Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #63 üzenetére
A cikk es a kommentek alapjan azert nem teljesen szunt meg a problema.
-
ATi GAMES
tag
Igen hibajavításokkal szolgál egyes játékokban, amúgy meg az új gamekben letiltja az rt funkciót... Hát kösz.
-
Gróf...
aktív tag
Arra lettem volna kíváncsi, hogy az új drájver hozza-e az ígérteket és/vagy szebb - boldogabb lesz-e a jövőm, ha telepítem.
Azt is gondoltam, hogy egy ilyen tartalmú cikk fóruma ESETLEG erről szól. De amit ti itt csináltok, az ugyan minősíthető, de csak olyan billogokkal, amiket bizonyos közösségekben használnak úgy kábé hat éves korig.
Szóval mindenki karistoljon be magának egy rókát, boszorkányt, vagy bármit is ami nem feltétlen jó minősítés jele. Aztán gondolkodjon már el, hogy egy felnőtt embernek hogyan kellene viselkednie ilyen körülmények között! -
SindaNarmo
tag
Először sem emeltem ki semmit. Csak mondtam, hogy az hogy egy eljárás van 1 játékban szerintem a jó irány.
Veled lehet értelmesen beszélni technológiákról (eddig vedd dicséretnek), addig míg az NV nem kerül képbe, akkor jön a zöld köd (legalább is eddig ez volt a megfigyelésem). A fanboy nem érv volt csak egy jelző arra ahogy reagáltál. FSR, AMD Fanboy stb. amikor az egész hozzászólásban DLSS vs többiek volt.1. Lehet hogy megkopott az angolom, vagy átsiklottam volna fölötte, de nem látom leírva hogy tiltva lenne. Csak ezt a következtetést vonták le. Később írtam is azt, hogy ha az AMD tiltaná az nem jó gyakorlat (bár szerintem már mindegyik gyártónál volt rá példa).
a biztonság kedvéért:
XeSS vagy FSR esetén: mindenki tud fel skálázni? tud. nincs hátrány senkinek.
DLSS mellé kell berakni mást mert más kártyán nem fut (még ha az övék is a torta szelet nagy része). itt lenne hátrány. (lényegtelen hogy melyiket)2. Ja, látom a különbséget a 3x nagyításban és lassításba és ha nem játszok hanem azt vadászom hogy hol hibáznak az algoritmusok. De eddig is ezt mondtam.
3. Mivel nem ezen a területen dolgozom nem tudom pontosan mit és hogy kell kalibrálni az eljárásokon, hogy megfelelő legyen. De nekem úgy rémlik hogy bizonyos paraméterek finomhangolására van lehetőség (de lehet hogy csak az fsr-nél, de lehet hogy ott is csak volt). Azt eddig sem gondoltam hogy nehéz be rakni. Szerintem a szívás utána kezdődik, amikor ellenőrizni kell hogy biztos nem csinál-e túl sok hibát a képen. (és ezt tartom pazarlásnak). Aztán lehet hogy nincs igazam.
És persze továbbra is az az előfeltétele hogy közel legyenek (szerintem ez áll, szerinted nem)
Ettől függetlenül tartom magam ahhoz hogy fejlesztőknek/tesztelőknek annál jobb minél kevesebb változó van a képben. Van így is elég a kártya gyártók és generációk miatt és még csak a videokártyát vettük bele.
-
válasz
SindaNarmo #38 üzenetére
1 igen lemaradtál róla: [link] [link] és ez volt a kommentem lényege.
A "legjobb" és "mindegyiken megy" két különböző fogalom.
Ezzel hátrányba részesítik az Nvidia kártya használókat, pedig az az AMD kártya tulajdonosaikat ezzel nem éri semmi hátrány.
Nvidia szponzorált címekben beépíthető bármelyik eljárás szabadon.
Nvidia létrehozta a a nyílt Streamline-t amiben Intel benne van, AMD nincs. https://www.tomshardware.com/news/nvidia-streamline-aims-to-simplify-developer-support-for-upscaling-algorithms
Nem tudom miről írtál volna általánosan mikor kiemelted az én hozzászólásomat arra hogy az AMD korlátozza a DLSS-t a saját szponzorált címeiben. Hogy lehet erről általánosan beszélni? Én erről beszéltem konkrétan, nem másról, általánosan.Nvidia kihozta a NIS-t [link]a ami a GTX 700 sorozatig Minden GPu-n támogatott. Egy NIS x % és mellé x % sharpening mellett nehéz különbséget tenni egy FSR 1 és egy NIS között, FSR 2 már jobb a NIS-nél, de cserébe a NIS-nél egyáltalán nem vagy rákényszerítve semmire, mert minden játékon és GPU-n működik Nvidiánál...a DLSS pedig magas minőségben és színvonalon megmaradt minden RTX kártya tulajdonosnak.
Nincsen rákényszerítve senki hogy FSR-t használjon.2 De igen, nagyon is észreveszed.[link]
Még az utólag belehekkelt DLSS is jobb RE4 ben. [link]3, Egyszerű beépíteni ha az egyik gyártó eljárására már meg van a temporális eljárás. Állítólag pár óra alatt tették bele RE4 be a modderek a DLSS-t, a Nixxes fejlesztő szerint is minimális munka [link]
Igen már vártam hogy ez lesz az ultimate érved, a fanboy titulus, gratulálok, legalább tudom most már hogy értelmetlen neked érvelni.
-
Busterftw
nagyúr
Ezt en is mondhatnam neked, azzal a kulonbseggel, hogy en hoztam arra peldat, miszerint a DLSS implementalasa es hasznalata fejlesztoi szempontbol egyszerubb, mint valaha.
Foleg DLSS 2.0-tol, nem kell a jatekot kulon treningezni.
A szoftverfejlesztésről hiányosak az ismereteid, és ezekre alapozva gyártasz általad valósnak vélt tényeket.
-
SindaNarmo
tag
válasz
Busterftw #51 üzenetére
"A deveknek aztán nagyon nem meló, pluginként ott van az Unreal Engineben is, Unityben is elérhető."
És valószínűleg a feature erőforrás igényének ez az 1%. utána jönnek a pár száz órák hogy mindegy úgy néz-e ki a hogy kellene nem fagy-e ki, valamelyik effekt nem okoz-e gondot stb. Már ha jól akarnák csinálni (biztos nem nézik ennyire át mert nincs rá idő). Ha meg nem akkor ahogy esik úgy puffan.
Aztán a játékos meg panaszkodik hogy de ratyi.Ideális világban úgy lenne ahogy mondod.
Perszen nem tudom, mert nem a játék iparban dolgozom.
De fejlesztőként az a tapasztalatom hogy sokszor nekem kell a 3rd party hibákat valahogy megoldani/kikerülni. Hiába van szabványosítva valami, vagy triviálisnak tűnik. -
Busterftw
nagyúr
A deveknek aztán nagyon nem meló, pluginként ott van az Unreal Engineben is, Unityben is elérhető.
Illetve az Nvidia Streamline-al is hamar beiktatható az összes eljárás, persze ehhez épp az AMD nem csatlakozott.Usereknek egyértelmű, mert ha valami nincs bármi oknál fogva, azt nem tudja bekapcsolni a játékban.
Az is egyértelmű, hogy DLSS Nvidia biztosan van. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Dragon3000 #48 üzenetére
Sok a ha, meg a lehet.
Sőt azoknál sincs DLSS akik 900 szérián vannak.
Meddig menjünk vissza, 15 évet?A DLSS már 3. generációban itt van és ezek a technológiák maradnak. Apránként ezek az userek is váltanak, ezt a Steam stat is mutatja, az RTX-ek gyors adoptacioban megjelentek Steamen.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #43 üzenetére
A dvga piac kb 75-80%-a generációk óta Nvidia.
De tudod mit, legyen 70%. Ez a többség. -
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #42 üzenetére
Azért az nyilvánvalóan nem igaz, hogy a "userek többségének elérhető" a DLSS, mert a DLSS minimum Turing kártyát igényel, és a Turing-Ampere-Lovelace hármas biztosan kisebb halmazt jelent, mint együtt a teljes AMD választék, a Pascal-ok a még korábbi Nvidia választékkal kiegészülve, plusz az elvétve előforduló Arc kártyák.
Szóval a DLSS garantáltan sokkal kevesebb kártyán működik, mint az FSR. -
SindaNarmo
tag
válasz
Busterftw #39 üzenetére
Komolyan mondom tanuljatok már meg szöveget értelmezni.
Mikor mondtam hogy ha minden megy akkor jobb minőségű? (csak észszerűbb)
Azt sem mondtam hogy nem jobb csak nem annyival amennyivel be van állítva (tehát fölösleges a hardver korlát). Szerintem játékközben nem mondanád meg hogy melyik van bekapcsolva. Vagy ha igen akkor nem is a játékra figyelsz hanem bizonyos hibákra.Ipar alatt a játékfejlesztést értem nem a hardver-t. Az kb lényegtelen ebben az esetben.
Mind az AMD mind az Intel bebizonyította hogy lehet közel olyan eredményt produkálni mint a DLSS és a megoldás gyártó független maradt.
A saját véleményem az hogy maguknak a fejlesztőknek/tesztelőknek lenne könnyebb ha csak egy eljárást kellene használniuk. De ez biztos nem fog bekövetkezni, szerintem maradni fog a DLSS + még egy többieknek.Szerintem sem járna jól hardveres korláttal az AMD. Még nem olvastam róla hogy terveznék de lehet. Ezt "b." vetette fel.
-
direwolf
őstag
válasz
Busterftw #39 üzenetére
"Most olyan megoldást akarunk ami jól működik, azt hozza amire ki lett találva, vagy jöhet bármi de menjen mindenen?"
Igen, pontosan erről van szó. Menjen mindenen. Mert minden más, ami csak ezen vagy azon megy, az sem a fejlesztőnek, sem a felhasználónak nem jó. Kizárólag a hw gyártónak. Gyerekes naivitás lenne azt gondolni, hogy a DLSS nem futna el AMD nw-n. Ahogy annak ideján a Physx-ről is bebizonyosodott, hogy mindenen elfut. Ez a magatartás ami miatt ellenszenves az NVidia, és képes vagyok elviselni azt a hihetetlen kínt, hogy mondjuk ugyan azért a pénzért 2 fps-el kevesebbet kapok, vagy 3 pixellel mellé lő a felskálázás.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
SindaNarmo #38 üzenetére
Azért mert valami "megy mindenen" nem lesz jobb minőségű.
Most olyan megoldást akarunk ami jól működik, azt hozza amire ki lett találva, vagy jöhet bármi de menjen mindenen?A vga piac kb 80%-a Nvidia, milyen "ipar" döntsön itt?
Minőségben egyértelműen a DLSS a jobb, nem kell ezen már mit el dönteni.És éppen ezért lenne öngól a lekorlátozott "hardveres FSR" AMD-nek, mert a piac szűk szeletét mégjobban elhatárolná.
Az a maradék AMD tulaj vált Nvidiára vagy konzolra. (hard fanokon kívül) -
SindaNarmo
tag
1. Általánosan írtam és nem az FSR-t, tőlem mehet csak az XeSS is ha az megy mindenen és akkor többit felejtsük el. Az hogy az AMD dönti el, az nem jó (bár lehet hogy lemaradtam róla de amennyire tudom ez is csak teória, mint ami ellen ágáltál). Az iparnak kellene meglépni. Pl ha én vezetnék egy fejlesztést, kiválasztanám ami a legjobb és mindegyiken megy (FSR vagy XeSS), a többivel meg nem foglalkoznék, mert fölösleges.
2. Egyszóval sem mondtam hogy nem jobb, csak ha játszol nem veszed észre a különbséget mert nem arra figyelsz.
3. Nagyon szép és jó hogy könnyű beépíteni többet. Ettől függetlenül ha normálisan akarják csinálni akkor indokolatlanul nagy többlet erőforrás igény szerintem (most a munkaórára gondolok). Vagy tojnak rá magasról és olyan lesz amilyen. (aztán jön a nyavalygás). Mert ez többnyire nem úgy működik hogy bekapcsolom és biztos jó lesz.
4. Hát az nagyon sajnálatos ha az FSR is hardver függő lesz, akkor hajrá Intel addig míg azt is nem korlátozzák be.
Szóval gratulálok, igaz hogy egy FSR-es részről indult ki, de az egészet általánosan írtam, nem az AMD szemszögéből. Belőled viszont előtört az NV fanboy.
-
segal721
csendes tag
Sziasztok. Friss amd tulaj vagyok. Kérdésem lenne, hogy kell-e bármi segéd program a kártyához? egy GTX 1070-et váltott, de a 1070 több fps-t adott (+60-70) mint ez az RX6700XT.
-
válasz
SindaNarmo #32 üzenetére
Nem keverek semmit semmivel,te kevered a szándékos korlátozás fogalmát valami marketing maszlaggal.Semmi nem hátráltatja úgy a fejlődést,mint az ha egy stúdió kezét megkötik azzal,hogy nem építhet be konkurens eljárást.Ha 3 eljárás közül ha az egyik be van építve a másik kettőt gyerekjáték beépíteni.
Az FSR 2 nem olyan minőségű,mint a DLSS ez AMD fanboy érv,hogy a majdnem olyan jó az elég.DLSS a legjobb,az FSR a 3 közül a leggyengébb.
Míért dönti el AMD hogy a fejlesztő nem építhet be az övénél jobb eljárást?
Birkaság ezt éltetni.Mit nyersz te azzal ha nincs benne DLSS az FSR mellett?És mi mit nyerünk vele ,mit vesztünk vele?
A DLSS már a 3.generácíót támogatja.Tök jó hogy megy az FSR Pascalon,csak azóta már 3 generáció van a piacon, a Pascal kihaló gen és akik használhatnák a jobb eljárást és amiben van DLSS abban gyerekjáték az FSR-t is beépíteni és forxítva is.Nem baj,a modderek megoldottak RE4 esetén is. -
direwolf
őstag
válasz
SindaNarmo #34 üzenetére
A hw specifikus dolgok mindig is ártottak a piacnak. Az NVidia alapítása óta ebből él. Ahol tudják korlátozzák a konkurenciát. AMD meg próbál mindenki által szabadon használható megoldásokat fejleszteni. Én személy szerint ezért szimpatizálok velük, és támogatom ahol tudom.
-
SindaNarmo
tag
Pont ezért tűnne logikusnak hogy a konkurens eljárások felé fordulna az ipar.
Ha valamilyen módon megcsinálnák hogy mindenen fusson, és még jobb is lenne akkor teljesen logikus lenne hogy csak DLSS lenne a játékokban. (vagy a fejlesztő eldöntené hogy melyikhez kevésbé szívás finomhangolni a játékot)
Igazából azt nem tudom hogy pl az XeSS-nél pl van-e minőségbeli különbség ha Intel kártyán fut. (már mint hogy akkor más utasításokat használ, ha jól tudom)
-
direwolf
őstag
válasz
SindaNarmo #32 üzenetére
És tegyük hozzá, a DLSS NVidia exkluzív, míg az FSR-t bárki használhatja nulla pénzért.
-
SindaNarmo
tag
Szerintem kevered a szezont a fazonnal a DLSS kihagyása teljesen logikus bármelyik konkurens megvalósítás előnyére, ha amit nyújtanak az elég közel van (jelenleg szerintem ez fenn áll, már ha nem direkt zoomolva keresed a különbséget)
Az mindig csak bonyolítja a fejlesztést/tesztelést ha ugyan azon problémára kismillió külső megoldást használunk fölöslegesen.
Egy ideális világban nem okozna gondot, de ez nem az.Lásd ezt a problémát is, az eddigi játékoknak sikerült megugraniuk hogy az RT és a felskálázás ne okozzon gondot. Elvileg két külön álló valami és itt úgy néz ki mégis össze akadnak.
Csak gondolj bele, hogy ha mind a 3 eljárást belerakod, akkor ha biztosra akarsz menni mind a 3 gyártó kártyájával mind a 3 eljárást le kellene tesztelned minden pályán/körülménybe stb. Fölösleges erőforrás pazarlás.
És aztán jön a panaszkodás hogy bug-os a játék.
-
joey04
titán
válasz
Petykemano #7 üzenetére
vagy te hanyagold a fórumot, ha zavar amikor valaki az elfogultságot kéri számon. Mondom ezt amd procival és kártyával.
-
Dragon3000
nagyúr
Pontosan ez amúgy a véleményem az AMD szponzorált címekben a DLSS kihagyásról is meg bármilyen egyéb ilyen funkcióról, mint erről, hogy pofátlanság, hogy a stúdiók ezt megengedhetik maguknak velünk szemben. Akkor adjanak ki valamit és fizessünk érte teljes árat , ha az kész van.
Nvidia esetében simán közrejátszhat, hogy mivel amd szponzorált, így ők nem járulnak hozzá a segítséghez, eléggé zártan kezelik az ilyeneket. Viszont az fsr ugyanolyan jól megy nvidia-val is, mint amd-vel, így legalább lehet azt használni ilyen esetben.
Viszont abban van igazság, hogy nvidia szponzorált játékok esetében mindig van valami gond amd oldalon, míg az amd szponzorált játékok gond nélkül szoktak futni nvidiával is. -
DudeHUN
senior tag
válasz
paprobert #27 üzenetére
Szerintem is. Annyi történt, hogy mivel Nvidia szponzorált ezért ők voltak a prioritás a megjelenésre. Ott sem tökéletes. Pont most néztem DF videót. De legalább nem omlik össze.
Amúgy az RT nem százas benne maxon sem, a textúrákkal is vannak bajok, mintha AF sem menne jól... szóval kell ezen még kalapálni.Újabb tanulság, hogy premierkor nem veszünk játékot.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #26 üzenetére
Ha tippelnem kéne, az AMD áldásával lett tiltva a rélytrélyszing.
Az AMD számára is jobb egy "hamarosan jön" ígéret, mint a menüben crashelés. -
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #21 üzenetére
"Zenbleed témát én meg se említettem, így nem értem miért hozod fel. Irreleváns. Ezt ne velem beszéld le, semmi közöm hozzá."
A kapcsolat nem a témában van, hanem különböző témák számonkérésében."Feltételezem ez az a logika lehet, miszerint a Nixxes nem tesztelt egyáltalán AMD hardveren. [...] "Az AMD driver timeout-ot nem magyarázza meg."
Nem tudom mi történhetett. Bízom benne, hogy idővel kiderül.
Amennyire számodra nehezen elképzelhetőnek tűnik, hogy eddig ne lett volna AMD hardverrel tesztelve a játék, számomra meg pont afölött gyűlnek a kérdőjelek, hogy hogy lehetséges, hogy ez a hiba csak most jött elő. Amikor Te az AMD drivert hibáztatod, azzal azt sugallod, hogy eddig minden tökéletes volt, de az AMD elrontott valamit (ebben az esetben viszont csakhamar ki kellett volna derülnie, hogy ABC eddigi driver verzióval jó XYZ új verzióval elromlik.), vagy hogy a fejlesztő ezt a problémát már hónapokkal ezelőtt jelezte az AMD felé, de azok teszetoszáskodtak, vagy leszarták. Szerintem ez nem jobban hihető probléma, mint az, hogy a kutya nem tesztelte AMD hardveren.Valószínűleg pár napon belül kiderül.
-
válasz
Petykemano #23 üzenetére
Biztos hogy fog ,mert ezért bejön a topikba, összehoz egy több kommentes teóriát AMD védelmére, Nvidia-Nixxes elítélésére, az AMD találgatósba harcol és véd amit nem látsz egyetlen Nvidia vagy Intel játéknál, hírnél, oldalnál sem.
Abunak meg nem kellene mindig kevernie a fórumokban mert tönkreteszi vele őket.Felelősége minden rohadt játékstúdiónak van aki 59-99 Eurot elkér egy félkész játékért és rohadtul nem szabadott volna kiadnia így a játékot hogy valami nincs benne vagy hiányzik, nem fut Radeonon, mert ugyan annyit fizetsz érte te is ,mint én, és nem nyer vele semmit egy Nvidia játékos sem, hogy Radeonon nem megy egy ficsőr.
Reméljük, hogy tényleg felskálázás akad össze csak és orvosolják 1-2 héten belül.Ennek amúgy szót kell adni, hogy ezt ne tehessék meg a kiadók és a fejlesztők. Pontosan ez amúgy a véleményem az AMD szponzorált címekben a DLSS kihagyásról is meg bármilyen egyéb ilyen funkcióról, mint erről, hogy pofátlanság, hogy a stúdiók ezt megengedhetik maguknak velünk szemben. Akkor adjanak ki valamit és fizessünk érte teljes árat , ha az kész van.
-
Petykemano
veterán
> hát persze ez a logikus, AMD részről nem lehet gond.
Nem.
Csak írtam egy hasonlóan elfogult álláspontot.
Nem gondolom, hogy az AMD driverrel nincs gond. Erre utal az alábbi mondatom is:
"Nyilván szükséges összetevő a működésben a driver"Tehát mégegyszer: nyilván szükséges összetevő a működésben a driver. És nyilvánvalóan van az AMD-nek is felelőssége, és ennek megfelelően írták is a driverben, hogy a fejlesztőkkel együtt dolgoznak a kérdésen. Szerintem az, hogy a Nixxesnek is van felelőssége abból derül ki, hogy le merték írni, hogy problémán a fejlesztőkkel együtt dolgoznak.
> Husky tényeket írt le
Leírt tényeket, és közben számonkérte az oldalon/Abun, hogy miért nem nem ekézi ezért ő is az AMD-t. ("Kár, hogy a PH szerint nem fontos az, ami az AMD szerint fontos.")
Szerintem Abu holnap fog írni egy cikket a témában. Lehet, hogy tévedek és persze lehet, hogy ugyanazt az egyedi, és nehezen hihető süketelést fogja lenyomni, mint a fórumban. (Én a helyében ezt tenném.)
-
ndave92
aktív tag
Remnant 2-höz nem adtak még ki semmit?
-
huskydog17
addikt
válasz
Petykemano #15 üzenetére
"Nekem egyáltalán nincs bajom a negatív dolgokról."
Pedig ennek a jelét/tünetét mutatod.
"Azt tudom mondani neked is, mint Sinesol kollégának, aki egy tagnapi AMD-SAmsung cikk alatt kérte számon az oldalt és Abut, hogy miért nem közölték még le a Zenbleedről szóló hírt."
Zenbleed témát én meg se említettem, így nem értem miért hozod fel. Irreleváns. Ezt ne velem beszéld le, semmi közöm hozzá.
"A PH! megfigyeléseim szerint 12-36 órás késéssel ad számot bizonyos hírekről. Ha neked ennél frissebb infó kell, olvasd el másutt."
Megtettem.
"Ha neked nincs szükséged Abu - szerinted részrehajló - tálalása, körítése, olvasd el másutt."
Megtettem, viszont néhányan innen szeretnének informálódni és emiatt vetettem fel, hogy egy ilyen dolgot, amely feltehetőleg több olvasót is érinthet, jó lenne szintén kiemelni ha már a másik fontos bejegyzést sikerült.
Végtelenül egyszerűen lehetne közölni az olvasókkal, amit az AMD is közölt az egész világgal."Nem én vagyok Abu, de arra tudnék tippelni, hogy mivel a játék még nem jelent meg és mivel utána akart kérdezni a részleteketnek, ezért hagyhatta ki a felsorolásból. DE ezt inkább tőle kéne megkérdezni."
? Te kérdezted, hogy honnan veszem, hogy köze van a driver-hez. Megválaszoltam, hogy az AMD is ezt kommunikálta az egész világnak.
"Mindenesetre nekem továbbra is az az érzésem, hogy Te nem objektíven szeretnél tájékozódni, hanem szenzációhajhász módon kifejezetten azokat az AMD-re nézve árnyékot vető eseményeknek szándékos felgerjesztését (pontosabban annak elmaradását) kéred számon, ahogy azt elfogultságodban Te tennéd, ha Te volnál a szerkesztő."
Akkor egyszerűen csak rosszul látod a dolgokat és olyan dolgokat látsz ismét bele a kommentekbe ami nincs ott. Ezt se értem, hogy mi alapján szűrted le. Feltételezem ez az a logika lehet, miszerint a Nixxes nem tesztelt egyáltalán AMD hardveren. Erre továbbra sem kaptam választ, csak személyeskedést.
"Azért ez lehet, hogy sokmindent megmagyaráz."
Az AMD driver timeout-ot nem magyarázza meg. Csak remélni tudom, hogy nem vetted be Abu hülyeségét miszerint az NV/Nixxes tehet az AMD driver hibájáról is. Ha viszont te is úgy gondolod (hogy kizárólag az NV/Nixxes a ludas), akkor zárjuk a témát, mert onnantól valóban nincs értelme objektivitásról beszélni (ez különösen vicces lenne, amikor engem vádolsz elfogultsággal). -
válasz
Petykemano #7 üzenetére
Mit jelent hogy nem örül? és ennek milyen következményei vannak egy felhasználóra nézve vagy mi történt?Mit lehete erről írni többet ha nincsenek ehhez kapcsolódó eseménynek? Amúgy azt is én linkeltem be Vs be.
"helyett, hogy azt gondoljam, hogy túl instabil az AMD RT, nekem inkább az jutott eszembe hogy talán a fejlesztők a kiadás előtti néhány hétig ki sem próbálták AMD hardveren. "
hát persze ez a logikus, AMD részről nem lehet gond. Tudom ez is köpködés. Leírták már több cikkben hogy az RT és a felskálázás együtt összeomláshoz vezethet több AMD grafikus kártyán. Nem az RT és nem a felskálázás, hanem együtt. Amúgy a játáék elég hardverigényes, 7900XT jó mellé ha Nvidia oldaláról egy 4070 Ti is beszakad max grafikán.
Nvidiákon is rengeteg hiba van elég megnézned redditet, szinte minden generációra írják, hogy crashel a játék. Már Windows verziókat is vizsgálják, hogy az van e hatással erre. Szóval semmivel nem vagy és vagytok különbek azoknál akiket számon kértek.
Husky tényeket írt le, amit közölt Nixxes a játék steam oldalán és AMD is megerősíti ezt ennek a drivernek a dokumentációjában. AMD topikban meg itt is teóriákat olvashattunk a mestertől és tanítványaitól. -
Dragon3000
nagyúr
válasz
Petykemano #15 üzenetére
Elképzelhető, hogy bizonyos részletek nem azonnal kerülnek bele a hírbe.
A kiemelt rész a hír megjelenésekor is benne volt, csak egyesek nem olvassák végig a dolgokat és utána megy a köpködés, a legjobb, amikor egy hír/cikk címe alapján alkotnak véleményt, de a tartalmat el se olvassák.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
GodGamer5 #16 üzenetére
Mivel a játék PS5-re is megjelent RT effektek használatával, így valószínűleg az AMD kártyák is képesek futtatni legalább azon a szinten a játékot.
Most, hogy az Nvidia genyósága vagy az AMD bénasága okozta, hogy launch-ra nem megy ebben az RT azt valszeg nem igazán tudjuk meg. -
GodGamer5
addikt
válasz
Petykemano #15 üzenetére
"Ratchet & Clank Rift Apart is an NVIDIA-sponsored game"
Azért ez lehet, hogy sokmindent megmagyaráz.-Ja pl azt, hogy az AMD kártyák még mindig gyengécskék RT-ben, már ha egyáltalán működik. A Portal is lehet akármekkora fos technikailag, de ettől függetlenül máig sokkal szarabbul fut Radeonon. Az átlagembert meg a végeredmény érdekli, nem az okoskodás.
Az is érdekes, hogy az AMD szponzorált játékokban mindig kerülik a komolyabb RT használatát. Általában csak az árnyékok kapnak RT. Meg olyan sosincs, hogy az AMD-s kártyákra írt effekt Nv-n nem fut, fordítva viszont több ilyen példa is volt már... -
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #8 üzenetére
"Én meg nem értem miért gond az, hogy valaki egy korrekt tájékoztatást szeretne egy olyan cikkben, ami kapcsolódik a témához. Nem értem neked miért lenne gond, ha az AMD felhasználókat egy IT portál értesítené erről a dologról. Nem értem a logikát, pontosabban a logikátlanságot mögötte. Hallgassunk az egészről csak mert egyesek nem szeretnek negatív dolgot olvasni a pirosakról?"
Nekem egyáltalán nincs bajom a negatív dolgokról.Azt tudom mondani neked is, mint Sinesol kollégának, aki egy tagnapi AMD-SAmsung cikk alatt kérte számon az oldalt és Abut, hogy miért nem közölték még le a Zenbleedről szóló hírt. [link]
A PH! megfigyeléseim szerint 12-36 órás késéssel ad számot bizonyos hírekről. Ha neked ennél frissebb infó kell, olvasd el másutt. Ha neked nincs szükséged Abu - szerinted részrehajló - tálalása, körítése, olvasd el másutt.
Végül egyébként a Zenbleedről szóló cikk kijött. És az sem igaz, amit kolléga itt kifogásol, hogy nem lett megemlítve, hogy mikor jön az konzumer piacra szánt javítás:"Az AMD a második generációs EPYC termékcsaládhoz már biztosította a szükséges, 0x0830107A jelzésű mikrokódot a RomePI 1.0.0.H AGESA verzión belül, így a javítás már elérhető a legfrissebb BIOS-okban, míg a Zen 2 magokat használó asztali és mobil Ryzenekhez az év utolsó három hónapjában jönnek frissítések."
Elképzelhető, hogy bizonyos részletek nem azonnal kerülnek bele a hírbe."Nézzük máshonnan: az AMD két fontos megjegyzést tett a driver hivatalos dokumentációjába, azok közül az egyiket sikerült leközölni, a másikat nem. Miért nem?"
Nem én vagyok Abu, de arra tudnék tippelni, hogy mivel a játék még nem jelent meg és mivel utána akart kérdezni a részleteketnek, ezért hagyhatta ki a felsorolásból. DE ezt inkább tőle kéne megkérdezni.Mindenesetre nekem továbbra is az az érzésem, hogy Te nem objektíven szeretnél tájékozódni, hanem szenzációhajhász módon kifejezetten azokat az AMD-re nézve árnyékot vető eseményeknek szándékos felgerjesztését (pontosabban annak elmaradását) kéred számon, ahogy azt elfogultságodban Te tennéd, ha Te volnál a szerkesztő.
"MI alapján feltételezed ezt? Szerinted vakon és hasraütés-szerűen raktak AMD kártyákat a hivatalos ajánlási táblázatba? Ennyire inkompetensnek látod a Nixxes-t, miközben ők csinálják manapság a legjobb PC portokat? Milyen információ alapján feltételezel róluk ilyen mértékű inkompetenciát?"
Itt pl ezt írják:
"Ratchet & Clank Rift Apart is an NVIDIA-sponsored game"
Azért ez lehet, hogy sokmindent megmagyaráz. -
Televan74
nagyúr
válasz
#90868690 #10 üzenetére
Te elolvastad a cikket rendesen?
,,Az AMD a második generációs EPYC termékcsaládhoz már biztosította a szükséges, 0x0830107A jelzésű mikrokódot a RomePI 1.0.0.H AGESA verzión belül, így a javítás már elérhető a legfrissebb BIOS-okban, míg a Zen 2 magokat használó asztali és mobil Ryzenekhez az év utolsó három hónapjában jönnek frissítések.''
-
Alogonomus
őstag
Nagy különbség, hogy:
- míg Abu egy techoldal egyik szerkesztőjeként leírhat olyat, hogy a játék fejlesztőjét az egyik gyártó befolyásol(hat)ja,
- addig az AMD hivatalos oldalán ilyet nem írhatnak le, csak azt, hogy dolgoznak az ügy megoldásán.Ugyanolyan helyzet ez, mint hogy a legutóbbi világméretű járvány esetén fórumokban/blogokban/véleménycikkekben és hasonlókban szabadon lehetett elmélkedni a vírus tudatos elszabadításának a forgatókönyvéről, de az ENSZ, vagy a nyugati kormányok már nagyon vigyázva fogalmaztak a témában.
-
#90868690
törölt tag
válasz
huskydog17 #1 üzenetére
Mint ahogy kimaradt a sebezhetőség hírből, hogy csak novemberben - decemberben jön javítás több millió eladott cpu-hoz és konzolhoz..... viszont az epyc-hez kiadott remélhetőleg működő javítás meg lett említve, naná.
-
#90868690
törölt tag
válasz
Alogonomus #6 üzenetére
Amikor Abu megírta azt a minden kétséget kizáróan kamu hozzászólást, még nem tudta hogy az amd nyilatkozik az ügyben. Vagy remélte, hogy nem kerül elő.
"AMD is working with the game developers of Ratchet & Clank™: Rift Apart to resolve some stability issues when Ray-Tracing is enabled."
E fényében pontosan látszik, szó sincs arról amire Abu próbált utalni, nem szándékosan lett az amd megszivatva. Nem is tudom ki az aki elhitte, azon a pár Abufanatistán kívül.
-
huskydog17
addikt
válasz
Alogonomus #6 üzenetére
Azt a topicot egy ideje nem követtem, de igyekszem bepótolni.
Abu kommentjét/kommentjeit én inkább nem kommentálnám.#7 Petykemano: Azt a másik topicot nem követtem ,de majd bepótolom. Én meg nem értem miért gond az, hogy valaki egy korrekt tájékoztatást szeretne egy olyan cikkben, ami kapcsolódik a témához. Nem értem neked miért lenne gond, ha az AMD felhasználókat egy IT portál értesítené erről a dologról. Nem értem a logikát, pontosabban a logikátlanságot mögötte. Hallgassunk az egészről csak mert egyesek nem szeretnek negatív dolgot olvasni a pirosakról? Remélem nem erre célzol. Azért írtam azt fent, mert nem olvastam az AMD-s topic-ot, amit nem is szabad mindenkitől elvárni amúgy.
Nézzük máshonnan: az AMD két fontos megjegyzést tett a driver hivatalos dokumentációjába, azok közül az egyiket sikerült leközölni, a másikat nem. Miért nem?
"Ahelyett, hogy azt gondoljam, hogy túl instabil az AMD RT, nekem inkább az jutott eszembe hogy talán a fejlesztők a kiadás előtti néhány hétig ki sem próbálták AMD hardveren."
MI alapján feltételezed ezt? Szerinted vakon és hasraütés-szerűen raktak AMD kártyákat a hivatalos ajánlási táblázatba? Ennyire inkompetensnek látod a Nixxes-t, miközben ők csinálják manapság a legjobb PC portokat? Milyen információ alapján feltételezel róluk ilyen mértékű inkompetenciát?
"Nyilván szükséges összetevő a működésben a driver, de miért olyan biztos, hogy itt az AMD tesze-toszáskodott el valamit és nem a játékfejlesztő?"
Talán mert a játék készítőjén felül az AMD is elismerte, hogy ez driver probléma (Known Issues & Important Notes). -
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #1 üzenetére
Engem az érdekelne, hogy vajon miért járnak erre az oldalra olyan figurák, akiknek látszólag az az életcéljuk, hogy
1.) Kiemeljék és kidomborítsák, hogy mikor, miben, mennyire és miért hibás az AMD mindenért
2.) Számonkérjék a PH!-t és Abut, hogy ő ezt miért nem teszi
?Tényleg. Bemész bármelyik AMD találgatós topikba és semmit mást nem látsz, mint hogy van 4-5 figura, akik minduntalan odahánynak valami szemrehányást, számonkérést.
Napokig kellett olvasni a Starfield miatti nyafogást is. (Csak összehasonlításképpen mondom, hogy az Nvidia találgatós topikban mai napig nem kérte számon a hallgatóságon semmilyen vitéz AMD-fan azt, hogy állítólagosan az Nvidia "nem örvend", hogy partnerei Intel Battlemage kártyákat terveznek)Ahelyett, hogy azt gondoljam, hogy túl instabil az AMD RT, nekem inkább az jutott eszembe hogy talán a fejlesztők a kiadás előtti néhány hétig ki sem próbálták AMD hardveren. Aztán az utolsó utáni pillanatban valakinek mégiscsak eszébe jutott és akkor jött a meglepetés, hogy hoppá, ezt a use-case-t nem fedtük le. Jött a kapkodás, kapcsolatfelvétel az AMD-vel, de kiadásig nem lesz kész.
Nyilván szükséges összetevő a működésben a driver, de miért olyan biztos, hogy itt az AMD tesze-toszáskodott el valamit és nem a játékfejlesztő? -
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #1 üzenetére
"Szerintem nem ártana kiemelni a cikkben, hogy a pár óra múlva megjelenő Ratchet & Clank című játékban minden sugárkövetés funkció le lesz tiltva AMD VGA esetén.
...
Kár, hogy a PH szerint nem fontos az, ami az AMD szerint fontos."
Délelőtt ezzel kapcsolatban volt egy pár hozzászólásos forduló, amiben Abu meglehetősen határozottan arra utalt, hogy a játék fejlesztője direkt kapcsolta ki a lehetőséget, mert "érdekelté tették ebben".
Valószínűleg itt el szerette volna kerülni Abu a másik thread alatt kibontakozott vitát. -
slmSIG
tag
Én itt a PH-n teljesen, VÉGLEG megszüntetném az AMD híreket...
Semmi értelme! Állandóan a nyafogás és haterkedés megy!
Ha az NVidia drágaságáról, hibáiról van hír, ott az megy...'nem baj, király, de jól néz ki, megvenném, AMD f.s' !
Ellenben akármilyen AMD hírnél, csak az utálat...
Akkor mi értelme az AMD -ről itt írni? Semmi.
Ráadásul, mindez annak ellenére, hogy a világ nyugati fele meg az Nvidia kártyáját cseréli AMD -re! (...ezt persze majd ITT mindenféle steam használati felmérésekkel próbálják cáfolni...) -de engem hol... -
#52931072
törölt tag
Ja tényleg az arcon aztán hasít a réjtrécing ezerrel. A ph fórumról úgyis mindenki tudja, hogy csak envídija kártyát szabad venni, mostmiért kell megint megríkatni az ájemdé tulajokat? Megint álomba sírhatom magam, hogy a csóróknak már megint nem jut a minőségből. Gonoszok vagytok na!
Ja a zintel processzort kifelejtettem, pedig anélkül sem élet az élet. -
bobalazs
nagyúr
Ez is érdekes hogy AV1 még out of syncel felvételkor de hevc avc már nem.
-
GodGamer5
addikt
válasz
huskydog17 #1 üzenetére
Ezt a Cyberpunknál is eljátszották... Így vegyen bárki AMD kártyát... Előbb vennék Intel ARC-ot. Jó darabig nem veszek Radeont az is biztos...
-
huskydog17
addikt
Szerintem nem ártana kiemelni a cikkben, hogy a pár óra múlva megjelenő Ratchet & Clank című játékban minden sugárkövetés funkció le lesz tiltva AMD VGA esetén.
A driver dokumentációjában van egy ilyen sor az ismert hibák között:
"Application crash or driver timeout may be observed while playing Ratchet & Clank™: Rift Apart with Ray-Tracing and Dynamic Resolution Scaling enabled on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 7900 XTX."
Aztán később az AMD ezt írja a fontos megjegyzéseknél (Important Notes):
"AMD is working with the game developers of Ratchet & Clank™: Rift Apart to resolve some stability issues when Ray-Tracing is enabled."
Kár, hogy a PH szerint nem fontos az, ami az AMD szerint fontos.
Insomniac hivatalos közleménye, miszerint AMD GPU esetén az RT le lesz tiltva a megjelenés pillanatában. Ezzel az AMD userek ismét hátrányba kerülnek az idei év egyik legjelentősebb PC portjánál:
"Ray-tracing on AMD GPUs is disabled at launch. We are working closely with AMD to enable support as soon as possible."Azaz a játék megjelenésekor az AMD felhasználók számára nem lesz elérhető a maximális grafikai minőség. Úgy tűnik jelenleg még túlságosan instabil az RT AMD GPU-k alatt, így logikus inkább tiltani, amíg nem sikerül stabilizálni a kódot.
Az meg csak hab a tortán, hogy az RDNA3 üresjárati fogyasztás visszakerült az ismert hibák közé, miközben az előző driverben javított hibaként hivatkoztak rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Bemutatkozott a Poco F2 Pro (már megint)
- Autós topik
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- Exkluzív órák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Építő/felújító topik
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- További aktív témák...
- 30+ típus!!! Lenovo ThinkPad, X1 carbon, X1 Yoga 5-12. gen 12,5-15" all-in-one, Workstation, stb.
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD+ 2TB HDD
- Designer 4K Monitor - BenQ PD-3200-U
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3130, 94% Akkumulátor
- Apple iPhone 13 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest