Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • solport

    újonc

    Üdv, Mindenkinek!

    Bő egy éve jártam itt legutóbb, és téli garnitúra vásárlásához kértem tapasztalatok utáni tanácsokat.

    Sok hasznos információt kaptam az akkor ittlévőktől, ám mégis meghiúsult a szett megvásárlása.
    Idén ez már nem történhet meg, már megrendeltem a halaszthatatlan cserét, az időpontja is megvan az átszerelésnek.

    Így hát ezúttal már nem javaslat, hanem tapasztalatokból adódó utólagos vélemény érdekelne, nevezetesen a
    KUMHO WP51 WinterCraft (185/65/r14 méretű) gumik használhatósági jellemzőiről, teljesítményéről.

    Ne kíméljetek, ha kedvetek engedi írjatok le róla minden negatívumot, de ha jó oldaláról, híréről van információtok, azt is szívesen olvasnám.

    A tényen ugyan már nem változtat sem kritika, sem dicséret - de szeretnék véleményekkel találkozni.

    Alsó-középkategóriás, 12 éves autón váltok 11 év után téli gumi szettet, a budget besorolást mindenképp igyekeztem kerülni.
    Hankook, Kumho, Barum (ez utóbbi ugyan Budget kategória, de több jó szól róla, mint rossz) tette ki az első kívánsághármast a kb háromszor ennyi további vállalható között...
    A Kumho jött össze árral, igényekkel, olvasmányokkal és a gumisom lehetőségeivel összegezve...

    A veterán Matador után (egy rossz szó sem róla!) nem hinném, hogy különösebb gondjaim lehetnének, de kíváncsi lennék arra is, hogy Ti mit gondoltok.

  • solport

    újonc

    válasz giigz #6420 üzenetére

    Igen, a Hankook nyer prioritást... a másodfokon még versenyez a Kumho és a Barum (ez sorrend is egyben)
    (a tartalékos keret tagja még a Fulda és a Kleber is -akciófüggően- de már visszavontabb figyelemmel)
    Köszönöm a válaszaid!

  • solport

    újonc

    válasz giigz #6418 üzenetére

    Bár nem hozzám szólt a kérdés...
    Fontos, de nem gyakran hangoztatott szempontokról írtál.
    Valóban, sokkal több tényezőt is lehet (üdvös lenne!) mérlegelni az összevetések terén.

    Éppen ezért voltam kissé bőbeszédű, amikor első bejegyzésemben (18:07) arról is írtam, milyen kategóriájú az autó, mekkora a saját tömege..., később még az eltalált konstrukciójú futóművet, s magát a vezetési stílust is emlegettem.

    S még számtalan aspektus létezik, ahonnan értékelhetünk egy gumimárkát/típust minőség, tulajdonság, cél, autó, környezeti időjárási jellemzők, földrajzi viszonyok..., és ember harmóniájában a mindennapok használatakor...
    A költséghatárokat ezúttal nem említem :)

  • solport

    újonc

    válasz neduddki #6417 üzenetére

    Ezzel teljesen egyetértek.
    Tisztában vagyok vele, hogy az öreg gumik kemények (évről évre keményebbek lesznek összetételüktől függetlenül is, mert a múló idő ezt teszi velük...), és fokozatosan elveszítik mindazt a várt és remélt hatásukat, amiért alkalmazzuk őket.

    Nem példamutatásnak szántam, hogy túlhasználtam egy garnitúrát... ez így adódott nálam, ezen a helyen érdektelen okból. Még csak nem is reklámnak szántam X márka "kitartását", korábbi jegyzetemben meg is említettem jól bevált gumiszerelőm fejcsóválását ezügyben.

    Az is tény, hogy aki ügyel saját gépkörnyékét, mozgását biztonságosra alakítani, rosszallóan tekint azokra, akik elhanyagolják az alapvetőt is, amivel veszélyeztetik a figyelmesebb felkészültebbeket.

    Amúgy a Kumho KW 23 és a Kleber Krisalp HP2-ről tudnál valami gyakorlati pluszt, vagy mínuszt megemlíteni? Nedves útfelület, havas talajon kapaszkodás, fékezési jellemzők, stb... ezeken.?

  • solport

    újonc

    válasz neduddki #6413 üzenetére

    Tizenegy télen át át volt felrakva, igen.
    (ezt nem a büszkeség mondja belőlem, hidd el)

    Nem írtam, hogy nincs semmi baja. Éppen a kora a problémája, profilmérete szerint még könnyedén megfelelne a rendőrszemnek.

    Tény, hogy 6-8 év után elvesztik az abroncsok a rendeltetés szerinti tulajdonságaik javát, bármennyire is egyben vannak ránézésre. Nem a futófelület látványa minősíti a gumi használhatóságát.

    Ennek ellenére, az elmúlt télen is ez az elaggott garnitúra volt szerelve az autómra, és a röpke, pár hetes havas és mínuszos időszakban is hozta azt, ami több volt, mint ami a nyári gumival lett volna.
    Azt nem állítom, hogy különösebb próbáltatásoknak volt kitéve, de ennek az lájtos télnek még megtette.
    Megismétlem: az éves (arányosan beleértve a téli időszakot is) átlagos futásszint alatt használom az autót.

    A továbbiakban már valóban nem használnám, váltanom kell, éppen ezért kértem véleményeteket, de inkább tapasztalataitokat a lehetőségeim engedte kategóriában a felsorolt termékekről.
    Köszönöm mindenkinek, aki véleményt, ötletet adott, Neked is, amiért felhívtad a figyelmem a W3 egyik jellemzőjére.

  • solport

    újonc

    válasz neduddki #6408 üzenetére

    Üdv, neduddki!

    Nálam lassabban öregszik az abroncs, mint az általában ki van találva. :)
    Amennyire rajtam múlik, nem teszem ki a gumikat passzív elhasználódásnak, napfény okozta uv elől garázsba menekítem a verdát, a kavicsszemcséket is kipiszkálom a bordázat közül évente, vagy kétszer, s télen a fűtött garázsban korrodál a lemez, miután slaggal leverettem a sós trutymóval áldott gumikat, kerekeket.
    Felnik cseréje után is próbálok ügyelni a helyes tárolásra, igaz, nem forgatom őket a következő cseréig.
    Szilikon helyett "tuskós" gumiápolót is bevetek, jókedvem szerint évente kétszer-háromszor.(persze, előfordul, hogy tévedek, és belelépek valami nem kívántba :) )

    Aktívan pedig tényleg szedált módon közlekedem, kerülöm a kipörgető indulásokat, aszfaltszaggató fékezéseket, járdaszegélyeket, murvás parkolókat.
    Mindezekhez meg eléggé szerény az éves futásom, 8-10 ezer km alatt kijövök télen-nyáron összesen.

    Ezért nem izgat különösebben a kopás és az öregedés, de tény, hogy az miatt valóban szégyellem magam, hogy 11 év elteltével cserélem a gumigarnitúrákat.
    A Firestone, ha jellemzője is anyagának az idő előtti öregedés, nem tántorítana el jó vétel esetén a vásárlástól.
    Hat évet csak kibírna (ha már a Matador 11-et eltűrt velem) közelemben, és ennyit a jelen igényeim összetevőinek okán előre aláírnék. :)

    A választ, a jelzést köszönöm és figyelembe veszem, amennyiben ez a szempont lesz a mérleg nyelve egy másik, hasonló adottságú gumi kiválasztásakor.

    Üdv

  • solport

    újonc

    Városban elkéri a 8,2-8,6 litert, sztrádán (120-140 között) 7 liter/100 km alá vihető, igazán a 90-120-as sebességtartományban spórolós (5,8-6,5 100 km/liter)

    Ennél érezhetőbb értéke, hogy 11 év alatt egyetlen fillért nem költöttem rá a benzinen túl és szerviz-díjakon (bár azok is ritkábbak az utóbbi években), s a beavatkozásokat mellőző műszaki vizsga alapdíjakon kívül...
    Na jó, egyszer cserélték a légszűrő betétet, meg egy aksicsere alatt kinyírta a szerelő a gyári rádiót.

    Szinte szokatlan, hogy most gumivásárlás költsége fenyeget... :)
    De itt az idő, hogy gyertyát cseréljek, váltómű olajat, talán a klímát is ellenőrizni kéne, stb...

    Sok jobb gép fut már ennél, tudom... de ez valahogy amolyan "hozzám mért". (az ötödik autóm)
    Megőrizném a gépet mindvégig, gyermekeimnek, unokáimnak.
    Egy évtized és kultikus (minimum retro) cucc lesz nálunk, nincs belőle tömegautónyi mennyiség. :)

  • solport

    újonc

    válasz giigz #6400 üzenetére

    A meglátásaid jók, egy olcsóbb kategóriás gumival is tökéletesen el lehet közlekedni, csak nem ralizni kell.

    A Barum Polaris 3 egy jó gumi, nem kompromisszummentes, de mindenféleképpen használható. 13.000 Ft-tól van.
    A régi Matador-hoz képest egy új gumi annyival lesz jobb, amivel bármelyik új gumi jobb lenne, viszont ebben a kategóriában számottevő különbség nincs, egyik egy picit ebben jobb, a másik egy picit másban, de nagyjából hasonló a tudásuk, ráadásul minden autón máshogy viselkedik egy adott abroncs. Ha a Matador márka bevált, akár az MP52 is jó vétel lehet 13.200 Ft-tól kezdődik.
    Én személy szerint nem szimpatizálok a Hankook gumikkal, de egyrészt nem vagyok szakmabeli, másrészt elismerem, hogy egész jó gumikat tudnak csinálni. A W442 13.500 Ft-tól kezdődik, én személy szerint a Barum és Matador helyett ezt a Hankook-ot választanám.
    Szintén jó gumi a Fulda KM3, 14.400-tól kezdődik.
    Ami talán kiemelkedik ezen kategóriás gumik közül az a Nokian WRD3, szintén egy nagyon jó gumi, viszont az ára is már "borsos" 16 ezer Ft fölött van.

    Nem emlékszem, tettem-e már valaha ilyet, de ebben a helyzetben kiemelten ajánlom a Hankook W442 gumit, azért a 13.500 Ft-ért talán a legjobb vételnek lehet nevezni. A Barum és Matador-nál jobb, talán a Fuldánál is, a Nokian viszont jobb, de az ugye egyértelmű, hogy mindig lesz egy jobb és jobb. Az a kérdés, hogy melyik az ami már elegendő. Ez szerintem a Hankook, nem azért, mert a Barum vagy Matador nem lenne tökéletesen használható, de az árban olyan jelentéktelen különbség van, hogy akkor már inkább a Hankook legyen.

    Üdv!

    Kösz' a válaszod!
    Megfogtad a kérdést: "...melyik az, ami már elegendő..."
    Amit kerülnék, alul méretezni minőségben, és ezzel potya pénzt kiadni valami vacakra. (na jó, finomítok: marketinges kitüntetéssel címkézett, két szezont sem kibíró használhatatlanra)

    Ezért vadászok egy kategóriával fentebb, ahol már a vezetési stílusomhoz és az autó sajátságos elvárásaihoz lehetőségeim szerint legjobban közelítenek az igények.

    A Barum Polaris3 lenne az, amivel számolnék még.
    De...előtte van viszont a Hankook, és még a Fulda Kristall M3 is (ha realizáltak az akciók)

    Igazad van, a megtett kilométerek tekintetében a Matador is kiszolgálna, de megnyugtatóbb egy minimális szinten felül "feszíteni". :)
    Ha néhány száz forint/db az árkülönbség, ehhez beszámítva a tesztmutatókat is, talán nem tűnök dőzsölőnek a szabott határomig.
    Jelenleg a Hankook, Firestone és a Barum trióra szűkítettem a kiemelt érdeklődési kört.

  • solport

    újonc

    válasz focvis #6395 üzenetére

    A Firestone és a Vredestein is a látókörömben van (vagy lenne).
    A Winterhawk3 is tetszene a lelkemnek, az utóbbiról meg olyan értesüléseim vannak, hogy a nálunknál keményebb telekhez optimálisabb.
    Amit én kifizetnék ebben a kategóriában, ezek a felső határértékeken mozognak, tényleg egy jól kifogott akció elcsípése kell hozzájuk.
    Köszönöm a javaslataid, és a linket!

    Amúgy Liana 1.6-os az autóm, váltóméretes felniket/gumikat nem használnék hozzá. Kezesbárány a futóműve, útfekvése, partner az eltúlzott kanyarsebességeknél, hirtelen manővereknél, persze mindehhez kell (elengedhetetlen) a korrekt, idényeknek megfelelő abroncsgarnitúra is.
    Nem utolsó sorban a lehiggadt vezető is... :)

  • solport

    újonc

    válasz viktor82 #6393 üzenetére

    A Matador télivel nem sem voltak rossz tapasztalataim, mint korábban leírtam.
    Az új fejlesztések pedig valószínűleg még inkább többet tudnak, bár a 30 év óta látogatott gumiszerelőm újabban csóválja a fejét e márka kapcsán (a Barum felé is ugyanígy...), szerinte a minőség rovására ment, hogy anno kettévált a közös felügyelet, szlovák, illetve cseh gyártású megkülönböztetést kapott a két márka.
    Mondjuk -ebben a megítélésében- én nem hiszek neki. :)

    A sok éven át használt (s nem panaszolt) Matadorról én a változatosság/más márka kipróbálása okán váltanék, talán egy csendesebb futásúra... egyéb indokom nincs ellene, mert igényeimhez megfelelően illeszkedett a fontosabb szempontokból, ár/arány értéket tekintve pedig ugyancsak bevált.
    Egy-két ezressel/db szánnék többet a feltételezhetően jobb teljesítményű gumikra, amelyek felé az olvasott tesztek csábítanak, no és a vitatottan "őszinte" címkék mutatói...

  • solport

    újonc

    válasz Kornel #6392 üzenetére

    Kösz' a választ, és a javaslatot!
    A Nokian is szerepel a "bakancslistámon", de egyenlőre csak tényleg ott...

    A legalsó kategóriát kihagyva, a még ajánlottak ( között keresgélnék, tekintettel a kalkulálhatóan a relatív kevés km számra, a defenzív vezetési stílusomra és ugye a pénztárca vastagságára.
    Olyanra, ami még harmonizál a gépre, kihasználtságára, a kincstáram állapotára... de mégsem gagyi, ám új, és megbízhatóság érzetét is adja.
    Ezért a "Medium"-polc márkái érdekelnek, árfüggvényben.

  • solport

    újonc

    Üdv, Mindenkinek!

    Örülök, hogy rátaláltam erre a Fórumra, sok érdekes és számomra hasznos információt olvashattam a napokban böngészéseim alatt.

    Most viszont kérésem lenne, tapasztalatok során kialakult véleményeket kérnék Tőletek.

    Le kell cserélnem a téli garnitúrát, már csak az élettartama okán is.
    11 éves autóm téli időszakait teljesítették kezdetektől a Matador MP 58 gumik..., bár ránézésre, profilmérésre van bennük még szezon, megkíméltek, de pár éve már nyugdíjban, virágtartóként lenne a helyük - koruk után.
    (ez az alsó kategóriás cucc még az utóbbi években is hozta az elvárható minimumot, bár nem volt kemény próbatételnek kitéve, elindult, kapaszkodott, s megállt a téli viszonyoknak megfelelően... tán még lenne is benne egy szezon, de most már tényleg kimondtam az ítéletet a garnitúracseréről)

    Az autóm (megtartanám mindörökre) alsó középkategóriás, önsúlya közel 1200 kg, novembertől március közepéig legfeljebb 2500-3000 km a jellemző futása, fele-fele városi és főút/sztráda használatban.

    A gumiméret 185/65/r14
    Nyáron alumínium-, télen fém felniken forognak az abroncsok.

    A hosszas bevezető után a konkrétumok:

    Először is tapasztalatok utáni javaslatokat kérnék Tőletek az alább felsorolt márkák/típusok kapcsán, melyik, miként vált be, avagy melyikben csalódtatok téli útjaitokon:

    - BARUM Polaris3;

    - KUMHO Tires KW23;

    - HANKOOK W442;

    - FULDA Kristall Mont 3;

    - KLEBER Krisalp HP2;

    - FIRESTONE Winterhawk3;

    Ezt a sorrendet az árérzékenységem diktálta (kínálatok átlaga után), akciós lehetőséget elcsípve ezekből van lehetőségem választani, cca 14 – 16 ezer forintos tartományban.

    De minőség, „tudás” szerint vajon mi a valós sorrend?

    (A Barum-ot sok helyen budget/gazdaságos kategóriának jelzik, megosztott véleményeket hallottam róla, de az említett hátrányai nem jelentik azt számomra, hogy adott esetben ne tervezzek vele. A többiek „Medium”/ajánlott kategóriásak, ilyenekre vágynék igazából, a már említett 16 eFt határig - sajnos, szigorúan behatárolt a ráfordítható keret.

    Néhány márkanév pedig kizárva: pl Avon, Debica, Apollo, Trayal, Wanli, Slava, Infininity… és társaiban nem gondolkodom, inkább visszatetetem még egy óvatosan kihúzandó télre az ősi Matadort, mint bármilyen kevés pénzt adnék az ultragazdaságosért)

    Másrészt azt is kérdezném, vajon a téli szezon közvetlen elejéig/közepéig várható-e további akciós lehetőség?

    Akár szokásos is lehetne egy ilyen jelenség a boltoknál, tán érdemes lenne kivárni (persze az időjárás alakulásának tükrében), de több helyről is úgy értesültem, hogy emelkedő árakkal szembesülhetünk idén…

    Bocs’ a jegyzet hosszúságáért…, a válaszokat, bennük a tapasztalatokat és a javaslatokat előre is köszönöm!
    .

Új hozzászólás Aktív témák