sehogy''
- ''azt honnan tudom?''
-... ''ha az van ráírva hogy cédé-kötőjel-errduplavé akkor lehet, ha cédé-kötőjel-err akkor nem''
- ''ez olyan cd-r, akkor ezt nem lehet letörölni?''
- ''de. veszel fel bakancsot, leteszed a betonra, és csoszogsz rajta egy keveset. tuti letörlődik róla minden''
- ''király akkor tök feleslegesen elcsesztem egy cdt''
(ááááátudom honnan szerzi a lemezt, van vagy 50 ft darabja).
-
ML320
senior tag
Túlfizetett és lelkesedéstől túlfűtött szervíz, ahonnan egy srác oktatáson van a héten, ketten hálózaton, egy POS terminált szerel az egész Dunántúlon. Az eladótérben rakom össze a gépet, behoznak három sürgős gépet, plottert, blokknyomtatót, meg van pár ''csak meg kéne nézni'' cuccos is. A viszonteladók behozzák cuccokat, hogy fagy és xar, és mert AGP-s cseréljük ki PCI-E-re... Ezek után a gyors munkánk ilyen... Meg valóban nincs S478 alaplapunk és procink...
Illetve a klasszikus szállóigénk:
- Tudod mit mondott Öle Jörgerstörm svéd pénzügyőr, amikor a stokholmi gyorsvonat mindkét kezét és lábát levitte?
- ???
- F***om nem kéne?!?!? -
Balinov
titán
Én igazán nem akarok beleugatni,de sokkal jobb boltos sztorikat olvasni ezen topik keretei között,mint azt,hogy mentek egymás torkának tök fölöslegesen offtopik dolgok miatt.
-
Olcsi
senior tag
válasz
bLaCkDoGoNe #2672 üzenetére
Elég rosszul vontad le a következtetést, ugyanis szinte egyáltalán nem járok ilyen boltokba. Kb évente 3x, ha bemegyek.
Igazából engem csak az általánosítás zavar. Nyilván vannak hülye barom vásárlók. Mindenhol vannak. Ugyanúgy, mint bunkó eladók. De milyen szép is lenne a világ kedves és segítőkész (nem nyomulós) eladókkal, illetve türelmes, okos és átgondolt vevőkkel... Szóval ez most a ''mindenki nézze a másik szemszögéből a dolgokat és változtassuk meg együtt a világot, hogy könnyebb legyen mindenkinek'' hozzászólás akart lenni. -
net84
őstag
ma jött szervizeltetni egy őszinte ügyfél:
...
- mi a progléma a géppel?
- el sem indul, igaz innen jön ki valami hang (és rámutatott a tápventire)
- sisterkés, zizegés, vagy pörög a venti és annak van hangja
- pörög a venti, de se kép se hang...tegnap este egy kicsit nagyobbat rugtam bele, újraindult, azóta nem indul. Lehet, hogy a rugástól valami nagy gondja lett?
- lehet, megnézzük...
megbeszéltük, hogy az esetleges hdd csere (ha nem bírta a rá nehezedő ''gyorsulást'') és adatmentés mennyi pénzbe fájna neki
délután kiderült, hogy vagy alaplap vagy proci vagy mindkettő döglöt,S478 - van egy olyan érzésem, hogy ebből majdnem teljesen új gép lesz - hacsak nem kapok valami garból visszamard S478-as lapot (ezzel viszont fenntartásaim vannak)
...de legalább őszinte volt. -
TheReMiXeR
senior tag
válasz
parandroid #2703 üzenetére
Kábel mosmá nem mindegyikhez jár, de tény hogy régen az is vót benne.
Pl. sata 18x LS Asus-hoz nem adnak (most raktam be magamnak) illetve a 16x-os LS IDE Asus-hoz sem. Ellenben az utóbbihoz adnak egy műbőr cédé tokot benne 2db LS lemezzel. -
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
kicsitomi88 #2707 üzenetére
Szerintem most már vándorolj át egy dedikált topikba, szerintem az idejárók nagy részét pont itt nem érdeklik a hasfájásaid (ettől még máshol szívesen segítenek, de ez itt nem az a hely).
-
X@b3e
addikt
válasz
kicsitomi88 #2707 üzenetére
Most órajelről beszélsz, én pedig időzítésről
Ras-Cas ilyenek, tudod... -
X@b3e
addikt
válasz
kicsitomi88 #2701 üzenetére
Próbáld meg nem auton, hanem a modul által specifikált értékekkel
-
Köszönöm a gyors válaszokat, én is így gondoltam.
A szaküzletben megmagyarázták, hogy nem így van.
Így vettem saját pénzen kábelt és elhoztam.
Sajnos csak itthon néztem meg, hogy a számlán is dobozos szerepel, aminek átvételét aláírásommal igazoltam.
Elqrtam, de a cég (PCland) eljárása nem igazán tisztességes.
Sokat olvastam itt a hülye, okoskodó vevőkről, nem akartam én is olyanná válni. -
parandroid
félisten
válasz
paramedic #2697 üzenetére
1. Jár hozzá kábel, csavar, néha cd-cimkéző bigyula, etikettek, garipapír, kiskutyafüle.
2. Adnak hozzá jogtiszta (!) DVD-író szoftvert, meg némi kipróbálható másmilyet is.
3. Dobozban van, nem zacsiban.
Szerk: Ezek szerint majd' negyed óráig tartott, míg visszaolvastam. Legközelebb nyomok egy F5-öt, mielőtt válaszolok.
p -
kicsitomi88
őstag
Tényszerűen:
- Win reinstall minden auto egy modul b1 ben
- kettes modul b2be kekhalal (biosz minden auton)
- kettes modul a2be kekhalal
- egyes modul megint magaba jo
- egyes modul kivesz kettes be b1be nem jo
- egyes vissza következtetés: kettes modul rossz
- videónézéskor kétpercenként újraindult
- mind2 ram be frekvenci leveve 670re ok minden, de 800on meghal
- lehet h a frekvencia miatt de magaba az egyes ment 800on a kettes nem de 670en mennek egyutt
Ez sztem inkompatibilitas
Új hozzászólás Aktív témák
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
- Dell Latitude 7410 karbon i7 10610U, 16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- KÜLÖNLEGES RITKASÁG!!! VADIÚJ Surface Pro 12 12" Snapdragon X Plus 16GB 512GB LEVENDULA 686g
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A620M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RX 7900 XTX 24GB ZALMAN I3 NEO EVGA 850W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest