-
Fototrend
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
Boond
addikt
Nekem régi számlacsomagom volt, ott nem volt kötelező váltás, "örök időkig" maradhattam volna. Vagy amíg ki nem vezetik, de az még most sem történt meg. A régi szerződés miatt a kártya éves díja is jóval kedvezőbb volt mint a hivatalos ár, több mint 50%. Számlavezetési díj is töredéke volt a nyugdíjas kedvezménynek árának. És feltételei sem voltak. De voltak korlátai, a régisége miatt.
Az új csomagoknál már fix időre lehet csak szerződni. Így akarnak rendet rakni, ne legyen sok beragadt csomag. Eltart egy darabig mire ott rendet raknak a tagbankok régi csomagjait megszüntetik teljesen.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz üzenabakusz #29150 üzenetére
Pontosan így van. Az Erste az aláírt kedvezményes díjcsomag határidejétől függetlenül, rendszeresen hosszabbította/hosszabbítja általában a kedvezményes csomagok érvényességét.
Pl. nekünk a családban, régebben az Erste Privilegium "L" díjcsomagnál is, hiába volt a szerződésben, hogy lejár a kedvezmény majd kb. 3 év múlva, mert kb. még teljes 2 évig meghosszabbították (4x6 hónapos szakaszban), amíg a Privi. "L" díjcsomag meg nem szűnt teljesen, mert kivezették.
Egyébként a szerződésben foglaltaktól, az ügyfél előnyére eltérhet a bank.
Sajnos a CIB-nél (BM ECO), és a BB-nál (Komfort Extra stb.) korábban a fix időre meghatározott kedvezményes csomagok lejárata után tényleges csomagváltás történt, de a CIB-nél csak a BM kedvezmények nagy része "esett le" a BM ECO csomagból, és az alap kedvezmények megmaradtak, ami egyébként is benne van az ECO csomagban.
-
addikt
válasz INGJOKE #29154 üzenetére
Kicsit döcögős az eleje...
Vontak eseti átutalás és tranzakcióra díjat, továbbá vontak kamatot is tévesen (ezt elismerték az alkalmazásban történt levelezésben (telefonos ügyfélszolgálat katasztrófa..)).
Fenti dolgokat az alábbi módon írták jóvá:
Eseti átutalás: 2x
Tranzakció: 1x
Kamat: - (sehogy[ Szerkesztve ]
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
-
cocka
veterán
Most ddosolják a cib.hu-t vagy mi az ég haragja van?
Minden kattintás után egy fél óra "gondolkodás". És pingelhetetlen. (mondjuk ez más miatt is lehet)
-
dredjudge84
őstag
Üdv!
UC ajánlás után kb mennyi idő múlva írják jóvá a kedvezményt?
-
goop
őstag
válasz dredjudge84 #29163 üzenetére
Attól függ mikor lett nyitva a számla. Nekem 2-3 hónap volt, de ha jól rémlik a mostani akció jó hosszú, és csak januárban lesznek a jóváírások.
-
goop
őstag
válasz dredjudge84 #29165 üzenetére
Nézd meg a hirdetményeknél a bank oldalán. Fejből nem tudom már.
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
CIB deviza jóváírás 2 EUR bankköltséggel kapcsolatban megkaptam a választ a reklamációmra.
A lényeg, hogy amennyiben nem HUF tranzakció történik, minden esetben levelező bankot használ a CIB, ennek a költségét terhelték be a kondíciós lista lábjegyzetében található apróbetűs rész alapján.
Mivel a telefonos ügyintéző tévesen tájékoztatott, ezért jóváírják a nostro díjat.
Én meg ezután meg is szüntetem az EUR számlát náluk és szerencsét próbálok a Rafinál. -
RR-13
őstag
Nekem tegnap óta ment a cirkusz náluk, és ma panasz nélkül kezdeményezte két nap alatt végül a negyedik ügyintéző a 2 EUR terhelés miatt történt 744 Ft jóváírását, amit holnapra talán megkapok.
Hiába hivatkoznak a hirdetményben lévő 6. lábjegyzetre, mert abban változó díj van, és a 2 EUR Nostro díj FIX díj, és az így nincs benne a hirdetményben, mert ha így benne lenne akkor az ügyfél pontosan tudna vele számolni, és meggondolja, hogy a CIB számlára kéri-e az EUR utalást.
Sajnos nem tudtam, hogy EUR-ban fogok kapni pénzt, mert szerviz utalta, csak a Német szerviztől, nem a Magyartól, és ha tudom előre, akkor a Raiff számlát adom meg nekik.
Azt is elmondtam az utolsó ügyintézőnek, hogy miért csak nekik van erről pontos leírásuk, és miért nincs a hirdetményben, hogy létezik FIX díj is bejövő deviza utalás esetén, ami más banknál amúgy nincs.
Az ügyintézőkből tegnap az egyik elmondta, hogy a 2 EUR FIX díj EUR utalásnál van, az USD bejövőnél 5 USD, és a Japán bejövő Jen-nél 500 Japán Jen van FIX díjként.
Ennek benne kellene lennie a hirdetményen, pontosan így, ahogy nekik le van írva. -
Jim74
nagyúr
Bemásolom a levél pontos szövegét, aztán jogászkodhatunk rajta .
A kiemelt rész azért érdekes, mert a saját bankcsoporton belüli levelező bankot használ EUR tranzakció esetén a CIB és erre is felszámolja a költséget. Nekem is az a véleményem, hogy ezt a díjat egyértelműbben fel kellene tüntetniük a kondíciós listában, nemcsak lábjegyzetben, mert a "deviza jóváírás díjmentes" kijelentés nem fedi a valóságot. Lehet, hogy jogilag megállja a helyét az eljárásuk, viszont fogyasztóvédelmi szempontból szerintem véleményes. De lehet, hogy csak én vagyok túlérzékeny .Viszont, ha jól értem, akkor a Rafival van személyes tapasztalatod, hogy nem alkalmaznak deviza jóváírás esetén semmilyen "rejtett" költséget?
Köszönjük, hogy 2023. június 22-én honlapunk panaszbejelentő felületén keresztül benyújtott panaszával hozzánk fordult bejövő devizautalással kapcsolatban felmerült észrevételeivel, mert így lehetővé tette, hogy az alábbi tájékoztatást nyújtsuk Önnek.
A CIB Bank Zrt. munkatársaiként mindannyian azon dolgozunk, hogy segítséget, megoldást, vagy magyarázatot nyújtsunk Ügyfeleink számára azon esetekben, amelyekben észrevételeik, kérdéseik, kéréseik vannak szerződéseikkel, valamint tájékoztatásunkkal, termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban.
Az Önnel kötött szerződés, valamint a hatályos Kondíciós Lista alapján terheli Bankunk a számlavezetéssel összefüggő díjakat (pl.: deviza számla számlavezetési díj, bankkártya éves tagsági díj, Nostro Banki költség). A hatályos BANKSZÁMLÁKRA ÉS FIZETÉSI MŰVELETEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNÖS ÜZLETSZABÁLYZAT FOGYASZTÓK ÉS EGYÉNI VÁLLALKOZÓK RÉSZÉRE rendelkezése szerint:
1.1.2. A Bank szolgáltatásaiért, az Üzletfél számláinak vezetéséért és pénzforgalma lebonyolításáért a mindenkor hatályos Kondíciós Listában meghatározott jutalékokat, díjakat számolja fel. Az Üzletfél köteles megfizetni a Bank részére a mindenkor hatályos Kondíciós Listában meghatározott jutalékokat, díjakat, költségeket oly módon, hogy a Bank a Szerződésben meghatározott esedékességkor az – Üzletfél külön rendelkezése nélkül – a jutalékok, díjak, költségek összegével – ellenkező megállapodás hiányában - a Számlatulajdonos Üzletfél bankszámláját megterheli.
Bankunk a bejövő devizautalások esetén minden esetben a hatályos Kondíciós Listában foglaltaknak megfelelően terheli a költségeket. A beérkező deviza tételek levelező Bankokon keresztül érkeznek meg Bankunkhoz, így amennyiben a levelező Bankok költséget számítanak fel az összeg továbbításáért akkor terhelődik az úgynevezett Nostro Banki költség.
Tájékoztatjuk, hogy a HUF devizanemtől eltérő devizanemű tranzakciókat Magyarországon minden bank úgynevezett nostro/levelező/közvetítő bankokon keresztül tudja továbbítani, tekintve, hogy országunkban a forint a nemzeti fizető eszköz, tehát ettől eltérő devizanemben az adott utalás devizanemében számlát vezető nostro bankon keresztül tudunk kizárólag tranzaktálni. A CIB levelező/közvetítő bankjai az alábbi linken érhető el a honlapunkon:
https://net.cib.hu/maganszemelyek/aktualis/levelezo_bankok.
Az Ön ********** számú számlájához kapcsolódó Kondíciós Lista Magánszemélyek bankszámláira vonatkozóan az alábbiak szerint rendelkezik:
6. Az Üzletfél Bankszámlájára vonatkozó, deviza tranzakciókhoz kapcsolódó jutalékokon kívül - a Felek választása szerint - az Üzletfél vagy a deviza tranzakció Megbízójának bankszámláját terhelik a teljesített tranzakciókkal kapcsolatosan esetleg felmerülő készkiadások (pl. posta-, DHL-költség), valamint a lebonyolításba bekapcsolt bank/ok jogosan felszámított költség- és jutalékkövetelései. (Ide értendő az IBAN számlaszámot használó célországba irányuló kimenő devizautalás esetében az a kb. EUR 5-15 közötti, a külföldi bank által felszámított díjtétel is, amennyiben az átutalási megbízáson helytelen vagy nem IBAN formátumú számlaszám kerül feltüntetésre a kedvezményezett számlaszámánál.) EGT államon kívülre történő utalás esetén amennyiben az Üzletfél vállal magára minden, az utalással kapcsolatos költséget, úgy gondoskodnia kell a megfelelő fedezet meglétéről. Ennek pontos mértéke bankonként eltérő. A deviza átutalási jutalékok és (pl. SWIFT) költségek forint ellenértékei a teljesítéssel egyidejűleg, a lebonyolításba bekapcsolt bankok, pénzintézetek vagy egyéb intézmények jogosan felszámított költség- és jutalékkövetelései (pl. az általuk kézi feldolgozást igénylő átutalások után felszámított pótdíj) azok felmerülésekor kerülnek terhelésre. Ezek a költségek, mind kimenő, mind bejövő deviza átutalásoknál felmerülhetnek és így terhelésre kerülhetnek. Amennyiben az ügyfél a deviza utalási megbízását nyomtatványon adja be, azt kizárólag a banki nyomtatvány kitöltésével fogadjuk el.
A hatályos Fogyasztók részére szóló Kondíciós Lista Magánszemélyek bankszámláira vonatkozóan honlapunkon az alábbi linken érhető el:
https://www.cib.hu/document/documents/CIB/szamlak/msz-bankszlak-230701-0626.pdf
Szíves elnézését kérjük, amiért CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunk kollégájával 2023. június 16-án ********* órakor indított hívás során (hívásazonosító: ************) sajnálatos módon kollégánk téves, nem teljes körű tájékoztatást nyújtott Önnek. A beszélgetés során arról tájékoztatta Önt, hogy az EUR Devizaszámlára bejövő utalás esetén nincs felmerülő költség.
Sajnáljuk, hogy a Nostro Banki költség terhelése kapcsán kellemetlenségei származtak, álláspontunk szerint banki hiba nem történt, a díjak terhelésére szerződés szerint, megfelelően került sor. Mindazonáltal a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon elhangzott téves tájékoztatás kapcsán Bankunk a 2023. június 21-én terhelt Nostro Banki költségek díját jóváírja az Ön *********** számú számláján, mely jóváírások jelen levelünk keltének napján megtörténtek.
Bízunk benne, hogy válaszunkat, intézkedésünket elfogadja.
Amennyiben a válaszlevelünkben foglaltak nem elfogadhatóak az Ön számára tájékoztatjuk, hogy álláspontunk szerint panasza a bankkal fennálló szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére irányult, ezért panaszával kapcsolatban a Pénzügyi Békéltető Testülethez vagy a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat a lenti elérhetőségeken. Értesítjük, hogy Bankunk a Pénzügyi Békéltető Testületnél (PBT) általános alávetési nyilatkozatot nem tett. Tájékoztatjuk, hogy a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény 113. § rendelkezése értelmében, a PBT alávetési nyilatkozat hiányában is hozhat kötelezést tartalmazó határozatot amennyiben a felek között nem jön létre egyezség, de a kérelem megalapozott és az érvényesíteni kívánt igény sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor nem haladja meg az egymillió forintot. A kérelem megalapozottsága esetén a PBT egyezség hiányában kötelezést tartalmazó határozatot hoz továbbá, amennyiben a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvényben meghatározott személy vagy szervezet általános alávetési nyilatkozatában, a kereskedelmi kommunikációjában közölt vagy az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig tett nyilatkozatában a PBT döntését magára nézve kötelezőként elismerte.[ Szerkesztve ]
-
Sanyi.mTs
addikt
párom cib online számlát használ a hozzá tartozó bankkártyával. már többször előfordult, hogy online akart vásárolni és a CIB app-ra nem jött értesítés a tranzakció jóváhagyására és az online rendelés idő túllépés miatt megszakadt. egyéb utalásos, terheléses értesítések megjönnek.
mi lehet a gond?
-
sifarr
senior tag
... nem alkalmaznak deviza jóváírás esetén semmilyen "rejtett" költséget?
A Rafi nem, EUR esetében sem.
Tesztelve: MÁK -> Rafi és Wise -> Rafi. Mindkettő díjmentesen érkeztette az eurót.Lehet, hogy jogilag megállja a helyét az eljárásuk
Megállja. A levél korrekt, a jogorvoslati lehetőségekről is tájékoztatást ad.... viszont fogyasztóvédelmi szempontból szerintem véleményes.
Nem fogyasztóvédelmi kérdés. Bankfelügyelet, MNB.... érdekes, mert a saját bankcsoporton belüli levelező bankot használ EUR tranzakció esetén a CIB és erre is felszámolja a költséget.
Attól, hogy EUR esetében az anyabank a levelező bank, jogosan felszámíthat díjat. A kettőnek nincs köze egymáshoz. Ahogy viszont azt is megteheti/megteszi, hogy EUR kp-felvét esetében a Visa kártyával nem számít fel díjat a bankcsoport ATM-jei esetében. -
RR-13
őstag
Sajnos arra sincs időm, hogy most végig olvassam, kielemezzem, de köszi, hogy megosztottad, érdekes....
Már most mondom, hogy jogtalan volt mindenkinek akinek a FIX 2 EUR összeget felszámolták, akkor is, ha ténylegesen számol fel a levelező bank költséget, mert mivel az nem változó díj, hanem fix, ezért kötelesek a hirdetmény részévé tenni, hogy előre számolni tudjon vele az ügyfél, ezt sehogy nem tudja kimagyarázni a CIB, főleg nem a 6. lábjegyzettel, hiába okoskodnak, mivel az nem ad konkrét választ arra, hogy mi az a 2 EUR fix díj..
Egyébként ma érkezett meg a Gránittól az április 14-.én kikért viodeófelvétel anyaga, érdekes kinézetű pendrive félén
A Raiffra még nem utaltattam EUR, mert a Revót használom egyébként is EUR-ra, csak tudom mástól, hogy nem számol fel bejövő EUR-nál díjat. Ha előre tudom, hogy EUR jön, akkor próbálkoztam volna első körben a Revót megadni.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
A MÁK-ban belföldi IBAN bankszámlaként rögzítetted a Rafis EUR számlát?
Igen.Jim74: ... szerintem ezt egyértelműbben fel kellene tüntetni a kondíciós listában.
Írtam már korábban, hogy nem igazán lehet, inkább csak példálózó jelleggel. Nem lehet minden tranzakciós esetre/irányra konkrét díjszabást írni, túl sok van belőle. Ráadásul a tranzakciót elindítón is múlik, hogy a "fogadó félnél" esetlegesen felmerülő költséget vállalja vagy sem.
A kondíciós lista ennek figyelembe vételével értelmezendő devizás tranzakciók esetében.
A "kavarodást" a SEPA okozza és az, hogy mi nem vagyunk (sajnos) az eurózóna tagja.A CIB kondíciós listája azokat a díjakat tartalmazza, amelyeket a CIB számít fel,ami az ő bevétele lesz.
A forint számlán történő jóváírás díjtétele nem szerepel a listában. Nem is számolható fel díj. De eseti, extra díj belföldi forint utalásánál fel sem merülhet. A bankok fizetnek a GIRO-nak éves tagdíjat, valamint utalsonként eseti tételdíjat - de csak a kimenő utalások után.
A deviza fogadása más tészta. A kondíciós listában a devizaszámlánál sincs díjtétel a jóváírásra. Viszont deviza jóváírások nem egy típusba sorolhatók, mint a GIRO jóváírás érkeztetése.
Ha a beérkező EUR SEPA irányból érkezik, azaz külföldről és SEPA tagországból érkezik, akkor az összeget levonás nélkül jóvá kell írni a számlán. Hiába használ ebben az esetben is a CIB levelező bankot a lebonyolításhoz, akkor sem terhelheti át a nostro-díjat az ügyfélre.
Minden más esetben viszont ez megteheti. Nemcsak az egyéb országokból érkező összegek után, hanem a belföldi devizás utalások jóváírása esetében is.
Mivel a MÁK belföldi devizás utalással küldi a CIB felé az eurót, ezért a díj továbbhárítása jogos. Jogos, mert a 6-os lábjegyzetben ez egyértelműen le van írva. Még az is - ezzel kezdődik a lábjegyzet -, hogy az utalón is múlik, vállalja-e a teljes költséget vagy sem:
Az Üzletfél Bankszámlájára vonatkozó, deviza tranzakciókhoz kapcsolódó jutalékokon kívül - a Felek választása szerint - az Üzletfél, vagy a deviza tranzakció
Megbízójának bankszámláját terhelik a teljesített tranzakciókkal kapcsolatosan esetleg felmerülő készkiadások ...
A Felek választása érkeztetés esetén a tranzakciót indító fél választását, döntését jelenti.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a kondíciós lista lábjegyzetei a törzsszöveg részének tekintendők. Az mindegy, hogy lábjegyzetként és kisebb betűtípussal szedve részei a szövegnek.
Persze lehetne a CIB legalább a belföldi devizeérkeztetés esetében nagyvonalúbb, de ha nem, hát nem. Ő dolguk. A te dolgod meg az, hogy felmondod az eurós számlád. Te jól jársz, ők pedig rosszul. A felek választása szerint! -
Jim74
nagyúr
Azon gondolkodom, hogy vajon érdemes-e egy online számlacsomaggal együtt nyitni a devizát a Rafinál. Ahogy néztem 2025.02.28-ig gyakorlatilag nincs költsége az online számlacsomagnak, ha nem utalok róla, viszont akkor megnyithatom online az egészet. Csak devizát nem tudok online nyitni, mert még nem vagyok az ügyfelük.
-
sifarr
senior tag
Azon gondolkodom, hogy vajon érdemes-e egy online számlacsomaggal együtt nyitni a devizát a Rafinál.
Látom, szereted túlbonyolítani az életed. Fölösleges az egész, a rafis devizaszámla is.Ugye lenne egy rafis Online csomagad. Passzív csomag, nem használnád, kártya nélkül, mert az is felesleges. Nyersz az online nyitással kb. 1,5 órát. Ezt majd elveszted, amikor fel kell mondanod.
Viszont lesz egy rafis eurós számlád, szánmlavezetési díjad nem lesz. És lesz egy kártyád, Onecard, évi 7380-ért (évente a díj nő). Egy hónapja kellett volna nyitni, akkor a kártyadíj csak 4122 lenne. Utalni nem fogsz róla, mert méregdrága. Ha mégis utalnod kellene, akkor kell mellé egy Revolut.
Mire fogod használni? Mennyi lesz a havi, átlagos forgalmad? Feltételezem, nem túl sok. Mondjuk apróbb online, eurós vásárlások. És évente 1-2 külföldi út költsége, legyen 2-3 ezer EUR. Mennyi lesz a számlán az átlagos egyenleged? Az sem túl sok, hiszen az eurós megtakarításod a MÁK-nál van kötvényben. Az átlagegyenleged legyen 200-250 EUR, kb. 100e forint. A davizaszámlád költsége az egyenlegedre vetítve 6-8 % lesz. Kamatot nem kapsz rá.
Van Wise számlád. Az EUR-váltást az árfolyam függvényében tudod időzíteni. Van MÁK számlád. A kötvényre kapsz jelenleg kb. 3 % kamatot, visszaváltásnál buksz 1 %-ot, de ezt a kamat éves szinten nemcsak visszatermeli, hanem nyereséget is hoz. Még 2-3 évig biztos.
Akkor? Minek is a rafis devizaszámla? A Wise nem kockázatos. A rajta levő pénz átlagosan csak az a kb. 200-250 EUR, forintban egy százas. A nyaralási pénzt is nyugodtan fialhatod kötvényben, amikor kell visszaváltod. A Wise esetében pedig költséged nem lesz, utalásra sem.
Még mindig nem értem, hogy mire kell ez az egész?Persze, ha te havi 500e fölött váltasz euróra és fekteted be a pénzt, az más lenne. De akkor nem államkötvényben tartanád az eurót ...
-
sifarr
senior tag
Egyelőre csak kamatot szeretném devizaszámlára tenni. Kb. 2k EUR jelenleg.
Akkor utalj a megnyitott számládra 8e forintot, kb 20 eurót.
Ha forintos és eurós számlát is nyitsz, nem tudom, hogy lehet-e a forintszámla a devizaszámla költségviselő számlája. Ha lehet és azt választod, akkor a rafis Online számládon kell figyelni, hogy legyen fedezet az esetleges költségekre.
Mivel az online-t használni valójában nem is akarod, ezért egyszerűbb, ha deviszaszámláról vonják a kártyadíjat. Erre kell a nyitás után a 20 EUR, mert a kártyadíjat előre kell fizetni, a nyitás hónapjában beterhelik.Persze, ha csak a 2 eurót akarod parkoltatni, akkor mindez nem kell.
-
cocka
veterán
No... valakinek sikerült már megfejteni a CIB Internet bank (javás netbank) megszüntetése kapcsán az átszerződős hisztit?
Jól figyeljétek meg ezen az oldalon középtájon a táblázatot:
Aztán emitt meg átszerződést emleget CIB Bank mobilappra vagy CIB Bank Online webes felületre:
De jelen pillanatban aki a CIB-nél valamilyen netbanki szolgáltatással rendelkezik, mindnyájuknak van élő szerződése a CIB Bank Online webes felületre. Tehát semmi értelme átszerződni. Mire szerződjek "át"? Egy már meglévő szolgáltatásra, amit használni is tudok?
Nyilván nem fogok mobilappra átszerződni, mert itt burkoltan valószínűleg arra megy ki a játék, hogy minden hard tokenes szerződjön át mobilappra.
Átszerződés hiányában...
a lekapcsolást követően már nem lehet igénybe venni elektronikus csatornáinkat és az azon keresztül folytatott ügyintézést. Tranzakciókat, illetve megbízásokat is csak telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy bankfiókjainkban lesz lehetőség intézni.
Akkor sajnos krokodilkönnyes búcsút fogunk venni egymástól! Még fizetek is havi díjat ezért a szarért, és az sem elég!
Ha pedig mégis muszáj "átszerződni" ugyanarról a szolgáltatásról ugyanarra, akkor valamit tuti módosítani fognak a háttérben, máskülönben mi értelme lenne?!
-
sifarr
senior tag
Akkor sajnos krokodilkönnyes búcsút fogunk venni egymástól!
Jaj, ne ...! Elveszíteni egy ilyen jó csomagot, mint az CIB Online több mint bűn, hiba!Ez az egész nem rólad szól, neked nem kell csinálnod semmit!
A megoldás kulcsa ott van a második mondatban:
Amennyiben CIB mobilToken / Easy Token / VASCO token jelszógeneráló eszközzel rendelkezik, úgy a belépésre továbbra is lehetősége van, azonban megbízások végrehajtására nem.
A folytatás csak megerősíti:
Kérjük, ha a fenti eszközök valamelyikével rendelkezik, ...Neked Hard Tokened van. Tehát minden további tájékoztatás már nem neked és rólad szól!!!
Most is tudsz az Internet Bankban tranzaktálni is. Az Online Bankban is megteheted, ha akarod - jó hozzá a PSD2-kompatibilis tokened. Szerződésed is van mindkettő használatára.
Ha lekapcsolják az Internet Bankot, akkor - kényszerből - csak a Online Bankot használhatod majd. Ahogy eddig is megtehetted, ha akartad. Neked nincs szükséged semmi "átszerződésre".Mondanám, hogy hívd fel a CIB24-et vagy menj be egy fiókba és kérdezz rá, hogy igazam van-e - de nem mondom. Szerintem könnyen lehet, hogy ott is kavarodás van a fejekben. Ha biztosra akarsz menni, akkor írj egy e-mailt a CIB-nek és kérdezz rá. Úgy, ahogy leírtam, tehát: nekem Hard Tokenem van, használom az Internet és az Online bankot is, tranzakciók lebonyolítására is, van-e teendőm?
Ők hiteles választ fognak adni. Szerintem azt, amit én is írtam: nincs teendőd.
Persze megpróbálhatnak rábeszélni a mobilalkalmazásra ... de úgyis hiába: -
vacs
veterán
Helló.
Mennyire gyakori, hogy a bankkártyában lévő nfc chip tönkre megy?
Tönkre tud egyáltalán menni?
Az elmúlt napokban sehol nem tudtam fizetni érintéssel, csak ha be volt dugva a terminálba.
Kb 1 éves K&H Mastercard kártya.[ Szerkesztve ]
(^)(>.<)(^)
-
cocka
veterán
válasz sifarr #29193 üzenetére
De a 2. linken semmi ilyesmi nincs. Csak a szerződj át baromság, ami arra utal, hogy valamit változtatni fognak, különben nem lenne ott az idézett "fenyegetőzés".
A vicces rész, hogy aki eddig is csak jelszóval lépett be, annak eddig is csak megtekintési joga volt slussz. Aki tranzakciókat is akart végezni, annak már rég van mobilappja vagy joga az online bankba belépni.
Szóval abból a szempontból igazad lehet, hogy a javás netbankban csak jelszóval belépőknek és ezért csak megtekintési joggal rendelkezőknek, talán eddig sem volt joga a másik kettőt használni. Rájuk talán vonatkozhat.
De egyértelművé téve nincs olyan szájbarágósan semmi ezzel kapcsolatban a honlapon , mint ahogy a PSD2 esetén volt.
-
sifarr
senior tag
De egyértelművé téve nincs olyan szájbarágósan semmi ezzel kapcsolatban a honlapon , mint ahogy a PSD2 esetén volt.
Hát persze hogy nincs. Vitathatatlanul szeretnék átterelni az összes ügyfelet - ha lehet - a mobilbank-online bank kombóra.... valamit változtatni fognak, különben nem lenne ott az idézett "fenyegetőzés".
Fogatlan oroszlán az a fenyegetően nyávogó macska. Ha közelebbről megnézed, akkor ráadásul tejfogai vannak. Mert az ördög mindig a részletekben rejtőzik.
Mit is írnak a "fenyegető" oldalon?
Pénzügyeit továbbra is kezelheti digitálisan, ha átszerződik a CIB Bank Mobilalkalmazásra vagy a CIB Bank Online webes felületre.
Neked már van szerződésed a megmaradó Online Bankra nem de bár? Persze hogy van. A "vagy" pedig arra utal egyértelműen, hogy a Mobilalkalmazásra nem kell átszerződnöd! Választhatsz: vagy az applikációra szerződsz, és akkor valójában mindkettőre, vagy csak az egyikre, de ez csak az Online Bank lehet szólóban.Ha - amitől félsz - megszüntetnék a Hard Token használhatóságát (jelek szerint egyáltalán nincs tervben), akkor azt külön, konkrétan erről szóló hirdetményben, 60 nappal korábban meg kell hirdetniük. Olvastál ilyet? Eddig nem. (Később se fogsz.)
Szóval ne aggódj semmi felől! Ha mégis megszüntetnék a hard tokent, időben értesülni fogsz róla. Bőven lesz időd új bankot, számlát keresni.
Addig pedig élvezd a CIB Online csomag előnyeit! -
sifarr
senior tag
... hogy mennyivel bonyolultabb az átutalások jóváhagyása a CIB Bank online webes felületén, ..
Na ja. Te az ügyfelek 1-2 %-ába tartozol, különös igényekkel.
Különös igényekhez különös eljárás. Ez már csak így megy mindenhol.
Én átlagos, mezei használóként appból utalok. Egy ujjlenyomat, oszt jónapot! -
cocka
veterán
válasz sifarr #29199 üzenetére
Te az ügyfelek 1-2 %-ába tartozol, különös igényekkel.
Hülyeség! Amíg nem volt ennyire erőltetve az okostelefon-használat, addig az emberek a PC-n vagy laptopon intézték a pénzügyeiket. Akkor ez nem volt "különleges" igény. Most már hirtelen az?
Ez már csak így megy mindenhol.
Ez úgy megy mindenhol, hogy szándékosan az online megoldások felé rugdossák az embereket és azokat szopatják, akik mondjuk adott esetben az offline vagy fél-online megoldásokat is preferálnák. Megy az offline (és egyúttal a fél-online) megoldások drágítása is, tehát ha véletlenül elhagyod a telefonodat, ellopják vagy bármilyen okból használhatatlanná válik, akkor a hoppácska most mi lesz élmény egyből befigyel és akkor hirtelen azt látod magad körül, hogy úgy be vagy korlátozva, ahogy nem szégyellik, pusztán azért, mert épp nincs okostelefonod.
Mondok pár példát, ahol a fél-online megoldásokat preferáltam, amíg el nem cseszték azokat is:
1. Máv jegyvásárlás: Főleg IC helyjegymizéria miatt volt kényelmes, hogy otthon gép mellől online bankkártyával kifizettem a jegyet mondjuk utazás előtti nap, akár 23 óra akárhány perckor és másnap indulás előtt az automatánál kóddal átvettem. Na hát ezt szépen elválasztották egymástól, szóval lehet előtte való napon automatához fáradni és megvenni ott a helyszínen. Mert pl. 2 hétig érvényes menettérti jegyet csak így lehet venni. Plusz így nem kell, hogy mindent tudjanak rólad, mivel a jegy nem névre szól.
2. Online vásárlásnál a Packeta automaták pl. kizárva, mert jópofa a klímasemleges hisztire hivatkozva azt mondani, hogy nincs az automatáinknak kijelzője, mert így zöldebb. Cserébe annyi szopás van a csomagok átvételével, hogy érdemes az app alatti véleményekbe beleolvasni. Ahelyett, hogy lenne kijelző, amin bepötyögöm a PIN kódot, ami SMS-ben jött. Ez a faékegyszerű szint, ami még butatelefonnal is működik.
3. Nem veszek igénybe semmilyen közroller, közbringa rendszert, mert ugye nincs okostelefonom.
Arról nem beszélve, hogy az okostelefonos megoldásokkal a szolgáltatásokat nyújtók egyszerűen áthárítják a felelősséget a vevőre. Lemerülsz, nem olvasható a kódod, nem tudod beolvasni a kódot stb.. te vagy a hibás. Ha viszont a MÁV automata nem vagy szarul nyomtat, azért ők felelnek. Packetának meg az a hozzáállása, hogy ja hogy nincs neted, nincs bluetoothod, nincs GPS-ed stb.. hát akkor sajnos így jártál.
4. Boltos kedvezmények ugyanez a kategória, hogy akinek "online" kuponja van, az az okostelefonjával kapja a 20%-ot, a többiek meg szarjanak sünt.
Gondolom a következő szint az lesz, hogy faszául összehangolják majd az egész "kell az okostelefon" agyrémet a beléptetőrendszerekkel és akkor csak oda nem megyek ahol ez van, ha majd mindenhol ez lesz, akkor kalapács, csákány, balta stb.. előkerül, ha nem lesz más, okostelefonmentes megoldás, ami ne egy bőr alá ületett chipet jelentsen már, mint amilyen pl. Schumacher Vandácskának van.
E-személyi ki sincs használva, pedig sokkal könnyebb, mint egy okostelefon és azzal is lehetne "korlátozni" az embereket, ha ez a cél.
De sajnos attól félek, hogy késő lesz már a többségnek jó reggelt kívánni, amikor már Európából is kis Kínát csináltak.
El lehet ezekkel az innovációknak hazudott korlátozásokkal "szórakoztatni" a jónépet valameddig, de azért mindenkinél lesz egy határ, legalábbis nagyon remélem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen routert?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- EAFC 24
- Kompakt vízhűtés
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest