-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #18044 üzenetére
A váltók lazán elmennek 450-500K Km-t - még akkor is, ha elmarad az olajcsere... Nem nagyon van semmi bennük,ami elromoljon. (nem is igazán váltók, a Toyota is inkább Power Split Device-nak hívja, nem transmission-nek). Nincs benne lánc, bonyolult hidromechanikus dolgok, csak pár fogaskerék és a két elektromotor - van ugyan egy kuplung is, de az mindig zárt állapotban van (nem is lehet oldani). Amíg van olaj benne, megy a végtelenül egyszerű olajpumpája és a hűtés is rendben van, menni fog.
Amikor a váltó nekilát csattogni, akkor az esetek 99.99%-ban nem a váltóval van gond, hanem a motorral.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #18043 üzenetére
Még jó, hogy a jelenlegi Toyota HSD-kben nincs automata váltó
A későbbiekben lesz, de azt Hybrid Max-nak hívja a Toyota majd, és elsősorban nagy teljesítményre lesznek kihegyezve, nem takarékos üzemre (és a működési elve a hibrid rendszernek teljesen eltérő lesz a mostanitól, nem soros, hanem párhuzamos lesz).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18073 üzenetére
Már a 3. Toyotámat használom az általuk nyújtott finanszírozással. Gond még nem volt, mindent a márkakereskedő intézett (beleértve a becserélések miatti hitellezárásokat is). Annyi, hogy felénk jobbak a konstrukcióik (minden országban más).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KubanitoS #18077 üzenetére
Sokat nem tudsz rajta változtatni, de ha minuszba viszed, akkor lassabban reagál.
Mondjuk engem inkább az zavar, hogy pl. esőben nem kapcsol be, ha nincs nagyom sötét. Az, hogy hamarabb bekapcsol még soha nem okozott gondot[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18115 üzenetére
Motor hőt használ - még egyik ICE-s hibrid modellben sincs benne hőszivattyús megoldás, azt az elektromos modelleknek tartják fent egyelőre (és az újabb plugin-eknek, mert EV módban is kell fűtésnek lennie).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz dragon1993 #18121 üzenetére
Lehet, melegebb volt a kocsiban, mint 29 fok... Hűteni meg motor nélkül is tud, ha van elég az akkujában. Nem éri meg a Toyotának hőszivattyút rakni a hibridekbe, ha olcsóbban is elő lehet állítani meleget...
A legújabb fejlesztés nem is a hőszivattyúk fele mentek el, hanem infrasugárzót raktak a comb fölé (az első két ülésnél), az többet ért hőérzetben, mintha felfűtötték volna a teljes autót, és kevesebb energiát is használ (főleg kombinálva az ülésfűtéssel).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Az app figyelmeztet, hogy csak private road-on, és nem garázsban használható a funkció. Ennek ellenére tuti sokan ezt nem tartják majd be. Mondjuk én amúgy se használnám, mert nincs olyan hideg felénk, hogy kelljen + ott az ülésfűtés, a szélvédőre meg a védő jegesedés ellen, és még a benzin se fogy
Az elektromos tűznek kb. akkora az esélye, mint a Tesláknál, hiszen azok soha nincsenek teljesen leállítva + ott egy jól melegedő töltő is,az akku sem kis árammal tölt, felügyelet nélkül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz aszamóca #18138 üzenetére
Az új motorokba 0-8W olajat írnak elő (legalábbis a Yaris 2020+ és Cross esetén), ha bármi nem stimmelne a gyártás folyamán, nagyon gyorsan kiderülne 😃 ezért is tesztekik rendesen a motorokat beépítés előtt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #18153 üzenetére
Azért van benne pár dolog, amivel vitatkoznék... kezdve, pl. hogy a Priusban nincs CVT váltó. Ha már csinál egy videót, nézzen utána, hogy is működik a dolog. Az igaz hogy az e-CVT ritkán esik szét, hamarabb van gond az inverterrel.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #18160 üzenetére
A hibrid addig működik hibridként, amíg: el nem éri azt a sebességet, amikor a hibrid rendszer lekapcsol, vagy nincs több energia az akkuban. Ezekben az esetben ha a fene fenét eszik sem lesz nagyobb teljesítményed, mint a benzinmotor 98 LE-s teljesítménye (minusz a veszteségek).
A forgalmiban benne van nálunk mindkét adat, nem tudom Mo-n mi a helyzet, azt már elfelejtettem (itt a forgalmi nem is hasonlít a magyarra és nincs is más papír a kocsihoz).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
DPF a hibridekben is van a 4. Gen-től kezdve, csak itt GPF-nek hívják. Ugyanúgy csinálja a regenerálást... észrevehető, mert olyankor nem nagyon akar lemenni a pillanatnyi fogyasztás akkor sem, amikor normál esetben már megtette volna.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #18177 üzenetére
Az Auris hibrid rendszere 64km/h után lekapcsol, mivel az akkori generáció ennyire volt képes, ahogy a P3-é is... így a kiírt adat kb. kamu.
Megjegyzem, a 140km/h-hoz bőven elegendő a 98LE is, ahogy a régi MK3 Yaris hibriddel a német autópályán összehoztam 175km/h-t megpakolva (GPS szerint). Igaz kellett hozzá egy kis idő 😃.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nincs rá. Az újabb generációkra ez a jellemző, sokkal többet használják az akkut (magasabb sebességnél is él a hibrid rendszer), ezért nem is töltődik fel 80% köré, mint a régiek, csak ritkábban. Hosszabb fékezés közben azért fel fog töltődni
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #18210 üzenetére
Azért tud csak addig EV-be menni, mert felette már nem tud működni az MG2, nem megfelelő az áttétele neki, és nem tud elég nagy sebességre felpörögni - ez esetben csak a benzinmotorra tud támaszkodni a rendszer. A 4. Gen-nél áttervezték az MG2-t, 17000-es fordulatszámra fel tud pörögni, így 130-ig tud beavatkozni.
A nagy sebességnél egyébként nincs szükség nagy teljesítményre, 130/as tempó tartásához elég 20-30LE is. A felgyorsításhoz kell a kakaó.
Az érdi emelkedő a 101LE-s benzines Golf MK3-amnak se jelentett kihívást annak idején (az első hibridemet kb 5 éve vettem meg, itt kint angliában), pedig azt 1995-ben gyártották 😃www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18212 üzenetére
Na, ezt én is sajnálom a Toyotánál. A MK4-es Yarisra 16-os felnit szerettem volna, nem lehetett az Excel kivitelben, csak a 17-est, ugyanez volt a Crossnál is, az Excel-nél csak 18-as felni van... pedig a 17-esel jobb lett volna.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Attól nem kell félni, hogy nem lesz hozzá készülék, az UWB technológia eléggé a biztonságot figyelembe véve került kifejlesztésre, és jelenleg csak a legújabb készülékekben található meg.
A másik lehetőség a már meglevő DCM használata lehet a nyitásra, így sokkal szélesebb körben elérhetővé válna a dolog, azaz a beépített modemmel kommunikál majd a kulcs, ami viszont online frissíthető. Ez azért nem valószínű szerintem, mert sokkal több időt vesz igénybe a kapcsolat felépítése, mint UWB-n keresztül.
Ha meg a biztonságot mint magát nézzük, akkor ha azt nézzük, a mai kulcsok sem túl biztonságosak, és akkor enyhén fogalmaztam... és azok már nem lesznek frissítve, de legalább már van bennük mozgásérzékelő, így inaktívan kikapcsolnak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #18241 üzenetére
A 2020+-os Yaris (és a Cross) az 4. Gen és 130-ig tudja. Legalábbis ezt tapasztaltam, és a Toyota is ezt állítja a 4. Genről:
"But one of the most immediately noticeable advancements is that the car’s all-electric EV capabilities have been transformed. It is now possible to drive in EV mode for much longer periods in urban traffic, and even maintain speeds of up to 80mph without assistance from the petrol engine. "
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz sequator #18240 üzenetére
Az jutott még eszembe, hogy az MG1 az közvetlenül az ICE-re kapcsolódik (mert ez a feladata), így nehezen tudna 10K+ fordulaton pörögni, nem?
A Toyota szerint az MG2-nek kellett gyorsnak lennie:
"MG1 starts the engine and generates power to charge both the hybrid battery and the 12V auxiliary battery. MG2, on the other hand, is the larger unit and is used to drive the vehicle through the front wheels. Benefitting from new segment-type coils on the stator, MG2 can deliver 59kW of power and 141Nm of torque at a maximum of 17,000rpm."
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A régebbi infotainmentekben nincs benne az 5GHz-s Wifi, amire szükség van a vezeték nélküli AA-hoz.
Nekem is ezért nincs, mert a 360-as kamera nem megy az új infotaintmenttel a Crossban, így a "régit" kaptam.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18269 üzenetére
Mivel a vezetéknélküli AA nem licensedíjas külön, így az lehet, hogy hardverlimitáció van. Pl. fel kellett áldozniuk egy másik funckió javára. Mondjuk, ahogy meríti a telót az AA (illetve a futtatott programok, nem maga az AA), tuti nem használnám vezeték nélkül...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #18272 üzenetére
Van aki szerint felesleges a 360°-os, szerintem nagyon megkönnyíti a szűk helyen parkolást (az ultrahangos szenzorok együttműködnek vele), és mutatja, hogy a kormány adott állásánál hova fog kerülni az ember... hátsó kamera mondjuk alap, az is nagy segítség, de ha jól emlékszem, ott nem dinamikus a segítség (a sima Yarisban nem volt az).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Igen, arra gondolok. Ezek szerint a Yaris Cross az előrébb van, mint a 2023-as Corolla 😃 legalábbis bizonyos megkötések mellett.
Nekem emiatt kellett lemondani a vezetéknélküli AA-ról...ez csak a régebbi rendszerben van benne, a csilli-villi új, nagyobb, HD felbontásúban nincs (ahogy a 360°-os kamera sem).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz blueye #18354 üzenetére
Télen a 2.5-ből marad hajnalra vagy 2.2 környéke... Itt a Toyotánál 2.6-ra fújják általában (eddig mindenhol ahova vittem, ennyire lőtték be), én 2.7-re állítottam (20 fokban, hideg gumival), reggelre 6 fokban már csak 2.4 volt induláskor anyomás, felmelegedve volt 2.6.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Házimozi belépő szinten
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kés topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen