Aktív témák
-
Joooe
tag
Végül is rendesek voltak, már nem tudom hogy az eredeti dologban igazam volt-e, de (korrekt)különbözettel kaptam egy zsír új sokkal jobb alaplapot.
Most a videokártyám szarakszik de az már egy másik történet :)
Most megyek keresek egy moderátort hogy rendbetegye a dolgokat. -
Joooe
tag
hogy lehet itt elérni a moderátort?
szeretném törölni a topic címéből a cég nevét... -
Joooe
tag
Ebben nem vagyok biztos, de elég sokan írták hogy működik, különböző alaplapokkal.
[L]http://prohardver.hu/rios2_uzenetek.php?from=19328[/L]
És senki sem írta hogy nem működik.
Most hogy teljesen megfeküdt a memória vezérlő, arra gondolok, hogy talán ennek lehetett az előjele a nem megfelelő működés... nem leheteséges? -
Joooe
tag
wow!
Neten meg lehet találni a PTK-t? Múltkor kerestem, de nem találtam...
Jelen esetben nem fogok ilyennel vacakolni, már elmúlt a felhábrodás (pláne ha nem is volt igazam :)
Ha mondjuk levásárolom az árát akkor a számlán szereplő nettó vagy bruttó ár a mérvadó? végül is a netto fejezi ki a tényleges értéket, de az is furcsa lenne ha gyakorlatilag kétszer fizetnék áfát egy cucc után... akkor melyik? -
Joooe
tag
Érdekes a boltban is ezt mutatták nekem tegnap kinyomtatva... :)
Nem vagy odavalósi véletlenül?
Egyébként (ha igen ha nem) kicsit megbántam már a címet, különösen a ''szemét'' dolgot, dehát egy kicsit mérges lettem... :) )
A kivülállók kedvéért: az alaplap már csere alatt áll, mert furcsa módon kipusztult a memória vezérlője vagy mi és állítólag semmilyen memóriát nem eszik már meg. (ezen eléggé meglepődtem mert itthon még jó volt, de hát eddig bírta...) -
delta9
senior tag
Ptk.306§ (3) bek
(3) Ha a hibás teljesítés miatt a jogosultnak a teljesítéshez fűződő érdeke megszűnt – így különösen, ha a hiba nem javítható ki, a kötelezett a hiba kijavítását nem vállalja, vagy a hiba kijavítása rövid idő alatt értékcsökkenés és a jogosult érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges –, a jogosult elállhat a szerződéstől.
Tehát nem vagyok köteles elfogadni a cserét, még akkor sem, ha az zsír új. Az egykor tanárom (Dr. Kiss István - Megyei Bíróság) és a Ptk. szerint - ha a hiba nem javítható ki, de a terméket ki tudnák cserélni egy újra - is megszűnt a teljesítéshez fűződő érdekem. -
yerico
senior tag
1 Lesz@rom, hogy hogyan oldják meg a 15 napos határidőt. Mikor megalakultak, ismerték a törvényeket, akkor is ez volt érvényben. Ha nem tetszik, nem kell vállalkozni.
2. Ha elromlik, és visszakéri a delikvens az eredeti árát, noha az már csak az egyharmadát éri, akkor a delikvens jól járt, a bolt meg nem. Megint nem kötelező vállalkozni.
3. Igen nyomottak a számtekboltok árrései, köszönhetően a nagy konkurenciának és a sok kényszervállalkozónak. Aki nem bírja, tönkremegy, aztán ha nincs konkurencia, lehet árat emelni.
4. Ha olyanok a törvények, hogy jól is lehet járni vele, akkor ki kell használni.Itt már csak az ember arcbőrénak a vastagsága a kérdéses. -
Joooe
tag
Egyelőre nincs fejlemény, bevittem az alaplapot+procit+memóriát, hogy már pedig ez így rossz, és átvették. Egyelőre nem kellett balhézni. Ha modnjuk a héten megkapom a jót akkor nem is fogok, na. Azzal majd csak nem lesz már baj. Ha meg el húzzák nagyon a dolgot, akkor megpróbálom amit lehet :)
-
Joooe
tag
Ja még egy (kicsit offtopic) kérdésem van:
Mennyi időre kell számítani amíg egy (ASUS) Technical Support válaszol? Küldtem nekik mailt, meg a honlapon is kitöltöttem egy űrlapot... Már kb egy hete
Csak azért lenne jó mert úgy terveztem legközelebb bemenni a boltba, hogy a kezemben lobogtatom a kapott választ ami remélhetőleg tartalmazni fogja hogy az alaplapomnak kellene mennie aszinkronban.
Áá annyira nem is lett ez offtopic -
tibibi
őstag
hali lehetne tudni melyik cégről van szó nekem elég ha helyet írsz,hogy merre van.Ne essek pofára ugyanis vásárlás előtt állok.persze kecskeméti vagyok .köszi
-
Polesz
addikt
Erre egy jó példa.
Összeraktam egy gépet. Minden feltelepít, tulaj boldog, gép hazavisz. Telefonál az nap délután, hogy többször összeomlott a gép. Telefonon keresztül segítettem neki, hogy rendbe rakja. A vége az lett, hogy behozta hétfőn, hogy még mindig szar. Fogtam újraraktam a wint és kértem, hogy ne csessze szét megint. Másnap szól, hogy baj van, pedig nem is csinált semmit. Behozza hát a win megint szétesve. Megint felrakom neki immár harmadjára. Elviszi egy-két nap múlva szól, hogy fagyogat és szabálytalan műveleteket csinál. Kicsit mattot kaptunk, hogy ez nem lehet igaz. Erre 2 nap múlva bejön a boltba a gép nélkül és közli, hogy meg van a hiba oka. A gépet betolta a helyére, csak arra nem gondolt, hogy abszolút semmi szellőzés nem volt ezért a gép felmelegedett és hibázott. Kihúzta a helyéről tett egy plussz ventit hátra és láss csodát féléve megy neki a gép jól ;] -
Panther
HÁZIGAZDA
Eleve az a baj itt a szémtech cuccoknál hogy sokszor a hiba szinte nem is bizonyítható. Értitek mire gondolok... egyszer kifagy a gép, egyszer nem, egyszer olvas a CD, egyszer nem, satöbbi....
-
Joooe
tag
Akkor a kisker hogy tud garanciát érvényesíteni a nagykerrel szeben? Kapnak vissza pénzt egy hibás cucc után? Modjuk eléggé meg lehetne szívni azzal, ha egy meghibásodott cucc helyett újat küldenek ami azóta mondjuk lefutott és eladhatatlan.
Örülök egyébként hogy más szempontból is megvilágítottad a problémát :)) -
Polesz
addikt
A kisker-nagyker viszonyra nem vonatkozik a fogyvédelem. Amúgy valóban a másik oldal érveit is hoztam fel. Egyébként ha korrekt a cég akkor mindenki jól járna. De úgy látom az esetedben ez nem áll fent ezért azt ajánlom, hogy védd az igazad. Abban valóban igazad van, hogy te csak a kiskerrel állsz jogviszonyban én csak arra akartam rámutatni, hogy a kiskernek sem könnyű a helyzete. Ha nálunk vásárolsz ilyen nem igazán fordulhatna elő, pedig elhiheted, hogy itt is vannak olyan vevők akik jobban ismerik a jogaikat mint a kötelességeiket :( Ezt nem rád értem és a többi jószándékú emberre.
-
Joooe
tag
Mi ez a küldözgetés dolog?
8. § (4) A kereskedő a vásárlóval szembeni kötelezettségek teljesítését nem kötheti a termelő (importáló) vele szemben fennálló kötelezettségeinek előzetes teljesítéséhez.
Különben meg a bolt nem kapja meg azt az árat amit ki fizetette érte? Ezek a törvények őt is védik a nagykerrel szemben, nem?
Ha jól értem te a ''másik oldal'' érveit próbálod felsorakoztatni. Ezért csak úgy szólok ha esetleg nem lenne egyértelmű, hogy nem általában akarok visszaélni a rendelkezésekkel, csak ebben az egy esetben szeretnék mindent megtenni hogy minél kevesebb veszteséggel jöjjek ki a dologból, és lehetőleg megszünjön velük mindenféle viszonyom, azaz visszakapjam a pénzem (legalább egy részét) és máshol megvenni a cuccot. (elegem van belőlük, de sajnos a korábbi sérelmeket nem tudom bizonyítani) -
Polesz
addikt
Nagyjából jól gondolkodik mindenki, viszont azt elfelejtitek, hogy a számítástechnika rohanó világában minden elveszti az értékét előbb vagy utóbb, de inkább előbb. Sokszor a boltból kihozod már vagy 20%-al kevesebbet ér sajnos. A fogyvédelem ott hibázik, hogy az egyik szabály fölött szemet húny a másikat meg kézzel-lábbal erőszakolja. Pl nem ragaszkodnak, hogy minden termékhez legyen magyar nyelvű kézikönyv. Sokszor egy alaplap be se jut az országba már elavult és szinte kapni sem lehet. Az ár kérdés egy kicsit húzósabb. Valóban ha TV-t vagy bármilyen más fogyasztási cikket veszel, akkor ott az ár nem igazán mozog föl-le és a haszon is tisztességesen meg van egy-egy terméken. Megkapod az eredeti kézikönyvet és egy garancialevelet aztán ha meghibásodik viheted a szakszervízbe. A számtech boltban ez úgy néz ki, hogy a számla vagy blokk a te garancialeveled is egyben és ezzel nem a nagykerhez rohangálsz, hanem bemész a boltba akik majd rendezik neked a cuccost garba. Sajnos a 15 nap nagyon nehezen tartható, mert nem lehet elvárni minden bolttól, hogy azonnal rohanjon fel pestre és intézze a gart. Ráadásul a nagyker is tovább viszi a cuccost az importőr felé, ő meg a gyártóhoz. Egyszerűen képtelenség a 15 napokat szorosan betartani. Persze a vevőt nem igazán érheti kár, ezért van az, hogy felajánlják a cserét neked. Amikor pedig visszajött a kijavított termék a nagykerből akkor bukó van, mert azt újként már nem lehet eladni. A fogyvédelem itt annyit tesz, hogy ha problémád van a bolttal akkor kimennek és hoznak egy határozatot az 1976/akármi törvényre hivatkozva és kész. A boltot megb....szák akárhány forintra oszt jóvan. Sokat nem tudsz tenni ellenük, mert akkor meg azzal jönnek, hogy persze elnézik, hogy nincs magyar nyelvű leírás, de hát ejnye-bejnye.
-
Joooe
tag
Szia!
Nah akkor az idézett állítás a hibás vagy a gondolatmenetem? :U
Nem tudod véletlenül, hogy hol tudnék utánanézni a vonatkozó jogszabálynak? Az ebben a topicban is idézett rész (fvf.hu-n is megtalálható) kicsit hiányosnak tűnik. Pl nem találom benne hogy mi van akkor ha a szervíz nem teljesíti a határidőt, ezen kívül folyamatosan javításról van szó, amíg pl egy alaplap nyilván nem javítható.
Az idézett fvf-es állítás erre választ adott volna, de kicsit irreálisnak tűnik, és te is azt írtad (ha jól értem), hogy nem jó. -
Polesz
addikt
Nos ez nem teljesen van így. Ha a termék meghibásodott akkor a javítási idő 15 nap, cserekészülékkel 30 nap. Ha a terméket kijavították vagy egy ugyanolyan de új terméket adtak el kell fogadnod. Persze ha újat adnak vagy lényeges alkotóelemet cserélnek (pl monitornál a képcső) akkor a garancia újraindul azaz ha a termék 11 hónapos volt akkor a garancia már nem egy hónap hanem újra 12. Pl monitor javításánál is fenn áll, ha 10x javítják akkor 10x kell elfogadnod. Régen volt egy szabály amely szerint az 5.ik javítás után kérhetted a levásárlást vagy cserét akár egy másik készülékre is, mert elvesztetted a bizalmad a termék iránt, de ezt megszüntették. Szal bonyolult a helyzet. A fogyvédelem meg nagyon toppon van. Qrvára nem ismerik ki magukat a szabályokban. Egy jól felépített séma mentén mászkálnak csak. Nem csoda, hogy az M is sorba nyeri a pereket.
-
Joooe
tag
Köszi a tippeket, sokat segítettetek már eddig is, de van még jó sok kérdésem :))
(Nem azért mert lusta vagyok bemenni a fogyasztóvédelemhez... :D )
Ha a hiba nem javítható, vagy azt a szerviz az előírt határidőn belül nem végzi el, a vásárló kérésére a szerviz köteles a csereutalványt kiadni.
[L]http://www.fvf.hu/fvf.php3?page=mute9[/L]
(bár a korábban idézett 117/1991 korm. rend.-ben ezt konkrétan nem találtam meg...)
Ez akkor azt jelenti hogy:
Mivel az én esetemben (a legtöbb esetben) teljesen nyílvánvaló hogy a hiba nem javítható, akkor
- a javításra vonatkozó 15 napos határidőnek semmi értelme
- amint elismerik a hibát kapnom kell egy (elméleti) csereutalványt, aminek értéke a számlán szereplő ([b]nettó vagy bruttó?[/b]) összeg, és azt levásárlhatom, vagy (ahogy korábban többen írtátok) ha akarom vissza kell adják a pénzt. (tehát egyáltalán nem vagyok kötelezhető arra, hogy ugyanolyan típusú terméket kapjak vissza, még akkor sem ha ott rögtön leveszi nekem a polcról az újat bontatlan csomagban?)
ez így korrekt? Ez gyakorlatilag azt jelentené (számtech cuccok esetében) hogy ha meghibásodik valami garancia időn belül akkor a kereskedőnek vissza kellene adni az árát... Ez azért elég előnytelen lenne számukra... Biztos hogy így van ez?
És akkor mi a határidő a hiba tényének megállapítására? Vagy amíg gondolkodnak az beleszámít a javításba és addig a 15 nap pereg? -
Polesz
addikt
válasz
Dr. Balage #32 üzenetére
Azokkal is van baj elhiheted. Mondjuk kevesebb de van.
-
G@ben
addikt
Ja meg a honlapjukon van egy kis elírás (lehet, hogy már kijavították), hogy a műszaki cikkekre 8 nap után visszakérheted a vételárat, de a beszélgetésnél kiderült, hogy a 8 nap csak a nem tartós fogyasztási cikkekre igaz. Szóval óvatosan a honlapjukkal!
-
Dr. Balage
csendes tag
Egyszerű a megoldás: nem noname ramokat kell venni, hanem márkásat!!! (Samsung, Hynix, Infineon, Kingston)
-
sequator
senior tag
és valóban a vásárláskor kifizetett összeg a mérvadó, én tavaly augusztusban vettem egy gef4ti4200est 48ezerért, és most márciusban cseréltem ki mert behalt a ventije, és a számlán szereplő vételárat számítottákbe az új kártya árába(így lett 22ezerért R9700esem:)) )
egyébként a memóriákkal vigyázni kell mert az én pc2700asnak vett 512 DDR-em is csak 2100as az aida szerint, pedig a mem cimkézése szerint 2700asnak kéne lennie:(( még nem volt időm visszavinni és kicserélni, de most nem is fontos, mert egyelőre nem lesz olyan procim, ami 333as FSBvel menne:(
Sautia -
delta9
senior tag
abban az esetben a nyugta vagy számla a jótállási jegy, melyen szerepel többek között az összeg,vásárlás dátuma, nyugtaszám, stb..
A levásárlás pedig a nyugtán szereplő összeg erejég tart és nem jóval kevesebb (vagy értékegyeztetés). az pedig sajnálatos, hogy a pénzvisszaadást nem mondják, mert a jogszabály vagylagos kitétellel ezt is lehetővé teszi. tessék verni az asztalt. -
Kidus
őstag
Ajánlom figyelmedbe a PC Klinika- Győr című topicot, ha még nem olvastad, ott is elég érdekes történet került leírásra...
A lényeg, hogy mindig te vagy a hülye, és nem értessz hozzá, különben is, amit te rossznak gondolsz, az jó, és a boltban náluk működik :/
Szinte az a legjobb, ha nem veszel soha semmit... -
Joooe
tag
Ezt a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség honlapján találtam
- A szerviz a javítást 15 naptári napon belül, kölcsönkészülék biztosítása esetén pedig 30 napon belül köteles elvégezni. A 15, illetve a 30 nap naptári napban értendő.
- Ha a hiba nem javítható, vagy azt a szerviz az előírt határidőn belül nem végzi el, a vásárló kérésére a szerviz köteles a csereutalványt kiadni.
Amennyiben a termék meghibásodása miatt a vásárlónak megszűnt az áru megtartásához fűződő érdeke, elállhat a vásárlástól. Ebben az esetben a vevő a hibás terméket visszaadja a kereskedőnek és visszakapja a vételárat
Amit viszont nem találok: az árat mi alapján kell megállapítani? Hallottam már olyat hogy a számlán szereplő (a kifizetett) árral kellene számolni, ha ezzel kevesebbel akkor már megint balekot csinálnak belőlem...
De ezt nem találom sehol ''leírva'' -
Joooe
tag
ööö értem én, de ez minden?
pl azt nem értem hogy mi helyzet a jótállási jeggyel? Ilyen általában nincs számtech cuccokhoz... És mivel ezek általában nem javíthatók és ha már elég régen vettem csere sem igen jöhet szóba mivel valszeg már nem szerezhető be új ugyanolyan... ilyenkor általában levásárlás jön (a pénzvisszaadást sosem említik...) ... ekkor milyen árral kell számolni? a számlán szereplő ár? átalában nem azzal számolnak hanem valami jóval kevesebbel :F -
Joooe
tag
Szia!
Itt egy részlet abból amit itt kapatm :)
3. § (1) Ha a vásárló a termék kijavítását kéri — a (2) bekezdésben foglaltak kivételével — a javítási határidő 15. nap.
(2) Ha a kötelezett a javítás idejére a vásárlónak kölcsönkészüléket (kölcsönjárművet) ajánl fel, az (1) bekezdésben foglalt határidő 30 napra hosszabbodik meg.
Ez semmit nem ír arról hogy mennyit van a szervízben... én kértem a kijavítását, ezt tudom bizonyítani, ha nem érdekük hogy ezt megtegyék (15 napon belül) akkor fizessenek
Vagy rossz a gondolatmenet? -
tildy
nagyúr
Nem akarok ide offolni , elküldöm magánban.
-
tildy
nagyúr
válasz
CsendPenge #18 üzenetére
Szinkronban nem viszi, asszinkronban viszi.Aida szerint 2100es ram, a matricán 2700 van.
-
Notes
senior tag
Ebben a történetnben csak az a gáz hogyha Te átvetted tőlük a RAM-ot akkor hiába várod a 15 nap leteltét. A termék hivatalosan most nincs a szervízben, tehát a javítása sem fog kifutni a határidőből.
-
TheVeryGuest
senior tag
Vásárold le!
Vegyél érte CD-R-t. Azt már csak nem lehet elrontani ;-). -
tildy
nagyúr
Engem egy 333as ddr rammal vertek át.Csak sehogy nem akarta vinni szinkronban a 166 fsbt.
Aida megmondta a frankót.Ez biza csak 266-os.és ez is elég ismert nagykerből lett hozva..... -
Enemy
aktív tag
Egy pc velfoglalkozó cégnél dolgoztam ....
Volt egy fickó aki folyton ujított ... vett egy P3 hoz 2db 256 mb -os ramot ramot. A nagykerből meghoztuk. Átadtuk. Mivel a proci 100-on futott nem lehetett látni hogy a memoria tudja e a 133 MHz-t( pc133-as ként adták el egy budapesti nagy-nagykerben) . Később 1-3 hónap hallott valami Asus Alaplapról ami már tudja a 133-fsb-t Rendelte és hozzá egy procit a mi 133 ment.
Gépet összeszereltük és a ram csak százas volt. A nagy kerben azt mondták nem cserélik.A neten a memoriába vésett szám alapján a gyártó oldalán is csak 100-as volt.. A nagykerben a góré kitárta a kezét és azt mondta a számok alapján és a képletbe behelyettesítve az értékeket ez a ram 133Mhz -es.
Ez a nagyker nagynagyker... -
delta9
senior tag
117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet
egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. § (1) bekezdése, a belkereskedelemről szóló 1978. évi I. törvény 40. §-a, valamint az ipari termékek minőségének védelmével kapcsolatos egyes rendelkezésekről szóló 1968. évi 3. törvényerejű rendelet 1. §-ában nyert felhatalmazás alapján az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről a Kormány a következőket rendeli el:
1. § (1) E rendelet alapján a mellékletben felsorolt — belföldi gyártmányú (belföldön előállított) vagy importból származó — belföldön kereskedelmi forgalomba kerülő új termékekre (a továbbiakban: termék) jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A kereskedő az e rendeletben foglaltaknál a vásárlóra nézve kedvezőbb jótállási feltételeket is vállalhat.
(3) E rendelet alkalmazásában kereskedő, aki a terméket a vásárlónak üzletszerűen értékesíti.
(4) A jótállás legrövidebb időtartama 12 hónap, e rendelet mellékletében ennél hosszabb időtartam is megállapítható.
(5) Ha a termékre a gyártó (importáló) az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, ezt a jogot a kereskedő köteles átruházni a vásárlóra.
(6) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglalt előírásoktól a vásárló hátrányára eltér. Az érvénytelen megállapodás helyébe e jogszabály rendelkezései lépnek.
2. § Az e rendeletben meghatározott jótállás esetén a vásárlót a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 306—307. §-aiban, valamint az 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 6. § (1) bekezdésében megállapított jogok megilletik.
3. § (1) Ha a vásárló a termék kijavítását kéri — a (2) bekezdésben foglaltak kivételével — a javítási határidő 15. nap.
(2) Ha a kötelezett a javítás idejére a vásárlónak kölcsönkészüléket (kölcsönjárművet) ajánl fel, az (1) bekezdésben foglalt határidő 30 napra hosszabbodik meg.
4. § (1) A jótállási határidő a vevő részére történő átadás, vagy ha az üzembehelyezést a jótállásra kötelezett végzi, az üzembehelyezés (beszabályozás) napjával kezdődik.
(2) A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a hiba közlésének napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a vásárló a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
5. § (1) Ha termék a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 napon belül — a termékbe épített biztonsági elemek (pl. elektromos biztosíték) hibáját kivéve — meghibásodott, a vásárló kívánságára azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha a cserére nincs lehetőség, a vásáló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételár-különbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni.
(2) Az (1) bekezdés a személygépkocsiért e jogszabály alapján érvényesülő jótállásra nem alkalmazható.
(3) Az (1) bekezdésben említett határidőbe nem számít bele az az időtartam, amely alatt a kereskedő üzlete bármely okból nem tartott nyitva.
(4) A terméknek vagy jelentős részének kicserélése esetén a jótállás időtartama a kicserélt termék (annak kicserélt része) tekintetében újra kezdődik. Ezt a rendelkezést kell alkalmazni abban az esetben is, ha a modulokból összeállított termék hibás moduljának cseréjére került sor. A termék jelentős részeit a jótállási jegyen kell feltüntetni.
6. § (1) Ha a hiba jellege (pl.: a termék kijavíthatósága, a javítás módja, az értékcsökkentés mértéke, stb.) tekintetében vita merül fel, a jótállásra kötelezett jogszabályban erre feljogosított minőségvizsgáló szerv(ek) szakvéleményét köteles beszerezni.
(2)
(3) Ha a kötelezett az (1) bekezdésben előírt kötelezettségét nem teljesíti, a jogosult maga is fordulhat a minőségvizsgáló szervekhez.
(4) A szakvélemény beszerzésére irányuló megbízásban fel kell tüntetni mind a jótállásra kötelezett, mind a vásárló álláspontját és nyilatkozatait (a hiba jellege, a hiba keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó eltérő vélemény) és mindkét fél aláírását. A vásárló nyilatkozatát a megbízáshoz csatolt és az általa észlelt hibákat felsoroló feljegyzés is pótolhatja. A terméket — a járművek kivételével — a felek nyilatkozatának megtételét követő 3 munkanapon belül a jótállásra kötelezettnek a kijelölt minőségvizsgáló szervhez be kell szállítani.
7. § (1) Az üzemeltetés helyén kell megjavítani a rögzített bekötésű, valamint — a járművek kivételével — a 10 kg-nál súlyosabb, vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszereléséről, valamint az el- és visszaszállításról a jótállásra kötelezett gondoskodik.
(3) A javítószolgálat a helyszínre kiszállást a vásárlóval köteles egyeztetni és az utóbbi választása szerint a kiszállást az egyeztetett nap délelőttjén, vagy délutánján teljesíteni.
(4) Az (1)—(2) bekezdések hatálya alá nem tartozó terméket a vásárló szállítja be a lakóhelyén lévő javító szolgálathoz, szervízhez, ha a lakóhelyén ilyen nem működik, akkor a jótállási jegyen feltüntetett legközelebbi javító szolgálathoz, vagy ahhoz a kereskedőhöz, akinél a terméket vásárolta.
(5) A visszaszállításról — a járművek kivételével — a vásárló kívánságára díjmentesen a jótállásra kötelezett gondoskodik.
(6) A vásárló indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási) költségeit a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni.
(7) Javítás esetén a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
8. § (1) A jótállási kötelezettség keretébe tartozó javítások elvégzéséről, az alkatrész ellátásról a termelő (importáló) a kereskedővel a termék forgalomba hozatala előtt kötött megállapodás szerint köteles gondoskodni. Ilyen megállapodás hiányában a termék forgalomba nem hozható.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek — a jótállási kötelezettség teljesítésének módjától függetlenül — ha a kereskedő és a termelő (importáló) ettől eltérően nem állapodik meg, a termelőt (importálót) terhelik.
(3) A vásárló a jótálláson alapuló igények érvényesítésével kapcsolatos nyilatkozatot a kereskedőhöz, vagy a jótállás keretébe tartozó javításokat rendeltetésszerűen végző javítószolgálathoz (szervízhez) intézheti.
(4) A kereskedő a vásárlóval szembeni kötelezettségek teljesítését nem kötheti a termelő (importáló) vele szemben fennálló kötelezettségeinek előzetes teljesítéséhez.
9. § (1) A vásárló jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti a vásárláskor kapott fizetési bizonylat egyidejű bemutatása esetén.
(2) A jótállási jegyen a termelő (importáló ) köteles feltüntetni:
a) a termék, valamint a gyártó és külföldről származó termék esetén az importáló nevét;
b) a gyártmány típusát, a gyártási számát, jelentős részeinek meghatározását;
c) a vevőt a jótállás alapján megillető jogokat és azok határideit, a jótállási igény érvényesítésének kizáró feltételeit, valamint a jótállással kapcsolatos jogorvoslat módját;
d) a javítószolgálat nevét és címét,
e) az alkatrész-utánpótlás – jogszabályban megállapított – kötelező időtartamát,
f) a javítószolgálat biztosításának – jogszabályban megállapított – kötelező időtartamát.
(3) A termék forgalombahozatalát megelőző minőségvizsgálat a jótállási jegy tartalmára is kiterjed.
(4) A kereskedő a termék eladásakor köteles a jótállási jegy és a készülék számát egyeztetni, a jótállási jegyet az eladás (üzembehelyezés) keltének feltüntetésével hitelesíteni és azt a vásárlónak átadni.
(5) A szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített igények teljesítése a kereskedőt terheli.
(6) A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a javítószolgálat, illetve a kereskedő a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
a) a javítási igény bejelentésének és a javított termék a vevő részére történő visszadásának az időpontját;
b) a hiba okát és a javítás módját, valamint a javítási munkalap számát;
c) gépjármű esetében a kilométeróra állását az átvételkor és a visszadáskor;
d) a jótállás új határidejét.
10. § (1) Ez a rendelet 1991. szeptember 15-én lép hatályba. Egyidejűleg hatályát veszti a tartós fogyasztási cikkek jótállási kötelezettségéről szóló 7/1968. (I. 30.) Korm. rendelet, valamint az egyes tartós fogyasztási cikkek jótállásának legkisebb kötelező mértékéről szóló 4/1969. (III. 30.) BkM—KGM—KipM—KkM—NIM együttes rendeletet kiegészítő és módosító 19/1972. (XI. 28.) BkM—KGM—KipM—KkM—NIM együttes rendelet, a 17/1977. (VIII. 17.) BkM—KGM—KipM—KkM—NIM együttes rendelet, a 3/1978. (III. 1.) BkM—KGM—KipM—KkM—NIM együttes rendelet és a bútoripari termékekkel kapcsolatos jótállási igények teljesítéséről szóló 10/1975. (VIII. 30.) BkM—KipM együttes rendelet.
(2) E rendelet előírásait a hatálybalépését követően a kereskedelmi forgalomban értékesített termékekre kell alkalmazni. A hatálybalépést megelőzően keletkezett jogviszonyokból eredő jogokra és kötelezettségekre a keletkezésük időpontjában hatályos jogszabályok előírásait kell alkalmazni. -
Club
őstag
Hát azt nemtudom..
De mindenesetre azér ha január óta használod, akkor szerintem csenben rág tovább a fogadat...
Január óta nem jöttél rá hogy gebasz van?
Azé ez se semmi.. -
Joooe
tag
Ja és még kéne valami szakvélemény féle is...
ASUS technical supportra gondoltam, de már lassan egy hete hogy írtam nekik és nem válaszoltak :F -
Joooe
tag
Az a baj hogy nekem csak egy munkalap van amin bevették a memóriát tesztelésre. Aztán visszaadták és csak úgy szóban közölték hogy semmi baja (ami lehet hogy igaz). Meg azt is akkor próbálták nekem bizonygatni hogy én vagyok a hülye és az alplapom is jó. (Itt többen mondták az előző témában hogy még se jó) Az a baj hogy ezt nem tudom bizonyítani mert még ráadásul egyedül voltam.
Most azon gondolkodom hogy megvárom hogy leteljen a 15 nap a munkalapon szereplő dátumhoz képest, aztán megyek hogy mivel a jogszabályban meghatározott 15 nap alatt nem oldották meg a problémát adják vissza a pénzem.
Meg lehet ezt csinálni? Ha igen akkor vételárat vagy ''aktuális'' árat kérhetek vissza?
Ez jelentős mivel januárban vettem a cuccost. De azóta használom a rosszat.
Nekik mit adnak vissza ha továbbítják az importőrhöz/nagykereskedőhöz/mittoménkihez ? -
twollah
nagyúr
Szerintem ha tovabb szivoznak eloszor angyali mosollya az arcodon kozold veluk, hogy akkor most szepen elmesz a fogyaszto vedelmisekhez.
Ha ez sem hatja meg oket akkor tenyleg menj el a fogyaszto vedelmisekhez, es jelentsd fel oket. -
Club
őstag
Ha átvertek, akkor simán jelentsd fel őket!
VAgy lehet elég, ha csak befenyíted a tulajt!
Kérd el tőle az adatait, és mond meg, hogy ha értelmes úton nem lehet rendezni a dolgokat, akkor mész, és feljelented őket!
Ez általában be szokott jönni a genyó cégeknél!
Aki genyó, annak valami takargatnivalója van!
És ezt általábanjobban félti,mint azt az adott (akármit)
, amit rádsóztak! -
Joooe
tag
Sziasztok!
A problémám az hogy a fent említett cég szinte sportot űz abból hogy átverjen.
A legutóbbi esetről nyitottam itt egy topicot és többen megerősítettek hogy igazam van. [L]http://prohardver.hu/rios2_uzenetek.php?from=19328[/L]
Azt szeretném valahogy elérni hogy visszakapjam a pénzem, mivel a levásárlás szóba sem jöhet. (Soha többé nem veszek náluk semmit, nem csak e miatt az eset miatt, ez csak az utolsó csepp volt)
Tudnátok tanácsod adni a dologban?
Köszi
Joe
Aktív témák
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-G5 I 8GB I 128SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest