-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Upo
addikt
Ott sem kopik semmi. Ugyanis az a HSD után van biggyesztve. Sőt az LC500-nál már 4 fokozatú váltó van mögötte.
Tessék átnézni tényleg a HSD működést, a benzinmotorról nem jut tovább a hajtás sehova N-ben, tehát a HSD kihajtásán levő váltóba se megy semmi, mert áll a tengely.
Nincs kuplung, nincs hidraulikus csatolás, nincs kapcsoló köröm, semmi csúszó, klattyanó, váltó alkatrész benne, hanem állandóan kapcsolódó fix áttételű fogaskerekes bolygómű van benne (az újabbakban kettő).
Az MG1 a napkeréken van, a benzinmotor a bolygókeréken, a "külső gyűrű" megy a kihajtás, az MG2 felé. Az MG2 fix kapcsolatban van a kihajtással (difi), tehát ha az forog, akkor a kerekek is forognak.
Ahhoz hogy legyen hajtás, az MG1-et kell villanymotor üzemmódban hajtani, a benzinmotor és az MG1 egymáshoz képesti fordulatszáma határozza meg, hogy a kihajtás áll, vagy a benzinmotor hajtását hosszabb vagy rövidebb áttételezéssel továbbítja.
Ha D-ből N-be rakom, akkor gyakorlatilag az MG1-re adott elektromos hajtás változik meg, a feszültsége, fázisa, frekvenciája. Semmi nem kopik jobban vagy kevésbé.
Legalább a 3. generációs hibrid hajtás áttekintő videót meg kéne nézni, ez a hajtómű az alapja az összes jelenlegi hsd hajtásnak, ezen az elven működnek most is, kisebb-nagyobb módosításokkal. De az elv innen megérthető. Illetve látszik az egyszerűségében zseniális szerkezet, ami alig néhány alkatrésszel és okos szoftverrel mindent megold. [link]Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen