Új hozzászólás Aktív témák

  • Márton111

    aktív tag

    válasz Winner_hun #5557 üzenetére

    Nem vagyok szerelő, de úgy gondolom rugós vagy mágnesfék van a motorokban amit elektromágnes nyit szét amikor áramot kap a motor.De ennek ellentmond ha a körfűrészemet kihúzom a konnektorból ha a billentyű berögzítve maradt akkor nem működik a motorfék,szabadon kifut tehát itt vezérelt fék lehet amit a billentyű elengedése indít meg,és a hálózatról kapja ilyenkor a naftát(?)rövid időre 1 perc csak így tudom megmagyarázni asztalos marógépből volt ilyen.

    Tehát minimum 2 féle villanyos motorfék van mert a behajtómon ha nincs a billentyűje benyomva be van fékezve a tokmány.

    Szerintem a nagy szikraáthúzás a motor kikapcsolása miatt képződik amikor leépül, megszűnik a mágneses tér amit a forgó és állótekercsben folyó áram gerjeszt (ennek energiatartalma van valamint elkezd lassulni a forgórész ami ilyenkor áram betáplálás nélkül forogva áramot termel persze ez motorja válogatja van amelyik igen, van amelyik nem fajtától függ)egy szikraáthúzásban jelentkezik.
    Ha a vellanyt lekapcsolod (fénycső ennek dupla erős kapcsoló igénye van normál izzóhoz képest pont a bekapcs-kikapcs túláram miatt!!, vagy egyéb nagyobb fogyasztót akkor is szikráthúzás van a kapcsolóban, jó esetben nem világít át a műanyagon) a megszűnő és a keletkező áram használás ívet tud húzni ilyenkor pillanatnyi túlfeszültség keletkezik, erre mondta apám egy készüléknek minden bekapcsolás árt (tehát főleg aki- bekapcsolás terheli,a folyamatos üzem relatíve kevésbé .)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák