Aktív témák
-
Keitaro
addikt
Másik topicban hivatkoztam rá, íme :
[L]http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=20&id=27&p=2[/L]
Kezdetnek jó? :P -
rogers
aktív tag
Oké értem én, minden erőforrást a döntő csatában kell bevetni, mi? :DDD
-
rogers
aktív tag
na :)) nem igaz, hogy nincs egy értelmes ember aki ezt elmagyarázza :))
Biztos úgy kellett volna nyitni, hogy vmi vetélkedés azért legyen az ATI és nVIDIA tábor között, akkor jönnének 100asával a hozzászólások ;] -
rogers
aktív tag
Na úgy gondoltam, nyitok ennek külön topicot, mert bár beírtam az éppen aktuális ATI vs nVIDIA vérpárbajtopicba [L]
http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40[/L], de rá se hederítenek, csak osztják egymást :)
Tehát:
Elgondolkodtam. A sok ATI vs. nVIDIA cikk kapcsán. Ez önmagában is meglepő , tudom, de az eredménye méginkább.
Sokáig azt hittem, hogy értem mi az a driver. Vmi olyasmi ami kapcsolatot biztosít a rendszer egy adott komponensével. A driver ebben az én szimpla világomban nem csinál mást mint kommunikál egy meghatározott felületen keresztül a hardverrel.
Erre itt van ez az egész ATI vs. nVIDIA kérdés és most vonatkoztassunk el egy pillanatra a hardverektől. Van az ATInak és az nVIDIAnak is drivere, valamint van egy DIRECTX szabvány legyen az v8 vagy v9...
Namármost: azt kéne az én buta fejemnek elmagyarázni, hogy miért és milyen alapon változik egy adott kártya teljesítménye a driver optimalizációjával? Ez nem provokáció, tényleg nem értem. Mi történik a driverben aminek eredményeképp mondjuk egy AA v. FSAA vagy akármilyen 3D fícsör gyorsabban számolódik ki?
Én eddig úgy gondoltam, hogy a hardver maga csinálja ezeket, tehát kap egy halom poligon adatot, textúrákat, fényeket, egyebeket aztán nekiáll számolni. A hardver. De ezek szerint ez nem így van, mi?
Amit meg végképp nem értek, hogyha létezik DIRECTX v. OPENGL szabvány akkor azontúl mit lehet optimalizálni a driverben, hogy több legyen az FPS adott beállításokkal?
Ezeket csak azért kérdezem, mert ebben a nagy teljesítmény háborúban minden oldalon ez a driverkérdés, meg a konkrét program a fordulópont. Ezek szerint elméletileg elképzelhető, hogyha vki igazán komolyan leül és mondjuk lekódol egy grafikus motort célzottan egy hardverre (legyen az akár ATI akár nVIDIA) akkor pusztán a programozási optimalizácón keresztül kenterbe verheti a riválist ha azon csak az általános driver fut?
Szóval érdekelne a technikai válasz függetlenül a hozzászóló vidikártyagyártó hívőségétől :)
Thx.
Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- BestBuy topik
- PlayStation 5
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen egeret válasszak?
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING 8GB GDDR6 Videokártya
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- 3x ASUS Turbo RTX 2080 Ti (11 GB) / Frissen pasztázva / Igény esetén + EKWB vízesblokk.
- SAPPHIRE Radeon RX 5700 XT NITRO+ 8GB GDDR6 256bit videokártya
- gigabyte 5080 aorus master videokártya
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 512GB FHD 144Hz
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3027
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest