-
Fototrend
Témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
duvi
nagyúr
válasz Mortel #33150 üzenetére
Amikor SC-ben utazol és abban a rendszerben van a kitűzött célod, akkor jelenik meg az alignment kijelző. Ha a megjelölt célpont felé fordulsz, akkor kigyullad, ergo jó irányba mész. Ahogy lefordulsz a célról, egy kis tűréshatár után kialszik. A compassal van szinkronban, de ez csak a rendszeren belüli céloknál jelenik meg. Amennyiben a célod több ugrásnyira van, akkor nem jön elő az alignment kijelző, mivel nincs rá szükséged. Ilyenkor csak a compass mutatja a következő célrendszert.
Alignment off:
Alignment on:
[ Szerkesztve ]
-
scyllafren
senior tag
Egy pici extra ehhez: Ha nem vilagit, akkor nincs "drop to target", igy nem a celponthoz kozel dob ki, hanem oda, ahol eppen vagy. Ezert van, hogy inkabb erdemes visszafordulni ha elbambul a pilota es tulmegy a celponton, de meg kek mindket indikator (sebesseg es tavolsag)
-
wollnerd
aktív tag
válasz Felhőtakaró #33149 üzenetére
Jézus! Ez durva... Annyira beszippantott játék hogy elfelejtettél 1-2 óránként felállni és járkálni körbe egy kicsit?
PC: GIGABYTE Z490 GAMING X, Intel i7 1080K 3.8 Ghz (5 Ghz) , 32 GB DDR4 RAM, NVIDIA GeForce RTX3080, Windows 10 Pro 64bit, HP Reverb G2, Be quiet! Pure Base 500DX White ház
-
wollnerd
aktív tag
válasz scyllafren #33154 üzenetére
De ha amikor az érkezési idő már 10 másodpercnél van és benyomja a 75%-os gázadást, akkor nem fog lecsúszni a célpontjáról és nem kell visszafordulnia.
PC: GIGABYTE Z490 GAMING X, Intel i7 1080K 3.8 Ghz (5 Ghz) , 32 GB DDR4 RAM, NVIDIA GeForce RTX3080, Windows 10 Pro 64bit, HP Reverb G2, Be quiet! Pure Base 500DX White ház
-
Felhőtakaró
tag
Már nagyon rég nem találkoztam olyan kalandjátékkal, ami ennyi titkot rejt mint az Elite D (és itt nem a easter egg-ekre gondolok)
Talán egy picit ez is a probléma, hiszen nyelvtudás, anyag ismeret fizika, matek, csillagászat, számítástechnikai hardver és szoftver ismeret, és még kitudja mi a búbánat tudás kell hozzá hogy elöbrébb jussunk a játékban... mostanság már épp azon gondolkodom hogy abbahagyom, mert ha maga serlock holmes segítene a nyomozásban is kevés lenne...
-Nemigazán tudom meg lehet e határozni pontossan például a program stílusát, értem ezalatt hogy körökre osztott stratégia, rpg, kalandjáték, MMO, szimulátor, sim, manager, ...stb vagy csak egyszerüen --> ELITE
Ahol 10 percre is be lehet ugrani egy komoly VR-sisakkal hogy belekavarjunk a Galaxis életébe, és talán még 5 év mulva is azt fogjuk mondani hogy van egy-két dolgom a Galaxisban amit elterveztem és meg kell tennem de ahhoz szükséges lesz még vagy 7-8 hónap + 5 millió fényév
[ Szerkesztve ]
huhh
-
Felhőtakaró
tag
Én vagány módra a kézifékes farolást szoktam gyakorolni, ahol a gravitáviót is felhasználom lassításra, néha sokkal rövidebb idő alatt ki lehet ugrani LOW wake -ra a kiszemelt célnál. csak ugyebár nem lehet mindig tudni pontossan mekkora a gravitáció a körzetben... hasraütéses módszer vagy jön vagy nem... akkor hasznos ha ismerős környéken járunk. (kicsit fjlődött a vezetési tudásom azóta mikor még sidwinderben közeledtem az állomás felé és azt sem tudtam hogy " J " -t meg kell nyomni a hogy HIGH wake-böl LOW wakéba ugorjon a hajó... vagy 15 ször safe distancoltam azt kiléptem átanulmányozni a kézikönyvet hogy mi a búbánatos szőrszál van.
[ Szerkesztve ]
huhh
-
Felhőtakaró
tag
válasz Felhőtakaró #33160 üzenetére
javítás: -bocsi szupercruise a low wake, Systemek közötti ugrás a high wake, low wake-röl való kiugrás meg a tökömtudja mi a franc, valós sebesség km/h -ában vagy hasonló Azt hiszem az Mm az millió métert jelent a "c " betű azt nemtudom
huhh
-
haxiboy
veterán
válasz Felhőtakaró #33161 üzenetére
C = Fénysebesség
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
wollnerd
aktív tag
Nagyon kíváncsi leszek holnapután a 2.4-re. (Tudom, kipróbáltam a bétát, de mivel csak Cobra-val tudtam lenni ezért az kis túlzással nesze semmi fogd meg jól eset volt számomra.) Ma este "hazavittem" a Beluga Linert az 1 heti utasszállítási szolgálata után Abraham Lincoln-ba és visszavettem a DB Explorert, azzal teljesítettem egy gyors federal navy küldit, majd ismét AL-ba mentem parkolni és ennyi, majd a 2.4 megjelenése után elkezdek egy 5K LY utat azzal az csodás 20K-ra képes, újragondolt úttervezővel..
[ Szerkesztve ]
PC: GIGABYTE Z490 GAMING X, Intel i7 1080K 3.8 Ghz (5 Ghz) , 32 GB DDR4 RAM, NVIDIA GeForce RTX3080, Windows 10 Pro 64bit, HP Reverb G2, Be quiet! Pure Base 500DX White ház
-
Secundus
tag
Nemrég olvastam David Braben részletes nyilatkozatát, hogy az Elite Dangeous-ban nincs antigravitáció, és ettől kis híján agyvérzést kaptam. Ezt szeretném most kiírni magamból és kifejteni véleményemet arról, hogy miért hibázott David Braben akkor, amikor kihagyta az antigravitációt az Elite Dangerous-ból, és ragaszkodik az 1984-ben kiadott Elite játékban fizikához. Ha valakit untat az okfejtésem, légyszí szóljon a moderátornak, hogy törölje ki, nem lesz harag.
Ehhez először is tisztázni kell a fizikai alapokat. Jelenlegi ismereteink szerint 1 G gravitációval rendelkező bolygóról való felszálláskor minden egyes kilogramm hasznos teher orbitális pályára jutatásához körülbelül 1 tonna rakéta tüzelőanyagot kell elégetni. És miért nem átléphető ez a korlát? Itt hosszú magyarázat jön, türelmet kérek.A rakéta olyan hajtómű, mely környezetétől függetlenül működik, hiszen a működéshez szükséges hajtóanyagot és az égéshez szükséges oxidáló anyagot is maga a rakéta szállítja. Ezért működhet a rakéta hatékonyan a vákuumban. A rakéta hajtóművekhez felhasznált tüzelőanyagot halmazállapota szerint szilárdnak vagy folyékonynak nevezzük. A folyékony rakéta hajtóanyagok esetében jellemzően külön van az üzemanyag (pl. dimetil-hidrazin) és külön az oxidálószer (pl. nitrogén-tetraoxid) tartály, a két anyag a hajtóműben keveredik és egyesül. A szilárd rakéta-hajtóanyagok fajlagos impulzusa alacsonyabb, mint a folyékonyaké. Az rakéta impulzusa (lendülete) arányos a kiáramló gázok tömegével és sebességével. A Ciolkovszkij-egyenlet szerint: V ( t ) = c × l n ( m 0 / ( m 0 − m ( t ) ) − g t
Ahol:
c: a gáz kiáramlási sebessége,
m0/m(t) a rakéta tömegaránya (kezdeti tömeg / végső tömeg),
V(t) pedig a végsebessége.
A rakéta kezdeti tömegének és végső tömegének különbsége adja meg a kiáramló gáz tömegét. Tehát a rakéta sebessége függ a kiáramló gáz sebességétől. A cél tehát nagyobb kiáramlási sebesség elérése, mivel az égésnél kiáramló gázok mennyiségét lekorlátozza a hordozott üzemanyag tömege, ami szintén felesleges teher. A tömegarány ezért a gyakorlatban rendkívül rossz. Ebből következik, hogy egyetlenegy rakétafokozattal nem tudunk jelenleg orbitális pályára állítani hasznos terhet. A legjobb megoldás erre a lépcsőzés elve, azaz több rakétafokozat kombinálása (általában 3-4). Ha az első rakétafokozat kiég, akkor leválik a komplexumról és a második fokozat a gyújtás után tovább gyorsítja az amúgy is könnyebbé vált rakétát. A gázok maximális terjedési sebessége égés esetében 5 000 m/s, robbanás esetében (detonáció) maximum 12 000 m/s. Mivel az orbitális pálya eléréséhez kevés az egyszeri impulzus, ezért esetünkben a robbanás nem alternatíva, marad maximális kiáramlási sebességnek az 5 000 m/s. Mivel rakéta üzemanyag felesleges teher, az égési sebességet pedig a gáz részecskék belső súrlódása limitálja, ezért a rakéta elérhető impulzusa is korlátolt.Ennek ellenére én az 1930 tonna (1930 000 kg) össztömegű Imperial Cutter-emmel gond nélkül szálltam fel a LTT 8419 A1 bolygóról, aminek gravitációja 0.98 G, tehát csak 2%-kal marad el a Föld mögött. Hogy volt ez lehetséges pusztán Thruster-eket használva? A válasz: sehogy. Az Imperial Cutter üzemanyag tankja 6C típusú, tehát maximum 64 tonna folyékony hidrogént tárolhat. A fenti egyenletnek megfelelően soha nem tudtam volna elérni az orbitális pályát, de még a felszíntől is csak pár méterre tudtam volna elemelkedni. Ezért megkerülhetetlen az antigravitációs kiegyenlítés, amennyiben szeretnénk a bolygók között utazni. Ezért nem tudott az emberiség a mai napig megoldani egy Föld-Mars oda-vissza utazást.
Én értem, hogy amikor David Braben 1984-ben kiadta az Elite ősjátékot, a hidegháború megléte és az Internet hiánya miatt ezek a fizikai korlátok nem voltak közismertek minden programozó számára, hacsak nem a NASA-nál dolgozott előtte. Ezért érthető, hogy a Coriolis állomás alapja az 1929-ben megálmodott Bernal-gömb, az Orbis állomás esetében pedig az 1975-ben kitalált Stanford-tórusz.
Csakhogy az Elite Dangerous-t 2014 Decemberében adták ki, amikor a fenti tények már közismertek voltak, és egy kicsit is a tökéletességre törekvő űrszimulátor esetében ezeknek a tényeknek a semmibevétele számomra enyhén szólva zavaró. Például a Mass Effect játék Codex rovatában ezt szépen le is vezetik, sőt (sűrű keresztvetések közepette írom le) a Star Citizen is ezért használ antigravitációt. Arról nem is beszélve, hogy az 1977-ben készült Star Wars-ban is ez alap.
Pedig amúgy az Elite Dangerous stábja szépen beleásta magát az aktuális fizikába, például a játékban alkalmazott Frame Shift Drive (FSD) Miguel Alcubierre mexikói elméleti fizikus 1994-ben megalkotott elméleti modelljének a másolata, ami Einstein relativitás elméletével összhangban lehetővé teszi a fénysebesség feletti utazást idő dilatáció nélkül.
Zárszóként: az Elite Dangerous világában azért „esik fáról felfelé az alma”, mert ha 1984-ben forgott az a nyomorult Coriolis állomás, akkor 2014-ben is forogni fog, a fizikát meg vigye el az ördög..Gigabyte B760M DS3H, Intel Core i5-12400F, 32 GB DDR4, M.2 SSD Kingston 1 TB, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC 8GB
-
Secundus
tag
válasz Felhőtakaró #33167 üzenetére
Ezt Te raktad össze? Nagyon durván (jól!!!) néz ki!
Gigabyte B760M DS3H, Intel Core i5-12400F, 32 GB DDR4, M.2 SSD Kingston 1 TB, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC 8GB
-
-ZeeZee-
senior tag
válasz Felhőtakaró #33167 üzenetére
Összeállítási útmutatót, pls...
-
duvi
nagyúr
válasz grHawk #33166 üzenetére
Oké. Az alábbiak a személyes véleményemet tükrözik, tehát nincs semmi jelentőségük!
- Négy év távlatából is úgy gondolom, hogy minden hibája ellenére nagyszerű és egyedi játék az Elite Dangerous. Nálam is voltak/vannak kisebb-nagyobb pihenők - más játékok miatt -, de mindig visszatérek az ED-hez. Már csak egy év kell és utolérem a WoW korszakomat, amivel 5 évig játszottam folyamatosan. Indulás óta nagyon sokat fejlődött a játék, de a Horizons megjelenése után sokat veszített lendületéből a fejlesztés. Az eredetileg egy évadra tervezett Horizonsból 2 év lett, ami jól szemlélteti ezt a lassulást. Persze ha igazságosak akarunk lenni, akkor figyelembe kell vennünk a fejlesztés technikai nehézségeit is. Minél több tartalom kerül be, annál nehezebb az új tartalak implementálása. Olyan mint egy nagyra szőtt pókháló. Egyre több a nem kívánt kölcsönhatás, amik váratlan problémákat hoznak magukkal, ezért egyre jobban megnyúlik a fejlesztési időszak. Lehetséges, hogy pont ezért lesz változás az elkövetkező kiegészítők megjelentetésével kapcsolatban.
- Nem aggódom a játék jövőjéért. A jelenlegi információk alapján, még sok-sok évet jósolok az ED-nek. Nagyon sok pozitív lépés történt a Frontier életében. Megjelentek az ED konzolos verziói, jól sikerült a Planet Coaster, betársult egy kínai játékóriás a cégükbe. Ezek alapján stabilnak érzem a céget és az ED jövőjét. Amiért egy kicsit aggódok, az az ED-re szánt figyelem és erőforrások nagysága. Sokan úgy gondoltuk, hogy a konzolos verziók és a Planet Coaster sikeres megjelenése után, többet foglalkoznak majd az ED tartalmi fejlesztésével. Erre most bejelentették a Jurassic World Evolutiont, ami szerintem egy Planet Coaster mutáció lesz. Ebből következik, hogy ha nem vesznek fel új fejlesztőket, akkor marad a jelenlegi ED stáb és fejlesztési tempó.
- Biztosnak semmiben nem vagyok biztos Nagy valószínűséggel kapunk új hajókat (lásd Type 10 Defender), fegyvereket, fejlesztéseket és idegen technológiákat. Végre összeeresztenek minket a Thargoidokkal, amiből sok jó is kisülhet. Remélem, hogy az újdonságok mellett kapunk némi rácfelvarrást is! Például a kevésbé népszerű tartalmakat is (pl. felfedezés, bányászat..) visszahozzák a játék vérkeringésébe. -
wollnerd
aktív tag
Remélem hogy a Thargoid-okkal a kapcsolat barátságos lesz a végén és technológia csere is lesz, lehet hogy az ő hajóikban olyan technológia is van amivel pl. ők 100x annyi félévet tudnak ugrani, de bármi lehet.
[ Szerkesztve ]
PC: GIGABYTE Z490 GAMING X, Intel i7 1080K 3.8 Ghz (5 Ghz) , 32 GB DDR4 RAM, NVIDIA GeForce RTX3080, Windows 10 Pro 64bit, HP Reverb G2, Be quiet! Pure Base 500DX White ház
-
duvi
nagyúr
A holnapi patch után csak óvatosan! Lehet, hogy érdemes lesz átülni egy olcsóbb ladikba
"Greetings Commanders,
We’re very pleased to announce that Elite Dangerous 2.4 The Return will be released on Tuesday 26 September.
On launch day you’ll be interacting with the most mysterious and deadly things you’ve encountered in the Elite Dangerous galaxy – the Thargoids.
Elite Dangerous 2.4 The Return will then continue to roll out with interactive narrative-based content emerging over the coming months.We can’t wait to see how you fare against these potentially deadly adversaries on Tuesday 26 September.
Good luck out there,
Ed"
-
Mortel
senior tag
-
Felhőtakaró
tag
-
-
warcat
veterán
-
Vesa
veterán
Igen, ezt már mondták korábban is. A kérdés csak az, hogy meddig húzódik, hiszen ez így eléggé tág fogalom, mivel azt sem tudjuk, hogy pontosan milyen tartalmakat várhatunk a 2.4-ben.
Valójában nem értem, miért éri ez meg nekik így, mivel a season pass rendszer miatt ezekből a frissítésekből már nem jön nekik pénz. Vagyis logikusabb lett volna gyorsan lezavarni az évadot és nem húzni 2 évig. Már régen mehetne az új évad amiért ismét pénzt szedhetnének, vagy esetleg a DLC-s verzió amit terveznek, ez mindegy is. De az biztos, hogy a Horizons-t így elhúzni nem túl okos megoldás.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
haxiboy
veterán
Szerintem meg abszolút a leglogikusabb lépés, ha programozási és marketing szempontokat is nézem.
1. Kitalálunk egy nagyobb volumenű dolgot
2. Foglalkoztassunk csak tizedannyi devet/designert stb.-t
3. Adjuk be a népnek hogy ez így jó nekik, tesztelésre is több idő marad, na meg a playerek tolják a bugreportot.
4. A folyamatos tartalom téged meg engem meg mindenkit időről időre visszahív játszani -> hátha veszel valamit a storeban
5. A következő kiegészítőig kihúzzák így, és azt érzed igen, kapom a tartalmat folyamatosan, megveszem a következőt is, nem érdekük hogy otthagyd másfél hónap után mert mindent láttálPremium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Felhőtakaró
tag
huhh
-
veterán
Sziasztok!
Nagyon-nagyon regen nem jatszottam a jatekkal, de visszaternek, most talan lesz hozza - meg ha nem is kello mennyisegu (mert hat megis ezt mikepp definialnank ), de a semminel tobb - idom.
Egyreszt vissza is kell majd szoknom, de nem is emiatt irok fokent:
5760x1080 felbontasra mi az a VGA ami jo lehet maximalis reszletesseg mellett?
Jelenleg egy 4GB-os GTX960-am van.Koszi!
Udv. core2
-
duvi
nagyúr
Amíg várunk a frissítésre (előreláthatólag este 6 óra), addig is itt a végleges 2.4 patch notes. Új launchert kell letölteni, ami után újra kell authenticalni!
[ Szerkesztve ]
-
duvi
nagyúr
válasz Neil Watts #33189 üzenetére
Itt egy 2 éves videó, de újabbat nem találtam configgal együtt. Horizonshoz már erősebb összeállítás kell. Szerintem 1070-1080 kelleni fog a folyamatos FPS-hez. Az se mindegy, hogy 60 Hz-es monitorokról van szó vagy magasabb tartományról?
Elite: Dangerous PC - Graphics on Ultra - 5760x1080 - 3 Monitors 1 Nvidia GeForce GTX 970 -
Felhőtakaró
tag
A launcher alatt mit értessz? Honnan kell letölteni?
(én bízom benn hoz majd valami változást az év végén <tehát nemsokára> megjelenő shader model 6.0-a hatalmasnagy melbevágás volt méég régen a kőkorszakban pölö a bump mapping megjelenése. Ha akkora igen nagy lóodarúgás nem is lesz , de gondolom nem karácsonyfa dísznek fogják kiadni. Ergó a mi hasznunkra.)
huhh
-
duvi
nagyúr
válasz haverkulum #33192 üzenetére
Elvileg a steam kliensnek is fel kell dobnia az új laucher letöltése, telepítése ablakot. Ha mégse menne zökkenőmentesen a telepítése, akkor feltöltöttem IDE az új launchert.
(#33193) Felhőtakaró
A launcher az indító programja a a játéknak. Ebben tudod kiválasztani, hogy melyik verziót akarod elindítani (alap ED vagy Horizons.[ Szerkesztve ]
-
Ice_Man22
senior tag
Weapons
We have made some improvements to the animations on railguns
If you're still reading this we're definitely not telling you about the mysterious things, you'll have to wait and find out......Viccesek a fiuk . Remelem erdekesek lesznek ezek a "mysterious things" dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
duvi
nagyúr
válasz Neil Watts #33198 üzenetére
Horizonsnál bolygófelszínen és aszteroidamezőben (főleg jég) nagyon le tud esni az FPS. Ide kellhet a 1080 ekkora felbontáson. Esetleg a most érkező 1070Ti lehet még egy közbülső megoldás. Az űrben és állomásokon bőven elég lenne a sima 1070 is.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos az üzleti célú hirdetés!
RÉSZLETES, FOLYAMATOSAN
FRISSÜLŐ FAQ
AZ ÚJ JÁTÉKOSOKNAK
Ha szeretnél felkerülni a PH játékoslistára, küldj egy privát üzenetet duvinak, az alábbi formában:
PH név – játékbeli név - platform
- Bemutató Elite Dangerous: Beyond – Chapter 1
- Bemutató Elite Dangerous: Horizons bemutató (Xbox One)
- Teszt Elite: Dangerous teszt (Xbox One)
- Hír Jövő év elején jön az Elite: Dangerous - Odyssey
- Hír Megjelenési dátumot kapott az Elite: Dangerous 2.4 The Return
- Hír Megjelenési dátumot kapott az Elite: Dangerous PS4-es kiadása
- Hír PlayStation 4-re is megjelenik az Elite: Dangerous
- Hír GC 2016 - Komoly bővítést kap az Elite Dangerous (PC, XO)
- Hír Elite: Dangerous - Steamre költözhet az, aki a fejlesztőktől vette meg a játékot
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...