- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
Fototrend
A topikban főleg meglevő notebook miatt kérdezhetsz, ha vásárolni szeretnél, ezek az ajánlott topikok:
Milyen notebookot vegyek?
Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Elk_hound #45136 üzenetére
Bár nem autós topic, de azért nem árt tisztában lenni néhány dologgal.
Az ólomsavas akkuk (és minden másé is) ellensége a hő, nem akarom részletesen leírni, aki kíváncsi rá, gugliban megtalálja ezer helyen, miért és hogyan működik ennek a fizikája és kémiája. Nem csak a párolgással van gond egy forró akkuban.
Ezért tesz pl. a VW hővédő burkolatot rájuk: ha már a motortérben van, legalább kicsit mérsékeljék a melegedést. Egy Audiban pl. hátul van. A motor 2.0 ott is és egy Passatban is, vagy a Sharanban, de az A6-ban nem a motortérben van az akksi, mert az káros hőügyileg és súlyelosztás tekintetében is. A Passat és Sharan árába (a kisebbekről nem is beszélve) nem fér bele a plusz kábelezés stb, az A6-éba belefér, mert prémium. Nem azért alkalmaznak az olcsóbb gyártók motortérben lévő akksit mert ott jó neki, hanem mert ez a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás. Melegszik (nem egyformán, hanem a motor felőli oldala nagyon, a másik meg mondjuk 30-40 fokkal hidegebb télen), nagyon magasan van a kívánatos alacsony súlyponthoz képest, és az amúgy is orrnehéz autókat még jobban orrnehézzé teszi. De alig kell hozzá kábel, és ez a legolcsóbb megoldás.
Nagyon jó ellenpélda a régi Citroen Xsara Picasso, itt a beltérben, az ülések alatt van az akku. Pedig simán elférne a motortérben is.
De a legjobb példa a BMW. Kettő is van a családban, négyhengeres és hathengeres is. Plusz baráti körben X3, X5. Na az X-ekben aztán lenne bőven hely a motortérben, de a 4 hengeres 5er-ben is. Mégis hátul van a csomagtartóban.
A Sharanban az első 4 évben kétszer (!) cseréltek akksit. Az BMW-ben 8 év alatt egyszer sem, még most is tökéletes (a VW és a BMW is start-stopos). Faterom Xsara Picassójában 10 éves volt az akksi amikor cserélni kellett. Mindenki levonhatja ezekből a következtetést.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6440HQ CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5590, 15,6" FHD Kijelző, i7-8650U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, Nvidia 2GB VGA, W10, Szám
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest