Új hozzászólás Aktív témák
-
looser
addikt
válasz copass #26398 üzenetére
Ez jól néz ki, köszönöm! A Nikon bridge-hez vett védőt ragasztottam a tükrösre, de egy kicsit át kellett szabni. Azért is kérdeztem rá egyébként, mert régi dslr-eken láttam (D80-D90) egy viszonylag vastag műanyag felpattintható védőt, azt hittem, az újabb gépekhez is ilyesmi van. De persze teljesen oké ez is; a szilikon tokkal együtt már gondolom már a sztratoszféra széléről is leejthetem :-)
Fotonhámozó: köszönöm, ez jó lesz
[ Szerkesztve ]
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
Rapid136
őstag
válasz copass #26418 üzenetére
Magasabb iso mellett, plusz fényekkel nyilván nem 1mp-re gondoltam
Amúgy meg nem hiszem hogy ne tudna két felnőtt ember tizedmásodpercig mozdulatlan lenni néhány expo erejéig...
(és hosszabb záridőt írtam, nem hosszút )Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
modulus
aktív tag
válasz copass #26429 üzenetére
150-250 eFt árkategóriában, új vagy használt.
Csakis fotózás, ezen belül statikus témák fotózása, tájkép, város, akár éjszaka gyenge fényviszonyok között.Egyetlen szükséges 'extra': EVF lenne.
Szeretek raw fájllal foglalkozni, meg nyilván jó ha a gép magas dinamika tartománnyal dolgozik.Milc vonalon, valamilyen apsc-s gépre gondoltam, de nem tudom melyik márkába érdemes belefogni, fényképezőgép terén nincs tapasztalatom.
Valaki erre esküszik valaki arra, nem tudom mi alapján.
Amit tudok a fotózásról, az saját érdeklődés útján szedtem fel, így többek között ezért kérdezősködöm.[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz copass #26481 üzenetére
Akkor tényleg valami beállítás lesz, viszont a videóban magyarázat van az 1 programra is. Ebben a verzióban csak 1 programot választhatok. A bt-sben 2-t, és a mediumban meg 3 van.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
modulus
aktív tag
válasz copass #26531 üzenetére
Neked lehet vicces, de én ezen a hozzáálláson most elképedtem. Azt gondoltam ez egy szakmai fórum valamelyest, de ez már most számomra a 'gyakorikérdések'-re kezd hasonlítani.
Ha a fényképen ott egy mókus a fán, akkor kinyomtatva is szépen látszódjon. Igen!
Igaz mindenki más, én mondjuk nem tájképet nyomtatnék ki, hanem egy portrét vagy utca fotót, és igen látszódjon rajta a bőrtónus, vagy ne csak annyi, hogy valaki újságot olvas a háttérben, hanem milyet, milyen arckifejezése van stb. Egy jó makrót szintén szívesen látnék a falamon. Lenyűgözőek.Ha egy részlettelen tájképet akarok nagyban nézegetni, arra ott vannak a festmények. Ott maga az érzés a cél, a színek, a formák, a vonalak erőssége..
Egy 'fotós' törekedjen a minőségre. Habár én nem vagyok az (egyelőre), de a minőségre törekszem minden egyes nap a munkám során (kivitelezés).
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz copass #26533 üzenetére
Neked nem arról szól. De neki szólhat másról, egyrészt. Masrészt mindenki tudja, hogy nem pixelkukkolasról van szó, hanem arról, hogy egy jó minőségű képet úgy szeretne kinyomtatni a kollega, hogy a lehető legtöbb részlet maradjon meg a nyomdafestéken is. Ha sikerül egy annyira jó képet lőnöm, én is nyilván a lehető legjobb minőségben nyomtatnám ki a falamra. Úgyhogy nekem ez +1 modulos véleményére.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
bigaatis
csendes tag
válasz copass #26536 üzenetére
..az ördög a részletekben rejlik..
ha nem kellő részletességgel lesz kinyomtatva nem fogja visszaadni a kép apróbb részeit hiába sikerült jól a kép ha a nyomtatással úgymond visszarontjuk. nem kell pixeleket kukkolni méterekről ki lehet szurni a kisebb részleteket is, de ha nincs mit kiszúrni érted...
ha messziről látszik valami, közelebb lép az ember és megnézi, és akkor jön a ledöbbenés hogy "AZTAA milyen jó a fotó, mivel csináltad, hol nyomtattad ki így ilyen szépen, ez eszméletlen"1 festményt se tíz méterről nézel, előbb megnézed egyben messzebbrol aztán a részleteket, az ecsethúzást a vonásokat a technikát... egy nagy méretű kinyomtatott fotónál szintén le fog játszodni ez hogy közelebbről is lecheckolják
-
mikrofon
addikt
válasz copass #26547 üzenetére
Ha már ennyit beszéltetek róla, azért van még egy dolog. Nem mindegy, hogy hová kerül a kép, tehát egy olyan helyre, ahol fizikai akadálya is van, hogy közelebb menjél pl, korlát, magasság, stb, vagy mondjuk egy lépcsőfordulóban, folyosón, íróasztal mögött van a helye, ahol úgy mész el a kép előtt, hogy szinte hozzá érsz a képhez és még pont szem magasságban is van...... Az is megint más, amikor egy tárgyalóban, vagy váróban kap helyett a kép, ahol sok ideje van az embernek a képet nézegetni részletről, részletre..... és az is más, ha egy átjáró, ahol általában az emberek csak elrohannak előtte.....
[ Szerkesztve ]
-
bigaatis
csendes tag
válasz copass #26547 üzenetére
azt hogy idekevered hogy fotóstól függ a kép nem a géptől, amikor egy meg lévő kép nyomtatásáról beszéltünk?
-na ezt tényleg nem értem.
ennyi erővel beszélhetünk arról is, hogy az se mindegy hogy mekkora ISO-t használsz milyen záridővel, mert mondjuk hiába van egy harmadik kiadású sony a7-ed ha 1/4000 záridő mellett ISO 200at állítasz fényszegény szituációban, mint ahogy az sem lényegtelen hogy az obiról levetted-e a kupakot, mert ha fent van nyilván akkor sem lesz túl sikeres a képDe mondom mégegyszer itt lehet olvasgatni a témában, már át lett rágva nagyvonalakban:
[LINK]illetve lehet még találni topicokat ami hasonló témába vág.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz copass #26695 üzenetére
Na igen az sem mindegy milyen stabiról beszélünk, nekem két tengelyes van obiban. Az azért sokszor inkább hátrány, mint előny kivéve a nagy záridőket. És láthatóan lágyulnak tőle a képek, az amúgy se éles kitobin.
Ha bőven a kitartható tartományon felül van akkor felesleges bekapcsolnia. Ahhoz közeledve meg érdemes. A 200mm 1/25-ön nem épp kitartható kategória stabi nélkül, oda persze, hogy kell.
1/60-at se tudok kitartani én már 50 milin. Nagyon nagy erőlködéssel csak. Nekem a reciprok szabály 1/135-öt mond.Ma pl. 1/200 1/600 de volt 1/1000 is mikor bevert az erősebb napfény. Ezekhez nem is kapcsoltam be ~50 milin.
-
Rapid136
őstag
válasz copass #26754 üzenetére
Amig azt se tudod hogy miért kell neked vaku, meg másik objektiv addig kár minden más.
Amúgy meg, Minolta A1/A2 esetleg A200
5 és 8 mpixel, markolat és vakulehetőség és egy elég korrekt 28-200mm-nek megfelelő fényerős zoom van benne makro móddal
esetleg Sony F828Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz copass #26756 üzenetére
Az első tükrös gépem 6 mpixel volt és a Minolta csúcsmodellje...5 mpixeles A1-ről váltottam.
Amúgymeg csuda képeket lehetett csinálni az A1 Minoltámmal is, kb. az iso volt a legnagyobb gondja, simán lehet belőle falra készíteni nyomatot.
De a lényeg tényleg az hogy tudás nélkül a legjobb géppel is csak gondjai lesznek.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz copass #26759 üzenetére
6 mpixeles villámfotó van a falamon közel A3 méretben...
Egy rendes filmes géppel és obikkal is elég korrekt dolgokat lehet művelni, nem kell úgy tenni mintha a 2010-ben kezdődött volna a fotózás
Ha jó képeket akarsz csinálni tanuld meg a technikát az összefüggéseket, az alkotás sokkal kevésbé függ az eszköztől. Persze jóval több munkát kell igy beletenni de ha kevés a pénz akkor fel kell vállalni.
A másik fórumon épp 300 ezerből akar valaki portréfotózáshoz szettet venni és az internetről szedi a technikai infokat, pl. hogy MILC-et akkor vesz az ember ha kompakt méretű gépet akar és (csak) portréfotózásra jó.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz copass #26767 üzenetére
Az egész gondolatmenet csak elméleti volt.
Az viszont tény hogy filmes géppel is fotóztak jókat és a 12-15 évvel ezelőtti gépekkel akkor földhöz vertük a seggünket hogy milyen jók és pont ugyanúgy fotóztunk velük mint előtte.
Az első tükrös gépek 6 mpixeles érzékelőkkel készültek, nem is volt más évekig. Az hogy most mennyivel többet tud egy gép az persze könnyebbség de az uj funkciók hiánya nem feltétlen akadályozza a képalkotást.
A tudással valamennyire lehet pótolni technikai hiányosságokat, igy jobban kiismeri az ember a technikát. Fordított esetben csak értetlenül áll az ember hogy a csúcsszuper gép miért csinált bemozdult, életlen vagy hibás expos képet és miért nem ott éles ahol ő szerette volna...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz copass #26769 üzenetére
Olvass vissza, nem én vetettem fel a Zenitet
Csak leírtam hogy bármilyen géppel jó képeket lehet csinálni, nem a technikán múlik.
De lassan ugorjunk, a másik fórumból már kimoderáltak mert leírtam hogy gépvásárlás előtt talán el kellene sajátítani némi alapvető ismereteket.
Szóval mindenki azt vesz amit akar és azzal fényképez amivel akarSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz copass #26775 üzenetére
Bár nem tudjuk milyen gépe van és akar-e egyáltalán vakut venni, aztán meg diffuzort, de a Sony A6000-nél mondjuk kisujjal felfelé lehet tartani a beépített vakut
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
-
Byk01
senior tag
válasz copass #26932 üzenetére
Na most akkor ez hogy is van? A CF sokat kibír, pedig vékony tüskét használ, és ez ellenérv a szintén kis csatlakozót használó micro sd-vel szemben?
Másrészt, én nem a kártyáról beszéltem, hanem a gépben levő foglalatról (azért azok a tűk nekem sérülékenynek tűnnek, de nincs velük tapasztalatom, ez tény). Viszont egy profi gép árához képest egy foglalatcsere nem ugyanaz a tétel, mint egy belépő vagy haladó váz esetén. Ellenben a micro sd-sd adapter egy filléres tétel, akár tartalék is lehet az embernél, beépített foglalatból csak akkor, ha váz is van körülötte."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz copass #26942 üzenetére
Jó, oké, elfogadom, a CF sokkal masszívabb. De a kérdés felvetés nem az volt, hogy CF vagy micro sd legyen a kártya, hanem sd vagy micro sd. Értem azt is, hogy kétszer akkora a hibalehetőség az adapterezett kártya esetében. Viszont azt ti (ide veszem most Ropit is) úgy tűnik, azt nem akarjátok megérteni, hogy ha a az adaptert fixen a vázban tartom, akkor annak a 8 érintkezőnek a meghibásodási valószínűsége minimális lesz, hogy nem mozdulnak el egymáshoz képest, az adapter és a memóriakártya közti érintkezők hibájának elhárítása viszont kb. 500 Ft, és felkészült versenyző esetén 2 perc. Ha normál sd kártyát használok, a folyamatos ki-be mozgatás miatt a valószínű hiba helye áttevődik a vázban lévő foglalatra. Ekkor a hiba elhárítása több ezer Ft, és jópár nap. Ha nem vagyok profi felhasználó, mint ti, és nem ebből élek, akkor nincs tartalékban még egy vázam, hogy azonnal váltani tudjak, és esetleg az egyetlen vázam sem profi felhasználásra tervezett, dupla foglalatos váz, így adott esetben igenis számít, hogy milyen gyorsan és milyen összegből tudom orvosolni a hibát.
(Abba meg most ne is menjünk bele, hogy ha esetleg valami történne a tartalék kártyákkal, akkor a cf/sd kártyát tudok-e gyorsabban szerezni, vagy a telefonból átrakni a micro sd-t).És még egyszer: nem professzionális felhasználásról beszélünk, hogy mindenből legyen tartaléka a tartaléknak is.
Azt hiszem, minden leírtam, amit akartam, szóval ezzel nem offolom tovább a topikot
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Rapid136
őstag
válasz copass #27163 üzenetére
Szép próbálkozás volt
Aki komolyan filmezik az nem használ AF-et, a szinekről meg az objektiv felhozatalról is vitatkozhatnánk...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz copass #27163 üzenetére
Meg C300-ra, Alexa Minire, Blackmagic Ursa-ra is váltanak sokan.
De akkor azért adott el a Sony 2018-ban több FF vázat, mint a Canon, mert tömegesen váltanak a Sony-sok Canon-ra? Vagy ezt, hogyan hozta össze? Vagy a Canon maga miért kezdett el komolyan rámenni a MILC iparra? Majd jön az 1DxII átcsomagolva tükörmentesbe és akkor már a MILC kategória lesz az atyaúristenség csúcsa, de addig ez csak egy ilyen "ki tudja még mi lesz belőle" kategória...
-
total90
veterán
válasz copass #27173 üzenetére
Szerintem...
Ez a színek dolog eléggé szubjektív. Nekem a Canon színei mindig is bejöttek, de soha nem volt tőlük gépem, mert másban meg nem volt jó. A színeket, meg a képek feldolgozásával úgy is olyanra változtatod, amilyenre akarod.
Videózás: Sony üvegek drágák és pár kivétellel nem éri meg többet kiadni rájuk mint más gyártókéra.
Az én Sonys ismerőseim 90%-ban Sigma Art üvegeket használnak.Az meg nettó hülyeség, hogy komoly videósok nem használnak Sonyt. Rengetegen vannak...
Ja és, én már szívtam a Sonyval és nagyon nem vagyok a hozzáállásuk miatt fan, de nem azért adnak el annyi vázát, mert rosszak lennének.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz copass #27173 üzenetére
Színek témakörben egy igazán remek néznivaló: Best COLOR SCIENCE: Canon vs Nikon vs Sony vs Fujifilm
Van benne néhány igen tanulságos arcra esés is. Leginkább arról, hogy mennyire felfújt téma ez.
A videózás kicsit más terep, ott tényleg kijön az, hogy a Sony egy kicsit melósabb ha a bőrtónusokat kell helyre rántani egyes szituációkban, ebben a Canon nagyon erős versenyző. De ez igazából egy remek mellébeszélése annak, amiről szó volt, hiszen a Canon színei nem azért erősek, mert csattog a vázban a tükör és ők is egyre erősebben nyomulnak a tükörmentes iparban.
Hozzáteszem van aki inkább többet dolgozik a bőrtónusokkal, de a Sony meg jobb dinamikában és csúcsfények kezelésében, nem beszélve egy zsáknyi videós fícsörről, amit a Canon visszatart a Cinema EOS vonal védelme érdekében (holott a Sonynak is megvan a maga cinema rendszere).
A Sony videósok meg azért használnak Canon objektíveket, mert eleve ez van nekik és elég jól adapterezhetők vagy éppen ezek szerezhetők be olcsón FF-re használtan.
Megjegyzés: Az utolsó Sony márkájú elektronikai eszközöm tizenévvel ezelőtt egy PlayStation 2 volt és egyébként eléggé kedvelem a Canont (is).
-
Dr.NX
addikt
válasz copass #27174 üzenetére
Ezek csak hirdetik ennyiért, eladni nem fogják.
Van beárazós topik:
https://prohardver.hu/tema/digitalis_fenykepezogepek_bearazas_topikja/friss.htmlElfogadom a sütiket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
- OLED TV topic
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BlackBerry KEYone - ha az ember gombsort KEYone
- Politika
- BestBuy topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest