Új hozzászólás Aktív témák
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Világosítson már fel valaki a hegyelshalmi belépés rejtelmeiről. Háromszor jöttem eddig befelé és mindig bajban voltam. Van ugye két sáv, a mérleges, meg a sima. A mérlegesnél mindig sor volt, de semmi nem jelezte, hogy mérlegelni kéne, így mindig elmentem mellette. Utána meg majdnem mindenki félre is áll a padkára. Szóval, hogy a fenébe kell kicsiny országunkba begurulni a vassal?"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
-
Zolás
addikt
válasz madmike #1603 üzenetére
Romániába mennek, és ha nincs mérlegjegyed, szemre túlsúlyos, tengelyes, és minden egyéb vagy. Múltkor nem engedtek be samsung led tv-vel, mert szemre túlsúlyos voltam.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
veterán
Urak, 3.5tonnas kocsikra milyen penzt szokas fizetni a szakmaban km-enkent? Erdekelne kulfold/belfold, abszolut csak kivancsisagbol.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
#81556480
törölt tag
Vabigyuri a 7. Leggazdagabb magyar ! Benne van a Forbes magazinba.
Ügyes fiú, nem ?
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
PÁV-on volt valaki mostanában, lassan be kéne rá jelentkeznem, de amiket olvasgattam kicsit be vagyok xarva tőle.
-
zsid
senior tag
-
Fl3x
aktív tag
Sziasztok!
Bnőmnek suliba kellene egy kalkuláció egy kamionos szállításról külföldre. Valamiylen házi cucchoz kell egyik tanárnak, ne kérdezzétek miért csak hát ez kell és kész
Szóval a következőkre lenne szükség:A pontból B pontba a távolság hány KM, kellene egy kamion típus, a fogyasztása, az utdíj költsége. Akkor hogy egy sofőr aki ilyen szállítmányozással foglalkozik mennyit keres átlag, h kilométer utána?! havi fix béres?!
Röviden végül is, hogy milyen költségekkel jár egy külföldi példafuvar.Segítséget előre is köszönöm, sajnos semmilyen formában nem vágom ezeket a dolgokat így itt gondolom tapasztaltabb emberek tudnak segíteni, vagyis remélem
Üdv.: fl3x
" Nem az számít mekkorát ütsz, hanem hogy hány ütést állsz ki mikor talpon kell maradni!"
-
félisten
A legjobb szerintem az lenne, hogy ha bemegy egy fuvarozohoz, aki ezzel foglalkozik. Itt csak soforok vannak es mi nem tudjuk pl a szervizdijakat, gumikoltseget, auto vetelarat stb stb. Meg hat mi a konkret kerdes? A fuvarozonak mennyibe kerul vagy a megbizonak?
A soforok bere altalaban tobb dologbol all.
Alapber+kilometerenkenti uzemanyag megtakaritas (pl waberers),
alapber+napidij+ha sok az orad akkor +1400ft/ora netto+husegpotlek (1 ev felett) (pl gartner)
alapber+napidij (legtobb kulfoldi ceg), ezekhez meg tarsulhat km potlek (mittomen 10 ezer felett kilometernkent x penz), vagy kajapenz stb stb.
[ Szerkesztve ]
-
Fl3x
aktív tag
Nekünk csak egy külföldi út költsége kellene, amit sztem a sofőrök is tudhatnak kb, menyi út díjat fizetnek, menyi üzemenyagot használnak el az adott úton, kb mennyi a havi fizetségük egy ilyen szakmában, milyen típusu a kamion és menyit fogyaszt kb. Ilyen h gumi kopás meg, szervízdíj, kamion költsége az nem kell. Egy külföldi út költsége kell, feltételezve h minden hiper szuper a kamionon csak be kell szállni és menni:
Mi azt vetettük fel példának, hogy modnjuk Hatvanból a boschtól mondjuk Stuttgartba a boschba szállítunk ki vmit és a kérdések a fentebb említett dolgok, hogy milyen költségekkel jár akár a cég akár asofőr szempontjából, nem kellenek 100%ban pontos értékeke elég körülbelüli is, aki ebben dolgozik tud saccolni gondolom.
" Nem az számít mekkorát ütsz, hanem hogy hány ütést állsz ki mikor talpon kell maradni!"
-
félisten
Egy nyerges, euro 5-os szerelveny utdija a magyar palyakon kb 87 ft, a nemet palyakon 49 forint brutto, az osztrak mar neccesebb, mert nem latod mennyit von a go-box, amit a nemetnel latsz a toll collecten. Az alap dij erre a kocsira 130 ft/km kb, de iszonyat meg tudja bonyolitani az osztrak a dijakat [link], mert bizonyos palyakon mas a dij mint az alap, mas ejszaka, ehhez jonnek az alagutak dijai, szoval csak hasra utesre tudsz szamolni. az utvonalat nezd meg a googlen, nagy vonalakban a magyar palyan ki hegyeshalomnal, ott vegig az osztrakon subenig, onnan mehetsz a b12/94-n, aminek egy resze ingyenes, masik resze fizetos, munchentol pedig a 8-as palyan szokasos stuttgartig, a kilometereket ki tudod nezni. A fogyasztas nagyjabol 40 tonnaval 32-36 liter/100 km, ez fugg a vontatotol, esotol, szeljarastol, forgalomtol, pontos adat nem meghatarozhato. Havi fizetes, waberersnel auto es km fuggo, atlag 300-400 ezer kozott, gartner egesz honapra 430 ezer-tol felfele.
-
#81556480
törölt tag
innét lefelé is olvasgathatsz volt már hasonló téma. később zsid ír az árakról is
-
csibe1
addikt
válasz Intruder A 6 #1612 üzenetére
Nem a világvége, de azért figyelj oda.Előfordulhat, hogy valamelyik feladatot meg kell ismételned.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
MaciG
addikt
A digitális sofőrkártya (tachográf kártya) van valami kapcsolatban egyéb okiratokkal? Értem azt úgy hogy ha kiváltom a kártyát, de aztán pl. 1 év múlva lejár a jogsim és megújítóm (ugye új jogsi szám), vagy a GKI-t újítom meg, vagy változik a lakcím,stb. akkor a digi kártyát is újra ki kell váltani?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ez esetben elnézést srácok, majd legközelebb úgy fogalmazok, hogy "egy kamionos" is megértse.
De a buszozásnál máshogy kell gondolkodni munka közben, hisz ott vannak az utasok (reggel kb 150 fő tuti van a buszomon) akik azt nézik hogy bliccelhetnek, és ha ez nem jön össze akkor meg ádáz szemekkel nézik mikor hibázol és már megy is a panasz, és mint tudjuk az utasnak igaza van...BANZAII
-
sziku69
senior tag
Sziasztok! Van itt valaki, aki Olaszországból szokott fuvarozni? Konkrétabban Velence környékéről.
Noale-ből várok cuccot, egy kovácsoltvassal foglalkozó cégtől.Ez lesz az első fuvar, és tulajdonképpen sokat nem tudok a részletekről. Pl azt se tudom, hogy magyar, vagy más nemzetiségű lehet e a sofőr. Nekem kb 300 kg cuccot hoz most. 170 € lesz. Olaszul semmit se tudok. Valami olyat írt az olasz (google fordító) hogy 400 kilóig, nagyjából ennyi az ára. Először 200€ lett volna, de mivel nincs nekik a rendelt mennyiségből elég, ezért két részletben küldik. Így lett 170€.
Szerintetek az ár alapján mekkora kamionnal, esetleg furgonnal, hozzák? Azért is kérdezem, mert ahol lakom, az utcában súlykorlátozás van. -
sziku69
senior tag
Igen ez nagyon valószínű. Volt pár cuccom amit Belgiumba szállítottak. Ott Ducatóval vitték. 200€- fizettem fuvaronként. De ez amolyan ajándék fuvar volt. Mert akinek szállították, a kinti cégnek voltak a magyar szerződéses beszállítói.
Már kérdeztem többször is, de nem igazán kommunikálnak. Vagy nem tudják ők se, amit kétlek, vagy leszarják amit írok.
Az értékesítési menedzserrel vagyok inkább kapcsolatba. De ő is csak arra válaszol, amire éppen kedve tartja. Persze az anyagárakat egyből küldi, ha kérdezem. -
sziku69
senior tag
Valószínű, hogy januárban lesz még egy fuvar Olaszországból, ugyanonnan. Ha esetleg lenne valaki, aki elfogadható áron elhozná, annak örülnék. Nagyjából 500 kg cucc.
-
qwertly
addikt
Sziasztok!
Nézegetem a netten de annyi variáció van,hogy elveszek a részletekbe Szlovákiába,Budapestről nagyjából 160km levő városba kellene családi bútorokat plusz kacatokat szállítani.Melyik olcsó és megbízható cég?
-
#27070592
törölt tag
-
Nizzába szeretnénk menni autóval Ausztria-Szlovénia-Olaszország-Franciaország útvonalon.
Vannak ezekben az országokban speciális, ki nem található, nem magától értetődő közlekedési szabályok személyautóra? -
Zolás
addikt
válasz Kalandor #1637 üzenetére
Szlovéniában előre meg kell venned a pályamatricát, de ez kb. mindenhol máshol így van. Ausztriába lehet hogy kell személykocsira is a hólánc. Kamionnál biztos hogy nálad kell lennie.
Franciáknál ha a pályán állsz meg aludni parkolóba, akkor extra díjat kell fizetni. Nem a parkolóban, hanem amikor eléred a fizetőkaput, rádob egy összeget a parkolásért.
Olaszban és osztrákban előfordul hogy utánfutós személyautóval se előzhetsz a pályán.
Kimondottan személyautós szabályról nem tudok.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Hasznos infók ezek, köszi, (veszek majd hóláncot), ha még van valakinek ilyesmi, ne tartogassa
Osztottam szoroztam, és nem éri meg szlovén matricát venni, mert csak időben jobb, kilométerben mindenhova több, és ugye több mint 10000 ft a matrica. Franciaországba se, mert oda nem megy pálya, ahova megyünk.
Olaszországban pedig nincs matrica, útarányos a díj, ami egyébként is nagyon durva áron van mérve -
félisten
válasz Kalandor #1641 üzenetére
A holanc/teligumi temaban ez eleg megbizhato info: [link]
Nem tudom honnan indultok, de ki tudod kerulni szlovent, kormend, graz, villach utvonalon, az osztrak matrica olcsobb, mint a magyar. Velencebe ugorjatok be, ha meg nem voltal. Az olasz fizetokapus, nem lehet elrontani semmit. A francia resz meg nagyon rovid, elmentek bundeszen.
[ Szerkesztve ]
-
-
ooloo
őstag
válasz #27070592 #1636 üzenetére
Egyre több az utakon a Német pótkocsit húzó Lengyel , Román , litván , Bolgár rendszámos vontató .A keletiek eddig csak Francia , Belga , Holland pótkocsikat húztak . Szerény véleményem szerint így akarnak gátat szabni - a saját munkavállalóikat védendő - a keleti inváziónak . Egyrészt megértem , másrészt elítélem .
Megértem , mert ....
Én sem örülnék , ha bangladesi sofőrök 120.000 ft bruttóért vállalnák azt a munkát , amiért én 400.000 ft ot kapok . Előbb - utóbb az utcán találnám magam . A munkaadó nem ellensége saját zsebének . Nyilván azzal végezteti a munkát aki kevesebbe kerül neki .
Elítélem , mert ....
Az Európai Unión belüli szabad munkaerő-áramlásnak akarnak ( burkoltan ) gátat szabni .... annak tűnhet , hogy a külföldi munkavállalókat akarják segíteni , de a célja nem az .
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Kérdezném , hogy ...
Egy 24v os szivargyújtó aljzat biztonságosan elbír egy 600 w - os inverterrel ? Vagy érdemesebb közvetlenül az akksikra kötni ?
Pro és kontra ?
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Nekem elég volt egy 150 w inverter ami 12 voltról ment ( ez ilyen személyautós cucc, vitte a 22 colos lapos tv-t meg a UPC beltérit plusz telefontöltőt), és még így is sütött a dugó kihúzáskor. Jobb lenne az akkura kötni. De ez a csatlakozástól is függ. vannak olyan gagyi szivargyújtó dugók és aljzatok hogy egy forintot nem ér. Viszont nem véletlenül körsarus csatlakozás van az invertereken ha jól emlékszem.
Szerintem balesetveszélyes. Elalszol hétvégén vagy valami, nem tökéletes a csatlakozás felforrósodik bármi lehet !
Egyébként mire kell 600 W ?
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1648 üzenetére
Szia !
Jó a kérdés ...
Gondoltam az már egy hajszárítóval is elbír ... esetenként .
Többnyire laptop menne róla . Azért a 24v -os csatit erőltetném , mert az mind a kettő akksit használja . Ellenben a 12v -os csak az egyiket . Ergo ... így egyenletesen meríti mindkét akksit .Az Ősszel volt velem az asszonypajtás .... a zuhanyzóban/mosdóban nem volt konnektor , és hajszárítás nélkül megáll a Világ !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!