Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #51241 üzenetére

    Látod nálam is ez van a 30d-vel :(
    De mondok jobbat, édesanyámnak diesel E-pace-t vásároltak városi használatra (1-6km-es távok főleg)... Elvileg direkt meghajtja hétvégente, ami 1 év alatt 3hetentére változott annyi változással, hogy most szeptembertől már előfordul heti 1-2 80-80km-es táv, mert öcsém másik városba jár középsuliba. 1,5 év alatt még nem lett kuka a motor, de kíváncsi leszek meddig húzza :(((
    Nálam sem jobb a szitu, bő 1 éve napi 5,2+5,2km-re használom, ami bevásárlás esetén is összesen 18km 3 szakaszban... 3-4 hetente van csak 75+75km-es kocsikázás. Amíg nem volt jogsim fél évig, addig megoldottam tömegközlekedéssel még a vidéki utat is, szóval azóta tudom, hogy egyáltalán nem létszükség a kocsi, de míg a vonatok kultúráltak (az újabb fajták), addig a metrófelújítás engem elég kellemetlenül érint és teli van full csöves göthös emberekkel. Amikor járok kocsival, az út kb. 20perc kicsit nagyobb forgalommal, de volt már 40perc is. Tömegközlekedve 50perc, amúgy 30ból meglenne felújítás nélkül. Így azért oda-vissza bő 40percet nyerek, annyit megér nekem mind az időnyereség, mind az, hogy nem nyomorgok, és nem leszek minden járvány esetén beteg.

    Az "A" verzióval én nem tudnék nyugodtan együtt élni.
    A "B" verzió simán jó. Mi pl. bevezettük h minden szombat közös főzőnap, nálatok lehetne hétvégén vmelyik nap egy hosszabb kocsival-kirándulós nap :DDD Meg távoli rokonokat is lehet látogatni. Kellemeset a hasznossal, még lehet kajával is várnak :U , fedezi vmennyire az üzemanyagktg.-et :D

    A "C" verzió már bonyolultabb. Ugye a te kocsid is nemrég lett teljesen rendbe rakva, ennek a felárát meg lehetne próbálni érvényesíteni eladásnál, max. hirdeted évekig sikertelenül, viszont az autó értéke zuhan akkor is, ha nem használod...
    Én végiggondolnám, hogy kell-e tényleg 2 autó a családba, megoldható lenne-e 1-gyel. Ha mindenképp kell 2 autó, akkor milyen használatra kell a 2. autó, hogy nem elég az 1., és hogy erre mi a legoptimálisabb választás. Ha ezek szerint megváltozott az életvitel és már nem kell hosszútávokat kocsikázni, akkor igen, a kocsit is érdemes lehetne lecserélni egy a mostani használatra tökéletesen passzolóra.

    Nemrég összedobtam magamnak egy kalkulációt, hogy a jelenlegi évi 15ezer km-es használat mellett hogyan alakulnak majd kb. a költségeim: [link]
    Nem kell egyetérteni a számokkal, az elmúlt 11 év tapasztalatából és elmúlt bő 1 év használatából indultam ki mai árakkal számolva, nálam ez ennyi. A parkolás meghökkentett, de heti 2-3 óra parkolgatás be szokott csúszni, az pedig 1 évre nézve hát ennyi... A szervíz pedig hát inkább pár évig szinte semmi, majd egyben sok.

    És akkor még lehetne csavarni a dolgon, hogy mi lenne ha 5m Ft menne "biztonságos" állampapírba, ami évi átlag 5% 5évre, de számoljunk 6 évre. Közben hozzá is adtam.

    Ha vannak egyéb távlati célok (másik lakás, drága utazás, új autó vásárlás), akkor futnék még1 kört a tényleg kell-e nekem 2. autó a családba gondolatmenettel, mert csak viszi a pénzt még azzal is, hogy csak ácsorog.

    Bocsi, ez megint hosszú lett :))

Új hozzászólás Aktív témák