Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
A Google/Waymo, Tesla, stb nagyvállalatok teszik meg az első kockázatosabb lépéseket a még ismeretlen jogi/technikai terepen, és ha sikerül ezt a szolgáltatás felfuttatni, akkor én arra tippelek, nem fogják kiengedni a kezükből ezt a piacot másoknak. Főleg nem az USA-ban. Mert ha vannak akkorák, hogy saját erőből hatékonyan kiszolgálják az igényeket, akkor nem szorulnak egy hadsereg "middle man"-ra, akiktől csak százalékot kapnak.
-
ben2
junior tag
A saját kocsira való igény lényege, hogy ne a közlekedéshez kelljen igazítania az időbeosztását. Sokaknak azért nem alternatíva a vonat vagy a busz, mert ha nincs mondjuk a faluban, konglomerációban ütemes tömegközlekedés (értsd: min. fél óránként garantáltan indul valami), akkor:
"A busz 17:48-kor indul, a következő meg 21:27-kor, így hiába maradnék még nyolcig, már most el kell indulnom. Már ha a busz nem megy el negyed órával korábban, mert ugye a menetrend csak tájékoztató jellegű, így a legjobb, ha kiállok a megállóba 17:25-re és ott szobrozok 18:21-ig, mert ha bekap egy sorompót, akkor késni is szokott."
A robot taxi a tömegközlekedés és a saját autó előnyeit egyesít(het)i: nem kell az idődet a közlekedéshez szervezned, de nem is kell (több) saját autót fenntartanod, ami 24 órából 22-t parkol.
A saját kocsi hozzáadása a flottához szvsz az átmeneti időszakra lesz jellemző, azaz lesznek kísérletező kedvű magánbefektetők egy-két-három robottaxival, akik idővel vagy kinövik magukat vagy betagozódnak egy nagyobb flottába, amikorra a rendszer kiforrja magát és bevonzza a nagyobb tőkét.
Addigra a piac szét fog válni flottákra és saját kocsikra pont az általad is említett szempontok miatt: lesz, aki hajlandó megfizetni, hogy a kocsija személyes tér maradhasson, más meg személyszállító szolgáltatásként tekint az egészre. Ezen felül lesznek még, akik a vezetés élménye miatt tartanak fenn autót, ők idővel kiszorulnak majd a versenypályákra, vagy offroad, oldtimer stb. kb. mint a ló tartók. -
ddekany
veterán
Ha jól működik a robotaxi hálózat (azaz sok a kocsi, és jó a szoftver), akkor a kis várakozási időre való igényt ki tudja szolgálni. Azaz, nem kell a saját kocsidat lefoglalni előre, hogy reggel 8-kor tutira álljon az ajtó előtt, hanem megadod a rendszernek, valami felárért, hogy garantálja, hogy holnap 8-kor ott fog várni rád egy kocsi.
A saját kocsira való igény egy oka lehet, hogy - képletesen szólva - más ne fingja teli az ülést, csak te. De akkor meg nem dobod be flottába soha.
Persze ki lehet találni hibrid esetek, mit tudom én, csak amíg nyaralsz lepasszolod egy "taxis" cégnek, és végén kitakaríttatod. De ez már kevésbé hangzana szexin. Egy pöttyet leegyszerűsítik ezt a marketing kedvéért...
-
btprg
senior tag
Megszűnt az itcafe.hu domain, vagy mi?
-
ergoGnomik
tag
ki a franc akar olyan kocsit amit nem tud vezetni?
A taxit, amibe utasként beülsz tudod vezetni?nagyon nagy generációváltást
A kényelem nagy úr. Plusz, aki szeret valamiért vezetni, soha nem bírja megérteni, hogy az is egy munka. Amit ingyen elvégez. Megint csak üljön be egy taxiba, vitesse el magát valahová! Reméljük nem fog a végén meglepődni, hogy a taxis tartja a markát...Az megint elképzelhetetlen számomra hogy a kocsimat odaadjam
És ha van a garázsban mellette kettő másik, ezt pedig termelő befektetésként vásároltad meg? Mint az Uber, csak nem kell egész nap ott ülnöd.Persze a koncepció mosolyfakasztóan naiv, hogy emberek csak úgy vesznek egy ilyen önvezető szerkezetet, aztán kihajtják a forgalomba, hogy menj kicsi Waymo, termeld csak szorgalmasan a pénzt! Mi baj lehet belőle?
-
paatrick
őstag
Ha jól emlékszem tavaly volt pont egy nagyobb autóbérlő cég aki parkolópályára tette az elektromos járgányok kiutalását, többségében Teslákat. Túl nagy rizikó, nem mindenki tudja vezetni.
Itt a vezetés részt kivennék de mégis ki a franc akar olyan kocsit amit nem tud vezetni? Ehhez nagyon nagy generációváltást kell az emberiségben, az meg vagy 50 év.
Az megint elképzelhetetlen számomra hogy a kocsimat odaadjam mondjuk napi 5000-ért bárkinek. Inkább álljon egy helyben de tudom hogy vezetem meg mit csinálok vele.
-
ddekany
veterán
"a tulajdonosok pedig idővel pénzt kereshetnek ígérete szerint azzal, hogy taxis appban listázzák az autójukat"
Ezeket az elszállt gyerekes ötleteket... Biztos majd elengedik az emberek az egyetlen, általuk is használt, 10+ M-os autót egyedül kóricálni a város vadonjába, és hagyják, hogy minden jött-ment beleüljön. Ez céges szinten elképzelhető, ahol van egy flotta, ami csak BKV 2.0-nak van, mögötte egy állandóan figyelő személyzet a központban, rendszeres átnézés és takarítás, meg részleg aki a hatósági ügyeket intézi, mikor valaki teli hányta, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Háztartási gépek
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Házimozi belépő szinten
- Nők, nőügyek (18+)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GigaByte H610M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Kolink Observatory RGB 800W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3172
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3082
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 Ti 8GB Zalman Z1 Plus Corsair 750W
- Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 i5-1145G7 16GB 256GB FHD+ 100% sRGB - 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest