Új hozzászólás Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
sziasztok,
Latitude 7400-ban van 9560 hálókártya, cserélnék WiFi 6 képes megoldásra. van ajánlott típus esetleg?"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Francia91
veterán
válasz hoffman_ #74406 üzenetére
Intel AX200-as
Dell Precision M4800-asban és M6800-asban is ezt használom (csak ezekben MiniPCI formátumban), valamint ebben az M.2 formátumban a Gigabyte B450i Aorus Pro WIFI Ryzen alaplapomban is[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Francia91
veterán
válasz hoffman_ #74408 üzenetére
Én Ali-ról vettem a MiniPCI csatolósokat, és az M.2-est is, mindhárom remekül működik. Itthon 10-12 ezer alatt nagyon ritkán találni, ha nem sürgős, akkor inkább Ali-ról, legalábbis nekem mind működik rendesen
Wifi 6 AX routerem van 2000-es nettel, nekem ott nem problémázik. Novembertől költözök más településre, ott csak kisebb net lesz kisebb routerrel, meglátjuk ott mit produkál[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
krisz77
tag
sziasztok szerintetek a dell e4300 vagy a dell e4310 a jobb gép ?
-
pohár
félisten
válasz GrotESC #74412 üzenetére
inkább Kingston Memory Finderrel találd meg a jót hozzá, mi csak szoptunk a Fury-kkal, ahányszor azt hozott hozzá az ügyfél... szerintem egyszer nem akart elindulni a gép velük
GB = gigabyte, Gb = gigabit, olyan nehéz ez? | %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel |
-
fecaga21
senior tag
Üdv. Valaki tudna nekem szerezni DELL XPS 9550-es laptophoz alaplapot?
-
GrotESC
aktív tag
Még egy kérdés:
Ez az ajánlott 16GB-os 3200MHz-es modul: KCP432SS8/16; KCP432SD8/16
Ezt elvileg 2666MHz-en fogja használni. Akkor ennek a modulnak a 2666MHz-es változata: KCP426SD8/16 pontosan ugyanolyan jó? Ugyanúgy fog működni?[ Szerkesztve ]
Brit tudósok megállapították, hogy tíz emberből négy az hat.
-
fecaga21
senior tag
Szerintetek ez az alaplap megérné?Meglepően olcsó. Mennyire éri meg innen venni?Illetve van vele valami gond? [link]
-
kisskd
tag
Sziasztok!
Tervezem már lassan felgyújtani a kupacot ... Dell Latitude 7400 (Win10) + WD19 (K20A001+ 130W gyári táp) dokkolót próbálok összebarátkoztatni. Dupla DP kimenet megy, USB nem megy (másik non-Dell laptopon volt amit felismert).
Laptopon minden driver/BIOS/stb. frissítés lement a SupportAssist szerint. Manuális TB (ThunderBolt) driver/szoftver frissítés hibára fut, ha kézzel eltávolítom előtte, akkor is (de aztán magától visszakerül az eszközkezelőbe). A dokkoló firmware frissítő szerint nincs dokkoló.
Mit rontok el? A dokkolót közel újonnan vettem, akkor próbáltam, ment, azóta pihent, már nem garis.
Előre is köszönöm a tippeket!
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz kisskd #74422 üzenetére
Par tipp : Az ASMedia driver is frissitve van?
BIOS-> security -> No Security Teszt kedveert.
Van a biosba olyan opcio, hogy Integrated device-> USB configuration -> External USB vagy USB device .
Windows alatt nezd meg a Thunderbolt Control Centert, USB opcio alatt be van e kattintva a "mindig csatlakoztatva " opcio, a tiltott vagy csak egyszeri alkalom helyett.
[ Szerkesztve ]
-
fecaga21
senior tag
Ha valakinek van nem használt, vagy hibás Dell XPS 9550-es laptopja az szóljon, megvenném
-
kisskd
tag
válasz gaborbol #74423 üzenetére
ASMedia drivert frissítettem, igen.
BIOS-ban a TB security részére gondolsz? Ha igen, az No Security-n volt, External USB kicsit más menüpontban, de bekapcsolva, TB funkció mind bekapcsolva.
Thundbolt Control Centert megnyitni nem sikerült. Driver mellett ezt is eltávolítottam, hátha új telepítéssel magához tér. Azóta szerencsére a drivert (sem) tudom telepíteni (0x80070643 hibakód, ha jól emlékszem).
A Win10 frissen telepített (de már beállítgatott, "belakott"), frissített. Most a következő tippem, hogy keresek egy üres SSD-t, és megnézem egy tök üres windows-on, hátha ... -
Schafranek
tag
válasz Tsebacsi #74324 üzenetére
A honosítást ugyan sikeresen megoldottam, de a garanciakiterjesztés nem sikerült.
A gyártótól sajnos egy kellemetlen, inkább sértő ajánlatot kaptam. Sem az ár, sem az idő viszonylatában nem volt korrekt...
Világosan látszott, hogy a gép típusa alapján (felnőtt ember létemre), egy 10 éves hülye gyereknek gondol a gyártó figurája, ami nem méltó a márkához.
Eddig Precisiont használtam, amelyhez 5 év jótállást és prémium support plus-t kaptam. Nem gondoltam, hogy ennyire megkülönböztetik az egyes típusokat márkán belül és az én káromra spórolnak.
Ezek után jó döntés lett volna a 7760-as.Otium est pulvinar diaboli.
-
tpotyka
tag
válasz Schafranek #74427 üzenetére
Szia, rövid javaslatom: a gépedről a Dell SupportAssist felületen belül küldj be jelzést a „problémádról”, vagyis a kért ügyintézésről.
Részletesebben: én nyáron vásárolt új gépet honosíttattam. Nálam sem volt gyors folyamat. Telefonon én csak jóval előzőleg érdeklődtem a delles 0680… telefonszámon, a menete akkor nem is volt tisztázva, engem pedig inkább a hivatalos megerősítés érdekelt, hogy lehet. Beszerzés után egy hazai szakszervízt kérdeztem a témában, mint kiderült, abszolút nem ők az eljárók, a géptulajdonosnak kell intéznie. Szakszervíz oldalról adtak azért igen hasznos iránymutatást, mondták a Dell weboldalon erre szolgáló felületet – beküldtem precízen, és biztonságképpen mentettem is erről pdf-et. Ezt tehát a honlapjukon te is beküldted. A céges ügyintézésre ott megjelölt 15 munkanap duplája bőven eltelt és aggasztott, hogy semmi válasz nem jött, és emailben vártam, hiszen az volt logikus, a bekért adatok alapján. Később próbáltam érdeklődni: mint kiderült, a Dell oldalán chat ilyen célra nem használható, az egyéb tech. support téren azt írja (írta nekem) hogy az nem elérhető, erre a releváns oldal alján általános felhasználói üziben is jeleztem a gondom. Erre se jött válasz.
A legelején amúgy elintéztem a serial number megadásával a weboldali support hozzárendelést (szerintem ez kardinális, ellenőrizd is le), ennek akadálya nem volt, és ajánlott is volt az update-ek letöltéséhez. Később haladt a laptopom egyéb irányú telepítése, és a Dell SupportAssist Agent felület is felkerült. A régi Latitude gépemnél nem volt ilyen DSA aktivitás. Miután ott nézelődve ismerkedtem a felülettel, találkoztam a technikai hiba jelzés lehetőséggel. Én ide írtam aztán a problémámat, s ha jól emlékszem, csatolva is a weboldalról mentett pdf-et is. Erre jött egy rutinválasz emailben. Mivel továbbra sem küldtek fejleményről visszaigazolást, a kapott emailre küldött közvetlen emailes válaszban írtam nekik. Innen felgyorsult a dolog, elnézést kérés közepette és központtal kapcsolatfelvételre hivatkozva csak annyi volt aztán a válasz, hogy el van intézve.
Nekem furcsa volt, hogy ezután sem küldenek iratot a végbement honosításról, ezért jeleztem is, hogy örülök és elfogadom, de elmentem ezt az emailt, hogy valamire tudjak hivatkozni szükség esetén. (Azóta volt alkalom csekkolni, konkrétan ProSupport, Onsite Service hibakizárás témában, s aszerint tényleg átment az adminisztráció a rendszerükben.)Szerintem a saját rendszerükben a digitális meglévőségre koncentrálnak. S nem arra, hogy körbeigazoltan előálljon az adminisztráció. A vásárlásig valóban gördülékenyebb a kommunikációjuk, a gyártó meg érthetően az eladásból tartja fenn az egész működést, a nem mellékes extrákkal együtt, pl. a sokéves supportot és garanciát. A gépemhez én az elérhető max. ProSupport stb-t rendeltem amúgy, ami 36+12hó. A webes supportoldal és a DSA alapján is én azt látom a géphez rendelten, amit megrendeltem a konfighoz. Nálad ez nem így van? Hogy érted, hogy honosítás megvan, de a ProSupport nem? Nem érthető ez számomra, szerintem ez nem válik szét, éppen a Dellnél. (Ha meglett a géphez vásárolva a ProSupport.)
Nekem inkább kedvező a tapasztalatom. Jóllehet én sem mindig hiperkedves Dell alkalmazottakkal beszéltem (1 kivétel volt), vannak más habitusúak is, valamint elég nehézkes volt ez a honosítási folyamat, de szerencsés módon legalább adott ez a Dellnél. Tudomásom szerint nem egy gyártó ilyen lehetőséget eleve nem is biztosít, vagy nem egy az egyben azonos paraméterekkel. A régi, 10 éves Latitude gépem hazai beszerzés volt, és nem volt hozzá extra support sem, emellett nem volt soha semmi baja, ami szakszervízt igényelt volna.
-
hoffman_
nagyúr
sziasztok,
még mindig wifi kártyán rugózok. már megvan a forrás az AX200-ra, de közben találtam egy ilyet reddit-en. ez alapján a 9560 helyére az AX201 megy és nem az AX200. igazából nem értem miért, fogalmam sincs, mit hív emberünk "companion module"-nak. valaki fel tud homályosítani?ui.: ha az itthoni wifi6 router nem ismer 160mhz-t, akkor végülis hótmindegy cserélni, más különbség nincs a 9560 és az ax200 között?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
gaborbol
őstag
válasz hoffman_ #74429 üzenetére
Mindket kerdesre, ugy nez ki megtalatad a valaszt.
Tarsmodul: [link]
UI: [link]
kisskd: Sajnalom. Talan egy uj win telepites megoldja majd. Ezeken kivul, csak azt latom megoldaskent, hogy 3 ev garral jottek ezek es , ha meg garos akkor a Dell csereli oket.
[ Szerkesztve ]
-
user26
senior tag
válasz Pyttawrx #74249 üzenetére
Szia!
Bocsánat a késői válazért, de csak most volt időm cserélni a collert.
Időbe telett szerezni, aztán meg időm nem volt foglalkozni vele.
Kicseréltem, elindul, megy, viszont amint bekapcsoltam, első "hideg indítást" követően megint csak jelezte a hibát "Fan malfunction". Persze amikor magától indult volna újra, az a folyamat maradt meg benne...
Beléptem biosba, de semmit nem piszkáltam, mivel nem értek hozzá, ezért onnan csak simán kiléptem (exit), elindult a gép, nem problkémázott semmit.
Csináltam vele 1 újra indítást, elindult most is.
Amit megfigyeltem, hogy jóval csendessebb lett, de ez nem jelent még semmit.
Ha a jövőben ez a probléma folytatódik, akkor mit próbáljak ki, meg ?Xiaomi fan I 12T Pro I OnePlus 12
-
-
Sasa 111
tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék új laptop vásárlásához.
Melyik típust ajánlanátok főleg utazós munkára, de otthoni filmnézésre stb. estleg játékra.
Max. 350 EFt értékben (kb.) Fő szempontok: megbízhatóság, fém ház, jó aksi, jó hűtés, Intel proci, NVidia VGA kártya, jó szervízháttér, bővíthető memória és háttértár, magyar világítós billentyűzet, kártyaolvasó, RJ-45 ajzat, minél több csatlakozó ajzat. Full HD-s kijelző, max. 15,6".
Köszi előre is! -
Sasa 111
tag
Sziasztok!
Új laptop vásárlásához szeretnék segítséget kérni.
1. Mikor lenne esedékes a vásárlás?
pár nap, max 1 hét.
2. A gépre szánt összeg forintban? (a “minél olcsóbb” nekünk nem mond semmit)
maximum 350, de szükség esetén lehet kicsit több is.
3. Felhasználás? (irodai programok, játék, programozás, fotószerkesztés, renderelés, tervezés, stb., ezek munka vagy hobbi/tanulás szintjén)
Munkavégzés sok utazással, filmnézés, böngészés, esetenként játék.
4. Ha játékra is használnád, akkor milyen játékokra, milyen felbontáson, milyen részletességgel?
Pl.WoT, DCS full HD-n, max .felbontásban.
5. Kijelző mérete, felbontása, fényes vagy matt, TN vagy IPS?
14, de inkább 15.6 colos. Minimum full HD, de jobb is lehet kompromisszumkész vagyok.
6. Mennyit lesz hordozva a gép? Használnád-e utazás közben is?
Néha lenne használva útközben. Napi munkavégzésre lenne hordozva.
7. Operációs rendszer? (Windows, Linux, semmi, legyen Win7 támogatás, stb.)
Windows 11, de ha nincs rajta semmi az sem gond.
8. Tárhely mérete és típusa (HDD és/vagy SSD), memória (RAM) mennyisége?
SSD mindenképpen + HDD is jó lenne, legalább 500 GB szabad hely. Minimum 16GB RAM.
Fontos lenne, hogy mindkettő bővíthető legyen később.
9. Egyéb kívánság, speciális igények? (pl. soros port, HDMI, stb…)
HDMI, RJ-45, USB 3.0-k és a tőbbi, jack, mem.kártya olvasó, világítós magyar kiosztású bill.
10. Csak új gép jöhet szóba vagy használt is? (utóbbiak is vannak számlával és garanciával)
Új gép, jó garival.Köszi előre is!
-
gaborbol
őstag
válasz Sasa 111 #74433 üzenetére
Amit korbeirsz az egy XPS lenne a femhazzal vagy egy szenszalas latitude az 5000 esetleg a 7000-es sorozatbol. Nem tudom a magyar arakat , de ezek alaphangon 1000-1200-1400 dollar korul indulnak integralt videoval. Valaminek modosulni kellene, esetleg egy masik marka? Az Inspiron vagy a Vostro talan beferne, de ott a hutes es az anyaghasznalat nem lesz megfelelo.
-
E300TD
tag
Sziasztok,
Az mitől van, hogy a laptop a bios-ban "elfelejti" a service tag-et? 7400 2 in 1. Bios elem?
Egyszer már visszaírtam, de egy elalvás után újra hibaüzenettel indult, mondjuk 9%-on volt az akku.
A vallás akkor keletkezett, amikor az első csaló találkozott az első ostobával. "Voltaire" "A vélemény olyan, mint a fing, mindenkinek van, de senki nem kiváncsi a máséra"
-
pohár
félisten
válasz E300TD #74438 üzenetére
az nagyon más lesz szerintem... új lapnál, amit a DELL-től küldenek, 1x tudod beírni a service taget, ha ott elrontod, cseszheted, nem adnak neked feloldókulcsot tudtommal
GB = gigabyte, Gb = gigabit, olyan nehéz ez? | %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel |
-
E300TD
tag
Bekapcsoláskor ez fogad (csigalassan bootol be), beírom, következő indításra "elfelejti"
Pár hónapja vettem, eddig semmi gond nem volt, Win11.
Eddig 3x írtam be
[ Szerkesztve ]
A vallás akkor keletkezett, amikor az első csaló találkozott az első ostobával. "Voltaire" "A vélemény olyan, mint a fing, mindenkinek van, de senki nem kiváncsi a máséra"
-
pohár
félisten
válasz E300TD #74440 üzenetére
na, ilyet sem láttam még
ha szerencséd van, 3 évnél több gari van a gépre, gariztasd le, ha ez gátol valamiben
GB = gigabyte, Gb = gigabit, olyan nehéz ez? | %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel |
-
Malachi
addikt
helló, kb. másfél-két hete én írtam tele a fórumot azzal, hogy szerintem nagyon hangos a vadiúj Inspiron 16 (i5 1235u) hűtője. gondoltam röviden megírom, hogy azóta mi a helyzet.
szóval egy "probléma" biztosan van, hogy az Intel valamiért szereti minden apróság miatt turbo órajelen járatni a CPU-t, ezért nem ritka, hogy felmegy 3-4 GHz köré. ennek elvileg nem kellene gondot okoznia normális hűtés mellett, de teljesen felesleges is és szerintem ezzel IS kellene kezdeni valamit - annál az egyszerű oknál fogva, hogy az átmeneti megoldás az lett, hogy BIOS-ban kikapcsoltam az Intel Turbo Boostot és pár napos próbálgatás (meg registry piszkálás) után beállítottam egy energiatakarékos sémát, ami 50%-on járatja a procit. Így csak ritkán visít fel a venti. és láss csodát, a laptop így is minimális akadozás és probléma nélkül csinál mindent, ami átlagos irodai használat.
nálam ez szövegszerkesztés, netezés, nagyobb fájok másolgatása, de a 4k YouTube videók is akadásmentesen mennek. telepítés, rendszervizsgálat, fene tudja mi van, ami kicsit pörgeti a rendszert, semmi nem okoz gondot. ha néha Diablo3-azni támad kedvem, akkor kikapcsolom a korlátozást és megy simán FHD, mid-max. de a Turbo Boostot nem kapcsolgatom, az állandóan ki van kapcsolva.
másik gond, amit mondtam is, hogy a Dell szerint muszáj 40-50 fokon tartani a CPU-t, ami alapvetően egy hülyeség szerintem, de a lényeg, hogy bármit állítok a gyári alkalmazásban (Power Management vagy mi) a venti 40-50 fok között kapcsol be és azonnal maxon teker, amíg vissza nem áll a CPU 40 fokra. ez szerintem nevetséges, 100 fokon is tartósan működnie kellene az Intel szerint. úgy értem évekig. itt nem tudok másra gondolni, csak valami rosszul tervezett hűtésre, vagy alaplapra (megsütne valamit a forró CPU), vagy nem tudom igazán, hogy mi az oka ennek a szoftveres korlátozásnak. egy mérnök (de még én is) 2 óra alatt írna hozzá egy olyan sémát, ami nem tudom 60-90 fok között nulláról-max fordulatig szabályozza fokozatosan a fordulatszámot. ilyen nincs. van a 0 és 100% állás és a betonba öntött 40-50 fok. ez sajnos gyászos. külső program ugye nem fér hozzá valamiért, a 11-12 generációs Inteles Dell laptopok hűtőit magyarán nem lehet szabályozni saját beállításokkal. a régebbieket lehet. kicsit bánom, hogy nem Ryzent vettem? kiderül. bár nem tudom, talán azoknál sem működik a venti szabályozás.
kérdezgettem ismerősöket és az az általános nézet, hogy ha pörög a venti, akkor is csak szélzaj zúghatna, semmi más. itt van egy hangos, zavaró visító hang, szóval ezért mindenképp elviszem majd szervizbe. lehet az is, hogy kiszáradt a paszta, vagy kevés rajta, nem tudom, nem akarom piszkálni. ha minden igaz, idén tavaszi gyártás.
nagyon hülye helyzet ez, mert szerintem amúgy teljesen korrekt a gép, nekem nagyon jó a kijelző (oké nem 400 nites 4k, de nem is kell) jó, hogy normál méretű házban 16-os elfért, jók az anyagok, jó a billentyűzet, gyors, jól szól, jön-megy, teszi a dolgát. ezért nem vittem vissza. meg mert le tudtam tekerni (mókolással, pf) a CPU-t.
egyetlen kérdésem van a végére, hogy ezt a szerviz témát hogyan intézzem. basic támogatás van hozzá, gondolom be kell vinni akkor valahová. nekem a budaörsi van közel, az jó hely? illetve azt lehet tudni, hogy ha bemegyek azzal, hogy jónapot, szerintem ez a gép hangos, akkor azt megnézik-e és ha igen, és úgy látják, hogy hűtőcsere pl. akkor az mennyi ideig tarthat vajon? napokról beszélünk, vagy hetekről?
köszi. bocs a litánia miatt, de hátha segít valakinek.
-
Malachi
addikt
nem tudom, én csak az újabb (1-2 éves és a jelenlegi) XPS-ról láttam mindenfelé, hogy azok állítólag világbajnok gépek minden szempontból. csak nem az én pénztárcámhoz, meg felhasználási módomhoz tervezték őket. meg a Dell fórumokat olvasva nem lepik el azokat sem a dühös emberek, hogy rossz a hűtés. vagy én vagyok finnyás, vagy kifogtam egy nem hibátlan ventit, nem tudom.
ebben az Inspironban az az ellentmondásos nekem, hogy a proci alapvetően nem is nagyon melegszik szerintem, én megtekertem prime95-tel rendesen turbón, korlátozások nélkül, és ez mellett a hűtés mellett se volt soha 60 foknál melegebb. amikor 100%-on izzadt. szóval majdnem biztos vagyok benne, hogy átlagos felhasználás mellett, látva, hogy turbo nélkül 50%-on is teljesen hibátlanul csinál mindent, egy rendes hűtési sémával soha semmi gond nem lenne vele.
egyszerűen csak nem értem, mi ez. mindegy.
korábbi szerviz kérdésre még esetleg, ha valaki tud választ, hálás leszek.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz kisskd #74445 üzenetére
Sajnalom
Malachi: Nem tudom nalatok, hogy van a garos intezes , de mielott leadod ,szerintem rakd a turbot vissza gyari ertekre, ne a vasarlonak keljen mar beta tesztelni, hogy megis hogy kene mukodokepes termeket eloallitani vasarlast kovetoen.
Nem csak a Dell a hunyo Ugyfel vett ket HP All in one gepet AMD procival, 1600 dollar / darab. Kicsomagolas ota visit a venti bennuk,es olyan szinten megfagynak, hogy a dokik visszaraktak a 10 eves gepeket a helyukre, mert nem tudtak rajtuk bongeszobe receptet irni ! Egyszeruen nem hiszed el!
[ Szerkesztve ]
-
Schafranek
tag
válasz hoffman_ #74429 üzenetére
,,Nálad ez nem így van? Hogy érted, hogy honosítás megvan, de a ProSupport nem?"
A hozzászólásomban a mostani gép helyzetét viszonyítottam a korábbi gépeméhez. De ez nem is lényeges.
A fontos az, ahogy fentebb jeleztem, hogy a káromra spórolnak, miközben milliós értékű terméket vásároltam. Ennek a gépnek más a felhasználói köre és módja, ezért jártam igy - sajnos a gyártó figurái nem ismerik a valós felhasználást, ők úgy gondolják, hogy a gép arra van használva, amire a gyártó szánta, ezért nem kockáztatnak hosszú idejű jótállási idővel. Itt jegyzem meg, ha itthon veszem meg, akkor megkaptam volna a 3 év jótállást, ehelyett ajánlottak + 1 évet, amit még mindig elfogadtam volna, de nem ilyen áron.
Erre írtad helyes válaszként:
,,A vásárlásig valóban gördülékenyebb a kommunikációjuk, a gyártó meg érthetően az eladásból tartja fenn az egész működést,..."
Ez sajnos igy működik, ami kellemetlen tanulság volt.Marad az 1 év jótállás, utána pedig a kockáztatás...
Otium est pulvinar diaboli.
-
tpotyka
tag
válasz Schafranek #74448 üzenetére
Nekem nem egészen világos, elnézést. S szerintem a kifogásolt vonatkozásban éppen lényegesek a részletek, amelyeket nem ismertettél.
- Milyen gépről van szó konkrétan?
- Zavaros, hogy típustól és vásárlás helyszínétől miként tenné függővé a gyártó, hogy milyen garanciát „kap” a vásárló. Vagy én értek félre valamit, vagy esetleg te.Például én semmi kiterjesztett ProSupportot nem kaptam volna, ha nem azzal lett volna szándékosan rendelve ÉS nem fizetem ki azért a szolgáltatásért az általuk nyilvánosan meghatározott árat, éspedig géppel együtt megvásárolva végeredményben. Eszembe sem jutott utólag lavírozni azzal, hogy ProSupportot majd nagyobb eséllyel vagy netán kedvezőbb áron lehet intézni külön, magyarországi közvetett lépcsővel. Sőt, ellenkezőleg volt mindez valószínűsíthető, épp ezért nem választottam nehezebb haladási irányt. Esetedben nem ismert, hogy mi volt az előkészület vagy a beszerzési háttér
„Ennek a gépnek más a felhasználói köre és módja, ezért jártam igy - sajnos a gyártó figurái nem ismerik a valós felhasználást, ők úgy gondolják, hogy a gép arra van használva, amire a gyártó szánta, ezért nem kockáztatnak hosszú idejű jótállási idővel.”
Ezt hogy érted? Nem lehet, hogy teljesen más szituációkat próbálsz összevetni, miközben egészen más, ill. felhasználói választási esetektől függően más az üzleti protokolljuk? Aktuálisan nem tudok arról, hogy díjmentesen több évre adnának garanciákat. Bár személyesen csak két Latitude típus kapcsán van tapasztalatom, így nem tudom, hogy más Dell gépeknél nagyvonalúbban dobálnak-e a vásárlóhoz „ingyen” garanciákat. Vagy ha igen, akkor azt feltehetően bele is foglalják az alapkonfig beszerzési árába. Különben nem lenne a gyakorlat fenntartható.Az én újgépem Latitude Rugged 5430 (eredetileg az USA Dell adta el USA állampolgárnak, ha ez érdekes részlet, de szerintem garanciánál épp nem). S még ennél is, amelynél esélyes a nem általános használat, úgyszintén elérhető volt a többéves ProSupport – ha valaki fizetni szándékozott érte. (ProSupportos felár nélkül alap garancia lett volna, érthetően.)
Evidens, hogy milliós gépértéktől függetlenül a gyártó tetemes költséget vállal a sokéves nemzetközi érvényű garanciával, még nagyszámú gépeladás esetén is: ennek nyilván ára van. Tudom, hogy van extrémebben Rugged géptípus is, de az is tiszta sor számomra (a gyártó meg gondolom, távolról bizakodik), hogy felhasználóként a rugged jellemzőket nem azzal kívánom felhasználni, hogy pl. sűrű villámcsapkodós viharokban megyek ki, csakazértis jelszóval terepre, mondván: elég rugged ez a gép ahhoz. Persze sarkított extrém a példám.
Kiindulásként az extra garancia árak webshopos áttekintéssel gördülékenyen megállapíthatóak. S ha az extra garancia felár differenciált lenne a típusok függvényében, az is összevethető az alapkonfig árakhoz mérten.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Öregszem
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Projektor topic
- Mesterséges intelligencia topik
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- HP EliteBook 845 G8 Tartós Fémházas Laptop 14" -60% Ryzen 5 Pro 5650U 6mag 16/512 FHD IPS Matt LTE
- HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/512 FHD IPS SURE VIEW
- HP Elitebook 840 G8 i5 1145G7 / 32GB / 512GB / hibátlan!
- Asus VivoBook Max X541UVK , i5-7200U, 8GB DDR4, 120 GB SSD, Intel + NVIDIA GeForce GPU
- HP 15s-fq2000 laptop 15.6", i5-1165G7/16GB/512GB SSD, WIN11 Pro
- Acer Nitro 5 Gamer laptop
- Asus ZenBook UX305CA 13.3" FHD/Intel Core m7-6Y75/8GB RAM/256 SSD/Win10
- Acer Aspire 3 A315-56 15.6" FHD IPS, i3-1005G1, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD
- Dell Inspiron 5537 laptop i7-es processzorral, AMD Radeon HD 8850M videokártyás eladó
- HP ProBook 440 G3 laptop újszerű akkuval eladó
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest