Új hozzászólás Aktív témák
-
Raysen623
addikt
válasz
GoldhandRent #46 üzenetére
Tökéletesen leírtad a véleményemet a témában.
Jómagam motorra váltok minden szezonban, egyébként meg ha tehetem tömegközlekedem. Autó csak az általad is leírt idősávokban szükség esetén, amikor nyújtanom kell a napot melóhelyen.
Legnagyobb problémám hogy nincs egy átfogó koncepció a fővárosra, ami nem is tud lenni ilyen politikai vezetéssel. Egy fővárosnak kormányzati berendezkedést átívelő fejlesztési tervvel kellene rendelkeznie, mert az érintett beruházások, melyekre égető szükség lenne, nem férnek bele 4 éves ciklusba.
-
Reggie0
félisten
válasz
GoldhandRent #77 üzenetére
Ha ez ekkora piaci res, akkor alapitani kell ra egy ceget.
-
GoldhandRent
őstag
Vagy a munkalehetőséget (a jól is fizető munkalehetőséget) nem kéne kizárólag egy helyre telepíteni.
Ugyan ezért a munkáért helyben kevesebb, mint fele annyit fizettek, és még én örüljek, hogy a dicső cégüknél dolgozhattamKözben az ott töltött 1 év alatt felet ugyan úgy BP-re kellett járnom, mert nem készült el a helyi iroda a beígért időre.
Tehát aki nem nagyvárosban él, hanem mondjuk falun, az mind legyen gazda, vagy kisbolti eladó ? Legtöbbször más nagyon nincs.
Legyen inkább 100% HO, én aztán boldogan nem mennék sehova, elhihetedHeti 1x vagy 2x bolt belefér robogóval vagy rollerral is.
-
Reggie0
félisten
válasz
GoldhandRent #75 üzenetére
Ez igazabol nezopont kerdese, hogy a helyit kene hagyni ugy elni helyben ahogy szeretne, vagy a nem helyit. Azert az sem lenne igazsagos, hogy az ingatlan aran sporolva szennyezel oda masnak, ahelyett, hogy ott elnel.
-
GoldhandRent
őstag
Én pl a fővárosról beszéltem, ahol alternatíva azért akad. bőven...
De tudom milyen a "vidék", onnan járok fel, és mikor szabin vagyok, vagy valami miatt reggel/délután (7:30-8:30 között, vagy 15:00-16:00 között) be kell mennem a városba, akkor az is iszonyat. és nem azoktól iszonyat az sem, akik 25km-ről járnak be..hanem a focianyuktól, meg a többi helyi népektől, akik nem képesek buszra, bicóra, rollerra, motorra szállni ! mert az büdös, rossz, kényelmetlen.
2x68km-t utazok az irodai napokon... roller-vonat-roller
Pedig pont az ilyen embereknek "szabadna" az autót választani,,, csakhát a helyiek nem hagyják (értelmes keretek között) -
válasz
#79484416 #68 üzenetére
Nekem ne mondd, régebben rendszeresen országútiztam, néha olyan időben, hogy a vázra fagyott a kulacsból csöpögő víz. De egész más az, amikor sportcéllal tekersz, meg az, amikor minden egyes nap munkába mész be, ahol mondjuk zuhanyozni sem tudsz. hazafelé már oké, akkor majd otthon megoldod, de reggelente az azért gáz, ha csatakosan ülsz be az irodába. Meg egy idő után, az ízületeid se köszönik már meg, nekem negyven évesen ropog kábé mindenem IS, nem hiányzik, hogy még erőltessem is minden nap.
8th: +1. Ma országúton kerekezni egy nettó oroszrulett. 15 éve, amikor aktívabban toltam, még valahogy más volt, vagy csak nem vettem annyira zokon a másfél méteren belül a könyökömtől elhúzó autókat, nyergeseket.
-
Reggie0
félisten
Majd a 90+ alkalmazottas femipari ceg megoldja a munkabajarast, ha gazdasagi erdeke. Mashol a vilagon erdekes modon mukodik. Meg egy egyszeru logisztikai vagy zsakvarro gyar is megengedheti maganak, hogy berel egy buszt es jaratot indit muszakvaltaskor.
"Hja vagy úgy, ilyen alapon a tüdőrákkal sincs semmi gond."
De, ilyen alapon van. A tudorak egy nem igazan visszafordithato betegseg, mig az, hogy lusta vagy es nem akarsz koltozni egy kis szellemi fejlodessel feloldhato problema. A te logikad szerint a nemieroszakot es a gyilkossagot is engedni kene.Az, pedig hogy merre szeretnel utazgatni szinten csak hobbi. Ha te meg is engedheted az 1500-as benzint, sokan nem, igy vegeredmenyben javul a helyzet es ez a lenyeg.
-
8th
addikt
Te nem háttal ülsz a lovon hanem a ló ül rajtad. Hülyeségeket írsz. A világ nem így működik főleg nem egy 90+ alkalmazottat tartó fémipari cégnél. Ott nem viheted haza magaddal a műhelyt, ember. A kisebb alkatrészeket előgyártom itthon és futóval viszem be homokolóba. Tudom tudom. Ne keressek kifogást kössem a bicikli mögé a futót és tekerjek. Bomba ötlet! Hogy ez eddig, hogy nem jutott az eszembe. Dolgozzak kétszer annyit. Ez még jobb! Kár, hogy csak 24 óra van egy napban. Az is elég nagy pech, hogy a munkaidőnk limitálva van napi 7,5 órában. Itt nincs túlóra, nincs hétvége. Ha fejre állsz akkor sem dolgozhatsz ennél többet és pont. De majd te biztos megmondod a tutit erről is. Az látom nagyon megy.
"A gazdasag megoldja, legfeljebb egyeni szinten paran megszivjak akik nem kepesek alkalmazkodni a korulmenyekhez."
Hja vagy úgy, ilyen alapon a tüdőrákkal sincs semmi gond. Legfeljebb egyéni szinten páran megszívjak akik nem képesek alkalmazkodni. Hát istenem, ilyen az élet. Ha nem tetszik a légszennyezés majd költözteted magad a város kényelméből oda a hol tiszta a levegő. mint írtam, hülyeségeket beszélsz újfent. Nem, a világ továbbra sem így működik. ¯\_(ツ)_/¯
mod: Szövegértelmezés egyes, leülhetsz. 2x25km-t járok a MŰHELYBE. Hétvégénként járjuk az országot mert mi a francot üljünk otthon. Majd ha nyuggerek leszünk ráérünk eleget ottohn a négy fal közt üldögélni. Nem igazán érdekel, hogy olcsóbban gurul a villanyos ha 1500 forint lesz a gázolaj azt is megengedhetem magamnak, nem fog földhöz vágni. Meghagyom az elektromos autós kínlódást a fillérb*szóknak akik egy excel táblát bámulva éleik le az életüket.
-
Reggie0
félisten
Konkretan az arra volt pelda, hogy a fejlodessel szakmak is szunnek meg, megis pozitiv volt a vegeredmeny es akkor is keseregtek azon, hogy kinek szunik meg a munkaja(masik ilyen pelda az elektromos kozvilagitas bevezetese).
Meg oszinten szolva, aki 2x25km-et jar, az kibirja egy kis villanyossal is, igy legalabb megeri majd valtani, mert olcsobb lesz a belsoegesuhoz kepest, beirhatja a szmajlit a kockasfuzetbe a szamitas vegere.
-
Attila0
őstag
" Ha nem igy lenne, meg mindig lovaskocsival járnánk es reggel pálcával kopognának, hogy mikor kell felkelned."
Miért az sokkal jobb. hogy meg sem vettünk egy autó, ébresztőórát, de már szinte adhatjuk is el/hajíthatjuk is a kukába. Mert közben ki is jött ki belőle egy még jobb változat?
-
Bocs, de úgy látom, nem csak fordítva ülsz a lovon, hanem a hátas el is van ásva a földbe, fejjel lefelé. Többen megírtuk már Neked, hogy a szép zöld világképed nem egyeztethető össze a realitással, amire a jelek szerint csak annyi válaszod van, hogy úri huncutság, meg "nem akarás" kérdése. Akkor ugorjunk egyet az elejére: szerintem meg tiltsák be az alkoholt, vagy tegyék megfizethetetlenné, mert én nem iszok, más viszont rongálja vele a saját máját, meg aztán foglalja a sort a kórházban. Ráadásul még részegen el is b_sz másokat autóval, vagy beesik eléd biciklivel. Cigizni se cigizzen senki, mert én nem cigizek, ráadásul attól nem csak a cigis, hanem a környezete is tüdőrákot kaphat, és egyébként is, úri huncutság, semmi szükség nincs rá, tekerjen dohány helyett biciklit. Nagyjából ugyanezt az érvelést tolod, ennek semmi értelme így. Én befejeztem...
-
Reggie0
félisten
Tokmindegy ki mit mond, kifogas az mindig lesz. Ezert kell leszarni a sirast es cselekedni. Majd ha kisebb lesz a forgalom, akkor a rendoroket is jobban at lehet helyezni, hogy a lenyeges dolgokkal foglalkozzanak.
Ha egy eroforras olcso, akkor azt pazaroljak. A pazarlast pedig nem ejnyebejnyevel meg szemoldokosszehuzassal lehet megszuntetni, hanem az ar emelesevel. Egyszeru ez, mint az egyszeregy.
A te peldadhoz visszaterve: Majd atszervezed a munkat es fele annyi alkalommal mesz, dupla annyi ideig dolgozol ott vagy koltozteted magad a muhelyt stb.. Sok alternativa van. Vagy te tonkremesz, mas meg felismeri a lehetoseget es nyit egy optimalisabban uzemelo muhelyet. A gazdasag megoldja, legfeljebb egyeni szinten paran megszivjak akik nem kepesek alkalmazkodni a korulmenyekhez. Az elet errol szol, nem a sultgalambrol. Ha nem igy lenne, meg mindig lovaskocsival jarnank es reggel palcaval kopognanak, hogy mikor kell felkelned.
-
8th
addikt
"Igazolasa annak, hogy csak uri huncutsag autoval jarni."
Totál háttal ülsz a moziban. Kocsival 2x 25perc bejárnom ha műhely munka van. Bringával minimum 2,5 óra lenne naponta de robogóval is vagy másfél. Ismétlem: naponta. Egy héten az mennyi elpocsékolt idő is? Egy hónapban az mennyi eldobott idő is? Télen hóban-fagyban vagy épp nyáron a 35°C dögvész kánikulában qrvára nem fogok egy szutykos drótszamarat tekerni. Meghagyom másnak ezt a remek lehetőséget. Ez van. Abban a megyében ahol legrosszabbak a baleseti statisztikák, ahol a legtöbb ittas sofőrt csípik fülön annak ellenére, hogy nálunk a legkisebb a népsűrűség tekerj te az autók között. Ezeken a pazar fasza utakon ahol mindenki megy mint az állat, ahol a buszok és kamionok nyomvályúsra járták és letördelték az út szélét ezért még ha akarsz sem tudsz lehúzódni ha autó jön. Hajrá. Csináld te. Ne a fotelből legyél okos. Te fosol a tüdőráktól én meg attól, hogy elbacc valaki. a különbség az, hogy utóbbira sokkal nagyobb az esély...
Szóval agyf*szt kapok az ilyen tudálékos okoskodóktól mint te akik személyeskedve felfelé tartott mutatóujjal megmondják a tutit a magas lóról.
-
Reggie0
félisten
Az, hogy akinek draga az uzemanyag valos alternativa mellett, az kevesbe fog autoba ulni, akinek meg muszaj, annak van valamivel olcsobb megoldas.
#598th:
"Tekerjen lakott területen kívül az autók között az akinek két anyja van"
Igazolasa annak, hogy csak uri huncutsag autoval jarni."Van fogalmad róla mi jön ki egy átlagos kéményből amibe bedobálnak szórólaptól kezdve mindent ami elég?"
Tipikus te is erveles. -
8th
addikt
"kerekpar, roller, robogo(esetleg mopedauto), ceges kisbusz."
- kerékpár: Ha nem városban élsz és nem helyben mozogsz vele akkor nem opció. Tekerjen lakott területen kívül az autók között az akinek két anyja van. Sulis koromban bicóztam eleget forgalomban autók buszok és kamionok között, kösz elég volt. Csoda, hogy életben maradtam.
- roller: lásd. a kerékpárra vonatkozó részt.
- Robogó: lásd. a kerékpárra vonatkozó részt + a fogyasztása is egy rossz vicc. Egy 50ccm robogó 3 liter környékén vagy a felett felett kér 100 kilométeren. Ez picit erős.
- mopedautó: lassú kicsi büdös feltartod vele a forgalmat és ha ránézel spritmonitorra magad is láthatod, hogy közel annyit fogyasztanak mint egy modernebb kisautó. Az öreg fos 1.4 tdi-m 4,4 litert fogyaszt vegyesben. Egy Aixam sem megy el sokkal kevesebből szóval ez sem opció.#53: Ha megdrágul az üzemanyag akkor minden megdrágul. Nem gátló tényező? Ha szerinted nem az járj te napi 47 kilométert egy biciklin szirszar utakon kamionok távolsági buszok között majd megtudod. Vietnám? Tele a web olyan videókkal amin járművek között tekerő (többnyire valami távol-keleti) szervdonor artisták agyveleje belső szervei több méter hosszan repülnek ki a testükből és kenődnek szét a flaszteren amikor keresztülmegy rajta a teherautó. Kösz nem.
"De mint mondtam, akkor ott a mopedauto, az kb. fele annyit fogyaszt es olcsobb is fenntartani."
Az már a napnál világosabb, hogy mopedautóhoz sem volt soha dolgod különben nem írnál ilyen sületlenségeket róla.
mod:
#56: "Nem mellesleg az egeszseg is draga. Ha tudorakot kapsz igy, majd azt irjak a sirkovedre, hogy de legalabb olcso volt a kenyer?"
Megnyugodhatsz, sokkal hamarabb fogsz rákot kapni a stressztől, a kajáktól amit eszel, a szomszédaid vegyes tüzelésű kazánjától (+ ha városban laksz a szálló portól) mint az autók kipufogógázától. Van fogalmad róla mi jön ki egy átlagos kéményből amibe bedobálnak szórólaptól kezdve mindent ami elég? Nem igazán az autóktól kéne rettegni az csak csepp a tengerben.
-
Attila0
őstag
-
"De mint mondtam, akkor ott a mopedauto, az kb. fele annyit fogyaszt es olcsobb is fenntartani."
Onnan indultunk, hogy nagy a dugó. Miben lesz ez jobb a mopedautóval, ami vért húgyozik kábé negyventől is?! Ha reggel az M5 bevezetőn majd mindenki negyvennel menne a városba, miközben tolja le a 40 tonnás vontató az útról, szerinted nem lesz dugó? Még itt vidéken is, pályán kívül is kész életveszély ez a sok lom transit meg ezeréves nyerges, biztos szívesen ülnék át egy 500 kilós nejlonzacskóba.
Vietnámot meg ne keverjük már ide, van néhány különbség a két ország között, bár tény, hogy mindkét helyen sárgák dolgoznak azért, hogy egy szintre kerüljünk. A baleseti statisztikák kapcsán azért nem vennék rá mérget, hogy jobban állnak, mint mi.
Valódi megoldás ebben az országban majd az lesz, amikor az átlag magyar tényleg annyira elszegényedik, hogy esélytelen lesz tankolnia még a 40 éves golfot is. Akkor majd járnak szép új villanyos járművek az utakon, és nyugodt lehet mindenki. Nem kell aggódni, ebben a tempóban és irányban haladva szerintem 20 év, és megleszünk!
-
Reggie0
félisten
válasz
Avicularia #55 üzenetére
Ha kisebb a forgalom, akkor a teherforgalom is hatekonyabban tud kozlekedni. Nem mellesleg az egeszseg is draga. Ha tudorakot kapsz igy, majd azt irjak a sirkovedre, hogy de legalabb olcso volt a kenyer?
-
Avicularia
veterán
Nekem egy fél éves Honda Civic hibridem van. Van benne automatikus és kézi segélyhívás. A fejegységről elő tudok fizetni Honda mobilnetre, amivel lesz hot-spot a kocsiban. Díját nem néztem meg. Tehát ha akarják simán aktiválják a mobilnetet sunyiban és letöltik a rögzített adatokat ha akarják a Hondánál. Már gondolkodtam, hogy ki kéne venni belőle a sim kártyát.
-
Reggie0
félisten
Ha megdragul az uzemanyag, akkor nem lesz annyi SUV es kamion se. Szoval megoldja a problemat.
Amugy meg az egesz csak megszokas kerdese, ezek nem igazi gatlo tenyezok. Lasd vietnamban nem nagyon akadnak fenn azon, hogy kamionok is vannak az utakon, kb. mindenki kerekparozik es robogozik(motorozik).
De mint mondtam, akkor ott a mopedauto, az kb. fele annyit fogyaszt es olcsobb is fenntartani.
-
Kerékpár és roller 25 kilométerre napi szinten már nem opció, munkába járáshoz legalábbis, kivéve néhány sportmukit, akik mínusz 10 fokban ugyanúgy tolják az országútit, mint plusz negyvenben, de ez az elvetemültségen felül azt is feltételezni, hogy van egy fürdő, ahol rendbe tudod tenni magad érkezés után. Nálunk például nincs. Robogóval már most is azok járnak csak, akik mernek a kéttonnás SUV-ok meg kamionok között motorozni, kisbusszal pedig azok, akiknek ez egyáltalán lehetőségként adott a cég irányából, de jellemzően ez nem az irodisták terepe, többnyire a fizikai munkásoknak biztosítja ezt a vállalatok zöme. Akiknek meg nem, azokat látod az utakon napi szinten kocsival ingázni.
-
Ja. Vagy inkább hatszorozni a cigi árát, és tízszerezni az alkoholét, mert nekem meg úgy tetszene. Más f@szával mindig könnyebb verni a csalánt, ugyebár... Kíváncsi lennék a sok megmondóra, hogy mégis hogyan jár be IDŐRE dolgozni mondjuk 25 kilométerre, napi szinten, vidéken. Tömegközlekedést kilövi az IDŐRE paraméter, mert amikor az az opció, hogy 1 órával korábban érsz be munkakezdéshez, vagy épp 20 perccel később, akkor az nem opció. Hazafelé meg vagy vársz negyven percet, vagy még lekésed azt is, mert valami segg a cégnél kitalálja, hogy 16:05-kor hív fel mostazonnalnemérráholnap gondokkal. És igen, mi itt vidéken a legtöbben továbbra sem HO-ban verjük a farkunkat, és a tökmagos frapppucsínót se kilenckor isszuk meg, hanem 7:30-tól 16:00-ig járunk be irodára, mert fix munkarend van. Annyi az opciód, hogy túlórázhatsz, mert az meg elvárás egyre több helyen. És akkor ehhez kellene még hangolnod a tömegközlekedést, vagy bármilyen alternatív módott ahelyett, hogy magadra csukod az ajtót, és végre kussban és tisztaságban ülve haza autózhatsz, hogy legalább az utazás ne basszon fel minden egyes nap. Ja ,meg esetleg még a gyerekeidet is be tudod ültetni magad mellé a kocsiba, ha esetleg nem férnének fel melléd a rollerre. De így van, szopassuk szét a dolgozó népet még azzal is, hogy az egyetlen dolgot, ami kvázi luxus az életükben, elvesszük tőlük. Járjanak lovaskocsival, azt még tölteni se kell. A három műszakban szalag mellett szopóknak meg még ennyire se alternatíva bármilyen más közlekedés, legalábbis felénk elég ritkán jár mondjuk 4:30-kor busz vagy épp vonat.
(Ugyanakkor, azt elismerem, hogy dugóban ülni se lehet hawai minden egyes nap).
-
Reggie0
félisten
válasz
GoldhandRent #46 üzenetére
Tul olcso az autozas, mar reg behajtasi dij kene a belvarosba es duplazni az uzemanyag arat.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GoldhandRent #46 üzenetére
Forceolni egyrészt nehéz, másrészt könnyű, mert egy ideje mindenki big data adatbányász akar lenni, és abból meggazdagodni. Ész nélkül.
Anonim módon az alza neked nem tud mit feldobni, ahhoz meg nem kellenek neki autó adatok, hogy személyed kövesse, célozza. Arra már most ott a Google, Facebook stb. -
Alusky
senior tag
Néznének, mint hal a vízben gülü szemekkel hogy vagyok képes szerencsétlen autóval kiló huszat tolni azon a kátyús szar úton. Oh, könnyen.
-
GoldhandRent
őstag
válasz
Raysen623 #45 üzenetére
Ugyan úgy napról napra beülnek az autóba, és várják a zöldet a dugóban
Ilyen mentalitással sosem lesz itt semmi
BTW mehetnék én is autóval, de utálok dekkolni (főleg dugóban), ezért inkább rollerezek, régen meg robogóztam. Persze van amikor autóval kevesebb idő... ha elindulsz reggel 5-6-kor, meg ha hazamész este 7-8-korugye ez nem szabadság... mert megköt, hogy ha autóval szeretnék IDŐBEN eljutni valahova, akkor 7:30 és 17:30 között ne is induljak semerre (városon belül), míg rollerral vagy robogóval akkor megyek amikor akarok. Ha erre végre rájönne a sok dugóban dekkoló
idió(1 ember ül az X7-ben) akkor lehetne értelmes élet a városban.#41Alaaf Pi
Igen, ez elég jól hangzik, én látok benne fantáziát
Csak kérdés, hogy ki veszi meg ? Illetve ki lesz forceolva, hogy megvegye
Pl ha elmész az alza mellett, akkor az alza megveszi, és dobja fel neked a heti akciókat? -
Raysen623
addikt
Mit akarsz ezzel mondani?! Jelenleg a teljes főváros ellenségnek van beállítva és folyik a módszeres és szervezett kifosztása. Közben meg nulla koncepcionális elgondolás mit és hogyan akarunk kezdeni a megnövekedett forgalommal. Kész zombiland az egész és még az ott élők is telibesz@rják. Én ezt látom. Anyázás az megy de tenni valamit már fárasztó.
-
Alaaf Pi
senior tag
-
bambano
titán
Nyilván nincs minden autóban mobilnet, mert a két régi autómban sincs. A legfiatalabb autómban van egy mobiltelefon, amin lehet segélyhívásokat küldeni, az autó maga is képes automatikusan segélyhívást küldeni, és (állítólag) bizonyos paramétereit mobilappon keresztül le lehet kérni. Olyanról, hogy mobilnet az autóban, és azt wifin kiadja az utasoknak, nem tudok, de elvileg lehetne.
Ha emlékeim nem csalnak, az automatikus segélyhívás eu-s kötelezettség vagy az lesz nemsokára.
Elvileg lehetne olyan, hogy amikor regisztrálsz a szolgáltatásra, akkor mobilnetet is lehet kérni, és akkor azt kiszámlázzák. Nekem a General Motors webjén kellett volna regisztrálnom, de nyilván nem tettem meg. Segélyhívás viszont működött, megnyomtam a gombot és ember bejelentkezett rajta.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GoldhandRent #35 üzenetére
Elég meredek pont, de ha always on a GPS, és az vihető, akár az is kiolvasható kanyarra pontosan, hol mekkora sebesség biztonságos az autók szerint. (Mekkora sebességgel haladnak, van-e bármilyen baleset, kell-e féket és mennyire használni, dolgozott-e ABS, ESP és mennyire... Ez alapján a veszélyes helyek, vagy a biztonságos helyek könnyebben meghatározhatók, akár időjárás szerint is, s lehet erre lépni, még akár sebességhatár emeléssel is, ha úgy adódik.
-
Annyiból teljesen egyenes, hogy legalább bejelenti, nem pedig botrányt kell miatta kirobbantani.
-
Pötyi
őstag
válasz
GoldhandRent #36 üzenetére
Te nem érted! Aki ezidáig nem akarta, hogy kövessék, merre is jár, az eddig úgy kocsikázott, hogy nem volt mobilja. Mostantól ez a fícsör is kilőve.
-
bambano
titán
Nekem az is feltűnt, utólag büdös, hogy azokért a célokért nem kell eladni a konkrét autók adatait. Most azt akarja csinálni, hogy elad x millió adatot, hogy erre ment az autó és ennyi volt a töltöttség. Miközben azt is csinálhatná, hogy kielemez x millió rekordot, amiből csinál egy listát, hogy ide meg oda kellene töltő, jónapot.
Tehát ha társadalmi célok vezérelnék, kis plusz költséggel kielemezné saját maga az adatokat, és az eredményt tenné közzé. Mivel nem ezt teszi, elég nyilvánvaló, hogy hazudik.
-
gabor7th
addikt
Szóval ezt is eladják, pénzt keresnek vele, de a kedves ügyfél meg fizessen havonta nekik valamilyen "szolgáltatásért" is, mert pénzből sohase elég.
Válasszatok olyan autót ami nem olyan irányba megy, hogy feleslegesen legombol rólad annyi pénzt amennyit csak tud plusz még a privátszféradat is lesz@rja. Subaru ilyen...
-
Pötyi
őstag
válasz
GoldhandRent #11 üzenetére
Node mi van akkor, ha csak hazudják, amit mondanak? Kifejezetten a megnyugtatásodra? A mögöttes célt meg egy összeesküvés-elmélet is megirigyelné: a nyomkövetett autó egy remek eszköz az álompógár állandó követésére?
-
Reggie0
félisten
-
Ja, kicsit visszavettem közben, mert átgondoltam. Bár teszem hozzá, ha nem az adott céget nézzük, hanem úgy globálban a hazai útépítő cégeket, akkor nem annyira rossz a helyzet. Aki már teherautón ül például, és egész nap csak locsol, az úgy visz haza nettó 500 felett, mint a huzat.
-
L3zl13
nagyúr
válasz
GoldhandRent #11 üzenetére
Egy ilyen nyilatkozatban ami anyilvánosság felé van célozva persze, hogy nem azzal jönnek elő, hogy eladják az autó használati szokásaidat.
Engem jobban érdekelne az a sales pitch amit a potenciális adat vásárlóknak szánnak.Egyébbként tőlem mehet a dolog, használják csak az adataimat, ha cserébe én meg ingyen megkapom az autót.
-
8th
addikt
Én megértem őket. Télen hideg nyáron dögmeleg van és őszintén szólva egy nevetséges szakmunkás minimálbérért + műszakpótlékért én sem szakadnék meg az biztos. Pláne, hogy mit el kell tűrniük a tahó vadbarom autósoktól. Ált.iskolai osztálytársam vagy 15 éve kátyús brigádban nyomja. Mesélt olyanokat... engem az első napon kivágnának onnan mint a macskát. Ha engem üdítős és/vagy energiaitalos dobozzal megdobálna/leköpne/le qrva anyázna/büdös cigányozna valaki biztos kiszedném a kocsiból és az illető arcával döngölném bele a kátyúba a gőzölgő aszfaltot. Velük ez napi szintem megtörténik és el kell tűrniük havi 250 ezerért.
szerk: miközben ezt megírtam szerkesztetted a hozzászólást. Mindegy ezt most már itt hagyom.
-
HThomas
őstag
válasz
GoldhandRent #11 üzenetére
Igazából ugyanez van a telefonoknál, vagy a WIndows telepítésekor, csak ott már megszokták az emberek... ez most meg új és így lehet rajta hőbörögni.
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz
GoldhandRent #11 üzenetére
"ha legközelebb látom a narancsmergát , fix megállítom, és megmutatom neki ÉN az úthibát, ha már 3+ alkalommal átmenve rajtuk nem sikerült észrevenni..."
Ne bántsd a közutast: tudnak róla, csak nincs kapacitás javítani. -
GoldhandRent
őstag
Jó, most a cikk címére én is felhúztam a szemöldököm, és felment a pumpa, de elolvasva, hogy mire használnák ezeket az adatokat, ami nem is a te adatod, hanem az autóé kvázi, akkor már nem is olyan rossz a helyzet.
Ha ez hozzájárul ahhoz, hogy ne legyenek kátyúk, frekventáltabb helyen több töltő legyen, (vagy a frekventáltságot széthúzni), ingázási útvonalaknak alternatrívát adni, akkor ez az adateladás még jól is kisülhet.
Olvasatomban nem reklámokat fog feldobni az autó, vagy az autó által a személyedhez kötött eszköz. Ez csak egy kis QoL updatenek tűnik
Persze lehet ezt szépen, meg ocsmányul is
(személyes példa: amerre hazajárok, az egyik utca egyik oldalán 300 méteren olyan csatornafedelek vannak pont a nyomvonalon, hogyha megengedett sebességgel rá/belemész, defektet kaphatsz, vagy akár ki is szakadhat az egész kerék a picsába... ha nem jönnek szembe, mindig a kikerülöm ezeket a szarokat, ha jönnek szembe akkor lassítok, vagy megvárom míg elmegy és kikerülöm.
többször ment már előttem "ÚTELLENÖRZÉS"-es narancssárga benga merga, az aknákkal viszont nem kezdtek semmit. illetve annyit, hogy az egyik (fém)csatornafedél pereme 5-10 centire kiállt a besüllyedt útburkolatból, így azt valszeg valami defekt szitu miatt kénytelenek voltak csatornafedél szintjéig feltölteni betonnal, de még így is süllyesztett a szituáció. ha legközelebb látom a narancsmergát , fix megállítom, és megmutatom neki ÉN az úthibát, ha már 3+ alkalommal átmenve rajtuk nem sikerült észrevenni...
szóval itt ha jelezne mindenkinek az autója aki arra jár, hogy szar az út, remélhetőleg meg lenne csinálva) -
Raysen623
addikt
Az a gondom ezzel, hogy nem tudok róla véleményt alkotni. Klikkvadász hír, amit rémisztgetésre vagy érzékenyítésre írnak. A világunkban pedig már jó ideje nem lehet csak úgy elbújni, ha meg akarnak találni, akkor meg is fognak, ehhez nem kell pont egy autó megléte. Ezer más megoldás van és létezik. Majd pont ettől rettegjünk? Azt sem tudjuk merre fog elmozdulni az autóhasználati szokás az embereknél, csak annyit látunk változik minden. Kína most éri be a világ többi részét autóhasználattal, míg az "üldözött" meg le akar róla szokni, vagy más koncepciót szeretne életre hívni.
Várom a többi cikket a témában. Az új helyzet újabb jogi problémákat fog úgyis felvetni.
-
Alaaf Pi
senior tag
Ezt a GDPR adatvédelmet elég komolyan veszik a cégnél. Szükségem volt Power Bi hozzáféréshez hibakód keresés kapcsán gyárak és modellek között, s ezt csak egy teszttel záruló GDPR tréning után kaptam meg, pedig a VIN volt az egyetlen személyes adat, amiből még senkit és semmit nem tudok beazonosítani más rendszerekben, még a konkrét autó tulajdonságait sem, ha más gyárban készült.
-
ViZion
félisten
Névtelen lesz, csak a rendszámot küldi el, a neveket nem
Tanár mesélte, h valami kérdőív, névtelen (!!!) az egyiken az oktatási azonosítót kell megadni (ez kb. a személyigazolvány számnak felel meg), a másikon azt, h melyik munkacsoportokban tag és mióta dolgozik az intézményben... De nevet nem kért sehol...Amúgy aggódni kár ezen, ha most az öntisztítós gyári SW-t le tudják cserélni, akkor lesznek majd, akik ezt is lecserélik valami offline verzióra, kis pénzért...
-
A telefonok már rég csinálnak ennél cifrábbat is.
Gondolom, hasonlóan fog működni, mint a telefonnál, hogy amikor először beindítod az autót, a kijelzőn megjelenik az EULA, amit ha nem fogadsz el, nem tudsz továbblépni.
De ez csak tipp, sosem ültem még online kapcsolatra képes autóban.
-
8th
addikt
Sosem fogok ilyen autóval járni szóval nem érint.
-
joghurt
addikt
Úgy értik, a szalonban közvetlenül a tízpluszmillió kicsengetése előtt aláíratják a leendő vevővel, hogy ehhez hozzájárul?
Az ilyen "becsszóra névtelenített" adatátadásokról eddig mindig kiderült, hogy valahogy nem jött össze a névtelenítés. Meg ugye sokszor önmagában egyetlen helyadatból azonosítható a konkrét személy.
-
Ejj, de szép is lesz. Marad a közel 30 éves rozsdakupac, az is offline módban!
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsó, gasket mountos klaviatúra a Logitech égisze alatt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Linux kezdőknek
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- MIUI / HyperOS topik
- Bemutatkoztak a Corsair kábelezést rejtő, Frame 4500X szériás házai
- ASUS ROG Ally
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3454, 94% Akkumulátor
- Bomba ár! Dell Latitude 5300 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3489
- BESZÁMÍTÁS! ASUS PRIME H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT OC 8GB CHIEFTEC Libra 600W
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest