-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
senior tag
Hobbi kocsin most a nyári Vredestein Ultrac pihen, ma viszont reggel muszáj voltam használni, a téli gumis jármű lakatolás alá lett fogva. Alapvetően nem szoktam télen használni a kocsit, ha esik a hó és sóznak, előbb megyek tömegközlekedéssel mintsem, hogy kivigyem. Ma viszont szép idő volt, bár eléggé hideg (-2), a nyári gumik nem is igazán tapadtak jól az úton. Kérdés, hogy csak száraz, jeges/fagyos útra érdemes venni téli gumit, ha csak pár alkalommal használom a kocsit? Mivel nem menne sokat a szett, így nem igazán áldoznék rá többet mint 30-35k/db. Tapadás lenne a lényeg szárazon, jeges úton, esetleg esőben, de hóban nem fontos. Zaj/komfort sem lényeg, km futás sem igazán, valszeg előbb öregszik majd el. A méret nagyon szerencsétlen, 215/40 R17. Esetleg 205/45 szóba jöhetne. Mit javasoltok? Vagy maradjak a nyári guminál, aztán közlekedjek óvatosan?
-
deny330
senior tag
Felraktam a téli gumikat az opelra, megyünk holnap Ausztriába és nem igazán bizalom gerjesztő a holnapi időjárás, a nyári gumijaim pláne. Gyári értek 2.2 bar előre, 2.0 hátra ha nincs megpakolva a kocsi, de ez 205/50 R16 gumira. Mostani gumi 195/55 R16, ráadásul 7j szélesen ha ez számít. 3-an leszünk a kocsiban +kb 5-10kg cucc. Elől 2.3 ra fújtam, hátul 2.2. Véleményetek szerint okés lesz?
-
deny330
senior tag
8 éves gumit ki az aki megvesz? Én nagyon agyalok, hogy a toyoval mi legyen, ha lekerül. Szívem szerint eldobnám a hulladékudvarba, de azt látom, hogy 10+(!!!!) éves gumikat is árulnak páran, ez meg "csak" 6. Minta akad, de mint írtam korábban, esőben én nem tartom jó ötletnek közlekedni vele, nem tudom hogy így mennyire okos dolog eladni, vagy aki ennek ellenére megveszi az már az ő baja, és hagyjam rá?
-
deny330
senior tag
GY Ultragrip Performance 3 lett nekem tavaly G astra alá (125le) 195/55 R16 méretben. Nagyon elégedett voltam vele, volt olyan decemberben, hogy konkrétan a céges busz nem tudott kiállni a buszmegállóból. Az utak nem voltak takarítva, szakadt a hó, meg volt vagy -3-4 fok és hajnal 5 óra. Nem mondom hogy nem volt ahol nem csúszott meg, de én inkább élveztem, mint sem féltem.
Ahol takarítatlan volt az út kb 60nal el tudtam döcögni. Érdekes volt, hogy mennyi autóst kellett kielőzzek akik 40-nel mentek, vagy épp elakadtak egy emelkedőn. Vízi teljesítménnyel, száraz tapadással sem volt bajom. Szárazon egyedül annyi volt a baj, hogy 9-10 fok és felette azért érződött nagyobb kanyarsebességnél, hogy kenődik a gumi. -
deny330
senior tag
Eljutottam oda a 6 éves Toyo Proxes TR1 gumikkal, hogy mintamélység ide vagy oda, de elfogom dobni ahogy lekerül a nyári szett. Konkrétan 50-ről kigyorsítva fordulaton, vizes úton úgy kapart egyik nap egy előzés közben, mintha 300 ló lett volna alattam. Fehér aszfalt + víz kombináció a legjobb, kicsit nagyobb gázzal úgy mentem ki a kanyarból mint aki szándékosan az árkot akarja megnézni közelebbről.
Tudom, már csak jövőre lesz aktuális a nyári gumi, így ezzel kapcsolatban nem is kérdeznék, mert felesleges, ki tudja jövőre mi változik a keverékeket illetően.
Viszont, ami kérdéses: 215/40 R17 jelenlegi gumi méret ami van a kocsin. Komfort és egyéb szempontból nem járnék jobban 205/45 R17-tel jövőre? Nagyon kacérkodom a gondolattal. A váltóméret legalitása a dolognak hagyján (bár ha azt veszem, hogy 205/50 r16 a gyári, akkor igazából ez jobb, mint a jelenlegi, hiába van a 2.0 turbó nagytesón gyárilag 215/40), a JR felnik mivolta miatt úgyse viszem műszakira ezzel a kocsit. Viszont a nagyobb bibi az, hogy 8j széles a felnim, amire a 205/45 nem tudom mennyire lenne egészséges választás, pláne ha pont a ballonosság/komfortosság lenne egy picit szempont, ez a méret meg ahogy néztem már azért igen-igen "streccs". -
deny330
senior tag
válasz
deny330
#66601
üzenetére
Nem elég a bajom, szóval volt egy kis agymenésem: Valakinek van tapasztalata tehermentesítővel és nyomtávszélesítővel? Hátul picit bent ülnek a JR-ek, 10mm-re gondoltam hogy kiszélesítem, semmi extrémre. Viszont tehermentesítővel van fent a kerék. A JR gyári nyomtávszélesítőjének van egy kis "pereme", gondolom arra ül rá ebben az esetben a kerék. [link] Erre is kell tehermentesítő, vagy akkor már érdemes úgy rendelni nyomtávszélesítőt, hogy a kilógó kis perem egyezzen a felni agyméretével?
-
deny330
senior tag
válasz
focvis
#66578
üzenetére
+ #66581Qru
Köszi szépen!
Ma beszéltem a srácokkal akik a centírozást csinálták a múltkor, mondták hogy a tehermentesítő ha meg is van rogyva, akkor azt felrakáskor is érezték volna, mivel nem teljesen kör alakú a cucc ugye. Mondták hogy egy próbát megérhet, de szerintük felni lesz a ludas. Megkérdeztem az autós boltba, hogy mikorra tudnának hozatni tehermentesítőt, szerdát mondtak, így egyelőre elengedtem.
Közben kollégám ajánlott műhelyet, ahol csinálnak görgőzést. Szerdára kaptam időpontot 4-re, majd akkor kiderül valójában mi a helyzet. -
deny330
senior tag
válasz
deny330
#66326
üzenetére
Felkerültek pénteken a kerekek a Toyo Proxes TR1 gumikkal amiket említettem, hogy azért nem mai darabok (dot4619). Bátorkodnék bedobni képet a verdáról és a kerekekről, illetve megosztani pár tapasztalatot, illetve kérdeznék is.
Első körben annyit mondanék, hogy az 1 éves Vredestein Ultrachoz képest azért nem tapad annyira (vélhetően a kora miatt, de ez nem is meglepő persze), ezt érezni is, mert volt pár alkalom amikor megtudtam nyikkantani másodikban is, pedig nem egy erőgép a verda (125le). Ellenben máshol nem éreztem, hogy rosszul teljesítene, pedig késő este is vezettem a kocsit az elmúlt 2 nap (11 óra fele, talán 4 fok volt a legalacsonyabb hőm.), és teljesen jól viselkedett eddig. A gumikra ilyen szempontból nincs panaszom, bár esőben még nem volt alkalmam próbálni.
Viszont ami probléma, hogy a gumisnál kiderült centírozás közben, hogy az egyik felniben van egy pici tojás (ez amúgy az ára miatt nem meglepő, meg nem is feltétlen akkora probléma). Ezt jobb hátul érezni sima úton bizonyos tempónál, bár nem vészesen, de picit ráz a kocsi. Centírozásnál a srác azt mondta, hogy olyan, mintha a felni közepében lenne tojás, mintha középen ütne. A tehermentesítő gyűrű nem lett levéve a kerekekről mikor vittem centíroztatni, sajnos nem vettük észre, hogy rajta maradt. Kérdés, hogy érdemes lehet a tehermentesítőt kicserélnem a kereken, és felraknom úgy a verdára, majd menni egy próbakört, hátha a gyűrű van deformálódva, és amiatt üt a kerék?
-
deny330
senior tag
-
deny330
senior tag
Van bevált külföldi oldal, akik szállítanak is Mo.-ra? Falken FK520 külföldön 215/40 R17 méretben jobb áron kapható 1-2 helyen, mint itthon a gyakoribb 215/45 R17 méret. Viccnek tartom főleg úgy, hogy az euró árfolyam is volt már fényesebb..
-
deny330
senior tag
válasz
Ryan_Sanchez
#66434
üzenetére
Téli gumival én is megszívtam ezt a méretet, nekem 195/55 lett a 205/50 helyett.
-
deny330
senior tag
Auto Bild 2025 nyári gumi teszt (gumi.hu)
Eredeti auto bild oldal
Számomra meglepő, hogy a vredestein ilyen rossz helyre került, ellenben a Kunyhó (Kumho) 4. lett..
-
deny330
senior tag
válasz
tasiadam
#66378
üzenetére
A toyota-lexus páros hasonló. Toyota a fő-fő nagy név, mégis Lexus néven adnak ki (EUban legalábbis) prémium kategóriába rangsorolt kocsikat. Pl a Lexus IS200 amit EU-ban így hívnak, de a Japánoknál Toyota Altezza valójában. Szerintem itt is hasonló lehet a helyzet. A toyota is gyárthatna prémium autót, mert tud ezek szerint. Talán a piacbetörés így könnyebb, passz.. csak saját véleményem.
-
deny330
senior tag
válasz
krypton
#66343
üzenetére
Pénteken viszem ellenőriztetni a felniket + gumikat, ha minden ok akkor péntek/szombaton feldobom én is a nyárit. Vasárnapra ír egy kis mínuszt reggelre, de ha hó nem fog esni, szerintem nem lesz gáz. Riogattak ismerősök azzal, hogy már nem egyszer volt rá példa, hogy áprilisban/márciusban esett a hó, de ha csak nem 1 egész hétre üt be a ménykű', akkor nem érdekel. Az a pár nap amíg meg elolvad a hó addig tudom hanyagolni a kocsit.
-
deny330
senior tag
Sziasztok!
Úgy alakult a dolog, hogy sikerült lőnöm jó áron egy szett Japan Racing JR3-as felnit az Opelra, van rajta egy egész vállalható nyári gumi is amiről picit kérdezgetnék, ha esetleg volt valakinek tapasztalata ilyennel.
Toyo Proxes TR1 a szóban forgó gumi. Megmértem a profilmélységeket és 5.5-6mm körüli, dot 4619. Picit látszik a kora a guminak ami apró repedésekben megnyilvánul, de nem tartom veszélyesnek (esetleg dobhatok be képet). A Toyo tudom, hogy rosszul öregszik és felkeménykedik, de mit gondoltok arról, hogy az idei évet kihúznám vele? 125 lovas G astra alá menne. Gondolom inkább esőben fog megnyilvánulni tapadásvesztéssel a kikeményedett gumi. A nőci akitől vettem azt mondta, hogy kagylósan kopott nála a gumi, meg hogy eléggé búgott mikor gurult csak vele. Végignéztem tüzetesen, de én nem véltem felfedezni ilyet. A búgás gondolom lehet a kora miatt, vagy a gumi sajátossága is?! -
deny330
senior tag
Hát legközelebb ha ilyen van, akkor hamarabb döntök, nem húzom a végső pillanatig. Bár a téli GY gumik után várható volt ugyan ez a történet, mert ott is ahogy megrendeltem a gumikat, rá 2-3 hétre majdnem 6k-val ment fel az áruk/db.
Esetleg 215/40 R17 méretben vagy esetleg /45 méretben van valami ajánlott sportosabb abroncs 35k alatt? Vredestein Ultracot váltana továbbra is. Ha nincs más, akkor másnem a /45 FK520-at bevállalom picit drágábban. -
deny330
senior tag
válasz
Sasi82
#66081
üzenetére
Ugyan így jártam a Falken FK520-szal. Ma akartam megrendelni, mert volt 215/40 r17-ben 37k ért, gondoltam akkor nem váltóméretezek, megrendelem azt. Ma meg nézem, hogy már csak 47k ért lehet kapni 2-3 webshopban, előtte volt 5 vagy 6 helyen is raktáron, ráadásul elég jó áron. A /45 lenne közel 37k ért, ami előtte aligha volt 31-32k. Vagy bevállalom a /45-öt, vagy nézek más gumit..

-
deny330
senior tag
válasz
focvis
#66015
üzenetére
Így már értem, köszi!
A műszaki miatt amúgy okos dolog gyári kereket tartani. Nekem Alfa felnik vannak az egyik astrán, rendőr sosem szólt még érte lekopogom (*kopp*kopp*), de előműszakin jelezték, hogy ezzel biztos nem fog átmenni. Ismerőstől kértem el egy gyári opel kerékszettet amit ő is csak erre tart, a gumik is olyanok rajta, amilyenek.. Nem tudom a DOT számot nézhetik-e, de tavaly is már 8 éves volt a gumi, viszont a mintamélység több mint 6mm, szóval elfogadják.
-
-
-
deny330
senior tag
válasz
rbalint88
#65964
üzenetére
#65966Qru + Köszönöm nektek! Ez a túra/sport abroncs dolog nem volt tiszta a nyári gumik kapcsán, a teszteket nyálaztam csak, hogy melyiknek milyenek a tulajdonságai.
#65967focvis : A saját tömegre gondoltam, nem az össztömegre, bocsánat (lehet nem kéne éjjeles műszakban fórumoznom
). Kíváncsi leszek a Falkenre, azért neked a súly/lóerő arány elég jó a mazdán, plusz ugye hátsókerekes. Amúgy Pilot Sportot akartam volna rárakni az OPC-re, de az elcseszett 215/40 R17 méretben 60k darabja, az egyel barátibb /45 is 50k, így úgy voltam vele, hogy marad a Vredi idénre, de így akkor azt visszakapja a napi használós járgány.Megértem amit írsz, H astra OPC esetén én sem gondolkodnék máson, csak prémiumon (R18 225/40 sokkal szerencsésebb méret, az említett PS5 "csak" ~40k/db). A vízi körülmények annyira nem lényegesek, de persze nem baj ha nem kell f@sni az esőtől - na az előd Nankang Sportnex ns-2r-vel mondjuk így voltam. Jól tapadt ha egyszer ment vele az ember pár km-t, de mikor a kanyargós szerpentinen elkapott az eső olyan volt néhány kanyar mint a korcsolyapálya. Mindenesetre ha csak nem kap el az eső, akkor úgysem fogom úgy használni. Köszönöm neked is a infókat és a megosztott tapasztalatokat!
-
deny330
senior tag
Vredestein Ultrachoz képest a Falken hol helyezkedik el? A Vredestein jelenleg egy G Astra OPC alatt van (240le jelenleg), de ha jobbak a Falken képességei, akkor lehet az megy alá, a Vredestein meg lesz a 125 lovas 1.8-as G Astra alatt. Az OPC esőben nincs használva, hétvégi fagyizós kocsi csak, ha ez számít.
-
deny330
senior tag
-
deny330
senior tag
válasz
tasiadam
#65950
üzenetére
+ #65951Qru A név miatt azt gondolnám, hogy a Nokian jobb azért mint egy Taurus gyártó. Elképesztő, hogy egy újabb fejlesztésű gumi ennyire rossz legyen az elődjéhez képest. Köszönöm urak, örülök hogy nem hagytam magam rábeszélni a helyszínen. Az előd esetleg ajánlott, a sima powerproof? Látok akciózva néha a méretben 30k alatt, nyárra meg kellene valami gumi majd. A tavalyi Vredestein szett átkerült másik verdára, meglepően jó cucc amúgy, de most nincs annyi keret hogy beleférjen még egy szett belőle.
Olvasgattam a topicot hogy mit lehetne venni, ezeket találtam 26-33k-s ársávban, bár jobb lenne 30k alatt maradni:
Debica Presto UHP 2 26k
Nokian Powerproof 29k
Barum Bravuris 5HM 29k
Sava Intensa UHP 2 30k
Kumho ECSTA HS52 30k
Nexen N'Fera Sport 31k
Nexen N'Fera SU1 32k
Falken AZENIS FK520 33k -
deny330
senior tag
Nokian Powerproof 1 XL 215/40 R17 méretben mennyire ajánlott? Nyomott áron lenne egy szett ismerőstől, fel sem került kocsira - baja nincs, csak más felniket vett végül R18 méretben.
-
deny330
senior tag
válasz
deny330
#65212
üzenetére
Végül megjöttek a gumik kedden (délutánra volt időpontom gumishoz, szerencsésen jött ki), de a csomagkövetés továbbra sem érthető számomra. Az emailre amúgy a gumik.hu válaszolt, hétfőn írták hogy legkésőbb szerdán meg kell érkeznie, viszont másik csomagszámot nem kaptam, hogy ezt követni is tudjam. Goodyear Ultragrip Performance 3 lett végül, mivel akciósan kitudtam fogni náluk. Dunlop Wintersport 5 helyett lett, a GY 43k/db volt, a Dunlop 41k/db lett volna, szerintem megérte a felárat. 3924-es dot mind a 4db gumi, szóval frisset kaptam. A 7J széles felni talán picit túlzás ennek a guminak (195/55), de legalább jobban terül.
Képek ha valakit esetleg érdekelne: [kép] [kép] És még egy kép hogy a verdán milyen, bár elég szerencsétlenül tekertem ki a kereket: [kép] -
deny330
senior tag
Giga-gumik.hu-ról rendelt már valaki? Leadtam november 9-én a rendelést, 14-re írták a szállítást, de sehol semmi. Kértem csomagszámot, megkaptam emailben, lekértem dpd-ben. DPD rendszer azt mutatja, hogy Budapesten már kivan szállítva (én Veszprém megyei vagyok, csak mondom). Beírom a kiszállítási információk megtudakolásához az irányítószámomat, erre azt írja, hogy helytelen, nem egyezik.
Akkor most rossz csomagszámot kaptam? Vagy elkeverték a gumit? Kezdek zabos lenni, mert 1 hete emiatt áll a kocsi az udvarban.. Írtam nekik emailt ma, próbáltam hívni is őket, de semmi. Árukeresőn több negatív kommentet is olvastam, miszerint eltűntek a pénzzel és a gumival együtt, valakinek csak szimplán csúszott 2 hónapot a megrendelés, és azóta is semmi. Úgy érzem ebből másik garnitúra rendelés lesz. -
deny330
senior tag
Egy szett Nankang semi slick gumiért mit lehet elkérni árban? Vagy egyáltalán érhet valamit? 2020as év közepei dot, két darab 3mm körüli profillal, 2db kb 4.5mm profillal. 215/45 R17 méret, pontos neve: Nankang NS-2R Sportnex
-
deny330
senior tag
válasz
focvis
#64648
üzenetére
205/50 R16 a gyári, hol nézted, hogy a 195/55 R16 nem váltóméret? Nekem a kalkulátorok még elfogadható eltérést mutatnak, 205/55-re viszont nem.
Szerk: közben leesett, mire gondolsz, bocsánat. R15 sajnos nem jó, tárcsaméret miatt nem oké. 215/40 R17 van most a kocsin nyári gumival, ezzel éppen nem ér bele a sárvédő ívbe a kerék 4 emberrel. Sokkal nagyobb gumit nem mernék rá rakni, a 195/55-től is fosok, 195/50-re gondoltam eleinte, de az megint problémás méret.
Bocs ha sokat bonyolítom a dolgot, az ültetés miatt nem egyszerű az élet, pláne ha olyan sz@rok az utak mint nálunk. De tudom, ez meg az én hülyeségen, hogy emiatt kínlódok a méretekkel, na mindegy.
-
deny330
senior tag
Újra téli gumi téma, most más méretben viszont.
Továbbra is 125 lovas G astra, általános napi használatra, néha melóba ingázás (70km), amúgy Bakonyba lenne használva (Zirc). Hó nem ritka, pláne Eplény fele, meg azért a hidegek sem. Megbízhatóság lenne a fontos, kopás nem érdekel, tapadás a fontos, mivel valszeg előbb elöregszik a gumi, minthogy elkopna a minta.
195/55 R16 lenne (tudom, nem gyári méret, de 205/50 méretben a hankook is 50k/db lenne, így kihagynám), ebben találtam pár lehetőséget. Árszerinti sorrend:
Hankook Winter i*cept RS3 W462 - 33k
Dunlop Winter Sport 5 - 37k
Pirelli CINTURATO WINTER 2 - 42k
Goodyear UltraGrip 8 Performance - 42kNem tudom melyik éri meg igazán az árát, egyikről sem olvastam rosszat, bár a Pirelliről nem találtam sok mindent, szívem szerint 40k fölé nem mennék, de ha annyival többet tud a Pirelli vagy a Goodyear, akkor az még belefér.
-
deny330
senior tag
Sziasztok!
Téli gumi kérdés: Hankook Winter i*cept RS2 W452 mennyire ajánlott? 205/50 R16 a méret, így csak korlátozott gumi van (kb 20db). 40k-nál többet nem akarok rá költeni/db, ennyiért még Toyo S954 Snowprox XL lenne, de arról nem olvastam túl sok jót. A Hankook jóval barátibb áron lenne, 27k/db.
Esetleg még: Kleber Krisalp HP2 27k/db
Imperial Snowdragon 3 30k
Kumho Wintercraft WP51 39k
Opel Astra G sportra lenne (125le), Bakonyban lakok, így hó azért előfordul minden évben, illetve fagy is. Kopás nem szempont, inkább tapadjon, valószínűleg úgyis hamarabb öregszik mint hogy elkoptassam, valszeg 5k km-nél többet nem megyek majd télen, ha viszont igen, akkor azért vegyesen takarítatlan/takarított utakon. -
deny330
senior tag
válasz
focvis
#63076
üzenetére
Nixxon Wheels - ennyi van ráírva, illetve hogy Németországban készült. Van rajta egy kisebb angol felirat a takarításáról, azt lefotózom majd illetve elolvasom. Amúgy konkrét típus jelzést nem találtam, google is csak tippelget ha képkeresőbe rakom.
Őszintén szólva nem volt tervben komolyabb alufelni vásárlás télire, mivel gondoltam úgyis le lesz "rúgva" a mocsok idő miatt, így használtpiacos keresgélésből lett ez. Ha előbb tudom ezt a "téliesített alufelni" dolgot, akkor persze más lett volna a leányzó fekvése.
JR téma: köszi srácok, most már bátrabban csorgatom a nyálam a JR11-re és a JR18-ra.
-
deny330
senior tag
válasz
tboldi
#63033
üzenetére
Nálunk ez a mai napig így működik, de abban amúgy egyetértek, hogy hát pakolja 3 fokban a fát az, aki b@szta megvenni nyáron/ősszel!
#63034rbalint88 + #63035Qru ez így most kellemetlen, nincs résztvevő amelyiket ne szóltátok volna le, pedig Toyoban bíztam vagy Yokohamában. Na mindegy, várok pár hónapot, hátha lesz aktuális jobb választás ahogy mondjátok. Köszi mindenkinek!
-
deny330
senior tag
205/50 R16 méretben milyen jó opció van téli gumira nagyon max 40-43k-ig? Hankook Winter i*cept RS2 W452 találtam 27k/db áron, de családban nagyon rosszak róla a vélemények tapadásban.
Amiket találtam még: Yokohama BluEarth*Winter V905
Falken EUROWINTER HS01 XL
Toyo S954 Snowprox XL
Van amelyik ajánlott? Vagy inkább nézzek szét 205/55 méretben? Az ahogy láttam picit élhetőbb választékban.Tudom még csak július van, de nem szeretném utolsó pillanatban rendelni. Ki mikor szokott amúgy rendelni és szereltetni gumit?
-
deny330
senior tag
Tegnap próbálgattam, direkt elmentem olyan útszakaszra ami végig kanyargós (Bakonybél felé vezető út Zirc felől erre jó, ha esetleg valaki Veszprém megyei lenne
). Őszintén szólva ez a 2.5 bar nyomás elől ami mindenképp marad, magasabb nyomást próbáltam még (2.7) az a gödrös/egyenetlen úton pattogós volt, sima aszfalton élhető. Hátul a 2.2 lenne a példa szerinti optimális, ami szerintem kb reális is. A gödrösebb utakon a 2.3-2.4 is elmegy, nem éreztem annyira pattogósnak mint elől a magasabb nyomást. Alacsonyabbat nem próbáltam, az utak miatt nem szívesen engedném le a gumit, nehogy a felni bánja - esetleg pályán, ha idén eljutok oda.
Köszönöm a sok választ és segítséget.
-
deny330
senior tag
válasz
focvis
#62908
üzenetére
Igen, G astra. Gondolom a 205/50 árulkodó, mert ahogy nézem kb semelyik másik autót nem szerelik ilyen szr mérettel, amire gumi is alig van.

A cupéban 205/50 R16 esetében 2.4-et ír előre, 2.2 hátra, akkor a +0.3 nyomás lesz a jó talán az én esetemben is a 17 colos kerekekhez. Kézikönyvben nincs megadva meg infó erről, de ezek a nyomásértékek átlag milyen sebességhez lehetnek? Gondolom a pályázás 130km/h-val nem lehet gond, nem? A deflexió miatt kérdezem csak, bár ez már lehet szőrszálhasogatás.
#62907 No.01 Nekem irreálisan magas az általa mondott nyomásérték, de nem akartam bele vauzni. Szerintem maradok a +0.3 bar-nal egyenlőre, aztán meglátjuk mit mutat az úton, gondolom +/- 0.1 nem vágja földhöz még a menetteljesítményt.
Köszönöm szépen az infókat!

-
deny330
senior tag
Ti mi alapján lövitek be a gumi nyomást?
A kocsimon 205/50 R16 a nyári méret, ehhez elől 2.2 hátul 1.9 bar ban megadva alapból. Én egyel nagyobb méretű kereket használok 215/40 R17 ami nincs az adattáblán.
Három lehetőséget hallottam eddig;
a). Gumisom azt mondta, hogy ehhez a gumi mérethez 2.8 legalább.
b.) A kézikönyvben van ilyen méretű gumihoz adattábla nyomásértékekkel, viszont az a 2.0T motorú cupéhoz van, nem az én 1.8-as ferdehátumhoz. 2.7 elől, 2.5 hátul a cupéhoz a nagyobb motorral.
c.) Hallottam olyat is, hogy gyári nyomásérték jó, csak felni átmérő növelésekor hozzá kell adni 0,2 bar-t/col. Ilyen alapon nekem elől 2.4 kellene, hátul 2.1.Csak hogy tovább bonyolítsam: a rossz utakra hivatkozva hallottam olyat is, hogy nyugodtan mehet a gyári érték föle 0,3 barral is.
Na most akkor a kérdésem a következő; minek/ kinek higgyek?
-
deny330
senior tag
válasz
tobias88888
#62276
üzenetére
Hm, logikus amit mondasz. Köszi szépen!
-
deny330
senior tag
válasz
tobias88888
#62252
üzenetére
Köszi, a tesztekben is ahogy néztem jó eredményt kapott a vredestein, szóval valószínűleg az lesz!

#62256 Qru + #62255 dj79 Köszönöm nektek is!
Más: A Vredestein Ultrac gumit megrendeltem a kocsimhoz. Munkatársam mondta, hogy megjegyzésbe bele írhattam volna, hogy friss dot számút küldjenek. Kérdésem, hogy mi az aminél ti visszaküldenétek egy gumit azzal címszóval, hogy "öreg"? Ha 2023-as gyártású pl az már gond?
-
deny330
senior tag
Sziasztok!
Egy kis segítséggel fordulnék a topikhoz ismét.
Adott anyámék autója ami egy 2003-as Seat Ibiza 1.4, amin jelenleg 2009-es téli gumik vannak, és ezt szeretnék lecserélni 4 évszakosra. Többnyire városban használják bevásárláskor, meg havonta talán 2-3 alkalommal mennek vele "nagyobb" távokat (40-60km). 185/60 R14 gumi méret.
Nincsenek eleresztve pénzügyileg, viszont télen-nyáron ez a gumi lesz a kocsin, így ha nem is prémium gumit, de valami normális minőségűt szeretnének.
20k alatt ezeket találtam, amik értelmesebbnek tűnnek:
Kumho SOLUS 4S HA32
Vredestein QuaTrac 5Ismerős ajánlotta a Continental AllSeasonContact XL gumit, viszont ez 28k/db lenne már. Van érdemi különbség a conti javára, vagy abszolút megfelel a vredi, kumho is?
Köszönöm, üdv!
-
deny330
senior tag
-
deny330
senior tag
válasz
focvis
#61540
üzenetére
Mire fel a négy évszakos gumi a télivel szemben, ha szabad kérdeznem? Vagy ez a vredestein gumi ennyire jó?
Kíváncsiságból rákerestem és találtam Sottozero gumit amúgy; [link] Ilyennel érdemes foglalkozni még? Ha az összefoglalóban olvasottakat veszem, akkor megfelelő tárolás mellett ez még mondhatni “új”. Megfordult a fejemben, hogy a mostani DOT 3617 gumikat meghagyom hátul, kettő ilyen meg elférne elől idén télen. Vagy ha cserélek, érdemesebb mind a négyet?
Illetve ha megengedtek egy érdekes kérdést; kollégám mondta múltkor, hogy ő biztosan lecserélné a téli szettet a kocsimon mondván, hogy a súlya miatt nagy rá a téli 17es kerék és a 215-ös gumi. Pontos magyarázatot nem kaptam (sajnos egy pillanatnyi beszélgetés volt csak melóhelyen), így titeket kérdeznélek, hogy ezalatt mire gondolhatott?
-
deny330
senior tag
válasz
focvis
#61529
üzenetére
Ugyan ez a pirelli? Ez jópofa véletlen tekintve a majdnem azonos dot számot is.
Meglévő kereken van, csak mivel nem nagyon volt/van használva a kocsi, vásárlás óta csak most néztem meg a dot számot. Nyári szettre ha átrakom az autót majd körbe nézem a gumit milyen állapotban van, nincs e repedezve pl., aztán ha jónak tűnik lehet meghagyom még én is.
Köszi szépen a választ! Kövire te mit veszel télire ha cseréled? -
deny330
senior tag
Pirelli Sottozero 3 gumi mennyire öregedős fajta? DOT 3617 Elkopva nincs egyáltalán.
-
deny330
senior tag
Sziasztok!
Laikusként írok, nézzétek el ha hülyeséget kérdezek kérlek.
Szóval Astra G Sport Hatchback-re szeretnék venni nyári gumit, a felni amin lenne az 7.5x17 mostani gumi 215/40 méretű, az ültetés miatt nagyobbat nem is tudnék rá rakni valószínűleg. 125 le, z18xe motor. Átlagban városi/országúti használatra kellene, ritkábban pályára. Tapadás lenne elsősorban a fontos, ne érjen meglepetés ha leesik egy kis eső, meg max ne legyen írtó hangos. Ár max 40k.
Amiket eddig néztem: Toyo Proxes TR1, Falken Ziex310 Ecorun, Vredestein Ultrac. Kollégák ajánlották ezeket; Matador Hectorra 3 vagy 5. Ti mit mondtok?
Kérdés; sportosabb nyári gumival gondban lennék mondjuk egy Kakucs Ringen? Akár a fentiek közül valamelyikkel? Vagy érdemesebb slicket venni, és kész? Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E5540 - i3 / i5 I 6-8GB I 320GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi Note 13 8/256GB / 12 hónap jótállással!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R7 8700F 32GB DDR5 1TB SSD RX 7900XT 20GB Be quiet Pure Base 500FX EVGA750W
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 16GB 512GB Nvidia Quadro T500 4GB 14" FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3919, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Ahol takarítatlan volt az út kb 60nal el tudtam döcögni. Érdekes volt, hogy mennyi autóst kellett kielőzzek akik 40-nel mentek, vagy épp elakadtak egy emelkedőn. Vízi teljesítménnyel, száraz tapadással sem volt bajom. Szárazon egyedül annyi volt a baj, hogy 9-10 fok és felette azért érződött nagyobb kanyarsebességnél, hogy kenődik a gumi.

Ahogy olvastam a topicot meg hajnalban, voltak itt jo velemenyek.

