-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Nem feltétlenül állítja le a motort, ráadásul P, D, R és B módban be tudja indítani bármikor, amikor szüksége van rá, ezekben az állapotokban az MG1 összekapcsolható a motorral azaz szükség esetén tölthető a hibrid akku, az N-ben viszont nem, az kifejezetten olyan helyzetekre van, amikor valamilyen oknál fogva mindenképpen le kell választani a futóművet a hajtásláncról, legyen az az ICE vagy az MG1/MG2.
Egyébként igen zavaró hangon tud csörömpölni a figyelmeztetés az N módban (és teljes kijelzős figyelmeztetés van, hogy a hibrid akku sérülhet, és rakjam P-be vagy D-be), egy sima autómosásnál simán az idegeimre megy, és kikapcsolhatatlan.
Kéziféknél nálam tuti nem kopik a bowden mivel elektronikus. A fékpofák meg N-ben is kopnak, ha be kell húzni, mert esetleg mégsem teljesen egyenes a talaj. Én mondjuk az "Auto HOLD"-ot használom, így D-ben nem "fárasztom" magam a fék nyomásával, vagy megnyomom a P gombot (szintén D-ben), és simán olyan, mintha a kéziféket húztam volna be - egyébként ez a mód való arra, ha 3 percnél tovább kell várakozni valahol.
Ugyanígy, megállásnál nem kell N-be rakni, hanem D-ben megnyomom a P gombot, a parkolási fék aktiválódik, és simán átrakom P-be, így biztosan nem kap "pofont" a váltó rögzítője.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Kuplung azért van a HSD-ben, igaz mindig zárt állapotban, viszont képes meghibásodni. A Yaris MK4-nél pl. volt ilyen probléma.
Az N állásnak viszont mindenképpen fizikainak leválasztásnak kell lennie, mivel a hibrid és a 12V-os akku nélkül is működnie kell - ahogy működik is -, minden HSD-ben fizikailag kapcsolható.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #16180 üzenetére
Yaris MK3 HSD (2. generációs hibrid hajtás) - javarészt napi 2x19km, 4-5 fővel (és hosszabb túrák 2 fővel), 36000km átlag tankolással mérve: 5,08L/100km.
Yaris MK4 HSD (4. generációs hibrid hajtás) - ugyanaz a felhasználás, 52000km után 4,27L/100km. Télen nézve 4-5,15L/100Km közt, nyáron 3,48-4,13L/100km közt van.Megjegyzem, felénk ritka a -6°C-nál hidegebb hőmérséklet... viszont annál több a 12-18°C közti, nyáron néhány napra felmegy 32-35-re is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #16183 üzenetére
Nem, mivel a sima 1.8-as motor az Ottó motor, a hybrid meg Atkinson ciklusú... utóbbi gyengébb de jóval takarékosabb, ezt a gyengeséget ellensúlyozza az elektromos hajtás, és az, hogy mindig az ideális fordulaton van a motor.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #16186 üzenetére
A sima szívó benzinesnél is lehetnek szép nagy javítási összegek, főleg a modernebbeknél, amikben már kettős tömegű lendkeréktől kezdve mindenféle finomság akad...
A Toyota azért nem véletlenül mer 15 év garanciát vállalni az akkupackra (legalábbis felénk), igaz ennek feltétele az éves, márkaszervizben történő Hybrid check (vagy kis/nagyszerviz, ami éppen soron van).
Persze van olyan, hogy megáll ez is, de engem pl. a Golf MK3 1.6 szívóm simán 3x is ott hagyott az út szélén (az olyan apróságokat nem számítva, amit meg tudtam javítani, mint pl. a szétugrott váltórudazat)... egyszer ráadásul olyan helyen, ahova a madár is útlevéllel közlekedik (úgy döntött, hogy akkor adja meg magát a gyújtótrafó és megrepedt - 20km séta a legközelebbi autóalkatrészes boltig, szerencsére volt raktáron, majd 20km vissza), egyszer a kuplung kinyomó szakadt át, ott legalább el tudtam tolni a legközelebbi szervizig 😃, ami 400m-re volt (nyilván nem válogattam, hova viszem 😃).
A Seat Leon TDi-met már trailerezni kellett, amikor a kuplungpedál alatti hidraulikus nyomóhenger eltört benne 😃 - még szerencse, hogy erre már volt (meg azóta is mindegyikre van) asszisztencia szolgáltatás.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #16196 üzenetére
Az újak olyat tudnak, hogy váltanak direkt befecskendezés és port befecskendezés közt, de ez nem Ottó ciklus ettől függetlenül,csak az üzemanyag bejuttatásának optimalizálása. De pl. a Yaris MK4 HSD az még mindig csak portbefecskendezéses, míg a nem hibrid verzió mindkettőt használja.
A turbó nem szereti a hibrid motorok üzemét, így kb felejtős... vagy néhány 10E km után cserés lenne (hiszen felmelegedne, majd leállna alatta a motor, majd ismét kezdené ezt a folyamatot, akár percenként többször is... méga normál üzemű autóknál is megsínyli, ha egy hosszabb út után azonnal le van állítva a motor, és nem jár még 5 percet csak úgy, üresben, hogy lehűljön a turbó).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #16199 üzenetére
Mert nem kell szervizeltetni az autót max. 16000km-ként vagy évente (amelyik hamarabb jön)? Nem sokkal drágább a márkaszerviz mint egy random paki felénk... ráadásul itt van 10év/160000km garancia is, aminek feltétele a márkaszervizben történő szervizeltetés...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #16230 üzenetére
Lehet, hogy Mo igen, de felénk csak nagyon nyomott áron eladható, és a nyomott ár milliós nagyságrend különbözet átszámolva, mivel mindenki tudja, hogy milyen a Toyota garanciája... persze a negyed millió mérföldes autóknál már nem, de azokat gombokért adják lassan.
Én már biztosan nem vennék meg egy autót, aminek nincs meg a teljes, hivatalos szervizkönyve, Toyota esetében a digitális...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #16184 üzenetére
Ma csináltam egy kb a Te felhasználásodnak megfelelő kört, 1 fővel: hideg motor, 7 fok szitáló esővel, 18.5-re állított fütés, klímával az alábbi adatok jöttek ki, közepes forgalom (és rengeteg körforgalom mellett):
Vissza út,kicsit másfele, már melegebb motorral:A számítógép max. 0,2l/100km-t csal, lefele, tankolásos méréshez képest.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az éjjel elugrottunk egy kis Croisantért Párizs mellé... 21.5 fok, 2 fő, telepakolva a hátsó ülés és a csomagtartó... nem pályáztunk, tehát, 50-70-80-100km/h váltakozva, de a csigaevők nem lapos vidéken élnek és -2 fok volt 😃... Calaistól mérve:
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #16248 üzenetére
A régebbi generációs hajtásláncnál nagyobb fogyasztást hoz, a MK3 Yaris HSD +1L-t jelent kb a MK4-hez képest - abban a Prius 2 kissé módosított hajtáslánca volt. Őszinte leszek, nem sírom vissza 😃 A Prius nagyobb, nehezebb is, így a fogyasztása is magasabb lesz, a hőháztartása sem ilyen jó... de még mindig sokkal jobb egy síma szívó benzinesnél.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
-
KTTech
veterán
válasz Drizzt #16475 üzenetére
Újra lehet fényeztetni De amúgy el kell fogadni, hogy pályán (sőt anélkül is) a kőfelverődés leszedi a festéket... Nálam majdnem 2 év - és 54500km - után is van belőlük bőven, nem csak a motorháztetőn, hanem kb. mindenhol.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nem lesz... mivel konstans nagy sebességgel fogsz haladni. Az Eco módnak városban van leginkább hatása, a Toyota reklámanyag is oda ajánlja (nem véletlenül ). Minden másra a normál mód megfelelő.
Off: Nálam szeptemberben lesz egy UK-Korfu zötyögés a Yarissal , ráadásul nem FR-IT útvonalon, hanem FR-Belgium-Hollandia-Német-Ausztria-Szlovénia-Horvátország-Szerbia-Montenegró-Albánia-Görögország-on keresztül, ahol lehet, kerülve a fizetős autópályákat (kivétel Ausztria és Szlovénia, azt nem úszom meg)
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz vicces #16500 üzenetére
Dugóban jó az eco mód, az igaz. De egyébként a 80-120 vagy hasonló változásokra kissé lassan reagál, és ha már elérted a kívánt sebességet, nincs több hatása szóval oda jobb a normál vagy akár a power - ha épp szükség van rá.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz vicces #16506 üzenetére
Ha tudnám hogy csak pl fél liter/100km lenne a fogyasztáskülönbség nem is agyalnék rajta.
Normál haladásnál 1-2dl már nagyon max, amit eco móddal ki lehet hozni. Araszolásnál, városban viszont sokat számít, pl.a fűtést lekapcsolja hamarabb várakozásnál (főleg ha Eco módban van), így hamarabb leáll a motor stb.
Persze az Eco mód segít egy kicsit a nehéz lábon is, a hosszabbra nyújtott reakcióidejével, bár csodákra nem képes, ha valaki binárisan használja a féket és a gázt, akkor lehet akármilyen módban, sokat fog fogyasztani 😃
A nagypapás mód igen jót tud tenni a fogyasztásnak az idiótákra, akik nagyon sietnek, azokra meg magasról teszek: nem nekik kell kifizetni a büntit gyorshajtásért, ha elkapnak, mert a mögöttem levő tolná, aztán nekem is tolni kell, h ne villogjon/dudáljon... ha korlát van, akkor korlát van, annyival fogok menni.
A franciáknál könnyű megtanulni, ott nincs 10% + egy kicsi ráhagyás 😃 80-ban 86-nál már b*hatja az ember (tapasztalat), lejtőn lefele belecsúsztam 86-ba 90EUR-os csekk várt otthon az UK-ban, mire 5 nappal később hazaértem (le volt írva, h 100-ig +5km a megengedett, felette 10, kivétel ha van valami lassító tábla, pl. esőben pályán 100-ra áll át a normálisan 130+10-re belőtt kamera).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Mersant_le #16514 üzenetére
Legalább nem több mint 1 évvel későbbre rakták neked, mint Nekem 😃22.06 megrendelés, 24.04 várható szállítás,de az se biztos még (az eredeti 23.02 volt)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Köztudott, hogy a Toyota nem támogatja az elektromos autókat... mondjuk nekem hiába adnának elektromosat, nem felel meg a használati feltételeimnek: túl kicsi a hatótáv, drága tölteni (olcsóbban megtankolom a Yarist)... a napi melóbajárásra ok, de a töltés még akkor is gond.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #16583 üzenetére
Én a Seaton az út szélén csináltam meg, a padkát használtam emelőnek Eszköz az volt, kellett hozzá egy 11mm és 13mm-es spanner meg egy 20-as torx csavarhúzó (az egyik oldalon, a másik oldalon meg egy sima pozi-2 fejű csavar volt), és egy szorító cucc, amivel visszanyomtam a féknyeregben a dugattyút. Affinitás mondjuk nem árt, bár én úgy láttam neki, hogy YT-on megnéztem hogy kell (előtte egy olaj+diesel szűrőcserét csináltam csak, szintén YT alapján, az volt a bevezetés - korábban soha nem nyúltam autókhoz).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
KTTech:
En is szeretem a hasonlokat YT-rol kinezni, de a fek az kicsit komolyabb, mint egy olajcsere. Szerintem...A TCCN csatornán elég rendesen meg van pl. mutatva, hogy kell csinálni. Egy minimális szerszámhasználati tapasztalattal nem okozhat gondot...
Futóműelemekhez viszont én sem nyúlnék, mert ahhoz nem elég csak kicserélni az alkatrészt - ami nem feltétlenül egy egyszerűen kivitelezhető dolog -, be is kell tudni állítani , a fék viszont semmilyen állítást nem követel meg (csak ha valaki sikeresen leszedi/elszakítja a fékcsövet vagy fékfolyadékot kell cserélni).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A-G közt van legalább 7.5% különbség a gurulási ellenállásban azaz 1000km-enként elvileg 6L a különbség az A és a G-s közt.
Nálam a B-C közt volt 2.5-3dl/100km különbség, igaz eltérő márkánál, szóval nem teljesen mérvadó...[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Teljesen mindegy, hogy ott van-e az a 3m vezeték vagy sem. Kb. ugyanannyi idő lenne feltörni. Ráadásul legalább 4 vevő van az autóban (1 a start gombnál, 2 az első ajtók mellett, 1 a csomagtartónál), nem egy ponton veszik a jeleket, amik szintén a CAN buszon jutnak el az ECU-ba, ahol jóváhagyásra kerülnek - innen tudja az autó, hogy a kulcs az autón belül van, vagy nincs, az enyém nagyon panaszkodik, hogyha indítás után kiszállok...
Olyan védelem nincs, amit ne lehetne néhány másodperc alatt feltörni/megkerülni, akár gyári, akár egyedi megoldásról van szó.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A régieknél még lehetett, bár a Priusoknál már az sem működött régen sem teljesen elektronikus sok esetben a váltó. A kormánylakatok működnek (na nem a gyáriak, azt 10mp alatt el lehet törni), hanem a jó vastag, műszerfalba beleakaszkodók, de azoknak is a zárszerkezete viszonylag könnyen feltörhető...
Tényleg nincs, amit ne lehetne elbugázni néhány mp-en (max 1 percen) belül, megfelelő felkészültség mellett. A mechanikus zárakat a legegyszerűbb úgy megkerülni, hogy feldobják egy lopóautó hátuljára, 2 emberrel ez kevesebb, mint 60mp alatt kivitelezhető. Biztonságos helyen meg korlátlan idő áll rendelkezésre az esetleges mechanikus védelem kiiktatására.
A legjobb azoknak az autóknak a védelme, ami ugyan viszonylag könnyen feltörhetőek, de nincs értelme elvinni, tipikusan a Tesla-k, mivel ott minden nyomon van követve, hiába lopják el, nem tudják továbbértékesíteni, ami jelentősen csökkenti a lehetséges bevételt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálunk 113 a sebességlimit az autópályán
De sajnos a villamos lét nem felel meg az utazási szokásainak, ahhoz legközelebb egy plugin hibrid állna, de az UK-ban nem kapható még az új Prius (meg a régi sem). De ha kapható lenne, akkor is jóval drágább lenne a magyar áraknál...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Theodorci #16663 üzenetére
Mihez képest túl pici a Yaris? Hány emberrel lenne használva?
Mi 2 fővel felpakolva rendszeresen megtesszük az UK-MO távot vele autópályán, és ez igaz volt az előző MK3 HSD-mre és a mostani MK4 HSD-re is, de a következő Yaris Cross is így lesz használva (ha egyszer végre megjön, majdnem 2 év lesz megrendeléstől számítva). Soha, egyetlen egyszer nem éreztem, hogy kevés lenne pályára, megpakolva is simán elvittem az elektronikus sebességkorlátig a német pályán, igaz, csak rövid ideig, ott már nem jó a fogyasztása a hibridnek - meg amúgy se szeretek ilyen gyorsan menni, felénk az autópályás sebességlimit amúgy is 113km/h, és ez több, mint elég - máshol is be kellene vezetni, rögtön csökkenne a kollektív károsanyag-kibocsátás.
De amúgy is Mo amúgy is olyan kicsi, hogyha középen köpök egyet, akkor az már külföldön esik le, felénk sokkal nagyobbak a távok, amit megteszünk vele (egy sima, egy napos kirándulás 5-800km simán megvan).
Idén UK-Corfu is be van tervezve (konkrétan a benzinen kívül minden ki van fizetve), nem kompon, hanem FR-NL-Németország-Ausztria-Szlovénia-Horvátoszág-Montenegró-Albánia-Görögország útvonalon, 2 nap alatt levezetve a 3000 km-t, visszafele még megállunk Párizsban is, mert miért neA napi munkábajárásnál 5 fővel használom a Yarist, azaz napi 40km megy így bele.
Az eddigi átlagfogyasztásom így 4.22l/100km, 56000km után, amit majdnem 2 év alatt tettünk bele (májusban lesz 2 éves).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #16677 üzenetére
Felénk nem létezik csak benzines a Cross-ból, kizárólag HSD van... pedig jobban örültem volna, ha a HSD megkapja a benzines motorját a dupla (port és direkt) befecskendezéssel, ami jól jött volna nagyobb sebességnél.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nekem a gyári nyomás 2.3 lenne, de 2.7-en használom, félrekopást nem tapasztaltam (most fog elfogyni az első gyári szett, 60000km után), de a fogyinak jót tett. Persze ezt ahhoz lőttem be, hogy folyamatosan terhelve van a kocsi, ha egyedül használnám, akkor 2.5 is elég lenne.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Semmi olyan gondot nem látok, amit egy kis porszívózás ne oldana meg... ott a szűrő az akkupack előtt, amit könnyű takarítani, bőven elég negyed évente is. Kutya nélkül meg évente több, mint elegendő.
Ha ki is akarod venni a szűrőt, akkor egy PH fejű csavarhúzó és egy lapos csavarhúzó kell, és kb. 10mp-nyi idő kivenni
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Szétszedni nem kell a hátsó ülést, csak fel kell emelni. Sima patentes beakasztású, de nem árt némi erőt alkalmazni, eléggé tudnak ragaszkodni egymáshoz.
Szép utat tettél meg vele Ausztriában melyik útvonalon vitt a navi? Én is arra fogok menni, csak még 5-600km-t extrában , igaz csak aug legvégén.
A fogyasztáson meg 120-140-es tempónál nem kell csodálkozni, nem könnyű az autó, nem is áramvonalas... Én mondjuk 100-as átlagot tervezek tartani majd, egy megállóval, azt is Szlovéniában, onnan még 18 óra lesz hátra Görögországig (Igoumentisa), majd komppal át Corfura.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Theodorci #16735 üzenetére
A linkelt Aurissal sokkal jobban jársz, mint a linkelt Yarissal.
Volt MK3-as Yaris HSD-m, bár többször megjártam vele az UK-Mo távot, agyig pakolva azért nem mondanám erőgépnek abban még a régi 2. generációs hajtáslánc van, annak minden előnyével és hátrányával... de azért nem okoz gondot neki a 130-as tempó sem, bár nem annyira szereti (az aki benne ül, ott már nem halk).
A fogyasztása a Yarisnak 130-nál olyan 6.1-6.3 körül volt (mért érték), a fedélzeti számítógépe sokat csal. Az átlagom 36000km után 5,08 volt, igaz a mindennapokban 5 fővel használtam, és nem toltam neki pályán sem, stabil GPS szerinti 100km/h körül használtam, néha 110-el, ami a legális limit felénk.
A MK4-es Yaris már más ligában játszik, de az ára sem ennyi.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #16742 üzenetére
Ingyenesről nem tudok - de nem lehetetlen, hogy van -, fizetősek biztosan vannak, pl. ez az oldal. Itt mindennel össze van rendelve a rendszám, az ebayen is tudunk rendszám alapján alkatrészt keresni, de a biztosítóknál is csak azt kell megadni, és mindent tudnak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Házimozi belépő szinten
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kés topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen