Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Raijin
tag
-
bteebi
veterán
válasz
CriticalHit #10 üzenetére
Én is így gondoltam, meg talán így is van némelyik gyártónál, de a Teslás tapasztalatok alapján elvben nem. Régi, csak Superchargeren töltött Model S-ekkel szoktak ennek kapcsán példálózni. A kulcs talán leginkább az akku kondicionálása (előmelegítése), illetve - még jó hogy eszembe jutott - hogy mennyire merítetted le. Szóval nem a sebesség gyilkol, hanem a "túlzott" (talán 20% alá?) lemerítés.
-
EXIEZ
aktív tag
Ez köztudott és mobiloknál is ez van.
De általában sok éves garancia van az akkukra, így ha már az akkuk legalább oda kerülnek vissza ahol valószínűleg újra felhasználásra viszik vagy továbbítják már elértek egy nagy célt.A nagy pakkok rendes "lassú" töltése sehogy sem lesz jó hosszú távon.
-
EXIEZ
aktív tag
A gyorstöltés idővel megoldja ezeket a gondokat, az hamarabb fejlődik lásd mobilok esetén pl.
Itt azért problémás televerni akkuval az autót mert a súly mellett azért kockázatosabb ha a fél autó akkubol áll
-
bteebi
veterán
Az alapvető probléma az, hogy rövid távon egyik se fog érdemben változni.
Amúgy meg épp azért kérdeztem az energiasűrűséget, mert gyakorlatilag az határoz meg mindent racionálisan. Mert amúgy akár 500 kWh-nyi akkut is bele lehetne pakolni egy Leafbe is - a jelenlegi csúcsakku esetében ez alig 2,5 tonna lenne. Hogyha élünk azzal a hanyagsággal, hogy ez a 2,5 tonna érdemben nem befolyásolná az autó fogyasztását (de), akkor egy nagyon jófej 12 kWh/100 km-es városi fogyasztással számolva egy töltéssel bő 4000 km-t megtehetne az autó.
Aztán ha ezt az autót 1 fázisról (16 A) 3,7 kW-tal próbálod feltölteni nulláról, akkor alig öt és fél nap alatt már végzel is vele.
-
-
bteebi
veterán
válasz
Aprósólyom #5 üzenetére
Na, az már egész jó
. (De miért nem lehetett amúgy ezt a nagyon is fontos adatot megemlíteni a cikkben?
) LFP-vel eddig leginkább talán 160 Wh/kg körül jártak, ez meg már NMC szint, vagy (egy kicsit) jobb.
Mondjuk az 1000 km-hez egy pl. 16 kWh/100km-es fogyasztást feltételezve 160 kWh-s akkura lenne szükség, ami még így is vagy 800 kg lenne. De egy energiasűrűség-duplázással már 400 kg alá érnének, ami már nem is lenne akkora teher. Csak jelen állás szerint jó eséllyel nem fogják elérni 5-10 éven belül... vagy talán sohase.
(Bár azért ez a része nem annyira valószínű.)
-
bteebi
veterán
1000 km-t mehetnek az új akkuval? WTF??? Me' nem úgy van, hogy ez csak kapacitás kérdése?
Inkább mondják meg az energiasűrűséget, akkor abból lehet valamit okoskodni.
Ráadásul ugye hatótáv = kapacitás / fogyasztás, melyből az előbbi teljesen tetszőleges. A 4,37 tonnás Hummer EV-ben pl. bruttó 246,8 (nettó 212,7) kWh-nyi akku van, amivel papíron 480-600 km-t tud menni, vagyis névlegesen, bár valószínűleg nagyon nem valósan 35-44 kWh/100 km-es fogyasztással elvan. Ezzel szemben a Model 3 kb. 16-18 kWh valós, egy Model X kb. 25-30, de a kisebb autókkal, városban 10 kWh körülre, vagy akár az alá is be lehet nézni.
Viszont amíg a Hummerben 212 kWh-nyi akkuval kell kihozni a hatótávot, addig egy sima Model 3-nál már "csak" 57,5-ből (kb. negyedannyi), egy Nissan Leafben 39-ből (alig több, mint hatodannyi), egy Dacia Springben meg csak 25 kWh-ból (nyolcadannyi se). Szóval ez az "1000 km-t egy akkuval" ebben a formában egy orbitális baromság.
-
CriticalHit
addikt
Az akkucsomagok tömege csökkenjen, elfogadható 600-800 km-es valós hatótávval. Minden logikával ellentétes a 400-500 kg-os akkucsomagot cipelő 1, 8t < elektromos autó.
-
nobeige
tag
Minden LFP akkumulátor lítium ionos de nem minden lítium ionos akkumulátor LFP kemiaju. Legalábbis az ingyenesen hozzáférhető, népszerű Wikipédia szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos konnektor: tényleg spórol az áramon, vagy csak pénzkidobás?
- Google Pixel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- OLED TV topic
- Apple iPhone Air - almacsutka
- TCL LCD és LED TV-k
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Asztali PC , R5 7600X , RX 6700 XT 12GB , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 1TB HDD
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- Intel Core i9-9900K 8-Core 3.6GHz (16M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- Asztali PC , R5 8400F , RX 5700 XT , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 500GB HDD
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3533
- Új FULL HD webkamera + Számla
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3358
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest