-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rappit4
őstag
válasz
skippper
#177607
üzenetére
Igen en is azt néztem hogy elégnek kell lennie.
Még teljesen új vagyok a REWhez de nem tűnt egy agysebészetnek, viszont az nem teljesen világos, hogy az Audyssey szoba eqját hogyan tudnám meghagyni. Töröljek ki mindent, lőjjem be a subot a Minidspvel majd kezdjem újra az Audysseyt (ez gondolom elbassza a gain és delay beállitásokat) vagy most a telefonos Audyssey appal kapcsoljam ki a sub beallítást, nullázam le a gain és távolság beállítás és így állitsam be a minidspt?
-
rappit4
őstag
Sziasztok!
Szeretném végre rendbetenni a 2 mélynomóm fázis problémáit.
Minidsp 2x4-et néztem. Első kérdésem, megéri a majdnem 2x-es árat a 2x4 hd vagy elég a sima is?
2db dynavoice thunder t-12-ről lenne szól, a proci pedig egy denon x4700h.
Vagy esetleg van valami más alternatíva, mint a minidsp? -
rappit4
őstag
Sziasztok!
Ma reggel volt szerencsém részt venni a Magyar Hangalkotók Egyesülete által szervezett Dolby Atmos terem bemutatón az új etele plázában. Mindenkinek tudom ajánlani, hogy nézzen be egy film erejéig. A bemutatón végigmentünk az összes Atmosos termen és végighallgattuk a klasszikus dolby atmos demókat amiket mindenki ismer illetve néhány részletet a Duneből és az új Batman filmből. Elképesztő amit műveltek ezekkel a termekkel, végre van magyarországon minősíthető akusztikájú és technikai felszereltségű mozi!!! Nem úgy mint a Cinema Pink ahol a felső hangsugárzók kábelei szabadón lógtak bekötetlenül a gépházban.
Rendesen Dolby konzulenssel lett certifikálva a mérés és a kialakítás.
A hangszórók nem JBL, hanem a Dolby sajátjai (az SLS gyártót vásárolták fel ha jól tudom). A nagy teremben pl a Dolby System 136osok vannak vászon mögött. Brutálisan szólnak. A dolby procik a cp850 azt hiszem. A végfokokat nem tudom pontosan de biztos hogy hozza a dolby szabványt.
Sajnos egyelőre csak szinkronosan van a Batman, ez ugye a forgalmazó hibája nem a mozié.
Ja és még egy extra, itt mindig jó hangerőn mennek a filmek és nem fogja lehalkítani a gépész mert valaki kimegy reklamáni hogy túl hangos a film. -
rappit4
őstag
válasz
gab1ka
#174744
üzenetére
Köszi szépen a választ, igazából mindenre használom, neten böngészés és munka (hangutómunka, film keverés, ez Asio-val megy csak és itt is voltak problémák). Közben arra jöttem rá, hogy ha windowsban nem atmosra hanem 5.1-re teszem akkor multi in-t látok ami már egy fokkal jobb. Az erősítőn kikapcsoltam a hdmi control funkciót, meg a tv-n is próbáltam ezt kinyomni így most eddig egy fokkal jobb és konzekvensebben működik.
-
rappit4
őstag
Sziasztok!
Valaki küzködik hdmi handshake problémával denon erősítővel?
Az X3700-as teljesen random viselkedik a pc-vel. Egy rtx3080 kártyával van hdmi 2.1 kábellel összekötve a 8K bemenetére a denonnak, onnan pedig egy ugyan ilyen kábellel egy LG CX tv-be. Az első furaság, a PC valamiért két db Denon-AVR-t lát. Viszont van, hogy csak 3. ujraindításra szól az erősítő és minden egyes ujraindításnál lereseteli a windows a denon-t sztereóra és minden alkalommal át kell raknom dolby atmosra. A másik furság, hogyha a pc van benyomva a tv-n és az erősítőn akkor nincs on screen display tehát a hangerőt és a DSP módot nem látom amit a denon ad ki. (A denon előlapi infó screenjéről ne is beszéjünk mert katasztrófa, nem látom hány csatorna aktív). A harmadik teljesen random dolog, hogy ha 5.1 aktív a PC-n akkor a Denon azt írja, hogy DSur. Most ez mit jelent? Ez egy valamiféle upmix és nem natívan kapja a csatornákat? A CA-n teljesen egyértelmű volt, hogy mikor melyik csatorna aktív és van e HDMI signal vagy épp nem látja.
Valahogy le lehet fixálni a PC-n a hdmi jelet, hogy ne veszítse el minden alkalommal? Egy 520 ezres erősítőtől ez szánalmas szerintem.
-
rappit4
őstag
válasz
python1
#174397
üzenetére
Én azon az állásponton vagyok, hogy még egy olcsobb pro cucc is sokkal jobb, mint egy közepes konzumer.
Én is a hifi vonalrol közelítettem meg a házimozit majd szépen átálltam a munka miatt a pro cuccokra. A JBL 8330 elképesztően jó kis/közepes szobába/terembe egy jó mélynyomóval párosítva. Annó 5-6 éve 120ezer volt a 6 hangszóró ami akkor egy 700ezrest hsz rendszert váltott le. Nem hittem el mennyivel akkurátusabb a JBL filmre mint a régi Dali rendszerem. Nagyon sok milliós rendszert megszégyenít ez a setup.
A következő amit előrelépés érzek az már a rendes vászon mögötti JBL array rendszer. -
rappit4
őstag
válasz
Quetz
#174392
üzenetére
Igen ezzel tisztaban vagyok, hogy 85 lenne a cél de már nincs olyan utómunka stúdió ahol 85ön dolgoznának. Tudom mert napi 12 órában ilyen stúdiókban ülök :D . A kérdésem pusztán az volt, hogy a dolby atmos sugárzók is -3db, mint a surroundok vagy az esetleg jobban lejebb van. Ilyenről még nem hallottam, hogy hmben azonos hangnyomáson van mindegyik hangszóró. Mi a különbség egy kicsi utómunka studió es egy házimozi rendszer között? Én mind a kettőre használom az otthoni rendszerem és a surroundokat mindig -3dbre kalibrálom. A filmek is így szólnak úgy ahogy kell.
-
rappit4
őstag
válasz
BBéci
#174387
üzenetére
Engem csak az bosszant, hogy a legtöbb ember aki a kábelekkel babrál, a lehallgatási rendszere pl. teljesen kezeletlen akusztikai szempontból. Ha ennyi energiát és pénzt fektetnének az emberek a szobák/termek akusztikai kezelésére sokkal nagyobb előrelépéseket lehet elérni, mint a kábelek buzerálásával. És most nem azt mondom, hogy a 2 dolog kizárja egymást csak a nagyátlagról beszélek. Pl 100ezer forint amit a szobádra költesz, vagy 100 ezer amit egy kábelre szerinted melyik lesz nagyobb előrelépés?
Sokkal előrébb lennénk, ha a hifista boltok a túlárazott csetreszek helyett akusztikai panelekkel foglalkoznának például.
Persze sarkítottam az előző hszmben egy bizonyos szintig van kulonbseg a kabelek kozott de nem lényeges egyáltalán, hiszen az alap meghatározója a hangminőségnek 1. sorban a hangsugárzó, utána az erősítő és a terem. A többi dolog nem lényeges/számottevő.
Ezzel veszekedhetsz amennyit akarsz de ez így van. Szerinted miért röhögnek ezeken a kábeles dolgokon a profi hangmérnökök 100%-a? Mégiscsak ők azok akik megalkotják azokat a hangokat amiket mi csak visszahallgatunk.
#174391 Quetz:
Pontosan -
rappit4
őstag
válasz
python1
#174385
üzenetére
Nézzétek meg a legnagyobb profi zenei stúdiókat ahol azokat a zenéket veszik fel amiket mi otthon hallgatunk. Még a legextrább zenei és filmstúdiókban is egyaránt láttam sima 2 eres hálozati porszívókábelt hangszórókábelként. Semmi különbség nincs aközött meg egy 2 milliós kábel között. Plusz, hogy lesz valami jobb annál, mint ahogy azt megalkották? Ez olyan mintha egy HDMI kábel gyártó azt állítani, hogy az ő termékükkel színhelyesebb a kép. De hogy tud valami annál színhelyesebb lenni, mint ahogy azt a stúdióban befényelték?
Tehát az otthon hifi lényege az lenne, hogy minél jobban a stúdió lehallgatásra hasonlítson, nem pedig az, hogy még annál is jobb legyen. Paradox állitás. Aki meg azzal érvvel, hogy neki így tetszik, azzal sincs semmi baj csak ne híresztelje a hülyeségét. Ez olyan, mintha egy őrült azt próbálná bizonygatni, hogy létezik repülő sárkány. Lehet, hogy az ő valóságában létezik, de ez nem egy elfogadott tudományos tény és nem arra kéne törekednie másoknak is, hogy meglássák azt a sárkányt amit az őrült ember lát.
-
rappit4
őstag
válasz
VoidXs
#174337
üzenetére
Hát sajnos a 6 is már a múlté. 5.5 most a norm. Egyébként ez részben a borzalmasan beállított magyar mozik miatt is így alakul. Az a tapasztalat h iszonyat alul vannak mérve a termek. A Toldiban volt egy vetítésem a multkor. Az 5.5ön kevert filmünket fel kellett tolni 7.3ra és úgy szolt kevert hangerőn.
-
rappit4
őstag
válasz
skippper
#174334
üzenetére
Attól, hogy 85ön van a lehallgatásod keverésnél meg nem jelenti azt, hogy hangos lesz a film. Minel halkabb lehallgatáson keversz egy filmet annál hangosabb lesz, olyan értelemben, hogy nem marad dinamika/headroom. Ha egy filmet 7es dolby proci álláson kevertek, ami -20db rózsazajnál 85dbspl akkor az ott is fog jól szólni egy moziban. Otthon egy kis szobában persze más tészta.
Amit írsz az pont a hangosságháború miatt van. Mindenki egyre hangosabbra krverik a filmet a mozigépészek meg egyre halkabban vetítenek. Ha nem akarod h a filmed halkan szóljon neked is muszaj halk lehallgatáson keverned. -
rappit4
őstag
válasz
VoidXs
#174319
üzenetére
De a lényeg az, hogy a surround 3dbvel van lejebb a frontoknál. Csak azt nem tudom, hogy az atmos is akkor ugyanúgy surroundhoz tartozik. Amúgy már senki nem dolgozik 85-ön sajnos. A hangosság háború a mozikeverést is nagyon durván érinti. Azért írtam a 79et mert általában azon szoktam dolgozni. De tudok olyan utómunka studiorol ahol 75ön kevernek.
-
rappit4
őstag
Sziasztok!
Atmos hangszorokat hány dB-vel kell az LCR alá kalibrálni? Rózsazajos mérés SPL mérővel. Ha a frontok 79db a surround 75. Az atmos is mehet 75re? Nem találtam róla egyértelmű választ.
A másik kérdésem. Most a 2 fenti hangszórót magamra irányítottam, de a Dolby ajánlásokban mindenhol azt látom, hogy inkább a földet nézi a hangszóró, de konkrétat erről sem találtam. Jobb ha lefele néz? Kicsit soknak érzem fentieket, lehet emiatt. Most a surround és a 2 top speaker is -3db van az LCR-hez képest.
Amúgy egész jó az Audyssey, de azért a hangnyomásokat nagyon összevissza állította. -
rappit4
őstag
És még egy kérdés a Denon x3700 ill CA 751r-hez. A CAnak egy IR emitter In bemente a Denonnak pedig egy trigger outja. Elméletben ha ezt összekötöm akkor a denonnak kapcsolnia kéne a CA-t ugye? Illetve hol találok sima 3.5 mono jack jacket? Jártam 4 boltban sehol nem volt. Sztereoval nem mukodott nyilvan.
-
rappit4
őstag
válasz
skippper
#174017
üzenetére
Az eARC monitor az hol van?
Saughassy #174018:
Én most így tudtam megcsinálni. Audyssey setup azon belül manual setup es amp assign. Na most így nem vész el az előző mérés? (Az info gomb megnyomasa után azt írja, hogy AudysseyMultEQ reference szóval mintha megmaradna a beállitás) -
rappit4
őstag
válasz
rappit4
#174014
üzenetére
Szerk: Na illetve az ARC nem is működik nem az amp assign miatt. Egy LG CX TV-vel próbálom összelőni, de sehogy sem sikerül, pedig ezzel a beállítással már működött a cambridge audio erősítővel. Át is vált a Denon TV Audio inputra magától, kiírja, hogy Dolby Surround és ennyi, süket teljesen.
-
rappit4
őstag
Sziasztok!
Megjött az X3700h és végigcsináltam egy tablettel az audyssey mérést. Az a kérdésem, hogy ezután tudom valahogy az amp assign-t kézzel állítani? Sajnos autómatikusan nem csak a pre amp módban van ezért feleslegesen mennek a végfok kimenetei az erősítőnek illetve eARC módban nincs hang mert a végfokon akarja kitolni a hangot nem pedig az előerősítő kimeneten. Az audyssey tabletes app nem is kérdezte meg milyen módban szeretném hajtani egyébként, ezt úgy láttam csak manuálisan tudtam állítani. Ha meg beállítom úgy akkor asszem elveszik az audyssey mérés.
Valahogy tudom modosítani az amp assignt manuálisan? -
rappit4
őstag
válasz
I'am Dony
#173293
üzenetére
Egyébként most nézegettem, hogy mik a lehetőségek, ha nem feltétlen kell a HDMI 2.1 csak mondjuk a 2.0, hogy legyen Dolby Vision meg HDR10+. De amúgy nem nagyon tudnék mondani olyat, ami ezt prociként tudja és mondjuk az X3700 árán van. Ahhoz hozzájutok 303ezerért kb. Egy Arcam vagy Anthem 1millánál kezdődik, de inkább 1.5 ami fukciókban hozza az X3700at. Ha jól tudom az előző generációs Denonok nem tudnak pre ampként funkcionálni csak a 8-as széria.
-
rappit4
őstag
#173293 I'am Dony:
A legfőbb indok ezekre a modellekre a HDMI 2.1 sajnos.
#173295 Saughassy:
Na ezt jó tudni. Akkor viszont lehet a 4700 lesz. Vagy megvárom a 3700at. -
rappit4
őstag
Segítsetek dönteni!
Marantz SR5015 illetve Denon X4700 van csak raktáron és nem szeretnék 4 hónapot várni az x3700ra. Most egy pár évig biztos, hogy csak 5.1.2-ben tudnám használni a setupot, ezért gondoltam, hogy addig az SR5015 elegendő lenne, aztán majd ha újítok akkor cserélek.
Pusztán prociként használva mi az amiben kevesebb az SR5015 az X3700-hoz képest? Illetve szintén pusztán prociként mi az amiben az X4700 több? -
rappit4
őstag
válasz
renatto
#173268
üzenetére
Igen az mázli, hogy tulajdonképpen a két felső az konkrétan felettem lesz. Megpróbálom akkor ezt a felállást. A .4 amúgy is macerás lenne mert a CA 751rnek csak 7 csatornája van és mivel az lesz végfoknak használva így nem lesz több csatornám.
A frontokat azért nem akarom lejebb tenni, mert akkor nagyon kitakarna a TV. Most szereztem egy másik szekrény amiben a denon is el fog férni, az picivel alacsonyabb mint a mostani, majd úgy lehet, hogy picit lejebb tudnak jönni a frontok. -
rappit4
őstag
És ha már a hdmi 2.1 miatt lesz egy Atmos képes erősítőm elgondolkodtam a plafon hangszórokon is, csak poénból. 5.1.4 kell egy kis méretű szobába vagy megél magában az 5.1.2 is?
Nem ideális elrendezésű a szobám, amit egyben stúdióként is használok. Az 5 hangszóróm JBL 8330-ak. Nyilván jó lenne még 2 8330-at berakni fenntre, de kicsit feleslegesnek érzem arra a néhány filmre amit Atmosban néznék. (Plusz ugye az atmosnak nem is feltétlen az otthoni felhasználásban van igazi jelentésőge)
Tehát a másik kérdésem, hogy mi az a legolcsóbb plafonra felszerelhető (nem beépítendő) hangszóró aminek van értelme? Nézegettem ezt a Wilson Raptor X-et. Ahogy néztem ezt pont fel is tudnám szerelni.
Valahogy így tudnám felszerelni a 2 hangszórót, azért sem gondolnám, hogy 4db megélne fennt, lévén a frontok is elég magasan vannak. (Ahogy írtam közel sem idális semmilyen szempontból az elrendezés sajnos, de kb ez így a legjobb opció ebben a lakásban) Illetve a plafonba szerelős azért nem jó, mert a galéria aljában végig hangelnyelő anyag van.
Mit gondoltok?
-
rappit4
őstag
Sziasztok!
HDMI 2.1 képes házimozi procit vagy full AVR-t keresésben vagyok, ami hű tud maradni a mostani CA 751r-emhez. Néztem a Marantz SR6015-et. Ez mennyire lenne mondjuk visszalépés? A Denonok gondolom, hogy nagyon. Simán prociból létezik hdmi 2.1 képes? És mondjuk a CA-t végfoknak használni.
-
rappit4
őstag
válasz
VoidXs
#173157
üzenetére
Hát sajna most már nincs más opció. A corvinban akartam volna ,de ott holnap lesz az utsó vetítés a Korda teremben felirattal. Így kb mostmár csak szinkronosan tudnám nézni a jobb termekben, azt meg akkor inkább kihagyom és megnézem itthon majd BD-ről jó minőségben. Most egyelőre inkább a film a lényeg

-
rappit4
őstag
Sziasztok!
Kicsit off. Hol érdemes megnézni a Dune-t moziban? Melyik, most a legjobb terem BP-n?
Volt is egyszer egy összefoglaló ahol különböző bp-i mozitermek voltak összevetve de nem találom sajnos. -
rappit4
őstag
Sziasztok!
TV upgrade miatt gondolkodnék egy AVR cserén is. Most egy CA 751r V2-m van amit nagyon szeretek. Munkára is használom a hangrendszer filmnézés mellett (5.1 filmhang keverés) ezért nagyon fontos, hogy minél lineárisabb legyen a freki átvitele. Eredetileg maradtam volna a CA-nál a CX szeriaval pl. de sehol sem találok használtam sem újonnan. Használtan kb 300-400at szánnék erre, ha csak újonnan van az adott avr akkor persze többet. A lényeg a lineáris freki átvitel és, hogy tudja a korszerű videó átvitelt (hdmi 2.0).
Köszi a segitseget! :R -
rappit4
őstag
válasz
alphamooncam
#146280
üzenetére
Most még leírhatok 350 lebutított példát de a lenyeg azt hiszem érthető abból amit írtam, nem összeegyeztethető a mozis hangzással X görbével sem, attól még természetesen neked bejöhet a hangzás, én ezt nem akarom elvenni előled.
-
rappit4
őstag
válasz
alphamooncam
#146277
üzenetére
Oké lehet nem a legjobb megnevezéshez ragaszkodom, de ez a rész elég szubjektív. Azt értem az alatt, hogy van egy tompa dialóg, amit megfényésítek és moziban tök szép majd ráhallgatok az adott hangszórón és sértően élesek lesznek a zöngétlenek. Ellenkező esetben van egy zajos dialóg, megszűröm az LSR-en majd moziban iszonyú döglött lesz a dialóg.
A spielberg termet nem ismerem de egy jól beállított moziban minden részlet ott van és meg van benne a dinamika. Hidd el, ha hallassz egy Dolby certificate termet, ami karban van tartva, az áll-otthagyósan szól!
(#146278) -KP-:

-
rappit4
őstag
válasz
alphamooncam
#146265
üzenetére
Dehogy, a túlrészletező és a rossz nem ugyan az. Olvasd el az X görbés cikket amit linkeltem, illetve VoidXs is jól leírta.
Az 1es széria alatt melyikre gondolsz? A 2 és 3 utasok közt óriási ugrások vannak. Filmre pedig csak X görbével használtam. Zenére tökéletes volt a hangzása natúrban. A 1038 biztos, hogy naturálisabban szól egyébként, mint az LSR széria.(#146263) BBéci
Én is szoktam zenét hallgatni a hangszoróimon és meglepően szépen szólnak még a 8330ak is. De ha tényleg zenélni akarok arra ott a sztereo pár ami zenére van.
Ami a 40ezer Hzet illeti, hagyjuk már, mióta számítanak barmit is a gyártó által megadott értékek a tájékozódáson kívül? A túlmintavételezésnek tudom és értem a hasznát, nade egy hangszórónal 40k hz ugyan már, tipikus parasztvakítás amire az egész házimozi industry épít.
Itt a fórumon is mindenki ezt mondja, MEG KELL HALLGATNI erre te lefitymálsz egy hangszórót úgy, hogy életedben nem hallottad, pusztán egy pdfre alapozva, aztán még hülyeségeket is beszélsz, hogy a DTS-HD-nak meg a HD korszaknak bármi köze is lenne a filmek hangzáshoz (megsúgom, nincsen).
-
rappit4
őstag
válasz
alphamooncam
#146245
üzenetére
Egyszerűen túl részletező a hangja, nem mozis. Nincs ámenet közte meg mozis hangszórók között, később aztán RCF-ekre cserélték őket, azokon már sokkal inkább lehet dolgozni. Attól még neked bejöhet a hangja! Én a kisebbekről nem tudok véleményt mondani, csak a 308akat ismerem. A studió egyébként akusztikailag tervezve van, a jobb filmes stúdiók közé tartozik magyarországon.
(#146244) ELACielvtárs:
Szerintem az aktívoknál ritka amelyik jó filmre is, de ez természetesen nem zárja ki, hogy tetszik az a hangzás valakinek. Nekem az igazi aktív hangzás a Genelec 1083-nál kezdődik, na az mindennel megállja a helyét az biztos, volt szerencsém hozzá egy évig, igaz sajnos csak sztereóban. Na abból szívesen összeraknék egy LCR-t mozira! -
rappit4
őstag
válasz
VoidXs
#146240
üzenetére
Igen igen a 3722-t tetszett nekem is nagyon. Ez még a jövő zenéje, erre a terem akusztikára még mindenképp visszatérek akkor!
(#146242) ELACielvtárs
Ezek zenei stúdió monitorok, ezeknek a nagyobb testvéreiből az LSR 308-ból van egy 5.0 rendszer az egyik stúdióban. Én kifejezetten utálom a hangját mozira. Olyan dolgok jelennek meg rajta ami amúgy egy moziban sosem, így mindíg azon kaptam magam, hogy olyan dolgokat szűrök ki amik amúgy nincsenen is ott, így egy nyomott anyagot kaptam. Kíváncsiságból nézegettem rajta teszt filmeket amiket ismerek, hát...
Zenére tök jó ellenben. -
rappit4
őstag
válasz
python1
#146232
üzenetére
Igen igen és a hangja is nagyon mozis épp ezért szeretjük. Mondjuk én zenére is kifejezetten szeretem a hangját, nyilván nem olyan szép részletező, de filmre iszonyat jó hangja van. Egy jól kezelt szobát nagyon szépen kitölt. Azért majd később nagyobb, vásznas terembe szeretnék rendes mozis vászon mögötti tölcséreseket.
(#146233) spiky03:
Hát figyelj egy próbát megér, de azért bookshelfeknél én is használnám azért a bass managementet. -
rappit4
őstag
válasz
python1
#146214
üzenetére
Annyi, hogy 5.0-ban nincs crossover. Mindegyik hsz-ra teljes sávszél megy. A 2szubra csak az LFE csatorna hanganyaga megy. Mindegyik stúdióban így van beállítva a rendszer, ezért én is így lőttem be. Sosem voltam a híve a bass managementnek otthoni rendszerben, mindenféle kioltások jöhetnek létre, hiszen az LFEben sokszor azonos tartalom van keverve, mint a front oldalba, ezt tapasztalatból tudom.
-
rappit4
őstag
Szub témához visszatérve, úgy néz ki holnap meg lesz a 2. T-12 és a kérdésem az, hogy használja itt bárki a MiniDSP 2x4-ét több szub delayezéséhez meg eqzásához REW-vel?
Illetve annyi, hogy én crossoverezést ezzel nem szeretnék, én full rangbe használom a hangszóróimat, bass management nelkul. Az kikerülhető? -
rappit4
őstag
válasz
VoidXs
#146137
üzenetére
Szerencsére én is már csak nagy ritkán talákozok tvs dologgal, akkor is munka kapcsán. Betartatják keményen a -23-at viszont van olyan adó ami plusz kompressziót rak az adásra.
Személy szerint örülök, hogy már kb. 10 éve se nálam sem a szüleimnél nincs bekötve TV adás.
-
rappit4
őstag
válasz
Quetz
#146118
üzenetére
Nagyon konyhanyelven, a hollywoodi filmekben egyre kevesebb a dinamika egyre inkább üvöltenek a filmek, nagyjából az, mint ami a zenében is folyik, az atmoszféra egy hangerőn van az SFX-el vagy egyáltalán nincs is, ezáltal végig üvölta film, (itt a hangosság nem dB-ben értendő hangosság, hanem amit a hallásunk érzékel, LUFS-ben megadva, filmhangnál ugyanis ha hangosságról beszélünk akkor sosem a hangyomást említjük mert az nem írja le, hogy az emberi fül milyen hangosnak is érzékeli az adott hangok összességét, figyelembe véve a kioltásokat, a fülünk pszichoakusztikai tulajdonságait, előelfedések stb.) muszáj emiatt lehalkítaniuk a moziknak mert nem bírnák a hangszórók meg a nézők sem. Akik pedig értelmes keverést akarnak rendes dinamika tartománnyal azok pedig nem tudnak kiteljesedni. A dolby 7 nem azért volt jó mert hú de hangos, hanem mert a nagyon halk is hallatszott és abból tudott menni nagyon hangosba. Ma már ezt nem annyira lehet megtenni.
(Egyébként a cikk is jól leírja, amit linkeltél!) -
rappit4
őstag
-
rappit4
őstag
válasz
VoidXs
#146102
üzenetére
Bizony, ha manapság az ember dolby 7-re kever iszonyat halkan fogják vetíteni a filmjét. Nincs is már szinte olyan mozi ami D6 felé megy. Én is csak 79dB-n dolgozok és kb mindenki akit ismerek. Vannak akik még ragaszkodnak a 7-hez de sajnos ezzel a hozzáállással már nem lehet megváltani a világot.
Egyébként az erősítőkön én azt láttam, hogy szobától függ mennyit kell erősíteni. Régi szobámban a CA-n -22dB volt a 79dB a mostaniban pedig -29.5dB.
-
rappit4
őstag
válasz
Lacielvtárs
#146024
üzenetére
(#146025) VoidXs:
Én ezt használom.
Pro Toolsban pedig egy white noise hallásküszöbre állítva auxon. -
rappit4
őstag
válasz
Lacielvtárs
#146022
üzenetére
Akkor az lehet hibás kábel volt, a handshake probléma elvileg független a kábeltől.
Néha fognám és kib***nám az ablakon amikor nincs kép vagy hang de aztán a hangja végül kárpótol.
-
rappit4
őstag
válasz
Lacielvtárs
#146018
üzenetére
Azért ebben a 751r V2 is notórius, iszonyat handshake problémákat produkál. Az olcsóbb EDID korrektorok sem oldják meg a problémát, nálam ha nem ASIO-s program vagy wasapi van megnyitva folyton megy egy noise generator az infra tartományban -80dB-n, hogy életben tartsa a HDMI jelet. Ami előrelépés volt, hogy leragasztottam a 19-es pin-t a HDMI kábelen és így legalább nem dobja el a felbontást ha kikapcsolom a TV-t vagy be. (A kábeltől <a minőségétől semmiképp
> nem függ ez a probléma) -
rappit4
őstag
válasz
VoidXs
#145882
üzenetére
A helyesen mátrixolt 5.1 alatt mire gondolsz?
Én most kísérletezgetek 4 db surround csatornával, párhuzamosan kötve, egyelőre elég jók a tapasztalatok, még a 7.1-el akarom összehasonlítani. Szerencse, hogy a JBL 8330-hoz ilyen olcsón hozzá lehet jutni
. A probléma az elhelyezéssel van hely hiányában, úgyhogy szerintem marad a 2 csatornak surroundnak. Ami biztos, hogy sokkal mozisabb több surrounddal a térhatás főleg atmoszférákál. A Birdmannél a hátra panorámázott dialógok elég érdekesen jönnek így ki. -
rappit4
őstag
válasz
MasterMark
#145871
üzenetére
Azért ehhez az is hozzátartozik, hogy ugye egy igazi moziban (és egy igazi stúdióban is ennél fogva) a surroundot több párhuzamosan kötött vagy külön végfokkal de egy kimeneti jelről kapott jelúttal üzemel, tehát az LS csatornához tartozik 8db hangsugárzó, ennél fogva a surround diffúzabb, picit "megfoghatatlanabb", mint egy otthoni lehallgatásnál ahol ez egy db hangsugárzóra hárul.
-
rappit4
őstag
válasz
Dagidög
#145597
üzenetére
Én most csináltam 3db hangelnyelőt házilag. 3 fakeret, bele 150mm 40kg/m3 testsűrűségű rockwool hangszigetelő kőzetgyapot. 2db 90x150cm-es került a két oldalsó falra plusz egy 150x250cm-es a plafonról belógatva mert elég nagy a belmagasság. Ha nem akarsz százereket rákölteni, hogy egy rendes akusztikussal kiméresd a szobát, két darab elnyelő a két oldalfalra csak segíthet a hangzáson. Diffúzort is tudsz magadnak kimérni szoba méret alapján.
-
rappit4
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni sub választás ügyben.
Most van egy dynavoice thunder t-12-m és szeretnék mellé venni még egyet és láttam, hogy az SVS SB-1000 ugyanannyiba kerül újonnan. Szerintetek érdemes lenne a mostanit is eladnom és lecserénem az SVS-re vagy inkább maradjon a 2 thunder?
Előre is köszi a választ!
Szerk:
A megfogalmazás kicsit félreérthető lett szóval 2db SVS SB-1000 vagy 2db Thunder T-12?
-
rappit4
őstag
válasz
puntocsento
#141499
üzenetére
Az mièrt gond, hogy a Blu-Ray player kódolja a hangot?
-
rappit4
őstag
válasz
BBéci
#141400
üzenetére
Lévén, hogy elég messze kell kerülnie a masodik szubnak az avrtől sajnos emaitt elég hosszú a jelút. Azért gondoltam, hogy az asszimetrikus jel (RCA) legyen minél rövidebb és ott egy aktív diboxal átalakítani szimmetrikussá majd vissza. Elméletben a hangképen nem szabadna változtatnia. Most egyelőre más megoldás nincs a fejemben, asszimetrikus jelet pedig nem vezetnék olyan messzire.
-
rappit4
őstag
Használ valaki diboxon keresztűl szub jelutat? Tehát arra gondolnék, hogy 2. szubot ilyen jelúton vezetném: avr -> 1m RCA-> dibox -> szimmetrikus xlr 10-15m -> dibox -> rca 0.5m -> szub.
Valaki próbálta már így? -
rappit4
őstag
válasz
BBéci
#141350
üzenetére
Azért kicsit erős elhatárolódni a filmhang történet technikai alapjait kitaláló cég alapszabályaitól, amit minden filmkészítő követ és követni is fog. Mindig is a dolby volt és lesz a mérvadó. DTS hangú film meg nem létezik.
Az, hogy miben van kódolva nem jelent az égegyadta világon semmit, a két formátum pedig csakis kódolásban tér el, az hogy az én filmem hangja Dolby vagy DTS lesz egy kicsi túlzással egy kattintáson múlik és semmit nem jelent. Én itt most a lefektetett szabályokról beszéltem amire a filmeket keverik és ez alól egy studió sem kivétel. Én is dolby szabványon keverek filmeket és ha te neked nem úgy van beállítva az otthoni rendszered nemes egyszerűséggel nem azt a filmet nézed ami a rendező szándéka és ezáltal figyelmen kívül hagyod sok sok ember munkáját. A házimozinak pedig azt kéne hozni amit a készítők megálmodtak a lehető legjobb minőségben, ez pedig egyenest ellene megy. Ennyi 
-
rappit4
őstag
-
rappit4
őstag
válasz
xtremetuning
#141322
üzenetére
LCR 75, surround ez esetben 72 a szub pedig 85.
Itt egy link, hogy lássátok, nem a levegőbe beszélek
-
rappit4
őstag
válasz
Dorian
#141314
üzenetére
Senki nem mondta,hogy emelj 10dB-t. Mérni kell, és ha a mérőműszer szerint az LFE 10dB-vel van a center felett az a helyes állás, mindegy, hogy moziról vagy házimoziról beszélünk.
Imádom, hogy ezen a fórumon oldalak vannak végigvitázva, hogy a kábel hogyan legyen bedugva meg melyik kábelvég milyen nemlétező karaktert ad a hangnak, de amikor az igazán lényeges valódi beállításról van szó, akkor meg el van bagatellizálva, hogy de ez házimozi.
(#141315) drdr
A multieq 32 azt hiszem az egyik legtöbb sávon dolgozó parametrikus eq az avrek között, ehhez még nem volt szerencsém, de ez azért egy élhetőbb megoldásnak tűnik. Én személy szerint semmiképp nem használnám, mert egyszerűen nem tudom pontosan mit hova állít. Szerintem ez ugyan az, mintha a TV-ken lenne egy program ami magának bekalibrálja ISF szabványra a színeket pl. Szerintem az első, hogy ha már hajlandó az ember költeni a hangrendszerére, akkor az akusztikai kezeléssel kell kezdeni és ha tényleg profi hangzást akar be kell iktatni egy többcsatornás eq-t és egy szakemberrel kiméretni frekinként a termet,mert neki például 3 millió forintos mérőmikije van a 10ezer forintos gyárival ellentétben. -
rappit4
őstag
válasz
BBéci
#141311
üzenetére
Mivel ez direkt hangra értendő késleltetés ezért a terem zengését figyelmen kívül kell hagyni, tehát a lézeres mérés bőven elegendő.
Pontosan 10dBSPL-el kell többnek lennie az LFE-nek, mint a centernek. Ehhez viszont már kell egy RTA (real time analizer) mivel fülre semennyire, SPL mérővel meg csak felszínesen lehet bemérni a szubot. És nem, nem fog elnyomni mindent, hanem úgy fog szólni ahogy azt az összes rendező/hangmester megálmodta és ahogy az a keverőstúdiókban is szólt
. -
rappit4
őstag
Lehet letölteni 5.1-es hangot ami csatornánként ugrál, a -20-as rózsazaj pedig dBFS-ben mérendő. Én az erősítők beépített zajait megbízhatatlannak találom. Nekem van Pro Tools-hoz egy Dolby projektem ami végigmegy a 6 csatornán. Minden értéket 0-ra rakok az erősítőn. A centert mérem és az erősítőt addig hangosítom amíg 85dBSPL-t mutat, így megvan az erősítőn a Dolby 7-es szint is (nálam -22). Ezután rámérek a rightra, és ha más a szintje belépek a menübe és állítok rajta, hogy 85 legyen. Szobakorrekcióban nem bíznék, szerintem a kommersz erősítőkben max 12 sávos eq-k vannak, ami édes kevés. A hangszórók távolságát érdemes pontosan kimerni és bevinni a késleltés miatt.
-
rappit4
őstag
válasz
Dave567
#141293
üzenetére
Szerezz egy spl mérőt, állítsd C illetve slow állásra. Valamilyen forráson nyomass a hangszórókra csatornánként -20dB-s rózsazajt. A hangerőt addig tekerd, míg a center 85dBSPL-t mér. Ehhez képest az erősítő beállításaiban a left és rightot szintezd a centerhez, tehát azok is 85dBn legyenek, a surroundok pedig 82dB-n. Így referencia szinten lesz a lehallgatási pozícióban.

-
rappit4
őstag
válasz
Nemir Ombe
#141237
üzenetére
Sosem értettem, hogy miért kéne 2x-es áron venni hangszorót a recieverhez képest. Kivancsi vagyok, hogy ezt mondaná e valaki azután, hog meghallgatta hogyan szól 5db JBL 8330 egy cambridge audio receiverrel. Főleg ha elmondanám, hogy darabját 10 ezer forintért vettem
. Ennél amit el tudok képzleni, hogy jobb mozi hallgatásra az a JBL pro 3000 széria vagy felette. Pár hónapja hallgattam egy Elac rendszert, a frontok azt hiszem fs 77-ek voltak és egyszerűen csúnyán szolt mozin, főleg ezekkel a kicsike centerekkel (ez a másik amit nem értek, egy mozi szett alapból azonos LCR hangszóróknál kezdődik hiszen a center a legfontosabb csatorna). Az tény, hogy sztereón bármikor lepipálja a JBL pro szériát, de most moziról beszélünk.
Szerintem minden esetben a teremhez és az elvárasokhoz kell nézni a hangszórót nem az avr árához. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman T4 Plus CM 500W
- Apple iPhone 12 Pro / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B360 i5 8400 16GB DDR4 512GB SSD ASUS Strix RX 570 4GB MasterBox Q300L 400W
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3925, 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Rendesen Dolby konzulenssel lett certifikálva a mérés és a kialakítás.
Valahogy tudom modosítani az amp assignt manuálisan?






