-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
ha nincs készre kábelezve az autó akkor két lehetőség van. az emberek nagy része ekkor úgyis szervízbe megy mert nem tudja bekábelezni, a másik, barkácsolós része meg már úgyis bekábelezte előre, vagy bekábelezi a szervíz előtt, vagyis a kérdés tárgytalan. szvsz
engem pont a törvényecske érdekel, csak nem találtam meg, nem tudom milyen szavakra keressek. a kerékpárok a másik hasonló kaliberű dolog. -
Ariadne
őstag
Nem fogyasztóvédelemmel kapcsolatos dolog, vagy legalábbis nem a vevőkkel konkrétan. Sosem hallottam róla, és hatályos jogszabályban nem is szerepel, csak egyben a neve, amit szerintem bennefelejtettek. A Kereskedelmi- és Iparkamara biztos tudja, van-e még ilyen és mi is az. [link]
mod: A 16/1976 MT rendelet írta elő régen, de ez már 2004 óta nem hatályos, szóval szvsz ilyen már nincs.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Annyi azért lehet benne, hogy 2004. szptemberéig kellett legyen ilyenjük, szóval ha akkori vagy azelőtti üggyel kapcsolatban kérik, akkor kell bizony. Gugliba beírva kiad egyébként néhány darabot. Azért az MKIK-t kérdezd meg szerintem...
7/2001 (III. 29.) GM rendeletben van benne, a magyarorszag.hu-n biztos megtalálod, néhány helyen a fogyasztóvédelmi törvénnyel kell összeolvasni (1997. évi CLV. törvény), de a lényeg a rendeletben van.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Én csak itt bólogatok halkan... Cégek között a Ptk él, jelen esetben a szavatossság szabályai, vagyis javítás, csere (ugyanolyanra) és vételár visszafizetése a sorrend (de nincs 3 nap, meg 15 nap javításra, hanem ki kell kényszeríteni a másik cégből...). Ha esetleg van ''garanciajegye'', amin vállalnak valamennyi jótállást, és ebben még benne vagytok, akkor azt is érdemes igénybe venni, az ott írt feltételek szerint.
De net84, pont tőled hallok ilyet, hogy ''érdemes bepróbálkozni''? Hú, pedig ezt én nem írtam volna le, mert hát ugye a forgalmazó ellen sem akarok beszélni...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Vivax
csendes tag
Nem vagyok az egyböl mindennel a Fogyasztóvédelemheztípus, de a délutáni beszélgetésünk után igencsak felhúztam magam...
Dobtam egy angolnyelvű levelet a Gigabite ügyfélszolgálatának is, hogy valóban ez-e az egyetlen járható út...
kösz a gyors választ! ;)Az arany sárban is arany
-
Vivax
csendes tag
Mivel soproni vagyok nehezen lett volna megoldott a szerviz helyezi be a kártyát dolog...
Amúgy egy itteni szervizes ismerősömmel instaláltuk be a hardvert...mint említettem kipróbált alakatrészek mellé. Semmi gánya cucc, és no gányolás...túlfeszvédelemmel ellátott dugaljban volt. Mielött elfüsölt volna elötte még egy másik (GF5500) kártyával is ki lett próbálva. Tehát mikor az új kártya belekerült, fél perc múlva lekapcsolt a monitor. ez 2x lett próbálva, majd teszt a 0-ról...azaz minden egyes cuccot kicseréltünk vinyó, táp, proci vga...
működött bebootolt és elindult minden...mikor visszatettük a Gigabite kártyát már be sem kapcsolta a monitort és egy pillanattal később el is égett az egyik IC...
Ennél alaposabb vizsgálatot egyik számtech boltban sem csinálnak...
Eddig beszéltem két boltos haverral is és ők is azt mondják, hogy ezt cserélni kéne szó nélkül...
Szóval szerintem csak a lekvárkaszálás megy...hogy nem kelljen cserélniük.
Beszéltem az importőrrel de ők arra hivatkozva, hogy nem velem állnak jogviszonyban, nem voltak hajlandóak semmit sem mondani...
Most fel fogom hívni a PClandot, hogy mi a nagy helyezt...kiváncsi vagyok, hogy mit találnak ki.
Először jöttek a ''vissza kell küldeni a gyártonak'' szöveggel azt egy hete, hogy ''volt pár hibás és emiatt nem kell''...és cserélik...aztán tegnap, hogy mivel ''nem volt még ilyen hiba, ezért mégis csak küldik''...szóval ez az ami nekem sántít!
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Az arany sárban is arany
-
Vivax
csendes tag
3-4 hete lett leadva a szevizbe...
Annyira nem is lennék kiakadva, ha nem kamuznának össze-vissza mindent!
A szerencsém, hogy az egyik havarom odaadta a GF5500-as kártyáját, különben ****-nám...
A Gigabite egyenlőre még csak annyit írt, hogy kinek küldjem a panaszos emalt...kiváncsi leszek, hogy mit válaszolnak...
Bár ebben a tekintetben szkeptikus vagyok, mert sajna nekeik a HP-vel ellentétben nincs területi képviseletük...szvsz ők is annyit írnak mejd, hogy keressem meg a Fogyasztóvédelmi felügyeletet...Az arany sárban is arany
-
sasa311
veterán
Ha:
-Tudnak adni ugyan olyan terméket - Azt el kell fogadni
-Nem tudnak adni ugyan olyan terméket -
a., Lehet kérni a teljes vételárat vissza
b., Lehet alkudozni levásárlásról, másfajtáról, stb...
-sokat ülnek rajta lehet menni békéltető testülettől kezdve anyámkínján át a bíróságig.. ezt én csak nagyon drága / extrém helyzetben tenném meg...Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Flashback
addikt
-
sasa311
veterán
Hát nemtudom.. Ha neked 10K-ért megéri:
- elmenni a békéltető testülethez (ezzel úgyse lesz megegyezés, lesajnálja a bót)
- Utána elmenni a fogy védelemhez (lsd előző pont)
- És végül beperelni polgári peres úton a boltot (2-3 tárgyalás sok év alatt)
Hát akkor kitartó vagyEs mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Emberi logika szerint ami a garanciapapíron van az addig érvényes, amíg a termék garanciális. Ha már nem az akkor nem.
Itt inkább az a kérdés, hogy a ''törekedni kell a 15 nap bla bla bla... mert kellemetlenség bla bla..'' című vacakság ide is vonatkozik-e.
De szvsz legegyszerűbb ha gyorsan visszahozatjátok ha kész van ha nem, ha kész van vigye ha nincs ''bocs, nem javítható'' és vigye akkor is.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
1., Ha te megvettél egy telefont X cégtől és X cégnek a márkaszervíze bármit csinál a telefonoddal az nem adhat okot garanciavesztésre.
Ha a sarki józsi dugitelefonheckelőjében csinálják az igen, de ha a hivatalos márkaszervízben az nem.
2., Szerintem a szervíznek a világon semmi köze ahoz, hogy te milyen szoftware-ket tárolsz a gépeden. Ők a hardware problémákat hivatottak megoldani. bár ez szsz.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
Szitu 1: Szerintem is ha a márkaszerviz javítás keretében vagy egyébként fizetősen variált rajta valamit, az nem befolyásolhatja a garanciát, ebben határozottan biztos vagyok. A ''sufnituning'' nyilván más eset, de ha a hivatalos szerviz nem nyúlhat hozzá, pláne hiba miatt, akkor ugyan ki?
Szitu2: Szintén egyetértek, semmi köze ahhoz, milyen oprendszer van a gépen. A Sulinet azért azt nem tilthatja meg, hogy a jogtiszta Winydózomat rátegyem a gépre, jól is néznénk ki... És aki még valami kacifántosabb oprendszert akar használni, vagy a gyerek otthon progmatos... Szóval egészen abszurd. Ha ragaszkodnak hozzá, mondd nekik, mutassanak Sulinetes papírt, amin rajta van, hogy csak a hozzáadott oprendszerrel használható. Ha meg nem tudnak ilyet, akkor csak szép csendben vegyék be a gépeket...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Elvileg a jótállási jegyen feltüntetett szervizek garivesztés nélkül hozzányúlhatnak a készülékhez. Nem tudom, a vodának van-e valami extra kikötése, hogy csak hozzá viheted, ezt meg kell nézni/kérdezni. Ha nincs, akkor egy hivatalos márkaszerviz, főleg, ha papírt is ad arról, pontosan mit csinált és mikor, simán megteheti. Szerintem.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szerintem (ezt most itt hangsúlyozom) ha ír róla papírt, hogy javítás történt, ennek keretében ezt cserélte, nem szólhatnak. De nem tudom, van-e olyan előírás az adásvételi szerződésedben, hogy csak a sajátjukkal használhatod...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
Ez már a bolt hozzáállását tükrözné, nem? Ha ennyire egyszerű lenne a dolog, boldog boldogtalan venné a három év garis alaplapot, processzort, RAM-ot, VGA-t, HDD-t, majd a lejárat előtt egy héttel elég egy enyhe''villámcsapással'' helyreraknia, majd ártatlan képpel beállítani a boltba, hogy ''némmá, nem indúl!'' (Ezzel egy tanult kollégám példálózott )
Ez után már nem a cserét kéri, és ugyebár az meg sem oldható, hanem az akkorik vételárat. Viszont ha a bolt felajánlja az új alaplapként/prociként... a csere lehetőségét, az jó, de mert az ilyen jellemű emberek kapzsik (egy jelenlévőkre ez természetesen nem vonatkozik), ezért mindenki a saját érdekeit védi.
A vinyós ügyben, ha csak kb árakat nézek, akkor a 80GB 9ezer nettó, a 160GB 11ezer nettó. Ha a bolt nem tud 80GB-st produkálni, de felajánlja a nagyobbat. Na itt jön az értékkülönbözetként a jelenlegi két ár különbsége, amit épeszű ember elfogadna szerintem. Hiszen a problémája megoldódik, és még több helye is van. Más kérdés az, hogy szüksége van-e ekkorára, azaz ilyen helyettesítő termékre, avagy egyáltalán tudja-e használni. Pl: három év garos alaplap, de sehol sem kapható már olyan S478, amibe a korai P4 és Cel procik mentek. Itt ha cserél a nagyker, de az nem kompatibilis a jelenlegi rendszerrel, hát az ciki. De visszatérve a HDD-s esethez, itt a bolt így maximálisan eleget tenne a hibaelhárításra vonatkozó kötelezettségének. Egy 2005.-ös ilyen időszaki listát megnéztem, akkor az ominózus 80GB 12ezer nettó volt. Ha most azt az értéket követeli vissza a vevő, és utána 11 nettóért vesz egy 160-ast... Hát ez tényleg jó biznisz! Így mindenki a vételárat követelné, és a boltok tönkremennének.
És ha jól emlékszem, egy viszonteladónknál volt egy ilyen balhé. LCD monitor. A 25ms értékkel rendelkező monitorra kiadott csereutalványra a nagyker egy 8ms értékűt adott. Az akkori ára 120ezer volt, a monitorok árzuhanását meg nem kell bemutatni. Itt érdekegyeztő tanácsig jutott a dolog, ahol viszont a fogyvéd is belátta, hogy a pénzre megy ki a dolog. Mert oké, hogy a boltnak a nagyker kicserélte a cuccot, de így ők ha visszafizetik az akkori vételárat, akkor 120-ért jutnak egy olyan monitorhoz, aminek 40ezres értéke van. A kedves vevő meg kaján vigyorral bemenne, hogy most akkor szeretne egyet rendelni...
No, de a vinyós ügy ugyebár nem ilyen verziót mutat. Így most az inkább a kérdés, hogy a fórumtársnak mit ajánlanak fel...Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
abban az esetben, ha a kereskedő nem tudja azonos temékre cserélni, abban az esetben értékegyeztetéssel cserélheti másik termékre vagy visszaadhatja a vételárat
Ehhez csak annyit jegyzek meg, hogy jogszabályban a javítás lehetetlensége esetén csak az ugyanolyan másikra való csere és a teljes vételár visszafizetése szerepel.
Egyébként meg csatlakozom, valóban a számlán szereplő ár illeti meg a vásárlót."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
3 év szavatosság ... Ezután felolvastam neki, hogy mi is van oda írva, de őt az nem érdekelte, csak az, hogy nem fog egy vasat sem fizetni a javításért, mert ez a rendeltetés szerű használat közben ment tönkre (igen, csak néha ki kellene takarítani) Jó! benyeltem a táp árát, nem vitatkoztam sokat vele. Majd legközelebb bevasaljuk rajt.
Simán elküldhetted volna, hogy majd ha bizonyítja, hogy valamilyen rejtett, már a vásárláskor fennálló hiba miatt halt meg, majd akkor megjavítod ingyen, addig nem vagy köteles. De te egy nagyon jó kereskedő vagy... (Mondjuk én sem tudom, mivel lehet a nyerészkedőket megfogni, azt hiszem, én épp nem tartanék abból a cuccból, amit legközelebb venni akar mondjuk.)
A céges számlás dolog érdekes, nem feltétlenül nem fogyasztó. Személyes véleményem szerint ha az áfás számla kedvezményeivel él valaki, akkor tessék csak szépen lemondani a fogyasztói (elő)jogokról, elvégre nem lehet a kenyérnek mind2 oldala vajas... De nem feltétlenül így van egyébként.
ML320:
Egyébként a kereskedők panaszaival szemben, mely szerint ''lehetetlen'' szabályszerűen csinálni a dolgokat, már csak azért is szkeptikus vagyok, mert én mostanság már jó ideje olyan helyen vásárolok, ahol a két nap alatt megkukult videókártyának visszaadják a teljes vételárát (nem volt olyanjuk másik, és nekünk megfelelő sem), és a 2 év jótállásos dvd írót szó nélkül cserélik akkor is, ha a dögje egy héttel a jótállás lejárta előtt adja be a kulcsot (az is tény, hogy nem ugyanolyanra cserélték, hanem legalább olyan paraméterekkel rendelkezőt adtak, de ez nekem akkor és ott megfelelt).
Vásárlóként jogom van eldönteni, hogy jogszabályszerűen kezeljük az ügyet vagy hajlandó vagyok engedni és mondjuk levásárolni a vételárat - ugyanezt a kereskedő nem teheti meg. Viszont ha normális a kereskedő, nyilván nem fogok asztaltcsapkodni, hogy kérem azt az x ft-ot, amivel a 80-as helyett kapott 120 gigás vinyó most olcsóbb most, és legközelebb is visszajövök, akkor is, ha ugyanazt olcsóbban is megkaphatnám máshol... Hosszú távon megéri jól bánni a vevőkkel, szerintem.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem biztos, hogy bebukják az egy év ''garanciás'' írót, ugyanis a kötelező jótállás egy évét ugye a 151/2003. Korm. rendeletben szereplő termékekre kötelező megadni, ezen túl pedig ''Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.''. Ez szvsz értelmezhető úgy, hogy ahogy a kereskedő a nagykertől vette, úgy kell továbbadnia is, vagyis ha 1 évvel vette, akkor a második évben az LG-nél kell kopogtatnia a vevőnek. Kerestem már, de pontos értelmezést erről sajnos eddig nem találtam, és azt hiszem, a fogyasztóvédelem nem biztos, hogy így értelmezi. (Az már az én heppem, hogy csak ott vásárolok, ahol megadják azt a garanciát, amit a gyártó vállal... )
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
most akkor mószeroljam be az Acer-nél a nagykert...?
Nem elvetendő megoldás, a köz érdekében... Kivéve ha te vagy a kereskedő, úgy nem szerencsés gondolom, de mezei fogyasztóként simán."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
Csak sajnos egy olyan multi, ahol naponta több száz, vagy ezer ember vesz cuccot, annak az egyén nem potenciális vevő. Az ő célpiaca a magánszemély szféra.
Egy másik multinál volt eset, hogy réges régen a haver távoli ismerőse gépet vett. Szegény gép csak 3 hónapig bírta, akkor a RAM elkezdett pontatlanul számolni. Nosza, visszavitték, majd újabb három hónap után már nagyon ingerülten érdeklődtek, hogy mi van a géppel. Visszakapták, RAM csere címszóval, de én láttam, hogy RAM ugyan nem lett cserélve...
Reklamáció, veszekedés, gúnyos képenröhögés és ''Fenyegetsz, kicsi rigó?'' költői mű előadása... Nagy az isten állatkertje, és mindig van elég vevő, hogy legyen jó forgalom. Bár arra azért emlékszem, hogy országos médiák is foglalkoztak azzal, mikor asszem a Lidl egyik boltját záratták be pár napra.Viszont ott sem lett olyan drasztikus forgalomesés.Ember tervez, Isten perverz...
-
Vandit.
addikt
jaja ráesett.Garis és nem sérült szerencsére.De akkor elveszti a garanciát mivel hozzányúltam és nem az a keret van rajta.Nem?
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
ML320
aktív tag
Sőt, ha a sulinetes gépekre visszaemlékszel, volt olyan AM2 foglaltú gép, ahol csak hozzánkvágták a keretet, hogy cseréljük ki.
Mellesleg megjegyzem: a gépet mi adtuk el, de a helyi hivatalos márkaszervíz át sem vette, mert nem volt rajta az XP matricája... Biztos az illegális vindóz letörte a rögzítő keretet...Ember tervez, Isten perverz...
-
luciferc
őstag
tudomásom szerint adatra nincs garancia, tehát ha kell neki, és visszaszedem az adatokat, akkor nyugodtan kérhetem érte a munkadíjat?
nyugodtan. Persze ha nem túl nagy meló, mert egy getdataback megoldja a bolt hátuljában, akkor nem feltétlenül muszáj, de ez a te döntésed.
az ügyfél azzal érvelt, hogy szerinte akkor is szar a HDD, mert elvesztek az adatok, pedig ők semmit sem nyináltak, és adjak helyette nekik 1 újat. Köteles vagyok adni neki másikat, ha a gyári teszt nem jelez hibát?
Szerintem nem. Ez tipikusan az az eset szerintem, hogy ha a vevő nagyon magabiztos és te is, akkor kérjen hivatalos bevizsgálást.
vissza tudod szedni az adatokat? -
Ariadne
őstag
Nehéz kérdés. Ha jól értem, a gyár feltételei alapján hibátlan a cucc. Na ez az a nehéz eset, amire szerintem nincs igazán megfelelő jogszabályi háttér. Ha szigorúan a szabályt nézzük, akkor a fogyasztó szerint hibás, te nem tudod bizonyítani, hogy nem gyári hibás - részedről bukta. Node számolni kell azzal a helyzettel is, amikor szegény fogyasztó tudatlan/rosszindulatú, és olyan hibával jön, ami nincs is.
Az adatra nincs jótállás, de a jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott (pl. hibás táp miatt leég a ház...), ez alapján az adatmentés grátisz lenne. De azt kell mondjam, nem tudom, mi a jó megoldás, hiszen akárhogy is vesszük, a gyári tesz alapján hibátlan... Nincs más, további ellenőrzési mód, mondjuk nagykernek, gyártónak visszaküldeni, nézzen már rá?"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
Nekem vagy a lap kell, vagy a vételár, de miután nem tudnak beszerezni ilyen alaplapot, ezért a vételárat szeretném visszakapni. Belementem volna a vételár levásárlásába is, de ők nem mentek bele. Pont két hete adtam le hozzájuk az alaplapomat, így ha jól számolom, ez a 9. munkanap (hétvégét: amikor nyitva vannak és augusztus 20-át nem beleszámolva).
Ariadne: tudsz valamit javasolni, hogy mit tegyek? Az üzletvezető megkeresése telefonon bírósági per megemlítésével vajon előrébbmozdíthatja az ügyemet? Rögzítve van vmi törvényben, hogy amennyiben sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, abban az esetben azonnal vissza kell fizetni a vételárat? Tudsz esetleg vmi megoldást ingyenes jogi képviseletre? (mondjuk alapítvány küld ügyvédet, vagy ''szociális alapon'' történő ügyvédkérés stb.)
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek, de szeretnék minél felkészültebb lenni, minden eshetőségre!
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
Ariadne
őstag
Viszont egyre gyakrabban fordul elő, hogy a békéltetős tárgyalás, még ha nem is megy el rá a cég képviselője, meggyőzi őket arról, hogy az ember komolyan gondolja, és felajánlanak a korábbiaknál sokkal jobb kompromisszumot. Ez pedig már haladás lehet...
A békéltetők egyébként nyilvánosságra hozzák a marasztaló döntéseiket, amit nem teljesítenek a cégek (ehhez nyilatkozni kell a békéltetők felé úgy emlékszem 15 nap múlva, h nem oldódott meg a dolog). Honlapjukon fent van, lehet csemegézni belőle [link]. Sajna mostanában nem nagyon frissítik, és nem is reklámozzák, pedig úgy lenne hatása, ha tudnának róla az emberek. Pl. olvasod ezerszer a Szinga Sport nevű céget, ezért nem vásárolsz Playersroomban cipőt, ilyenek. Ez lenne a célja..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Meg kell nézni a vidéki kereskedelmi- és iparkamarák honlapját, azok működtetik. Ezeknek tkp semmi közük a fogyvédelemhez, és a döntésük nem kötelez, hiszen csak bírósági úton lehet valakit ténylegesen fizetésre kötelezni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
Mivel Asus, úgyi az NSE felé fogjuk elhajtani
Illetve amilyen szerencsénk lesz (és amennyire szeretik a szobatársai) megint öntenek egy kis vizet a monitorjába...
Node, a pixelgaranciával kapcsolatban pár filozófikus kérdés:
- ha lehet pixelhibamentesen gyártani monitort, akkor mindenhez lehetne egy viszonyítási alapot képezni. Ezek után viszont tele lenne minden szervíz, mert a szomszéd kocsija 130-nál halkabb, a haver TV-je szebb képet ad, stb... Most valakit előnyben részesítsek, vagy mást hátrányban?
- Meddig vonatkozzon a garanciaidő? Az Acer 1 hónapon belül cseréli bizonyos felárért. De nekem volt olyan 15'' LCD-m, amin két és fél éves korában jött elő egy BD.
- Ha felárért lehet venni garanciakiterjesztést, akkor sokan miért nem élnek vele, azután meg reklamálnak? Volt erre is példa...
Azon kívül ez a pixelügy nem más, mint egy jó teszt a kereskedő tesztelésére. Mi adunk lehetőséget a monitor átnézésére. Ha pixelmentes, viheti az ügyfél. Ha van rajta hiba, akkor az sem selejt. Irodákba, nem multimédiás célokra tökéletesek!!!
Anno CRT képcső gyártásban is részt vettem. Jött a sor, csináltuk a Philips monitorokat, A zóna, B zóna, 1 színhiba, trio hiba, buborék, lencse effektus, alu hiba, stb.
Jött az utasítás: Mostantól Acer. Ugyanaz a sor, csak más tűréshatárokkal.
A selejtet meg félreraktuk, utánna a cég megállapodott más gyártókkal. Eladták nekik, játékautomatákba.Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Én a helyedben aláíratnék vele valami olyasmit, hogy a készülék átvételkor külsőleg hibátlan vagy ilyesmi. De enélkül sem lesz gond szerintem, ha levágja, levágja, emiatt már nem pampoghat, ettől még más hibák miatt jöhet. De azért ez a levágott kábel tényleg olyan ''hiba'' lenne, ami első látásra nem gyárinak tűnik...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
Attól, hogy számlára vesz valaki egy terméket, még nyugodtan lehet fogyasztó. Értékesebb cuccokat én is úgy veszek (mint magánszemély), egyszerűen azért, mert a számlán egyértelműen szerepel, hogy mit vettem, ellentétben egy sima nyugtával. Amire én céloztam, az az, hogy ha azt emlegeti valaki egy boltban, hogy siessenek, mert munkához kell a gép, akkor a bolt erre felvetheti, hogy hoppá, akkor nem tetszik fogyasztónak lenni.
Az egy másik kérdés, hogy ha a példabeli ács elszámolja a számítógépet amit vett, akkor fogyasztónak minősül-e utána (szerintem nem), hiszen a számviteli törvény alapján csak a vállalkozás érdekkörében és a működéséhez szükséges eszközöket lehet elszámolni (persze ezt majd mindenki elfelejti, így számolnak el intim zuhanytól kezdve gyerekbútorig mindent). A kérdés persze teoretikus, hiszen a bolt nem fogja megtudni, hogy elszámolta-e a gépet. Persze ha vevőként egy cég szerepel, akkor kekeckedhet a bolt, de erre meg azt lehet mondani, hogy reflexből mindenről kér számlát, de ez magán gép.
Szóval mindössze azt vetettem fel, hogy nem biztos, hogy jó ötlet arra hivatkozni, hogy munkára kell a gép.
-
luciferc
őstag
Mi van abban az esetben, ha egy cég lead egy plottert garanciális javításra, a szervíz pedig rajt ül 2 hónapig. A cég pedig több határidős munkával is elmarad, nem tudja bevállalni az új munkákat, akkor mi van? Marad a pereskedés a kiesés miatt? Beszélhetünk arról, hogy túlzottan sokáig javítgatják a gépet? Perelhet a cég és követelhet valamilyen anyagi kártérítést a kiesésért (mondjuk nem az egészért, hanem pl. a 15 vagy 30 napon túli részért?)
A plottert a cég nyilvánvalóan nem fogyasztóként vette. Ekkor neki (ahogy minden komoly cég teszi a nagyértékű munkaeszközével) külön szerződést kell kötnie a karbantartásról, illetve a vásárláskor megkötött szerződésbe bele kell venni a jótállás és szavatosság feltételeit, amik akármik lehetnek, nem köti őket a törvény és a rendeletek, hiszen nem fogyasztói szerződésről van szó. Megállapodhatnak 15 napban, vagy 60-ban, mindkettő és bármi más (csak csere jöhet szóba, vagy ellenkezőleg, csak javítást kérhet, esetleg csak 3 hónap a jótállás) jogszerű. Kiköthetnek kötbért, stb. Ha pedig a szállító nem teljesít a cégek közötti szerződés szerint, akkor per, ahogy bármilyen más esetben. Én legalábbis csak így tudom értelmezni a törvényt.
A fizetős javításnál szerintem ugyanaz van mint az előbb. Szerződést kötnek a javításra, amely szerződésben benne kell lennie a javítás határidejének. Ezután ha nem teljesít a szervíz, akkor ennek megfelelően lehet eljárni.
[ Szerkesztve ]
-
ML320
aktív tag
És ha Kovács Pistike nem tudja a szakdolgozatát kinyomtatva leadni?
Vagy ha nincs internet kapcsolata, ezért a netbankon keresztül nem tud utalni?
A lökött jenkiknél ilyenkor már mennének a kártérítési perek...Amúgy átmehetünk nyelvészetbe: várHATó időpont - feltételes mód
Ember tervez, Isten perverz...
-
Mr. Teddy
őstag
Egy NEC 7173A típusú. A lemezeket megírja de crc ellenörzésnél elég soknál megbukik. Kb minden második Ridatát írta meg (a régi LG-m nem ront semmennyit) Illetve egy 2x Sony-RW lemeznél írta ki a Nero (ott a bltban is) hogy Power Calibration Error amikor törölni akarta a nero. Az rw lemezt otthagytam, egy másik íróval letörölte a srác, aztán írta a NEc is, de azt mondta hogy visszaolvasni nem sikerült ugyanakkor, de amúgysem számít mert karcos a DVD így "nem mérvadó" hogy nemolvassa be. Állítólag neki mindent írt-olvasott az íróm, de ezt eddig csak mondta, asszem eltöltök ott egy kis időt, amíg meg is ír pár lemezt, mert bemondásra azért ez nem megy...
Szal ez a szitu eddig, aztán ma amikor már elhoztam volna, mondtam hogy oké hogy 2500, de garis ügyintézésnél nem kell semmit fizetnem, erre példálózott a mivan ha... szövegekkel, meg hogy hány lemezt megírt, meg ő több órát foglalkozott vele. Azt inkább még szerzek egy karcmentes rw lemezt amit nem tudott törölni, meg pár ridatát beviszek a saját kölcségemen, és az orrom előtt szeretném majd hogy teszteljen.
Szal ami a lényeg, a NEC hibázott a lemezekkel, a régi LG-m nem... -
laca500
aktív tag
Köszi a választ.
Tudom, kicsit tényleg bonyolultnak tűnik a dolog.
Ettől a nagykertől való a cumó: [link]
A dolog attól lett bonyolult, hogy amelyik cégtől én személy szerint vásároltam és kapcsolatba kerültem, ( őt még nem nevezném meg, mert talán korrekt lesz, és lehet, hogy a jövő héten intézi a dolgot ) leköltözött vidékre és csak ritkán jön Pestre. De felajánlotta, ha nekem sürgős a dolog, hogy megadja a nagyker címét és az illető nevét, vigyem be, és ugyan úgy kicserélik mint ha ő vitte volna vissza. Hát ezen felbuzdúlva és megelégedve (milyen ügyes is vagyok ) bementem a fentebb belinkelt nagykerbe. Itt az emberkénket meg is találtam, aki mint kiderült, már csak alkalmazott ként dolgozik ott, és az ő cége már megszünt. Így nem 2, hanem 3 kézen ment keresztűl az alaplapom. Ment kézről-kézre, tehát a nagykertől az emberünkhöz, tőle meg ahoz akitől én vásároltam. Mindegy, ebben az esetben szerintem a nagyker a lényeg, a végén úgy is hozzá kerül vissza a lapom. Illetve már ott is van az egyik sarokba bedobva. Hát itt tartunk most. Elvileg a jövő héten a kiskereskedőm elfogja intézni, bár fogalmam sincs, hogy honnan fogja az alaplapot beszerezni. Ha sikerül, annak csak örülök, ha nem, akkor az még egy újjabb játszma lesz. Végül is arra gondoltam, hogy ha a pénzemet ( 14K )nem akarja vissza adni, akkor adjon egy mostanság használatos AM2-es lapot, ( már 12K-ért lehet venni, igaz nem a leg fullosabbat ) és talán az itthon lévő Barton 2500+ -os procit 10K-ért el lehet adni, egy kis pótlással ezért a pénzért meg lehet venni valami másik prockót. Ahogy nézem a használt árakat, az 512 MB 400Mhz Samsung memóriákért is 5K-kat kérnek. Ha tényleg lehet ennyit kapni értük, akkor ebből a memóriákat is letudom cserélni. A VGA a zűrösebb. Ezen az alaplapon még AGP-s, az újjabbakon meg PCIe-s csati van. Talán ez az egyik bukta a dolgon. Ezt még használtan is 15K körül lehet csak venni. Nem tudom. Nekem ez is jó, csak működjön a gép.[ Szerkesztve ]
Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802
-
laca500
aktív tag
Köszi a Ramiris-s tippet, de elvileg túl vagyunk rajta. Legalább is nekem azt mondta az illető, hogy voltak bent és próbáltak ebből a visszamaradt készletből valamit szerezni, de állítólag nincs socket a-s lapocska.
Én is inkább a 2. megoldásra hajlok. Talán úgy járok a legjobban. Vagy talán nem.Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802
-
vazimódó
senior tag
Köszi a választ és a felvilágosítást.
Hát igen...jobban kellet volna ragaszkodnom a 3 napon belüli cseréhez.
Samsung 2232BW 22"-es TFT. A monitor közepétől kicsit balra függőleges irányban bevilágítás. Nappali fénynél nem nagyon látszik de este zavaró.
Most az a tényállás hogy felhívtam a bolt szervízét ahonnan vettem a moncsit és azt mondták hogy beszéltek a pesti szervízzel(oda küldték fel a moncsit és itt nem találtak a monitoron hibát) és részletesen elmagyarázták a hibajelenséget .
Hálistennek mostmár ők is észlelték a hibát és elvileg csere lesz belőle.
Holnap dél körül kiderül. Írok ha lesz újabb infóm."Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"
-
Gyuri27
félisten
"Adott egy LG dvd-író, egy év garral kapja a kisker, az egy év garról a nagyker ad garipapírt, majd ezt a kisker továbbadja egy évvel. Ennek ellenére 2 évet kellene a kiskernek adnia rá?"
Nem.
Viszont ha a termékre 3 év garit ad a gyártó, a kisker egy évet ad mondjuk dvd-író. Akkor a kisker segít a usernek a gyártónál érvényesiteni a garit
Mert az egyik logoutban a srác egy plextorral járt így. Kiküldte belgába 2 hátmulva jött a postás a csere darabbal.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
Kikérem magamnak!
Jóvanna, a kivétel erősíti a szabályt... Sajnos... De te vagy a kivétel.
Azért én optimista vagyok, remélem idővel egyre kevesebb lesz a tönkretett videókártyával visszapofátlankodó vásárló meg a "pénztvisszanemadunk" kereskedő is.
Kérdésedre pedig a válasz: jogszabály szerint igen, bizonyíték:
151/2003. korm. rendelet, 1. § (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.Tévéileg: igen, visszamehetsz reklamálni, és legalább egy vásárlók könyve beírást megérdemelnek ezért. Az meg legyen az ő gondjuk, hogy te pontosan azt vetted-e ott és hogy odaadták-e már vagy sem, ezeket az aggályaidat inkább ne említsd nekik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
TV ügyében, van valami szabott idő, amin belül nekem vissza kell mennem reklamálni? Jelen esetben pl. azt sem tudom, hogy mennyi a gari rá...
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.személyesen vagy tértivevényes levélben kérni a garpapír átadását megfelelően lepecsételve, hivatkozva erre a rendeletre (más pontjai is kellemesek)
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- LENOVO LEGION SLIM 5, Intel I5 12. gen. RTX4050 6GB DDR6, 16" WUXGA, 3év garancia
- Eladó Hohem iSteady Pro4 Gopro Gimbal
- Sound Blaster Audigy 2 fehér / bézs előlapi panelt keresek (SB0250)
- Samsung Galaxy S24+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen