Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FIREBLADE78
addikt
Milyen kocsit lehet jelenleg vásárolni,ami legalább 70 kw akksis? Se Hyundai,se kia,vw nem konfigolható. Egyedül csak i4 van? Tesla nem érdekel. Tudom,hogy várni kell,nem sürgős. Lényeg : ne 30 millás alapáron legyen
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #3103 üzenetére
skoda enyaq iv80 talán más nem
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
-
válasz FIREBLADE78 #3103 üzenetére
Volvo FH Electric, 540 kWh. Nem 30 millió az alapára.
(Bocs, de hülye kérdésre hülye választ. Miért nem hatótáv a szempontod adott használati mód mellett?)
A tej élet, erő, egészség.
-
válasz FIREBLADE78 #3108 üzenetére
Konkrét heti ingázási távod van, amit le akarsz fedni, vagy egy töltéssel elérendő rendszeres távoli úticélod, vagy csak "ne kelljen soha tölteni"?
A tej élet, erő, egészség.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #3103 üzenetére
Ioniq 5 pedig jó választás lenne. (de az se lesz hamar elérhető)
-
titán
válasz FIREBLADE78 #3108 üzenetére
Minden beszerezhető. Ha van típus elképzelés, kérlek írj a corp@evdirect.hu címre, és összekötlek a cégcsoportunk villanyautós értékesítőivel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
FIREBLADE78
addikt
Nem ingázok,de ha menni kell akkor nem lesz időm,idegzetem 200 km után tölteni. Csomagtartó is fontos ezért off egy pözsó pl. Illetve 250 + le kell,mert egy 2,2 tonnás jármű tetű 160-80 lóval. Ha már az ember kiad ennyi pénzt,legyen jó is.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #3112 üzenetére
szerintem előbb próbálj ki egy villanyautót, mert akkor rájössz, hogy a 160LE amit te éreztél eddig benzin/dízel fronton, az nem említhető egy lapon az elektromos autó 160LE-vel.
Elég ha csak az 1.8t és 200LE kona 7.8mp/100km/h gyorsulására gondolniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
FIREBLADE78
addikt
Lehet igazad van.
Mennyire önszivatás ev tartása ha nincs lehetőség csak fizetős töltőn tölteni? (hazudtam mert közelben van lidi és aldi ). Lakásban élek. Nem mostanában lesz kertes ház. Az utcában jelenleg van fizetős AC töltő. Illetve környékén is. DC szerintem nincsen Szegeden. De az úgy sem egészséges az akksinak.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3115 üzenetére
Ami igazán káros, ha nincs használva az autó.
Nem kell félni a DC-től, erre van tervezve.
Bár nyilván a vegyes használat a legjobb.
Én úgy, hogy nem tudnám itthon tölteni, nem vennék EV-t.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
+1, nekem van egy közel 300le-s benzinesem, meg egy I3 (s szerű szoftverrel) legyen kb 184le, de 0-100 között kb ugyanaz a kettő, leszámítva az egyik folyamatosan présel az ülésbe a másik meg ránt közbe egyet. Egyik 6 sec másik 6 felett van picivel 100-on. Miközben jelentéktelen a súlykülönbség. 1395 vs 1320kg…
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #3118 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy I3-at vegyél bár annyira az se kicsi. Próbálj ki autókat ne a neten nézegesd… számtalan más dolog lehet ami neked nem jön be vagy épp szükséges.
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3118 üzenetére
Szervizköltség? Na azért ott vannak meglepetések.
Csak hogy mást ne mondjak egy hibás töltő oszlop (valós példa) hazavágja az invertered és 2 milla jobb esetben. Töltő retesz csere 70k, komplett töltésvezérlés 3 milla.
Csapágyazàs 500k, és csak 3 autó típushibáit soroltam fel. -
stickrs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3112 üzenetére
Ha menni kell pl 700+ kmt, akkor mindegy mit veszel 200km max 250 után meg kell állnod tölteni a második töltés után. Számolj az enyaqkal min 20kw fogyasztást, legyen 350km pálya, ebből ha hagysz bent 50km tartalékot, hogy ne üresen érj oda a töltőhöz, meg a 80-100 közötti részt nem töltöd, mert ezer évet kellene várni, az megint -70km. Szval max 250km-nként kellene megállni, nem 200. De ha nem tudod otthon tölteni, abból a szempontból jobb a nagyobb aksi. Egyszer feltöltöd, és elvagy egy hétig a városba. Szegeden van Mol plugee egyébként, és 2 mobiliti.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #3115 üzenetére
Kollégám panelben él, csak az utcai töltökön tud tölteni, évi 40-50e km futással.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
-
cousin333
addikt
válasz FIREBLADE78 #3120 üzenetére
Amikor én elektromos autó vásárlásán gondolkodtam, volt egy bizonyos típus, ami érdekelt. Neten kerestem egy helyet, ahol bérelhető, és kibéreltem 3 napra. Nyilván ennek van költsége, de a leendő autó árához képest nem jelentős.
Cserébe viszont kipróbálhatod menet közben, autópályán, autóúton, a helyi forgalomba. Nap közben és sötétedés után egyaránt. Beülhetsz az összes ülésébe. Kívül-belül megmustrálhatod. Végig kattingathatod az összes menüt. Asszony is kipróbálhatja. Elviheted egy töltőhöz, szórakozhatsz a kábelekkel és appokkal. Televásárolhatod a csomagtartót. Megnézheted, hogy fér be a gyerekülés. Meg a gyerek. Megpróbálhatsz parkolni vele, sasolhatod merre mennyit látsz ki. Gyorsulgathatsz, fékezgethetsz… stb. Mindezt anélkül, hogy valaki illetékes ott lihegne a nyakadban, hogy most már add át a következő érdeklődőnek.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #3112 üzenetére
Ilyen igényekkel _jelenleg_, nem lesz könnyű dolgod, ha újat akarsz. Vagy veszel 1-2-3 éves használtat, az kapható. Egyebekben, ha ragaszkodsz az új autóhoz, akkor a jelenlegi infláció mellett még mindig érdemes berendelni és várni, mert mondjuk 1-2 év múlva hiába lesz esetleg raktáron, vagy ér ide 2 hónapon belül egy konfigolt kocsi, a brutál forint romlás ilyen összegnél már milliós bukta lesz. Amit én májusban még 9,2M-ért vettem, az most már 10-ért megy.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Az elmondottak alapján célállomás töltő volt. Esetleg rákérdezhetek ha valamiért fontos, csak egy telefon.
AC töltésre utal az is, hogy az inverter károsodott. (DC esetén tudtommal ICCU vezérel egyedül)Az autó védelme a központi egységet sikeresen megmentette.
Ha az is bedöglik az legalább 2x-3x ennyibe fájt volna -
biker
nagyúr
Ez semmi
AC töltés volt? a kocsi invertere DC töltéssel nem mehet tönkre, mert nem kapcsolódik
Ha AC akkor mi történt? Túlfeszültség? Más mi zavarná meg? Túlmelegedéshez semmi köze, azt is az autó oldja meg.
Mi a hiba az inverterben?Tesla esetén klasszikusan 3,6kW modulok vannak, 11kw esetén 3db, model S 6db 22kW
csak akkor megy tönkre ha 270V-ot eléri a hálózati feszültség L-N közt, ez meg a környéken sok problémát okozott volna.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
az még elképzelhető, ha el van kötve és két fázis közé került egy modul, de akkor minden rácsatlakozó autót ki kell nyírnia, nem csak ezt az egyet. Fura...
A zoé gyilkos oszlop érthető, de az is a Zoé hibája hogy tönkremegy, oszlop oldalon egy bármikor előfordulható asszimetria, amit nem képes megfelelően kezelni a zoé.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz FIREBLADE78 #3138 üzenetére
Nálunk kipróbálhatsz mindent, akár napi bérletben is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #3140 üzenetére
101 EV Park
https://101evpark.hu/De nem csak az van, amit a weboldalon látsz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #3142 üzenetére
most iX biztosan van, i4 lehet, hogy nincs, de az értékesítés tudja ezt. Még az is lehet, hogy i4 is van.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
ratkaics
senior tag
Sziasztok!
Használja valaki közületek Spritmonitor alkalmazást? Ha igen, akkor hogyan szokta beírni a "betöltött" energiamennyiséget? Mármint, hogy honnan olvassa le? Mert az én autóm nem írja ki, hogy mennyi kWh- át töltöttem bele.
Illetve az is probléma, hogy (én még ugyan teljesen új vagyok az EV autózásban, de) ritkán fogom 100%-ra tölteni az autómat. Addig pedig nem számol átlagfogyasztást a progi.[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
válasz ratkaics #3145 üzenetére
Ez amúgy egy jó kérdés. Egy füstösnél nyilván annyi liter megy a tankba, mint amennyi kijön a kútból. Egy villanyos akkujába viszont az oszlop és az autó belső veszteségével kevesebb. Emiatt alapvető elvárás lehetne, hogy az akkuba került mennyiségről adjon valami információt a jármű (vagy a mai extragyökér világban egy mobilos app).
Pl. mert azt is jó lenne tudni, hogy az X oszlop, az Y oszlop, a Z wallbox, vagy a Q konnektoros töltő vesztesége pontosan mekkora is (a számlázás és az akku között).
A tej élet, erő, egészség.
-
-
PeterPH
senior tag
válasz ratkaics #3145 üzenetére
Én már régóta használom, de villanyos csak egy bő hónapja van. Eddig csak itthon töltöttem, és mindig a konnektorból felvett mennyiséget írom, hiszen a töltés vesztesége is hozzátartozik a fogyasztáshoz, anélkül csak önbecsapás lenne. Itthon 100%-ra töltöm, így egyszerű beírni. Ha töltőoszlopon fogom tölteni, akkor is az oszlop által kiadott értéket fogom beírni.
Itthoni töltésnél ~15% a veszeség nálam (Ioniq 28 kWh, közepes 9A-re visszafogott EVSE-vel).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest