-
Fototrend
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_Smooth
senior tag
Na beszéltem a kipusokkal. Elvetettem a UEL leömlőket és a sport katalizátort is.
"Leömlőt nem csinálunk erre a gépkocsira, főleg hogy a motornak a nem egyenlő szárú leömlő nem igazán tesz jót, illetve a leömlőben van a katalizátor is. A sportkatalizátor a szerkezetéből és áteresztéséből adódóan nem kezeli a 2db lambdaszondát, vagyis a gépkocsi hibakódos lehet. Érkezik a közeljövőben olyan sport katalizátor ami kezeli a 2db lambdaszondát papíron, de a sport katalizátor garanciája erre soha nem vonatkozk, vagyis ha még sem kezelné, akkor emiatt nem cserélik ezeket az egységeket garanciában."
A dobok miatt majd elviszem az autót, bár arra is azt mondták, ha gyáritól eltérő, akkor elhasalhat vizsgán.
Bár nem hangosabbat akarok, csak a motor karakteres hangját akarnám, h érvényesüljön. De gyanítom, egyik a másik nélkül elkerülhetetlen. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15288 üzenetére
Az mar fel siker.
Ha kesz akkor johet a csatachip. 260-270-re meg tudjak irni siman.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15284 üzenetére
Na látod csak a mi autóinkra kerestem rá.
Nálad vmi update Lega ügyben?
Allegro-ról vettem gyári (NGK) gyertyákat. Remélem nem hamisítványt kaptam...
Ránézésre nem az.
-
_Smooth
senior tag
válasz
MasterMark #15281 üzenetére
Na lementem és szétszedtem. Nem mondom, hogy nem izgultam (az utolsó saját autóm, amin mókolni kellett/lehetett francia volt... Nem lehetett nem eltörni már eleve eltört pantentokat is XD), de amúgy valóban piszok egyszerű volt az egész.
Így néz ki a hátulja. Van egy rakat RCA. A 2x AUDIO IN-re van most kötve egy jack, a WEFA BT/AUX adapter megy a CD váltóra, és van még 2db sárga RCA VIDEO IN, meg egy piros RCA SUBWOOFER - jelenleg mind használaton kívül.
Viszont nem igazán találok leírásokat, hogy melyik csatlakozó mit tartalmaz itt. Melyik lehet pl. a múltkormány, illetve a touchscreen.
Bár ezen a képen nem szerepel, de ez alatt az egész alatt volt még egy egység, amiből megy vezeték a kijelzőhöz (azt nem tudtam/akartam kiszedni).Szóval, ha találok olyat, amin van RCA videokimenet, akkor már 1 lépéssel közelebb lehetek. Ha pedig múltkormány/touchscreen kompatibilis lehet pl Toyota rendszerrel, akkor az is jó lehet; Toyotás is van fent egy halom (meg BMW, Audi, vw, SEAT, Škoda, porsche, Mazda... persze Subarut az istennek nem találok)
Szerk: igen, Kenwood van benne
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
_Smooth #15280 üzenetére
Gyorsan rákeresve a mk4 a Legacy-ban Kenwood az mk3 Impreza/Forester-ben Clarion van. Akkor jól rémlett.
Nekem jól jönne vmi jobb hangminőség meg ha lenne pl USB és/vagy BT audio, pláne AA/CP... Na de előbb gatyóba kéne ráznom a gépet műszakilag a sallang ráér.
Nyáron műszaki, előtte a 2 első csillapítót ki kéne cseréltetnem. Most hogy a hátsó vadi új érzem, hogy az elsők sem az igaziak már.
-
_Smooth
senior tag
Igen, én is elgondolkoztam ilyenen (bár én másik irányból XD - kéne hangszigetelés, rezgéscsillapítás, akkor már lehet, hogy jó lenne hangszórókat is cserélni, de akkor már kéne rendes fej is...) csak aztán mindig ráeszmélek, hogy igazából én nem hallgatok zenét. Főleg nem autóban.
-
_Smooth
senior tag
válasz
MasterMark #15278 üzenetére
Akkor azt csak Racing módban aktiválja? Mert amúgy szabvány videójel, gondolom a forrás mindegy kéne legyen neki.
A 2 audio bemenet meg a sárgától független lenne?Biztos egyszerűbb lenne a komplett kijelzőcsere (amit már korábban is linkeltem), de akkor bukom a gyári dolgokat, amiket ez a jelenlegi tud, meg ki tudja milyen teljesítményű (még akkor is, ha 8GB, 8core verziót veszek), pláne minőség lenne egy ilyen kínai.
Ezért fordult csak meg a fejemben. -
_Smooth
senior tag
válasz
MasterMark #15275 üzenetére
Hát igen, találtam pár képet olyan egységről, ami nekem is van, meg párat, ami inkább csak hasonlít.
Kompozit csatlakozókba is futottam bele ilyen képeken (sárga RCA videónak, meg piros-fehér az audionak)
Aztán volt olyan kép, amin ezek nem voltak, ellenben van egy tucat egyéb kábel.
Találtam ilyen boxokat, de csak egyéb autómárkákkal. Ezeken a boxokon vannak egyéb csatlakozók is (CAN bus jellegű, szögletes socket számos pinnel.) Gondolom, ezen keresztül oldható meg némi vezérlés kormányról, külső joyrol vagy érintőn.
Most egy WEFA adapter van rádugva a CD váltó bemenetre. De gyanítom, az ebben az esetben nem igazán játszana.
Ha már kép/hang átmegy, az igazából nekem talán elég is. Bár nem lenne baj, ha legalább a hívásokat fel lehetne venni (le lehetne rakni) kormányról.
Navigációt el tudom indítani telefonról.Na de akkor majd túrom még a netet... vagy egyszer rászánom magam és kibontom az egységet.
Azért köszönöm a gyors válaszokat!
(FB-on nem vagyok, így az ottani csoportok kiesnek)
-
MasterMark
titán
válasz
_Smooth #15273 üzenetére
Ezek komplett rendszerek, egyedi csatlakozások vannak közöttük.
Nem lehetetlen, hogy vissza lett fejtve és van hozzá valami, de én még nem találtam ilyesmit.
Az enyémnél megnéztem egy s-video szerű sok lábas csatalkozó van, külön RGB jelekkel analóg módon. Nem lenne lehetetlen, de az érintésvezérlés egy másik téma megint.
-
_Smooth
senior tag
Köszönöm, majd megkeresem őket.
Mindenképp kipu után akarok chipelni (augusztusban már lett volna időpontom is egyhez, de visszamondtam, amíg nem tudom, mi lesz a sorsa a kipufogónak).Más; napokban kipróbáltam, DVD lejátszik-e filmet is, vagy csak navira jó-e. Elég mókás azon a kis kijelzőn filmet nézni
(ha már autós mozik kb eltűntek).
Viszont így akkor működhet ez más, külső forrással is, nem?
Gondolok itt valami dobozkára, amit esetleges videóbemenetre lehet kötni, így akkor carplayre/navira tudom használni a gyári kijelzőt (nem érdekel a mérete, felbontása).Honnan tudhatom meg egészen biztosan, hogy van-e rajta, és ha igen, akkor milyen bemenet? Anélkül, hogy szétszedném. Vagy megint lyukra futnék online keresgéléssel, mint a guminál is.
Kézikönyvben szerepelhet? (nem ezzel jött ki az autó a gyárból, ezt az előző tulaj szerelte be, de gyári egység) -
-
_Smooth
senior tag
Nem hangzik rosszul. Én is rámennék már, csak előtte erősen gondolkozom a kipufogón. Mindenképp fel kéne méretni az állapotát. Aztán annak függvényében vagy az egészet, vagy legalább catback cserélni.
És akkor ez után lenne érdemes nekem.
Van esetleg bevált kipufogós? Lehetőleg olyan, aki akár teljes (egyedi) rendszert is épít, nem csak hegeszt meg dobot cserél.Ha már szóba került a fogyasztás, Neked mennyi a vegyes, 7,5? (Kicsit kisebb autó, de hasonló motor)
Nekem 8,2-t ír, de gumicsere napján 7,6-ot fotóztam épp.
Én azt hittem, nem fog 10 alá bemenni. (Pláne ezzel az öreg automatával). -
Qru
MODERÁTOR
Jah ha már optimalizálás: Megvolt az első 3000 km. Kellemes karaktere lett, alul nem olyan erőtlen a gép. Sőt talán kicsit túl harapós is, most az új kuplunggal még szoknom kell az elindulást de már egész jól megy.
Fogyiban eddig a gyári állapothoz képest -0,1 liter a nagy átlaghoz képest de nyilván tisztulni fog még a kép ha többet megyek vele.
Illetve a teljesítmény csúcs is lentebb jött 500 rpm-el, már nem érdemes 5500 főlé forgatni a korábbi 6000 helyett. Semmi diszharmónia nincs érzésre és hibát sem dobott eddig. Reméljük így is marad. -
_Smooth
senior tag
válasz
kenguru99 #15268 üzenetére
Igen, értem, és meg is felel.
Úgy értem a kerék teljes átmérője, a kerék teljes szélessége megfelel a papíron vázoltaknak. Szélessége 2 esetben tér el, kettőben egyezik.
Azt nem értem, miért szűkül az egész szigorúan a leírt verziókra, mikor teljes fizikai paraméterei egyeznek.
Gumiabroncs mérete: 637mm átmérő és 205mm széles.
A matricán szerepel 4 érték, amik átmérőben mind közel ugyanez, de egymáshoz képest is max ugyanennyi eltérés, szélességre egy van egy mérettel fölötte, egy meg alatta.
Megnéztem a használatiját is, azt mondja, hogy az autó A oszlopán (hát nálam a B-n) található a matrica, azon vannak. COC papírt nem kaptam az autóhoz.
Mindegy, bocsánat, hogy felkavartam itt az állóvizet ezzel a marhasággal. -
kenguru99
senior tag
válasz
_Smooth #15262 üzenetére
"Nem tér ki a váltóméretekre, de azt sem írja, hogy a teljes kerék átmérő változása nélkül az azon belüli arány ne változhatna."
De. Egyértelműen kimondja a jogszabály amit be is másoltál."a gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak."
Ez jelenti azt, hogy csak a gyártó által engedélyezett méretek használhatóak. Nincs jogilag olyan hogy váltóméret. Nincs. Van a gyártó által engedélyezett méret és kész. Ettől eltérni utólagos (lepapírozott) átalakítással lehet. -
czanga
őstag
Lehet nálam is meg fog...
Még vacilálok ezen, mert ugye a méret nagyon sokmindent befolyásol ami menetdinamikában jelenik meg.Szóval eredetileg Pilot Sport 4 is szóba jött, hiába nyugis sofőr, de a jó gumi nagyon fontos. Az viszont pl 205/50-es méretben nincs is.
Persze aztán az átlagosabb, de minőségi utcai gumik is szóba jöttek, de /50-es méretben azok hiába vannak (pl Hankook Ventus Prime 4), pokol drága.
-
-
czanga
őstag
205/50 R16 a gyári mérete a GF8 GT Turbónak. Lehet tippelni milyen gumit és mennyiért találni ebben a méretben. Ami van az is s*arrá van árazva sajnos, és itt nem egy Pilot Sport 4-ről beszélek.
205/55 már jelentős difi (téli szettem ez, mert egyszerűen nem volt más)
Nyárit vennék rá lassan, de ettől én is fosok, hogy megállítanak akkor viszlát, vagy műszakin kötnek bele.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
_Smooth #15262 üzenetére
A gyári méret az felszereltségtől is függ. Nekem pl a manualban ott a 205/55R16, a 205/50R17, a 225/45R17 és a 225/40R18 de mivel az enyém alapfelszereltségű a matricán csak a 205/55r16 van rajta. Szóval ha nagyobb gumit akarok, akkor be kéne rendelnem mondjuk a dízelhez tartozó matricát a márkakerből.
-
_Smooth
senior tag
válasz
kenguru99 #15260 üzenetére
És ennek egyébként én nagyon örülök is. Tisztuljon végre ez a szegmens is, elég már a bugyipénz fejében áttolt félholt szekerekből.
Viszont ez esetben nem érzem indokoltnak egy autó elkaszálását.
Az B oszlopon lévő matrica tartalmaz 205/55R16 méretet, aminek szinte tökéletes váltója a 205/50R17. 4,9mm eltérés a kerék teljes átmérőjében, ami 0,77%.A magyar jogban a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeit a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szabályozza. A rendelet 36. § (2) bekezdése kimondja, hogy a gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak.
Ez a paragrafus tartalmazza azt is, hogy személyautók esetén tengelyenként csak olyan abroncsok szerelhetők fel, melyek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
A 4 tengelyen csak azonos szerkezetű gumik (diagonal vagy radial) lehetnek. Meghatározza a profilmélység minimumát is.
Minimum a jármű gyártója által előírt terhelési és sebességindexet kell tudnia (téli esetén sebességindex lehet alacsonyabb is, de akkor nem mehet ennél gyorsabban a jármű).Nem tér ki a váltóméretekre, de azt sem írja, hogy a teljes kerék átmérő változása nélkül az azon belüli arány ne változhatna.
Vagyis egy 632-637mm átmérőjű és 205mm széles kerék félnije ne lehetne akár 15, 16 (ahogy a gyári matricán is) vagy épp 17".És persze, valszeg sose lesz gond ezzel - ahogy kb 2 hónapja megállítottak rutinellenőrzésre, amire esetemben kb 20 éve volt utoljára példa - és még csak rá se hederítettek a gumikra, pedig az 8.5szeles et35 felni elöl vagy 2cm-t lógott ki az autó alól. Viszont kaszált már el márkaszervíz céges autónkat, mert egy repedés volt hátul az egyik, lökhárítóba épített fényvisszaverő prizmán. Igen, értem, bár a facelift előtti verzión nem is volt ilyen prizma, ha van rajta, akkor annak működnie kell. De egy repedés nem befolyásolja a (passzív) működését. Mindegy, nem mondom, hogy nem jogos. Csak egyszer fussak bele egy ilyen túlbuzgóba ezzel is, aztán mehet a vita. Ezért akarok csak már előtte ténylegesen képbe kerülni - akár úgy döntök, h buktával cserélem ezeket most, akár úgy, hogy tojok bele és megkockáztatom. Vagy, ha jogszabályt nem sért, akkor pedig tudjak mit lobogtatni.
Mellesleg még csak nem is spórolás vagy szabályszegés volt a szándékom ezzel. Egyszerűen neten is ezt a méretet hozta több helyen, ráadásul ugyanez a gumi még kb 7ezerrel olcsóbb is a 215/45 méretben. Egy felszerelési díjat spóroltam volna vele. Ha meg sztrítrécsingre akartam volna építeni, akkor épp hogy valami szélesebbet meg peresebbet, meg nagyobbat raktam volna. De inkább a komfort és a vízen/hóban való magasabb hatékonysága volt szempont. Nagyobb esélyét látom aquaplaningnek, mint száraz aszfalton való megcsúszásnak. (Előbbihez már jóval kisebb tempó is elég)
Na mindegy, köszi mindenkinek az eddigieket. Kutakodom majd még kicsit, aztán max offként megosztom, ha sikerült valami tényleg kézzel foghatót kerítenem. De itt igyekszem nem tovább rágódni ezen.
Mellesleg tényleg nagyon eltérő infók vannak neten. Néztem ezt a wheel-size.com-ot is. Európai, 2008as Legacy 2.5i 173LE kombira 215/45R17 a legkisebb, amit ír (miközben az autómon ez a legnagyobb). 225/40R17 meg 2 18" érték is szerepel.Szerk:
"Forumtars is vegul inkabb cserelte a matricat a B oszlopon."
Ha nem kapok kedvező választ hatóságtól, én is azt fogom -
kenguru99
senior tag
válasz
MasterMark #15253 üzenetére
"Amúgy felesleges túlaggódni, senkit nem fog érdekelni a gyakorlatban."
Én inkább azt mondanám, hogy valószínűleg nem lesz gond. Amióta elkezdték elvinni a rendőrök a korrupt vizsgáztatókat, azóta már nem megy át mindenhol minden. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15258 üzenetére
Jaj ilyet nem szabad mondani soha.
Ha kesz akkor viszont johet a csatachip.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15256 üzenetére
Ohh, remeljuk sokat nem kotlanak rajta.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15253 üzenetére
Nalad hogy all a gep?
Nalam kesz lett a fenyezes mult heten, vissza is kaptam. Meg var ram egy (ketto) hatso lengescsillapito csere es akkor remelem megleszunk idenre.
-
-
_Smooth
senior tag
Ami mi lenne? Lévén, hogy nincs COC papírom
Illetve akkor mire vannak a váltóméretek?
205/55R16 szerepel a matricán. Meg lefelé 205/60R15. Akkor a 205/50R17 miért ördögtől való, mikor csupán 5mm az eltérés? Pont annyi, mint a két kisebb között. Ezen én egyelőre nem bírok túlgördülni
Na mindegy... a legközelebb valszeg majd 5 év múlva esedékes. Ha annyit megér egyáltalán nálam az autó. (remélem, igen)
Egyébként élvezetesebb lett ezzel a gumival/felnivel. Hülyeség ez a hiúsági verseny... ha nem pályára építesz autót, több a hátránya ezeknek a dögnagy felniknek, mint az előnyük.
Most ezzel a gyárival kicsit fiatalabbnak is hat az autó, mint azokkal a BBS-ekkel.
Kicsit szórakoztam amúgy AI-jal is (üvegek fóliázása, meg teszt ezüst helyett fehér, grafit fényezéssel, illetve fehérre fújt felnivel). Nem lenne rossz egyik-másik kombo. Fóliára elég valószínű, hogy be fogok nevezni.
-
_Smooth
senior tag
Bazz!
Hát köszi.
Gyanítom, itthon valóban nem lesz ezzel gond; előző tulaj 215/50 R17 és 215/45 R18 is elég messze voltak a gyáritól, mégis forgalomban volt az autó.
(A kotla füstköpő rémroncsokról nem is beszélve)Amúgy meg csak azért rugózom ezen, mert már fent vannak a gumik. Csak próbálom kimatekozni, mire számíthatok.
-
-
_Smooth
senior tag
válasz
kenguru99 #15247 üzenetére
Igazad van, jogszabály valszeg nem tér ki erre, ott hülyeséget írtam. Ez inkább a gyártók és szakik által használt tűréshatár.
A KRESZ annyit mond ki (ha jól tudom, most nem túrtam bele magam, így lehet, hogy nem pontos a megfogalmazás és nem mindent sikerült fejben össszeszednem);
Tengelyenként azonos (méret, minta, márka, terhelhetőség stb) gumik kell, hogy fent legyenek.
Radial/diagonal mind a 4 gumi esetén egységes.
Gyár által (hogy javasolt, vagy előírás, lehet vitázni, de az általuk felvázolt, gyakran 4-6-8 különböző méret is egymás váltóméretei) feltüntetett méretektől ne térjünk el. Terhelési, sebességindextől természtesen felfelé el lehet, illetve téli esetén sebességindextől akár lefelé is, de akkor az indexnek megfelelő sebességértéket nem szabad átlépni.
Tele van a net váltóméret kalkulátorokkal, mindegyik ezzel a +/-2,5%-kal számol.
A magyar forgalmiba nincs beírva az autó kötelező kerékmérete, így mire hivatkozik a biztosító, műszaki állomás vagy rendőr?
Az autó kézikönyve, keréknyomás matricája esetemben 4 méretet és azokhoz tartozó egyéb értéket mutat nyárira és ugyanennyit télire.
De nem szerepel köztük 4évszakos. Akkor azt se rakhatok fel?
Attól, hogy nem rajzolták fel oda az összes létező, elképzelhető, esetleg 2008-ban még nem, de azóta kitalált méretet, valóban nem lehet tőlük eltérni, ha az geometriáját nézve nem tér el a többi felvázolttól?
Én elfogadom, elhiszem, hogy büntettek meg már fórumtársakat, vagy tagadtak meg kifizetést. De egyéb infok hiányában 2 dologra tudok gondolni;
1) az illetékes szerv/ügyintéző volt tudatlan
2) a fórumtárs jelentős mértékben tért el a gyári iránytól
Igen, kerék szélességének, nyomtávszélességnek, kerékátmérőnek jelentős hatása van nem csak a vezetési tulajdonságokra, de az autó műszaki állapotára is.
De esetemben gyári felnin van olyan gumi, ami teljes kerékátmérőt tekintve 2% tűréshatáron belül van, gumiszélességet tekintve pedig szintén gyári érték, csak nem pont ezzel a felniátmérővel.
195/65 R15 (632mm)
205/60 R15 (627mm)
205/55 R16 (632mm)
215/45 R17 (625mm)
Ebből a középső kettőnek a szélessége ugyanaz, mint nekem (míg van 2, ami felfelé és lefelé is eltér 10mm-rel). Tehát ennek értelmében én gyári méreten vagyok gumiszélességben.
Innentől már csak a kerék teljes átmérője fontos kérdés, meg az abroncsok terhelhetősége, sebességindexe.
Esetemben ez 93 V (ami bármelyik értéket nézve is mind fölött van).
A teljes átmérője pedig 205/50 R17-nek 637mm, vagyis +5mm két gyárilag feltüntetetthez képest és 10-12mm másik kettőhöz képest. De még a 4 gyári érték között is akad 5-7mm eltérés.
Vagyis nem értem, innentől miért cirkuszol(hat)na bárki. Egyedül az osztrákok esetén nem tudom, mennyire állnának bele; elég rugalmatlanok és szögleteseknek tudnak lenni. De igazából a 205/55 R16-hoz képest annyi a különbség, hogy a gumi kevésbé ballonos, mert 16 helyett 17-es felnin van (ami amúgy szintén szerepel a táblájukban). De szélességre, terhelhetőségre és átmérőre egyezik.
Ezek, a matricán feltüntett értékek nem csak annyit jelentenek, hogy a gyár ezekkel a méretekkel adott ki autót? De amúgy meg max 2% eltéréssel ezek simán variálhatók, nem?
És, mivel a forgalmiban sincs semmi kötve, így az osztrák rendőrnek sincs jogalapja.
Kézikönyvem sose volt, a B oszlopra ragasztott tájékoztató matricát meg leáztatta az eső. Autó alól nem lóg ki, átmérője nem változott.
Igen, tudom, ez most itt úgy tűnik, már megvan a válaszom és esetleg csak kekeckedem. De ez egy fórum, ez itt marad, hátha másnak is segítség a jövőben. Főleg, mert egyébként még nekem se szent meggyőződésem, hogy ez így helyt áll, nem találok érdemi, hivatkozható infót ezeken kívül, így ez csak puszta logika.
-
kenguru99
senior tag
válasz
_Smooth #15245 üzenetére
"Szélesség stimmel, mert az ajánlottak közt van ilyen, csak R16. Átmérő is stimmel, mert ajánlott méretben "
Tévedésben vagy. A gyártó által megadott méretek nem ajánlások hanem előírások.
"Magyar jogszabályok értelmében max 2% eltérés belefér."
Nem tudom miért gondolod ezt, de ilyen jogszabály nem létezik. -
Qru
MODERÁTOR
-
_Smooth
senior tag
válasz
MasterMark #15243 üzenetére
Valóban nem
205/50R17 Conti AllSeasonContact 2Na de biztosító meg műszaki miért szórakozna?
Szélesség stimmel, mert az ajánlottak közt van ilyen, csak R16. Átmérő is stimmel, mert ajánlott méretben van R17 is, a 215/45R17-hez képest pedig 14mm, 205/55R16-hoz képest meg csak 5mm a difi.
Akkor innentől ez már csak kekeckedés, nem?
Magyar jogszabályok értelmében max 2% eltérés belefér. Ez pedig azon belül van. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15243 üzenetére
Muszakin szolhatnak erte illetve a biztosito is belekothet ha nagyon akar. Egyik sem jellemzo de legkozelebb maradj a gyari meretnel. 205/55R16 olcso meret, nekem is az van.
Peresseg azert ennyit nem szamit ekkora lepteknel.
-
_Smooth
senior tag
Na én meg felrakattam ma gyári felnivel a 4évszakosokat.
Találtam pár oldalt, ahol a legjobb árhoz 2023-nál nem régebbi DOT-ot garantáltak, valamivel drágábban akár 24-es is lehet, garantáltan 2025-ös pedig vagy 25%-kal a legjobb áruk fölött.
Ezeket végül dobtam, aztán olyan helyen rendeltem, ahol említést se tettek a DOT számokról, ráadásul az összes közül itt volt a legolcsóbb. Fel voltam készülve, hogy akár 23 előttiek is lehetnek. Végül nagy meglepetésemre 1825-ös DOT-tal kaptam.
Viszont szerelő srác rákérdezett, tutira ez lenne-e a gyári méret, mert most 215-ösök vannak fent a felnin.
Hát megmondom őszintén, lusta voltam lemenni megnézni az autót, amikor meg beültem, sose jutott eszembe ránézni. Úgyhogy most megnéztem a B oszlopon a matricát.
Neten szinte mindenhol 205/50R17-et találtam gyári méretnek. Eddig 215/45R18 volt a BBS-en és 215/50R17 a gyárin.
Matrica meg 205/60R15, 205/55R16 és 215/45R17-et ír ennek környékén. 2% eltérésbe belefér, de ez azért így meglepett. Remélem, ezen nem fognak rugózni a hatóságok.
Amúgy komfortosabb lett, halkabb, kezesebb, agilisabb. A nagyobb kerekekkel kicsit talán jobban fogta az aszfaltot, de olyan volt érzésre, mint egy úthenger.
Én meg nem versenyautónak vettem, szóval egyelőre ez eléggé kielégítő.
Ami meglepett, hogy (M0-on hazafelé) kormányt megcibálva viszonylag könnyen be lehetett hintáztatni. Pedig akkora különbség azért szerintem nincs két szett között; igaz, hogy a felni maga 8,5×18 vs 7×17, de gumi és azok peremmagassága viszonylag közel van egymáshoz. Lehet, hogy csak a fellélegzett kormánymű miatt? Vagy 215/45 vs 205/50 tényleg ennyit jelentene? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15240 üzenetére
Telekre járni pont jó lenne nekem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15238 üzenetére
Engem meg déltuán hívott a fényező, hogy kész a kocsi. Holnap mehetek érte. Szerencsére a díszléc is menthető volt bár így is az előzetesen kalkulált ár fölé csúszott kicsit a projekt.
Remélem egy Forester Wilderness-t adnak.
-
stickermajom
addikt
Nem kapkodják el az Outback karosszériajavítását. 8 napja adtam le, most hívtak hogy még legalább egy hét, mert meg kell rendelniük a szélvédő alatti elemet. Mondjuk hogy ezen mi tartott eddig azt nem tudom, itt a fórumon ti 5 perc alatt megállapítottátok anno.
Közben eladták alólam a csereautót, szóval most hoznak egy másikat..
-
Qru
MODERÁTOR
Fenyezes update: le lett csiszolva ahol kellett. Semmi targikus, idoben el lesz/lett kapva. Egy korabbis serules kokany javitasa miatt van a gond (mar igy vettem anno). Elvileg csutortokre vagy pentekre kesz. Remelem mert hetvegen mennek vele...
-
_Smooth
senior tag
Ha már szóba került a futómű meg kormányzás (mármint nem az. Bár mondjuk itt kedvencem a cégesekben sávtartó miatt felugráló "kormányzást átvenni" felirat XD - azon vagyunk, bazmeg! Remélem, jövőre sikerül végre
) az alábbit mi okozhatja?
Egyenesfutás esetén kicsit könnyünek érződik... mintha jégen futna. Aztán kb 10-10fokkal elmozdítva már felkeményedik a kormány, kanyarodás után pedig alig vagy egyáltalán nem bírja visszatekerni középre. De valami brutális mértékben, ami a cégeshez képest elég rendesen szembetűnő, nem csak valami borsószemkirálylányos reakció.
Ez szervoprobléma lehet? Vagy futóműbeállítás? Esetleg a nagyobb kerekek miatt? (215/45R18 egy 8.5 széles felnin, ET35-tel).
Sajnos még nem volt lehetőségem ezeket gyári kerékkel kipróbálni (amúgy a gyári felnin is 215/45R17 gumi van). -
Qru
MODERÁTOR
Na, a futomu beallitasa pipa. Sokat nem kellett rajta allitani de a kormanykozep is picit el volt maszva. Most egyaltalan nem kovajog, franko lett.
Viszont a 2 hatso csillapitom is cseres lassan (ezt utolso muszakin is emlitettek mar).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15230 üzenetére
Wilderness nem volt?
Gondolom ha leragasztod akkor visit mint a valasztasi malac.
-
stickermajom
addikt
Megint parkol az autó, most épp a karosszériásnál.
Kaptam egy 25-ös OBK-t csereautónak addig, asszem' eggyel jobb felszereltség mint az enyém, meg már FL. Egészen tetszik. Van benne kanyarkövető LED, combtámaszos bőrülés, H/K zene.
Csak az éberségfigyelő idegesítő rohadtul, sötétben látni a ledet ami a szemembe villog. -
A.Winston
tag
válasz
MasterMark #15227 üzenetére
Igen, kozben neztem en is nem feltetlen jo otlet.
Koszi megerositest. -
A.Winston
tag
Ezt a ravenolt ra lehet tolteni gyarira is, ugye?
Legkozelebb rendelek toluk dobnek kosarba egy kicsit ebbol is, ha mehet. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15220 üzenetére
Ott legalabb van ilyen. Itthon meg semmi (nyilvan mert hibatlanok)...
-
A.Winston
tag
Sziasztok,
hűtőfolyadéknél mi az optimális szint? Tartályt néztem ma és alsó érték felett látszik picivel. Mivel ez egy tágulási tartály csak és amúgy hűtéssel nincs gondja motornak (néztem euro-ringen is), gondolom nem feltétlen baj. Elvileg egy fél liter lehet a min és max közt. Érdemes rátöltenem? Kell valami spec subaru folyadék (egy 23-as brz)?
Vagy pár deci tesztvíz is megteszi, hogy két érték közé essen?
Köszi, ha van tipp. -
stickermajom
addikt
Lassan nem marad olyan része az autónak amire nincs kibővített garancia.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15216 üzenetére
Igen szerencsere. Most meg kerek egy ajanlatot a fenyezotol, van par kritikus pont ami beavatkozas igenyelne.
Holnap meg futomu allitas lesz. Most gyorsan lezongorazom ezeket amig szabin vagyok es van idom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15211 üzenetére
Koszi! Kesz is lett. Komplett kuplung csere lett a vege. A csapagy full rottyon volt az tudtam/hallottam de szetkapva latszott, hogy a koporeteg is kb 10k-t ha elmenne meg...
Most igy csere utan tunik fel, hogy mennyire fent fogott mar a regi. Most erosen szoknom kell, mert jol lent fog ujra.
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #15211 üzenetére
Kinél csináltatod végül?
Féltengely csuklókat (belsőket talán) anno a Seibiko újíttatta fel valahol, azóta is hibátlan. Nincs csak a gyári, aminek a töredékéért újították fel a sajátját. Azóta már elmentem vagy 80k km-t, még mindig jó.
Lakatolás majd nekem is tervben van, a két baloldali ajtó alja gatya, meg a kuszöb végek, a hátsó ív belső élével egyetemben. -
MasterMark
titán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15205 üzenetére
Csatlakozom. Bubi leadva kuplungozasra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15205 üzenetére
Ajj pedig megtapiztam volna az H6-ot...
Idopontilag nekem szeptember kb barmikor jo.
Helyszin ugyileg a legutobbi tali helye is ok.
-
válasz
MasterMark #15181 üzenetére
engem ne
Új hozzászólás Aktív témák
- Robotporszívók
- Xbox Series X|S
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- OLED TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- HP 14 Elitebook 640 G10 FHD IPS i5-1345U vPro 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3536,100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus E-SIM 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3355, 100% Akksi
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest