-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
updog
senior tag
válasz tailor #15134 üzenetére
Hát, a kocsi színe is az
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
3L1T3
addikt
válasz tailor #15819 üzenetére
Szia, köszi a tippet ez egy 116 lovas 1.6 motorral szerelt verzió. Rendeltem 2 db-ot ebből a fúvókából, remélem ez megoldja a problémát.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
nagyúr
válasz tailor #15990 üzenetére
Hát felénk vannak érdekes kráterek, én a húsos gumi híve vagyok...
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
kcsa
veterán
válasz tailor #16191 üzenetére
Mondjuk ekkora tahóságra már születni kell.
Nekem csak az piszkálja a csőröm, hogy hárman vagyunk, saját ingatlanban (lakótelep persze, de már ez se semmi statisztikailag), két kereső, papíron átlagon felüli fizetésekkel, de ha megrokkannék se férne bele 6 millióért új autó.
Szomszédnak telt rá, látom is menyit dolgozik, meg is érdemli, vett is, (bár én a helyében inkább elköltöztem volna panelből...), szerencsétlen most meg garázsban dugdossa, nehogy valaki meglássa.
Nevezhetjük irigységnek is ha úgy jobban esik, valójában pedig tényleg érdekel hogy mit csinálok rosszul
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tailor #17049 üzenetére
Szerintem sem válóok egy okoskerék, de sokan nem akarnak költeni, csak néha leszívni a termelt benzint Termosztát is drágább bele, talán lambda szonda is több, azért összességében kicsit drágább fenntartani.
1.8-2.0 esetén némelyiknél a szívósorban csappantyúk is ki tudnak kopni, javítható, de egy generál mellé már nem finom
Ha kell a kraft, 2.5 kéne, ha közlekedni, akkor bármelyik 1.6
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
-
válasz tailor #20195 üzenetére
Nyugi, én sem bontottam még le az ajtókárpitot. Annyival jobb, h én kapun belül és tető alatt tudom már csinálni a szöszölést.
Tegnap először próbáltam ki, h behajtható-e kézzel a tükör és jelentem igen.DeFranco: A vezető oldali zárral/kilinccsel is kezdenem kell valamit, mert szorul. Majdhogynem fel kell tépni az ajtót, h kinyíljon de legalábbis neki kell feszülni. A többi kilincs vajpuhán jár.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #20195 üzenetére
én az mk1-ről tudok nyilatkozni, ott két takaróelem le (kilincsben dugó, ajtókapaszkodó fedlap), onnan csavarok ki (egy a kilincs mellett, kettő a kapaszkodó alatt, utóbbi kettő adja a fő rögzítést), körben 6 csavar az ajtókárpitból ki, kisháromszög takaróelem az ajtó sarkában lepattint, (ablaktekerő kar zégergyűrűvel le, mert az hátul nálam kézi) lent a kárpit.
habszivacs 3-4 ponton rögzül ott kiakaszt, le
porvédő mögött örökragacs szikével elvág, vigyáz hogy poros ne legyen, elhajtogat, hátsó dolgokhoz hozzáfér.
1+2+6 csavar (PH2 mind), 2 bolha, 1 zégergyűrű
szerszámok: PH2 csavarhúzó, kislapos a fedlapok kipattintásához, szike, bent az ajtóban torxok vannak.nálam ennyi, a zárat nem mesélem mert nálad irreleváns, szerintem a "felnyitás" nálad is hasonló logika lehet.
-
kcsa
veterán
-
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #22329 üzenetére
menet közben miért akarsz kapcsolni egyest?
nekem kuplung és váltóolaj csere után (ugyanott) első évben kicsit karcos volt hidegen, főleg a kettes (1->2) idén meglepően jó, sokkal jobb mint a váltóolaj csere előtt.
a 3-as szinkronizált fokozat, az nem lehet hogy a szinkronnal mászott el valami? mondjuk akkor melegen is rakoncátlankodnia kellene.
-
válasz tailor #22329 üzenetére
Én is majdnem hasonló "gondokkal" küzdök, hidegen és hidegben az egyest úgy kell erőből betolni. Ráadásként nekem már sajnos lötyögős is a váltás, nem feszes. Lehet a kulisszában van kikopva az a görgős bigyó ezért szereztem keveset futott bontottat + váltóbovdent is.
Olajból és sajnos kuplung kit-ből is az előző gazdi által A.Z került bele ami nem a legjobb. Castrol meg úgy néz ki erősen ajánlott.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
ReFleXx
addikt
válasz tailor #22329 üzenetére
Nekem tavalyelőtt csereltek fotengely szimmeringet, emiatt lekaptak a valtot, kertem akkor mar a valtoolajat is csereljek. Azota nekem is rosszabb a fokozatba váltás alapból, időnként meg kinszenvedés is (foleg az elso 3), azt mondtak hogy KT lendkerem sincs már túl jó állapotban, érdekes mód előtte nem volt panaszom vele.
Hogy most azert mert hozzányúltak vagy az olaj miatt lett-e rosszabb az passz, idénre tervezek azért KT lendkerék cserét, hátha megoldja a problémát.
Egyébként ugyanott jártam ahol te és valszeg ugyanazt az olajat (gyári?) rakták bele.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
#27070592
törölt tag
válasz tailor #22329 üzenetére
Szia,
Van egy teória a váltóolaj-cserékről, ami nem minden váltóra igaz, mert használattól is függ, de a soktízezer kilométer alatt a váltóban összegyűlt fémkopadék, ami addig elvolt olyan helyeken ahol nem okozott gondot, egy olajcsere miatt kimozdulhat ezekről a helyekről és olyan helyekre mászhat át a váltón belül, ahol gondot okoz.
Ezért mondja a Ford az Európában forgalmazott autóiról, hogy élettartam-olaj van a váltóban. (ellentétben az USA-ban forgalmazott autóinál pl Focusnál 50k mérföldenként váltóolaj-cserét írnak elő, van is olajleeresztő-csavar a váltók alján. Az európai Focus IB5 manuális váltóján nincs leeresztőcsavar csak szintellenőrző és betöltőcsavar..)Nem tudom mennyire bízol az olajadalékokban, létezik egy xado cucc ami épp a kopott váltók gondozására van kitalálva. Én is gondolkodom egy ilyen kezelésen, a 2002es (kéziváltós) Focusom 298k km után már nem mindig hajlandó elsőre hátramenetet kapcsolni, duplán kell kuplungolni. A többi fokozattal nincs gondom, de szerintem még ebben a váltóban sem volt olajcsere.
Csak nem erre az élettartamra és futásra tervezték anno az autót a Fordnál. -
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #22346 üzenetére
adj neki egy kis időt, lehet javulni fog. igaz látni kéne, lehet a kuplungcsere, stb. miatt egyszerűen csak máshogy kell most gépészkedni mint előtte, és ez szokatlan.
persze ettől lehet elkeféltek valamit, nem ez lenne az első eset, ha gondolod hívd fel őket amíg reklamációs időn belül vagy.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz tailor #22346 üzenetére
Szerintem ezek az adalékok nem érnek semmit.
"Jelentős üzemanyag megtakarítás bármilyen gépjárműben ;
Csökkenti a zajt és a rezonanciát;"Persze ezt majd tudja egy kiskeráron bruttó 3500 forintos adalék
A hülye autógyár meg alkalmaz egy rakás mérnököt, hogy pár cseppel kevesebb üzemanyaggal működjön egy autó...pedig csak ez kellene bele.A szervófelújító adaléknak én is bedőltem pár éve, talán még a dupla mennyiséget is sikerült beletenni, de szervószivattyú csere lett a vége.
Semmit nem ért.Pedig én is hittem benne, hogy jó lehet.Hátramenetbe kapcsolás előtt kinyomott kuplunggal számolj el háromig és utána óvatosan tedd rükvercbe.Nem fog recsegni, mivel nem szinkronos a hátramenet kb az a 2-3 mp kell neki hogy megálljon a fogaskerék a váltóban és recsegés nélkül lehessen kapcsolni a hátramenetet.
-
-
#31600896
törölt tag
válasz tailor #24262 üzenetére
2 éve a jobb elsőmet nekem is. 100 ezer volt mindennel együtt. Debrecen 7vezérben. Korrekt munkát végeztek azóta se bánom, hogy odavittem. Csak már sokat vertem el az autóra nem akarnék újabb 100 ezret otthagyni. Lehet ha egy ideig nem találok az lesz pedig, mert egyébként nem néz ki 8 évesnél idősebbnek. Belül mindenhol szinte új, sehol egy kopás, karc.
[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz tailor #24500 üzenetére
Így,hogy beesett az üzemanyagok ára,szerintem nem érvágás prémiumot tankolni.
Én előtte is azt raktam 1.6tdci 115lovas econetic fókába.Nyugodt,de nem nagypapás stílusban vezetve (90% városon kívül) 4,2literre jött ki a fogyasztásom (fedélzeti szerint csak 4,0L),így simán megkapja a prémium gázolajat,nem sajnálom tőle.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #25174 üzenetére
"Nekem kerék átgumizásra olyan árat számoltak, hogy kerekedett a szemem rendesen"
nekem mostanában folyamatosan kerekedett a szemem a rezsiórákon is (ez persze szubjektív) de az alkatrészárakon is (éves szerviz azonos alkatrészei (t.i. gyári) cromax kisker bruttó áron 25-30%-kal olcsóbbak voltak annál mint amit kiszámláztak)
és ehhez képest ügyfélkezelésben is komoly visszalépéseket tapasztaltam.
az lehet hogy a szaktudás még megvan, talán az odafigyelés sem lett rosszabb de már évek óta egyre rosszabb szájízzel jövök el rutin műveletek után is.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz tailor #25178 üzenetére
" Ford által előirányzott munkaidővel számolnak, akárcsak a márkaszerviz"
Ugyanakkor pl. Petrányi nekem perc alapon számlázta anno az óradíjat, nem megkezdett fél vagy egész órában.Én meg elkezdtem a keresgélést a jövőre tervezett autócsere ügyében. 10 éves lesz az MKIV Mondeo, szeretnék "fiatalítani".
Gyerekek is már nagyobbak, így babakocsinak meg fél lakásnak nem kell bele férnie, így lehet kombi mellett egy hatchback is megfelelő lenne (meg tetszenek is).
Mennyire megbízható vonal egy 2017/18-as 2000ccm benzines hybrid (vagy plug in hybrid)? Egész szépen megyeget lefelé az áruk...
Lehet még arra várnék, vagy ha nem úgy alakul, akkor marad a sima dízel MKV Mondeo.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #25342 üzenetére
mogyoródin a lukoil kút után (a mexikói felé) van egy udvar, van ott minden, fóliázó, bicikliszerviz, stb. van egy kipufogójavító öreg szaki is (ha még dolgozik).
nekem mk1 fókán ő cserélt flexicsövet, előtte-utána elvágta, hegesztette, ez volt vagy 6 éve, a kipufogónak azóta sincs semmi baja (azon kívül, hogy a hátsó dob elrohadt, de azt is vele cseréltettem)
utoljára már panaszkodott hogy nagyon beteg, de kanyarodj el arra, vagy kutasd fel a számát, ha van neki, és kérdezd meg vállalja-e, ha gondolod.
valószínűleg ő lehet az: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz tailor #25342 üzenetére
Gumi-Felni kapun be, az elülső gumis épület mellett a bal oldala mentén elmész egyenesen tovább és a lejtős rámpán le, hátul a kipuffogó szerviz, Konderák Pál. Opelre nekem ő csinált egy flexi darabot, hibátlan volt. (Eladtam időközben).
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz tailor #25349 üzenetére
8óra? Elmennek ezek a jó édes... Max 1óra levenni a rendszert a leömlők után, így az asztalon már könnyű hozzáférni. Szóval az ottani vágás, hegesztés is max 1 óra, aztán vissza szintén +1. 80k Nem tudom mit képzelnek már ezek az autószerelő (meg más) "szakik" az elszállt áraikkal és a vevők hülyének nézésével....
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- EA Sports WRC '23
- Autóhifi
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Elektromos cigaretta 🔞
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- BestBuy topik
- További aktív témák...