Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz T.Peter #71882 üzenetére

    Van is hozzá driver fél éve. Most csak a végfelhasználói driverbe került bele. Viszont a játékok még nem használják PC-n. Ennek az oka, hogy a Work Graphs futószalagja nem kompatibilis a hagyományos futószalaggal. Tehát, ha erre fordítanak le egy UE5 játékot, akkor az nem fog elindulni azokon a hardvereken, amelyek nem támogatnak mesh shadert. Emellett még van egy igen fontos követelmény a parancsmotorra, ami funkcionálisan ugyan nem okozza a Work Graphs futtathatatlanságát, de a helyzet az, hogy ha nincs teljesítményben erre kigyúrva a parancsmotor, akkor a Work Graphs lassítani fog a feldolgozáson, ha a munkamenet nincs kifejezetten a Work Graphs futószalagjára kigyúrva, de akkor meg azért gyorsul, mert túlléped az Execute Indirent határait, és ott nem nehéz az 1 fps-nál jobban elérni, mondjuk 5 fps-t. Gyakorlati haszna ugyanúgy nincs.

    A jelenlegi játékok nem ilyenek, ha csak a jelenlegi jellemző futószalag mellett cseréled az Execute Indirectet Work Graphs-ra, akkor azt tapasztalod, amit a legtöbben, hogy az RDNA 3-on és RDNA 4-en hoz tempót, de máshol lassít. Az Xbox Series X-en azért gyorsít, mert a Microsoft két különálló parancsprocesszort használ, de az RDNA 2-ben, a PC-s verzióban csak egy van ebből a hardverben, és nem is ugyanolyan, amit a Microsoft alkalmaz. Emiatt RDNA 2-re már rég elvetették a Work Graphs funkciót, mert ugyan funkcionálisan megoldható, de -30% az eredménye. Mivel nem erre tervezték a hardvert, sosem fogják tudni megoldani azt, hogy az RDNA 2 PC-s változata a Work Graphs funkcióval gyorsabb legyen, mint Execute Indirecttel. A jelenlegi környezeteben ezt a teljes iparág kizárólag RDNA 3 és 4 GPU-kon tudja kivitelezni, és ezért nem látsz egy olyan játékot sem, ami Work Graphs API-t igényel. Majd akkor fogsz, amikor az UE5 PCG-je át lesz emelve valós idejűbe, mert akkor a Work Graphs megkerülhetetlen lesz. De az szerintem leghamarabb jövőre esedékes. Tehát a Work Graphs API-s játékok úgy 2027-ben jöhetnek.

    SER már van fejlesztői driverben, de mivel a fejlesztők nem törik magukat azon, hogy támogassák, így majd akkor lesz bevezetve leghamarabb, ha lesz olyan program, ami kéri.

  • PuMbA

    titán

    válasz T.Peter #71882 üzenetére

    Ezen én is felhúztam a szemöldököm, hogy eddig miért nem volt, hiszen abban a tudatban voltam, hogy ez van, hiszen alap :) De most már érthető, hogy miért volt az összes Work Graphs írásukban 7900XTX példaként. Ebben az új 25.20-as driver branch-ben ezek szerint tömérdek újdonság lesz november végén, aminek látjuk az előszelét.

Új hozzászólás Aktív témák