-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
GypsFulvus2
őstag
válasz janos666 #14485 üzenetére
Hát, ez is egy vélemény. Mint mindenkié - beleértve az enyémet is - szubjektív. Gondolom szereted a szerepjátékokat, ahogyan én is, mégis nagyon eltérően látjuk a TW1 TW2 TW3 szériát, néhol pont az ellenkezője tetszik nekem, mint neked. Nem lehet ízlésről vitakozni. A kiinduló MEA-s poszod alapján számomra:
- a gyermekarcok nem bénák, sem egyhangúak, sokszor kifejezetten aranyosak
- Hasonló arcvonások vannak, de ez talán nem meglepő egy olyan játékban, ahol csak Novigradban több NPC fordul elő, mint amennyi a TW1 + TW2 + ME1 + ME2 +ME3 játékokban együttesen szerepelt.. A TW1-ben konkrétan volt vagy 15 féle arc / karaktermodell, oszt' annyi. Leuvardennél pl. kifejezetten zavart, hogy pont u. az arca, mint minden más kövér kereskedőé. Nem beszélve a MEA arcairól, ahol egy az egyben u. azt a pár asari arcmodellt használják eltérő festésekkel. Ez a gáz 2017-ben.
- A rekedtes hangú színész valakinek az agyára megy, van aki imádja. Ezt hibaként felróni eléggé véleményes. Eleinte én is jobban szerettem Grealt magyar szinkronját az első részben, aztán megszoktam az angolt.
- A túlszaturált a színvilág megint csak véleményes. Nekem pl nem tűnt fel; az Oblivion anno ennél sokkal "színesebb" volt, míg a Skyrim "fakó". Ez is ízlés kérdése, Sok olyan mod van, ami a TW 3-at még színesebbé, szaturáltabbá teszi.
- "egyszer két percen át ugráltam kifelé egy gödörből" Ilyen minden játékban akad. Emlékszem a ME1 -ME2-ben pilótafülkében meg még sok más helyen "felragadó" Shepard-ra. A TW1 TW2-ben is több ilyen helyzetem volt (ott néha tényleg zavaró volt) a TW 3-ban jóval kevesebb.
- "sokszor nehéz úgy fordulni, hogy végre előtűnjön a "use" a tárgyakon (pl. ládák)" Ezt aláírom. A készítők is észlelték a problémát, de valamiért nem oldották meg, Helyette a B&W kiegészítőben, ha egy láda fölött van pl. egy gyertya, és véletlenül azt oltod el a láda nyitása helyett, akkor Geralt egy "damn candles" morgást hallat.
- "lassan kedvem lenne lemészárolni mindenkit, aki rám kiált az út szélén, hogy a nyakamba varrjon egy "vidd már el a szennyesem a mosodába, köszi!" küldit"... Ez kb minden sandbox RPG-ben így van. Nekem és a legtöbbünknek kifejezetten tetszik, hogy sok a feladat és ezek ráadásul nem a "hozz 5 ghoul vért" típusúak. Még a legegyszerűbb szörnyes küldetésekben is mindig van valami csavar, dilemma, érdekesség. Nem érzem ezeket felesleges tölteléknek. Jó példa erre, amikor egy egyszerű szörnyes küldetésnél eldöntheted a macska iskolás witcher sorsát aki kiirtotta a falusiakat, amikor azok fizetés helyett megtámadták. Itt a végén a "Butcher of Blaviken" dilemma köszön vissza a könyvekből, hisz Geralttal is előfordult már, hogy "valahogy a fejek csak úgy elkezdenek gurulni". Számtalan ilyen küldetés van. Az egykaptafára készült "szaladjide, öld meg, hozz szörnyalkatrészt" küldetésekkel a TW2-ben már leszámoltak. (Ennek a kifigurázása volt a TW 2-ben a feather quest. Ezért én egyáltalán nem érzem a küldetéseket "tölteléknek". Épp ellenkezőleg, ez az a játék, ahol a legkevésbé érzem ezt.
- Roach egy idióta, ezzel egyetértek. A B&W-ban megint csak kifigurázzák (magukat) a készítők egy küldetésben. Persze nem ártott volna e helyett faragni egy jobb Roach AI-t
- "n a g y o n l a s s ú m i n d e n a j á t é é é k k k b b a a a a n n n " Nekem nem. Én utálom, ha sürgetnek, kényszerítenek a gyors játékra. Nekem pont ez a molyolós, minden kő alá benézek játékstílus tetszik.
- "őrjítő kezd lenni, hogy minden loadscreen egy rajzos összefoglaló" Ha tudod, tedd SSD-re a játékot. Nálam sokat segített.Ami a többit illeti. Tök furcsa nekem, hogy szerinted a TW2 története tűnt "leszűkített"-nek. Szerintem épp a második rész története volt a legjobb, mind dramaturgia, mind narratíva szempontjából .Egy jó kis politikai csalszövevény, bele a mocskos kavarások közepébe, ahol a master manipulátorokat is manipulálják... Ehhez képest a TW3 főküldetése arról szól, hogy "mentsük meg a kiscsajt, aki majd megmenti a világot" - ami szerintem visszalépés a szokásos RPG klisék felé. Persze mindezt nagyon mély emberi kapcsolatokkal tálalva, ami azért megmenti számomra a sztorit.
A harcrenszerekből neked a TW1-é tetszett a legjobban - én azt tartom a leggyengébbnek. Semmi más nem kellett hozzá, sak egy minimális ritmusérzék. Hamar unalmassá és könnyűvé vált - még hard fokozaton is. Nekem a 2. rész harcrendszere jön be a legjobban - mesze ez volt a legnehezebb és ez igényelte a legnagyobb taktikázást. Volt igazi hardcore módja is. A főzetfogyasztás is ott volt a legnikább lore-hű. A 3. részben már meghallgatták a casualok sirámait, és könnyítettek-egyszerűsítettek a harcrendszeren - sajnos.
A Geralt magányosságára vonatkozó soraidat nem tudom értelmezni, mivel én egyáltalán nem éreztem ezt. Mindhárom részben megvoltak a társak, akikkel el lehetett beszélgetni, és pl. Kaer Morhen-ben a csúfos bebaszással végződő este a haverok körében e tekintetben minden igényt ki kell elégítsen -szerintem."Ez már lassan az a szint, hogy majd harc előtt el kell menni a bokrok közé sz@rni, vagy kapunk 2% büntetést az ugrálásra." Hé, ez tök jó ötlet, nekem tetszik!
Összefoglalva azt tudom mondani, hogy a Planescape Torment óta nem találkoztam olyan RPG-vel, ahol a karakterek, a köztük lévő interakció, a küldetések, a világ ilyen hihetetlenül részletesen és valósághűen ki lett volna dolgozva. Azóta nem találkoztam ennyire kompromisszum-mentes RPG-vel, amiről süt, hogy a készítő nem csak pénzt akartak keresni vele (számomra pl. a MEA-n nagyon érezni, hogy ez volt az egyedüli oka a megjelenésének), hanem mert meg akarták mutatni, hogy mit tudnak, és mert imádják ezt a világot, amit Sapkowski megteremtett. Ezért vált a TW3 számomra és még nagyon sokak számára kivételes alkotássá, etalonná, az évtized játékává. A MEA-t játszani utána szörnyű volt, s tartok tőle, hogy hossszú ideig nem lesz olyan RPG, amely - számomra - hasonló élményt ad. Nekem egyébként még a ME 1 volt utoljára ehhez hasonlítható "varázslat".
Hmm, egy kicsit hosszú lett, bocsánat...
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
nubreed
veterán
válasz janos666 #14485 üzenetére
Ha már az első és második résszel is voltak fenntartásaid, minek vetted meg a harmadikat?
Valaki pisztolyt tartott a fejedhez, hogy nyomd végig az általad töltelék jelzővel illetett side questeket? Nem kötelező, a fő szálon bő 10 óra alatt véggi lehet menni és le van tudva a gond.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
BüszkeeSAAAS
tag
válasz janos666 #14485 üzenetére
Igen valóban egy zsák híg fos az egész.... én is megbántam ,hogy játszottam vele! Felesleges órákat pazaroltam rá az életemből.....az is milyen bosszantó már ,hogy egy nyitott világú játék tele van felfedezésre váró helyekkel és mellékküldetésekkel, ahelyett ,hogy egy barlangban kéne folyamatosan egy irányba haladni és csak hentelni az ellent és aztán a barlang végén várna egy jó barát ,hogy megbeszéljük heroikus fáradozásaink mélyen szántó céljait ,hisz Geralt legbelül valójában egy ékesszóló poéta (ő tanította ki Dandelion-t is). Az is milyen dolog már ,hogy színes a világ akár egy kifestő (Velen rothadó mocsarát, Novigradot, Skellige-t és Oxfenfurt-ot szóval kb. az egész világot leszámítva) Az első területet és B&W kivételével én sehol nem tapasztaltam ,hogy túl harsányak a színek, de ez is milyen dolog már!!! Ha az elején meg a végén szép színes a képi világ ,történet nagy része miért nem az!!! Legközelebb fekete fehérre állítom a monitorom "aaaz biztos!!!" . Szörnyű nem tetszik nyaf nyaf ez meg már milyen dolog! Magányosnak érzem magam egy alapvetően társadalmilag kiközösített, vándorló hőssel, a fafejű parasztok között, miközben a "fajtám" már kiveszőben... hát ,hogy tehetik ezt a piszok aljasok!!Nem gondolnak a szegény kockákra akiknek nincs vagy csak mininális életük van a való világban!!? Ejnye-bejnye tele van ez a játék hibákkal, és unalmas is fuj fuj nyaff nyaff, de most aztán jól kiadom magamból a csalódottságomat erre jók az egyoldalú kritikák, alaposan kihányom az epét
és így este majd jobban alszol.Azért remélem érezhető az irónia.....
[ Szerkesztve ]
-Megoldottam a problémátokat. -És...?Ennyi?Mesélj még!Tüzet köpött a sárkány vagy mérget? -Igen...és arany pikkelyei voltak és dőlt a seggéből a füst,mint egy kéményből. -Épp ahogy a skaldok éneklik...Kiérdemelted a jutalmad!
Új hozzászólás Aktív témák
Megkérnénk minden topiklakót hogy a játék történetéhez kapcsolódó hozzászólásoknál használja a Spoiler kódot!
- Path of Exile 2
- Szólánc.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Futás, futópályák
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Apple asztali gépek
- De mennyi az annyi?
- Kémia topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest