Új hozzászólás Aktív témák

  • Upo

    addikt

    válasz Ck. #16031 üzenetére

    Ott sem kopik semmi. Ugyanis az a HSD után van biggyesztve. Sőt az LC500-nál már 4 fokozatú váltó van mögötte.
    Tessék átnézni tényleg a HSD működést, a benzinmotorról nem jut tovább a hajtás sehova N-ben, tehát a HSD kihajtásán levő váltóba se megy semmi, mert áll a tengely.
    Nincs kuplung, nincs hidraulikus csatolás, nincs kapcsoló köröm, semmi csúszó, klattyanó, váltó alkatrész benne, hanem állandóan kapcsolódó fix áttételű fogaskerekes bolygómű van benne (az újabbakban kettő).
    Az MG1 a napkeréken van, a benzinmotor a bolygókeréken, a "külső gyűrű" megy a kihajtás, az MG2 felé. Az MG2 fix kapcsolatban van a kihajtással (difi), tehát ha az forog, akkor a kerekek is forognak.
    Ahhoz hogy legyen hajtás, az MG1-et kell villanymotor üzemmódban hajtani, a benzinmotor és az MG1 egymáshoz képesti fordulatszáma határozza meg, hogy a kihajtás áll, vagy a benzinmotor hajtását hosszabb vagy rövidebb áttételezéssel továbbítja.
    Ha D-ből N-be rakom, akkor gyakorlatilag az MG1-re adott elektromos hajtás változik meg, a feszültsége, fázisa, frekvenciája. Semmi nem kopik jobban vagy kevésbé.
    Legalább a 3. generációs hibrid hajtás áttekintő videót meg kéne nézni, ez a hajtómű az alapja az összes jelenlegi hsd hajtásnak, ezen az elven működnek most is, kisebb-nagyobb módosításokkal. De az elv innen megérthető. Illetve látszik az egyszerűségében zseniális szerkezet, ami alig néhány alkatrésszel és okos szoftverrel mindent megold. [link]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

Új hozzászólás Aktív témák