-
Fototrend
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
czanga
őstag
Rendeltem máshonnan másikat (pontosabban ugyanezt), de mivel kb van Nissens, valami Polcar márka (pedig az 13k-val olcsóbb), meg valami három betűs ismeretlen, ezért hiába Nissens hűtő adta meg magát, megint azt rendeltem, mert arról a cégről tudni, hogy csak hűtőket gyártanak.
Illetve az alkatrészboltnak elküldöm a videót, és a válasz fügvényében utána megy cc-ben a fogyvédnek és a gyártónak is közvetlen is, mert ezen a ponton nem igazán tud érdekelni a beszerelés kötöttsége, miközben a teljesen sértetlen hűtő gyárilag ereszt.
-
czanga
őstag
Csináltam egy radit fellógatós, bringa belsős, szelepes, ledugózós nyomáspróbát. Radiátor feltöltve, megdöntve a bal sarka felé lóg függőlegesen a gallériánkon. Nyomás alá helyezve azonnal ereszteni kezd....
Nos akkor menjünk neki a Szakállmetálnak...
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petester
senior tag
Pont a múltkor nézegettem ezeket a nagy ámerikás családi teheneket, amikben az első két sorban csak 2 ülés van és nem értettem meg, hogy ez így miért jó. Néhány hete utaztunk egy nagyobbat és ment az attack hátul (hagyjmárbékén,neérjhozzám,addvisszaazacskót). Nekem meg dagad a fejem, hogy most állok meg és hagyom őket ott az út szélén. És bevillant, hogy de jó lenne, ha messze ülnének egymástól. Na akkor értettem meg a nagy családi teheneket.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Igen, drága. De drága minden rendes terepjáró.
Nekünk igazából annyira megváltozott az autó használatunk, hogy egy plugin hibrid lenne a legjobb, de fázok tőlük. Meg hogy azért adjak ki annyi milliót, hogy havonta spóroljunk 10-20k Ft-ot, nem látom értelmét.
Használjuk a PDF-et amíg lehet, aztán majd választunk valamit szükségből, mert szerelem autó már nem hiszem hogy lesz.(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
Szívem szerint én is választanék tőlük hibridet, mert a márkát nagyra tartom, de én jellemzően márkaszervizbe hordom szervizelni az autóimat, viszont a helyi Toyota úgy megszívatott anno az Avensissel, hogy kizárt, hogy hozzájuk bármilyen autót vigyek valaha
Így meg csak vakarom a fejem, hogy mi lesz az utód, ha egyszer cserére kerül a sor.[ Szerkesztve ]
-
Petester
senior tag
Én meg három gyerekkel totál tanácstalan vagyok, merre mozduljunk. A nagyobb suv-ok sem annyival szélesebbek hátul, hogy előre lépés legyen, a tohonya testüket meg nem kívánom. Ha meg már tohonyaság, sokkal inkább egy Land Cruiser, annak legalább van értelme, nem csak divat cucc
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
(hát srácok, én gyakorlatilag eldöntöttem, hogy ha egyszer eladom a forestert, a következő kocsi egy hibrid toyota lesz )
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
czanga
őstag
Érkezem én is:
Amikor a GF8-ban elreped az öreg radiátor a felső csőcsonknál, (műanyag felület), majd veszel egy Nissens hűtőt hozzá ami nem rossz minőség. Majd beszerelitek ketten baráttal, és minden frankó egészen 100km-ig kb, amikor is az új hűtő rendesen folyni kezd...
Gari persze nincs, mert magunk szereltük be. Szóval vehetek hűtőt megint, ami nem két Ft.
-
Petester
senior tag
Flokkolt műszerfal szerintem nem OBK-be való, sokkal inkább egy varrott műbőr, de nem tudom hogy bírják a mai műbőrök és ragasztók az uv-t... Meg akkor ahhoz lenne jó módosítani az oldal kárpitokat is, szóval jobb lenne a gyárias megoldás.
De nézve a linked, ugyan azt a céget néztem ki, csak valamiért úgy emlékeztem, hogy Gödöllőn vannak.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #14770 üzenetére
Fokkoláson amúgy filóztam én is, mert gyakran zavaróan tud tükröződni a műszerfal nálam (is).
De egyelőre nincs erre felesleges lóvé.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #14768 üzenetére
Az előző generáció sokkal jobban sikerült ebből a szempontból, valszeg ott még nem szólt bele annyira a környezetvédelmi korlátozás a fel használható anyagokba.
Nekem is hamar jelentkezik egy fura réteg rajta, bután foltosodni kezd a felülete.
Ha Gödöllőn nem vállalják, marad a műbőrrel való behúzás, de az annyira nem tetszik.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14768 üzenetére
Szerencsére az enyémben kopogós műanyag, az örök mint a nyomorúság.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Lacerta #14764 üzenetére
Nekem muszáj a bontás, mert műszerfal csere lesz, fel kell újítani a felső héjat, elkezdte megenni az idő. Próbáltam keresni szépet, amivel nem kell foglalkozni, de nincs. Mindegyik reped és egyes részeken már válik le az a bőr mintázatú puha felület. Most egy bontott megy be a sajátja helyett, tavasszal meg újra kezdjük, addigra felújíttatom Gödöllőn. Kíváncsi vagyok hogy fog sikerülni.
Qru:
Látod, minden csak nézőpont kérdése.
Volt szomszédom csinálja, aki együtt dolgozik Grohoczky Attilával, szóval Subaru kapcsolat is van. Budaörsön van a műhelyük. Groho Team.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Lacerta #14757 üzenetére
Igen egyelőre marad így. Elég hamar bemelegszik és utána csöndben van de nyilván a kenés hiánya miatt zajos, már pedig ha nincs rendes kenés akkor azért eléggé véges lesz az élettartama. Még kb fél év az olajcseréig, addig tuti nem foglalkozok vele.
Gyorsan ránéztem:
LUK kinyomócsapágy: 8,5k
vagy
SACHS komplett kuplung szett: 57,8k[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
Igen, mivel ki kell borítani a váltót belőle, egy húzásban a kuplungot is cserélni szokták, hogy nehogy esetleg pár hónap múlva megint szét kelljen szedni amiatt.
Tudom, idegesítő hallgatni, de majd ha nagyon zajong akkor foglalkozz vele.
Addig meg kezdd el tömni a malacperselyt, és készülj lelkiekben hogy 2-3 hétig nem lesz autód. -
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14753 üzenetére
Jah a gyári városi adat az 11,5 ha jól emlékszem. Azt kb tudja is. Igaz 1-2 km-es út nincs, azért ha kiállok a garázsból (ahol most kb 14 fok van) akkor is megyek 10 km-t legalább egyhuzamban.
Inkább ez a kinyomócsapágy ami zavar.
Niagara király. Ott voltunk mi is. Maradjatok a Kanadai oldalon az USA oldalról nem olyan szép a látvány, szvsz felesleges átmenni.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Egész jó. Itt marad még a nagy fogyasztás, kb. hétvégente megyünk csak ilyen 1-2km-es távokra. Kölyöknek úszás, hoki.. December elejére van betervezve egy Niagara túra, ott biztosan át fog melegedni a blokk.
Nem volt még túl hideg úgyhogy ma felkerült a síléctartó:A fogyasztáson ez sem fog segíteni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14749 üzenetére
Varos keves M0 es tobbnyire a 14 fokos garazsbol indulva: 11.44.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14749 üzenetére
Most nekem is lesz egy tiszta varosi fogyi. 14 nem is de 12 biztos lesz.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Most hogy megjöttek a hidegek és megvettem a Starlink előfizut az autóra egyből lett egy 14,4-es átlag. Nem
voltunk mostanában sehol, csak városi rövid utak előmelegítéssel.. Sajnálom is szegény autót, úgy igazán nem volt átmelegedve a hónapban. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Lacerta #14747 üzenetére
Köszönöm! Akkor így marad amíg elviselhető szinten marad a dolog. Ez is nagypapa autó volt, csak még viszonylag időben kimentettem, nem annyira lelakott a váltó mint Parcié. Meg nyilván egy manuális váltót gatyába rázni sokkal-sokkal olcsóbb egy egyszerűbb mutatvány...
Görgőkre külön ránézek/fülelek.
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
A zsír magától is öregszik valamennyire.
Ha kinyomócsapágy, akkor jellemzően ki kell venni a váltót, mindegy, hogy hossz- vagy keresztmotoros az autó.
Mivel ez a művelet időben és pénzben is húzós, ezért olyankor már a kuplungot is cserélni szokták egyúttal, hogy még egyszer ne kelljen szétkapni.De ha kinyomócsapágy, akkor sz*rd le, asszony Ignisében is nyiszorog, azt mondta a szerelőm, hogy majd akkor vigyem oda szétbombázni, amikor tényleg kuka mert az utca végén is hallani amikor kuplungol.
A feszítőgörgőket azért érdemes ellenőrizni, mert ha mégis valamelyik az, az nagy kárt tud okozni ha beáll a csapágy. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Lacerta #14745 üzenetére
Frankó. Pedig nem váltogattam sokat, javarészt országúton megyek vele ahol nem kell sűrűn váltogatni (bár használtan vettem kitudja mit kapott előtte). Remélem nem kinyomócsapágy lesz. Mindegy, ha igen akkor csere. Egyelőre figyelgetem, hogy mi van mert most kezdte csak el.
Gyorsan ránézve 10k körül van Sachs. Mennyire macerás ezt cserélni?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
Nem, az vicc volt. A nyelestengely pont fordítva zajong, kinyomott kuplungnál csendes. És nem nyikorog, mert olajban fut.
De a kinyomócsapágy lehet. Ha már sokat futott, öreg benne a zsír, hidegben nem tud elég olajat kiengedni. Később majd már melegben is nyiszorogni fog.
-
Qru
MODERÁTOR
Koszi Sracok! Akkor hallgatozok, hogy honnan jon a hang pontosan. Illetve ami fura, hogy csak kinyomott kuplungnal van hangja. Sebessegben hidegen sincs hangja.
#nincsbennetarcsi
-
czanga
őstag
Na majd töltök fel én is egy új képet, csak ki kell keresnem majd egy szép adagból, hogy mi az ami épp tetszik.
Nekem közben volt egy radiátor csere, mert elfáradt a minimum (ha cserélt volt már valaha) 10+ éves műanyag felület a szélen és a bemeneti csonk mellett 10 centin hajszélrepedt lett. Monorról vidáman haza hozott minket, itthon vettem észre másnap az apró tócsát a kocsi alatt. Há' mondom ilyennicccsss'. Most volt egy raklap vízcső cserélve stb, aztán megint szivat.
Na végül radiátort cseréltünk, és minden jó. Gyári nincs, Koyorad és társai k. drágák. Szart nem akartam. Maradt a Nissens mint elfogadható alternatíva, ami egy baráti segítséggel 38-ból meg volt ami elég jó ár. Zoli barátommal egy fél délután alatt bedobtuk, aztán le is teszteltük. Príma lett, és bár a régi hűtő lamellái okék voltak (means nem ferdék), de érezhetően gyorsabban kezd vissza hülni az autó egy erősebb terhelés után Bár lehet csak placebo, de ezt hagyjuk meg nekem.
-
CB
senior tag
Az utólagos okos fejegység nekem is megfordult a fejemben, csak az a baj, hogy ebbe valami méretpontos fejegység kellene, ami ráadásul legalább olyan jól mutat beszerelve, mint a jelenlegi. Abból meg nem sokat gyártanak. Találtam már, de kétségeim vannak.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
Nekem lenne igényem rá. Szeretek dicsekedni vele.
Mondjuk azért az nem semmi, hogy 6 évvel ezelőtt az extrái ebben a kategóriában milyen ütősek voltak, most meg nem győzöm kapkodni a fejem, hogy miket tesznek ennél alacsonyabb kategóriákba is.
Igazán ami nekem nagyon hiányzik, az az android autó. Jó lenne, ha a waze nem telefonról menne.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
Hova tűntek a fotók az összefoglalóból?
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
CB
senior tag
Az enyém 130 km/h -nál biztos többet kér 10 liternél.
Olyan ritkán megyek 110-nél gyorsabban, hogy nem tudom most megmondani, pedig biztos próbáltam már. 110-nél eszik 7,4 l-t 100 km-en.
Én inkább korábban indulok, hogy spóroljak. Nagyon sóher vagyok, és szeretek nyugisan vezetni. ki egyszer rácsaphat a kocsimra, az nagyon jól jár.
Most lépem át a 40000 km-t, 6 éves a kocsi. Szerviz minden évben szigorúan novemberben, és minden csere gyárira, nem utángyártott cuccokra. Olajcsere csak hozott olajjal, ami a gyári előírt, nem amit a szerviz tolerál.
Megkap mindent, ami kell. De meg is érdemli eddig.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
Én az enyémet szinte csak hosszútávon használom (rövidke kisvárosi tötymörgés szokott benne lenni), a teljes átlag 7,4 l/100 km.
Vegyesen szerintem (sosem tudtam teljesen kimérni) 10-12 lenne, de ez csak tipp.
Szereti a hasát városban, az biztos.
A 90 km/h sebességet komálja a legjobban, ott volt már, hogy 6 l/100 km alá vittem nyáron hátszéllel .
Én is imádom, padlógáznál a másodperc töredéke alatt adja a teljes nyomatékot. A CVT-s motorhang alig jön be az utastérbe, megkímél a bőgő motortól.
A legjobb, hogy kényelmes vezetés mellett alig kell a gázpedálhoz és a fékhez nyúlnom, szinte mindig a kormányról lassítok-gyorsítok. Ügyes vezetés mellett a féket kíméli, mikor tud, motorfékkel lassít, még lejtőn is.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
ültem most többször apámék rav-4-esében (2015-ös, benzines 4wd, cvt), teljesen jó, jól is húz, örülnék, ha az asztmás foresterem így menne. ja, és 1200 km-re nézve is 8,6 literes a valós fogyasztása agglomerációs közlekedéssel. az azért meglepett, nekem inkább 13+ liter.
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Qru
MODERÁTOR
Ha jól van hangolva akkor nincs is azzal semmi baj.
Lassan elkezdhetem az olajcseréhez összelegózni a cuccokat. Lehet kipróbálom a gyári olajszűrőt MaterMark ajánlására. A szerelőm meg nagyon futtatja a gyári Toyota olajat. Azzal még azért barátkozom...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
Jajjjj!
Ha egy idegen idetéved, és az utolsó 100 hozzászólást elolvassa, biztos nem vesz Subarut
Én imádom a CVT váltót.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14702 üzenetére
fúj/ford, de ronda!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Qru
MODERÁTOR
-
stickermajom
addikt
Új Ford Outback volt már?
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest