-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
access_denied
senior tag
Nem ismerem az általad említett fóliát, de pusztán kíváncsiságból lehet megnézem milyen. Szeretem a tartós, végleges megoldásokat, a telefonomon a fólia már nagyon gáz és ezért olyan fél megoldásnak érzem. Védi a kijelzőt, de az első durvább esetnél kivégződik, maradandó rajta a nyom, ez is zavar.
[ Szerkesztve ]
-
access_denied
senior tag
Ha hinni lehet a cikknek, akkor a GGS elég masszívnak tűnik.
Ezért is kardoskodok aGGSGiottos védő mellett. Sajnos nálam már vannak karcok, bosszant is a dolog, sajnos az angliai beszerzés drága, itthon nincs, pedig kb 3-5000 ft-ből kijönne a Giottos. Külföldi fórumokban is ezt ajánlják a GGS helyett.
100 szónak is egy a vége, talán valaki talál hasznosat az írásodban / írásomban és akkor már megérte megterhelni a szervert a karaktereinkkel .Már csak azt nem értem, hogy miért nem lehet eleve ilyen keményebb anyagból készíteni a kijelzőt?
[ Szerkesztve ]
-
Matthu
aktív tag
A használt ragasztó minőségével lehet a baj. Természetesen létezik ennél szarabb műanyagból készült gép, de a régi Oly E400-asom minőségbe köröket ver az 550D-re. Ha egy kézzel fogom a gépet akkor nyekereg szegény. Mondjuk elég nehéz az obim, de akkor is. Nem akarok károgni. Ilyen és kész. A 7D pont ezért kerül többe. Mind1. Majd az 5D MarkII nem nyöszörög
Amúgy nagyon vigyázok a gépre úgyhogy nem hiszem, hogy feladná a harcot
[ Szerkesztve ]
-
Wolfs
csendes tag
Üdv. Tessék a kép, ennél jobban lejön ,ez az alaphelyzet, már egyre jobban, ha pont elveszem a kezem, és nem arra ügyelek, hogy nehogy lehajtsam, simán lejár végig az ív mentén fél centit is - ez a vicc, mert sport közben is gyors oda vissza exponáláskor nem erre akarok figyelni. Úgy tűnik a mérettel is problémák lehetnek, talán azért nem illeszkedik rendesen a vázhoz - és szerintem nem az olcsósággal van a baj, hanem avval, hogy ez előfordulhat egy hét után, valahol hibáztak. Talán a ragasztóval ahogy Matthu kolléga is említi, lehet gyengébb komponensű a gumival való profilja, ki tudja vagy egyszerűen csak hanyagság - olvasgattam a gyártásról, és az egyik fordításban olyasmi volt, hogy a dolgozókkal minden héten új célt próbálnak megcsináltatni, úgy mint hatékonyabb tesztelés,gyors összeszerelés egyebek, a megrendelések kielégítése végett... Itt is igaz lehet a mondás, hogy a mennyiség a minőség rovására megy. Hát ez van, jöhet az utólagos barkácsolás,most először fogtam így ki valamit-mert írja valaki,hogy máshol passzentos pontosan. Más. A-data kártya ma érkezett meg, (16gb class10) fényévekkel jobban kezelte,és a videót is,plusz a pc is bazi gyorsan olvas róla,megérte az árát 5.5 Más Lehet nem pont témába vágó,de állványra is jó tippet kaptam itt, ( manfrotto) táska vonalon a case logic milyennek számít? Nekem ez is olyan jól kitaláltnak,és minőséginek tünik. CASE LOGIC SLRC-202 Más az teleobjektívre visszatérve most a gyakorlat közben kiderült mennyire kell,és csak a 70-200 marad,remélem júniusban meg is lesz. Addig úgyis tanulmányozom a szakirodalmat,mit hogyan kell sportfotónál,egyebek. Más,hogy valami jó is legyen,azért a közeli csoportképek eszméletlen élethűek,hogy nagyon visszaadja a hangulatát annak ami történt,újra ott érezheti magát az ember. És nagyon szép a rajzolata a 18mp-ek is. Erre már azt mondom,valahol itt kezdődik az amiért érdemes fényképezni... Tehát jó kis gép ez,csak az a markolat lenne rendesen a helyén,viccet félretéve,szerintem ezt azért jobban meg lehetett volna oldani,és gond. a canon sem a bóvli kategóriába sorolná ezt a gépét,kíváncsi volnék kapnak-e ezekkel kapcsolatban valami visszajelzést,hogy esetleg az utánunk jövőknek már ne legyen ilyen gondjuk...
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Azért van igény az olcsó tükrösökre, mert sokan nincsenek megelégedve a zsebkompaktok képminőségével és korlátozottabb használhatóságával, pl. egy nem túl kivilágított társasági összejövetelen, vagy vacsorán nemcsak zajtengert termelnek, de kísértethelyet varázsolnak az eseményből, mert egy stabil alak nem lesz a képen. Ha nem is akar foglalkozni a kompozícióval, beállításokkal, akkor is jobb eredményt nyújthat egy nagy szenzoros gép, persze azért minimálisan tudni kell beállítani.
Nyilván aki alapból megijed egy "ekkora" masinát kézbe fogva, "fél" babrálni, nehogy elrontsa a család 150 ezres gépét, az ne vegyen ilyet. Aki akármennyire is, de használni akarja, az vegye meg, akár 18-135-el ha ez a vágya. 6 Mpixelt az is kirajzol becsületesen, megvan az emlék is neki, mert egyáltalán megszülethetett a kép.7D téma:
Régebben fogtam a fejem, hogy videós cégek, vállalkozások minek vesznek 7D-t csak forgatásra, amikor az 550D ugyan azt tudja. Amíg el nem jutottam a HDMI kimenetig.
Jól jön ám a dupla digic4, amikor egy fullHD-s kimeneti jelet is szeretnénk kapni felvétel közben...
Próbáltam a kicsikét azzal az orosz LiveView rögzítő programmal, ami alapból egy 1024x680-as képet ad, de ha az 550D-vel rögzítünk, a piszok akkor is leveszi a felbontást 480p-re.(#1360) hello28
55 - 250 IS lesz az
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Cancer
senior tag
Nem tudom mennyivel időjárásállóbbak a nagytesók, de én használtam már a 450D-t is szakadó hóesésben úgy, hogy először vastagon állt rajta a hó, aztán, ahogy "söprögettem" csurgott rajta végig a hólé. Semmi baja nem lett, bár paráztam, hogy valahol befolyik. Szakadó esőben meg max búvártokkal illik fotózni, nem csupaszon.
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
-
hello28
aktív tag
teljesen jogos amit mondasz..amugy nemismerem azokat az objektiveket amiket irtok..meg meg hozza..cnemvagyok benne a temaba mijo minem.csak azokat ahol irjan. canon bajonett stb..sigma vagy canon..amiket itt irtok nemismerem..Hogy milyenek..ha utanna veszek valamit pl egy tele..az tuti nem stabis mert a srabisok naon dragak..mondjuk 70 300 pl nem rossz ha stabis nem?
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem mindannyian egyetértünk (akik így benne vagyunk a témában)
Kezdésnek 550D 18-55 IS Kit, ezt teljesen úgy lehet használni mint egy kompakt vagy bridge gépet, egy kezdőnek is sok öröme lesz benne. Később meg ha nagyon távcsövezni akar az ember, akkor valami jobb telét vegyen, vagy az M42-es megoldások teljesen jók. Illetve el lehet indulni az 50 1.8 vonalon is, ami low light fotózásban remek., illetve videós vonalon is.
Kinek mi kell igazából. Ezért jó a DSLR, mert nem kötött az objektív, és szabadon választható több fejlesztési irány. Az 550D pedig az egyik legjobb alap. Ki lehet hozni belőle hobbi szettet, videós szettet, de egy profi fotós eszközt is jó obikkal.
-
Picturemaker
őstag
A fő baj a Canon fejlesztési iránya. Csillió megapixel legyen!!!
Ezt többet árt, mint használ. Kis dinamika, ISO 200-on RAW konverterben kicsit hozzányúlsz a képhez már szemcsésedik, F8-nál már látszik a diffrakció, ezért makrózni már alig lehet vele.
Egyedüli pozitívuma, hogy magas ISO-n elég jó használható (itt ugye eleve kisebb az ember elvárása bizonyos tulajdonságok felé).
A másik amin kiakadtam, hogy a Canon 70-200/2.8 is "méretes" CA-t vetít erre az érzékelőre.
APS-C-n meg kellett volna állni 12Mp-nél. Na akkor ez lenne a király masina!A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
Ren Hoek
veterán
Ja de azért megsúgom, ez vmi 1/100-ad része kb a képnek
Monitoron nem igazán láttam köztük különbséget...Amúgy énis élességmániás vagyok... Ezért őrültem meg a Fuji S2-től, nem volt egyszerűen éles a képe sehogy sem. Apám bridge gépének élesebb képe volt. Akku és memkártya hibás is volt (lemerült 5 perc alatt 4 2100 mahos akksitól is és nem evett semmi más CF-et csak az enyémet), ezért eladtam 25 ezerért a gépet (újkorában 800 ezer Ft volt főnökömnek) ... erre jön a vevő, bepakolja az új akksikat, tökéletesen megy, berakja a CF-et tökéletes Mindegy akkor már eladtam...
-
Picturemaker
őstag
A 12 Mp-re méretezés semmilyen zajt nem tüntet el. Ez "urban legend". Valamelyik nap 6 MP-re méreteztem le a képeket, de semmi különbség nem volt. A zaj akkor "tűnik el", ha kb. 1000 px hosszabbik oldalra kicsinyít az ember. Ettől függetlenül pont a magas ISO-s zajjal nincs semmi bajom ennél a gépnél, mert ISO 3200-on is csináltam már A4 képet ami kiváló volt. Papíron amúgy is kevésbé látszik a zaj.
"A diffrakció az optika sajátossága, a kamera felbontóképességét dícséri" : nem, azt mutatja, hogy rohadtul minik a pixelek. Sajnos ezzel inkább hátrébb vagyok. Mint említettem makrónál ez nagyon gáz. Egy makró, ami nem művészkedős, hanem bemutató jellegű, sokszor igényel f16-nál szűkebb rekeszt is. Nekem van régebbi géppel készült f27-en készült makróm ami teljesen éles.
A dinamikatesztek nem érdekelnek, én használom a gépet, gépeket és bőven látszik a különbség.
A CA pedig, ahogy előttem már írta valaki, sajnos jobban látszik ha az érzékelő nagyobb felbontású. 8MP-en a 70-200/f2.8L talán csak 2.8-on mutatott valami nagyon pici színhibát, de 3.2-őn már nem is lehetett látni. Ilyen pixelszámnál meg korrigálni kell még lerekeszelve is.
Ezektől függetlenül persze nem rossz az 550D. 7D-t viszont tutira nem vennék! Ez az érzékelő teljesen "lehúzza" azt a gépet. Egyszerűen nem éri meg az árát.
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
Ren Hoek
veterán
Jah ugyan ez jutott nekem eszembe.
Melónál, időigényes művészképnél nem csinál ilyet az ember, mint a kutyásnál (hanem mondjuk gondolkozik az expo gomb lenyomása előtt, de ez manapság már "kivételes" inkább, mint elvárható)
Utómunkával sokminden megoldható, de mennyivel jobb lenne, ha a minden expót átgondolna inkább az ember, és a fotográfia hagyományos eszközeivel próbálná megoldani a dolgot - és nem a hibák kijavításáról szólna az utómunkázás.Régen is volt utómunka, és nagyítás során elképesztő dolgokat meg lehetett csinálni, de eleve mégsem születtek talán ilyen arányban használhatatlan,rossz expos képek tömkelegei. Pedig ott nem is láthattuk a kijelzőn a képet... Személy szerint nem is szeretek nagyon mókolni a képekkel RAW-ban. Mivel eleve bele lehet találni, akkor az legyen olyan is, természetes.A tesztben szereplő extrém mértékű utómunkával reális esetben nem találkozhat az ember. Ha találkozik, akkor szar fotográfus.
[ Szerkesztve ]
-
Picturemaker
őstag
A színprofilos dolog akkor bukik meg amikor nem csak Te nézegeted a saját képeidet a saját monitorodon. Ha webre mented ott egyből sRGB lesz a színtér, a kép színeinek köze nem lesz az eredetihez, ha előhívatod, ott szintén ez a helyzet, ha másik gépen akarod megnézni akkor is. Sajnos ez van, erre állt rá a világ. Nem a levegőbe beszélek, kipróbáltam. Monitor kalibrálás, színprofil használata a win-ben, LR-ben, PS-ben. Előhíváskor kissé más színeket kaptam, mint amit a monitoron beállítottam.
Az alap dinamikaátfogás meg nem is ettől függ. Szintén sRGB-ben a 300D-ve, 30D-vel nincs ilyen gondom.Kell extrém körülmény?
Tessék: Szent Jobb-kápolna, keresztelő, tök sötét egy hely, a nép fekete ruhában, a keresztelendő gyerek meg full fehérben. Hidd el itt kell a részlet, mert ha az embertömeg ruhája csak egy pacának látszik az gáz.
De ismétlem, mert ezen a véleményemen mindenki átsiklik, hogy magas ISO-n elég jó a 550D, vagyis inkább ez a szenzor. A gond az, hogy lejjebb sem jobb.Ha a nagyon alulexponált részt akarod az 550D-nél "felhúzni", sajnos az az undorító zaj jön elő.
Sajnos itt is azt veszem észre, ha valaki fel meri vetni, hogy azért nem teljesen okés ez vagy az, akkor a tulajok vérmesen a saját cuccuk védelmére kelnek.
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
Ren Hoek
veterán
Amúgy érdemes lenne megpróbálni
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Személy szerint nem jelentene akkora katasztrófát a fókuszpötty elvesztése. Ha a csipogás megmarad. Mivel mindig csak a középső ponton használom az AF-et. A több pont nekem nem vált be igazán.... Fől ahol az összes pontot használja, szinte sosem ott volt az élesség ahová valójában akartam hogy legyen. Akkor már inkább puskaként használom aztán kész.
-
k1csi
senior tag
Nem biztos, hogy csak 100k-val. Ha nagyobb keresőt szeretnél amiben látni is lehet valamit akkor lehet még egy nullát hozzá kellene adni a végére.
POTN kereső méret hasonlítás: LinkEgyébként mivel videónál semmit sem lehet látni a felcsapott tükör miatt a keresőben, fotónál meg nem érzem versenyképesnek magam a fázisdetekciós AF rendszerrel, pl. Lenstip a 15-85-re 0.3-0.4 másodpercet mért a fókusztartomány egyik végétől a másikig (link) azaz normál esetben lehet gyorsabban fókuszál mint a szemem, nem érzek ilyen késztetést.
MF-on az se igazán segít, hogy a keresőben van fókuszvisszajelzés meg csippant. Máshova kell figyeljek mint ahova szeretnék.
Ha meg van idő szöszölni ott a LivewView akár manuálisan vagy a lassú kontraszt AF-el.
Azaz én spéci zéró késztetést érzek mattüveg cserére (+ kockáztatva, hogy utána valami nem lesz kóser).
Sose értettem ki miért akarja a régi módszereket visszahozni, ha lehet válogatni több jobb módszer között is. Ha gyors fókusz kell ott a fázis AF (ami követő módban is mehet amit MF-el aligha fogsz megcsinálni). Ha halál pontos fókusz kell (mert az érzékelő kimenetével megy) és nem gond, hogy lassabb ott a kontraszt AF, vagy lehet manuálisan LiveView-ban állítani, 5x 10x nagyításnál.
ML-ben meg a focus peaking megmutatja hol vannak a maximális kontrasztos helyek azaz mi az ami fókuszban van gyorsítva ezzel a MF-t.
Nem mondom profiknak (profi=fizetős munka) lehet olyan gondja, hogy szélre kell keresztérzékelős AF pont mert szélen kell fókuszban legyen és gyors (esetleg követő) AF kell ezt nem tudja ez a váz. De ezen a spéci mattüveg sem fog segíteni.
Középső AF pontot kell használni, kicsit laza komponálással, hogy később vágni lehessen.Röviden: Mondja már el nekem valaki mi az amire az 550D-nél a törőékes mattüveg a jó megoldás a retro feelingen kívül. A törőékes mattüveg működését érdemes megérteni (pl. innen) mert a fázisdetekciós AF is ezen alapul. De a használatát manapság vsz. bátran el lehet felejteni ezzel a vázzal.
Nagyon.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Nekem nincs különösebb gondom a fókusszal. Ha azt akarod, hogy ne minden expónál fókuszáljon át kell tenni az expo gombról a fókusz indítást. Olvasd el a kézikönyvet.
Ezt egyszer már másnak is javasoltam itt.
Szóval azért, hogy nem tanultad meg a vázat használni még kár lenne mattüveget cserélni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
zgospel
őstag
Köszönöm a segítőkész választ, eddig én is eljutottam. A használatára lettem volna kíváncsi igazából, hogy mikor érdemes és mi az eredménye.
Ennyi erővel minden kérdésre lehetne a válasz a read the fucking manual vagy google a barátod...https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
Matthu
aktív tag
Az A-data azt csinálja, hogy szinte kapásból kiírja, hogy a videófelvétel automatikusan leállt és el sem tűnik a felirat. Mintha megfagyna. Persze nem mindig... Lehet a Magic Lantern is a ludas.
Olyan nagyon sokat még nem használtam de gyorsabbnak tűnik. Nem jelenik meg a memória szintjelző sem. Van egy majdnem 2 éves 16gigás class6-os Kingmaxom és az is tökéletes pedig nem keveset kapott már az arcába...
-
Cancer
senior tag
Én is. Hisz, ha a gépnek lenne baja, akkor a sorozatfelvétel is jelentősen belassulna...legközelebb ki is próbálom.
Ha bevinném fragmentáltan a gépet a boltba és demonstrálnám, hogy 4-5-ikre is azonnal leáll a videó, adnának másik kártyát? Valszeg azzal sem lennék előrébb...
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
-
maxika2004
őstag
hu de zavaros ez nekem.....
" a jelenlegi obid is 28,8-320mm "
de a jelenlegi az 18-200 as és Di II es ami
ha jol tudom a APS-C-s re való, akkor ott sem 200 a 200?Eddig azt hittem a Di i es van FF -esre azért kell szorozni APS-C - s gépen !
Vagy akkor az APS-C-S gépre bármelyik obinál szorzódnak a számok ?
-
vlevi
nagyúr
Egy képpel szoktam illusztrálni ezt a "crop factor" nevű dolgot. Egész egyszerűen arról van szó, hogy kisebb az érzékelő, ezért csak az obi által leképzett képnek a közepét rögzíti. Olyan, mintha a régi, 35mm-es negatív filmedből csinálnál egy 10x15 képet, aztán ollóval kivágnád a negatív közepét, és abból megint csinálsz egy 10x15 képet.
-
Ren Hoek
veterán
Igen erre gondoltam. Abban a hitben éltem, hogyha 18 mm-en 5.6-ra állítom, a vége pedig 55 mm és 5.6, akkor a blende fix 5.6 lesz és nem mozog. Ehelyett így kattogva "ugrál".
A zoomot sohasem használom, csak jelen esetben jó lett volna 1 snittnél.Igaz stop motion lesz, szóval nincs probléma. Meg inkább utómunkával oldjuk meg sokkal szebben. (Szerencsére 720p-ben kell csak)
-
Ren Hoek
veterán
Teljesen igazad van, tény hogy ahová nekem kell ez a kamera, ott nem engedhető meg ilyesmi, de otthonra elmegy.
Bár én nem szeretem túlságosan... Főleg mivel zoom után lehet csak élességet állítani, így kiesik a fókuszból a téma általában egy rövid időre.
Azért én sokszor visszasírom a Canon HV20 HD kamerámat. Viszont ezzel sokkal jobban lehet kreatívkodni a melókban, plusz low lightban sokkal jobb.
-
őstag
Kösz az infómorzsákat de egyvalamit nem értek.
Ha nem változik a megapixel hogy nagyít jobban egy 5× optikai zoom (55-250), mint a 7.5× (18-135)?Eh de jó is lenne ha volna a közelbe egy ilyen megmustrálni.. nem tartom valószínűnek hogy olyan gyakori a masina Van ugyan egy ismerős Pesten, aki tudna róla regélni, meg akár mintaképeket is szerezni, de amikor kérdezem egyből ideirányít hogy kérdezzek itt lol...
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
vlevi
nagyúr
Én annak idején pont ezért cseréltem le a 18-55 obit 17-70-re. Végignéztem párezer korábban készült képet, és megnéztem a használt fókusztávolságokat, és az jött ki, hogy 70mm-nél távolabbról ritkán készítettem a telémmel képet. De 55 és 70 (max 80) között sokat. Tehát arra mindíg le kellett venni a 18-55-öt, és felrakni a másikat. Aztán néhány kép múlva vissza. Most, a 17-70-el nincs ilyen.
-
Ren Hoek
veterán
Igen, egye porként nem látszik, de egy nagyon halvány életlenségként igen. Minél szűkebb a rekesz, annál élesebb.
Nekem 3-4 erősen látszó porszem is van f8 f16 környékén, világos felületen látszanak.
Videóban észrevehetetlen a felbontás miatt, amúgy meg kirándulásokat, eseményeket dokumentálok vele, ott nem számít. Most szereztem egy jó kis körtepumpát, majd nekimegyek vele. Csak azért az sem tisztítja ki, hanem odébb tolja a vázba. Igazi megoldás valami porszívó modul lenne, ami ki is szívatja a port. Csak kérdés, milyen károkat okozna az elektronikában a vákuum. PC-t se szabad porszívózni, mert elektromos kisüléseket eredményezhet.
-
fulton
addikt
Megnéztem a 15-85 mm obival, ott valóban egyezik a két kép minősége élő és kereső módban is. Ezek szerint a 85mm obival van gond. Annak az AF kalibrálódhatott el. Mikor megkaptam már akkor is furcsáltam hogy sok képem életlen, de azthittem ezt tudja:S Most látom élőmódban milyen képet csinál...:S
Ettől féltem.. ha most elküldöm servizbe, kitudja hogy kapom vissza:s Sosem lesz már olyan mint gyári állapotában.. servizekkel csak a bajom volt eddig más cuccoknál.
egyébként 3 hetes obi kb.
-
fulton
addikt
Azt értem hogy: azzal állítom be a keresőben hogy amit látok képet benne, azt élesen lássam fókuszálás után (a szememmel).
De a kérdésem az, hogy függetlenül attól hogy én hova tekergetem azt a kis tárcsát(a vázon), amivel azt érem el hogy mikor belenézek a keresőbe az AF pontok homályosodnak élesednek(tekeréstől függően).. viszont mindettől függetlenül AutoFocus módban élesnek kéne hogy legyen a kép az elkészült fotókon nem-e? elvégre azt ilyenkor az OBi végzi...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nikon D3100 + 18-55mm + 55-200mm + táska + állvány (6000 expo alatt)
- Sony a6000 + E50mm F/1.8 OSS objektív
- Dupla markolatos válltámaszos stabilizátor szett follow focus-al és mate boxal
- Sony Fs7 PXW-FS7 kamera camcorder
- OM System TG-7 Piros színű, pár alkalommal használt, szép állapotban, 1,5 garanciával, eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen