Új hozzászólás Aktív témák
-
ooloo
őstag
Én még úgy tanultam , hogy a ponyva teherbírása 0 azaz nulla , ( a hálós is ) tehát mindent rögzíteni kell . Ez ugyan a gyakorlatban nem így van , de a BAG -ost nem érdekli a gyakorlat . Amennyiben az árú sajátossága miatt nem spaniferezhető , azt rávezetik a CMR - re . Lásd SAMSUNG TV esetében ... ott tényleg két végzáró és annyi . Ebben az esetben védve vagy . Ajánlom a figyelmetekbe az Európai rakományrögzítési Irányelvek című kiadványt .... néha hasznos lehet . Én sem kötözök le minden árút , és nem akarok papolni . Mindenki úgy csinálja , ahogyan akarja . Ellenben nem árt az óvatosság ...
Az pedig "parkolói" legenda , hogy egyedi árút nem kell lekötözni 7.5 tonnáig a hálós ponyvánál ...
Mostanság vannak olyan pótkocsik , aminek az oldalában vannak a kampónak lyukak jó sűrűn .... annak oda akasztod ahová akarod ... mint egy jó asszonynak ...
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1703 üzenetére
Szerintem lapozzunk ....
Angliában , Bristolnál az M4 - es pályán a hídon éjjel-nappal fizetni kell az átkelésnél ? Vagy úgy működik mint a Dartford-i híd/alagút , hogy este 10-től reggel 6-ig ingyenes .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
M-Transit Miskolc. ismeri valaki?
-
ooloo
őstag
Ugrik a Német minimálbér . W. Gy. és más "becsületes" vállalkozók nyugodtan alhatnak ... vége az álmatlan éjszakáknak .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1709 üzenetére
A helyi intéző tolmácsolta a tekintetes úr szavait , miszerint legyünk nyugodtak .. a Német "fenyegetés" ránk nem vonatkozik . Mi továbbra is a "magasabb" hazai bérezésben részesülünk . Ha tranzit , ha nem ....
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
félisten
Ha oda akasztod el tud csuszni a kampo, amellett, hogy meg is buntethetnek erte, nem is er semmit. En se hittem el addig, mig nem kaptam olyan melot, amit csak oda tudtam lekotni. Papirtekercsek finnorszagbol lengyelbe. Minden pihenonel spani ellenorzes/igazitas, csuszkaltak ossze-vissza. Nem rogzitik az arut rendesen, szoval halottnak a csok.
[ Szerkesztve ]
-
ooloo
őstag
Nekem más tapasztalatom van .... ha jól meghúzod , akkor nem csúszkál el a kampó . Ezzel nem azt akarom mondani , hogy neked nem csúszik el , hanem azt , hogy nekem nem . Amúgy már többször vittem Finnből Románba papírtekercseket ( 24 tonna, kívülről akasztva , mert a szemek nem adták volna ki a biztonságos rögzítést ) . Az út 3/4 része bundás.... de nem a jobbik fajtából . A tekercsek így is elmászkáltak , de a platón maradtak .
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Nyilván semmi szükség nem lenne , ha állandóan papírt kellene furikázni , de nem így van . Az esetek többségében szabályosan tudod rögzíteni az árút . Aki kiadja neked a fuvart , annak tisztában kellene lennie , hogy alkalmas e a pótkocsid az adott árú szakszerű rögzítésére . Te is tudod ... "millió" variáció létezik pótkocsira .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Gyakorlatilag igen ..
Mit érdekli a főnöködet , hogy a pótkocsi szerkezetileg nem igazán alkalmas egy adott árú szakszerű lekötözésére ..... a balhét - ha van - úgyis te viszed el .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
lorcsi
veterán
a 138. Német belföld videót nézem..
elég érdekes dolgokat mond a belföldi W vállalatról, ő is ott dolgozott..aztán váltott 3 hónapja jobb helyre
1:20 körül mondja a saját tapasztalatait..
aztán meg hogy a külföldieknél miylen pluszokat lehet kapni, nem anyagoban..hanem gépkocsi felszereltségbenmád:
hány km-t szoktatok átlagosan vezetni naponta ?
külföld és belföld..[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
"A magyar álláspont szerint kérdéses, hogy az év elején bevezetett szabályozás összeegyeztethető-e az Európai Unió egységes belső piaci politikájával, a szolgáltatásnyújtás szabadsága és a tisztességes verseny elveivel."
Mert az ugye összeegyeztethető a tisztességes versennyel, hogy úgy jutnak árelőnyhöz a kelet-európai fuvarozók, hogy harmad annyit fizetnek, mint a nyugati társaik, annak a 2/3-át is feketén vagy járulékmentesen, műszakilag sokszor alkalmatlan technikával illetve nem ritkán az 561 teljes figyelmen kívül hagyásával..
<tRucKdriFteR>
-
ooloo
őstag
Szerény véleményem szerint , nem a keletiek bérét szándékoznak nyugati szintre emelni , hanem a saját területükön tevékenykedő keleti országokban - Német cégek által - alapított leányvállalatokat akarják visszaszorítani . Tény , hogy egyre több német pótkocsit húznak románok , bolgárok , lengyelek . Ez a jelenség mostanság ütötte fel a fejét .
Ugyanakkor a Magyar oldalon ne hivatkozzon senki a szabad piaci versenyre és más hangzatos alapszabályra , mert azt maguk sem tartják be .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
MaciG
addikt
Ebben a videóban 0:50 körül azt hogy csinálja, hogy a fék csak az A tengelyt fogja?
BANZAII
-
#81556480
törölt tag
valahol ez igaz, de én sem bánnám ha valamilyen szinten minden ország bevezetne közösen egy minimálbért ebben a szakmában. szerintem egy nemzetközi sofőrnek nemzetközi fizetést kéne kapni. aki németbe dolgozik németbe vesz kaját. akkor miért éljen ott magyar fizetésből?kicsit szar megfogalmazás de remélem érthető.
-
félisten
válasz #81556480 #1725 üzenetére
Ertem amit irsz.
Hat en nem is tudom. Mi alapjan hatarozzak meg? Egyebkent magyarorszagon is megvan hatarozva a minimalber es a napidij is ha kulfoldon vagy. Mas kerdes, hogy a sok tetves munkaltato nem fizeti ezt ki es az is mas kerdes, hogy a soforok ezt hagyjak. Egyebkent nem tudom mi a gond a nemetorszagi kaja vasarlassal, hiszen a legtobb elelmiszer olcsobb ott. En csak azt szoktam kivinni, amit kint nem tudok megvenni, a tobbit az elso heten betankolom.
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1728 üzenetére
Tudtommal Gyurinál nincs "kisautó"... talán a szintén Gyuri érdekeltségébe tartozó Szemerey-nél , de ott sem biztos , és azok csak belföldeznek . Szerintem a nyerges/tandem a Király .... főleg nemzetközi fuvarban . A kisebbek kényelmetlenebbek lehetnek mint egy kutyaól .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1730 üzenetére
Miért nem hívod fel a céget ? Vesztenivalód - érdeklődési fázisban - nincs .... Annyi biztos , hogy nem lestrapált járgányaik vannak , és ez is jelent valamit .
Én a helyedben rápróbálnék .... telefonos egyeztetés után egy személyes elbeszélgetés , hogy lássák , nem vagy az az "átlagwabis" sofőr . Sokat számít az első benyomás . Én lassan 4 éve vagyok Gyurinál ... ha elég talpraesett vagy , akkor - bizonyos keretek között - megtalálod a számításod .
Hajrá!
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1734 üzenetére
Nem egy ideális "ajánlólevél" , ha több munkahelyen megfordultál rövid időn belül , de amilyen silány a sofőrfelhozatal és minőség , biztosan felvesznek . Sőt rákérdeznek , hogy csak egyedül jöttél ? Az egész család jöhet sofőrnek ... nem számít , ha nem tudnak vezetni . Tudniillik ... gyuribát ez sem zavarja . ha törik a trakesz... van CASCO , az fizet . Az önrészt pedig a sofőr . Gyakorlatilag nem veszíthet . Ügyes ....
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
zsid
senior tag
Azért akad épp utánpótlás, nem ezzel van a gond. A probléma az hasonló, mint a többi ágazatban. A magasabb képzettségű, terhelhetőbb, multifunkcionálisabb, több nyelven beszélő és a szakmájukhoz értő egyedek már kivándoroltak, vagy eljutottak egy olyan céghez, ami a képességeiket és a szaktudásukat kellően honorálja. Sajnos minőségi gépjárművezető képzés nincs, aki érdemi tudást tudna átadni, az már a fellegekben van, ahova csak kihalással lehet bekerülni...
A többi gépjárművezető meg... LaciCRM ismeri azt az elég nagy létszámmal bíró facebookos kamionos csoportot, ahol én is szoktam trollkodni. Egy mezei kresz kérdésen elbukik a hozzászólásoknál 300-400 hivatásos, aktív nehéz tehergépkocsi vezető. Na itt van a gond. Ilyennek van tele a szakma, meg fillérbaszó vállalkozókkal. Mégis mi motiválná a leendő utódokat? A korongdobálás? A hulladék autók és pótkocsik? A fizetés egyszerűen szar, elvárás a szalás a büntetés meg a fizetés többszöröse. Egy bepalizott kezdő egy rossz húzással évekre adóssá teheti magát, csak azért mert dolgozott... Nem csoda , hogy nincs elég utód sem darabszámban sem minőségben
<tRucKdriFteR>
-
ooloo
őstag
Szia !
Te is A "szotyisnál" tolod ? Mert ott tényleg 50-60 éves korosztály alkotja a sofőrök többségét . A fiatalok hamar feladják ... amit meg tudok érteni . A 4-5 hetes "magányt" nem mindenki tudja elviselni ... egy fiatalnak hiányzik a hétvégi buli , a punci , a haverok , és hamar rádöbben , ez nem neki való . Ez jellemző az átlag fiatal nemzetközi áruterítőkre ... de vannak fanatikusok ( kevés ) , és azok maradnak .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
MaciG
addikt
Szia!
Én buszozok, csak lejárt a GKI-m és kicsi plusz pénzért megcsináltam a C-s GKI-t is, mert márciusban megyek ki Írbe melózni és ki tudja , lehet kelleni fog, hisz ahogy Zsid is megírta " A magasabb képzettségű, terhelhetőbb, multifunkcionálisabb, több nyelven beszélő és a szakmájukhoz értő egyedek már kivándoroltak,"
Egyébként megmondom őszintén, kipróbálnám a kamionozást (papírok is megvannak hozzá), de én utálok cigánykodni és nem hiányzik az a plusz feszkó amit a "menjél okosba" fuvarok okoznának. ÉS ezzel szerintem sokan vannak így, vagyis ha normális munkakörülmények lenne, nagyobb lenne a sofőr "felhozatal" is. De ha nem jön be a külföldi lét akkor lehet kipróbálom, hisz vesztenivalóm nincs.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
#81556480
törölt tag
Csőő!!
Milyen buszt vezetsz?
Egyszer találkoztam nemzetközibe egy sráccal aki turistabuszról ült át kamionra, azt mondja sokkal jobb. Azaz elmesélte milyen szopás a buszozás, hogy indulás előtt ugye hamarabb ott kel lenni a szálloda előtt, ha nincs parkoló akkor messzire menjél el majd séta reggel este. Munka előtt vagy után takarítsd a buszt, van hogy reggelire nem tudsz elmenni. Egyszóval sok sallang . Persze a kamion sem csak vezetésből áll ezt tudom én is.
De ha ilyet vezetsz nem akarom neked bemutatni mi a helyzet, csak megjegyeztem, esetleg ha másokat érdekel, hogy a busz sem olyan egyszerű.
-
MaciG
addikt
válasz #81556480 #1743 üzenetére
Én a helyijáraton egy ilyet vezetek. Nemzetközi a busznál is hasonlóan kellemetlen a vezetési idők miatt, (helyijáratnál meg 50km alatt helyközinél nincs tahográf) nekem viszont azért szimpatikusabb kicsit, mert ott többet látsz a "világból" hisz a turistákat nem az autópálya melletti lerakónál teszed le
BANZAII
-
#81556480
törölt tag