Új hozzászólás Aktív témák
-
ooloo
őstag
Azért az sem az egyenlőségről szól , ha a német , francia sofőrök a 2-3 szorosát keresik meg annak , amit a keletiek tehetnek zsebre .
Elviekben ... ugyanazért a munkáért , ugyanaz a bérezés lenne elfogadható . Függetlenül attól , hogy Európán belül ( ! ) hol van állandóra bejelentett lakhelyed . Hiszen ez szólna az egyenlőségről . De ez az Európa nem erről szól . A németek és a franciák elmehetnek a ..... amíg dübörgött a gazdaság a német , a francia munkás nem hajolt le az alja munkáért ( keletieket alkalmazott zsebpénzért ) . Most már kéne neki az a meló is , amit eddig nem volt hajlandó elvégezni .
A mór megtette kötelességét .. a mór mehet .Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1850 üzenetére
Nem ismerem a hivatalos verziót , hogy a sofőr köteles e felvezetni minden határátlépést a menetlevélre , de egy biztos .... A szotyisnál a papírmunka egyetemi szintre fejleszthető ...
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
A szerencsétlen felhajtott a kútfejet védő betonszegélyre .... ha jól látom . Nem is értem a tükör minek van !
Annak , hogy a szotyis balesetekről több képet láthatunk , az lehet az egyik magyarázata ( a sok közül ) , hogy közel 3000 szerelvénye van az utakon . Nyilván , ahol 10-20 , vagy 100 -200 fős a flotta , ott kevesebb balesetről készül kép .
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
félisten
válasz #81556480 #1850 üzenetére
Ezt nem tudom, gartnernel nem kernek semmit, csak ahol rakodtal, ott is csak a varost. Mittomen beirod, hogy koln - ennyi km, alaja beirod, hogy salzburg - km es kesz. Az biztos, hogy sorszamozottnak kell lenni, ugyanis szigoru szamadasu nyomtatvany, szoval ha nalatok ez nem volt, akkor utolag az irodaban kokanyoltak a menetleveleket, hogy hivatalos legyen.
ooloo En itt azt nem ertem, hogy miert kene egyenlonek lenni egy francia es egy magyar sofor berenek? Mi koze a kettonek egymashoz? Akkor legyen egyenlo bere egy esztergalyosnak is itt mint nemetorszagban? Hiszen ugyan azt a munkat vegzi. Mert a soforoknel is mindig ezzel jonnek, hogy ugyan azt a munkat vegzi a nemet is mint a magyar sofor. Csak az egyik nemetorszagban van bejelentve, ott adozik, mi meg itt. Szerintem nem lenne realis, ha azonos lenne a fizetes, mert akkor a nyugat lenne hatranyban. Te itthon veszel 10-20 millabol egy popec hazat, addig munchenben egy lakotelepi egerlyukat se kapsz belole.
[ Szerkesztve ]
-
ooloo
őstag
Azért egy esztergályos munkáját és egy nemzetközi kamionos munkáját ne hasonlítsuk össze . Amíg az egyik helyhez kötött , addig a másik mindig változó . Más az adózási rend és hasonló .
A német esztergályos problémájával meg ne foglalkozzunk .... nem hinném , hogy neki álmatlan éjszakái lennének a magyar esztergályos anyagi gondjai miatt .
Ez régi probléma , és sajnos még most is tart . Mások érdekeit a magunk érdekei elé helyezni .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
félisten
Nem is tudom. Szerintem egyik szakma sem helyezheto a masik ele, mert ahhoz, hogy ez a vilag mukodjon , mindegyik szukseges. Szoval a kamionsofor meloja semmivel sem er tobbet, mint egy klotyotakaritoe, aki 80 ezerert melozik. Nem helyhez kotott, nincs jelentosege. Nezzuk akkor onnan, hogy esztergalyosnak nem tud mindenki elmenni, mert kell hozza szakertelem, hiaba vegzed el a szakmat, ha hulye vagy hozza. Nemzetkozi sofornek manapsag a legnagyobb troger alkoholista is megfelel, annyira az ember keze ala van dolgozva. Hatarok gyakorlatilag nincsenek, gps elvisz szinte mindenhova. Segitenek akar telon, akar a ceges kutyukon, szoval ha van penzed a papirokra, gyakorlatilag mehetsz kamionozni.
[ Szerkesztve ]
-
ooloo
őstag
Nem értelek .... ki beszélt itt arról , hogy az egyik szakma fontosabb a másiknál ? Csupán annyit írtam , hogy nem lehet őket összehasonlítani adózás és egyéb szempontok szerint (sem ) . Annyi a közös bennük , hogy meló mind a kettő .
Abban viszont igazad van , hogy a tróger alkoholista is lehet nemzetközi kamionsofőr . Ámbár a legtöbb tróger alkoholista nemzetközi kamionsofőr már a HC-s időkben is kamionozott ..... GPS , telefonos , és kütyüs segítség nélkül .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
félisten
A korabbi irasodbol nekem az jott le, mintha elobbre valobbnak tartanad a kamionozast a masiknal, sorry, ha felreertettem.
MaciG Persze, hogy nem olyat hoz. Csak szo volt itt az egyenlosegrol. De az ugy nem mukodik, hogy ugyan annyit keresek mondjuk de mashol koltok. De engem meg mindig az zavar az egeszben, hogy olyan dolgokba szolnak bele, amihez semmi kozuk nincsen. Nekem semmi kozom se a nemethez, se a franciahoz, se nem vagyok allampolgar, se nem vagyok ott szerzodesben senkivel se semmi mas. Most kepzeld el, hogy ha a magyarok kitalalnak, hogy az orszagon athalado kamionosok csak annyit kereshetnek, mint a magyarok. Fele annyi berert gurulnanak a soforok. Mert kb ez utobbi is ugyan az, mint amit a franciak/nemetek akartak/akarnak.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Ez teljesen jogos hogy ne szóljanak bele, viszont ez a "De az ugy nem mukodik, hogy ugyan annyit keresek mondjuk de mashol koltok." nem teljesen igaz, mert sokan csinálják pl. azt hogy pár évre kimennek Angliába, ott laknak 10-en lakásba, pár évig gyűjtenek és aztán hazajönnek és vesznek itthon egy lakást, de ugye ha kint maradnának akkor ennyiből nem tudnának lakást venni,stb.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
ooloo
őstag
Véleményem szerint a francia , a belga , a német törvények a helyi kamionosok/cégek hőbörgése miatt került bevezetésre , mert a külföldi munkavállalók letörik a béreket/fuvardíjakat . Érdekes módon ott működik az érdekképviselet ... legalábbis jobban mint otthon . (!) A franciák eredményt vártak attól , hogy bevezették a hétvégi 45 órás vagy azt meghaladó a kamionban töltött idő szankcionálását . Nem jött be . Most ezzel próbálkoznak . De kérdem én .. hol itt a szabad piaci verseny ? Ja ... hogy ez csak keleten érvényes ! Ezt el is felejtettem ...
Hazánkba meg ömlik a francia , belga , holland , német mezőgazdasági és húsipari termék . A Magyar paraszt meg dögöljön meg , mert ha nem vennénk meg - silányabb minőségűt , drágábban - külföldről azt , aminek a zömét ( jobb minőségben ) magunk is előállíthatnánk , akkor mi lenne a nyugati parasztokkal ? Még a végén utcára kerülnének .... ez megengedhetetlen !
Kettős mérce ...
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #1863 üzenetére
Szia ! Pááálinkáááásss ? Még csak az kéne ... nagyon rossz a híre . Senkinek nem ajánlanám ! Nem szívesen reklámoznám a jelenlegi főnökömet ( itt is harcolni kell , de van eredménye ) . Így csak annyit tudok mondani , hogy nem anyacéges , de a Nagykőrösin van a bázisunk .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
félisten
Jo hely a Palinkas. Neha hianyzik 50-100 ezer a fizubol, meg nincs elszamolva 1-2 turad, parkolasod stb, amugy semmi gond. Hazafuvarnak meg olyat szoktak adni, hogy nemet felrako spanyol lerako, onnan meg fel skocia.
[ Szerkesztve ]
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #1866 üzenetére
Itt posztolgatott egy Laci nevű egyén ... élménybeszámolókat írt . Ő adta a tippet , hogy keressem piás urat ... elmentem és váltottam vele pár szót . Volt egy olyan érzésem , hogy nem egyenes ember ... . Mondtam neki , hogy egy két hét mire átrágom , de naponta hívogatott , hogy már nem sok hely maradt , és ha nem lépek , akkor sajnos betelnek az állások . Ez elég volt a gyanakvásra ... Úgyhogy besétáltam a Nagykőrösire és jelentkeztem a felvételis macánál .... Végül a Terpesz 2 - nél kötöttem . Oda se menjen senki , mert sok a csókos , és így tényleg a szar melókat kapod . Nem beszélve arról , hogy nyegle , lekezelő irányítóból telt ház van , és a főnöknőről már említést sem teszek . Már az elején bepróbálkoztak , és az 5. hétre hoztak haza . Mondtam nekik , hogy ez volt az első és az utolsó ilyen eset ... ezek után rendre a 4. hétvégére hazahoztak . Aztán kezdték a fizetéssel ... ( számolom a járataimat és így szinte fillérre pontosan tudom az összeget ) . Mondom nekik , hogy valami nem stimmel , mert kb. 30.000 ft hiányzik a költségtérítésből . Elővettem a lemásolt menetlevelet és átadtam nekik tanulmányozásra . Mondanom sem kell , hogy a következő fizuhoz volt csapva a "levonás" , és a továbbiakban nem is volt problémám a számokkal . A szabadsággal is próbálkoztak , de ott sem engedtem nekik ... Végül jobbnak látták , ha megszabadulnak tőlem .... elővették a 45 órás sztorit . Közölték , hogy amennyiben 45 óránál hosszabb időre szállok ki a kocsiból , akkor pakoljak ki . Mondtam , hogy rendben ... nem szállok ki , elég a 45 ös pihi , de még indulás előtt az asztalon lesz a felmondásom ... azt mondja erre az "irányító" , hogy ne fenyegessem ! Erre én ... ez nem fenyegetés , hanem ígéret . Az a fenyegetés , ha azt mondom , hogy szétrúgom a seggedet . Erre már nem reagált .. Aki már látott retek vontatót belülről ( a szotyisnál gyakori ) , akkor annak nyilván érthető , hogy miért nem váltogatom a vontatót . Igaz ugyan , hogy kevesebbet vagy otthon , de a kabin az tiszta és illatos .... van komfortérzete az embernek . Meg amúgy is imádom ezt csinálni , és nem zavar a kevés otthonlét sem .
Tehát váltottam ... nem bántam meg !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
MaciG
addikt
Árufuvarozással és rakodással kapcsolatosan hol lehetne elméletben kiokosodni? Van esetleg erre valami weblap? Nem arra gondolok amit GKI-n tanítanak, hanem ami a gyakorlatban van. Mire kell nagyon figyelni,stb. (Lehet kint írben kamionos melóm lesz, ezért kérdezem)
BANZAII
-
ooloo
őstag
Ha Írországba mész , akkor készülj fel , hogy ott jobb kormányos a verda . Igaz , hogy ez csak 2-4 hétig fog zavarni ... Autópálya nem sok ... viszont szar minőségű , keskeny "bundás" annál több . A pénz jónak mondható , ha helyi cég vesz fel ... minimum 8.65 euró/ óra (minimálbér ), de ez több szokott lenni . Ha valami Ír-magyar koprodukció a cég amit kinéztél , akkor már nem biztos ez a pénz ( de lehetséges ) . Kalandnak sem utolsó !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
félisten
Olvastatok?: 700 kilométert tévedett a síelőket szállító buszsofőr
Ecsem, az a buszsofor se tudja melyik bolygon van.
Elozo cegemnel a gyerek nem nezte (allitolag) az iranyitoszamot es frankfurt am main helyett frankfurt oder-be vitte a butorokat. Persze az utcat, uzletet nem talalta meg, akkor szolt haza, hogy itt valami gaz lesz.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
Én ettől féltem egyszer kétszer németbe. Mindig irányítószám alapján kell közlekedni aztán talán nem lesz baj. Utcákból mikor volt egy településen kettő, az is tudott szivatni. Volt egy olyan város utcája, ami egy másik városban ért véget. Számozás és minden egyéb nélkül. Dehát ilyen ez a sofőr élet. Fel kell találni magad. Eddig mindig oda találtam mindenhová.
-
-
#81556480
törölt tag
fizetési igény megjelölést kérnek 12t kocsira. nemtudom mit kéne írni
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #1879 üzenetére
Nem mondom , ha számottevően több lenne máshol a pénz , akkor én is váltottam volna . Többnyire jók a fuvarok és ha nem váltogatod a vontatót , akkor a géppel sem lehet sok probléma . Ritkán találkozni más nagyobb céggel Spanyolban , Svédben , Finnben , vagy Olaszban Rómánál lejjebb ... itt ez is megesik néhanapján .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Nem értem én sem. Akármit írok ugyis annyit fizet, ami náluk kialakult. amit akar.
(#1881) ooloo rendben. De arra gondoltam szakmai fórum, mondhatnátok km, és % adatokat. tudom nyergessel jár mindenki.
Az a baj nem emlékszem de talán 14%-ot kaptam 7.5ön. Nameg van itt olyan tájékozott kolléga aki a multkor kapásból mondta az átlag elfogadott furgonos km díjat. Azért löktem be a kérdést hátha van valakinek fogalma mit lehet kérni 12T autón.
van egy bevett fogalmazási módszerem amit bérigény megjelöléshez szoktam írni. Így néz ki:
Kérésükre megadom bérigényemet, nettó xx0-xx0.000 Ft, a munkakörülményektől és az egyéb juttatásoktól függően.
Ebbe aztán lehet 50 ezer difi mondjuk egy 250 ezres fizunál. Aztán mindenki azt gondol bele amit akar. úgyis a személyes megbeszélésnél/felvételi eljárásnál derül ki a valós fizetés. (ami igazából csak az első fizetéskor válik igazzá )
Ezt a fél oldalnyi leírást akartma elkerülni de nem jól fogalmaztam. tehát:
Tudja valaki mennyi az átlagos kilométer vagy % 12t autón ? ( ami persze illegális, mivelhogy nem lehet teljesítményarányosan bérezni )
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1885 üzenetére
Ezt a %-os rendszert sosem értettem. Miben függ egy sofőrtől az autó által megkeresett összeg?
Nálam volt olyan tavaly, hogy a góré összebalhézott a megbízóval és 5 napot álltam - szerencsére nyáron és a tengerparton - próbálta volna meg nem kifizetni a napidíjat...
A km díjról nem tudok pontosat, de kamionon szoktak riogatni ilyen 23-29 forintokkal, akkor gondolom egy 12 tonnáson biztosan nincs ennyi.<tRucKdriFteR>
-
fesii
aktív tag
Van itt olyan aki korongoson tolja? Esetleg aki olaszba jár sokat? Milánóba kell mennem..
Ha megvan a 24 órás "ciklus" akkor újat kell betennem vagy maradhat benn?
Olaszba menet ha jól tudom a határ előtt van egy shell és x száz kilométeren át nincs shell. Valaki ezt megtudja erősíteni vagy cáfolni?
Akárkinek akármi eszébe jut olaszról azt várom. -
#81556480
törölt tag
Én korongossal jártam nemzetközibe 1 évet, belföldön meg kettőt.
Az a fontos hogy a csík nem érhet össze mert akkor baj van. 24 óra alatt pedig körbe ér Tehát előtte cserélni kell. Ahogy a kolléga is írja hamarabb is lehet. tehát ha éjfélkor kellene cserélni, lefekvés előtt kicserélheted. Viszont nem szerencsés hogy ha sok korongod kihasználatlan területekkel rendelkezik. Én mindig vagy estére vagy reggelre időzítettem a korong cserét. Telefon beállítva előtte időben.
-
Zolás
addikt
A szlovén oldalon van, de le kell jönni a pályáról fernettinél. Automata kút.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#81556480
törölt tag
Felhívtak a dalmatransztól. nem ismeri valaki ?
-
fesii
aktív tag
Ha esetleg valaki linz és Sopron között ragadt eltudom vinni sopron-Szombathely útvonalon 10 után indulok vissza linztől.70 558 5739