Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz #56474624 #11351 üzenetére

    hifiről általánosságban.... Ebbe belefér a felvételek dolga, hiszen anélkül nem létezne a hifi...

    a zongora felvételénél a lenyomott pedál esetében a harmonikusok megzengetik az alapfrekvenciák húrjait. ez vezethet olyan hatáshoz, mintha torzítana a felvétel, miközben kivezérlése nem maximális. Ezt befolyásolhatja a mikrofon-ok szöge, távolságai, fedél nyílása...

    A csöves mikrofonelőfokok hajlamosak a nagyon sürü hangképekbe 3. fokú torzításokat vinni, ami összeadódva szintén egyfajta torzított(bluesos) hangzást ad néhány pillnatra.
    A leggyakoribb, hogy a kész mixet valami csúcs zengetőn átengedik és ekkor a hangos részeknél besűrűsödik a hang. Mivel csak 10-15% effektet kevernek hozzá, a hangerő nem változik és egy limitert utánatéve nem kell a lekevert anyagot piszkálni. Aztán mégis betorzul...

    Az adott felvételnél a mikrofon előfokot tekerték fel a kimeneti jelszint helyett. A yutubos felvétel nekem réginek tűnik.(az online konverzió "jóságait" figyelmen kívül hagyva is) (olyan Horovitz-os) Lehet benne tape szaturáció is. AAD felvétel esetén szokott.
    A szinuszos hangokból építkező hangszereket nehéz szépen felvenni. Furulya, fuvola, vibrafon, orgona-esetleg. Egy-egy frekvencián ébred a teljes hangnyomás. Ez néha megpróbálja a felvételi eszközöket...
    Ezért van, hogy a hangsugárzók tesztjeleknél a színuszos jelek -15db-re vannak normalizálva. Nem kell 0-ra kihajtani, hogy betorzítson a hangszóró membránja, pedig technikailag bírnia kéne.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák