- 
			
						Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel. 
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
						Quetz
őstag
Az egész gyors/lassú sub értelmezhetetlen számomra, a 40Hz-t mindegyik ugyanolyan gyorsan prezentálja: másodpercenként 40x.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								skippper
							
							
								#178651
							
							üzenetére
						Távolság = késleltetés. Egyetlen pontban lesz pontos, ahol méréskor a mikrofon volt. Mivel két füled van, ezért kizárt hogy mindkettő ugyanabba a térbeli pontba kerüljön, mint ahol mértél...
Azért sem helyes távolságról beszélni, mert a mélynyomó elektronikája további késleltetést okoz, igy ott sosem fog stimmelni a centiméter. Legegyszerűbb rábízni a dolgot a mikrofonos mérésre. - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								mettek
							
							
								#178647
							
							üzenetére
						A cég 2010-ben megszünt. Végfokot ez alapján tudsz választani hozzá:
SUB 1800: Reflex-loaded (fourth-order) subwoofer with 18" cast-frame driver. Frequency response: 17Hz–80Hz ±2dB anechoic. Impedance: 8 ohms nominal, 7.5 ohms minimum. Sensitivity: 88dB/W/m. Amplifier requirements: 90–400W.
Dimensions: 21.5" W by 45" H by 16.5" D. Weight (shipping): 150 lbs each.Price: $2499 each115dB/1m amit tud 400W teljesítményfelvétel mellett, itt olvashatsz egy 95-ös tesztet: https://www.stereophile.com/content/snell-music-cinema-home-thx-reference-system
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Rolibratyo
							
							
								#178644
							
							üzenetére
						A 2a-2b pontokban leírtak hókuszpókusz csak, nem ebbe a fórumba valók. Ennyi erővel számon kérhetnéd a hangfalgyártókon, hogy miért nincsenek elcsatolva a végfokok a különböző aktív hangfalaikban.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								WaterWave
							
							
								#178319
							
							üzenetére
						A Denon 4xxx és a Marantz 7xxx sorozat 90%-ban megegyezik belül. A különbséget a csatlakozók adják, illetve a Marantz mérnökei úgy konfigurálták a beépített DAC-t hogy az "Marantz hangot" adjon. Ez a gyakorlatban magasabb torzítást és nem lineáris átvitelt jelent. Objektív értelemben a Denon a jobb készülék, de szubjektíven a Marantz is tetszhet bárkinek.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								BIGi75
							
							
								#178250
							
							üzenetére
						Ablak helyett használhatsz ilyen eszközt is:

Ezek "egyhelyiséges decentralizált szellőztető" néven futnak, irányt váltva mozgatja a levegőt. A készülék méretezéséhez itt találsz példát: https://c3technik.hu/milyen-legkezelogepet-valasszak-1-resz/
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								BIGi75
							
							
								#178231
							
							üzenetére
						Hogy lásd a nagyságrendeket, itt vannak euros árak: JBL Kinolautsprecher und Subwoofer
A magyar forgalmazó árlistáját is nézheted, de sok helyen csak azt fogod látni, hogy kérjük telefonáljon: microsound JBL árlista
Az AVX-en érdemes segítséget kérned használt mozis hangfalak kapcsán (JBL, KCS, stb..), ott többen is vettek már ilyesmit. - 
			
			
						Quetz
őstag
Én csak a minőséggel kapcsolatos kételyeimnek adtam hangot. (Az Arendal rossz példa, azok nem tölcséres hangfalak, valamint nem a szokásos 25mm-es, hanem 28mm-es tweeter dolgozik a nagy monitorokban. Átlagos érzékenységük miatt kell is nekik a több száz wattos végfokolás)
Ha árakról is beszélni akarunk, akkor az 1milla nem reális, csak a 7.0-ra lehet minimum 700k-val számolni, JBL 8102 esetén 900k vagy még több. Ez után jönnek a mélynyomók, az AVR/végfok, hangáteresztő vászon és a szoba építésének költségei.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								VoidXs
							
							
								#177992
							
							üzenetére
						Én azt nem értem, hogy mi szükség van rá. Ha egy DSP nélküli eszközről lenne szó, akkor még csak elmenne, de egy HDMI-s Audyssey-vel rendelkező eszköz esetén azt állítunk be DSP-vel, amit akarunk.
Ha hozzá vesszük, amit hangfal tervezésről olvastam, hogy a süketszobai vízszintes átvitel szobában mért eredménye egy folytonosan eső diagram, valamit az Audyssey referencia célgörbéje is lejt, a kapott frekvencia választ már három forrás is lefele küldi.A hab a tortán, amit kábelszkeptikus énem kifejezetten viccesnek talál, hogy ez a lepkefing nagyságrendekkel nagyobb, mint amit kábelek között lehet mérni, mégis elintézhető egy kézlegyintéssel, de bezzeg két különböző márkás kábel...
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								xxlongikaxx
							
							
								#177986
							
							üzenetére
						Van különbség, a 8015 elötti Marantzok frekvencia átmenete nem volt vízszintes:
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Dorian
							
							
								#177626
							
							üzenetére
						Nem tudsz másképp kalkulálni, mivel teljes spektrumra van megadva a hangfal érzékenysége.
Ugyanakkor nem árt, ha fölé lősz a kívánt teljesítménynek, mert a névlegeset sosem tudják leadni a végfokok. Ez egy három csatornás Emotiva Gen3 gyári mérése. Hivatalosan 275w 0.1THD+N a csatornánkként megadott teljesítmény, de jól látszik hogy nem sokkal 200 után elkezd kilőni a torzítás. Ez már az a tartomány, ahol nem használnám - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Dagidög
							
							
								#177614
							
							üzenetére
						Bika erősítő kell neked. Tovább itt kalkulálhatsz: https://www.crownaudio.com/en/tools/calculators#amp_power_required
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								alphamooncam
							
							
								#177340
							
							üzenetére
						Döglött hangot nem tudsz alátéttel okozni. az ugyanis csak stabilan tartja a hangsugárzó alját, illetve meggátolja, hogy a doboz rezonálása átterjedjen a tartó szerkezetre. A problémát valószínűleg a szoba akusztikája okozta, amit az alátét nem befolyásol számottevően.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								skippper
							
							
								#177104
							
							üzenetére
						Mindenkinek érdemes lenne megnézni ennek a videonak legalább az első 10-15 percét: Ethan Winer - AES workshop 2009. Szó esik benne arról, hogyan hallgatunk, milyen, a halláson kívüli egyéb információkat használ fel az agy, hogyan tudjuk becsapni a fülünket a szemünk segítségével, stb...
 - 
			
			
						Quetz
őstag
Amikor limitált távolságra tudunk csak ülni a paneltől, akkor érdemes rpg B.A.D. panelt gyártani, vagy MLS - maximum length sequence - slat abfusert. Egy előre elkészített MLS file itt található.
Ezek nem annyira hatékonyak, mint a QRD diffuserek, viszont cserébe nincs is minimális ülési távolság követelményük.

Az Amroc kalkulátor pedig segít meghatározni a szükséges panel felületet a szoba és a kívánt lecsengési idő függvényében.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								denesdr
							
							
								#176559
							
							üzenetére
						Ez a kalkulátor azt mondja, hogy a 19/29-os gain különbség 20dB. A +12 tehát segít, de nem oldja meg a problémát. A 29-es gain onnan jön, hogy a Denon saját végfokai ilyen paraméterrel üzemelnek.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								skippper
							
							
								#176544
							
							üzenetére
						Az input sensitivity 2.6v, a gain 19dB. Természetes, hogy halk lesz. Mivel a Denon 1.4v kimenet felett elkezd klippelni, ha nincs lekapcsolva a végfok, ezért különösen problémás a topping a számodra.
Az egyetlen megoldás, hogy tekerd fel a hangerőt maxra a végfokon és kapcsold le a végfokokat a pre-outon ahol használod. Az a tekerentyű ugyanis nem hangerő, hanem jelszint csillapító / signal attenuator. - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Khaosz55
							
							
								#176195
							
							üzenetére
						Ilyen mérések során derül ki, hogy az aranyfülű tesztelők füle maximum önbarnítós

Mérnöki szempontból hagy maga után kívánnivalót az eszköz, de ha nem hallod a 90-95dB jelzajviszony közti különbséget, akkor ezt figyelmen kívül hagyhatod. Ahogy a 32 multitone teszt is akkor romlik el, ha 0dB-s jelet kap az arcam a bemeneten. Tehát a nolan filmek kivételével valószínűleg nem fogsz találkozni vele
 Másik kérdés, hogy ez egy régebbi firmware-el készült mérés, és az Emotiva esetén már láttuk, hogy jelentős javulás érhető el szoftveresen. Ki tudja, mit javítottak az Arcam programozói azóta.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Cseneles
							
							
								#176152
							
							üzenetére
						Emotiva Stepped On Their D!<% Again
"Thanks to @Jbrunwa for the heads up on this as the info validated some crazy stuff I was hearing with my Emotiva processor. Not sure which of their AV product line are affected (I believe its only Gen3) but I know for sure my XMC2 is, unfortunately."
A tulaj(ok) nem értenek egyet veled. - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Cseneles
							
							
								#176133
							
							üzenetére
						A legújabb firmware-el sikerült berakniuk egy "elevated LFE" néven elhíresült hibát, 3-10dB pluszt kap az LFE csatorna. Annyi dologtól függ, hogy kvázi véletlenszerű a hatás. Szóval egy Emotiva tulajdonos sosem unatkozik, a cég kijavít egy hibát és berak helyette két másikat.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Khaosz55
							
							
								#176122
							
							üzenetére
						A jelenlegi ismert Arcam problémák:
1) Some people have issue uploading multiple Dirac presets consecutively. A power off and on fixes this, the issue only affects Dirac upload, normal Dirac usage and switching between presets works nicely.
2) Fairly common for many brands there are some issues with some particular satellite receivers and also EARC compatibility (Mainly with Sony TVs)
3) Bad Auro bug if you do NOT have a center speaker
4) Auro treats Middle Heights (In a x.x.6 Dolby config) as CH/VOG (Mismap)Emotiva-t pedig bottal sem piszkálnám, ha fontos, hogy bumentes legyen.
 - 
			
			
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								denesdr
							
							
								#175952
							
							üzenetére
						Ilyet véletlenül se ajánlj! Ha egy AVR-en lehet 4/6/8 Ohm között választani, akkor maradjon mindig 8 Ohm-on. Ha lejebb állítod, akkor a mesterségesen lekorlátozod a kimenő tejesítményt, hamarabb kezd clippelni az AVR és nagyobb eséllyel égeted szét a hangszóróidat. Ez a beállítás nem nekünk készült, hanem hogy megfeleljenek Federal Trade Commission szabályainak.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								I'am Dony
							
							
								#175864
							
							üzenetére
						Meg kell nézned, hogy milyen feszültségszintet tud az AVR-ed preout-on minőségromlás nélkül, majd ehhez olyan végfokot választani, aminek az input sensitivity értéke ennél alacsonyabb. Ha viszont több végfok is képben marad, akkor a magasabb IS-el rendelkező lehet a jobb.
És akkor konkrét példa: bármelyik hypex ncore alapu végfok. Audiophonics a legolcsóbb, Apollon Audio a legjobb minőségű a félprofi rendszerek között. Nad és ATI a professzionális végfok gyártók közül.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
Pár észrevétel:
- A Purifi és a Hypex két külön cég, külön technológia. A közös bennük Bruno Putzeys, ő tervezte a végfokokat mindkét márka számára.
- Nad M28: Purifi’s Eigentakt modulokat használ.
- Nad M27: Hypex Ncore modulok
- Egyébb / régebbi Nad végfokok: Hypex Ucd modulok - 
			
			
						Quetz
őstag
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								powerup2
							
							
								#175365
							
							üzenetére
						Az Umik-1

De itt van a tesztelt mikrofonok listája: https://www.dirac.com/live/recommended-microphones/
Ezekből bármelyik jó, ami anyagilag szimpatikus. A nem USB-s mikrofonok esetén a fantom tápra kell figyelni, hogy adnak-e hozzá. - 
			
			
						Quetz
őstag
Itt egy példa a rossz teljesítményre: DIYSG Volt-8 (v2) Speaker Review

Az egyik lehetséges indok az ilyen problémákra amit te is írtál, hogy a tölcsér szerepét a woofer játsza el, ami nem tud megfelelően merev lenni. Surroundnak még elmegy, de LCR-nek biztos nem használnám.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								#62435328
							
							
								#174853
							
							üzenetére
						Rosszul értelmezed.
Annyi van leírva, hogy egy fekvő centernek sok esetben más a horizontáli/vertikális on/off axis frekvencia válasza, mint ugyanazon széria front hangfalainak. Ennek oka, hogy csak kinézetre hasonlít a center a frontokhoz.
Az ajánlás pedig nem az, hogy használj más gyártótól centert, hanem hogy nézd meg a méréseket, hogy a center valóban a frontokhoz hasonlóan viselkedik és ne higgy a marketingnek. - 
			
			
						Quetz
őstag
Karácsonyi mítosz lista az Audioholicstól. Fogyasszátok egészséggel

10 Audio Myths Debunked For Better Sound - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								MasterMark
							
							
								#174783
							
							üzenetére
						Egy minidsp csatornánkénti 10 filteres kapacitása elég ahhoz, hogy rendbe tedd a 20-100Hz tartományt. A HDMI nem jó, mert az a processzor és a lejátszó közt helyezkedik el, neked viszont arra van szükséged egy multi-sub rendszerben, hogy a subokat külön külön tudd vezérelni késleltetés/gain/EQ szinten. Ezt pedig csak a processzor után tudod megvalósítani.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
Egy moziszoba fejlődése: https://youtu.be/0iBWG94S1LA
Az már csak külön fintora a sorsnak, hogy egy tanár a tulaj
  - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Tamoo
							
							
								#174735
							
							üzenetére
						Baromság az egész:
- 40Hz crossover mindenhova
- Fülre belőni a késleltetést
- 250Hz lpf for lfeA high level jelet pedig le kell transzformálni a mélynyomón belül line level-re, mert az erősítők csak azzal tudnak dolgozni. Szóval csak egy újabb felesleges átalakítás a láncba.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
Multi Sub Optimizer tutorial: https://youtu.be/WtMq73BzOIA
Mindenkinek hasznos lehet, aki egynél több mélynyomóval rendelkezik, és azokat külön csatornákon tudja vezérelni.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								rappit4
							
							
								#174396
							
							üzenetére
						Félreérthető voltam, a 80dB-nek az a magyarázata, hogy ha kis teremben 85dB-re kalibrálnak és úgy mixelnek, akkor a kapott eredmény halk lesz a moziteremben. Ennek az oka pszichoakusztikus, a 80dB/kis terem ugyanolyan hangosnak hallatszik, mint a 85dB/nagy moziterem. Egyszóval évek óta tévesen javasolja mindenki a 85dB kalibrációt otthoni környezetbe.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								rappit4
							
							
								#174333
							
							üzenetére
						Az amerikai hangmérnökök a terem méretétől függően kalibrálnak 80dB vagy 85dB-re. Kis, 40-50nm-es stúdiókban 80dB a cél, moziterem méretű soundstage esetén 85dB. Házimozis mix esetén minden hangfal azonos hangerőre van állítva, mozis keveréshez 3dB-vel csökkentik a surroundokat, ahogy VoidXS is írta.
Ide tartozik még ez a táblázat is:
 - 
			
			
						Quetz
őstag
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								lenox
							
							
								#174105
							
							üzenetére
						Akkor még egyszer.
A jogalkotó-t nem érdekli a másolásvédelem. Ő azért hozott egy törvényt, hogy a jogtulajdonost védje, nem véletlen kezdődik a szövegezés úgy, hogy haszonszerzés végett.
Ha megveszel egy cd/dvd-t akkor fizetsz érte. Ha ezt felmásolod a szerveredre, mert onnan egyszerűbb lejátszanod, akkor a jogtulajdonost nem éri veszteség. Tehát egy legálisan beszerzett filmet, saját magadnak legálisan lemásolhatsz.Ezt mondja ki a törvény, ezt írja az Artisjus és a Mahasz is csak átlagemberek számára érthetőbben megfogalmazva. Persze lehet más a véleményed, de ez nem fogja megváltoztatni a lehetőségeinket, ahogy gravitáció is van, függetlenül attól, hogy hiszel-e benne.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								lenox
							
							
								#174094
							
							üzenetére
						386. § (1) Aki a szerzői jogról szóló törvényben meghatározott hatásos műszaki intézkedést haszonszerzés végett megkerüli, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Ami szerzői jogba ütközik, ha valaki kényelmi szempontból fileokat játszik le a média lejátszóval, ami fileokat illegális forrásból szerezte be. Itt BTK-s tétel lenne, ha valaki nyiltan megosztja, hogy milyen torrentről lehet ilyen fileokat beszerezni, de maga a torrentezés megvitatása nem, hisz a technológia maga nem illegális.
Fentiek a mi esetünkben viszont nem állnak fenn , mert nem történik haszonszerzés, és a magáncélú másolást a szerzői jog megengedi.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								lenox
							
							
								#174083
							
							üzenetére
						A törvényt nem érdekli, hogy van-e másolásvédelem a terméken vagy sem. Nyilvánvalóan ha mindenki csaj saját magának másolná a filmeket a média szerverére, akkor nem raknának másolásvédelmet a lemezekre.
De lehet, hogy te jobban értesz a jogi szöveghez és megtalálod benne az ide vágó cikkelyt, amit be is tudsz mutatni.Én ennyit találtam:
1999. évi LXXVI. törvény
35. § (1) * Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja, feltéve, hogy a felhasználással érintett műhöz jogszerűen fért hozzá. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető. - 
			
			
						Quetz
őstag
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								lenox
							
							
								#174073
							
							üzenetére
						Nem, ez azt jelenti, hogy csinálhatsz magadnak másolatot. Ugyanezt írja az Artisjus is:
MAGÁNMÁSOLÁSI DÍJ
Zeneművek, filmek vagy akár irodalmi művek másolása is szabadon megengedett, ha ez kifejezetten magáncélra történik. Ennek ellenértéke a magánmásolási díj, amelyet az európai gyakorlatnak megfelelően szedünk be többek között a pendrive-ok vagy a mobileszközök gyártóitól.Egy régebbi cikk idevágó része:
A magáncélra való másolást a törvény nem bünteti (a megosztást igen!), és noha valószínűleg a jogalkotó eredeti célja a saját tulajdonban levő produktumokról való biztonsági másolat készítés lehetőségének biztosítása volt, azt mégis sokan saját szájízüknek megfelelően értelmezik. - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								lenox
							
							
								#174065
							
							üzenetére
						magáncélú másolat: természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető. Teljes könyv, továbbá a folyóirat vagy a napilap egésze magáncélra is csak kézírással vagy írógéppel másolható. [35. § (1-2) bek.]
#174064Vikthor:
Hardwares megoldás: Kaleidascape. Baromi drága, de benne van a hdd is már. Szóval marad a jó öreg makemkv. - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								skippper
							
							
								#173667
							
							üzenetére
						A magasságból adódó problémára megoldás lehet több mélynyomó használata, vagy hangolt rezonátor használata. A crossover beszakadásán esetleg MSO-val (multi sub optimizer) lehetne javítani, illetve késleltetések vagy váltás frekvenciájának változtatásával lehetne javítani. Az MSO legújabb verziójába bekerül az all-pass szűrők használatának lehetősége, amikkel tudtommal a Dirac is operál.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
Nem próbáltam még, csak olvastam róla, de mintha pont ilyen összehasonlításra készítették volna a deltawave-t: https://deltaw.org/release_notes.html
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								alphamooncam
							
							
								#173703
							
							üzenetére
						A helyes válasz, ha egy REW mérési diagramot látsz, akkor REW-el dolgozol. A REW pedig csinál neked vízesés diagramot külön kérés nélkül, nem kell külön tool-t készíteni hozzá.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								alphamooncam
							
							
								#173596
							
							üzenetére
						A vízesés diagramra gondolok példaként, ahol pontosan látható az időbeni lefolyása egy ilyen mérési ciklusnak.
Tényleg ennyire nem tudod összerakni a 2x2-t, vagy csak tetteted?
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								alphamooncam
							
							
								#173557
							
							üzenetére
						Mert zenét hallgatunk, nem művi sweepet vagy rózsazajt.
Erre gondoltál?
Sennheiser HD600 measured using a sine sweep versus music.
Another example the Frequency response of a planar headphone in freefield:

The Impulse response of a HD600 sine versus music, inverted then overlaid:


Az eredmény megegyezik, az eltérés a mérési hibahatáron belül mozog, a felhasznált eszközök: B&K 4128 HATS + ARTA.
Ismét felmerül a kérdés, miért jó a zene mint mérőjel, amikor nincs befolyásom a mérő jel paramétereire, nem tudok mondjuk csak 300Hz-ig vizsgálódni.
 - 
			
			
						Quetz
őstag
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								alphamooncam
							
							
								#173550
							
							üzenetére
						Miért kellene zenével mérni?
 - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								Vikthor
							
							
								#173452
							
							üzenetére
						A növényes szobában elképzelésed sincs róla, hogy milyen hatást érsz el. Az orosz aknakereső módszerhez hasonlítanám leginkább.
A mérnök által megtervezett térben ezzel szemben azt kapod, amit kértél. Tehát ha választani lehet, akkor én nem kérek se az üres szobából, se a növényesből, hanem azt kérem, amit egy hozzáértő megtervezett. - 
			
			
						Quetz
őstag
válasz
							
							
								BBéci
							
							
								#173444
							
							üzenetére
						A "The master handbook of acoustics" című könyv első kiadása 1981-ben jelent meg. Most a 6. kiadásnál tartunk, folyamatosan bővülő tartalommal. Szobanövények viszont még mindig nem képezik részét.
Elszomorító, hogy a magukat high-end gyártóknak tartó cégek az elmúlt negyven évben nem vették a fáradtságot, hogy tanulmányozzák a témát, vagy csak megbízzanak egy hozzáértő szakembert a kiállítás idejére. 
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
 - Windows 11
 - Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
 - Óra topik
 - Delphi programozás
 - MIUI / HyperOS topik
 - Allegro vélemények - tapasztalatok
 - Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
 - Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
 - Mobil flották
 - További aktív témák...
 
- BESZÁMÍTÁS! 32GB(4x8GB) G.Skill Trident Z RGB 4000MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
 - ÚJ akku! Lenovo ThinkPad X1 Extreme Gen2 i7-9850H 16GB 512GB GTX1650 500nit UHD 1 év teljeskörű gar.
 - Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
 - ASUS RTX 5060Ti DUAL OC 8GB GDDR7 DLSS4 új, 3év garis eladó
 - Apple iPhone 15 128 GB Kék 12 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
 
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
						
								
							
							
							
							
 
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
 
							
							
							
							

							
 
							
							

							
							
							
							



