-
Fototrend
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15187 üzenetére
Majd a topik talin megszakértjük.
De a yardnak is bezavart mert egyszer azért szedtek ki mert azt hitte csak helyzetjelzővel megyek.
-
_Smooth
senior tag
válasz
MasterMark #15184 üzenetére
Nah! Amíg próbáltam utánanézni pár infonak még, meg futott be telefon is, jól eldobta az eddig begépelteket... :S
Köszi a válaszokat.
Ezt a modult valszeg elengedem. Akkor inkább nem kapcsolom le a tompítottat. (Bár kellemes ára van egy NightBreakernek)
A ködlámpás dolgot akkor majd körüljárom kicsit alaposabban. Most nem találtam meg újra azt a korábbi autodocost, de úgy rémlik, volt külön jobbos és volt párban is. Mivel kb 6-7k volt darabja, gondoltam akkor már inkább párban cserélném.
Aztán találtam máshol méretpontos, minőségi (de nem gyári, csak azzal megegyezőként hirdetett) verziót is, darabja 62k
Ha DRL-lel együtt találnék egy normális példányt, akkor teszek vele egy próbát.
Nem értem, minek akarják kikapcsolni a DRL-t. Mit fáj nekik? Nekem csak annyi a bajom vele, hogy csak elöl van. A sok süket meg megy bele így a ködbe, vagy akár húzzák maguk mögött a vízfüggönyt a pályán... pláne a szép, feltűnő aszfaltszürke meg ezüst példányok.
Másik véglet meg az 1km látótávolság mellett karácsonyi díszbe boruló, amelyik akkor se kapcsolja le a ködzárót, amikor megérkezem mögé. Meg külsőben vonatoznak így. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15184 üzenetére
Enyemben van gyarilag DRL de az a tavolsagit hasznalja 20%-on ha jol tudom.
-
MasterMark
titán
válasz
_Smooth #15183 üzenetére
Gyárilag a DRL az a tompított 50% fényerőn. De csak az olyan lámpavezérlő modul tudja. (Egy ideig kerestem ilyet, de mindenki csak kikapcsolni akarja a DRL-t nem beszerelni…
)
Utólagos ködlámpás DRL-t én is láttam osramot, de az univerzális volt, és nem illeszkedne úgy hogy jó legyen szerintem.
Az autodocos az belevaló? -
_Smooth
senior tag
Ilyen DRL modult használ valaki?
Ezt a partNo.-t találtam rá az enyémhez; 84067AG04ABár kölyök hétvégén kiszúrta, hogy a jobb oldali ködlámpa üvege csúnyán be van törve, úgyhogy cserélni kéne. Autodoc.hu-n kb 12k/pár lenne.
Viszont akkor már dobott pár találatot DRL-lel integrált verzióra is (kb 2-2,5x áron, meg 5x körül is).Használ valaki ilyen utólagos megoldásokat? Ha jól tudom, csak 2012. óta kötelező az autókon.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15181 üzenetére
Megvarunk, meg a lathataron sincs a dolog.
Vasarnap megcsinaltuk a fekolajcseret. Vegul Petronas Tutela ment bele: [kép]
-
MasterMark
titán
Na beadtam a gépet szervizbe. Topiktalival várjatok meg, ha lenne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
_Smooth #15179 üzenetére
Nalam is kb 8k-t fut egy evben, erre tok felesleges 2 szettet tartani. Fent van a lemezfelni(n), konnyu es strapabiro.
Zimmermann Sport a lyuggatott azt vegyel. Bar a sima is jo.
En nagyobb feken gondolkoztam de elengedtem. Most ugyis kell mar koltogetni ra, sorra jonnek elo mar a kora miatt a dolgok. Probalok a vegere erni a teendo listanak de leginkabb idom nincs ra. -
_Smooth
senior tag
Hát én kombib*zi vagyok, nekem sedan nem játszik. Főleg nem páros ajtószámmal. Szóval S60 sose jött volna szóba. Pedig S80ból találtam egyszer egy gyönyörű példányt Yamaha V8-cal.
95ös 2.5-10V 850 volt a kiszemelt. 1 milláért hirdette, úgy még 1et kellett volna rákölteni, hogy műszakilag rendben legyen, még 1et, hogy esztétikailag olyan legyen, amit szeretnék, meg 1et klímára XD
Most persze ennek is valszeg 3 milla fölött lesz vége (sose lesz vége, de egyelőre odáig mennék el).Futómű kapcsán ilyesmire gondoltam, amit Te is írsz.
Chip akkor még talonban, először a kipufogót akarom megcsinálni, addig biztos nem lenne értelme, az tuti.
Fékre is próbáltam rákeresni, de Zimmermannal is elég nagy a szórás 35-70k/db között találtam elég sok helyen pl. tárcsát.
De ezt is mindenképp meg akarnám majd csináltatni. Persze egyelőre még rendben van, itt nem sürget semmi.
Olajcsere kb ősszel lesz esedékes.
És akkor addig azért jó lenne eldöntenem a felni/gumi kérdést is, bár igazából van most valami 6-7 éves szett a gyári felniken. Talán ezt a telet még ki húzom velük (igazából céges miatt senki nem kényszerít, hogy ezzel járjak).
De most azért hajlok megint a 4S felé. Michelin, Conti volt eddig is a kiszemelt. Az a bajom, hogy szerintem annyit nem fog futni az autó, hogy megérje külön szettet tartani. Előbb eszi meg őket az idő, mint a futás. -
_Smooth
senior tag
válasz
Petester #15176 üzenetére
Hát igen, ettől tartottam, hogy egy öreg xenonnal megszívom majd. Akkor ezt a témát is alaposan körül kell járnom. Normálról xenonra váltani szívás. Fordítva mennyire az?
Igen, köszi, ezért is nem mertem még rendelni ilyet. Ugyanezeken vekengtem én is.
1) bukom azt a felületet/beállítási lehetőséget a központi kijelzőn
2) droidos kínai vackok, a közel legerősebb verzió kívül másban nem is mertem volna gondolkozni
3) a beépítőkeret milyenségéről nem, de a szellőzőrácsok minőségére láttam azért én is panasztViszont utálom, hogy ott lóg a telefon valahol a középkonzolon. Amióta carplay van az autoimban, egyszerűen nem is tudnám igazán elképzelni már nélküle. Csak azért 1. számú extra az ülésfűtéssel és klímával szemben, mert ezt non-stop használom, míg azokat csak szezonálisan.
Na mindegy, majd kitalálok valamit.
Köszi a visszajelzést/megerősítést. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
_Smooth #15175 üzenetére
Unikális autó az tuti. Főleg, hogy a tiéd még keret nélküli ablakos. A VR6 elég betegágy tud lenni azt ne bánd. A Volvo-ból az S60 ami pariban van ezekkel stílusra az még egy klasszikus de azért már kellően modern. Egy sor5 szívóval vagy turbóval elég menő.
Egy időben nagyon rá voltam állva a Volvo témára, telekre cuccolósnak V70-et szerettem volna. Mátrában sokat járunk és nagyon hamar kiderül melyik autó amiben jó 4WD van és melyik amiben csak dísznek... és a Volvo AWD jó cucc.Rövid az első fokozat azért ugrik meg olyan jól 1-esben. Látod nekem is csak 20 Nm jött pluszban, nálad kicsit több kihozható de nagyságrendileg nem sokkal. Nem bántam meg, sőt úgy vagyok ezzel is mint a fóliázással: csak egyet bánok, hogy nem előbb léptem meg. Nekem nagyon szedált volt alacsony rpm-en. És ez még csak euro 4-es, milyen lehet az EU5-ös...
Szíj gyorsan kizárható, ha veszel egy csúszásgátlót spryt, befújod és ha elmúlik akkor meg is van a hiba forrása. Nyilván ettől még ki kell cserélni de megment egy esetleges felesleges cserétől. Illetve a feszességre is nézz rá, lehet csak feszíteni kell a szíjon.
Fékből nekem a Zimmermann van, azt ár/érték arányban nagyon jó. A gyárit sec-perc alatt hullámosra fékeztem, ez meg bírja. A fogáspont is javult, fickósabb lett.
Futóműnél vannak a gyárinál jobb cuccok. Nekem most pl a gyári kutyacsont helyett erősített ment fel. Gyári vs erősített.
Nekem halogénes van és nevetni fogsz de 15 évesen még az összes izzóm a gyári...
LED-en én is filóztam de nincs engedélyes led az enyémbe úgy hogy egyelőre elengedtem. Majd ha kiég akkor kap ultralife izzókat, rühelem cserélni ugyanis.
Waze nekem is jó lenne, most ki is néztem a linked alapján egy ilye fejegységet: [link]
4S: Ezeknek mind van téli minősítése szóval elfogadják nyugaton is. Egy jó 4S bírja a havat is. Ahol kollégám 4x4 Octavia-ja nem ment fel a Barum Polaris 3-al a Mátrában ott én a Michelin CC-vel simán felmentem. Egy jó 4S kb annyit tud mint egy közepes téli gumi. Persze ahogy öregszik egyre távolodik tőle tudásban bár inkább azt mondom a dedikált téli tudás lassabban csökken (de nincs is fent egész évben).
Méretben maradj a gyárinál, nyugaton szeretnek az ilyenbe belekötni! Sőt itthon a műszakin is mostanában. Ha mind a kettő gyári méret akkor hóban/vízen jobb a keskenyebb szárazon meg a szélesebb. Fogyiban is jobb a keskenyebb.Benzin: Igen az OMV 100-as az saját gyártás én is úgy tudom, a többi az MOL-os benzin. Idegenkedtem tőlük de elég jól eszik vele a gép és igazából nekem ez számít. Meg az, hogy van mol-ra állandó Prohardveres kedvezmény, így sokkal olcsóbban tankolok ott mint OMV-nél. Auchan 100-ast is dícsérik de azt még nem próbáltam. Chip előtt tankoltam párszor ott de akkor még nem volt 100-asuk csak 98-as.
-
Petester
senior tag
válasz
_Smooth #15175 üzenetére
A faceliftesek xenonja hajlamos a vakulásra, ott vagy projektor csere vagy annak felújítása játszik, hiába cseréled a xenon izzót, nem hoz javulást. Facelift előtt sima halogénes volt a vetítőlencséje, ott nincs ilyen gond.
Szerk.: A Te esetedben a klíma vezérlőpanelje külön egység, nem úgy mint nálam, facelift előttiben, elvileg van átépítő szett hozzá és egy 2 dines rádiót tudsz tenni gyári helyére. Nekem volt, bár évekkel ezelőtt más autónkban ilyen kínai szarok, 1 éven belül megkotlottak. Meg ezeknek a beépítő keretei se olyan jó minőségűek, a levegő rostélyok állítólag elég gyenge minőségűek. Meg a BC adatait akkor bukod, nekem hiányozna, én szeretem.
-
_Smooth
senior tag
Köszönöm, így tiszta a chipes dolog is.
Egyetértek, nem is versenyautónak vettem. Elsődleges szempont tényleg az volt, hogy a megszokott közlekedőedényekhez képest valami különlegesebb dolog legye, és főleg a hangja. Ebben a nagy zöldülő, vinnyogó világban kicsit éreztesse, hogy ez még egy régi vágású vas. Ezért is keresgéltem első körben I5 kocka volókat (azok se különösebben versenyzős valamik a 140LE-vel) meg VR6 Superb/Passatot. Ott már egy kis teljesítmény lett volna, miközben küllemre megmarad a szürke hétköznapokba simulva.
Szóval én is csak annyira tervezném, amíg az a motor élettartamát nem rövidíti. Nem végsebességre kell nekem az autó, hanem, ahogy Te is írtad, városban/alacsonyabb tempón legyen dinamikus. Egyébként (nem tudom, hogy ez az automata miatt van-e, de) 1-esben piszok jól mozog. Azonnal és elég harapósan reagál a gázra. Hátramenetben is óvatosan kell, mert nagyon hamar meg tud ugrani. Szóval, ha csak 20-30Nm-t tudnának hozni, nem biztos, hogy erre vernék el 80 rongyot.
A csikorgás kapcsán bennem is első körben egy szíj merült fel. Mindenképp meg fogom nézetni, addig meg igyekszem óvatosabban adagolni.
Kipu kapcsán nagyon köszönöm a tippeket. Akkor utánajárok ennek a leömlőnek. Sport katalizátort is néztem, azzal már kicsit fölötte lenne az erre szánt összegnek. De, ha máshol tudok engedni, akkor ide át tudom csoportosítani.
Fékre is köszönöm a tippeket, utánanézek ezeknek is.
Fűtómű kapcsán nem gondoltam igazán semmire. Felmerült bennem, hogy kicsit lejjebb hozni a dobozt, de szinte rögtön elvetettem. Reták magyar utakra, fekvőrendőrök stb. úgyse fogok tudni olyan tempóval kanyarogni, ahol erre szükség lenne. Inkább annyi, hogy ha bármit cserélni kell, akkor azt nem biztos, hogy gyárira cserélném, inkább megpróbálnék "feljebb" lépni, ha van rá mód, illetve annak van értelme.
Fényszóró kapcsán is ezekre gondoltam, majd meg is nézetem. Csak gondoltam rákérdezek, hátha van esetleg valami olyan ismert bug, amiből könnyen ki lehet ugrasztani.
Egyébként mennyire problémásak ezek a xenonok? Nekem eddig csak hagyományos vagy LED volt. Van/érdemes ezeket LED-esre cserélni? Vagy nem járok vele jobban? Inkább csak a tartósság/kényesség szempontjából.
Köszi a többire is a tippeket, válaszokat.
Hifi nem konkrétan hifiként érekel. Nem hallgatok zenét az autóban (meg úgy egyáltalán igazából máshol se). Kölyök szokott néha berakni valamit, de ebben az autóban még Ő se hiányolta.
Nekem inkább telefon (bár van benne valami utólagos BT cucc), meg főleg navi miatt kéne. Igen, van benne valami gyári DVD-s navi, de én maradnék a waze-nél. És nem akarok telefont a középkonzolra vezetékezni.
Eddig ennek valamelyik verzióját néztem:
[link]
Alin különböző hardverrel van pár verziója.
Gumira nekem, ahogy írtam is, nincs rossz tapasztalatom 4S-sel.
Páromnak most is az, Firestone van fent (már kb egy éve) egy 2013. Megane-on. Télen egyszer se moccant meg az autó, idén meg Mallorcára ment ki vele, ott is állja a sarat (bár az nem sok van ott). Előtte meg exemnek rakattam fel Contit. Az akkori céges octaviát nem éreztem olyan stabilnak ugyanazon az útvonalon 1-2 óra elétréssel, mint azt a kis öreg Pugot a négyévszakosokkal.
Egyetlen dolog aggaszt, az a nagyon ritka eset, hogy esetleg kimennénk valahova a szomszédba havazni. 1) felengedik-e a hegyre (vagy egyáltalán be az országba), ha nem téli van rajta? 2) vajon a legjobb 4S is fogja-e bírni annyira, mint amit egy proper téli tudna?
De persze már erre az esetre is felmerült bennem, hogy akkor veszek előtte 4 télit, aztán rögtön utána eladom (buktával, persze, de legalább nem áll feleslegesen 2 garnitúrában a pénz).
Ha már 4S, akkor 7.5 széles felnire 215/45 vagy 205/50? Tudom, hogy a felniméret alapján inkább a 215 adná... de nekem kicsit még tetszik is, ha befelé esik az oldalfala.
Üzemanyag terén én világ életemben OMV-s voltam. Cégesre MOL kártyám van, igazából nem is volt rá panasz. De politikai okokból inkább az ausztrál cégnél hagynám a pénzt(még akkor is, ha magyarországon kb mindenki MOL üzemanyagot használ, csak másként adalékozza - bár úgy tudom, a premium az saját az OMV-nél).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
_Smooth #15161 üzenetére
Csikorgás: ez lehet vmi görgő, vagy szíjfeszítő. Érdemes lenne utánajárni, mert az tuti nem normális dolog. Nekem az egyik hosszbordás szíj nyikorgott pl.
Kipufogó: Első lépésben (ha van) el lehet hagyni a középdobot (én is ezt tervezem). Ha igazán bubugásra vágysz akkor viszont kell egy új leömlő (MasterMark segít ebben én keverem az egyenlő meg az egyenlőtlen szárút). Esetleg egy sport kati is hoz nem csak hangban de teljesítményben is.
Chip: ezt kiveséztük, én az LA Chip-nél voltam, őket bátran tudom ajánlani. Régóta a szakmában vannak és jó a hírük is.
Kárpit recsegés: Lehet 1-2 patent már elfáradt azért rezonál, meg kéne bontani és kiderül.
Fék: Bermbó sajnos nagyon fos lett az utóbbi időben én nem erőltetném. EBC-t nézzél vagy ha olcsón akarsz jót akkor Zimmermann Sport. Ha a fékporra háklis vagy akkor ATE Ceramic.
Futómű: itt mire gondolsz? Mert kb határ a csillagos ég. Van állítható Koni szett vagy a tiéd kapott gyárilag Bilstein futóművet is. Mehet az komolyabb toronymerevítés, a stabrudak, PU szilentek... El lehet verni rá milla felett simán.
AWD: rendszeres olajcsere! 60k km után, ha vmi racse olajad van (Észter bázisú) akkor 30 ezrenként mert az gyorsan veszít a viszkozitásából (addig viszont nagyon baba). Kerüld a hirtelen nagy terhelést (ez mondjuk inkább a manuálisnál gond ahol hidegen 4500-nál leugrasz a kuplungról, azt a difi nem köszöni meg), főleg ha még hideg a difi(olaj). Ha irányt váltasz bár - ez megint manuálisra él - tilos gurulóból menetirányt váltani (tehát még gurulsz hátra de már szúrd az egyest és gázra lépsz).
Nem jellemző az olajfogyi de érdemes rendszeresen ránézni az olajszintjére. Manuálisnál külön nívója van de nem tudom automatánál mi a helyzet. MasterMark ebben is guru, majd ő leírja.Lámpa szintezés: vagy az állíító motor vagy a szintjelző halt be a hátsó tengelynél. Otthon nem vacakolnék vele de nem is vagyok egy otthon szerelős típus.
szerviz: Seibiko-val elég változatosak a tapasztalatok. Itt is meg a FB csoportokban. Az összefoglalóban van pár ajánlott hely azok közül és a Hace-t ajánlom meg a Victroy Motors-t nyugodt szívvel (a többit nem próbáltam még személyesen).
Felni: hajtásnak nem gond, azonos gumiátmérő és szélesség kell a többi nem számít awd részről. Ilyenkor csak a futómű geometriát kell utána állítani.
Horpadás: Pataki-Dellen Kft, ott van a Mogyoródi úton az Emil Frey márkaker mellett, azt bátran tudom ajánlani. EF-ben tudsz venni gyári cuccokat ha esetleg kell vmi. Most pl kuplung kinyomócsapágyat ott vettem, mert az összes utángyártottról azt olvastam hogy kb1fos.
Hifi: ez engem is érdekelne (bár a ttendő listámon elég hátul van), szólj ha találtál vmi bevált dolgot. ha más nem az auto hifi topikba nézz be.
Kulcsnélküli indítás volt gyárilag is, hogy ezt utólag behekkelni... Passz.
10+ éve 4S van az enyémen, awd mellé pláne bátran mehet. Jó a tapadás 4S-el is és ez még nem az a szint ahova kéne a Pilot Sport Cup gumi.
Bridgestone volt az jól tapadt de gyorsan öregedett, Micehlin CC váltotta azzal maximálisan elégedett voltam, most Vredestein Quatrac van tapadásra oké csak kicsit hangos amiatt nem venném meg újra. Tesztek alapján most vagy a Pirelli SF3-at venném vagy a Continental ASC2-t.
Benzinből nekem a MOL 100-as nagyon jól bevált (céges is azt kap), a Shell-t viszont nem szereti Bubi, azt messze elkerülöm.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
_Smooth #15171 üzenetére
Hosszú távú tapasztalat nincs még, kb 1300 km van benne a chip óta. Ezt hozta hiba nélkül. Egy óvatos/üzembiztos optimalizációt kértem. Ez nem egy versenyautó és sosem lesz az. Nincs lóvé másikra, szóval tartós legyen, ennyit kértem. Ja meg annyit, hogy a gyári elektronikus Vmax-ot írják ki belőle (szóval muszáj lesz megnéznünk mennyi a vége Omae
).
Nekem azért elég gatya volt, a gyári névleges 170/230 helyett tudott 147/205-öt a mérés szerint főtengelyen. Ami rémesen sz@r sztem. Noha a chipes ember szerint teljesen rendben volt a gyári progival is, azért nyilván volt mit javítani rajta.
Ezt tudták feltornázni egy óvatos* optimalizálással 167/225-re, úgy hogy most már ismeri a 100-as benzint is (azzal is lett írva és az is van benne azóta). A tiéd frissen van felújítva, jobb állapotban van mint az én blokkom az 99%. Ráadásul neked EJ254 van ami a kipufogó oldalon is VVT-s, az enyém a régebbi EJ253 ez még csak a szívó oldalon és ott is csak egy ECO meg egy normal állása van a szyívószelepeknek (tehát fogyira optimalizált eco VVT-s). A tiédnek pl tudnia kell legalább a gyári kompressziót most felújítás után, az enyém - ugyan nem volt mérve - de már tuti nem tudja.Óvatos*: Ez azt jelenti, hogy a gyári befecskendezési korlátot eltörölték, most a beszívott levegőhöz úgy fecskendez be hogy nem ott vágja meg az üzemanyag adagolást ahol a gyári progiban volt, hanem engedi tovább úgy, hogy az injektor max 80%-on üzemelhet. Ez egy óvatos optimalizálás, így kvázi nem csökken az élettartam, viszont a teljesítmény javult minden rpm tartományban. Persze picit több is hozható lenne ha elengednék 90%-ig de az már rövidítene az injektorok élettartamán.
Gyakorlatban: A chipes ember azt mondta, hogy többnyire a szívóbenzinesek a legelégedettebbek a chippel, mert utána végre alul is történik valami. Igaza lett maradéktalanul. Alul sokkal nyomatékosabb lett, ami városi használat során nagy előny nekem. A gázpedál sokkal érzékenyebb lett, nem olyan hogy lenyomod aztán majd történik valami valamikor. Az elején nagyon szoknom kellett, most már azért összecsiszolódtunk újra. A középtartományban nem érzek különbséget de olyan 140-től van már értelmezhető gyorsulás. Nyilván így sem vagyok a belső sáv ásza de azért most már legalább az 1,5 tsi nem eszik meg reggelire, mint eddig.
A maximális teljesítmény lentebb jött 6000-ről 5500-ra (érezhetően nincs értelme 5,5 fölé pörgetni) és a max nyomaték kb ugyanott van mint eddig 4500-nál (csak ugye több).Fogyi: ebben sincs még nagy tapasztalat a kevés km okán de chip előtti 8,0-s átlag 8,2-re ment fel. Ami kb semmi, mérési hibahatáron belül van, tehát úgy lett erősebb, hogy nem eszik többet.
Láttam 2 ugyanolyan autó görbéjét írás után mint a tiéd is és 185-187 ló és 245-250 Nm jött ki belőlük. Te is kb ennyire számíthatsz.
Ha akarsz sport kiput akkor utána vidd chipre, és akkor a végső setup fan finomhangolva.
-
ne tegyétek ezt velem lécci
hadd ne kezdjek el én is tuningon gondolkodni -
_Smooth
senior tag
Igen, azt gyanítottam, hogy ez inkább ilyen elérhető max lehet. 250Nm már elég lenne nekem egy ekkora autóhoz, csak azt abban a tartományban, ahol komfortosabb lenne, valszeg 300-320Nm csúccsal tudná produkálni.
20-30Nm növekedés meg nem biztos, hogy megér nekem 80ezret.
Amúgy mik az első tapasztalatok az upgrade óta? Nem is pusztán a teljesítménynövekedésre gondolok, inkább úgy általánosságban a karakterisztikája, dinamikája. Érezhető-e érdemi változás.Amúgy ez van az oldalukon (kimondottan erre a modellre, ezzel a motorral):
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
_Smooth #15169 üzenetére
Felhörpintem a kv-t és neki ülök litániát írni nyugi. Elöljáróban, hogy a 290 Nm az nem lesz meg tutira. 250 a reális.
Addig is update az enyémről mindegy kinek
:
2 első kis stabpálca csere pipa. A balos volt jobban lekókadva a jobbos még egész tűrhető volt de nyilván cserélve lett (Meyle HD).A lököst odavertem egy magas padkán azt kicsit megigazította most a szerelő, de kéne oda egy kis törődés még. Lejönni nem fog de alulra azért kéne pár patent.
Olajcsere sima ügy volt, Mann szűrőket kapott meg a már bevált X-Cess Gen2-őt.
Fékolajcsere lesz még azt most nem fért bele mert az F1-re haza kellett érni ugye.
Következő a fényezés gatyóba rázása lesz ahol már megindult a rozsdamanó. Semmi eszttétikai csak kármentés/rozsda írtás. Amúgy kéne kb egy telifény és alvázvédőzés neki ha igazán patika autót szeretnék.
Ja meg a kuplung kinyomócsapágy csere.
És a kerék búgásnak is a végére akarok járni. Valószínűleg a gumim búg, mert most hazafelé autópályán nem csinálta egyáltalán csak odafelé. -
_Smooth
senior tag
Igen, a turboban nem voltam biztos.
Na akkor a chipről mindenképp mesélj majd.
Tudom, hogy turbós motorokból többet ki lehet hozni, de tényleg nem az a legfontosabb számomra, hogy szanaszét legyen húzva, minél magasabb lóerővel. Én azt se bánnám, ha teljesítmény kb nem változna, viszont nyomaték nőne és főleg alacsonyabb fordulattartományra húzódna el.
Eddig egy kb 82ezres ajánlatot kaptam rá, weboldal 290Nm-t ír elérhető opcióként. Az már nekem talán elég is lenne amúgy. Csak lehet, hogy előtte érdemes lenne kipufogorendszerre is ajánlatot kérni. Nem bánnám, ha nem kéne ezt 2x kifizetni. -
_Smooth
senior tag
Köszi.
Csak nyugodtan. Azért jó sok maszlagot kapartam össze, nem is vártam gyors választ
Utoljára talán 2018 környékén bóklásztam errefelé (csak aztán végül elmaradt akkor a vásárlás).
Ha jól emlékszem, akkor egy 3rd gen Imprezád volt. Talán 2.5T(?). Az van még? Szép példány volt. -
_Smooth
senior tag
válasz
ParmaBoy #15163 üzenetére
Köszi.
A srác is meglepődött, mert kb akkor rakhatta fel. Nekem nem volt beállítva rá, mert már eléggé beleéltem magam a 30éves svéd kalapácsbaaztán véletlenül futottam bele.
2.27mFt-ért hirdette, megnéztem, 1 órán belül el is hoztam. Forintot nem alkudtam.
Voltak/vannak neki hozzá még alkatrészei, abból elhoztam 2 első xenon búrát, egy bontatlan váltóolajszűrőt meg 3db kp.ajtózárat. A gyári tetőcsg.tartóra végül nem csaptam le. Bringát is az autóba szoktam rakni, ezért is szeretem a kombikat.
Egy H6-ra azért szívesebben csaptam volna le, de elégedett vagyok ezzel is.
Sok sikert a keresgéléshez!Esetleg, ha valakit érdekelnek a felnik, télire váltáskor eladóvá válnak.
Momo rim Competizione Titan-ice DC 17X7.5 ET40 a kiszemelt.
Ez meg 18x8 ET35 5x100 ASA (talán AR1 revolution), BBS lincensz, amit eddig ki tudtam deríteni róla. -
_Smooth
senior tag
hehe :)
Hát érdekes a sztori, mert már vagy 25éve van rajongás (eleinte még nyilván az első WRX STI-k, majd a blobeye iránt). 7 éve majdnem vettem is egy BP Legacyt, de aztán jött a céges autó. Most viszont amellé vettem egyet.
2008. facelift, 2.5i 125kW. Előző nap még egy 2.5i 850 kombit voltam megnézni, de nem volt benne klíma, így csalódottan elengedtem. Majd aznap este bukkantam rá ennek a hirdetésére. Minden benne, ami kellett. Egyetlen nagy kompromisszum: automata.
Előző tulaj szépen gatyába rázta, karbantartotta.
Még nagy tapasztalatok nem igazán vannak - kb 2 hónapja van meg, de csak kis közeli kirándulós utakat mentünk vele fiammal. 130km ment bele kb.
Tetőablak mindkettőnknek nagy kedvence.
Öreg autó, de sok más fiatalabb autóban autóban ültem, ami kopottabbnak, öregebbnek érződött.
Első tulaja állítólag egy cégvezető volt, aki összerúgta a port a céggel, de menesztésekor meg akarta tartani az autót. Ezt nem engedték neki, úgyhogy (valszeg bosszúból) hazavágta a motorját leadás előtt. Következő tulaja(i) próbálták pótolni benne a motort, de nem ezzel a 173LE-s változattal próbálkoztak, így folyamatos bukta volt, végül így adták tovább. Az előző tulaj szerzett bele egy megfelelő motort. kb 270ekm-nél egy (elmondásuk alapján 140ekm-es) blokk ment bele, akkor gyűrűket, vezérlést, gyertyákat, mindent cserélt benne. Most van benne 324e. Elég hosszú, sokmindenre kitérő sztorit kaptam hozzá, azért nem térnék ki mindenre, de van bizalom az elhangzottak kapcsán.
Érzésre nagyon egyben van, korának megfelelőnek tűnik. Rozsdát nem láttam sehol (leszámítva a kipu, kerékagy/fékek, meg a padlólemez felületén - de hozzá nem értőként nekem ezek tényleg csak felszíni rozsdának tűnnek).
Kipufogó cseréjén amúgy is gondolkozom, mert nem hallom a jellegzetes boxerhangotha már nem minimum 5 hengeres (pláne V8, VR6), legalább ez bubogjon kicsit. Hogy ez csak két hátsó dob, vagy teljes rendszer legyen, még nem dőlt el.
Fékeket is cserélném; nem érzem elég hatékonynak, kézifék is elég magasra jön fel.
Téli és nyárigumikat is cserélnem kell majd, illetve nekem a nyárik alatt lévő felnik nem igazán tetszenek. Méretre is kicsit eltúlzott, de kinézetre sem igazán az én világom. Talán emiatt érződhet a szervo/kormányzás is kicsit furának, főleg alacsonyabb tempónál. Céges konzervdobozok miatt lehet, hogy eléggé el is szoktam a régi vasaktól, de nem húzza vissza (vagy legalább is nem olyan hatékonyan) kanyarodás után. Majd télivel (az gyári felnin van) tesztelem ezt is.
Beltérben nagy hibák, kopások nincsenek, kormányon és vezetőülésen is minimálsan látszik a 300k+ futás. Viszont kicsit recsegnek, zörögnek pl. az ajtókárpitok. Ezekkel jó lenne valamit kezdeni.
Amúgy elég jól felszerelt; xenon, nagy navi, kormány mögött váltófülek, elektromosan állítható/behajtható tükrök, motoros, memóriás bőrülés, első ülések fűtése. Klíma valami elképesztően hatékony, köröket ver a céges B8 passatra is. Motoros tetőablak zseniális dolog. Összességében nagyon szeretem. Talán csak az ülését nem. Nagyon kicsi (195cm vagyok - nyilván minden autó ülése kicsi), egyelőre nem találom benne magam. Gondolkozom a cseréjükön is. Eddig a Golf8 R/RLine/GTi/GTE ülése volt számomra a közel tökéletes.
Gázadásra elképesztően jól reagál, főleg 1-esben, meginduláskor brutális. Jó a gázreakció, valszeg kellően rövid a fokozat, nagyon szépen, harapósan ugrik meg. 60km/h fölött viszont már kb semmi. Felpörög, de nem érzem, hogy megmozdulna. Nem szívesen állnék neki előzni. De nem is nagy baj, egyelőre tényleg csak ilyen nyugis kis krúzolós kirándulós autónak használom.
Amikre tippeket, javaslatokat várnék/megköszönnék:
- motortérből valami fura csikorgó/fémes sivító hang hallható néha olyan 5-6kRPM között. Terhelés alatt tűnt fel először, hirtelen elérve ezt a tartományt. De üresben, ha ha ugyanígy megrúgom, és hirtelen éri el ezt a tartományt, akkor lehet hallani. De visszaejtve már nem. Ha lassan pörgetem fel odáig, akkor sem. Nyilván igyekszem nem gyilkolni, de ennek azért szeretnék majd utánajárni. Van-e esetleg bármi javaslat, amire nagyon kell ügyelni, ahogy érdemes használni, ellenőrizni, stb., bármi tanács, hogy ez a motor életben maradjon ennyi idő után is?
- kipufogóra van-e esetleg tapasztalat, javaslat? Nem a teljesítménynövelés lenne a cél, de még csak nem is a boyraceres recsegés. Csak valami diszkrét gurgulázás. Hogy hallható legyen a motor különleges/egyedi hangja. HKS-ről láttam videókat, de sehol se lehet kapni olyat. Ahogy néztem, mindenképp rozsdamentes acél kéne.
- chipre is találtam már ajánlatot - megint nem az a lényeg, hogy 2 piros között én legyek az első, hanem a behasalt 290Nm-re már talán szépen, kényelmesen lehetne alacsonyabb fordulaton is használni. Ezzel kapcs mik a tapasztalatok?
- a fent már említett beltéri/ajtókárpitok recsegésének csökkentésére van-e valami bevált módszer?
- féknek Brembóban gondolkozom, de itt is szívesen veszek bármi tanácsot.
- igazából minden, ami korából, állapotából fakadóan csereéretté válik, azt szeretném valami komolyabb dologra cserélni (pl. futómű elemeit is)
- AWD kapcsán mire kell nagyon ügyelni, hogy ne vágjam haza? Amiről tudok: úgy nem cígöljük, hogy csak egy tengely kerekei érik a talajt, hóláncot nem rakunk csak egy tengely kerekeire, olajat itt is időben cserélni. Előző tulaj amúgy tele is matricázta a motorteret a cserékkor; Motul 5W30 ment motorba és AISIN a váltóba/hajtásnak.
- műszerfalon nemrég megjelent egy fényszórómagasság állítás lámpa. Érdemes ezzel bármit kezdeni/próbálkozni, vagy bízzam szervizre?
- szerviz kapcsán: ahogy néztem, nekem (Gyömrőhöz) kb Seibiko van legközelebb. Van esetleg más tipp/javaslat? Vélemény róluk? Mi miatt lehet érdemes oda, esetleg más miatt máshova vinni?
- jelenleg 18x8 ET35 felnik vannak fent. Azt nézem, hogy elsők kb 1,5cm-re kilógnak a sárvédőív alól, viszont hátul épp tökéletes. Emiatt nagyon furán néz ki. 17x7.5 ET40 felnit szemeltem ki helyettük. Erzésre így elöl tökéletes lehet, hátul viszont behúzhatja magát kicsit alá. Megzavarhatja/árthat a hajtásnak, ha ott bekerülne egy kb 10mm-es nyomtávszélesítő - elöl viszont nem -?
- bal hátsó sárvédőíven van 2 kisebb horpadás, azt jó lenne (lehetőleg fényezés nélkül) javíttatni. Nézegettem már ezt is, de ha van bevált tipp, akkor inkább oda vinném.
- nem rossz ez a nagy kijelző az infóival, meg elvileg onnan állíthatók bizonyos dolgok, de nekem hiányzik a CarPlay. Találtam kínai alternatívát, de érdekelne, ha valakinek van már tapasztalata ilyesmivel.
- kulcs nélküli indítást meg lehet oldani valahogy ésszerűen, stabil működéssel? (csak azért, mert félek, hogy egyszer beletérdelem a kulcsot XD)
- van valami nagyon bevált gumi-kombó? Téli és nyári esetén is 205/50R17 a tervem. Vagy érdemes lehet 4évszakozni? (elég jó tapasztalataim vannak 4S gumikkal más autókon - egyetlen dolog miatt hezitálok; ha esetleg egyszer mégis kitévednék valami osztrák/szlovén/szlovák havas környékre, akkor lehet, hogy hiányoza egy rendes téligumi).
Igazából bármit szívesen fogadok, amivel az élettartamát tudom növelni, megőrizni.
Jelenleg harmadik autóként, főleg hobbi, de elegem van már a multis sz*rságokból, úgyhogy lehet, hogy max egy éven belül ez lenne a főautó.
Nagyon sajnálom, hogy addigra sikerült ilyenre benevezni, mikor már egyáltalán nincs hó magyarországon (pedig tél, hó az én világom), így az AWD-t valszeg sose fogom tudni igazán kiélvezni, de a boxer miatt akkor is jó móka.
Eddig (mind az egy alkalommal XD) OMV top üzemanyagát kapta és a tervem is ez a jövőre. Nem izgat, hogy 9liter a fogyasztása. -
_Smooth
senior tag
Hát ez csudás. Kb 1 hónapja vettem egy jószágot (kb 8 év után
) , mire végre találtam időt, hogy írjak, összefosta magát a szerver XD
Sorry, srácok! Egy két lábon járó indián temető vagyok. Biztos az én hibám volt ez is.
Lenne majd pár kérdésem, de megvárom, hogy stabilizálódjon a helyzet.
Kitartást, aki részt vesz a helyreállításban! -
Qru
MODERÁTOR
Most nézem a nagy szeró leállás következménye, hogy újra megsemmisült az összefoglaló képes része. Harmadjára nem futok neki fiú. Bocsi de ez így marad.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15147 üzenetére
Nem, csak annyit, hogy DOT4 kell bele. Szóval elvileg a class4 is jó lesz.
-
MasterMark
titán
Közben egyébként megcsináltam az ajtóhatárolókat elöl.
Kiszedve a cucc:
Majd ugye a kis pöcköket le kell feszegetni és akkor szétjön:
Így már ki lehetett szedni a belsejét, csak a fehér rész lesz cserélve, a fekete gumira vigyázni kell, kell az újhoz:
Látszik a kopás, meg a korábbi képen, hogy felkente a fehér anyagot a karra.Ezután mehet össze az új, én szilikon zsírt tettem bele, főleg oda kell ahol a kar mozog közötte, de egy kicsit kell a házba is, hogy ne nyekeregjen ahogy mozog. (Az egyiknél nem tettem a házba az picit nyekereg, a másikba túl sokat tettem az meg cuppog...
)
Szorítós fogóval össze lehet fogni, és vissza kell kalapálni a kis pöcköket:
Aztán mehet vissza az autóba. Egész jó lett, az anyós oldalit csináltam előszőr, az nem volt olyan vészesen elkopva, a vezető oldali volt nagyon rossz:
Kb. ennyi.
Pár dolgot még cseréltem, ha már le volt szedve az ajtókárpit. Régebben még bontóztam másik belső kilincseket ahol a záron a piros jelölés nincs lekopva, meg cseréltem azt a burkolatot ami azon a részen van ahol belül meg kell fogni az ajtót. Az enyémen már csúnyán kopott volt ez a gumírozott érintéskomfort fokozó réteg, szerencsére az újabb autón amiről bontóztam ott viszont már csak sima műanyag volt.
Ja meg beállítottam az ablakot, mert lehúzva kotyogott. Mint kiderült én voltam hülye, egyszer szétszedtem kitakarítani azokat a bársony tartókat, és nem állítottam be jól amikor visszaraktam. Szerviz leírásban viszont szépen le van írva hogy kell beállítani, picit le kell húzni az ablakot, és odanyomva kell meghúzni az ablaktartókat, akkor lesz jó.
Így már se nem kotyog az ajtó, se nem csúnya a zárfül, nem csukódik rám amikor kiszállok, és még jó is megfogni ott ahol becsukom.
-
válasz
MasterMark #15145 üzenetére
i am (we are) so dead
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15145 üzenetére
Ideje volt.
Az mennyire gaz, ha dot4 class4 megy a class 6 helyett a fekbe?
-
MasterMark
titán
We are so back!
-
czanga
őstag
-
czanga
őstag
Na ezt vártam!
Iszonyat jó deal volt!
Hátsó fékeket is rendbe teszem. Nincs baj, csak vállasak voltak a RAMBO tárcsák, meg a kézifék nem fogott valami jól.
-
Qru
MODERÁTOR
2 nap csuszassal ugyan de megjott a gyari csapagy. Remelem tartos lesz.
-
válasz
rxmiss #15116 üzenetére
juteszembe, ujkora ota 'berezonal' a kalaptarto, ugy 1500-as fordulatszam kornyeken durvan hangos, 1800-nal eltunik. hozzaverodik az egyik merevitohoz, valszeg csak teszek ala egy vekony szivacsot es megszunik. de na.
tudom, tudom, ne hasznaljam 2000 alatt. azert hadd ne haromezren csusztatott kuplunggal kelljen pl a garazsbol kijonniQru: ertem, huzzak le ket gyertyapipat
Új hozzászólás Aktív témák
- Kisvasút - saját kép - 40x60 - clip kerettel, prémium poszter, fényes fotópapír
- KARCHER Akkumulátoros magasnyomású mosó kiegészítőkkel
- ELADÓ EGY MEGKÍMÉLT CSEPEL BLACKWOOD A1 KERÉKPÁR
- Eladó Philips EP3510/00 3100 series Automata eszpresszó kávéfőző, klasszikus tejhabosítóval
- Balatoni álom - saját kép - 40x60 - akrilüveg fotó, keret nélkül, éltartóval
- Dell Latitude 5330 i3-1215U 6magos! - 16GB 512GB 13.3" FHD magyarbill 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2985
- Eladó Apple Mac Mini 2012 vége / 12 hó tótállás
- 24 hónapos PlayStation Plus Premium előfizetés a legolcsóbban, egyenesen a PlayStation-től!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest