-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #187419 üzenetére
Én minden kezdőnek, akinek nehezen megy a kioldás, az SH56-ost ajánlom, én is azzal tanultam meg, haverok is azzal kezdték, trialboj-nak is az van most. Aztán ha belejössz, ki tudod oldani feszesre húzott 51-essel is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
6030D
Ármester
válasz RexpecT #187419 üzenetére
Sártól, de akár nyáron a portól is tud hektikusan oldani, ezért érdemes befújkálni valami síkosítóval (WD40, szilikon olaj, TF2). Nyilván ez nyáron jobban fogja gyűjteni a port, így ott érdemes vissza is törölni, de ilyenkor kevésbé ragad bele a sár, illetve szabadon tud mozogni a rugó. Másik gond még ilyenkor, hogy a sárral beviszel köveket, kis ágdarabokat a pedál zugaiba, és abban is tud akadni a stopli. Érdemes megnézni és kipiszkálni valamivel.
Nekem szinte a legkönnyebben van a rugó, és még nem sikerült sprintnél kitépni.ivana: új pedál, új stoplit is, úgy, hogy nem ferdén van benne a stopli (előfeszítve), hanem rendesen?
Hasaggymeg: semmi bajom a Chrome appal, ellenben néha szaggat a PH, főleg esti órákban, mindegy min nézem, így szerintem a hiba nem a mi készülékünkben lesz. Persze azért vegyél egy ájfónt, az a biztos.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Because
őstag
válasz RexpecT #187546 üzenetére
télen nyáron bicóval járok melóba és pont most jöttem fel a bringától (szokásos hétvégi program), megpucoltam a láncot, váltógörgőket, lánctányért, kerékfújás, fékek ellenőrzése. láncot, fékpofákat, bowdeneket évente cserélem, egy Altus hátsó váltó 5 évig volt bent és egy octalinkes monoblokk már 8 éve szolgál a hajtókarral együtt. a szervíz egyszerűbb, láncot is minden sarkon kapok, de ezek ellenére próbálnám a szíjhajtást
-
Hínár929
tag
válasz RexpecT #187687 üzenetére
Szia,
Jó döntés
Nekem nagyon bejött a Soudal, biztos kipróbálom a squirt-et mert nagyn dícsérik de a Soudal egyenlőre nagyon tuti, már a második flakont használom.
Most cseréltem láncot, ugyanolyan használat és karbantartás melett kb. 30%-kal tovább elment mint amikor olajoztam.
Sokkal kevesebb vele a vesződés mintha olajoznám. Azért ezt is kell néha tisztítani, a sokadik kenés után szárazon lekefélem és mehet rá a wax.
Ami nem tetszik, ezt már más is említette, hogy nem lehet prcízen adagolni, de megszokható.Szerintem érdemes az új láncot tökéletesen tisztára mosni, kb. ahogy a waxos bácsi is csinálta a videóban.
Brigéciol-benzin-denszesz, egyszer kell megvenni párezer forint és soha nem fogy el, és a háztartásban is lehet használni erre-arra. -
Alg
veterán
válasz RexpecT #187737 üzenetére
Vegyél Connex patentszemet, ahhoz nem kell bontó és akárhányszor használható.
Bár amilyen drága, jobban megéri komplett Connex láncot venni, ahhoz adnak patentszemet is."I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
ZolkoW
őstag
válasz RexpecT #187737 üzenetére
nekem is van picike bontó fogó, és hasznos-kényelmes, de anélkül is lehet, akár sima kombinált fogóval az ellentétes "sarkoknál" megnyomva, meg van madzagos módszer, stb.
Azt halkan írom, hogy amíg nem tudtam, hogy a SRAM patentszem egyszerhasználatos, addig vígan használtam 4-5-ször biztos, persze amikor láncot cseréltem, vele a patentszemet is.#187736nagypasztor : ezt is halkan írom, mert lehet, hogy totál el vagyok tévedve, de nekem ezért még a majdnem 160 is erősnek tűnik, legalábbis nem jött át, hogy mitől ennyi. Mondjuk legalább tényleg újszerűnek néz ki, szerintem az új ára lehetett (túl) erősen meghatározó az árképzésben...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FerNandor
őstag
válasz RexpecT #187737 üzenetére
Én sram pc850 láncot raktam fel az ősszel. Nem szoktam megbontani a tisztításhoz, de majd le fogom venni azért 1x-2x. 1269km van benne. Párszor amúgy az elején levettem, de ugyanúgy visszaraktam a sram patentszemet. Biztos van valami tudományos magyarázat rá, hogy miért nem lehet többször használni a patentszemet, de szerintem inkább misztikum Mondjuk nekem outin van.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-=RelakS=-
veterán
-
bringasisti
őstag
válasz RexpecT #187859 üzenetére
De pontosan válaszoltam. 3/180 ami azt jelenti hogy a korábbi 60 as gumid amit cserélsz 1 réteg védelemmel rendelkezik. A 3/180 az három ugyan olyan egymás után. Tehát ha valami 1 rétegen képes átszúrni az nem biztos hogy 2 réteget, vagy 3 réteget is tönkretesz
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #187868 üzenetére
Szerintem en nem ilyen egyszerű. Én Schwalbe gumikat ismerem, ott pl. tubeless-hez én nem a 127 TPI gumikat venném, hanem inkább a 67-est és a Schwalbe is azokat ajánlja. Azért, mert a 127-es ugyan sűrűbb szövetet kapott, de a szövet szálak sokkal vékonyabbak, ezért sérülékeny... ráadásul a 127-es gumik nem kapnak Snakeskin vágás elleni védelmet. Szal Schwalbe fronton akkor érdemes 127 TPI (EPI) gumit venni, ha a minél kisebb súly a fontos, ha a defektállóság is lényeges, akkor 67 TPI gumit érdemes venni, abból is Snakeskin verziót. Tubeless esetén szerintem nem szúrás elleni védelem kell, hanem vágás ellen, ezért jó a Snakeskin. Continentalnál nem tudom mi a filozófia.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz RexpecT #187868 üzenetére
Azért van egy kis marketinges katyvasz a dologban, mert a Continak is úgy jönnek ki a magasabb értékek, hogy 60-as szövetet rak több rétegben, így vannak a 3/180 és 4/240-es gumijai. És 3/180 szerintem nem lesz jobb, mint egy réteg 120 körüli, de ebbe most ne menjünk bele.
Minden esetben jobb a defektvédettebb külső, mert oké, hogy van benne tej, de ha átmész egy tüskén, az mindig okoz minimális nyomás- és tej vesztést, így ha belerongyolsz 100 tüskébe, nem mindegy mennyi megy át a gumi belső feléig. A Hutchinson oldalán van több verzió is 33, 66 és 127 tpi-vel. Tuti, hogy a középső a tiéd?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RexpecT
addikt
válasz RexpecT #187876 üzenetére
Ajánlás alapján Schwalbe Doc Blue professional tej lesz, és kellene akkor hozzá valamilyen szelep is. Gondolom mindegy hogy milyen tubeless szelepet veszek, ezt néztem ki: Joe's No-Flats.
-
ZolkoW
őstag
válasz RexpecT #187879 üzenetére
Én ilyen szelepeket használok, bár jobban örültem volna olyan fajtának, ha lett volna raktáron, aminek szögletes a gumituskója, és így nem fordul el (pl. a DT, de az dupla ár, vagy a Mavic), de eddig nem volt gondom velük.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #188687 üzenetére
Azt kell mondjam láncmérőn múlik, én ezt mindig 1-ig engedtem és akkor azonnal cseréltem a láncot (0,75-nél beszereztem) , így elvitt a tízes sor 2 láncot.
Sleek...38e nagyon sok ahhoz, hogy szégyenlősködj, vidd vissza és kérd a pénzt.
IMIKE...az nagyon gáz...és nem mellékesen életveszélyes. Cserélj gyors-zárakat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #188712 üzenetére
Ez nálam is mostanában fog kiderülni, mert nincs az az isten, hogy én 0,5%-nál (vagyis a Decathlonos mérő 0,5°%-ánál, ami nálam így ~1000km/14e m szint/3 hónap után) cseréljem a láncot, így kockára teszem a Deore 6100 sort legalább 0,75%-ig (az a következő rovás) mielőtt cserélnék láncot és kipróbálnám elviszi-e a sor azt is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #188923 üzenetére
Igen, a szelepmagot mindenképp szedd ki és első alkalommal mehet bele 100ml tej.
xy.zsolt: ja, oda lehetne pumpát. Mtb hajtókarok lyukasak, nézd meg pl a topikgazdáét.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz RexpecT #189049 üzenetére
.. tubeless átalakítás.. mérőedény ..
Joe's No-Flats betöltő flakon ebike 765Ft
- Nálam bevált.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #189049 üzenetére
2-3 tubelessesítés után én már nem mérem a tejet, csak beleöntök amennyit jónak gondolok. Mérőedényem nekem is van, de helyette kis 59ml flakont használok arra, hogy ne öntsem mellé a tejet. Már amikor a utánna öntök, mert ha szűz gumit tubelessesítek, olyankor öntöm egyenesen a gumiba, nem a szelepen át.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #189155 üzenetére
Király és f*sza bringa . Egyre szimpibbek ezek a decás montik, a nyeregvázcső mondjuk lehetne meredekebb, kíváncsi lennék így mennyire mászik jól. Mekkora a tiédnek a mérete? Ezen már 2.3" gumik vannak?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #189158 üzenetére
És jónak tűnik neked az M-es méret? Én is 168cm vagyok és általában az S-es jó, de ennek a bringának M-esben is csak 400mm a nyeregvázcsöve. Ugyanakkor a felsőcső nagyon hosszú, lehet az M-esen már nagyon nyújtózkodnom kéne.
A gumira pont azt akartam írni, hogy ha ezen még a 2.1-es van, nem árt majd egy szélesebbet rakni .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
válasz RexpecT #189155 üzenetére
Szép bicó, grat hozzá! Az meg plusz pont, hogy színes. 74-es átlépővel amúgy nem magas a felsőcső?
Amúgy a Deca, ha valamiben jó, az a méretezés. Nekem is van egy ST540-em, első ráülésre is jó volt a nyereg for-aft pozíciója, könnyen be tudtam állítani, nem úgy, mint egy csomó más bringánál, ahol szórakozni kellett a nyeregcsővel, mert túlságosan hátra kerültem a középcsapágytól. A Neuzer Courier-t is most adtam el, egy vicc ott a méretezés. 165-től ajánlják az 52-es vázat, ehhez képest iszonyat hosszú és az átlépője is necces, pedig 80-as átlépővel azért nincsenek rövid lábaim és 171 centi vagyok....
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #189155 üzenetére
Szépek a színek! ...az a láncvillát meg még szokni kell.
ZolkoW...én amíg nem derül ki pontosan mi nyöszörög nem vágok bele semmi komolyabb szerelésbe...te meg azonnal kiütötted a csapágyat.🤭 Ez a frászfitt most aztán már jó móka lesz nálam is, 1előre semmi szerszámom hozzá.
INTELligent...mennyi forintba fájt összesen? Szerk. kérdés akkor nem kellene-e már egy mindenest venni mellyel a kerékagyban is csapágyat tudsz cserélni.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz RexpecT #189205 üzenetére
Miért nem írsz rájuk?, biztos olyat csinál amilyet akarsz.
Mondjuk én megvárnám a lomtalanítást, vennék egy fűrészlapot és összeütnék egy ilyet, árat nem láttam, de eltudom képzelni.....#kézművesholmiDe hogy ajánljak is valamit, egyszerű, dizájn meg a bringa rajta.
-
Maximum1
őstag
válasz RexpecT #189214 üzenetére
Nekem lakásban van fejmagasságban, nem az amit linkeltem, még "rondább".
Szerintem alig látni, 2 bringa szokott rajta lenne, a másik szervizben van.Az hogy nem ír vissza érdekes, elég régieknek hirdetik magukat.
#189217 Annyi hogy ezen ferdén lesz a bringa, cserébe ez a gumivég védi a vázat.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #189219 üzenetére
Igen, azok...mégis valahogy inkább kezdeném majd teljes szettel, mint összeválogatni ezt-azt aztán kínlódni vele.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen